Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Rizika na budoucí dálnici D4. Přechod i rozjíždějící se autobusy

Strakonická výpadovka z Prahy vypadá jako dálnice a řidiči se tu podle toho chovají. Čekají na ně ale různé nástrahy. Natočili jsme ta nejproblematičtější místa, která bude muset správce silnic upravit, pokud chce tabulemi D4 označit i poslední kilometry mezi Jílovištěm a hlavním městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M48a69r64t70i66n 11R81u35z82i48c41k41a 1722258646447

Proc se mluvi o dalnici, kdyz to dalnicni usek neni?

0/0
25.7.2017 10:56

P23e98t36r 48Č11e98r13m90á58k 9388945339310

Formálně, prakticky právě už dlouhé roky ano a řsd se to snaží víceméně jen uvést do odpovídajícího stavu.

0/0
25.7.2017 13:58
Foto

M54i21l69a30n 68S24o30u86š72e87k 9106977281702

Jezdím tudy ne úplně, ale téměř denně. Ta padesátka v kopci pod Cukrákem je celkem k smíchu. Je tu přechod, ale kdo přechází, prakticky riskuje svůj život. Netuším, proč tu není semafor s trvalou zelenou a jen když přijde chodec, tak po zmáčknutí tlačítka červená. Je tady je obyčejný přechod na silnici, která je pro mnohé řidiče prostě dálnicí. Tady už bylo smrťáků opravdu hodně. Tohle nic nevyřeší, než semafor fungující na tlačítko chodce. Elektřina tu k dispozici je, netuším, proč se to jiý dávno neinstalovalo. Přechod na dálnici, i když v tomto konkrétním krátkém úseku to dálnice není, je past na chodce. Od Cukráku po Jíloviště platí normální 90, ale jezdí se tu běžně 120, 130, i více. jsou pro to dva důvody: jednak občerstvení na Cukráku a jednak odbočka na Jíloviště. Oboje nesplňuje požadavky na dálnici, proto je zde i omezena rychlost na 90. To ale dodržuje taK pětina řidičů.

0/0
22.7.2017 1:29

M90a24r74t69i65n 65R16u36z27i20c73k39a 1492658726227

A nikdo nevybira pokuty? Nechapu...

0/0
25.7.2017 10:57

P38e16t58r 14Č37e37r70m20á14k 9118435569500

Nevybírá protože to není nebezpečné místo.

0/0
25.7.2017 13:59

R20e36n49é 82J37í21š76a 2837677381666

To jsou paradoxy. O par km jinde, v Komoranech, obyvatele zase leta broji proti najezdu na dalnici, aby se idealne nestavel vubec. I kdyz uz jeho zaklady stoji. A Pisnice ho ma komplet, jen zaslepeny.

+2/0
22.7.2017 0:51

J25o28s92e59f 55C39h73o63d23o60u59n93s49k24ý 4421636529630

V normální zemi by tam, místo toho přechodu přes dálnici, do měsíce stála provizorní lehká lávka. Ale u nás jen ten projekt by byl za 50 milionů.

+4/0
21.7.2017 23:54

R65o64m31a58n 85P17o83l34á55č22e53k 5956379695

Definujte normální zemi ;-D Zase bych si takové iliuze minimálně o zemích EU nedělal...

+1/0
22.7.2017 0:13

J76o90s87e19f 43C21h63o73d36o78u43n88s59k42ý 4981686939570

Já nevim, napadá mě takový Finsko. Ale třeba mám iluze :)

0/0
22.7.2017 6:06

D34o30r12a 73V45e66s42e85l74á 2310823619193

Pane Chodunský, máte pravdu. Musela by to být lávka dostatečně vysoká, aby pod ní projel i nadrozměrný náklad. Musela by být přístupná i invalidům. Taky nelze opomenout slepce. Dále občany sluchově postižené až hluchoslepé. Nesmíme nemyslet na případné sebevrahy, vrhající se z velké výšky přímo pod kola těch nadrozměrných náklaďáků. A v neposlední řadě musí lávka splňovat i kritériá migračních cest živočichů. Konečnou cenu bych k dnešnímu datu odhadla na 1,6 mld. Kč, po dostavbě tipuji, tak jak se to u nás dělá, nárůst na 12,3 mld. Kč, a to hlavně z důvodu obrovského převýšení - nutno vidět ...

