Diskuse k článku

Musím být splachovací, říká tramvajačka, která točila riskující chodce

Video nepozorných chodců a řidičů, které ukázalo nebezpečné situace z kabiny pražské tramvaje, pořídila tramvajačka s třináctiletou praxí. Sama za svou kariéru zažila několik nehod a jak říká, krizové momenty při řízení zažívá denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K54a60r25e24l 67D67r73d57a 6394212437

Včera jsem sledoval řidiče tramvaje, co vyběhl ven a zval cestujícího s úsměvy k přepravě jeho tramvají. ;-D Šlo o slepce a řidič si ověřoval, zda mu neujede.

Po přehlídce na zdejších diskusích k neuvěření, že i takoví řidiči jezdí v Praze. ;-DR^

0/0
30.8.2017 5:24

S67t42a66n16i64s16l32a48v 55T72v63r54z 4206987173359

To bych vlastně rád považoval za standard.

Bohužel v praxi si nejvíce pamatujeme řidiče tramvaje, kteří jezdí jako autorka videa.

Návěst "POZOR" při rozjíždění tramvaje ze zastávky nebo před křižovatkou snad ani nezná a to si všímám, že jí používají i někteří mnohem mladší tramvajáci.

Ohleduplnost vůči chodcům v pěší zóně (autorce videa neznámý pojem) také někteří dodržují a upravují na Andělu či na náměstí Republiky svojí rychlost.

Neustále běžící kampaň o přednosti tramvaje na přechodu pro chodce bohužel některé tramvajáky (včele s autorkou videa) zmátla takovým způsobem, že si myslí, že smí ohrožovat přecházející chodce i při odbočování.

0/−1
30.8.2017 8:15

J58i87ř89í 93K31r21e69j50č14í22k 2637588314856

A není to spíš naopak ? Neohrožují náhodou nepozorní chodci sami sebe a provoz po městě ?

Návěst POZOR už se několik let nedává, právě po stížnostech obyvatel. ;-)

0/0
31.8.2017 19:00

S60t21a41n19i98s62l19a83v 25T43v25r19z 4716337353599

Bohužel chodec nemá zpětná zrcátka a mnohdy nevidí při přecházení za roh ulice, to je důvod, proč silniční zákon definuje v §5 odstavec 2/g. A je to také důvod, proč z této povinnosti nejsou vyjmuti (na rozdíl od povinnosti v odstavci 2/f) ani řidiči tramvaje (řidič tramvaje při odbočování vidí kam jede a jeho rychlost je v tu chvíli přiměřená).

V pěší zóně jsou pravidla pro všechna vozidla, která do ní mají povolený vjezd stejná. Hostem tam je tramvaj, nikoli chodec. Pokud chodec využívá své možnosti pohybovat se v pěší zóně po celé šíři ulice i v případech, že pěší zónou projíždí některý z progresivnějších tramvajáků ohrožuje sebe, to však nic nemění na věci, že řidič tramvaje se svojí bezohledností a jeho ohrožením dopouští vážného přestupku.

K návěsti "POZOR". Nechápu proč by mělo být pro obyvatele přijatelnější, aby nevěděli o rozjezdu tramvaje. Co je horší: dvě cinknutí při rozjezdu k upozornění přecházejících a přejíždějících, nebo rozjetí se do přecházejících a přejíždějících za zběsilého zvonění?

0/0
1.9.2017 9:58

J75i47ř83í 95K75r93e76j32č76í86k 2447818764766

Častý omyl, ale chodec nemá přednost před tramvají nikde, ani pokud tramvaj odbočuje přes přechod, bez ohledu na to, že to ve zmíněném paragrafu není taxativně vypsáno.

Pokud tramvaj na pěší zóně použije výstrahu, neznamená to rozhodně bezohlednost, natož přestupek.

