Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky v Praze nestačí náporu cestujících, nové tratě mohou vést pod zemí

Tunely metra a komplex Blanka v budoucnosti zřejmě v Praze doplní tunel pro vlaky. Ty už nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická zástavba. Plán je umístí pod pražské sklepy, díky čemuž by vlaky v centru jezdily v podobném intervalu jako metro.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59i87c62h35a62r10d 56H48l69a52d16í86k 2755413649279

papír snese všechno, realita je pak ovšem jiná, tak třeba vlakové spojení s letištěm a Kladnem atd....

0/0
25.8.2017 8:12

P59a55v49e27l 50O40b28d53r64ž67á52l32e51k 6896364658902

Tak nejdřív se tu Praha maluje na modro, ať tam nikdo nejezdí autem, všichni přesedat do vlaků ... a teď zase, že vlaky nestíhají. Měli by si na radnici udělat trochu pořádek.

+1/0
24.8.2017 14:50

J38a59n 58Č98e77k40a10l 7939455684844

No nestíhají, protože se do infrastruktury neinvestuje... Naposledy "Nové spojení" (zaplaťpánbu za něj), a třetí kolej Libeň-Běchovice, ale to je směšné, když se mezitím počet cestujících asi tak ztrojnásobil...

+1/0
24.8.2017 15:37

J19o71s84e65f 97K33a56r76f31í91k 7522285686190

Plány pěkné. Ale stačí pár spekulantů s pozemky, či nějaký ten sjetý aktivista či ekoterorista a nepostaví se NIC!:-P

0/0
24.8.2017 11:53

M69a93r57t34i96n 79K25u50b94í47k 9807159286813

Navíc je zatím zrušení Masarykova nádraží, aby ho developer zcela zastavěl, zapomeňte i na nějaké žlelzniční muzeum, to půjde časem také k zemi, je tam nulová údržba budov.

+1/0
24.8.2017 11:02

J24a48n 33Č15e71k43a43l 7929815854344

Pokud zůstane stát historická budova, a budou v provozu tyhle tunely, tak ať si kolejiště Masaryčky klidně zastaví.

0/0
24.8.2017 15:38

M27a42r58t43i98n 85K40u88b88í18k 9457529696473

Hlavně, že v roce 2004 rozprodala dráha na Smíchově pozemky developorovi a teď nebudou mít místo na ražení tunelů. Praha je Kocourkov bez vizí. Ty tunely budou muset mít o hodně větší světlost než pro metro, Praha bude zcela pododolována. Co až příjde povodeň, pak dojezdí všechno.

+1/0
24.8.2017 10:58

J87o68s67e75f 47C83h91o15d74o62u81n67s47k56ý 4351746759220

a jakpak pokračuje výstavba pražského okruhu? Připadámi že tyhle zprávy maj jen odvést pozornost od toho, že se prostě nic neděje a jen se čeká...

+4/0
24.8.2017 10:20

J70o10s78e46f 65K17a95r61f50í26k 7382725776950

Okruh nebude, to je více než jasné

Teda pokud těch pár domkářů, ekologů a spekulantů hromadně nepostihne nějaká nehoda;-)

0/−1
24.8.2017 11:55

M63a66r82t73i74n 27R44u11z41i22c67k95a 1602408476837

Ona hlavne vznika stredoceska radiala od letiste smerem na kralupy...

https://zpravy.aktualne.cz/regiony/stredocesky/dalnice-d7-a-d8-se-spoji-stredocesti-zastupitele-souhlasi/r~7c81f3140b0211e69623002590604f2e/?redirected=1503584295

Kdyby byla castecne 4 prouda, tak by stacilo propojit Brezineves kolem Zdib pres Rez na tuto komunikaci a Suchdolska varianta bude zbytecna...

