Diskuze
Praha rozšiřuje síť tramvají. Přibude přes dvacet nových tratí
Děkujeme za pochopení.
K21a50r24e49l 19D35r11d39a
Vidím debatu o výhodnosti tramvají. Jak srandovní. Když zrušili tramvaje v Londýně. Základní argument byl, vyházejme koleje a rozšiřme vozovky pro silniční dopravu. Snížíme dopravní zácpy a zvýšíme přepravní výkony silniční dopravy. Aneb hromadná doprava v kombinaci metro - autobusy - vlaky bez tramvají je zcela legitimní. A řidiči mohou děkovat za dopravní kolapsy celé povrchové dopravy.
(Londýn rušil starou hustou klikatou síť centrem. Navíc byly náklady na tramvaje vyšší, než na autobusy a tramvajová doprava v konkurenci neobstála. Dnes má Londýn pár moderních tratí, kde se nevyplatí metro.)
Tramvajové tratě zabírají ve městech mnoho drahocenného prostoru. Pokud neomezí ostatní dopravu, zaberou plochy zeleně, kde by mohly být parky a rekreační zázemí. Takže se tou ekologií v centru města to není moc růžové. S bezpečnostní chodců také ne. Navíc platí, že tramvaj má výfuk v elektrárně.
A nejhezčí je argument tramvajových fandů. Že podzemní doprava je opruz. Moc dlouhé a namáhavé přestupy... Povrchová doprava je praktičtější i ve stejném směru a na stejné vzdálenosti jako jede metro. V podstatě snaha o povrchovou dopravu místo metra se stejnými argumenty jaké užívají řidiči audin. Tak je to vlastně taková doprava pro chudé egoisty, co nemají na auto a s ekologickým chováním to rozhodně nepřehání.
Zbývá jediný důvod, ekonomický. Česko vyrábí a exportuje tramvaje. Vizitkou musí být zadrátovaná česká města. Je to reklama na českou práci.
P59a33v13e43l 24Š75t44í31p86e18k
Vy musíte hrozně trpět na existenci tramvají. Londýn je zavádí ve velkém, jeho centrum je bez nich jen jedna obří kolona a vy byste chtěl takovou kolonu i v Praze. Čím je v Praze nahradit, to nemáte ani tušení a ten váš "výfuk v elektrárně" je velice směšný
K81a92r77e98l 59N94o69v22o57t74n89y
Doufám, že tento nápad smetou volby tak jako Dolínka
P17a79v30e57l 31Š88t95í80p62e65k
A váš nápad zní jak? Zavádět vrtulníky?
J47o73s85e15f 19K63a75r22f96í27k
Co máte fur s těma trmavajema?
Musí se pro ně složitě budovat a udržovat koleje. Dělají děsný kravál, blbě brzdí a stačí jeden jouda co o 5 cm blbě zaparkuje a stojí půl Prahy.
Jo takový trolejbus to je jiná. Stačí dva dráty mezi baráky a už to jede. Pěkně potichu a dokonce se to umí vyhnout překážce
M50a67r16t58i96n 42R50u63z54i49c23k53a
Tramvaje umi byt tiche, ty ze skodovky to jeste moc neumi, ale prijedte se podivat treba do vysocan,... proti trolejbusum nic nemam, rad bych je videl opet v Praze, podle meho vhodnejsi nez elektrobusy (Praha je samy kopec)
Udrzba trati je kupodivu lepsi nez udrzba silnic, pokud nejsou kolele zaasfaltovane, staci jen vykostkovat, vymenit, zakostkovat nebo jen podbit trat na sterku, vetsina trati mimo centrum jezdi po vlastnim telese (i kdyz to se muze udelat i u autobusu a trolejbusu)...
Hlavni duvod pro tramvaje je nasobne vyssi kapacita nez u trolejbusu a autobusu, vetsi prostor nez nizkopodlaznich autobusek, kde je treba casto horolezecke vybaveni...
Prekazky na trati by byt nemeli, pak by problem nebyl, ale to je o ohleduplnosti a dodrzovani pravidel ridicu, ale zde mate zcela jiste pravdu, vyhnout se spatne zaparkovanemu autu by bylo snazsi...
