Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec nudných sídlišť. Praha je chce zkrášlit, začne na Černém Mostě

Skoro každý druhý Pražan žije na sídlišti. Město proto začíná prostranství mezi paneláky zkrášlovat. Proměna za 300 milionů začne na Černém Mostě. Institut plánování a rozvoje hlavního města (IPR) vypracoval plán, jak by měla revitalizace sídliště probíhat. Dokument musí schválit vedení Prahy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S89o35ň67a 24F83r40o94e84h97l13i31c54h49o58v70á 4612218400155

to jsou zase kecy v kleci-ani blbé lavičky před domem nejsou ,ale velkohubé plány,tooooo jo:-/!!

0/0
14.7.2017 10:48

M89a37r52t66i72n 85N89o37v43o85t83n82ý 8509264497304

Zaplaťpánbůh ženejsou, nám trvalo 3 roky než jsme se laviček pod okny zbavili, scházela se tam v noci cikánská omladina a chlastali a řvali do tří do rána...

0/0
14.7.2017 14:22

J67i22ř16í 24P97r42a87ž41á33k 9860302751662

Zabránit zastavování volných pozemků a využít je pro současné obyvatele. Na IPR pozor! Je to nástroj developerské mafie.

0/0
14.7.2017 10:32

R69o22m91a60n 63K86r15a32t62o80c33h56v95í18l 6116247616144

Hlavně začít řešit parkování - to znamená patrová parkoviště.

+3/0
14.7.2017 10:07

P14e29t89r 58N54i96v42n72i12c95k28ý 3782514205337

Právě naopak. V Praze s jednou nejlepší MHD na světě je třeba tlačit, aby lidi měli co nejméně aut: nedostatkem parkovacích míst, drahými parkovacími kartami, bezemisními zónami, modrými zónami, ...

Proč zrovna patrová parkoviště? Je tam tolik paneláků, jsou i alternativní možnosti:

https://pasteboard.co/GARWU2o.jpg

Když už chtějí revitalozovat Černý most, mohli by začít tou ohyzdnou, betonovou hrůzou u metra.

+2/−4
14.7.2017 10:24

P67e31t93r 33Č29e63r21m27á66k 9858875599270

Naprostý nesmysl, pražskou MHD díky své kvalitě používá právě skoro 50% populace což je na Evropu pořád vysoce nadprůměrné číslo a už 20let jen klesá, takže nelze vůbec uvažovat o tom že by se ten trend snad měl otočit. Navíc tady se řeší doprava v klidu, tam je situace ještě jasnější - i lidé co jinak jezdí MHD stejně mají doma auto, a to chtějí někde zaparkovat, a kapacita parkovacích míst je hluboce nedostatečná už dnes, natož v budoucnu.

+3/0
14.7.2017 10:36
Foto

B88r41o72n78i29s82l10a84v 18G24a24b58r86y61š 2892869521

V tom případě by mě zajímalo toto: bude někdy kapacita parkovišť dostatečná?

0/0
14.7.2017 10:55

P20e70t10r 87Č74e24r77m94á97k 9918865619130

Já na utopie moc nevěřím, obzvlášť v dnešní době.

0/0
14.7.2017 11:13
Foto

B69r94o79n53i41s38l26a97v 95G51a34b25r53y16š 2442459661

Teď mi nejde o utopii. Automobilismus se rozmáhá. Bohužel. Už dávno došel do fáze, kdy omezuje sám sebe. A řidiči sami kolikrát chtějí nereálné požadavky: zaparkovat kdekoliv, hlavně co nejblíž místu, kam mířím, nejlíp před vchodem. Ale před vchodem prostě nemůže parkovat každý. Vždy musí existovat část, která to bude mít k autu dál než na zastávku MHD (ať už z hlediska času nebo vzdálenosti).

Proto mě zajímá, jestli řidiči IAD budou vůbec někdy spokojení. Jestli bude počet parkovacích míst dostatečný. Podle mě nebude, jelikož není možné vyhovět všem. Takže řidiči si dál budou parkovat tam, kde je to nežádoucí.