0/0
24.8.2017 16:20

P63a24v41e33l 80O68b68d51r13ž60á78l85e43k 6756754128832

Nijak, volení zástupci Prahy-Suchdola a Prahy-Běchovic se s Prahou soudí o zrušení zásad územního rozvoje a neplatnost územního rozhodnutí ... tedy cca stejný stav, jako před 10 lety.

0/0
24.8.2017 14:52

J85i14ř79í 72H60o98r58á76k 5694675655780

v dlouhodobém plánování rozvoje hlavního města Česka se počítá , dle mých zkušeností, s prvním kopnutím do země okolo r.2045. [>-]

+4/0
24.8.2017 8:34

J69i55ř64í 23H65o61r24á40k 5544245935970

a to jsem optimista ;-D

0/0
24.8.2017 8:35

J41o70s24e47f 58K66a65r46f65í21k 7732355666200

Asi tak ve 2045 bude maximálně tak vykoupeno 90% pozemků a bude se jedna co s tím zbytkem co prostě neprodají;-D

+2/0
24.8.2017 11:56

J12o24z82e55f 21S10t12e71b43i14l24a 3715777235617

120827 tis. cestujicich denne je dost. Ale po parlamentnich volbach to porad bude malo aby s neco zacalo realizovat..

+1/0
24.8.2017 6:34

M39a70r20e81k 41H89r84u20b28y 6127122291238

Praha objevuje to, co jet pro ostatní města běžné již po řadu desetiletí. Zbývá se jen ptát, co posledních 30 let s těmi desítkami miliard rozpočtu ročně vlastně dělali?

+4/0
24.8.2017 0:28

P57e80t38r 55K55l59e10i56n 4970130928955

Tunelovali

+5/0
24.8.2017 0:51

M68a37r19t33i85n 88P51e84c93i81n12a 4251843

Přerozdělili je. Holt socik.

0/0
24.8.2017 9:26

T77o21m39á71š 37V18a97l81d58e84r 7333840269

Než je postaví, budu po smrti. A to jsem docela mladý a zdraví čtyřicátník :-)

+1/0
24.8.2017 0:20

T31o63m60á23š 41V67a26l85d72e62r 7753860419

zdravý

0/0
24.8.2017 0:21

J22i60ř44í 28Z75a77t23l69o76u47k70a83l 3698939941236

Tak ony ty tunely by mohly být docela užitečné, jiná možnost asi v centru skutečně není, takže je rozumné, že takovéto plány vznikají. Od severu, od Negrelliho viaduktu, to na hlavní nádraží jinak než tunelem půjde těžko, podobně ze Smíchova může být problém s přidáním dalších kolejí a zahuštěním provozu na trati v Nuslích, kde vede docela blízko obytné zástavby. A spojení městskou dopravou na Hlavní nádraží není zrovna nejlepší, jedna stanice metra na přetížené trase je dost málo, spolehlivé příměstské vlaky s krátkými intervaly by tam hodně pomohly. Navíc by tak na rozdíl od současných izolovaných tratí vznikl dopravní systém, který by po Praze a okolí umožňoval rychlejší dopravu než metro. Otázkou ale je, kolik taková stavba může stát, jestli se to dá postavit za rozumnou cenu. Trochu už mi ale není jasné, proč je třeba stavět stanici na Náměstí Bratří Synků a nestačí místo toho zaústit tunel do Vršovického nádraží. A jako úplný nesmysl už mi přijde návrh vést tunel přes Žižkov, když až na Florenc vede zcela vyhovující trať, nebo zmíněné úvahy o změně trasování tak, aby se tunel i zastávky více přiblížily historickému centru Prahy, předpokládám, že takové změny by stavbu i výrazně prodražily. Myslím, že ti, co to navrhují, by si měli ujasnit, jaká má být primární funkce té stavby, a nevymýšlet drahé nesmysly, na Žižkov nebo do centra snad už lidi mohou dojet třeba tramvají.