0/−1
1.9.2017 15:05

M67a41g90d89a71l36e71n68a 72H61r11o73n71o56v77s21k49á 3460252534469

Tramvajáci jsou hned po taxikářích nejagresivnější řidiči. "Ředitelé tramvaje", abych parafrázovala známý song od The Tap Tap. Kdo žije v Praze, ví své. I na některých z těch záznámů je vidět, že si s chutí přednost vynucují a občas vědomě dělají, že vůbec nepředvídali, že ten či onen řidič či chodec udělá právě takovouhle věc.

+1/−7
29.8.2017 18:11

P25e73t34r 19Č65e43r18m42á21k 9278375169480

Neřekl bych nejagresivnější hned po taxikářích, řidiči autobusů si s nimi nijak nezadají a narozdíl od nich nejsou chráněni tím hákem na čele. Každopádně jsou to všechno řidiči z povolání a je tristní že se takto chovají, byť by pro to měli seberelevantnější důvod.

0/−3
29.8.2017 21:41

M74a82g28d81a60l97e87n17a 73H32r94o12n32o29v54s64k47á 3970652334409

Autobusáky jsem chtěla do věty zamontovat také, ale zbytečně bych jen čeřila vodu...

0/−2
29.8.2017 22:02

K52a67r65e80l 15D91r62d35a 6614432727

S pražskou MHD musí být cestující splachovací. U videa je porušena ochrana osobních údajů, kdy nesmíte bez souhlasu zveřejňovat druhé lidi v situacích snižujících jejich důstojnost. Problém je i se zveřejněním SPZ - RZ. Řidička Renata Knesplová si může video nahrávat pro osobní potřebu, poskytnout ho třeba policii, ale nesmí ho dát na FB či do médií bez souhlasu třeba toho popleteného dědy nebo pána se psem. Rv

A ano, ta bílá dodávka je z její strany nechutnost. To samé najetí do těch muslimů. Rv

(Zemřel mi při nehodě strejda, když to koupil zboku, kde má auto horší ochranu. Tak dík, že vím že podobní vrazi stále jezdí mezi námi.)

Pokud jste se na videu poznali a vadí vám to, můžete řidičku Knesplovou žalovat o odškodné. Uspějete. ;-)

0/−19
29.8.2017 13:00

P66e33t81r 93N92o66v84o26t65n39y 1501500391

Spíš podobní sebevrazi. A muslimové se tam taky málem strčili sami pod tu protijedoucí tramvaj. Materiál k pohledání. A ne, neuspějí.

+3/0
29.8.2017 13:11

P16e42t24r 62K77o72n28í70č82e18k 8314252625105

Už s tím dejte pokoj!!! Ona ho samozřejmě "dát médiím" může, protože je její. A iDNES má zpravodajskou licenci, na to je výjimka ze zákona

+8/0
29.8.2017 14:29

K55a16r34e80l 22D87r31d44a 6984472597

Ti natočení jsou užiti jako "odstrašující příklad" "hloupých chodců". Bez jejich souhlasu si nikdo nesmí dovolit v podobném kontextu jejich záznam publikovat. Ochrana cti. Ale je to v pohodě. Myslím, že se nikdo neozve, ale pokud ano, tak být Renatou Knesplovou, tak si tak 500-800 tis. na odškodné připravím. Třeba se jí složí kolegové...

0/−8
29.8.2017 14:43

L71u79b22o49m66i11r 11M26a36c73h71o 2772100575877

máš to pomýlené. "ochrana cti"? Sa spýtaj právnika, ak nejakého poznáš.

+1/0
1.9.2017 11:55

L24u12k82á25š 59T78ó39t65h 6398203407572

To, ze se bila dodavka pres plnou caru nacpe primo pred jedouci tramvaj je problem ridicky tramvaje? Snad si delas prdel...

+2/0
1.9.2017 9:29

J37a62n 17G71u43t75b13a16y92e16r 6311259165295

Lumíci.