K63a69r25e33l 23D66r54d55a
K dohledání je leták, co se chystá Na Dědině. Aby prošla tramvaj, budou místo zrušených parkovacích míst vybudovány parkovací domy. Je třeba řešit Středočechy, aby se ušetřila případná dnes obsazená parkovací místa, takže tady budou zavedeny modré zóny a vybudováno nějaké to P+R. Nový obchoďák má vzniknout vedle Šestky. U tramvaje "v trojúhelníku" budou kanceláře. Počítá se s terminálem a obrovským P+R na Dlouhé Míli.
Vojáci své pozemky zatím nechtějí opustit, takže výstavba zde zatím nehrozí. Developeři budou tedy koukat zastavět každý trávník mimo vojenských pozemků.
Napojení ulice Vlastiny přes Navigátorů se zatím odkládá, aby prošla tramvaj. To byla hlavní připomínka, že se doprava z Evropské pustí lidem pod okny. Je to ale jen dočasné řešení. Protože se zavedením dopravy se zde počítá, až Central Group dík tramvaji vybuduje bytovou zástavbu vedle vojáků a pustí sem víc aut. Zatím bude provoz aut na začátku Vlastiny (před školou) po kolejích. Prostě tramvajoví lháři, naslibují cokoliv, aby tramvaj prošla.
Dotovat to bude EU. Ekonomická návratnost ve hvězdách. Prý se u "veřejně prospěšné" trati nedá ekonomická návratnost zvažovat. Jde o ekologii, nižší hluk a bezpečnost. (Ve Vlastině bude nově více přechodů, ale bude zakázána chůze po trati. Vlastinu bude možné přejít jen na přechodu.) A ekologický gól, na přání radnice, nebudou žádné linky stávajících autobusů nijak omezeny ani po vybudování tramvaje. Pak to bude věcí ROPIDu, kdy se patrně ukáže, kterou dopravu cestující preferují a méně využívaná se omezí. Opět jen takové tramvajové lhaní, aby ubylo protestů.
Podle ODS má zde rozvojová výstavba smysl až po vybudování metra na letiště. Rychlodráha a tramvaj jsou jen nesmysly, aby se mezitím něco dělalo a utrácely se veřejné prostředky.
P35a15v55e55l 43Š29t91í92p50e40k
Kristepane, už přišel i Drda. A kolikpak let je ten váš leták starý? Pořád jste se nevyrovnal s tím strašlivým traumatem, kvůli kterému pokládáte jízdu tramvají za pokus o vraždu?
M92a10r59t56i48n 48R72u70z59i87c47k41a
Asi bych jeste pridal:
Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nemocnice Krc-Zalesi-Novodvorska-Jilovska/Labe-Klinika Modrany + Budejovicka-Kacerov-IKEM-Zelene Domky-(vyhled Betan-Vestec-Jesenice s napojenim na trat v Libusi) {nahrada za vetsinu autobusu}
Trojska-Pelc Tyrolka-Vychovatelna {po zahloubeni silnicni spojky}
Sidl. Malesice-Spalovna Malesice-Dolni Pocernice + OC Sterboholy-Dolni Mecholupy-Nadr. H.Mecholupy {napojeni Jahodnice a Dolnich Pocernic z jihu kde se planuje vystavba}
Kolbenova-Letnany-Vystaviste Letnany-Avia Letnany {spojka k vystavisti letnany, napojeni na metro C a B, obsluha letnanskeho sidliste a nove vystavby v letnanech}
Lehovec-Gen.Janouska-Cerny Most (celkova rekonstrukce terminalu)-OC Cerny Most {napojeni Sidl.CM II a obchodniho centra, nahrada za 141 z Hloubetina, mozne propojeni s malesickou trati pres Kyje}
Ohrada-Tachovske Nam.-Florenc {nahr. 133+207, se spojkou k Hl. Nadr.}
Radlicka-Nove Butovice-Piskova-Velka Ohrada-(vyhled: Holyne-Sidl.Barrandov) + Piskova-Vackova-Sidl.Stodulky-Bily Beranek-Hlusickova {nahrada za autobusouvou dopravu obsluha sidlist na Ohrade a Stodulkach z jihu, propojeni s trati do Rep}
Bila Hora - Hostivice, Zlicin - Chrastany - Rudna u Prahy
A to nemluvim, ze by se vyplatilo i metro jako tangenta vyuzivajici zel. sit (Hradcanska-Vltavska-Liben-Depo Hostivar-Zahr.Mesto-Sporilov-Kacerov-Krc-(od krce pomalu pod zem)-Pobrezni cesta/Branik-Smichovke nadr.-Andel-Kralovka-Hradcanska (vlaky mohou mit spodni i vrchni napajeni, jinak podobne soupravy jako metro, pokud by kapacitne nevyhovoval usek od Hradcanske, mohla by byt podzemi od Hradcanske az do Libne se stanicemi Hradcanska-Vltavska-Maniny-Palmovka-Liben {prakticky velmi rychle spojeni mimo centrum severojiznim vychodozapadnim smerem mimo centrum (obdoba silnicniho okruhu jen metrem pro cestujici)...
