Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Parkovací zóny v Praze 5, 6 a 8 od konce srpna nabobtnají. Zčásti zlevní

Parkovací zóny v Praze 5, 6 a 8 se rozrostou o tisíce nových míst, přibudou modré zóny pro rezidenty, smíšené fialové zóny i oranžové zóny jen pro návštěvníky. Zóny se zpoplatní již od 26. srpna. Upravovat se bude i ceník placeného stání.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P44e66t46r 26J10a53n25e20č91e73k 3748278930744

by me zajimalo, jake diskuze, pan mistostarosta cte, popripade umi-li vubec cist...

0/0
13.8.2017 14:48

J48i79ř78í 50S65t34e86j49s25k95a51l 8662419658393

Kdyby se v článku omezily bláboly, vešlo by se tam, co která barva zóny znamená.

0/0
12.8.2017 22:59

J59o68s72e91f 32M71i68k27u28l57í76k 8784527116

Takže kdo nesouhlasíte s parkovacími zonami tak hlavně běžte volit na podzim ANO vy pitomci. Když mi něco vadí, tak to přeci nebudu volit, to ví i malé dítě. Ostatně SocDem, Lidovci, TOP09, Stan a Zelení jsou v tom také namočení. Takže další šmejdy, které nevolit. ODS to začali zavádět tak taky nebrat.

0/0
11.8.2017 22:17

V35a66c36l70a28v 17P28e15r67o62u86t38k77a 6348797864501

Modré zony největší koníček a pracovní nápň městské policie.

0/0
11.8.2017 18:32

M83a52r28t69i11n16a 10M74o26u71d10r36á 7480393676609

Jezdí Eltodo, auto se čtyřmi kamerami. A dost pilně.

0/0
11.8.2017 18:52

M77a96r88t32i61n73a 12M51o30u90d48r21á 7440313836749

Modré zóny mě pěkně štvou, auto mám v garáži a po Praze nejezdím, protože nezaparkuju. Problémy má každá návštěva, která k nám přijede před osmou večer (kdy se dá parkovat i v zóně), protože nejbližší placené parkoviště (hodiny nebo P+R) je daleko.

+6/0
11.8.2017 17:08

K10a86r74e72l 52P36o18d94h35o44r79s77k60y 3535883652975

To je právě jeden z důvodů proč se zóny zavedly, abyste nejezdila po Praze autem.

0/−3
11.8.2017 17:45

M15a25r59t77i44n29a 92M14o16u34d78r31á 7350743396959

Nějak to nemá efekt, silnice jsou stále naprosto ucpané (samozřejmě podle toho, v kolik jedete).

0/0
11.8.2017 18:20

H37a82n22a 30P71r35o43k27o20p71o17v84á 8459530243741

Ale vždyť to není pravda - pokud ovšem mluvíte o tzv. nových zónách, o nichž je článek (P 5, 6, 8 - staré zóny 1, 2, 3, 7 přecházejí do nového režimu později).

V modré zóně může i přes den zaparkovat kdokoliv, max. na 3 hodiny (nevím tedy, v kterou denní dobu a na jak dlouho chodí návštěvy k vám, ale tak asi není problém v nejhorším zaplatit další 3 hodiny?) - jen tam nejsou automaty, dá se to platit jen přes mobilní aplikaci.

Ve fialové zóně pak až na 24 hodin a tam automaty jsou...

0/0
11.8.2017 17:58

M87a43r10t12i89n70a 93M61o94u50d27r60á 7780973966609

Jasně, po platbě přes webouvou aplikaci a jen v předem zvolené ulici..... no to je fakt výhra.Rv

Modré zóny nás omezují, je to šikana.

0/0
11.8.2017 18:20

H66a56n87a 28P55r48o86k42o18p74o41v90á 8149270253711

Nechápu, co vám vadí na "předem zvolené ulici" - mně se zdá naopak logické, že nejdřív najdete místo a zaparkujete = zvolíte ulici a pak zaplatíte...?

0/0
11.8.2017 18:25

M34a76r41t64i79n76a 10M86o65u60d51r73á 7370813596639

Na tři hodiny. No a když po 10 minutách popojedu, znovu vyhledám konkrétní ulici, ......

Nedej bóže, abych zapomněla mobil. No a když to tam neznám, musím najít, jak se ulice jmenuje. Některé bloky domů jsou docela dlouhé.

0/0
11.8.2017 18:52

H83a88n39a 96P65r80o66k22o12p18o96v72á 8549310363271

Jo, to máte těžké... Ale jestli bych vám mohla poradit, v případě tak závážného kognitivního deficitu lépe namísto ulice k parkování vyhledat třeba nejbližší služebnu - a odevzdat tam řidičák... Ono řídit auto s takovou poruchou je fakt o hubu. :-)

+1/0
12.8.2017 9:49

J19i62ř80í 11S97t20e94j15s15k23a90l 8722889338583

Ano, má to těžké.