Ale ta dodávka na Kpt. Jaroše byla úplně zbytečná... a to BMW na konci mohla taky v pohodě pustit...

Já jsem se bohužel setkal ale s jinou věcí, a to, kdy minimálně 2x kdy jsem u toho přímo byl jako svědek, jednou tramvaj a jednou BUS nabourali schválně odbočující auto a řidič pak tvrdil, že mu tam auto vjelo. I když tam třeba už půl minuty stálo a prostě nemohlo jet dál kvůli provozu. To je vyložená zlomyslnost a dvakrát jsem to dotáhl jako zmocněnec řidiče tak, aby řidič MHD uznal svou vinu. Jednou to byl tramvaják na Národní, jednou autobusák MHD na Stírce. Ten autobus mám dokonce na kameře, projížděl jsem kolem. Teprve když jsem mu řekl, že to mám natočené, tak najednou otočil a z "on mi to tam zašlajfoval" bylo "no já to nějak neodhad, moje vina, moje vina..." Na okraj dodávám, že nejdřív se mi snažil dát pěstí, autobusák, ale jednak jsem se bránil a jednak jely kolem benga a vložily se do toho.

Idioti jsou bohužel na obou stranách barikády.

+11/0
29.8.2017 10:16

P97e35t36r 82N38o34v33o34t72n29y 1601820871

"a to BMW na konci mohla taky v pohodě pustit." Mohla, ale žádný nárok na to neměl. A kdovíkolik takových expertů za den potká a třeba i pustí. Na každého se holt nedostane. :-)

+7/0
29.8.2017 11:10

K79a41r23e82l 39D36r52d73a 6624282117

Na Lipanské stojí auta často na chodníku a blokují jak chodce, tak tramvaje. Kolona aut zde vznikne dík předchozí tramvaji v zastávce. Je v zájmu tramvaje, aby auto co nejdříve z toho chodníku odfrčelo, pokud možno před tramvají, co chce projet. Navíc se řidič musel nacpat do kolony, jinak by neodjel. To je o vzájemné ohleduplnosti a přemýšlení. Jestli tím chce řidička demonstrovat, jak jí řidič omezuje, tak na Lipanské střílí vedle. Rv

+1/−4
29.8.2017 14:22

P38e11t96r 50N93o18v79o66t18n39y 1791140391

A jet za tramvají je problém?

+6/0
29.8.2017 14:51

P56e80t15r 34Č12e89r87m20á60k 9878325749780

Zhruba stejný jako kdyby tramvaj jela za autem R^

0/−2
29.8.2017 21:57

P32e91t88r 63N55o44v17o34t53n36y 1371810391

V tramvají jede víc lidí, takže si panáček v bavoraku může počkat.

+3/0
29.8.2017 22:55

P63e48t92r 74Č57e98r37m83á36k 9578305279700

To na to nemá vliv, tramvaj je stejný účastník silničního provozu, takže ať si také počká.

0/−3
29.8.2017 23:06

P72e39t90r 77N23o74v75o25t85n87y 1771530821

Tramvaj nevyjížděla z chodníku.

+3/0
30.8.2017 7:40

P45e95t14r 12Č54e77r52m72á35k 9498265849390

Pochopitelně ale chtěla jet po komunikaci kam to najíždělo ;-)

0/0
30.8.2017 11:14

P32e47t94r 95N44o67v45o84t70n76y 1431750231

Takže měla co? Přednost.

+2/0
30.8.2017 13:25

P62e16t24r 77Č60e25r30m74á63k 9408785339130

Takže měla brzdit.

0/−2
1.9.2017 10:45

P52e74t97r 47N89o73v91o82t51n37y 1301880521

Splasklo by mu ego?

+1/0
29.8.2017 21:49

K19a18r97e73l 29D70r35d40a 6254452577

Na Lipanské dík autům na chodníku tramvaj často stojí nebo jede opatrně krokem. Logické mi přijde, aby to auto raději zmizelo před tramvají.

