Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje budou jezdit až na vesnici, největší šanci mají Zdiby

Pole u Zdib mezi dálnicí D8 a malou obcí Sedlec na Praze-východ by se v budoucnu mělo stát důležitým dopravním uzlem. Už za pět let by zde mohlo fungovat záchytné parkoviště s terminálem pro autobusovou a hlavně tramvajovou dopravu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P56a69v77e35l 88N41o49v23á62k 2493653606790

skoda...maji auta

0/0
8.8.2017 20:47

M68i16r25o62s70l26a49v 69T59e85i32s51s30i83g 1750756345843

To budou mít ve Zdibech radost, že jim tam dvacet hodin denně budou bezdůvodně zvonit tramvaje.

Pro dokonalý požitek z tramvajové zvukové harmonie by jim tam k tomu měli ještě vytvořit tramvajové křížení ZASAZENÉ DO DLAŽEBNÍCH KOSTEK, aby měli místní ze supermoderních tramvají T15 okolo půlnoci dokonalé zážitky.

+1/−5
7.8.2017 15:32

R23o56b15e70r63t 76P52r38a86ž95á71k 4888926685570

Pan Drda by dodal, že tramvaje navíc budou vraždit místní nevinné obyvatelstvo.;-D

+4/0
7.8.2017 17:04

J27o26s23e86f 64C65h91o62d46o96u82n54s82k68ý 4571726469370

tank T-15 udělá hluku doopravdy docela dost. Moderní tramvaje na otevřeném svršku prakticky žádný. Oproti těm desetitisícům aut, co jim tam pod okny projedou...

+5/0
7.8.2017 18:05

P64a52v13e74l 96Š51t48í20p42e38k 5539973694925

Drnčí zejména brzdové destičky u první dodávky, druhá generace od 9351 by již toto měla mít vychytané. I tak ale záleží zejména na trati a nikoli voze.

0/0
11.8.2017 14:36

P62a93v12e66l 62M87a68t29o30u93š67e73k 5790317688684

Pro některé lokality by to mohlo mít asi přínos, ale zase je to jen další snaha tahat ryze městskou dopravu na nebo dokonce za hranici města místo toho, aby se do městské a příměstské dopravy nejen tarifně, ale i fyzicky zaintegrovala železnice.

0/0
7.8.2017 15:14

J39a32n 34Č60e38k26a53l 7529295704484

No, ve Zdibech ani Líbeznicích moc velké nádraží není...

+2/0
7.8.2017 15:15

R54o32b62e19r48t 36P89r91a88ž65á89k 4198586685450

Příměstské a meziměstské tramvaje jsou v Německu (i Rakousku a Švýcarsku) celkem běžné. Tram trať je výrazně levnější než železniční.

+2/0
7.8.2017 15:19

J31a19n 16Č33e71k27a50l 7729985304724

To říkejte panu Matouškovi. :-)

+1/0
7.8.2017 15:21

M19i63r46o50s59l47a91v 49T24e95i67s83s28i46g 1880386785123

výrazně levnější možná; výrazně hlučnější určitě...

0/−1
7.8.2017 15:33

R48o22b75e91r92t 93P43r46a95ž97á30k 4138596635880

Na to jste přišel jak?

0/0
7.8.2017 17:02

M75i27r36o55s48l16a52v 27T18e53i49s63s35i86g 1850826875703

Byl jsem osobně přítomen opakovaným měřením hluku při průjezdu tramvajových souprav kolejovými kříženími v obytné zástavbě v Praze.

0/0
8.8.2017 0:47

J69a59n 17V95a26l70o51u16c23h 6502927298200

A kolik že tam bude kolejovýck křížení? Pokud nebudou chtít dvoukolenou smyčku (což asi nebude potřeba, když nejpravděpodobnější je jediná linka co by napaječ k metru Kobylisy), pak čistá nula...

Ale obecně - na výstavbu jsou dotace (mnohdy přesahující 75%), takže se staví i ne právě nezbytné, provoz už je z vlastní kapsy, čili nějaké broušení a další údržba se dělají, až je trať v havarijním stavu (tedy mj. hlučná i na rovinkách).