+1/0
24.8.2017 0:18

J19a51r85o47m69í66r 87K33a80p49l44a97n 7988154582624

S tou stanicí na Náměstí bří Synků je to asi myšleno tak, že to bude společně s budoucí zastávkou metra trasy D.

0/0
24.8.2017 9:11

M84a95r94t47i47n 39R19u54z70i55c54k25a 1892388706737

Me by se libil zel. okruh: Dejvice-U krize/Palmovka-Liben-Hloubetin/Smetanka-Malesice/Depo Hostivar-Zahr.Mesto-Sporilov-Kacerov-Krc-Branik/(blize zastavbe)-Smichov-Andel-Kralovka-Dejvice (castecne podzemi, castecne po stavajicich trati).

Dal by byla uzitecna trat: Wilsonovo nadr.-Vrsovice-Kacerov-Nem.Krc-Pisnice-Vestec-Jesenice-H.Jircany-Radejovice-Kr.Ujezdec-(Kamenice)-Petrikov-Vel.Popovice-Vsechromy-Strancice

V praze nova trat: Malesice-Jarov-Nadr.Zizkov-Olsany-Wilsonovo nadr./Masarykovo nadr.

A samozrejme rekonstrukce, elektrifikace a zdvoukolejneni soucasnych trati... a Propojky ev. prodlouzeni koncovych useku jako napr. Kralupy-Odolena Voda-Bast-Libeznice-Hovorcovice, atd...

Ovsem chce to urychlene zacit stavet nove trate pro dalkovou dopravu a VRT ve smeru na Drazdany, Brno, Plzen a Hradec...

0/0
24.8.2017 16:55

M31a72r62t21i89n 48R70u55z71i20c47k35a 1432258706717

Stanice Opera, hmm, takze dlouhe prestupy mezi vlaky... mezi Muzeem a Wilsonovym nadr. natoz na vlak na Masarykove nadr....

+1/0
23.8.2017 23:36

R88a17d98e72k 97J57a74n79a41t41a 9765246224712

Ze stanice Opera to na Hlavní nádraží nebude daleko, zhruba tak jako v Mnichově Hbf.

Masaryčka bude samozřejmě zrušena (resp. přeměněna na železniční muzeum), jelikož průjezdná Opera ji zcela nahradí.

http://www.zelpage.cz/news_n/plan_ns205_b.jpg

+3/−1
23.8.2017 23:58

M42a51r78t69i75n 36R51u46z72i45c35k49a 1742378906827

Az na to, ze CD nechteji rusit Masarykovo nadrazi a chteji z nej mit vystavni nadrazi,... A na mape zde v clanku je stale zachovano.

Vim o tom, ze uvahy o zruseni Masarykova tu byly a jsou... Jen je to skoda, z Masarykova se da krasne jit do stareho mesta a malou stranu centrem, prestoupit na tramvaje i metro, z Opery max. vylezete u magistraly na vaclavaku, nebo pred hlavni nadrazi pod magistralou...

0/0
24.8.2017 8:53

J20a55r83o82m36í82r 38K97a74p73l96a81n 7788574712554

Taky se mi zdá nápadné, že o Masaryčce najednou v těch smělých plánech ani slovo - pokud vlaky od Kolína a Kladna (tedy patrně i tzv. rychlodráha) pojedou do zastávky Opera, tak co by na tu Masaryčku jezdilo?

0/0
24.8.2017 9:14

R42a10d77e95k 56J73a48n44a29t51a 9435636464572

Však jsem to přece psal - "přeměněna na železniční muzeum" !

0/0
24.8.2017 10:51

M82a47r87t57i30n 31R39u39z45i58c22k79a 1932128386697

27.6.2017

http://ekonomika.idnes.cz/masarykovo-nadrazi-prodej-ceske-drahy-rekonstrukce-fy4-/eko-doprava.aspx?c=A170627_110820_eko-doprava_pas

7.8.2017

http://ekonomika.idnes.cz/rekonstrukce-masarykova-nadrazi-zastreseny-vestibul-ppw-/ekonomika.aspx?c=A170807_124130_ekonomika_are

0/0
24.8.2017 16:14

M66a24r73t78i17n 73R58u94z36i46c16k49a 1632838496747

Tolik investic, aby pak bylo jen muzeem? To je trochu divne ne?

