Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokud dálnice D4 ukousne část Strakonické, zmizí přechod i zastávky

Dálnice D4 vedoucí k Příbrami, která dnes končí těsně za obcí Jíloviště, by mohla začínat už u Pražského okruhu. Ukousla by si tak z bývalé rychlostní silnice R4 a části Strakonické ulice. Zamýšlené změny popudily obyvatele obcí na jihu Prahy. Silničáři říkají, že jde o zbytečnou paniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P83a17t92r10i79k 81E91g87e18r 2618950379371

Vážená redakce iDNES.cz,

video je neúplné proč názor obyvatelky není k dispozici celý?? Jsem toho názoru, že R4 má zůstat. Vždyť je to hrozné D10 na Liberec, D7 na Kladno tohle přeci nejsou dálnice!! Za dálnici bych neoznačoval ani D1 to je tankodrom a podobný úsek je i u Černého Mostu na D11. Už to tak vidím, že ŘSD udělá dálnici brzy i na Kutnou Horu.

0/0
16.7.2017 6:15

J48o92s69e63f 47B67r28o59ž77e52k 7313925212701

A co takhle vyřešit přechod na D7 ??? To je naprosto největší nesmysl, na kdysi rychlostní silnici udělat přechod, dát 50, narvat tam semafor, radary - a o 500 m dál zase dálnice a předtím 500 metrů taky. Kterého idi0ta napadlo tam udělat přechod nevím - když bylo vůbec něco nezbytné, měl tam být od začátku nadchod - ale hlavně dřív tam nic nebylo, tak to neměl nikdo povolit.

+3/0
15.7.2017 22:26

P88a66v71e13l 93J20e30ř38á10b31e92k 7561952534147

Problém je v tom, že ze silnice která nesplňovala parametry dálnice přes noc dálnici udělali.

Ale byla varianta, že to bude silnice I. třídy s více pruhy v jednom směru s maximální rychlostí 110 km/hod.

Pokud autobusy s této silnice vrátí na okolní silničky přes obce, tak se místní vzbouří, protože dnešní autobusy, zejména kloubové. se v těch vesnicích zamotají. Vybavuje se mi Líšnice, kde je silnice široká tak na dva koňské povozy.

Možná bude lepší upravit autobusové zastávky a podchody silnice tak, aby autobus měl dlouhý odbočovací pruh k zastávce a dlouhý pruh na vyjetí do provozu. Což dnes kvůli konstrukci podchodů nejde.

Vražedná je čerpací stanice na Varadově směrem z Prahy, kde vyjíždějící osobáky z čerpačky dokáží udělat větší zmatek a dusno, než autobusy, které jsou zdaleka v zastávkách vidět a lze včas najet do druhého pruhu.

0/0
15.7.2017 21:01

P66e84t65r 14Č26e62r12m92á79k 9228255859220

Tak to problém není, jednalo se pouze o formální změnu, rychlostka se 130 to byla dávno předtím. Varianta že by to bylo degradováno na 110 a první třídu existovala, ale proti tomu se důrazně postavili zástupci měst a obcí z důvodu zhoršení kvality dopravní obslužnosti.

Dokonalé to skutečně není, proto ten návrh řsd který to alespoň trochu má stavět do roviny.

+2/0
15.7.2017 21:31

P40a85v98e87l 18N92o35v25á14k 2665847162972

"Podle ŘSD jde však o zbytečnou paniku – jednak prý žádné práce nezačnou dříve než za deset let" - Tak proč do háje něco nechávají dělat a stojí to peníze?

Takže místo řešení opravdu nutných problémů se tu v ČR řeší něco desítky let dopředu a rovnou se říká, že tomu tak stejně nebude. Neskutečný bordel!

0/0
15.7.2017 19:04

P48a70v76e17l 51J23e23ř91á91b86e26k 7761582684947

Asi studie je potřeba, aby se vědělo, co by vše znamenalo.

Nicméně předpokládám, že výsledkem bude silnice I. třídy až do Mníšku pod Brdy.

Protože těch problémů, jako svedení autobusu na okolní silnice přes obce je tolik, že kraj a obce by se nedoplatily za rozšíření těchto silnic, protože místy se tam dnes obtížně vejde náklaďák s e SUV.