+1/0
14.7.2017 11:19

P72e34t73r 56Č25e87r70m52á73k 9628765809360

Můžeme být v klidu, u nás automobilismus nedosahuje ani západní úrovně, natož třeba blízkého východu kde už se skutečně dá mluvit o omezování sama sebe. Problém je jen v nedostatečné infrastruktuře, a to je problém jakéhokoliv způsobu dopravy. Praha byla na pomezí 60/70.let na pokraji dopravního kolapsu, především MHD, počet obyvatel dramaticky rostl ale infrastruktura tomu neodpovídala. Pak se postavilo metro a situace se výrazně zlepšila a s průběžným doplňování sítě je funkční dodnes. Přesto se najdou lidé co mají představu že by ideální bylo kdyby metro jezdilo naprosto všude od Mělníka po Říčany, a samozřejmě napřímo bez přestupů, zastávky byli po půl km, metro jelo každé 3 minuty a přijel vždy poloprázdný klimatizovaný vůz s wifi.

Takže spokojení nikdy všichni nebudou ;-)

0/0
14.7.2017 11:43

P94e47t80r 47N29i44v15n55i32c72k87ý 3562684455837

Klasický pohled automobilisty ve velkém městě. ;-D

"Chtít zaparkovat" mohou, ale realita je prostě jinde. Na sídlišti s paneláky, které nebylo navrhováno pro jedno až dvě auta na rodinu prostě NIKDY nebude dost místa na parkování pro všechny.

Budovat nová, velká parkoviště (byť vícepatrová)? To jen další zbytečný zábor veřejného prostranství a zeleně.

Jako klíčové považuji, aby se zvýšil tlak na vlastnictví auta. Velmi efektivní je tlak ekonomický + osvěta + zlepšování MHD. Prostě za auto a hlavně parkování se bude tučně platit a tím se omezí jejich počet. Nevidím žádný důvod, aby se už tak omezené veřejné prostranství využívalo dominantně jako parkoviště. To je nesmysl.

+1/−3
14.7.2017 11:01

P44e67t79r 41Č38e34r67m23á15k 9878805339360

Zase nesmysl, už jen samotné patrové garáže na plochách stávajících parkovišť by zvedli kapacitu násobně ;-)

Pak tomu chybí jen usazení do reality - v používání MHD patříme ke špičce, u aut naopak, takže všechny opatření mají efekt pouze ve zpomalení růstu aut, ale nikdy jeho poklesu R^;-)

+2/0
14.7.2017 11:12
Foto

B78r77o61n45i71s11l13a53v 76G33a71b38r89y43š 2982469271

To znamená, že vedle paneláku s lidmi bude stát další stejně velký panelák s auty?

+1/0
14.7.2017 11:20

P87e78t13r 36Č84e93r31m48á56k 9688815429910

Stejně velký ne, obvykle se dělají levnejší jedno až dvoupatrové nástavby.

0/0
14.7.2017 11:21

P66e94t17r 35N76i70v37n25i54c64k91ý 3172204945507

Takže vedle hnusného paneláku bude ještě hnusný patrový parkovací dům? 8-o Kde zůstane prostor pro veřejné prostranství a zeleň?

Kolik je ideální počet parkovacích míst vzhledem k počtu rodin? O kolik míst je třeba nově vybudovat, aby byl nastolen ideálníé stav a všichni bez problémů zaparkovali? Je tam vůbec tolik místa? Kdo to zaplatí? Bude někdo ochoten žít mezi betonovými paneláky a betonovými parkovacími domy? Kolik zbude veřejnéjho prostranství a zeleně?

+2/−1
14.7.2017 11:28

P51e93t34r 31Č95e27r19m76á96k 9518845569230

Jaká zeleň??? Mluvíme o panelovém sídliští a plochách stávajících parkovišť ;-)

V dnešní době by pohodlně stačila v průměru 2 parkovací místa na bytovou jednotku. A pokud někdo nechce žít mezi betonem tak se nestěhuje na sídliště ;-)

0/0
14.7.2017 11:47

M87a13r29t69i60n 20N38o64v12o22t71n71ý 8309714327854

Když uděláte 2 podlaží pod zemí a dvě nad zemí, vejde se vám tam 4x více aut než dneska. Takže můžete z poloviny parkoviště udělat park a na druhé postavit parkovací dům, bude 2x tolik parkovacích míst než dnes a ještě budete mít park.

+2/0
14.7.2017 14:28
Foto

B95r25o88n52i78s53l31a46v 84G25a82b88r97y64š 2492309571

Dejme tomu, že v obyčejném 11patrovém paneláku, kde je 33 bytů, bydlí zhruba 100 lidí. Kolik by tedy měl mít takový panelák mít parkovacích míst?