Rozhodně by vyšlo levněji se pod silnicí podkopat, ALE:

... to vše kvůli TŘEM CHODCŮM ZA MĚSÍC (jestli vůbec - já tam jaktěživ nikdy chodce neviděla, a že tudy jezdím veeelmi často)

+5/0
22.7.2017 0:36

P27e32t89r 27B58e35r33á30n40e98k 2904381510259

....vzala jste mi to z jazyka, za 17 let, co tudy jezdím, se stalo 1x (!!), že přes ten přechod někdo šel..... něco je zkrátka špatně.... :-)

+2/0
22.7.2017 1:27

M95a57r51t34i86n 27M95o71t17y66č12k54a 6311767567454

Mám pocit, že ten přechod je tam proto, aby tam mohla být ta 50tka a hned za přechodem tedy měli policajti velmi výnosné místo na mereni...

+6/0
21.7.2017 23:35

J42o90s74e69f 26C66h68o24d49o42u70n37s92k30ý 4211456939510

a víte, že jsem je tam snad nikdy neviděl? ;-D Asi jezdim v divných časech, jako v neděli večer a tak.

+2/0
21.7.2017 23:55

P45a38v33e95l 95J43e23ř54á24b33e24k 7141142554727

Bývali tam často směrem z Prahy a to okolo sedmé až osmé hodiny a někdy odpoledne. A údajně měřili až za přechodem, než končí omezení.

V poslední době je mezi Cukrákem a Zbraslaví víc vidět modře blikající auto, jehož posádka inkasuje řidiče.

50 na přechodu je asi od roku 1998. Není to přesný rok, ale tak nějak, to bylo.

+1/0
22.7.2017 0:39

D93o66r10a 62V81e98s39e88l36á 2830543569683

Pane Jeřábku, já tam to civilně vypadající auto na té rovince před Cukrákem (vždy směr Skn) viděla již minimálně 3x. Myslela jsem, že je to jen náhoda.

Před pár lety zas chytali v opačném směru - na tom odbočovacím pruhu na Zbraslav.

0/0
22.7.2017 1:02

P77a85v55e66l 59K78o40l28a22ř45í93k 8407550708510

jezdi tam. Loni na podzim jsem platil, ta si od ty doby davam pozor jzdit s davem :D

0/0
24.7.2017 1:18

D44o10r45a 37V24e64s98e63l20á 2810223529163

Jj, cajti tam stávají, i když poslední dobou jsem je tam delší dobu neviděla. Vždy stojí za přechodem a z křoví pod benzinkou (směr do Phy), potažmo za jakousi žlutou reklamou na parkovišťátku (směr Skn) obvykle jen fotí. Před pár lety tam i zastavovali, ale to bylo dosti nebezpečné. Jednou mi takhle ve směru na Skn přeběhl u toho parkoviště policajt před kapotou do levého pruhu, aby se tam snažil zastavit velmi rychle jedoucí vůz. Život si zachránil splynutím se středovými svodidly.

0/0
22.7.2017 0:51

P49a96v22e51l 85J54e76ř37á77b56e53k 7351242534817

Z Jíloviště, kde dnes oficiálně dálnice končí, k okruhu u Lahovic je to asi 8 kilometrů.

Kolik času ušetří řidič, když místo 130 km/hod pro dálnici pojede 90 km/hod.

Z Cukráku dolu ku Praze je někdy i ta 80 dost rychlá.

Nejhorší na této trase je výjezd od Benziny směrem na Strakonice u Líšnice. Tam je to dost ošklivé, protože je velmi krátký napojovací pruh (za ním je pruh zastávky autobusů, a jen málo kdo jede i přes ní, než se dostane na vyšší rychlost) a je to kousek za pravou zatáčkou.

Jinak autobusy - většina řidičů včas přejede do levého pruhu, aby autobus pustila. Pokud autobusům udělají dlouhý připojovací pruh, bude to v pohodě.

jestli autobusy pustí přes obce, tak se obávám, že v obcích se náhle rozbije kanalizace:-/.

