Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha plánuje dvacet nových zastávek vlaků, výstavba už ale nabírá skluz

Praha se má do roku 2030 proměnit v metropoli vlaků. Vzniknout by mohlo i přes dvacet nových železničních zastávek. Už se stanicemi Eden a Zahradní Město, které jsou mezi prvními na řadě, je však potíž. Sloužit nebudou dřív než za pět let, zakázku řeší antimonopolní úřad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P78a53t67r42i36k 86E41g20e18r 2498940259941

Škoda nádraží Vyšehrad tato budova chátrá přitom by bylo fajný ji vylepšit třeba i s nástupištěm blíže k Výtoni a název nádraží Vyšehrad - Výtoň. U Edenu by se hodilo mít také tramvaje. Škoda, že nemohou vlaky CityElefant podzem a být vedeny v tunelech metra věřím, že to by hodně pomohlo, ale tzv. ESKO v podobě pařížské RERky vzniká.

0/0
22.7.2017 20:44

M72i17c91h93a42l 52D21a22d15e93k 8173972738

Praha se neustále rozšiřuje, ale dopravní oblužnost je jak za krále klacka..

0/−1
22.7.2017 20:06

R46o86b10e43r33t 82P13r86a13ž92á21k 4708756145740

Nerozšiřuje. A ani už se rozšiřovat nechce.

+2/0
22.7.2017 20:56

R41o36m68a58n 32P35o44l28á66č39e11k 5206749585

Klasická orkuková sezona. Tenhle článek se tu objevuje s pár změnani pravidelně už několik let a reálně se nic nepostavilo...

+2/0
22.7.2017 19:53

J73i59ř59í 44H61u50r53t 6195737260213

A co Praha-Kačerov? ;-)

0/0
23.7.2017 8:35

M22a17r68t23i79n 33R66u48z46i80c77k34a 1572748486127

a Praha-Podbaba, Praha-Bechovice Stred, mimo Prahu treba Celakovice-Jirina...

0/0
24.7.2017 21:37

J67a43n 14V32o71j38t37í39š43e61k 6352231635306

Jsem jedinej komu vadí příšerná architektonická nekvalita dopravních staveb v Česku? Vždyť všechny ty vizualizace v článku vypadaj, jak kdyby to bylo navržený v devadesátejch letech. Všechno je to křiklavě barevný a zbytečně složitý a drahý na údržbu.

0/0
22.7.2017 16:43

R31o62m52a47n 20P27o74l14á85č15e43k 5716379775

Dyt to je navržené v 90.letehc;-DR^.

0/0
22.7.2017 19:58

M94a34r12t69i23n 47R85u75z69i92c48k83a 1792398796287

predevsim navrzeno bez citu k okoli... absolutne nechapu, akorate to bude drazsi, vzdyt staci jen pristavet nastupni hrany, ale lepsi by bylo zprovoznit stanici Vysehrad...

0/0
24.7.2017 21:35

D97a52v84i25d 59Z24a81j20d63á30k 8365622560971

Jestlize je uz ted nedostatecna kapacita onfrastruktury, tak pochybuji, ze ji zlepsi vystaveni dalsich stanic. Prioritou by mela byt ta odbocka na letiste.

0/0
22.7.2017 10:02

V87l10a10d59i43m18í59r 64K10r25y44c54h92t58á97l36e47k 4442349667172

Priorita na letiště by mělo být metro.

0/−4
22.7.2017 10:08

R90a85d21e27k 79J51a90n16a92t21a 9325296704152

Metro neřeší dopravu z Kladna do Prahy a taky je pro obsluhu letiště příliš kapacitní (tj. drahé).

+3/0
22.7.2017 10:30

V48l82a30d95i71m68í42r 52K69r80y15c31h33t21á36l81e91k 4382889907952

Metro je pro letiště drahé? ;-D

0/0
22.7.2017 10:38

R23a87d41e62k 65J67a58n16a14t22a 9355316534592

Ano. Těžké metro pražského (sovětského) typu má kapacitu přes 1000 lidí. Na letiště byste musel zvýšit interval nebo nechat soupravy jezdit skoro prázdné. Obojí je neefektivní = drahé.