+1/0
14.7.2017 11:35

P49e22t35r 94Č40e96r81m40á48k 9398325629100

Na bytovou jednotku v průměru 2 místa a příštích 20let bude z velké části problém vyřešen.

0/0
14.7.2017 11:48
Foto

B34r93o32n80i81s61l42a77v 68G65a65b43r54y77š 2302399981

Máma bude mít auto, táta bude mít auto a syn ho bude chtít brzy taky. Teď se ještě může stát, že někdo přijede na návštěvu a zase autem. Jeden můj známý, který bydlí ve Stodůlkách, musí někdy objet blok domů aspoň třikrát, než najde místo. Jindy se mu podaří zaparkovat o dvě ulice dál a pak jde 10 minut domů, přitom metro má od sebe 3 minuty. Vysvětloval jsem mu několikrát, že tohle nemá smysl, ale on dál mrhá penězi i časem. Přitom nic nevozí, jen sebe. I kdyby start a cíl spojovala přímá linka a mohl si i sednout, stejně do autobusu nevleze. Tak já jen sleduju, jak tloustne.

Tady prostě funguje Braessův paradox.

+2/0
14.7.2017 11:59

P61e90t23r 31Č18e45r37m55á98k 9428585139480

Ano může, proto říkám že v průměru (jizde zas bude spousta garsonek kde nebude mít auto ani jedno) a že to vyřeší z velké části, ne absolutně.

Na uvedeném jednání pak nevidím nic divného, evidentně dotyčný preferuje pohodlí a rychlost auta, to je ryze osobní preference která se nedá nijak měřit, to je jako byste lidem určoval v kolika m2 mají žít a cokoliv nad tento limit označoval za nepochopitelné plýtvání. Život není jen o tom vydělat nebo ušetřit co nejvíc peněz ;-)

0/0
14.7.2017 12:04
Foto

B30r68o46n60i30s59l18a26v 13G17a52b88r82y56š 2912499611

A život taky není o cukání v kolonách. :-)

Já auto nemám, jsem prostě líný člověk a chci mít co nejméně starostí. :-)

+2/−1
14.7.2017 12:13

P75e51t41r 85Č47e18r40m91á88k 9668765809480

To je právě ta otázka preferencí, někdo radši v pohodlí auta postojí v koloně než by se mačkal na stojáka v autobusu. R^

+1/0
14.7.2017 13:29
Foto

B13r38o38n48i96s29l81a33v 28G22a23b95r54y48š 2342489601

Mně nikdy nepřišlo auto pohodlné. Každou cestu jsem vytrpěl.

0/0
14.7.2017 13:35

P52e86t92r 33Č89e27r27m11á22k 9388535719630

To je pochopitelně věc názoru, jak vidíte na svém vlastním známém a statisících dalších lidí, evidentně ho mají jiný.

0/0
14.7.2017 13:40
Foto

B82r36o77n10i77s23l50a85v 36G19a26b43r62y38š 2442409971

Když vidím, jaké jim to pohodlí přináší starosti a jaké jsou následky, tak se bez tohoto objedu.

0/−1
14.7.2017 13:49

P82e90t40r 45Č79e83r57m57á84k 9208375359670

V pohodě, není smyslem aby autem jezdil každý, i tak je dost lidí co rádi vymění starosti související s provozem auta za komfort který mu to poskytuje a čas který radši stráví třeba s rodinou.

0/0
14.7.2017 13:56

M74a20r69t45i84n 45N95o76v34o83t62n34ý 8429694587694

Jaké auto přináší starosti? Jediná starost je, když přijedu z výletu najít místo na zaparkování. Což je 10 min, ale auto oproti cestě vlakem a autobusem ušetří několik hodin.

Jo a pak 1x za 2 roky na STK, to je tak hodina.

+1/0
14.7.2017 14:35
Foto

B61r81o86n12i38s46l22a35v 83G98a78b29r24y66š 2852249271

Starosti? Auto Vám může někdo ukrást nebo poškodit. Musíte hlídat stav PHM a olejů, zajet do servisu, když se něco pokazí, dvakrát ročně přezouvat, nemůžete zastavit, kde chcete, musíte zastavit, když se Vám chce na toaletu, musíte platit všemožné poplatky, hledat parkování, jako řidič musíte mít oči všude, abyste do nikoho nenarazil, nemůžete si za jízdy číst nebo se vyspat, může Vás postihnout mikrospánek, vzhledem k tomu, kdo všechno má dneska řidičák, bych se bál, že to do mně někdo napálí.

