Diskuze

Praha rozšiřuje síť tramvají. Přibude přes dvacet nových tratí

Pražané se dočkají nových tramvajových tratí, dopravní podnik už má schválené územní rozhodnutí. Nejblíže dokončení je trať z Barrandova do Slivence, v budoucnu se síť rozšíří i za hranice města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K81a88r37e61l 94D28r92d97a

22. 7. 2017 19:43

Vidím debatu o výhodnosti tramvají. Jak srandovní. ;-D Když zrušili tramvaje v Londýně. Základní argument byl, vyházejme koleje a rozšiřme vozovky pro silniční dopravu. Snížíme dopravní zácpy a zvýšíme přepravní výkony silniční dopravy. Aneb hromadná doprava v kombinaci metro - autobusy - vlaky bez tramvají je zcela legitimní. A řidiči mohou děkovat za dopravní kolapsy celé povrchové dopravy.

(Londýn rušil starou hustou klikatou síť centrem. Navíc byly náklady na tramvaje vyšší, než na autobusy a tramvajová doprava v konkurenci neobstála. Dnes má Londýn pár moderních tratí, kde se nevyplatí metro.)

Tramvajové tratě zabírají ve městech mnoho drahocenného prostoru. Pokud neomezí ostatní dopravu, zaberou plochy zeleně, kde by mohly být parky a rekreační zázemí. Takže se tou ekologií v centru města to není moc růžové. S bezpečnostní chodců také ne. Navíc platí, že tramvaj má výfuk v elektrárně. Rv

A nejhezčí je argument tramvajových fandů. Že podzemní doprava je opruz. Moc dlouhé a namáhavé přestupy... Povrchová doprava je praktičtější i ve stejném směru a na stejné vzdálenosti jako jede metro. V podstatě snaha o povrchovou dopravu místo metra se stejnými argumenty jaké užívají řidiči audin. Tak je to vlastně taková doprava pro chudé egoisty, co nemají na auto a s ekologickým chováním to rozhodně nepřehání. Rv;-D

Zbývá jediný důvod, ekonomický. Česko vyrábí a exportuje tramvaje. Vizitkou musí být zadrátovaná česká města. Je to reklama na českou práci. ;-D

0 1
možnosti

Vy musíte hrozně trpět na existenci tramvají. Londýn je zavádí ve velkém, jeho centrum je bez nich jen jedna obří kolona a vy byste chtěl takovou kolonu i v Praze. Čím je v Praze nahradit, to nemáte ani tušení a ten váš "výfuk v elektrárně" je velice směšný

1 0
možnosti

Doufám, že tento nápad smetou volby tak jako Dolínka!!

1 3
možnosti

A váš nápad zní jak? Zavádět vrtulníky?

1 0
možnosti

Co máte fur s těma trmavajema?:-P

Musí se pro ně složitě budovat a udržovat koleje. Dělají děsný kravál, blbě brzdí a stačí jeden jouda co o 5 cm blbě zaparkuje a stojí půl Prahy.

Jo takový trolejbus to je jiná. Stačí dva dráty mezi baráky a už to jede. Pěkně potichu a dokonce se to umí vyhnout překážce;-)

1 3
možnosti

Tramvaje umi byt tiche, ty ze skodovky to jeste moc neumi, ale prijedte se podivat treba do vysocan,... proti trolejbusum nic nemam, rad bych je videl opet v Praze, podle meho vhodnejsi nez elektrobusy (Praha je samy kopec)

Udrzba trati je kupodivu lepsi nez udrzba silnic, pokud nejsou kolele zaasfaltovane, staci jen vykostkovat, vymenit, zakostkovat nebo jen podbit trat na sterku, vetsina trati mimo centrum jezdi po vlastnim telese (i kdyz to se muze udelat i u autobusu a trolejbusu)...

Hlavni duvod pro tramvaje je nasobne vyssi kapacita nez u trolejbusu a autobusu, vetsi prostor nez nizkopodlaznich autobusek, kde je treba casto horolezecke vybaveni...

Prekazky na trati by byt nemeli, pak by problem nebyl, ale to je o ohleduplnosti a dodrzovani pravidel ridicu, ale zde mate zcela jiste pravdu, vyhnout se spatne zaparkovanemu autu by bylo snazsi...

2 0
možnosti

K23a17r70e48l 60D86r75d90a

20. 7. 2017 11:08

K dohledání je leták, co se chystá Na Dědině. Aby prošla tramvaj, budou místo zrušených parkovacích míst vybudovány parkovací domy. Je třeba řešit Středočechy, aby se ušetřila případná dnes obsazená parkovací místa, takže tady budou zavedeny modré zóny a vybudováno nějaké to P+R. Nový obchoďák má vzniknout vedle Šestky. U tramvaje "v trojúhelníku" budou kanceláře. Počítá se s terminálem a obrovským P+R na Dlouhé Míli.

Vojáci své pozemky zatím nechtějí opustit, takže výstavba zde zatím nehrozí. Developeři budou tedy koukat zastavět každý trávník mimo vojenských pozemků.

Napojení ulice Vlastiny přes Navigátorů se zatím odkládá, aby prošla tramvaj. To byla hlavní připomínka, že se doprava z Evropské pustí lidem pod okny. Je to ale jen dočasné řešení. Protože se zavedením dopravy se zde počítá, až Central Group dík tramvaji vybuduje bytovou zástavbu vedle vojáků a pustí sem víc aut. Zatím bude provoz aut na začátku Vlastiny (před školou) po kolejích. Prostě tramvajoví lháři, naslibují cokoliv, aby tramvaj prošla.