Vlak, zejména u průjezdné varianty, využije faktu, že "za letištěm" je Kladno (největší středočeské město) a pobere lidi jednou linkou, která spojí Kladno s Prahou a zároveň pořeší letiště mezi tím. Viz například Leipzig/Halle či částečně i Köln/Bonn.

+5/0
22.7.2017 10:46

V52l27a48d62i97m74í48r 26K40r22y57c28h79t78á21l28e92k 4392799187352

Když vidím narvané busy ze zličína a veleslavína + proud taxi, tak by se tam souprava metra uživila, nejen v intervalu 7,5 minuty.

0/−2
22.7.2017 10:51
Foto

M94a87r42t15i11n 82Š45u65b68r78t 1105781614825

Na lince A jede v každém směru teď o prázdninách cca 230 vlaků denně, tj nabídka pro 230 000 cestujících. MHD na cestách z a na letiště zajímá i v zemích s kolejovým napojením většinou tak 25 - 30 % cestujících. I při započtení vysokého nárůstu cestujících na Ruzyni v posledním období by metro využilo v každém směru jen cca 10 000 lidí denně, tj. využití stanice by bylo nižší než je dnes v Motole.

Vlak k tomuto počtu dokáže přidat z regionu okamžitě přibližně dvojnásobek cestujících, přičemž na rozdíl od metra má vliv i na snížení počtu automobilů přijíždějících do Prahy po Karlovarské a Evropské.

+10/0
22.7.2017 11:12
Foto

B63r53o75n90i25s57l95a57v 28G14a46b86r79y94š 2842289951

Přesně. Hodně se mi líbí elegantní řešení v Drážďanech.

0/0
22.7.2017 13:57

M50a45r33t57i38n 15R56u95z90i12c60k70a 1422578496277

souhlas, presne...

spise bych videl kombinaci vlak + tramvaj...

0/0
24.7.2017 21:33

R94a56d74e26k 47V63o59k38á47l 1690378677234

Zastávka Karlovo náměstí? To tam natahnou koleje, nebo to má být u Albertova a s tím, že po pár stech metrech je Výtoň? Nechápu ...

0/0
22.7.2017 9:42

M13i50l79a49n 82N58o43v37á35k 2340475285945

V tunelu

http://www.sudop.cz/uploads/gallery/618x400/130_01-253-02-nove-spojeni-2.jpg

+2/0
22.7.2017 10:11

M34a55r45t85i84n 56R96u69z83i47c19k12a 1572858856947

Tam me nejvic irituje zastavka Opera, lepsi by bylo mit tu stanici u hlavniho nadrazi a blizko masarykova nadrazi, ktere se rusit nebude...

0/0
24.7.2017 21:42

D20a68n76a 87K81o87c61i79á31n58o97v16á 2883698329378

Zastávka Výtoň? Pár metrů od nádherného chátrajícího nádraží Vyšehrad? Zbláznil se někdo?

+9/−5
22.7.2017 9:42

V96l51a39d13i91m60í83r 80K70r53y28c12h70t47á35l71e56k 4422249647692

Paní Kociánová je to hodně o inteligenci. Bylo tu x-článků proč nelze v současné podobě obnovit (zrekonstruovat) nádraží Vyšehrad.

0/−2
22.7.2017 10:08

J40o22s45e93f65f 63M36u57s89i79l 7249255816140

A byl alespoň jeden jak ano?

+1/0
22.7.2017 10:27

T15o56m81á12š 58M84o95r27a38v68č58í19k 3827336363585

Teoreticky by to šlo.....srovnat Nusle a Vyšehrad se zemí a začít znovu a tentokrát přímka;-)

+3/0
22.7.2017 10:38

R56o55m66a66n 66P39o92l19á36č96e57k 5326799725

Stanice = budova jde opravit, ale jeji umístění v zatáčce je dnes nepoužitelné... Navíc Výton nabízí větší dopravní uzel...

0/0
22.7.2017 19:59

M14a86r87t43i29n 25R74u39z64i79c72k23a 1832768446557

Proc je to nepouzitelne? Praha-Kyje je zastavka v zatacce... navic se muze nastupiste posunout vice do roviny blize smer vyton, ev. je tam prostor i pro treti a mozna i ctvrtou kolej, takze by zastavujici vlaky nebrzdily projizdejici...

