Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha rozšiřuje síť tramvají. Přibude přes dvacet nových tratí

Pražané se dočkají nových tramvajových tratí, dopravní podnik už má schválené územní rozhodnutí. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, v budoucnu se síť rozšíří i za hranice města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K11a36r21e38l 53D31r70d35a 6274102277

Vidím debatu o výhodnosti tramvají. Jak srandovní. ;-D Když zrušili tramvaje v Londýně. Základní argument byl, vyházejme koleje a rozšiřme vozovky pro silniční dopravu. Snížíme dopravní zácpy a zvýšíme přepravní výkony silniční dopravy. Aneb hromadná doprava v kombinaci metro - autobusy - vlaky bez tramvají je zcela legitimní. A řidiči mohou děkovat za dopravní kolapsy celé povrchové dopravy.

(Londýn rušil starou hustou klikatou síť centrem. Navíc byly náklady na tramvaje vyšší, než na autobusy a tramvajová doprava v konkurenci neobstála. Dnes má Londýn pár moderních tratí, kde se nevyplatí metro.)

Tramvajové tratě zabírají ve městech mnoho drahocenného prostoru. Pokud neomezí ostatní dopravu, zaberou plochy zeleně, kde by mohly být parky a rekreační zázemí. Takže se tou ekologií v centru města to není moc růžové. S bezpečnostní chodců také ne. Navíc platí, že tramvaj má výfuk v elektrárně. Rv

A nejhezčí je argument tramvajových fandů. Že podzemní doprava je opruz. Moc dlouhé a namáhavé přestupy... Povrchová doprava je praktičtější i ve stejném směru a na stejné vzdálenosti jako jede metro. V podstatě snaha o povrchovou dopravu místo metra se stejnými argumenty jaké užívají řidiči audin. Tak je to vlastně taková doprava pro chudé egoisty, co nemají na auto a s ekologickým chováním to rozhodně nepřehání. Rv;-D

Zbývá jediný důvod, ekonomický. Česko vyrábí a exportuje tramvaje. Vizitkou musí být zadrátovaná česká města. Je to reklama na českou práci. ;-D

0/−1
22.7.2017 19:43

P27a97v55e48l 63Š89t86í85p50e80k 5789193874295

Vy musíte hrozně trpět na existenci tramvají. Londýn je zavádí ve velkém, jeho centrum je bez nich jen jedna obří kolona a vy byste chtěl takovou kolonu i v Praze. Čím je v Praze nahradit, to nemáte ani tušení a ten váš "výfuk v elektrárně" je velice směšný

+1/0
23.7.2017 8:27

K53a39r45e21l 55N69o32v43o25t53n59y 4257164442812

Doufám, že tento nápad smetou volby tak jako Dolínka!!

+1/−3
20.7.2017 14:31

P77a36v96e81l 46Š38t43í35p29e17k 5969533604845

A váš nápad zní jak? Zavádět vrtulníky?

+1/0
21.7.2017 9:46

K96a32r27e33l 19N10o91v34o23t71n39y 4947834812112

Jasně že ne, ale implantovat do stávající silniční sítě ještě tramvaje? Přečtěte si kolik se už popsalo papíru plány na tramvaj na Dědinu, kdyby si Bém s Chalupou dali říci tak tam dnes jezdilo metro z Veleslavína až na Havlák a za Dědinou klidně horem. Teď na Veleslavíne exhibují šerpové, většina vlaků do Motola ani nejezdí. To samé bude u navrhovaných linek, kdy se za 20-30 let zjistí, že město se rozrostlo ( a na to si vsadím) a kapacita tramvají nestačí. Máme snad dost studovaných architektů a odborníku na dopravu? Možná že by stačilo aby se nějaká ten parlamentní či vládní turista inspirovala v Asii , kam teď jezdí procesí do Číny( ale i v USA či EU) jak je řešena doprava ve větších aglomeracích - metro pod zemí centrech, ale pak nadzemní estakády.

Infrastruktura není dočasné řešení, viz pozemky po městských hradbách v Praze a v Paříži, tady platí to listopadové odborníci na svá místa a ne aby dopravu v Praze řešil nedostudovaný filosof.

0/−1
21.7.2017 11:20

K88a47r82e51l 14N71o54v80o36t50n89y 4197134252132

Sorry .... ta parlamentní či vládní delegace....