0/0
15.7.2017 20:43

R86o59b87e18r96t 89K52o10c43i83á62n 5699387106107

To se opravdu musí řešit podobné změny s (minimálně) 10letým předstihem?8-o

0/0
15.7.2017 14:18

L10u59b15o76š 90H34o85l37í97k 5117920302520

V roce 2017 se naplánuje začátek na 2028 a konec na 2030. Ve skutečnosti se začne 2032 a skončí 2044...

+1/0
15.7.2017 15:23

P68a31v39e49l 97N48o64v26á58k 2875257552472

Optimisto ;-D;-D;-D

0/0
15.7.2017 19:05

P37a92v53e81l 84N23o91v91á36k 2205107662432

To co se naplánuje na za 10 let, to se nikdy ani neuskuteční ;-D

0/0
15.7.2017 19:05
Foto

P18e58t61r 86R24ö76g46n83e78r 5136432647315

Co asi nebylo zcela v reportáži zdůrazněno nebo to autoři z důvodů zkrácení příspěvku vystříhli, je fakt, že po plánovaném zrušení nájezdu pro dopravu z Dobřichovic, Řevnic, Letů na jedné straně a Trnové, Líšnice a Klínce na straně druhé, povede jistě velmi hustý provoz k plánované dálnici z těchto obcí středem Jíloviště. Jinými slovy, zatímco se obce a města, kde je frekventovaný příjezd na okolní dálnici stále ještě veden středem obce, logicky usilují o výstavbu obchvatu, tak zde ŘSD plánuje realizaci zcela opačného kroku. Navedeme vám občané Jíloviště veškerou přípojnou dopravu na dálnici právě středem obce ať si to užijete. V dalším výhledu na řekněme 20 let budeme připravovat obchvat... Navíc celý ten připravovaný špás bude stát miliony korun, musí se také postavit souběžná silnice s dnešní dálnicí a vykácet pro to velký pás lesa. To bude potom teprve ideální doprava z Prahy, jak cítím z některých příspěvků... Ach jo.

0/−5
15.7.2017 13:30

T72o83m50á21š 43M59o38r63a41v42č55í22k 3867106373265

To zní ironicky. Obce potřebují obchvat + paralelní silnici, protože je tam dálnice;-D Praha bude potřebovat paralelní okruh, protože PO bude taky dálnice?

+1/0
15.7.2017 13:54
Foto

I57v30a72n 16V88e88s13e38l43ý 4206778714687

Z článku to nikdo nevystřihl - starosta Jíloviště to tam rozebírá stejně jako vy na dost velkém prostoru. A je tam i náznak řešení, tedy zachování nájezdu v nových parametrech.

+2/0
15.7.2017 14:16

F33r58a88n59t21i39š51e79k 91S59c71h12l11i75c13h48t98s 9245482301355

O co jim jde?

Kdysi se na celé 4 pruhovce klidně jezdilo 120 už od Lahovic a nikomu to nevadilo. Dneska 50 a tu a tam 80. Ten přechod se za 40 let tak nějak zažil, jako místní rarita. Času, času bylo dost, 40 let, a, kde nic tu nic. Jo, a přes Jíloviště se jezdilo a stavělo se u místního hotelu na jídlo. I přes Zbraslav se jezdilo. Holt pokrok...

+3/−1
15.7.2017 13:25

P57a40v37e74l 42N68o54v17á10k 2655877682392

Obráceně, dneska je tam 80 a tu a tam (po pravdě jen u přechodu ve Zbraslavi) je 50.

0/0
15.7.2017 19:08

P82e52t94r 11Č56e58r57m33á96k 9588695149230

Naopak, je tam 50 a místy 80 - mluví o celém úseku od Lahovic.

0/0
15.7.2017 20:30

P84a64v38e29l 71J56e45ř21á92b31e23k 7271522844437

Přechod je tam někdy od roku 1996. Nebo lépe, přechod tam asi byl, ale od toho roku +/- je tam 50km/hod.

0/0
15.7.2017 20:46

M78i36k71u12l72á28š 32K18a47l51i64n90a 1962373975

Ta paní asi nebyla moc rozumná, proto ji stoply hned na začátku povídání :-)

0/−1
15.7.2017 13:25

J70a32n 61H56e14i25s86i38g 9183523571461

To je bez debat nejrozumější nápad RSD.

Takhle to mělo být od začátku a neustupovat tlakům pár domků v Chuchli.