0/0
12.8.2017 23:00

P29e45t44r 35K33o60l13o69v26r79a67t 7192578492819

Az se zmeni diskriminacni modre zony kastujuci obyvatele CR na prazaky z urcite mestske casti a ostatni (taky prazaky ci stredocechy ci kohokoliv ostatniho bez trvaleho bydleni v dane zone) na normalni placene stani se stejnou sazbou pro vsechny vcetne rezidentu nebo at je rezidencni stani platne POUZE v NOCI resp. od 18:00 do 7:00. Kdo nekam jede rano autem a vecer se vrati zpet, tomu to vadit nebude.

Naopak, velke vetsine lidi bez smenneho provozu by toto reseni velmi napomohlo - vecer by meli kde zaparkovat a pres den by mohli jezdit a zaparkovat i v takove zone, kde pracuji...Jinak je to pouze diskriminace vlastnich obcanu a obcanu z jine casti...

Pokud mestskym castem vadi mimoprazsti ridici, tak at Velka praha udela jednu spolecnou velkou modrou zonu platnou v CELE Praze, jinak je to pouze vydirani vlastnich obcanu a dalsi danova zatez...

+3/0
11.8.2017 16:27

K76a13r79e49l 74L26a86n53g58r 2692967650178

Proč bych směl před barákem zaparkovat až v 18 hodin? Jsou lidi co pracují jen do 15 hodin. Ty budete takto chtít šikanovat a kancelářské krysy co neudělají krok pěšky zvýhodňovat?

+1/−2
11.8.2017 16:29

P42e32t47r 76Č66e82r73m21á51k 9618205479500

Otázka spíš proč byste měl před barákem parkovat vůbec, je to veřejná komunikace a ne garáž pro rezidenty.

+2/0
12.8.2017 15:46

L52a32d61i25s42l90a35v 64T48r73i85s44k73a 4875317790

To promiňte píšete ale nesmysl.

Smyslem placených parkovacích zón je umožnit rezidentům zaparkovat v okolí jejich bydliště v kteroukoli denní či noční dobu.

Nerezidenti zaparkovat mohou i na modrých zónách, pokud za to zaplatí. Samozřejmě, že je logické, že platí jinou cenu než rezidenti. Stejná cena pro všechny by šla naprosto proti smyslu parkovacích zón.

0/−2
11.8.2017 16:33

L36a92d10i22s35l13a43v 16T55r67i95s39k44a 4365607560

Co jste pane Pavle Novotný nepochopil?

0/0
11.8.2017 16:36

J87o59s82e94f 27M92i31k33u78l72í67k 8444267956

Vídím, že p. Tříska má předplacenou kartu, že?

0/0
11.8.2017 22:19

M40a89r73t98i25n58a 76M40o93u83d36r31á 7790163406789

ale oni nezaparkují ani Pražáci z modré zóny, když mají vlastní garáže. Leda by ještě navíc platili městu, pro případ, že jednou za čas musejí zaparkovat třeba u školy, u střediska nebo poblíž nějakého úřadu.

+2/0
11.8.2017 17:11

P76a87v89e90l 27Š79e65b97e10k 8634343642950

Myslíte ty strany které umożní opětovné obsazení všech parkovacích míst v mém okolí vesničany?Hold využívat vesnického života s příjmem z Prahy je o trošku dražší ale,ne zase tak moc

0/−1
11.8.2017 16:14

P38e72t52r 42H56o52f47m61a13n41n 6759304655780

Jeste prosim zonu do Prahy 4. U nas ted parkuje to, co nemuze parkovat na Smichove.

0/−2
11.8.2017 16:09

M76i63l48o25š 43D42v86o55ř86á78k 8275957756641

no to urcite - smichovaci budou jezdit parkovat na pankrác nebo do modřan....

předpokládám, že auto nevlastníte, ale určitě se v reálných dopadech vybírání daně za parkování orientujete

0/0
11.8.2017 16:15

P18e12t85r 85H33o97f47m40a87n69n 6769734635570

Vzhledem k tomu, ze mam v modranech dum a na pakraci byt, tak doufam, ze tam budou zony taky.

0/−1
11.8.2017 16:20

M21a19r23t36i77n64a 32M65o23u18d46r84á 7770423956869

spíš by měli budovat parkovací domy, aby bylo víc parkovacích míst (mohou je pak pronajímat nebo prodávat, na rozdíl od ulic)

+2/0
11.8.2017 17:12

P33e53t66r 61H37o15f93m44a41n94n 6129124985890

At klidne stavi, ale ne u nas. Kazdy takovy dum pritahne auta a s nimi smrad a hluk. Nechci.