+2/0
8.8.2017 7:31

R45o13b94e51r29t 62P82r40a95ž95á94k 4678476535400

Klid, žádná tramvaj do Zdib jezdit nebude.

+1/−1
7.8.2017 15:10

L18u58d20e25k 41N41e89c14h80l79e11b65a 1133419921111

Rv Již existuje stanice metra polích Letňany, která je hned vedle dálnice a která má k tomuto účelu sloužit!! Jen je asi potřeba vysvětlit Středočechům jak ji najdou - evidentně to nezvládají ... Ale aha pardon - to by pak nebylo možné rozkrást dotace na nesmyslné opatření Rv

+4/−2
7.8.2017 15:02
Foto

J34a88n43a 13K59o39z44á66k29o15v40á 73V62o22l38r77á27b21o97v64á 9403764865781

Tak ne všichni ve Středočeském kraji bydli směrem k metru Letňany. Ale když už chtějí integrovat, proč se neintegruje i jinými směry? Třeba na Beroun, Rakovník, nebo Příbram?

+1/0
7.8.2017 15:10

J55a98n 24Č71e28k96a78l 7979135944694

Jelikož to má obsluhovat D8 resp. I/9, tak jsou Letňany velmi dobře dostupné.

btw: A jak souvisí D8 s Beorunem, Rakovníkem, nebo Příbramí?

0/−1
7.8.2017 15:14
Foto

J77a14n49a 79K77o23z52á94k36o11v26á 50V67o50l32r48á91b43o38v69á 9563114645571

Píšete o Středočeších, ti bydli i jinde, než kolem D8.

+1/−1
7.8.2017 15:49

J60a25n 72Č48e32k35a41l 7709675514594

Ale článek je o řešení situace ze směru D8, ne Příbram...

+1/−1
7.8.2017 15:56

E73l76i41š30k50a 86L80e60d76v39i58n55k30o94v58á 9868643735348

Ale no tak :) vedle jak ta kedle..tak se zkuste ze smeru zdiby na ty letnany,ktery jsou navic naslapany po okraj vcetne konunikaci okolo, rano dostat :D :D

+2/0
9.8.2017 23:01

D23a75n49i91e29l 62P49a14n72e10k 6682541812260

CHKO

0/0
11.8.2017 10:35

E90l57i70š60k23a 86L82e74d50v86i27n11k69o51v52á 9738473755958

Tak tady melo byt minus..neznate vubec dopravu v teto cast..radsi mlcte

0/0
9.8.2017 23:11

P43a38t82r33i83k 21E66g11e81r 2188590189831

Ve středních Čechách nejezdí ani trolejbusy! Myslím si, že jedině střední Čechy a Karlovarský kraj nemají v MHD dva dopravní prostředky. Tramvaje za Prahu jezdit mohou ještě by bylo rozumné je propojit s Libercem a také Mostem a Litvínovem. Není mi jasné proč Kladno tramvaje odmítá. Věřím, že linky 31 - 39 vyjedou a budou jezdit také linky 41 - 49. Poté ovšem historická tramvaj bude muset být označena číslem 81. Protože elektrobusy mají mít označení 51 - 68.

+2/−2
7.8.2017 11:55

J86i36ř51í 86Š50v47a34g62r 3738270925976

Jakože tramvaj z Prahy do Liberce?

0/0
7.8.2017 15:10

M61i97r62o91s58l48a86v 17T33e86i48s55s85i10g 1650906775433

Možná by jim na Kladně vadil tramvajový hluk.

0/−1
7.8.2017 15:35

R37o51b32e23r10t 87P95r11a50ž81á43k 4838406925620

Místo toho jim tam jezdí stovky ševelících autobusů.:-)

+3/0
7.8.2017 18:14

P86a56v21e50l 67Š49t55í96p58e62k 5769543804825

Tramvaje a hluk, aha, pán žije v 80. letech

0/0
7.8.2017 21:55

M79i55r93o61s18l95a87v 87T91e85i33s37s17i51g 1180246865783

Vážený pane Štípku, tramvaje v Česku / Československu při průjezdu kolejovými kříženími NIKDY v historii nevytvářely tak vysokou hladinu hluku jako dnes provozované tramvaje typu T15 (for cítí).