+1/0
21.7.2017 22:11
Foto

M30i15l31a35n 37S87o53u36š48e26k 9426147771322

Naprostý souhlas. Ta Benzina směrem z Prahy nesplňuje vůbec nic. Je zralá kezrušení, neboť v tomto úseku už je to plnohodnotná dálnice a za nějakých 15 km je Shella o stejný kus dál další Benzina už úplně legální coby na dálnici. Benzinu v Líšnici doporučuji prostě zrušit bez náhrady. Odbočování sem a naopak vjezd na dálnici je jednoduše řečeno v tomto případě obojí velmi nebezpčené.

0/0
22.7.2017 1:35

S44t84a47n36i34s78l24a33v 52N54ý11v92l23t 2664525913

V rusku maj taky zebru přes dálnici, dokonce přes nově vybudovanou a zpoplatněnou dálnici. Je to na videu z pořadu autosalon, jak testovaly nový superb.

0/0
21.7.2017 22:09

L12i98b20o27r 42M14o59u85č24k27a 1948707735342

copak v rusku, tam je mozny vsechno

0/0
22.7.2017 6:52

R53e50n97é 15K42m71o16c97h 7893731662969

Kdepak, vyřešíme to po našem! Hezky 50 od Řitky jako je to v Lahovičkách, prujezdní radary po 1 km, retardery pred a po každé zastavce a naženeme tam naše rychlé policejní vozy aby jsme si to pojistili! Záludně budeme měnit značení u sjezdu Jíloviště a za bukem bude schován policejní radar. To by bylo aby se nám to na pokutách nevrátilo!

+1/0
21.7.2017 21:41

P62a76t34r44i73k 85E82g56e23r 2438920609881

Autobusům by pomohl vlastní pruh s kyvadlovým provozem kde by na každé zastávce fungovala výměna autobusů. Aby to bylo lepší pro pochopení jezdí tak lanová dráha Újezd - Petřín nebo třeba tramvaj č. 11 mezi Libercem a Jabloncem n./N. to si myslím, že by bylo nejrozumnější.

0/0
21.7.2017 21:36

P39e34t60r 21Č16e83r53m59á27k 9118605949170

Zajímavý nápad ale v praxi v podstatě neproveditelný - znamenalo by to kompletně rozšířit dálnici o dva pruhy, což je sakra nákladnější než dobudování nájezdů jen u zastávek.

+2/0
21.7.2017 21:49

M79a84r13e19k 45K59l44u51f82a 3618794524186

Je takový problém místo toho jednoho přechodu udělat bezbariérový nadchod? 8-o

0/0
21.7.2017 21:29

P86a26t20r20i56k 46E26g12e47r 2548850829891

Nebo podchod ten by byl asi zajímavější.

0/0
21.7.2017 21:37

P23a47v44e75l 73J48e66ř62á13b70e20k 7331562114537

Už vidím, jak místní lezou na nadchod. Myslím, že z jedné strany k přechodu už lezou do kopce a teď jim přidají ještě další minimálně 4 m navrch.

Jenže podchod je tak drahý, že ho nikdo neudělá

0/0
21.7.2017 21:59

R87o50m98a41n 62P74o65l42á16č90e13k 5576909305

Dávám přednost životu než riskovat přebíhání "D"...

0/0
21.7.2017 22:00

P41a40v26e35l 55J46e96ř17á17b86e40k 7851552834557

Adrealin je adrealin.

0/0
22.7.2017 0:40

T10o85m10á45š 71Z24e95m54a54n 3295258564155

Ten přechod je nesmysl a navíc je zbytečný - o kus dál je most přes I/4.

Ty zastávky jsou také dost "exotické", ale v reálu s nimi dosud nebyl problém a to jde o skoro nejstarší dálnici v ČR.. stačilo by prodloužit nájezdy a mohou zůstat.

+6/0
21.7.2017 21:16

R37o84m69a90n 74P41o70l39á92č96e11k 5646569795

I když precedens máme:-)

D10 cca 17 km a 20 km směrem Turnov. Tam jsou taky zastávky autobusu stejné jako na 4.:-) I když netuším jak jsou využívané. Autobus jsem tam neviděl nikdy, ale nějaké JŘ tam visí.

+1/0
21.7.2017 21:33

M43i21l11a76n 28C81h85a16l15u13p21a 7294166447843

Zrušit přechod, mezi okruhem a Jílovištěm ponechat 90 km/h. Jezdím tam často a nevidím důvod zvyšovat na tomto úseku rychlost. Většinou je zde stehně tak hustý provoz, že by se rychlost měla upravovat proměnnými značkami.