+5/−1
15.7.2017 13:16

P61e39t77r 58Č71e24r77m96á35k 9558955859890

Konečně normální návrh, konec asi jediného přechodu přes dálnici ve střední evropě byl snad jen otázkou času, jen škoda toho odhadu celé té realizace.

+12/−1
15.7.2017 12:25

P76a27v85e63l 79N59o17v22á31k 2975617692472

Jak je uvedeno, NENÍ TO DÁLNICE!!! a ani silnice pro motorová vozidla, prostě "jen" 4-proudová silnice.

0/−1
15.7.2017 19:10

P68e55t49r 27Č28e54r36m66á92k 9398885799490

Dálnice to právěže odjakživa je, problém s formálním statusem začal až před několika lety a díky mnoha komplikacím se to nyní takhle řeší.

0/0
15.7.2017 20:32
Foto

P23a98v12e52l 73B46ř70e79z86i38n33a 3589578441453

Místní obyvatelé v oblasti Chuchle by hlavně měli stát o to, aby se z téhle části Strakonické stala normální rychlostní komunikace s minimem odboček a místní dopravu řešit doopravdy místně. I po jižní spojce jezdí autobusy, ale nikoho naštěstí nenapadne jim tam dělat zastávky.

+9/0
15.7.2017 11:49
Foto

I24v62a76n 18V20e12s67e37l78ý 4166118694287

O oblasti Chuchle zmíněná úvaha ale není. Je o úseku od Pražského okruhu (D0) ven z Prahy.

Jinak mám dojem, že obyvatelé hlavně Lahovic o žádnou rychlostní komunikaci nestojí když si tam prosadili padesátku místo dřívější osmdesátky což ostatně platí i v Malé Chuchli od Branického mostu až k závodišti.

+3/0
15.7.2017 12:49

M96a46r37e16k 23S66l60a15b69i57h60o90u88d59e40k 7328901692833

Proč by tam zastávky nemohly zůstat? Na D7 u Tuchoměřic najíždíte bez připojovacího pruhu ze stopky rovnou do pruhu, kde se jezdí 130, a taky to nikoho nevzrušuje!

+1/−5
15.7.2017 11:48

L19u22b13o25š 31D77o76l81e84ž30e94l 1517139274726

D7 je druhá exotická dálnice. Nájezdy bez připojovacích pruhů, autobusové zastávky a sem tam nějaký ten cyklista.

+4/0
15.7.2017 12:46

J43a58k32u19b 90R96o39u75s 3653120854282

Tak doufám, že zmizí především ta nelogická a šikanózní rychlostní omezení.

+15/−1
15.7.2017 11:39

P59e71t45r 45B19á31č90a 8575256815245

Takže idealni stav R^

+1/0
15.7.2017 11:32

D59a39v41i81d 39Z19a28j53d42á27k 8545112180231

Mame plan, chce to mensi upravy, ale nebojte, driv jak za deset let nezacneme. Ta rychlost vystavby je u nas naprosto famozni...

+23/0
15.7.2017 11:31

J10i71ř54í 43K55o11c39u13r28e14k 6465484215738

Jojo meyi studií a dokumentací pro provedení stavby přece není žádný rozdíl!

0/0
15.7.2017 11:54

M59a54r12e90k 29D98e92m76č19á66k 9295574216685

Především byla chyba, že se z R4 stala D4. Charakter té cesty vůbec dálnici neodpovídá, a původní plán na snížení rychlosti na 110 km/h mi přišel docela v pořádku. Chápu, že by tím spoustu řidičů nakrkli, politici by přišli o prachy z dálničních známek i "kilometry nových dálnic", kterými se nyní mohou chlubit, ale faktem je, že to prostě na dálnici stejně jako D1 nemá.

+3/−16
15.7.2017 11:17

P67e72t58r 63Č31e45r46m76á57k 9128235519200

Právě naopak, někdejší dočasné snížení rychlosti bylo zcela proti logice, odjakživa to mělo charakter dálnice a jen kvůli formální chybě se tam tvořila tato komplikace.

+4/0
15.7.2017 12:24

M41i34l94a42n 28V45o67t97a40v36a 5354116251452

a kde je tedy ten charakter konkrétně špatně?