Vyton uz je na dvoukolejnem viaduktu, bude rozsiren o treti kolej, a jeste musi byt pristaveny nastupiste, a konec koncu i pamatkove chranena budova vysehradu bude muset byt rekonstruovana...

0/0
24.7.2017 21:47

R79a12d31e41k 32J67a57n25a46t75a 9625716754612

To nemá tak dobrou polohu jako Výtoň, kde lze přestoupit na více tramvajových linek, především směr Podolí.

Kromě toho je v oblouku, což nevyhovuje dnešním normám. Jsou pak velké mezery mezi dveřmi a nástupištěm, apod.

0/0
22.7.2017 10:28

J37o73s46e64f64f 71M30u49s14i20l 7829275896860

Dříve se do vlaku nastupovalo a šlo to. Teď se do vlaku vstupuje a nejde to.

+2/−2
22.7.2017 10:31

R92a53d54e26k 74J79a26n54a10t48a 9505456384722

Ano. Dnes se totiž mnohem více dbá na bezbariérovost. Díky tomu může (tam kde je to modernizováno) vlakem snadno cestovat i člověk na vozíku, matka s kočárkem nebo skupina cyklistů.

+1/0
22.7.2017 10:38

J96o52s61e12f62f 12M51u98s75i29l 7229715356400

Krom vozíčkáře no problem. A i ten by to zvládl, nebo by prostě zvolil jinou zastávku.

+1/−2
22.7.2017 10:40

R96o20m57a15n 77P70o31l91á30č46e96k 5946459815

Dřív toho šlo ;-D

0/0
22.7.2017 20:00
Foto

M72a97r24t28i43n 57Š52u61b58r79t 1635871454935

Jde o to, že na Výtoni lze přestoupit na tramvaje směr Nusle, Karlák, centrum, Staroměstská i Modřany. Zatímco Vyšehrad je jen pro přestup Nusle a centrum, kam ale ten vlak vlastně dál jede také. Tj. efekt stanice je nižší. A pokud mají stanice vznikat, musí v nich být dostatečná poptávka po nástupech a výstupech, jinak naopak kapacitu železniční infrastruktury snižují.

+3/0
22.7.2017 10:29

D77a35n14a 12K54o85c57i88á89n44o67v67á 2503148319258

Vyšehrad je přestup i na Smíchov a cca 100 m i do Podolí.

+1/−2
22.7.2017 10:32
Foto

M15a66r66t68i36n 77Š14u92b38r76t 1865451614765

Přestup na Smíchov potřeba není, cestující na Smíchov vylezou v zastávce Praha-Smíchov. 100 metrů by to bylo z té Výtoně na přestup, z Vyšehradu z potenciálního podchodu pod nástupišti cca okolo 400 metrů.

+3/0
22.7.2017 11:14

J50o89s34e37f24f 94M42u93s50i59l 7349825176780

Ale ta stanice tam už stojí, je to krásný barák, jedna zastávka je u něj, dvě jsou za rohem.

+1/0
22.7.2017 10:36

R59a75d16e47k 39J42a74n96a30t75a 9675986304202

"a stanice tam už stojí"

To vám ale nikterak nepomůže. Spíš naopak, rekonstrukce, kde u toho řešíte rozpadlou památku, by byla dražší než nová zastávka.

+1/0
22.7.2017 10:48

J73o76s97e21f37f 23M93u77s42i23l 7899365826210

jasně, ale ten stav se řeší už léta. Už jsem i zapomněl tu historii.

0/0
22.7.2017 10:59

M26a17r44t52i69n 35R42u62z69i49c15k29a 1122528686587

to ano, ale tu budovu budete resit tak jako tak...

0/0
24.7.2017 21:38

M69a24r73t32i30n 72R61u22z55i93c83k81a 1422918576137

nesouhlasim, muzete odklonit pres Albertov treba linku 3... a mate prestup smer modrany, na staromestske nam od albertova jezdi 18... nevidim rozdil mezi zprovoznenim vysehradu (coz je opravdu hezka pamatkova budova a nebude nutne likvidovat viaduct)... poptavka bude cca stejna, a je to blize do nusli a vrsovic nez pres vyton, nez z vytone pouze linkou 7...

