- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Proc se mluvi o dalnici, kdyz to dalnicni usek neni?
Formálně, prakticky právě už dlouhé roky ano a řsd se to snaží víceméně jen uvést do odpovídajícího stavu.
Jezdím tudy ne úplně, ale téměř denně. Ta padesátka v kopci pod Cukrákem je celkem k smíchu. Je tu přechod, ale kdo přechází, prakticky riskuje svůj život. Netuším, proč tu není semafor s trvalou zelenou a jen když přijde chodec, tak po zmáčknutí tlačítka červená. Je tady je obyčejný přechod na silnici, která je pro mnohé řidiče prostě dálnicí. Tady už bylo smrťáků opravdu hodně. Tohle nic nevyřeší, než semafor fungující na tlačítko chodce. Elektřina tu k dispozici je, netuším, proč se to jiý dávno neinstalovalo. Přechod na dálnici, i když v tomto konkrétním krátkém úseku to dálnice není, je past na chodce. Od Cukráku po Jíloviště platí normální 90, ale jezdí se tu běžně 120, 130, i více. jsou pro to dva důvody: jednak občerstvení na Cukráku a jednak odbočka na Jíloviště. Oboje nesplňuje požadavky na dálnici, proto je zde i omezena rychlost na 90. To ale dodržuje taK pětina řidičů.
A nikdo nevybira pokuty? Nechapu...
To jsou paradoxy. O par km jinde, v Komoranech, obyvatele zase leta broji proti najezdu na dalnici, aby se idealne nestavel vubec. I kdyz uz jeho zaklady stoji. A Pisnice ho ma komplet, jen zaslepeny.
V normální zemi by tam, místo toho přechodu přes dálnici, do měsíce stála provizorní lehká lávka. Ale u nás jen ten projekt by byl za 50 milionů.
Definujte normální zemi Zase bych si takové iliuze minimálně o zemích EU nedělal...
Mám pocit, že ten přechod je tam proto, aby tam mohla být ta 50tka a hned za přechodem tedy měli policajti velmi výnosné místo na mereni...
a víte, že jsem je tam snad nikdy neviděl? Asi jezdim v divných časech, jako v neděli večer a tak.
Z Jíloviště, kde dnes oficiálně dálnice končí, k okruhu u Lahovic je to asi 8 kilometrů.
Kolik času ušetří řidič, když místo 130 km/hod pro dálnici pojede 90 km/hod.
Z Cukráku dolu ku Praze je někdy i ta 80 dost rychlá.
Nejhorší na této trase je výjezd od Benziny směrem na Strakonice u Líšnice. Tam je to dost ošklivé, protože je velmi krátký napojovací pruh (za ním je pruh zastávky autobusů, a jen málo kdo jede i přes ní, než se dostane na vyšší rychlost) a je to kousek za pravou zatáčkou.
Jinak autobusy - většina řidičů včas přejede do levého pruhu, aby autobus pustila. Pokud autobusům udělají dlouhý připojovací pruh, bude to v pohodě.
jestli autobusy pustí přes obce, tak se obávám, že v obcích se náhle rozbije kanalizace.
Naprostý souhlas. Ta Benzina směrem z Prahy nesplňuje vůbec nic. Je zralá kezrušení, neboť v tomto úseku už je to plnohodnotná dálnice a za nějakých 15 km je Shella o stejný kus dál další Benzina už úplně legální coby na dálnici. Benzinu v Líšnici doporučuji prostě zrušit bez náhrady. Odbočování sem a naopak vjezd na dálnici je jednoduše řečeno v tomto případě obojí velmi nebezpčené.
V rusku maj taky zebru přes dálnici, dokonce přes nově vybudovanou a zpoplatněnou dálnici. Je to na videu z pořadu autosalon, jak testovaly nový superb.
Kdepak, vyřešíme to po našem! Hezky 50 od Řitky jako je to v Lahovičkách, prujezdní radary po 1 km, retardery pred a po každé zastavce a naženeme tam naše rychlé policejní vozy aby jsme si to pojistili! Záludně budeme měnit značení u sjezdu Jíloviště a za bukem bude schován policejní radar. To by bylo aby se nám to na pokutách nevrátilo!
Autobusům by pomohl vlastní pruh s kyvadlovým provozem kde by na každé zastávce fungovala výměna autobusů. Aby to bylo lepší pro pochopení jezdí tak lanová dráha Újezd - Petřín nebo třeba tramvaj č. 11 mezi Libercem a Jabloncem n./N. to si myslím, že by bylo nejrozumnější.
Zajímavý nápad ale v praxi v podstatě neproveditelný - znamenalo by to kompletně rozšířit dálnici o dva pruhy, což je sakra nákladnější než dobudování nájezdů jen u zastávek.
Je takový problém místo toho jednoho přechodu udělat bezbariérový nadchod?
Nebo podchod ten by byl asi zajímavější.