+1/0
15.7.2017 13:16

J90i14ř34í 85N43e42u70m39e68i50s24t13e73r 2952115523871

Ty výjezdy ze zastavek přímo na dalnici jsou naprostá zhůveřilost a divim se, že to tak někdo může nechat. Když vezmu i stav vozovky ve směru na Prahu v úseku Řitka - Jiloviste, tak je to celkem smrtelná kombinace a už tam mělo být dávno omezení rychlosti.

+6/0
15.7.2017 11:13

R48o18b67e67r80t 75M48a83t88u22l37a 8417469566485

Tak on starosta nechce mít v obci zastávky, protože by tam jezdily autobusy? Máme svobodu takže fajn, ale na dálnici nemá zastávka co dělat takže ať si chodí do Prahy třeba pěšky:-P

+16/−3
15.7.2017 11:09

B84l53a41ž51e71j 67M80o80t80y71č83k80a 8387547485660

Ten přechod je jeden ze dvou na světě, druhý je bohužel na dálnici u Ruzyně;-D;-D;-D.

+36/−1
15.7.2017 11:03

L55e52n86k27a 43Č56e63r24n65á 2500968318141

Je jeden...U Ruzyne je semafor a chodci maji sanci prejit a prezit,kdyz nejsou blby a neprebihaji na cervenou...

+7/0
15.7.2017 11:13
Foto

P39a92v22e11l 38B59ř41e53z39i84n16a 3679368951833

Pořád je to přechod a je tam kvůli němu snížená rychlost na padesátku.

+2/0
15.7.2017 12:31

P10a46v93e44l 31N66o84v53á29k 2225917312382

Jak je uvedeno, NENÍ TO DÁLNICE!!! a ani silnice pro motorová vozidla, prostě "jen" 4-proudová silnice...

0/0
15.7.2017 19:12

J75a11n 73N46o75v50o87t58n81y 4517780223

Kdo bojuje proti dálnici je komouš.

+8/−9
15.7.2017 10:55

J94a36n 70S45l29o89v47í71k 3639767710158

Vždy se počítalo s tím, že se silnice přemění na dálnici. Vždyť i dálniční výjezdy jsou odjakživa číslovány od okruhu, který byl postaven až o desítky let později. A teď se najednou místní diví ?

+14/−1
15.7.2017 10:52

A74n63t29o85n72í10n 19Č17e30c65h 7516647476409

Všichni chtějí dálnice, jen ne pod vlastním oknem. Škoda že takové kecy nejsou ihned přehlasovaný magistrátem.

+4/−1
15.7.2017 12:50

D27a48v46i11d 57P67i81s49t94o95r49a 2330385730292

Naprosto spravne argumenty RSD. Silnice stavena na tehdejší intezity dopravy jako komfortní řešení by si zasloužila byt komfortní pro dnešní charakter vyuzivani.

+18/−1
15.7.2017 10:52

V66á61c13l95a98v 81K56r63č24m58á72ř 1445588552525

Důvod k panice není, když ŘSD říká, že práce začne za deset let, znamená to, že se jejich začátku stávající generace nedožije.

+6/−1
15.7.2017 10:42

A71n32t15o11n50i11n 70C15h19a89l64o79u67p78k61a 8448356889490

Je v nevyhovujicim stavu a s opravami se zacne nejdrive za deset let? Nekdo tu neni normalni, bud ja nebo RSD

+6/0
15.7.2017 10:38

L67a61d54i64s65l82a62v 34H86r37ů23z18a 8351966320736

Budete to vy. Povrch vozovky je nedávno rekonstruován. Ale řešení silnice není ve stavu, aby šlo úsek označit jako dálnici.

+2/0
15.7.2017 10:42

M44a32r86t72i57n 61P51e23l41u29c23h 5765121797331

Ta silnice je paskvil a to právě i díky těm přechodům, zastávkám atd....

+23/−1
15.7.2017 10:29

J83a94n 89K92r96i16e65g31l48e26r 4231427905106

Ten prechod mel byt uz davno pryc, resp. ten tam nikdy nemel byt.

+40/−2
15.7.2017 10:17

P63a67v56e93l 44H39l56a61v40s86a 4269484239458

Úpravy by D4 prospěly, přechod a bus zastávky na takové komunikaci nemají co dělat.

+16/−2
15.7.2017 10:11

A51n16t60o54n63i53n 28C27h41a98l26o17u23p82k70a 8598256699500

Tak mozna za deset, resp. dvacet let...

0/0
15.7.2017 10:38







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.