Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha vyzkouší elektrobusy dobíjené z troleje, nejlépe je otestuje zima

Do Prahy se aspoň na čas vrátí v určité podobě trolejbusy. Dopravní podnik chce totiž v rámci testování elektrobusů vyzkoušet jejich dobíjení za jízdy přes troleje, což by mohlo prodloužit dojezd. Kilometr trolejí vyroste v Prosecké ulici v Praze 8.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J24a72r53o46s22l16a15v 36B21r60a72b19e23n92e64c 1867898302909

Ještě , že se v Jihlavě jednomu blbovi nepodařilo zrušit trolejbusy (včas byl odejít) ; býval jsem tam od roku 1975 a dnes jsou stále IN . R^

0/0
22.8.2017 10:13

Z15d30e33n97ě83k 63K87r22e40j57č23í 1202261324431

Kdysi jeden komunistický primátor prohlásil, že nechce mít zadrátovanou Prahu. Potom trolejbusy zrušili. Na to, že byl bolševik, měl pravdu. Vzpomínám si na křižovatku u dnešního tančícího domu, kde přes dráty nebylo vidět na hrad. Žádná paráda...

0/0
18.8.2017 7:53

P74a73v64e17l 47Š16t97í63p72e76k 5129753664525

Tak budeme radši dýchat zplodiny

+1/0
18.8.2017 10:27

R57o54m16a78n 60P27o45l89á73č68e82k 5346929745

Jenom trochu přidusíme sever ČR, ale jinak ok...

0/0
18.8.2017 22:44

P78a97v50e56l 85Š79t27í89p32e81k 5829833164665

Nastudujte si něco o účinnosti jednotlivých typů motorů a emisích s tím spojených

+1/0
19.8.2017 0:42

J60a30r80o87s30l69a81v 13B17r41a64b15e97n83e10c 1947348222239

Jó , to už tady taky bylo ; jeden blb chtěl v Jihlavě taky zrušit trolejbusy . Štěstí bylo , že šel " od válu " , než se mu to podařilo . Lidská blbost je nekonečná ;-D

0/0
22.8.2017 10:05

O33n84d73ř36e55j 88Č86a34p66k32a 6331941753204

Oni na hlavní tratě teď stejně chtějí natahat tramvaj, takže drátům se nevyhneme. Navíc tenkrát dovybavit trolejbus přidavným pohonem znamenalo přívěs s elektrocentrálou a snad to chodit i ven ručně startovat, dneska diesel nebo baterie zabudujete přímo dovnitř s ovládáním od řidiče na jedno tlačítko a bez toho, aby vás to nějak omezilo na kapacitě pro cestující. Takže by nebyl problém v historickém centru dráty výrazně omezit.

A na rozdíl od tramvaje (zejména padajícího železářství "Porsche") je trolejbus tišší, navíc i při provozu z troleje může alespoň částečně uhýbat do stran. Ne, že jedno blbě zaparkované auto zablokuje celou linku.

0/0
22.8.2017 15:21

P78a39t52r87i93k 14E32g91e74r 2908190909791

Návrat trolejbusů bych uvítal. Věřím, že rychleji mohou vyjet do pražských ulic a to na linky 100, 101, 102, 103, 105, 106, 107, 108, 109, 112, 114, 118, 119, 120, 121, 124, 125, 128, 133, 135, 136, 138, 144, 148, 150, 154, 172, 177, 180, 190, 213, 240 atd. prostě do míst kam tramvaje nevyjdou.

Vozy lze získat zapůjčením od DP Plzeň, České Budějovice, Jihlava, Pardubice, Hradec Králové, Ústí nad Labem, Teplice, Chomutov nebo také z Brna a Ostravy.

+3/0
17.8.2017 14:28

M81a42r89t36i57n 70R70u82z81i85c93k34a 1972428446247

Vozy muze dopravni podnik nakoupit nove, zivotnost autobusu je okolo 10 let...

0/0
17.8.2017 21:48

R80o82b45e87r94t 28P54r56a17ž39á17k 4898406195820

Vozy jsou pouze zlomek. Infrastruktura, to je to, co chybí.