0/0
11.8.2017 17:20

M14a33r28t60i76n32a 56M61o82u67d28r32á 7340523886459

tak holt to nesměj bejt domy jako na letišti, ale třeba podzemní garáže. Ostatně bez zajištěného parkování už dneska v Praze nic nepostavíte

+3/0
11.8.2017 17:23

J73i92n73d36ř41i70c79h 29B26u25c17h20t36a 6872596973460

Všem přispěvatelům této diskuze. Pokud nesouhlasíte s modrou zónou, napište na radnici (i když oni se stejně vymluví na magistrát), že požadujete, aby vybrané peníze za parkování byly investované do záchytných parkovišť a parkovacích domů. ne jen na obnovu čar.!!!!!!

+2/0
11.8.2017 16:08

J61a40k24u38b 25M59a38t68ě11j29ů 5235712911415

to uz nam slibovali davno a stejne se tak nedeje a i kdyz treba za 15 let ty zachytny parkoviste postavej, tak zony nezrusej... o lidi jim vubec nejde, to je asi jediny, cim si muzete byt jisty

+1/0
11.8.2017 16:13

J69i14n63d41ř32i79c73h 87B26u18c33h88t72a 6572256303360

Asi je to menší problém, než migranti. K těm se vyjadřují všichni.

0/0
11.8.2017 16:15

P14a93t18r91i60k 75E72g72e60r 2648490389771

Také na Praze 11 se počítá se zavedením modrých zón. V současné době zde je problém zaparkovat. Na Chodovci je parkoviště už kolem 8 hodiny zaplněné zde ještě není zaveden systém P+R na Litochlebském náměstí také parkují řidiči ze střední Čech. Nové podzemní garáže na Novém Opatově na Dolních Roztylech hodně pomohou. Chystá se také obchoďák Na Jelenách také té přivede více řidičů.

0/0
11.8.2017 16:08

P58e21t61r 75Č87e55r24m70á81k 9388385519510

Na Praze 11 se s tím naštěstí nepočítá, bylo to zavrhnuto v úvodních úvahách. Co chybí fatálně jsou ty P+R.

0/0
12.8.2017 15:48

P79a10v39e11l 64Š16e21b30e20k 8254683382190

To możná ano,ale chcete li bydlet na vesnici a vydělávat v Praze tak hold si připlatíte ,jsem rád,že již nemusim kroužit a hledat místo po nějakém vesničanovi co se uráčí odjed z práce domů a v klidu si zaparkujeme na dvorku

+1/−2
11.8.2017 16:06

J49i24n12d53ř31i61c36h 50B30u76c74h11t75a 6862906833610

Mě osobně modrá zóna pomohla, ale nepovažuji to za systémové řešení. Je to vytloukání klínu klínem. A navíc rozšíření tam, kde nejsou místa anebo není problém s parkováním, je jen další vyděračství. Až začnete platit mýto s tím, že máte zůstat na své straně Vltavy, tak jsem na vás zvědav.

+1/0
11.8.2017 16:13

J17o62s58e21f 65T60e39s53á33r69e49k 7482716462729

Rozšiřování zón na Praze 8 je naprosto nesmyslné, radnice chce akorát dojit peníze. Proti rozšíření se podepisovala petice, tolik k tomu údajnému souhlasu rezidentů se zónami.

+5/0
11.8.2017 15:57

J43a34k61u44b 40M17a61t76ě50j13ů 5235472261125

presne to samy jsem chtel napsat. Kdyz jsem cet o hornich Kobylisich a lokalitu nad Ladvim, tak je mi naprosto jasny, proc to delaji. Pro nemistni, nikdo ze stredocechu tam neparkuje, prtooze je to pro ne hodne daleko na metro. Je to v podstate to samy, jako zavist parkovaci zony nekde v Odoleny vode.

+3/0
11.8.2017 16:12

V92l14a67d60i14s12l76a78v 94N89o41h14e81j89l 7888767858511

jsem Prazak a zony me stvou, zaparkuju sice doma, ale vsude jinde ne, diky, bezte s tou novou spinavou dani k sipku RvRv

+9/−1
11.8.2017 15:55

V22l65a45d78i39s17l21a19v 93N24o41h18e71j56l 7718917298661

a samo to ze kazdej kdo jede ke me nezaparkuje, to stve ne jen ty co jedou ke me, ale me samozrejme taky, jako prazaka. RvRv

+2/0
11.8.2017 17:10

M71a69r75t56i40n38a 51M71o55u62d30r19á 7630833676439

Přesně! Jsme vězni ve vlastním městě.