To jsou starosti, bez kterých se obejdu. :-) Raději si zaplatím za vlak a odpracovat v něm část své pracovní doby.

0/0
14.7.2017 14:54

M61a98r56t97i77n 92N48o63v73o98t38n16ý 8139194347874

Ano, mohou mi ho poškodit či ukrást. Na to ho mám pojištěné, možná mám štěstí, ale za asi 30 let co mám auto mi ho pouze jednou vykradli.

Do servisu jezdím pouze 1x ročně na servisní prohlídku, poruchu jsem zaplaťpábbůh již 20 let neměl (od té doby co nekupuji stará ojetá auta)

Auto používám téměř výhradně na cesty mimo Prahu, takže když se mi chce na toaletu, zastavím u první pumpy, na rozdíl od autobusu, kde musím vydržet do delší zastávky.

Řízení mě neunavuje, pustím si audioknihu a jsem v pohodě, naopak v autobuse či vlaku mě obtěžují často hluční spolucestující (v létě občas i zapáchající)

Takže starostí minimum a ušetří mnoho hodin času. Například k rodičům na chatu je to vlakem 80 minut pokud vyjdetu přesně aby mi to vyšlo na vlak, který jede 1x za hodinu. Autem je to 35 minut. Nebo nedávno jsme byli na Lipně, kamarád se musel zdržet v práci a jel za náma druhý den vlakem. Jel to víc jak 4 hodiny, a to jsem pro něj dojel na nádraží, jinak musel ještě 3 km pěšky nebo čekat 40 min na autobus. Autem to jsou 2,5 hodiny.

Zkrátka já se bez auta neobejdu a nechci obejít a lidí, kteří auto nemají je mi docela líto. Ale třeba časem si taky našetříte...

0/0
14.7.2017 15:15
Foto

B95r13o33n35i96s31l61a83v 84G46a16b25r80y19š 2482699451

Ale mě Vám nemusí být líto... ;-D V každém případě jste tou poslední větou dokázal, že auto je známka blahobytu. Prostě to auto budu mít, i kdybych měl pít z kaluže. Takový z Vás mám pocit. To, že nemám auto, ještě neznamená, že jsem chudý, vydělávám dost, abych mohl živit dvě. Ale já nechci. Pro mě má auto hromadu nevýhod. Nechci se prostě starat, kam ho budu uklízet, proč to nejede a proč stojím v koloně.

Jeli jsme jednou na služební cestu, která autem trvala 8 hodin. Kolega vzal svůj luxusní vůz, ale i tak jsem cestu protrpěl a vylezl zlámaný. Vlakem bych sice jel o 2 hodiny déle, ale byl bych v klidu a aspoň na něčem pracoval. V autě se nemůžu ani natáhnout, ani si otevřít notebook. Nevidím jediný důvod být přikurtovaný 3 hodiny k sedačce a nezajít si na toaletu, kdy chci já, ne až když někdo zastaví.

+1/0
14.7.2017 15:52

P72e43t23r 60Č91e67r42m33á37k 9388185169320

Tak ten "luxusní" vůz který na 8hodinách najede jen 2 hodiny na vlak a má údajně horší sedačky než vlak bych chtěl vidět ;-D V luxusním autě se člověk natáhne bez problému, zapne si masáže, sklopí stolek a pracuje. R^

0/0
14.7.2017 22:37
Foto

B73r73o90n33i21s43l60a26v 95G98a25b70r61y70š 2762679531

Nemohl jsem si vzpomenout, moc se v autech nevyznám. Je to Audi Q7 asi za 1,3 mil. Kč. Jeli jsme čtyři osoby, takže jsem se fakt natáhnout nemohl. A protože se v autě necítím bezpečně a dělá se mi zle i vpředu, nemůžu si ani přečíst SMS.

Takže nějaké masáže nebo stolek nepřipadají v úvahu.

0/0
14.7.2017 22:47

P35e38t92r 43Č69e95r73m95á37k 9698105969670

Q7 asi byla za víc, každopádně to je budka suv a né luxusní auto.

0/0
15.7.2017 0:09
Foto

B22r55o60n21i71s25l90a69v 75G86a52b48r72y27š 2512979301

To je mi jedno, co to je. Nepohodlně bych se cítil i v limuzíně. Já potřebuju prostor.