0/0
21.7.2017 11:23

P58a26v71e57l 27Š31t41í91p96e44k 5899523234355

Do Motola bude jezdt každá souprava v dohledné době, už je to připraveno, ačkoli netvrdím, že takováto trasa byla ideální. A kapacitnější pouliční dopravní prostředek než tramvaj jednoduše neexistuje. Vedení metra po povrchu by kvůli pozemkům bylo ve většině případů dražší než pod zemí a zrušit zde železnici není myslitelné, navíc vede jinudy. Tramvaj na Dědinu je to jediné, co zde umožní vystavět P+R a ulevit tak velké části Prahy 6.

+1/0
21.7.2017 12:00

K52a51r53e60l 34N40o69v23o11t55n23y 4527514892822

Jaksi částečně nerozumím:

S tvrzením, že neexistuje kapacitnější pouliční dopravní prostředek, avšak v případě, že ve Vašem podání pouliční= pozemní. Metro či LRV je asi dražší (a není pouliční), ale vsadil bych se že má i větší přepravní kapacitu.

"Vedení metra po povrchu by kvůli pozemkům bylo ve většině případů dražší než pod zemí", samozřejmě teď už je to v ......, to se mělo řešit jinak před těmi 15 roky!

Ale i tak, takže ta tramvaj se bude vznášet? A nebo se jednoduše nacpe to stávající uliční sítě?

Dále, jste si jist, že za 20-30 let nebude též Hostivice částí Prahy?

Dtto i další developerské projekty kolem Prahy? Nebude potřeba větších dopravních kapacit? Jak jsem psal existují nadzemní tratě metra pod kterými vedou dvouproudové městské bulváry, a nejen v Asii.

Neměl by se developer spoluúčastnit na infrastruktuře?

To jsou asi otázky vyžadující větší nadhled než 4 roky volebního období, že?

0/0
21.7.2017 13:16

K28a89r88e19l 19N22o23v32o35t63n79y 4567544852172

Sorry to vedro

.....dopravní prostředek lze souhlasit, avšak ....

0/0
21.7.2017 13:18

M24a28r40t54i83n 97R45u58z77i84c43k44a 1242258436747

Jen poznamku, napadlo vas, kolik mista ve meste zabere 1 tramvaj, ktera v pohode dopravi napr. 100-150 cestujicich kazde 4 minuty, a kolik prostoru zabere rekneme 50-75 aut kazde 4 minuty? A to vcetne toho, ze tech 50-75 aut musi nekde parkovat?

Ta tramvaj v te ulicni siti nezabere vic jak auta,... samozrejme jsou dve moznosti, bud polozit koleje do stavajicich jizdnich pruhu, coz je riziko ze zustane v zacpe spolu s auty, nebo se vyhradi pruhy pro vlastni samostatne teleso... kapacitne je kolejova doprava uplne jinde nez individualni a ve vysledku vyrazne levnejsi. To nemluvime o expozici obyvatel splodinami a hluku ze silnicni dopravy, kvuli ktere se pomerne hodne lidi snazi vystehovat z mesta a dojizdet, cimz se situace jeste zhorsuje, u silne exponovanych lokalit pak dochazi ke stagnaci ceny nemovitosti a naopak vyrazne rostou ceny nemovitosti v klidnych lokalitach.

Tvrzeni v posledni vete je vice nez pravdive, pod to bych se podepsal, ... a to jeste IPR planuje dopravni stavby ve meste ve stopach z projektu z 50-60 let a tim mesto uplne zabije...

+2/0
21.7.2017 14:30

P79a51v19e78l 53Š10t43í13p23e38k 5289273954535

Teď se koná současnost. A vhodnější řešení než tramvaj, které by šlo zrealizovat do pár let, mi nikdo nepředložil. I kdyby tramvaje jezdily v jedné ose s automobily, stále se bude jednat o výrazně levnější a vyšší přepravní kapacitu než autobus.

+1/0
21.7.2017 15:52

R82o24b36e93r41t 94P21r96a16ž83á81k 4418206335750

Ano. Tento nápad bohužel smetou volby.

0/0
21.7.2017 18:23

J77o97s17e91f 88K10a15r45f17í62k 7232835366410

Co máte fur s těma trmavajema?:-P

Musí se pro ně složitě budovat a udržovat koleje. Dělají děsný kravál, blbě brzdí a stačí jeden jouda co o 5 cm blbě zaparkuje a stojí půl Prahy.