+3/0
21.7.2017 21:09

T71o16m39á88š 90Z78e32m26a48n 3215248224265

130 by stejně neprošlo protože "D4" prochází Jílovištěm.

+1/0
21.7.2017 21:17

M17a87r97e80k 24K43l62u42f53a 3528954744296

Mno, tak se v Jílovišti udělá na ten kousek snížení na 110 km/h. ;-D

+1/−1
21.7.2017 21:30

P31a79v66e78l 55N35o35v53á31k 2905707742652

1. Ubohost. Napsat nějaký článek a pokud vyvolá velké vášně, debaty, držet se tématu co to dá, než to přestane lidi bavit :-D Toto, burkiny, Kájínek svého času :-D

2. Jel jsem tam x-kráte a nikdy jsem nepotkal nikoho, kdo by jel rychleji než tak 55 km/h! Ale proč nenapsat, že tam lidi jezdí skoro pořád rychle, že...

3. Když už do toho jdete tak hustě, tak kde máte statistiku dopravních nehod v tomto místě auto vs. chodec na přechodě, auto vs. autobus při tak nebezpečném vjíždění autobusu do jízdního pruhu od zastávky? Přechod pro chodce - srážka vozidla s chodcem za posledních 10 let = 0!!!, Srážka autobusu při výjezdu ze zastávky u Jíloviště za posledních 10 let = 0!!! Ano, opravdu nebezpečné!!! Pokud je tam něco nebezpečného u té autobusové zastávky, tak zvěř, zvířata, neboť za posledních 10 let je tam evidováno 5 srážek vozidla se zvěří!!! http://maps.jdvm.cz/cdv2/apps/nehodyvmape/Search.aspx

4. Nájezd od Jíloviště, vtipálci, to je to nejmenší to upravit, aby to normy splňovalo. A propos, víte vůbec jaké normy to nesplňuje např.?, když už jste tak chytrý??? O zrušení bych dost pochyboval...

5. Co znamenají ty reklama, běží první a pro přeskočení je třeba počkat ještě tak 3-4 s a už tam běží druhá reklama zvukově a po přeskočení té první i obrazově odběhlá část reklamy a při druhé reklama zase ve stejném čase už běží zvukově a pak i obrazově odběhlá reportáž... :-D

+11/−2
21.7.2017 20:32

R11o21m94a61n 64P14o68l68á97č27e14k 5406149715

Jste trochu mimo obsah článku. Podstata je v tom, že tam chtějí dát značku DÁLNICE. Potom by se tam naprosto legálně mohlo jezdit 130 a to už vyjíždějící bus ze zálivu je problém...

+3/−3
21.7.2017 20:43

P81a51v28e63l 43N24o71v57á52k 2595687652872

Kdyby nebyly ryby, nebyly by rybníky, asi tak mohu odpovědět... Udělána je studie, ne schválené rozhodnutí o projektu. "Něco" dít se MŮŽE!!! za 7 až 10 let, do té doby studie bude pasé, u "koryt" budou jiní a bude se dít něco jiného, jestli vůbec něco... Ale první článek rozvášnil lidi, tak KOUT ŽELEZO, DOKUD JE ŽHAVÉ ;-)

+2/−1
21.7.2017 20:57

P86a71v85e95l 37N15o58v42á51k 2475907862912

A pan redaktor říká, že ty místa jsou nebezpečné už DNES!!!, což není pravda tedy...

+4/−1
21.7.2017 20:59

R15o59m32a61n 61P48o50l63á52č11e12k 5366379605

Není, ale dnes prakticky kdekoli je 2+2 bez semaforu, tak se najde dost bio matek, aktivistů a nevím čeho ještě, kteří budou řvát, že to je místo smrti...

+1/0
21.7.2017 21:13

D92o53r68a 44V91e98s25e81l96á 2220303769343

Pane Poláčku, ale on přes ten přechod opravdu nikdo nepřechází. Nemá kdo! Tam žádné biomatky ani aktivisté - rozuměj u frakventované 4-proudé silnice s přechodem k benzince - nebydlí.