0/0
15.7.2017 9:23

P90e74t78r 12Č10e25r71m62á76k 9108945959500

Ten právě v limuzíně je. Každopádně jsme zas u toho že jde ryze o subjektivní záležitost, pohled většiny lidí na porovnání pohodlí sedaček auta a vlaku je opačný.

0/0
15.7.2017 12:40

P42e63t58r 82Č52e63r59m89á55k 9858965769470

Takhle, vy jste se z nějakého důvodu rozhodl auto nepoužívat, což je vaše rozhodnutí a i kdybyste byl jediný na světě tak je to zcela legitimní názor, potud ok. Ale ty důvody které uvádíte jsou jen opět jen vaše, nic co by obecně platilo, vesměs právě naopak.

Lidé jezdí autem právě kvůli svobodě pohybu, můžou jet kamkoliv, kdykoliv a kudykoliv, nejsou odkázání na to kde je zastávka, v kolik to jede a po jak vhodné či nevhodné trase to jede. Další z faktorů je pak právě časová úspora - čas který díky autu ušetřím využiju radši se vyspím doma pohodlně v posteli a nemám pak potřebu klimbat při zdlouhavé pomalé cestě v buse, jsem dříve v cíli a mám ještě i čas na tu práci. To že si u toho můžu kvalitně poslechnout hudbu, pustit si seriál a dneska dokonce i napsat email nebo přečíst zprávy je pak třeba jen moje přidaná hodnota, někdo hudbu nerad ;-)

Takže je to vźdy otázka osobních priorit, nic víc.

0/0
14.7.2017 22:33
Foto

B84r53o69n51i54s74l74a46v 94G30a93b67r96y82š 2962439711

Nemůžete jet kamkoliv ani kudykoliv, to mi věřte. Technicky sice autem na Staroměstské náměstí vjet můžete, ale ze zákona tam prostě nesmíte.

Dokonce ani nemůžete kdykoliv. Typickým příkladem je můj kolega, který jezdí přes celou Prahu. Cesta mu obvykle trvá hodinu a zvládne to i za kratší čas. Ale stačí, aby vyjel o 10 minut později, a přijede kvůli zácpám o 40 - 50 minut později.

Dalším příkladem jsou odjezdy na dovolenou. Spousta lidí tady radí, aby nevyjížděli v pátek odpoledne, ale jeli přes noc.

Časová úspora je v některých relacích zanedbatelná. Před pár hodinami jsem přijel z Prahy a během 2,5hodinové cesty vlakem jsem toho stihl mraky. Kdybych jel autem, budu pracovat asi do půlnoci, protože jsem mrhal časem držením volantu. Takhle se už jen flákám. :-)

0/0
14.7.2017 22:43

P30e94t29r 42Č32e93r65m30á63k 9918185749150

Ale můžu, bavíme se vždy o výběru z možných variant (kopcem skrz prostě neprojedete ani tak ani tak) a ta je v případě auta neskonale širší než v mhd, tou se na staromák nedostanu úplně stejně jako autem. Časově to samé - ano dopravní špička existuje úplně stejně jako v osobní dopravě i v mhd, akorát že autem na ní mohu operativně reagovat, v mhd jen velmi omezeně.

Ano odjezd na dovolenou na noc je ideální, není vedro, menší provoz, děti spí, v čem je problém?

Časová úspora tedy je, spoustu věci se dnes dá udělat z auta, a to co nikoliv se zase dodělá v pohodlí domova kde bude člověk právě dřív.

Jak tedy říkám - je to ryze věc osobních preferenci, žádné obecně platné argumenty proč ne auto tu nezazněly, vše jen úhlel pohledu.

0/0
15.7.2017 0:07
Foto

B76r11o63n24i71s12l21a32v 34G29a59b55r22y69š 2892859681

Když stojíte v zácpě, těžko můžete operativně reagovat. Stojíte v ní společně s ostatními jako kůl v plotě. ;-D

Argumenty jsem Vám už napsal.

0/0
15.7.2017 9:21

P65e25t28r 34Č89e77r43m25á90k 9868495869620

Ale jistě že můžu, narozdíl od metra nebo autobusu které prostě jinou trasu nepojede, navíc od té doby co existují věci jako aktivní navigace nebo google sledování provozu se do té kolony ani nemusím dostat ;-) Tak či tak jsem doma dřív a pohodlněji autem.