A pokud potřeboval řidič vyjet, ta tramvaj na videu míří v koloně do zastávky. Tedy, řidič čekal až jedna tramvaj odbaví cestující, proto kolona a pokud by jel za touto tramvají čekal by znovu na odbavení cestujících. S Vaší logikou by z Lipanské neodjel nejspíš nikdy a po celou dobu čekání mu jede výfuk do lidí na chodníku... Takže dlouhé čekání rozhodně není o ohleduplnosti k ostatním.

0/−1
30.8.2017 5:33

J57i87ř11í 64K64r67e16j25č71í40k 2257698854336

Jj, ta dodávka na Jaroši byla skutečně zbytečná, kdyby se její řidič obtěžoval pohledem do zpětného zrcátka...

Takových pohádek jako jste nám tu navyprávěl už jsem slyšel a ve finále je z toho 90% nehod zaviněných řidičem IAD, přičemž těch zbývajících 10% tvoří uražená zrcátka na mostě Legií a podobných místech.

0/−1
31.8.2017 19:04

J85a68n 83G40u20t77b93a87y17e15r 6211759895215

Nejsou to pohádky, tyto dva případy mám zadokumentovány. Plus jsem samozřejmě ledacos slyšel, ale to mám z druhé ruky a s tím argumentačně neoperuji.

0/0
4.9.2017 11:08

J17i97ř71í 36K39r49e89j12č72í37k 2277838314146

Sám jsem se setkal s několika případy, kdy si viník - řidič IAD sehnal několik svědků a pouze díky kameře, kterou je dnes vybaveno v podstatě každé vozidlo MHD, se jeho snaha minula účinkem...

Statistika mluví naprosto jasně. ;-)

0/0
4.9.2017 21:40

P27e21t93r 48Č22e50r42m12á50k 9988155679630

Což o ničem nesvědčí, sám jsem se setkal s mnoha opačnými případy kdy např. kamera mhd jasně ukazovala na to že auto stálo na přejezdu už v okamžiku kdy tramvaj vyrážela z nedaleké zastávky a přesto to do něj suverénně napálila a vážně zranila řidičku, ale protože našel legislativa je postavená tak jak je tak za viníka je označen řidič, proto pak ta nesmyslná statisika R^

0/0
5.9.2017 10:54

J68i80ř94í 52K88r77e94j17č73í68k 2887408454426

Takový případ se nestal a vy to moc dobře víte. Žádná legislativa takhle opravdu nastavená není.

0/0
6.9.2017 22:28

P83e94t56r 22Č35e56r88m70á94k 9208725629490

Takový případ se pochopitelně stal a dokonce opakovaně (a to jenom za mého svědectví, takže nepochybuji že to je bežný kolorit, což ostatně potvrdila policie), a nastavení legislativy to jen umocňuje - řidic neměl na kolejích co dělat, tečka.

0/0
7.9.2017 11:04

J77a15n 56G72u30t70b85a31y30e76r 6831389165355

To mě také nepřekvapuje. Nemám data, abych určil, kdo je větší idiot, ale bohužel děje se to zjevně oba směry. Což ovšem ani jednu stranu neopravňuje k novým případům.