T36o23m52á92š 19S25o89u84k50u19p
Suchdoláci ať si nechají zajít chuť dokud budou blokovat pražský okruh.
K67a51r91e44l 22N60o25v77o50t57n23y
S perspektivou nárůstu pražské aglomerace bych okruh tlačil dál na sever, donutit náklaďáky ho používat Praha umí - viz nedávné rozhodnutí ohledně jihu Prahy.
V23á55c22l93a16v 30S76v59o52b16o65d18a
A co po Václaváku,tam tramvaj taky někdy opět pojede?
M92a78r41t13i50n 19R75u13z64i89c82k42a
tak v navrhu to je, od Muzea k Jindrisske...
P28a22v66e39l 98Š12t93í22p34e97k
Tenhle článek se pravidelně opakuje před volbami už snad 15 let. Sliby, sliby.
O33n72d79ř84e51j 27N49o47v95á34k
Prodloužení kolejí čeká trasu z Modřan na Libuš do míst, kde by měla vzniknout stanice metra D. Koleje se budou prodlužovat i na trase z Divoké Šárky na Dědinu.
+++
rozšiřovat tramvaje tam, kde jednou bude metro - dává to smysl?
a tramvaje na Dědinu - místní nechtějí, protože jim tramvajová trať sebere desítky parkovacích míst ....
P28a28v73e66l 73Ř72a50p16e80k
Tramvaje nikomu žádné parkovací místo neseberou, z toho prostého a logického důvodu, že ta místa nikomu z těch lidí nepatří. Je to dost srozumitelné?
Kriminalisté řeší vraždu v Řepích, po napadení v autoservisu tam zemřel muž
Pražští policisté vyšetřují případ napadení v autoservisu v Řepích. „Na místě byl zadržen jeden...
Sochař Černý se v televizi pohádal s kurátorkou o „motýly“. Padly i vulgarismy
Boj o moderní umělecká díla si vyžádal na poměry České televize ostrou slovní přestřelku. Stalo se...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Slavia - Olomouc 2:2, domácí srovnali před koncem. Titul se jim vzdaluje
Že po jednoznačné první půli padnou po přestávce v Edenu rychlé dva góly, se dalo celkem jasně...
Vsetín - Kladno 3:4. Rytíři dvakrát otočili skóre a zůstávají v extralize
Hokejisté Kladna budou patřit i v následující sezoně mezi extraligovou elitu. V baráži se Vsetínem...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kladno - Vsetín 7:2. Druhé vítězství Rytířů v baráži, kanonádu domácích zahájil Jágr
Druhé vítězství pro Kladno a střelecký rekord pro legendu. Domácí porazili ve druhém utkání...
V době páry i pod vodou. Půlstoletí metra připomene výstava i řada akcí
Návrhy podzemní dráhy v době páry, metro naplánované první republikou, to současné, ale i podzemka...
Prahu čeká velká tramvajová výluka. Dvacet linek změní na dva měsíce trasu
Cestující v Praze čeká od pondělí 29. dubna rozsáhlá výluka tramvají, která bude trvat přibližně...
V Černošicích spadlo do bazénku batole, skončilo podchlazené v nemocnici
V Černošicích spadlo do zahradního bazénku 2,5leté dítě. Na místě zasahovali záchranáři, kteří jej...
V létě papírování, na konci roku může začít stavba. Nádraží Vyšehrad nahradí byty
Desítky let chátrání končí. Nový majitel aktuálně představil „jízdní řád“ revitalizace pražského...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...