0/0
17.8.2017 23:18

J26a64r18o15m91í76r 95K75a34p15l36a96n 7528574622944

Od Slavie až po Jižní město se plánuje tramvaj - takže asi by bylo zbytečné tudy vést trolejbusy na Vámi uváděných linkách 135, 136 a 213. Na letiště pojede vlak (konečně) - takže trolejbusy 100 a 119 by byly asi jaksi navíc. Do Suchdola se plánuje tramvaj, takže linka 107 nebude třeba. Bohnice asi budou mít časem tramvaj taky (linky 102, 144 a 177).

0/0
18.8.2017 8:53

R71o86b77e93r17t 73P12r84a62ž87á42k 4288276625800

Jde o to, aby se ty tratě taky postavily. Jenom plánovat nestačí.

0/0
18.8.2017 14:51

R52o71b13e76r69t 89M36a52t46u84l17a 8207829676305

To je, ale pitomost... ví někdo vůbec kolik bude ta baterka vážit? Hlavně bych tomu udělal dost vysokej podvozek, protože až si to pod sebou vyjede metrové koleje, tak aby to nedrhlo;-D

+1/−3
17.8.2017 13:36

P11e98t53r 43P44e12t61r 8251748528612

V Číně testují autobusy, který mají místo baterie superkondenzátor a na dojetí mezi konečnými zastávkami, kde dojde velmi rychlému dobití to prý bohatě stačí, se divím že nezkusí něco takového i zde.

0/0
17.8.2017 14:34

P33e51t14r 44Č76e57r70m33á83k 9358495799920

Těch technologií je spousta, v Německu se zase zkouší indukční dobíjení po dobu kdy to stojí v zastávce a nebo dokonce i za jízdy.

0/0
17.8.2017 14:36

S15t44a44n 40N19o10v62á28k 5277415855434

No jo, Čína...

V Číně prý testovali autobus, který fungoval jako tunel pro auta... :-)

0/0
17.8.2017 14:41

O73n82d27ř77e89j 56Č37a34p17k65a 6831481123174

V tomhle případě do toho jen sypali peníze, autobus jim stavěli Američani. A nabíjení není jen na konečných, ale v každé zastávce (kondenzátory zatím za bateriemi hodně zaostávají, co se týká hustoty energie, na druhou stranu jim nevadí časté a hodně rychlé nabíjení).

0/0
17.8.2017 15:07

M59i48c59h82a94l 61C28h60a38l10u67p31a 6158740899433

Oni snad ani nic reálně nestavěli, sháněli investory a tahali z nich prachy.

0/0
17.8.2017 20:11

O16n20d28ř11e12j 73Č52a55p93k77a 6211551843494

Ten tunelbus byl opravdu jen tunel. Myslím ty busy napájené kondenzátorem, kde je to čínská investice, ale americký bus. Podobně jako třeba maglev na letiště v Šanghaji, kde Číňani stavěli trať, ale technologie je od Siemensu.

0/0
22.8.2017 15:12

L59a94d38i11s49l23a68v 43K46a33l24o23u54s 7275206671500

V Číně bude t.z.v. SHARE BUS, každý pasažer bude šlapat, výkon pasažera bude kontrolován, pokud nebude šlapat dostatečně výkonně, bude vyhozen.

+1/0
18.8.2017 8:51

J73i30ř10í 15K84o95c13u88r27e49k 6715744875498

Dobrá práce. On takový zastavující kloubák v kopci dokáže solidně zaplynovat a zakouřit okolí. Vlastně úplně stejně, jako byste takto popojížděli s tirákem, nebo i hůř, tirák má aspoň hodně převodů. Však tomu pak odpovídá dlouhodobá spotřeba 40 až 50 litrů nafty.

+5/−1
17.8.2017 13:25

M71i92l14a34n 76N73ě71m73e93c 1855880296356

Přeju účastníkům experimentu mnoho štěstí při zimních cestách do práce a zpět :)

+4/0
17.8.2017 13:02

J45i35ř36í 58K22o21c88u85r74e37k 6955644275648

No, to je taky zajímavé. Kloubák v naftě (nafta nezamrzne, žejo?) má poháněnu jen jednu nápravu. Zatímco u elektrického pohonu je možno pohánet i nápravu střední, tedy pohon 4x6 místo pouhých 2x6, což je pro jízdu na břečce rozhodující pro vyjedu/nevyjedu.