0/0
7.9.2017 18:32

O96n52d52r15e17j 75L17i57p17t93a86k 7781210730969

o tom se uz nekde psalo a ma pocit ze tento clanek je 2. dil o tom jak to vypadat nema s obhajobou autora videa. Ja si taky broukam, protoze nekdy se vyskytne cele kvantum udalosti, ktera vas za "volantem" rozhodi, ovsem nejde abych si sedl pred autobus na bobek a zacal trucovat, ze se potrebuji uklidnit, na to neni cas, takze to spis je samozrejmost nez nejaka dira do sveta. Ale mi neda abych nepoukazal minimalne na 2 situace, kde se proste o defenzivni jizde mluvit neda ani naznakem, chapu, ze kazdy ma sve chvilky, ale aspon to nezverejnim; zejmena mi jde o krizovatku Senovazne namesti x Opletalka - vsichni dobre vime, ze je tam ta krizovatka neprehledna a ze magoru jako dotycny ve stribrnem aute je tam spousta, takze je pro mne nepochopitelne, proc uz pred krizovatkou nezpomalim tak abych toto nepredvidal ale misto toho brzdim zvonim a lidi padaji; dale krizovatka Havlickova x Na Porici tam jde vyslovene o najeti do chodce, ktery ve zmatku ze zvonici tramvaje de facto presel tesne pred ni (jedouci!) - nekteri turisti proste nevi a na nas je byt ohleduplni; posledni co mne utkvelo je Malostranska - evidentne plati, ze ty zeny byly zmatene, ze nevi jak se maji chovat a zatim co tram v protismeru zastavila (nemusela mohla ja srazit), tak nase tram se rozjizdela smerem k nim a zvysovala tim miru rizika a ze dojde ke zraneni.

Chci pres to dodat, ze prace ridicu MHD neni jednoducha a velmi odpovedna, jen sem si sem dovolil prispet nazorem, ktery rika, ze nejsme andele jen proto, ze sedime 2 metry nad zemi a vedeme nekolika metrovou soupravu. Naopak, meli bychom byt vzorem... a mne toto jako vzor neprijde.

+3/−4
29.8.2017 9:34

P84e84t78r 35N37o26v12o26t94n67y 1691580211

Havlíčkova-(ne Na Poříčí, ta je dál) Vždyť ten chlap tam vletěl málem pod protijedoucí tramvaj, kdyby tahle ženská skoro nezastavila, tak ho přejela, když se vracel. Co ještě víc měla dělat?

+6/−1
29.8.2017 11:05

O62n27d71r83e29j 30L91i27p51t15a65k 7851420300979

ja nemyslel toho chlapka s coklem, myslel jsem usek asi o 100metru dal, coz je jiz ulice na porici. Chlapek s coklem je samozrejme chyba s chlapka s coklem :-D

+1/−2
29.8.2017 13:19

K61a84r51e58l 22D33r44d91a 6154122777

Tím jak zazvonila ho popohnala pod protijedoucí tramvaj. Rv Ohleduplná řidička, když to její cinkání nakonec dopadlo dík hbitosti pejskaře bez ztráty na životech. Rv

Přechod v Havlíčkově a klasická situace. Netušíte zda se tramvaj ze zastávky už rozjíždí a tramvajový provoz je zde ve špičce takový, že ten přechod nepřejdete bezpečně celý den. Takových střetů s tramvají a vyděšených chodců jsem tady už viděl... Většinou turisté.

Snad jedině. Řidiči tramvají se pravidelně perou na křižovatce Havlíčkova - Na Poříčí. Nedávají si správně vzájemně přednost a mají potřebu si to tady vysvětlovat. Zpestření MHD. Pouliční války mezi řidiči tramvají. Rv

Tak před týdnem si to navíc rozdávali řidiči na Senovážném. Stejná situace, kdo jede s tramvají z Dlážděné je na hlavní. Ale vysvětlete to řidiči 9 s pomocnou školou a silnými svaly, co to valí ze Žižkova. ;-D

+1/−4
29.8.2017 14:07

P18a94v36e56l 47Š47t27í94p93e88k 5329123594895

Ano, to každý, kdo slyší zvonek, má jistě okamžitou potřebu vyhledat nejbližší tramvaj a skočit pod ní

+3/0
31.8.2017 7:44

J81a78n 43M78o23r48a94v95e13c 7637201260200

a vida, jeden chodici pytel na odpadky malem taky zařval pod tramvaji ....