0/0
24.8.2017 16:15

M60a27r90t59i92n 31V37í49t25e13k 3639281836

Spíš se zamyslet, jestli má smysl cpát pořád další a další lidi do Prahy ... Jestli by to nebylo win win pro všechny, kdyby občas bylo něco i mimo Prahu. Pro politiky, co spekulativně kupují byty v Praze, samozřejmě ne.

+1/0
23.8.2017 23:23

R75a78d46i15m 59S83i28m88u66n50e18k 2870920316834

a on někdo cpe další lidi do prahy? nestěhují se sem náhodou lidi sami..?

+3/0
23.8.2017 23:47

M25a89r75t61i19n 46V29í76t20e77k 3759451866

No ano a ne. Otázka je, nakolik dobrovolně. Když vás vyhodí z práce ve městě 400 km do Prahy, tak Úřad práce vám úplně normálně jako jednu z variant poradí přestěhovat se do Prahy. Praha je jeden z nejbohatších EU regionů s nejnižší nezaměstnaností v celé EU. Proč dostávají z našich daní pobídky a daňvé úlevy firmy, které si zřídí sídla v Praze? Nejbohatší region pobídky určitě nepotřebuje.

+1/0
24.8.2017 10:42

P33a63v13e19l 40O21b59d67r68ž44á14l98e30k 6856924758812

To řekněte firmám, které si v Praze budují sídla, kanceláře a provozy.

Že třeba na Mostecku je místa dost, lidí by se tam vešlo...

0/0
24.8.2017 14:54

M71a98r98t52i34n 35V37í12t18e46k 3569111356

No ony to vědí, ale za dotace to postavit v Praze je jednodušší.

0/0
24.8.2017 15:17

M36a82r48t40i65n 13R46u97z56i81c70k26a 1552558706627

Tak v Praze se vyrazne zhorsuje prostredi pro zivot, roste hluk, mnozstvi splodin, volne plochy a parky se zastavuji bytovkami, v lete je ve meste skoro o 5st. vic nez mimo prahu, v zime se chodniky jeste stale nekde vubec neudrzuji...

Jako celkove jsem bydlel ve ctvrti, kde se mi libilo, ale po zastaveni parku a dalsi zastavbe planovane v dalsich zelenych plochach, vystavbe mestskeho okruhu a radilaly (vim o nich a bydlim od nich dal a castecne jsou v podzemi), ale splodiny a narust dopravy je znat po dokonceni tunelu blanka, ... zhorsuje se to...

0/0
24.8.2017 16:28

K87a60r36e11l 38T16r75o46n44n97e37r 2756174310734

Pozoruhodné předvolební blouznění

0/0
23.8.2017 23:00

J13a65n 42L17i30b60i88c29h 9882398835243

Třeba stanice metra Letňany v polích u letiště, kde se nesmí stavět výškové budovy, kde nic není, parkoviště pro autobusy není využité ani z desetiny a není tam ochrana před deštěm a větrem a kloudné večerní osvětlení nebo nějaký fungující obchod večer a kde si autobusy zbytečně zajíždějí při cestě do centra a to jak z Letňan, tak z Kbel, je nejnesmyslnější stanice metra vůbec. Jedna z nejdražších a přitom ve všední den tam má metro 10 minutové intervaly, že se vyplatí stejně jet do centra busem, neb je to rychlejší a výlez z metra je několik stovek metrů, což trvá několik minut. Proti tomu jsou Holešovice úplně zlaté a i to blbé Ládví to má mnohem lépe vyřešené. Tenhle Rittigo-Janouškovské-Bémovský projekt rádoby olympijských stadiónů a předražené stanice s prebendami je smutnou ukázkou nesmyslného vedení metra v Praze, které bude bohužel i nadále po ne moc ideálním vedení A pokračovat i u D, kde bude stanice v místě, kde je zastávka na znamení, neb tam nikdo nikdy nevystupoval a nevystupuje.