0/0
17.8.2017 13:33

P54e28t82r 52N47o65v77o47t74n46y 1361660981

Hezký rozbor, ale pan Němec měl zřejmě na mysli, že to může probíjet.

+1/0
17.8.2017 16:26

J87a10k35u24b 25R65o69u67s 3623890904592

Spíš že to nebude topit, protože topení snižuje dojezd.

+1/0
17.8.2017 20:37

M62i98r62o96s65l18a69v 59G19r27o54s20s43m50a62n56n 8962609894

Elektrobus jezdí několik let a nevím, že by někdy kleknul na trase.

0/−1
18.8.2017 0:33

P31e54t22r 11Č84e48r23m79á98k 9568955919380

A trase málokdy, většinou kleknul už v depu nebo na konečné při dobíjení.

0/0
18.8.2017 4:19

M91i92r83o66s24l50a18v 38G66r17o89s69s55m24a79n73n 8122239694

Takže jako autobus?

0/0
18.8.2017 10:58

P11e98t68r 14Č50e97r77m57á51k 9378695139220

Právě, tedy žádný posun.

0/0
20.8.2017 15:27

M34a25r28t50i66n 95R41u56z51i61c64k47a 1312408396337

...a presne to je to, co rikam dlouho: Praha je velmi kopcovita, s prudkymi stoupanimi apod., proto se do Prahy nejlepe hodi trolejbusy misto autobusu, ev. hybridy... elektrobusy se prilis nehodi,...

+9/−2
17.8.2017 12:34

M42a15r96t42i35n 89R38u33z87i42c67k46a 1922658106967

A tu trolej tam mohou zavesit i na puvodni trolejbusove sloupy, mozna, ze tam jeste jsou...

+3/0
17.8.2017 12:37

R13o77m45a39n 95P39o17l15á81č23e58k 5476139655

Ty už určitě nebudou ;-D Dyt poslední trolejbus byl v Praze 1972...

0/−1
17.8.2017 12:51

J29a67n 48V33á19c32l72a69v85í44k 3862946611339

Stát tam možná ještě nějaký stojí, ale skoro určitě není ve stavu, aby ho na to šlo použít.

0/0
17.8.2017 14:43

M37a93r63t85i61n 67R44u53z94i98c37k12a 1972908606227

Tak treba ve Vysocanech ve Freyove ulici jeste sloupy stoji a jeden dokonce se zbytkem troleje...

http://trolejbusyvpraze.net/tb_archeologie.htm

0/0
17.8.2017 21:43

R41o90m29a32n 23P10o97l68á56č76e33k 5436919115

Důvod proč se nevrátí trolejbus jak ho známe je čistě legislativní... Trolejbus je dle legislativy drážní vozidlo a z toho plynoucí podmínky provozu...

Tohle je pořád autobus i když na troleji...

+1/0
17.8.2017 12:29

J52i11ř77í 82K76o86c58u72r84e45k 6315744715488

Snaha změnit legislativu tak, aby trolejbus byl silničním vozidlem, tady je. Jenže se naráží na §1 (vždycky se to tak dělalo)

On je to problém: Jede trolejbus objížďkou pod trolejemi, které nemá na DÚ uvedeny jako náhradní trasu linky? Nedovolené provozování drážní dopravy. Musíte ty lidi vysadit. Pak je to režijní jízda, to už se smí. Blbákov.

+2/0
17.8.2017 13:31

P94a16t34r80i18k 72E12g94e74r 2388200379951

V Jihlavě, v Ústí nad Labem, v Bohumíně dříve fungoval provoz tramvají. V Chomutově se o nich také uvažovalo vše, ale mají v režii trolejbusy.

Já bych na Evropskou třídu vrazil nejradši tramvajovou trať až na letiště protože tramvaje pojmou více cestujících KT8D5 a Škoda 15T na linku 19. Pořád by to bylo levnější než nákup 35 velkokapacitních autobusů které se do ulic vůbec nehodí.