+8/−4
29.8.2017 7:54

T46o86m 27P35á65l80e50k 1221966909938

Periferní vidění v těch hábitech opravdu nemají. 8-o A proto by je neměli nosit.

+5/0
29.8.2017 12:09
Foto

M67i27l68o47s35l19a39v 82D90o68u39b54r11a23v91a 6622818211900

Sice je pravdou, že kolejovému vozidlu musí dát chodec na přechodech přednost. Ovšem tady je z mnoha záběrů jasné, že vůdce kolejového vozidla se spíš v těchto okamžicích vyžívá, zbytečně používá výstražný signál a úmyslně se rozjíždí i když vidí chodce v kolejišti těsně před sebou.

+8/−21
29.8.2017 7:13

S71t46a31n37i79s17l76a63v 65T30v19r77z 4836867483219

Dříve kolejová vozidla musela kvůli takovým situacím před rozjezdem vydat výstražné zvukové znamení, pak chodec věděl, kdy se tramvaj rozjíždí. Dnes je zmatený, protože se tato povinnost "zrušila".

0/0
29.8.2017 10:14

P94a78v57e70l 93Ž33e36r34n50í16č42e26k 9222732276672

Zřejmě jste vyškolený v oboru řízení drážního vozidla... Prý zbytečně výstražný signál... Už jste někdy brzdil kolejové vozidlo?

+8/0
29.8.2017 10:47

M10a15g28d56a46l89e88n39a 57H54r73o61n81o89v55s66k61á 3110952834349

Přesně!

0/0
29.8.2017 18:13

K50a95r47e20l 95D85r72d73a 6594502917

Tramvaje do města nepatří. Ohrožují chodce a ostatní účastníky provozu. To video je důkaz. Co na tom chcete řešit? (Jenže Česko. Teď jsem koukal v Itálii jak je oddělen provoz aut, cyklistů a chodců. V Česku to máme na jednom fleku a teprve budeme roky dlouze uvažovat, zda jako cyklista není v Praze ohrožen auty a chodec cyklisty. Přitom cyklopruhy v Praze rychle mizí, jak je auta gumují z vozovky.)

Na videu je nehoda na Olšanském. Já sleduji roky "komedii Olšanská" hned vedle. Máme tady letos novou třeskutou komickou scénku "o budování tramvají v Praze". Na ty komiky co staví tramvajové tratě v Praze se snad dělá nábor na DAMU?

Nejprve byla Olšanská komplet v asfaltu a trať v havarijním stavu, tak tady jezdily tramvaje krokem. Pak se dělala rekonstrukce trati na Žižkov. Až po Olšanské náměstí v civilizované městské podobě. Aby se ušetřilo, tak Olšanská se už vystřihla jako štěrkový otevřený kolejový svršek bez bezbariérových přechodů. Chodci neměli ulici jak přecházet a běžně tady v tom štěrku zakopávali a váleli se v kolejišti.

Tak dodatečně vybudovali přes koleje provizorní místa pro přecházení. Co si pamatuji, spadla z něj chodkyně a 26 jí o půlnoci v nulovém provozu rozporcovala na karbanátky. Tramvaj přece nezastaví na fleku. Když před ní v dálce 1 km spadne chodec. Je vymalováno. Jako u Žlutých lázní. Tramvaj o půlnoci na fleku nezastavíš.

Teď je tady nově Garden Towers. Ten štěrk najednou neodpovídá požadavku na civilizované město. Letos se tedy dělala mohutná rekonstrukce "nových zastávek" Olšanská, co se již rozpadaly. To se ušetřilo.

Nové bezbariérové zastávky. Když tady jezdily bagry, kdosi tady křídou namaloval na chodnících, kde budou bezbariérové nájezdy. Zdálo se, že je nový bezbariérový přechod na cestě. A jak to dopadlo? Na jedné straně je právě dokončený nový chodník, samozřejmě s pangejtem. Na druhé straně tu křídu už déšť umyl. Uprostřed toho je nová tramvajová zastávka s bezbariérovým přejezdem z jednoho tramvajového ostrůvku na druhý!