+2/0
23.8.2017 22:39

A27n38t36o77n79í65n 48S30v84o30b10o96d30a 3174123959662

stanice Syslová je unikát :-)

+3/0
23.8.2017 22:42

R75o69m89a34n 18P67o59l23á47č50e12k 5976409465

Jenže od Proseka to jezdí plné...

Navíc je chyba, že tam nejsou ukončené autobusy od severu, ale to už je jiný příběh...

+3/0
23.8.2017 23:46

A70n54t90o58n17í18n 29S56v20o67b11o87d82a 3654443869222

Studie z roku 2007? Co jste soudruzi dělali 10 let?

+2/0
23.8.2017 22:37

J58a92n 61L22i68b92i89c18h 9702758645413

Praha snad jen jako jediné hlavní město v EU nemá kloudné propojení letiště vlakem ani metrem a místo toho staví předražené tunely na místě, kde už je dávno plno jiné dopravy a zástavby. Nepochopitelné.

+1/−2
23.8.2017 22:34

P24a46v31e53l 82O38b52d38r58ž93á87l47e28k 6586324338292

Zcela jednoduše pochopitelná, pokud vezmete v úvahu sílu letištních taxikářů.

Na jedné straně sypou politikům, na druhé straně manipulují obyvateli P6.

Takže není divu, že politici stavět nechtějí a obyvatelé jsou také proti.

0/0
24.8.2017 14:57

J83a93n 77Č60e37k53a15l 7789335124604

Tohle se nevylučuje, a je to projekt na tak 20 let dopředu (jen schválení do územního plánu je na 3 roky)... Letiště by mělo být do té doby dávno obslouženo.

Plus tohle na vlak na letiště navazuje, aby to nejezdilo na Masaryčku, ale v zásadě pod Hlavák...

0/0
24.8.2017 15:45
Foto

M11i49l46a42n 64P24o95h30o78ř44e98l36i91c57k63ý 7638142247926

Tak se nestačím divit, že se tady rozvíjí diskuze nad jední "nápadem" nějaké radní. Podobných "nápadů" jsme v posledních 10-ti letech mohli číst mnohem víc. Ale nikdo se nezajímá o to, kde se vezmou peníze. Když si někdo srovná, co by se mělo, nebo mohlo postavit, tak přijde na to, že nápady politiků jsou na úrovni debaty v hospodě (dříve) 4. cenové skupiny po 22 hodině. ;-€

0/0
23.8.2017 22:26

L19i70b65o88r 85V80a86v80ř85í92k 7263742583362

Velmi atraktivní, ale současně i hodně vzdálené...

0/0
23.8.2017 22:21

M90a36r18i56á55n 82J14o62s11e53f84í83k 1673851127738

Tý jo, další tunel pod Prahou. To bude zase tunel.

+1/0
23.8.2017 22:00

J88a10n 63K40o91h89l 4453607601604

Ani kurunu z mejch daní na takový pitomosti. Aspoň dokud se nepostaví V. koridor

+1/0
23.8.2017 21:54
Foto

J76i43ř19í 37Š62r68á50m10e10k 3318547179581

Ser+u na nás. Trať do Liberce nebude. Bohužel.

+1/0
23.8.2017 22:22

J41i88ř55í 68Z21a14t11l23o10u77k22a14l 3258219281436

Soudruzi komunisti i kapitalisti trochu zaspali, takže podobných potřebných staveb je docela hodně. Nebrečte, jste v pořadí, v roce 2200 to současným tempem možná bude.

+1/0
24.8.2017 0:29







Najdete na iDNES.cz