0/0
22.7.2017 0:11

P54a38v40e14l 36N76o50v18á21k 2345897962302

Další zavádějící tvrzení je o počtu vyjížděn autobusů do jízdních pruhů. Uvádí, že až 20x za hodinu. Zní to jako by to bylo na 1 zastávce, ale s těží je to na všech stranách a směrech dohromady, když koukám na jízdní řády. Často tam BUS jezdí jen 1x za hodinu, přesněji z 18 hodin, kdy BUS jezdí, tak jen 2 krát jede 3x za hodinu a 5 krát jede 2x za hodinu! Prostě strašení lidí, řidičů, všeho možného...

+2/0
21.7.2017 21:05

R24o34m43a70n 82P69o10l53á64č88e81k 5126989865

Já jsem našel v ranní špicce, 6 busů směr "jih", takže x3 zastávky

Jsme na idnesu. Musíme to brát s rezervou ;-);-D

0/0
21.7.2017 21:14

T76o32m62á19š 41Z84e23m94a34n 3225968754595

130 by na Zbraslavi a v Jílovišti stejně nikdy nebyla.. Podstatné je, aby na zbytku nebylo jen 110..

0/0
21.7.2017 21:19

R85o51m81a28n 77P47o71l83á89č48e36k 5396609765

Proč by nebyla? Komunikace to splnuje...

0/0
21.7.2017 21:59

P79a89v48e57l 11K36u88b73i84š58t24a 7576224162290

Autobusove zastávky jsou na D4 i za Jilovistem. Tak nebude problém je tady upravit.

Ten přechod je tam ale strašný. Nechtěl bych tam jít.

0/0
22.7.2017 0:09

T98o31m72á16š 19Z23e12m82a70n 3135648374135

Navíc normy nejsou závazné a vždy lze dostat výjimku. tedy když se chce..

0/0
21.7.2017 21:18

P85e83t36r 79Č80e18r42m15á84k 9638945499690

1)Prostě okurková sezóna no ;-) Na druhou stranu se jedná o smysluplný záměr, takže proč ne...

2)To je skutečně jen náhoda, jedu tady v průměru několikrát týdně a rychlost se zde skutečně moc nedodržuje, obzvláště ve směru na Prahu kde jsou lidé rozjetí ještě z dálnice a navíc je to z kopce.

3)Nebezpečné místo neznamená že tam musí být velká nehodovost (a už vůbec ne mezi chodcem a autem, konkrétně zde je to riziko mezi dvěma auty kdy jedno bude preventivně brzdit klidně i pod 50 a druhé pojede naopak rychle jak je zde zvykem), jde o to že to tvoří tu překážku v plynulosti provozu, kdy auta zbytečně brzdí a následně se zase rozjíždí. U těch autobusů je problém především ve vztahu k té plánované vyšší rychlosti.

4)Ano nájezd se upravit dá, což připouští i ta studie ŘSD, úplné zrušení byla jen jedna z možných alternativ. Mnoho povyku pro nic.

5)Reklama je zlo, ale taková ja doba...

0/0
21.7.2017 21:46

F22i65l33i13p 30V35o64l64f 7905268629337

Aha, takže protože nějakej Novák tudy x krát projel a všichni zrovna jeli 55 (určitě stíhal měřit všechny projíždějící vozidla v obou směrech), tak je tam ta vyšší rychlost blbost? Ubohej tady opravdu někdo je, novináři to ale rozhodně nejsou. Argumenty jak pětiletej smrad - jelikož se tam nikdy nic nestalo, tak je zbytečný to řešit,aha. Ještě že "experti" z hospody jako ty nerozhodují téměř o ničem.

0/0
22.7.2017 9:13

R50o63m77a16n 77P53o45l98á85č86e10k 5326449755

Jo to není jako před rokem, kdy se změnou značek "postavilo" stovky km dálnic...

Už to zaznělo jinde... Chcete D? Ok, takže přestavit zastávky na klasické odpočívadla s připojovacím pruhem, udělat nadchody/podchody...

Ale problém je, že to už nebude za 50 000 Kč a práci dvou chlapíků na výměně značek...

+2/−5
21.7.2017 19:50

T13o73m24á23š 66Z76e66m49a10n 3455598664825

"Stovky km D" se "vyrobily" sloučením D a R - tedy nastalo to, co bylo v zahraničí vždy.

+3/0
21.7.2017 21:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.