0/0
24.7.2017 21:32

V59a62c80l23a41v 24P38e94r76o20u16t58k16a 6178207504181

Takže zrušíme využívanou zastávku Strašnice/10 min.pěšky metro Strašnická/ a zavedeme zastávku Zahradní město/ metro Skalka je 10 minut busem/ Vlaky z Benešova,Stránčic jezdí přeplněné,zvláště v ranní špičce a víc jich už přidat nelze a to se se zástavba od Uhříněvsi po Stránčice bude ještě rozrůstat.

+1/−3
22.7.2017 9:24

J82o53s74e62f60f 90M52u55s31i96l 7759515606290

K tomu přihoďte Hostivař, kde je udělaný velký nádraží co využívá pár lidí. Napojení na MHD špatné, o parkovišti nevím...

+2/0
22.7.2017 10:25

J76a90n 12B68u48b71i54k 9272541852777

V Hostivaři u nádraží mělo být podle původních plánů ukončeno metro A. Škrtnuto bez náhrady.

0/0
23.7.2017 8:08
Foto

M54a19r65t12i16n 47Š82u42b72r59t 1485821494985

V novém podjezdu zastávky Praha-Zahradní Město budou zastávky tramvaje i autobusu, na něž prostě sejdete rovnou z nástupiště stanice. Tj. tramvaj i autobus bude od vlaku násobně blíže než v případě zastávky ve Strašnicích, kde je navíc nabídka autobusových spojů podstatně omezenější. Navíc autobusu to z podjezdu k metru Skalka netrvá 10 minut, ale 2-3 minuty. Navíc u další zastávky vlaku v Edenu bude přestup na autobusy a výhledově také na tramvaje na spojení Želivského, Eden, Spořilov.

+6/0
22.7.2017 10:34

M71a37r67t19i27n 62R53u25z90i38c66k13a 1482708776637

ono by vubec stalo za to, postavit konecne metro Strasnicka-Zahradni mesto-Na Grosi-Hostivar-Petrovice...

0/0
24.7.2017 21:40

R65a97d88e83k 15J80a85n52a25t58a 9915186864692

Zastávka Strašnice bude zrušena jednoduše proto, že bude zrušena celá tamní trať (bude totiž napřímena, což je pro zvýšení rychlostí nutnost, podívejte se na mapu).

A sám přiznáváte, že ze zastávka Zahradního město na metro je to stejně daleko, jako ze zastávky Strašnice (a ono je to ve skutečnosti dokonce blíž). Zastávka Zahradní město bude míc navíc luxusní vazbu na tramvaje i autobusy, bude přímo na mostě přes Průběžnou ulici, na tramvaj slezete po schodech, kdežto ve Strašnicích je to 250m pěšky.

+5/0
22.7.2017 10:36

J38i17ř61í 68Z76a44t86l17o37u32k34a38l 3288369441126

Užitečné by také mohlo být prodloužit trať Hostivice - Zličín až k metru na Zličíně. Ve stejné trase, jako vede vlečka do depa metra, takže koleje už tam jsou, stanice by mohla být hned vedle stanice metra. Propojila by se tak velká sídliště a obchodní centra na jihozápadě s tratí na Kladno, časem možná i s letištěm. Vlaky by pak ze Zličína do Hostivic mohly jezdit podstatně častěji než ty současné ze Smíchova.

+6/0
22.7.2017 9:13

J98o21s63e19f 92T49e93s65á93r90e50k 7252936672699

Už v roce 2030? Zas aby to moc neuspěchali! :)

Mimochodem, místo Výtoně by mohli obnovit nádraží Vyšehrad, je to kousíček od sebe a zároveň by zachránili tu krásnou nádražní budovu.

+8/−5
22.7.2017 8:59

M44i37l31a10n 59N50o78v93á43k 2750575705655

Při tom tempu jakým to běží je to velmi optimistické. Osobně bych odhadoval spíše 2050.

0/0
22.7.2017 10:18

M58a75r62t59i17n22a 59S79e53d77l75i87c23k95á 5742855931712

Zastávka Eden? Z funkčního vršovického nádraží jsou to 3 zastávky tramvají nebo z Ukrajinské autobusem. Pěšky ani ne 2 km.

+1/0
22.7.2017 8:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.