Dotovat to bude EU. Ekonomická návratnost ve hvězdách. Prý se u "veřejně prospěšné" trati nedá ekonomická návratnost zvažovat. Jde o ekologii, nižší hluk a bezpečnost. (Ve Vlastině bude nově více přechodů, ale bude zakázána chůze po trati. Vlastinu bude možné přejít jen na přechodu.) A ekologický gól, na přání radnice, nebudou žádné linky stávajících autobusů nijak omezeny ani po vybudování tramvaje. Pak to bude věcí ROPIDu, kdy se patrně ukáže, kterou dopravu cestující preferují a méně využívaná se omezí. Opět jen takové tramvajové lhaní, aby ubylo protestů.

Podle ODS má zde rozvojová výstavba smysl až po vybudování metra na letiště. Rychlodráha a tramvaj jsou jen nesmysly, aby se mezitím něco dělalo a utrácely se veřejné prostředky. ;-)

1 0
možnosti

Kristepane, už přišel i Drda. A kolikpak let je ten váš leták starý? Pořád jste se nevyrovnal s tím strašlivým traumatem, kvůli kterému pokládáte jízdu tramvají za pokus o vraždu?

1 1
možnosti

Asi bych jeste pridal:

Budejovicka-Brumlovka-Kacerov-Nemocnice Krc-Zalesi-Novodvorska-Jilovska/Labe-Klinika Modrany + Budejovicka-Kacerov-IKEM-Zelene Domky-(vyhled Betan-Vestec-Jesenice s napojenim na trat v Libusi) {nahrada za vetsinu autobusu}

Trojska-Pelc Tyrolka-Vychovatelna {po zahloubeni silnicni spojky}

Sidl. Malesice-Spalovna Malesice-Dolni Pocernice + OC Sterboholy-Dolni Mecholupy-Nadr. H.Mecholupy {napojeni Jahodnice a Dolnich Pocernic z jihu kde se planuje vystavba}

Kolbenova-Letnany-Vystaviste Letnany-Avia Letnany {spojka k vystavisti letnany, napojeni na metro C a B, obsluha letnanskeho sidliste a nove vystavby v letnanech}

Lehovec-Gen.Janouska-Cerny Most (celkova rekonstrukce terminalu)-OC Cerny Most {napojeni Sidl.CM II a obchodniho centra, nahrada za 141 z Hloubetina, mozne propojeni s malesickou trati pres Kyje}

Ohrada-Tachovske Nam.-Florenc {nahr. 133+207, se spojkou k Hl. Nadr.}

Radlicka-Nove Butovice-Piskova-Velka Ohrada-(vyhled: Holyne-Sidl.Barrandov) + Piskova-Vackova-Sidl.Stodulky-Bily Beranek-Hlusickova {nahrada za autobusouvou dopravu obsluha sidlist na Ohrade a Stodulkach z jihu, propojeni s trati do Rep}

Bila Hora - Hostivice, Zlicin - Chrastany - Rudna u Prahy

A to nemluvim, ze by se vyplatilo i metro jako tangenta vyuzivajici zel. sit (Hradcanska-Vltavska-Liben-Depo Hostivar-Zahr.Mesto-Sporilov-Kacerov-Krc-(od krce pomalu pod zem)-Pobrezni cesta/Branik-Smichovke nadr.-Andel-Kralovka-Hradcanska (vlaky mohou mit spodni i vrchni napajeni, jinak podobne soupravy jako metro, pokud by kapacitne nevyhovoval usek od Hradcanske, mohla by byt podzemi od Hradcanske az do Libne se stanicemi Hradcanska-Vltavska-Maniny-Palmovka-Liben {prakticky velmi rychle spojeni mimo centrum severojiznim vychodozapadnim smerem mimo centrum (obdoba silnicniho okruhu jen metrem pro cestujici)...

2 0
možnosti

Suchdoláci ať si nechají zajít chuť dokud budou blokovat pražský okruh.

16 2
možnosti

S perspektivou nárůstu pražské aglomerace bych okruh tlačil dál na sever, donutit náklaďáky ho používat Praha umí - viz nedávné rozhodnutí ohledně jihu Prahy.

1 0
možnosti

A co po Václaváku,tam tramvaj taky někdy opět pojede?

5 3
možnosti

tak v navrhu to je, od Muzea k Jindrisske...

2 1
možnosti

R23a87d71e86k 68N56o66v11a49k

19. 7. 2017 16:28

Pravidelný předvolební taneček

12 0
možnosti

Tenhle článek se pravidelně opakuje před volbami už snad 15 let. Sliby, sliby.

15 0
možnosti

Prodloužení kolejí čeká trasu z Modřan na Libuš do míst, kde by měla vzniknout stanice metra D. Koleje se budou prodlužovat i na trase z Divoké Šárky na Dědinu.

+++

rozšiřovat tramvaje tam, kde jednou bude metro - dává to smysl?

a tramvaje na Dědinu - místní nechtějí, protože jim tramvajová trať sebere desítky parkovacích míst ....

1 5
možnosti

P51a89v41e50l 27Ř22a88p69e45k

19. 7. 2017 16:20

Tramvaje nikomu žádné parkovací místo neseberou, z toho prostého a logického důvodu, že ta místa nikomu z těch lidí nepatří. Je to dost srozumitelné?

6 5
možnosti