Dalším řešením jsou trolejbusy protože doopravdy nahrazují autobus a případnou překážku dokáží objet.

Linka 179 by mohla být trolejbusová na trase NOVÉ BUTOVICE - CIOLKOVSKÉHO - TERMINÁL 3 - LETIŠTĚ / TERMINÁL 1.

0/0
17.8.2017 14:38

M93i38c83h43a10l 61F93r55ý36d34a 1242239733622

Dopravu na/z letiště nemůžete řešit klasickou tramvají, která staví každých 500 - 700 metrů.

0/0
17.8.2017 15:41

P67e15t82r 11Č47e37r59m72á49k 9518525349280

Jasně, takže místo nasazení elektrobusů na trasy kde nejsou takové extrémní převýšení budou radši stavět takovýhle opičárny. Opravdu se točíme v kruhu, to co se dříve s poměrně racionálním důvodem rušilo a celkem draze nahrazovalo vhodnějším způsobem, dnes opět budeme zavádět....Rv

0/−6
17.8.2017 12:15

J97a57n 35V49o71j49t90í64š43e10k 6122301235776

Testovat něco v ideálních podmínkách je obecně celkem na prd.

+5/0
17.8.2017 12:28

P91e68t81r 19Č67e44r20m43á89k 9908365719980

Na prd je především testovat něco co postrádá logiku a jde proti koncepci.

0/0
17.8.2017 12:33

J45a31n 87V41o89j75t43í94š97e10k 6832511735816

Což Čermák ví ještě dřív, než se to otestuje. Proti jaký koncepci to jde? Plán snad je nahradit všechny autobusy v budoucnu elektrobusama a teď se testuje způsob, jakym by to šlo udělat.

+4/0
17.8.2017 12:39

P97e34t14r 80Č79e34r58m66á13k 9678425849880

A Honzík zase neví která bije ;-) Praha se trolejbusů zbavila z dobrého důvodu a na této koncepci se nic nezměnilo. Snaha teď opět hyzdit povrchové trasy drátama jen proto že ještě neumí vyrobit elektrobus s dostatečnými paramtery je prostě jen úlitba pseudoekologii resp. pod ní schovaná možnost vytáhnout z rozpočtu Prahy zajimavé peníze.

0/−3
17.8.2017 12:43

J18a63n 66V43o22j10t49í54š42e55k 6672211545796

A peťulka zas neví která bije. ;-) Důvody pro zbavení se trolejbusů jsou jednak pryč a jednak tohle není trolejbus. To by měl Peťulka, kterej o sobě tvrdí, jakej není velkej dopravák, poznat.

0/0
17.8.2017 12:46

P82e93t68r 96Č67e92r61m21á19k 9848205569470

Honzík zase perlí, pochopil že urbanistu ze sebe neudělá tak to zkouší jinde a koukám ještě s "lepšími" znalostmi ;-) Na důvodech zbavení troljebusů se nezměnilo absolutně nic, zadrátovanou Prahu nikdo nadále nechce. R^

0/−3
17.8.2017 12:50

J49a78n 27V30o98j15t85í34š40e40k 6652711515336

No dobrý. Jednou mi to stačilo, podruhý už ze sebe dementa dělat nebudu, a k týhle trapnosti, kterou tedy předvádíte, neklesnu.

0/0
17.8.2017 13:21

P37e64t77r 45Č68e35r53m75á72k 9448695739900

Jsem rád že tentokrát včas poznáváte hranici své neznalosti a ukončujete to. R^

0/−4
17.8.2017 13:23

J36a95n 54V81o32j65t61í98š74e25k 6352681155686

Jste jak malý dítě.

0/0
17.8.2017 13:26

P54e51t62r 13Č34e25r69m34á56k 9408485519300

No zatím ty znaky projevujete pouze vy. ;-)

0/−1
17.8.2017 13:40

M93i73c16h82a59l 35F24r58ý38d85a 1582429163892

Proto máme všude po Praze dráty pro tramvaje ;-D

+2/0
17.8.2017 15:43







Najdete na iDNES.cz