+1/−27
29.8.2017 7:11

K12a50r77e77l 67D91r73d15a 6894272227

Každý vozíčkář v Praze touží zajet si do zastávky Olšanská, přejet do protisměru a vrátit se odkud přijel. Konečně byly tužby všech pražských vozíčkářů vyslyšeny. ;-D

Na druhé straně zastávky byl vždy přechod, dnes ke Garden Towers. Stále zde byla stavba tak nevím zda alespoň ten je konečně po letech komplet bezbariérový? Snad ano. Překontroluji to a dám vědět.

Ale umí mi někdo vysvětlit, jak může v Praze běžet stavba chodníku a tramvajových zastávek 2 měsíce a v průběhu stavby, když tady řádí dělníci a bagry teprve stavitelé bádají nad tím, zda udělají přes trať bezbariérový přechod či neudělají a nakonec neudělají a dají jen bezbariérové místo pro přecházení mezi ostrůvky?

To to třeba dopravní policie shodila ze stolu až během stavby? Jako že dopravní situace se zde komplet změnila. Dík novým tramvajovým zastávkám přišla Olšanská o jeden jízdní pruh pro auta. Což je pro tuto ulici pohroma. To jako někdo vyhodnotil, že teď bohatí Rusové z Garden Towers budou nově masově jezdit tramvají na Jarov či co? Rv;-D

Komici z DAMU by nevyšvihli lepší šprťouchlata, než roky zvládají budovatelé trati v Olšanské. Stojí za pozornost, natočení a přehrávání na Silvestra. ;-D

0/−11
29.8.2017 7:25

K48a59r74e52l 59D60r75d63a 6204762437

Tak ty tramvajové budovatele můžeme s klidem dát do silvestrovského pořadu...

Právě dokončená zastávka Olšanská je nová a bezbariérová. Jen ta. Vedle se právě dokončil chodník - ten je bariérový. Na chodník na druhé straně nikdo nesáhl, je bariérový roky. Rv

2 měsíce tady hlučí bagry a sbíječky. Teď skončilo asfaltování. Takže nejvyšší čas aby dorazily bagry a sbíječky, nový chodník rozkopaly a konečně se vybudovaly bezbariérové přechody asi z dotací EU, když to nešlo hned. Rv:-P

Z jedná strany zastávky Olšanská je přechod, z druhé by slušel také přechod, ale bylo zde jen místo pro přecházení. Není to stále označené. Kdoví co zde bude? Zdá se, že ulice Olšanská přišla o dva jízdní pruhy pro auta v obou směrech. Ve špičce po prázdninách tady budou obratem navždy kolony a ulici nikdo nepřejde bezpečně. Dobíhání na tramvaj bude o život. Rv

(Vozíčkář si na místě bývalého přechodu poradí. Přes koleje může nově bezbariérově, pak může před Garden Towers kousek po vozovce a najde nové bezbariérové nájezdy v nové vedlejší ulici. Na druhé straně je vjezd na parkoviště s nájezdem na chodník. Tak zase kousek kličkování po vozovce v provozu mezi auty a mohlo by to jít.) Praha a její tramvaje. Rv:-P

0/−6
29.8.2017 12:40

J43i59ř19í 80K46r50e13j25č65í97k 2147818584406

Ráčej kontaktovat představitele vaší městské části a nepleťte do toho "tramvajové budovatele", protože ti vám chodníky opravdu opravovat nebudou. ;-)

0/−1
31.8.2017 19:09

P22a76v97e69l 37Š90t92í16p37e57k 5869443524355

Budete to spamovat v diskuzi ještě dalších 50 let? A čím byste je nahradil ponorkami, co?

+5/0
29.8.2017 13:14

Najdete na iDNES.cz