Jo takový trolejbus to je jiná. Stačí dva dráty mezi baráky a už to jede. Pěkně potichu a dokonce se to umí vyhnout překážce;-)

+1/−3
20.7.2017 14:06

M54a78r28t61i34n 11R28u17z30i82c48k62a 1812448346957

Tramvaje umi byt tiche, ty ze skodovky to jeste moc neumi, ale prijedte se podivat treba do vysocan,... proti trolejbusum nic nemam, rad bych je videl opet v Praze, podle meho vhodnejsi nez elektrobusy (Praha je samy kopec)

Udrzba trati je kupodivu lepsi nez udrzba silnic, pokud nejsou kolele zaasfaltovane, staci jen vykostkovat, vymenit, zakostkovat nebo jen podbit trat na sterku, vetsina trati mimo centrum jezdi po vlastnim telese (i kdyz to se muze udelat i u autobusu a trolejbusu)...

Hlavni duvod pro tramvaje je nasobne vyssi kapacita nez u trolejbusu a autobusu, vetsi prostor nez nizkopodlaznich autobusek, kde je treba casto horolezecke vybaveni...

Prekazky na trati by byt nemeli, pak by problem nebyl, ale to je o ohleduplnosti a dodrzovani pravidel ridicu, ale zde mate zcela jiste pravdu, vyhnout se spatne zaparkovanemu autu by bylo snazsi...

+2/0
20.7.2017 17:08

P22a89v19e37l 44Š40t21í35p17e53k 5779783294405

Aha, pán zamrzl v osmdesátých letech. Ten váš "hluk" si běžte poslechnout na některou z moderních odhlučněných tratí. A nastudujte si něco o kapacitě tramvaje a trolejbusu a o nákladech na člověkokilometr, pak vám možná dojde, co s tím mají.

+1/0
21.7.2017 9:48

K28a20r84e64l 61D14r63d79a 6854322577

K dohledání je leták, co se chystá Na Dědině. Aby prošla tramvaj, budou místo zrušených parkovacích míst vybudovány parkovací domy. Je třeba řešit Středočechy, aby se ušetřila případná dnes obsazená parkovací místa, takže tady budou zavedeny modré zóny a vybudováno nějaké to P+R. Nový obchoďák má vzniknout vedle Šestky. U tramvaje "v trojúhelníku" budou kanceláře. Počítá se s terminálem a obrovským P+R na Dlouhé Míli.

Vojáci své pozemky zatím nechtějí opustit, takže výstavba zde zatím nehrozí. Developeři budou tedy koukat zastavět každý trávník mimo vojenských pozemků.

Napojení ulice Vlastiny přes Navigátorů se zatím odkládá, aby prošla tramvaj. To byla hlavní připomínka, že se doprava z Evropské pustí lidem pod okny. Je to ale jen dočasné řešení. Protože se zavedením dopravy se zde počítá, až Central Group dík tramvaji vybuduje bytovou zástavbu vedle vojáků a pustí sem víc aut. Zatím bude provoz aut na začátku Vlastiny (před školou) po kolejích. Prostě tramvajoví lháři, naslibují cokoliv, aby tramvaj prošla.

Dotovat to bude EU. Ekonomická návratnost ve hvězdách. Prý se u "veřejně prospěšné" trati nedá ekonomická návratnost zvažovat. Jde o ekologii, nižší hluk a bezpečnost. (Ve Vlastině bude nově více přechodů, ale bude zakázána chůze po trati. Vlastinu bude možné přejít jen na přechodu.) A ekologický gól, na přání radnice, nebudou žádné linky stávajících autobusů nijak omezeny ani po vybudování tramvaje. Pak to bude věcí ROPIDu, kdy se patrně ukáže, kterou dopravu cestující preferují a méně využívaná se omezí. Opět jen takové tramvajové lhaní, aby ubylo protestů.

Podle ODS má zde rozvojová výstavba smysl až po vybudování metra na letiště. Rychlodráha a tramvaj jsou jen nesmysly, aby se mezitím něco dělalo a utrácely se veřejné prostředky. ;-)

+1/0
20.7.2017 11:08

P69a77v34e52l 36Š27t69í20p20e50k 5329733984955

Kristepane, už přišel i Drda. A kolikpak let je ten váš leták starý? Pořád jste se nevyrovnal s tím strašlivým traumatem, kvůli kterému pokládáte jízdu tramvají za pokus o vraždu?

+1/−1
21.7.2017 9:49

K23a67r91e53l 79D32r48d87a 6884642387

Leták je zcela čerstvý a vznikl očividně po tom, co tramvajové stavitele tady honili místní klacky po polích, pak se trať schválila a obalila novou nekonfliktní vylhanou agitkou. Napadá mě, tramvajová doprava musí disponovat antikonfliktním týmem, aby moha v Praze existovat. Rv

0/0
22.7.2017 12:38

P77a27v81e30l 42Š41t14í86p78e74




Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.