+1/0
11.8.2017 17:18

M18i19l89o83š 19D52v29o94ř40á30k 8175137696741

A jeste jedna vec, ktera vylidnuje zazonovane oblasti (pominu samotne centrum prahy, ktere je specificke) - ale v oblastech sirsiho centra a periferii nema na residentni parkovani narok nikdo bez trvaleho bydliste v dane adrese.

Je jedno, ze tam bydlite s celou rodinou radu let, mate platnou dlouhodobou najemni smlouvu. Je jedno, ze treba bydlite na Praze 5 a trvale bydliste mate hlaseno treba na Praze 3 (kde právo na parkovací kartu nevyužíváte).

Proste mate smulu, nechavejte si auto za Prahou!

A tohle taky části Prahy pomáhá vylidňovat, protože nájemních bytů je v Praze docela dost a buď z praktických důvodu tam mít TP nechci (nebo většinou je to i podmínka majitele nemovitosti).

Sice daně platím tam, kde jsem trvale přihlášen, ale své peníze většinou utrácím v okolí místa, kde bydlím. A tohle je podle mě další z mnoha absurdna vybírání daně za parkování.

+10/0
11.8.2017 15:43

P41e22t23r 42H46o56f10m49a20n81n 6579304525370

Prevedte si trvaly pobyt tam, kde bydlite. Proc jste to jeste neudelal?

Majitel nemovitosti vam to nemuze zakazat. Ani se o tom nemusi dozvedet.

0/−3
11.8.2017 16:11

M50i60l16o32š 27D87v46o28ř72á34k 8365517616721

Jestli vy jste zvykly podvadet druhou smluvni stranu a nedodržovat dohody - to je vaše věc.

Tolik k otázce, proč jsem to ještě neudělal.

Btw zakázat mi to nemůže, ale zároveň nemá povinnost mě tam nechat bydlet. Jestli tušíte, co tím chci říct.

+2/0
11.8.2017 16:13

M85a65r96t39i57n23a 26K72l19a23b73e85č84k86o65v62á 5428580

a na tom jste byl kde, že to nemůže zakázat?? Já se chci přihlásit k TP u manžela, ale majitel nemovitosti je tchýně a ta souhlas odmítá dát. Takže mám smůlu!

+1/−1
11.8.2017 17:01

P95e76t51r 83H87o39f45m48a89n59n 6509554795590

Byl jsem na tom zde: § 10 odst. 6 písm. c) zákona o evidenci obyvatel.

Pokud si nechcete studovat zakony, tak si prectete treba toto:

http://bydleni.idnes.cz/trvaly-pobyt-0cb-/stavba.aspx?c=A130812_174242_reality_bdp_web

Nebo toto:

https://www.realitymorava.cz/realitni-zpravodaj/1182-potrebuje-najemce-souhlas-majitele-k-nahlaseni-trvaleho-bydliste

Nebo toto:

http://socialni-poradna.eu/trvaly-pobyt-a-souhlas-majitele-bytu/

0/0
11.8.2017 17:10

L69u91c96i64e 83K21u38b63e64l74k28o65v64á 3554864805

majitele nemovitosti po té, co dejme tomu nájemce podá na úřadě žádost o přihlášení k TP, tento úřad obešle se žádostí o vyjádření.... tedy majitel se to dozví a ano, opravdu to může napadnout. A taky to bývá důvod k ukončení nájmu. Nevím, kolik nájemních bydlení už máte "za sebou", ale velmi často jsou smlouvy uzavřeny pouze na dobu určitou s opcí na další období. Takže se smlouva neprodlouží a je to.

0/0
11.8.2017 19:46

M75a56r84t66i73n 42K49r27á17s78a 8171664455237

Vtipné je rozšíření zóny na Krematorium Motol..... tam se to rezidenty jen hemží ;-)

+10/0
11.8.2017 15:42

S48t31a75n30i10s75l37a98v 76S83v28o40b22o94d95a 1173623886628

Já se jen bojim, až se tahle chujovina rozšíří i k nám na desítku.

+3/0
11.8.2017 15:36

M32i85l17o15š 62D51v89o83ř39á28k 8705717166861

ja se bojim, ze uz se na to třesou takove Ricany a podobne vesnice za Prahou - proste prachy doslova lezej na ulici!

+1/0
11.8.2017 15:46
Foto

O43n74d51r38e65j 77V13a61l45o43u88s70e66k 4790601637841

Proti zónám nic nemám. Prostě doba kdy mohl člověk zdarma zaparkovat je pryč a je to pochopitelné.

0/−11
11.8.2017 15:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.