Podloženo nezávislými měřeními - až 97 dB (při Max. povolené hlučnosti v obytné zástavbě podle stávajících zákonů 60/70 dB).

0/−1
8.8.2017 0:44

P10a21v25e72l 97Š55t57í83p81e53k 5739593324425

Ano, první řada 15T má uvolněné brzdové destičky a výška okolku spolu s hloubkou srdcovek je v Praze zcela nejednotná. Je to pro vás důvod, proč by tramvaj všude ve vesmíru měla vždy dělat hluk? A kde a proč by vůbec ve Zdibech mělo být takovéto křížení?

+2/0
8.8.2017 2:04

M24a27r69t35i48n 31R31a95y73m97a64n 4342278393428

V Kladně jsou tramvaje na nic. Autobusy tu jezdi a nedá se říct, že by to nezvládaly. Pokud máte na mysli spojení Kladno - Praha, pak tramvaj na místě vážně není, spíš by bylo dobré zbudovat tu 25 let slibovanou rychlodráhu.

0/−1
8.8.2017 8:56

P14a88t43r74i97k 53E68g67e17r 2568480149331

Částečně s Vámi mohu souhlasit rychlodráha je potřeba včetně napojení na mezinárodní letiště (Václava Havla) Ruzyně. Pokud by se, ale vybudovala tramvajová trať středem města tak věřím, že by se doprava výrazně zlepšila už od 26. 8. se však bude cestovat lépe díky integraci.

0/0
9.8.2017 4:25

F24i43l24i41p 62N89a22v89r80á81t75i64l 2567140473264

Takže rychlé příměstské vlaky jako S-Bahn v Německu zase nebudou. Prima. Napřed tedy autem do Zdib (tam, kde dnes v 7:30 začíná kolona), pak tramvají na metro Kobylisy, přestup na dnes narvaném Muzeu a hurá do města.

+11/−1
7.8.2017 11:32

V17á72c38l27a51v 76S64v39o84b34o88d55a 3581629770100

to už snad existuje ne? nebo proč v metru hlásí přestup na vlaky és :) a ještě to vyslovuje jako ass ;-D

0/0
7.8.2017 14:59

J26o97s80e39f 83C33h70o36d26o52u32n16s67k19ý 4501486319510

Tak samozřejmě tohle spojení je ideální pro lidi, co směřují do Holešovic, I. P. P, těch není vůbec málo a ano každý další přestup snižuje atraktivitu tohoto výtvoru. Ale plánovat dopravu tak, aby všichni se dostali všude během 5 minut nejde. To už nejde ani autem.

0/0
7.8.2017 18:04

T98o82m19á85š 81H46r78d83ý 9558380119661

Byla by docela legrace, kdyby na letiště do Vodochod vedla tramvaj dříve, než metro (tramvaj) na letiště do Ruzyně. ;-D

+6/0
7.8.2017 11:22

P40a28v14e74l 48O58b33d17r42ž83á12l11e10k 6986544588712

Prodlužovat metro na Ruzyni teď už nemá smysl. Díky trasování posledního prodloužení známému jako Chalupoida.

+6/−2
7.8.2017 11:27

J74a82n 50Č33e17k62a93l 7899405264434

Metro na Ruzyni nemělo smysl nikdy...

+2/−1
7.8.2017 15:56

T60o98m76á42š 35H59r21d14ý 9128910709911

Zatímco metro do Letňan oklikou přes Kobylisy smysl má, že ano? ;-D

0/0
7.8.2017 16:24

J24o23s18e25f 80C18h84o81d91o30u21n80s54k60ý 4421326649190

Jen tak mimochodem, "Metro na Ruzyni němelo smysl nikdy..." kde v téhle větě čtete něco o Letňanech?

+1/0
7.8.2017 18:07

T83o17m41á89š 56H42r16d68ý 9758500869491

To byl příměr. Tisíce dojíždějících ze severovýchodu Prahy, vs. tisíce dojíždějících zaměstnanců letiště + 13 mil. cestujících ročně.

0/0
11.8.2017 13:25

P55a78v13e89l 35Š19t98í47p23e81k 5549433504405

Umíte si představit podobný terminál třeba na Střížkově?