Argumenty jste nenapsal žádné, pouze vaše osobní důvody proč jste se tak rozhodl.

0/0
15.7.2017 12:38
Foto

B66r10o41n27i28s39l53a34v 80G85a21b46r10y45š 2732309621

Vy si jen myslite, ze setrite cas. :-D Ale kdyz Vas bavi byt otrokem auta, budiz. Argumentu jsem napsal dost. Ja ve vlaku nemusim hlidat, kdy mi dojde benzin, nemusim hlidat, kdy me kdo naboura. Muzu si zdrimnout, kdy chci. To jsou fakta, se kterymi pri provozu auta musite pocitat, nikoliv jen osobni duvody. Zrovna tento prispevek pisu z pohodli vlaku. Vy holt musite drzet volant. Tim koncim, protoze se jen tocime dokola. Reagovat uz nemusite, mne to stacilo. :-)

0/0
15.7.2017 18:20

P14e78t60r 97Č75e89r49m24á98k 9678485339830

Právě naopak, já narozdíl od Vás čas považuju za nejcennější komoditu, proto ho takto šetřím a následně investuji do smysluplnějších věcí - uznávám že se dá polemizovat o tom co je pro koho smysluplnější (rodina, děti, či zábava nebo práce), ale nikoliv o tom co šetří čas.

Jak jsem již napsal, argumenty jste nenapsal naprosto žádné, vše jen osobní důvody pro vaše rozhodnutí (zcela v pořádku), ale ani jedna jediná obecně platná věc. Ve vlaku si musíte hlídat kde jste, zdali jste nepřejel svou zastávku, jestli už se neblíží a nemusíte balit ansábl. Ze stejných důvodů se nemůžete ani řádně vyspat. Řidič se naopak v klidu doma vyspí a vyrazí kdy potřebuje a kdy je odpočatý. Pokud na něj přijde únava při delší cestě, zastaví a odpočine si úplně stejně nekvalitně jako ve vlaku, pak pokračuje dál. V cíli bude přesto rychlejí.

Příspěvek píšu také v pohodlí auta, jednak k tomu nepotřebuji ruce a jednak je už dávno nemusím mít na volantu, doba pokročila ;-)

Takže si klidně jezděte mhd, to vám nikdo nebere, ale neobhajujte to neexistujícími důvody, před sebou to nemáte zapotřebí protože jste se tak prostě rozhodl a je to vaše věc i kdyby proto neexsitoval jediný důvod, a ostatní nepřesvedčíte něčím co není R^

0/0
15.7.2017 21:52

M61a34r69t67i29n 28N37o92v39o46t60n86ý 8799144807334

Zato cesta autobusem je super žážitek :-D

+1/0
14.7.2017 14:36
Foto

B54r14o22n61i86s18l87a88v 85G75a59b26r27y60š 2902309501

Autobusem jezdím málokdy a navíc maximálně 1 hodinu, což je třeba případ Liberec - Praha.

0/0
14.7.2017 14:54

M28a60r50t77i80n 27N45o37v32o66t27n72ý 8279714187254

Vidíte, kdyby jste měl auto, můžete na výlet i jinam než do Liberce :-)

0/0
14.7.2017 15:17
Foto

B69r94o54n85i45s74l73a44v 82G90a68b11r19y41š 2482269201

Ale já jezdím jinam. :-) Cestuju napříč republikou. :-)

Navíc jednou za čas si s partnerem můžeme vyjet na bezplatnou cestu třeba z Jablunkova do Aše. ;-)

0/0
14.7.2017 15:54

M67a28r62t13i52n 36N67o84v39o29t89n24ý 8709244677434

Většina lidí, co auto nemá a tvrdí, že ho nechce, ho stejně nemá jen proto, že si na něj nedokáže našetřit.

Já do práce a centra Prahy jezdím zásadně MHD, ale auto prostě chci mít, chci jezdit na chatu, na výlety, na dovolenou...

0/0
14.7.2017 14:33
Foto

B56r32o16n14i83s74l54a26v 67G85a21b25r35y94š 2832499171

Já zase na druhou stranu znám lidi s autem, co se mají hůř než já bez auta.

0/0
14.7.2017 14:47

J14i97ř18í 15P72r42a36ž68á56k 9260842581722

Část automobilistů jsou otroci auta. Když ho mají jako benefit od firmy i pro osobní potřebu.

0/0
15.7.2017 14:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.