0/0
7.8.2017 21:58

T86o94m86á74š 26H88r48d92ý 9188620599341

Ano, umím, proč tam není?

0/0
11.8.2017 13:26

P66a75v18e21l 42Š44t93í51p73e42k 5779633344335

Místo celého parku řev startujících autobusů? To by místní ocenili.

0/0
11.8.2017 14:34

M33i27c95h11a62l 97Š48o26t54o20l80a 3106344973100

Vyhrazený autobusový pruh místo tramvají bude levnější a rychle uskutečnitelné řešení. Kdo zná přilehlou oblast, ví že výpadovka z Kobylis do Zdib (ulice Ústecká) je dčtyřproudová. Již řadu let je uvažováno o zřízení vyhrazeného pruhu pro autobusovou dopravu, směřující k stanici metra Kobylisy. Kraj místo toho navrhuje nepoměrně dražší řešení. Není jasné jak má být zajištěn výstup a nástup cestujících, pokud by tramvaj vedla středem komunikace. Nikdo z představitelů kraje ani autor článku se nezmiňuje o tom, že důvodem výstavby trati do této jinak relativně odlehlé oblasti Středočeského kraje, je napojení plánovaného letiště Vodochody, které připravuje společnost Aero z finanční skupiny Penta. Kraj trať připraví a zafinacuje a Penta zhodnotí investici. Chytré , vtipné, efektivní. Prostě to postavíme

+3/−5
7.8.2017 11:19

L62u70d49e40k 10N51e32c38h11l49e19b49a 1973659541271

Do Kobylis? Na Ládví? Proč do proboha obytné zástavby? Již existuje stanice metra polích Letňany, která je hned vedle dálnice a která má k tomuto účelu sloužit. Jen je asi potřeba vysvětlit Středočechům jak ji najdou - evidentně to nezvládají ... Ale aha pardon - to by pak nebylo možné rozkrást dotace na nesmyslné opatření Rv

+1/−2
7.8.2017 15:01

D33a49n91i64e31l 95P16a98n61e84k 6502301972400

Pane Nechleba stanice Letnany je zcela mimo koridor teto trasy. Ti co jezdi pres Zdiby pokracuji do Holesovic. Chcete jim pridat dalsich 15-20minut jen tim, ze je odvedete od Zdib do Letnan na metro? Kdyz mohou byt vyrazne rychleji prave touto cestou na Kobylisich? Ono se to nezda ale zmerte si po silnici kolik je to km ze Zdib do Letnan k metru. Navic kudy by jste to chtel vest? Pres Cakovice? A kudy do tech Cakovic od Zdib? Myslete nez neco napisete.

0/0
11.8.2017 10:41

R41a19d95i51m 20S71i37m33u34n80e10k 2880930616524

tramvajová doprava je oproti autobusové výrazně dražší.. přijet autem a pak se kodrcat tramvají a pak metrem mi příliš atraktivní nepřijde... myslím, že záchytná parkoviště mají smysl hlavně u metra... tak snad to mají kluci a holky dobře promyšlený... něco jako prodloužení metra A :)

+10/−4
7.8.2017 10:14

P58e49t59r 10N92o57v59á41k 1425781659638

Určitě je dražší... ale je pohodlnější a většinou bývá průjezdnější než autobusová :-) Metro by samozřejmě bylo lepší řešení u záchytných parkovišť, ale ne všude se tam to parkoviště udělat dá a protažení a provoz metra je ještě mnohem dražší než tramvaj.

+9/0
7.8.2017 10:28

J49a77n 24D11l12o39u70h18ý 8106520563550

No nepředstavujte si metro na okraji města v tunelech. Taky může jezdit, stejně jako tramvaj, po povrchu. Takhle to funguje i jinde v Evropě.

0/0
7.8.2017 11:03

M82a89r98o25š 21P64o41l11i54a55k 1132446907306

Po Evrope docela dobre funguje i tramvajova sit ... a nekde byste se divil jak je husta a do jakych "prdelkovic" jezdi ... kazdopadne i tubus na povrchu je mnohem drazsi nez usadit jen koleje ...

0/0
7.8.2017 11:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.