Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Musím být splachovací, říká tramvajačka, která točila riskující chodce

Video nepozorných chodců a řidičů, které ukázalo nebezpečné situace z kabiny pražské tramvaje, pořídila tramvajačka s třináctiletou praxí. Sama za svou kariéru zažila několik nehod a jak říká, krizové momenty při řízení zažívá denně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K64a82r36e33l 27D57r77d72a 6664192977

Včera jsem sledoval řidiče tramvaje, co vyběhl ven a zval cestujícího s úsměvy k přepravě jeho tramvají. ;-D Šlo o slepce a řidič si ověřoval, zda mu neujede.

Po přehlídce na zdejších diskusích k neuvěření, že i takoví řidiči jezdí v Praze. ;-DR^

0/0
30.8.2017 5:24

S59t20a72n74i53s61l34a95v 36T78v96r89z 4246697403849

To bych vlastně rád považoval za standard.

Bohužel v praxi si nejvíce pamatujeme řidiče tramvaje, kteří jezdí jako autorka videa.

Návěst "POZOR" při rozjíždění tramvaje ze zastávky nebo před křižovatkou snad ani nezná a to si všímám, že jí používají i někteří mnohem mladší tramvajáci.

Ohleduplnost vůči chodcům v pěší zóně (autorce videa neznámý pojem) také někteří dodržují a upravují na Andělu či na náměstí Republiky svojí rychlost.

Neustále běžící kampaň o přednosti tramvaje na přechodu pro chodce bohužel některé tramvajáky (včele s autorkou videa) zmátla takovým způsobem, že si myslí, že smí ohrožovat přecházející chodce i při odbočování.

0/−1
30.8.2017 8:15

J60i50ř42í 81K68r90e56j15č58í63k 2557858754876

A není to spíš naopak ? Neohrožují náhodou nepozorní chodci sami sebe a provoz po městě ?

Návěst POZOR už se několik let nedává, právě po stížnostech obyvatel. ;-)

0/0
31.8.2017 19:00

S44t16a85n40i61s64l43a98v 97T14v13r67z 4146927673919

Bohužel chodec nemá zpětná zrcátka a mnohdy nevidí při přecházení za roh ulice, to je důvod, proč silniční zákon definuje v §5 odstavec 2/g. A je to také důvod, proč z této povinnosti nejsou vyjmuti (na rozdíl od povinnosti v odstavci 2/f) ani řidiči tramvaje (řidič tramvaje při odbočování vidí kam jede a jeho rychlost je v tu chvíli přiměřená).

V pěší zóně jsou pravidla pro všechna vozidla, která do ní mají povolený vjezd stejná. Hostem tam je tramvaj, nikoli chodec. Pokud chodec využívá své možnosti pohybovat se v pěší zóně po celé šíři ulice i v případech, že pěší zónou projíždí některý z progresivnějších tramvajáků ohrožuje sebe, to však nic nemění na věci, že řidič tramvaje se svojí bezohledností a jeho ohrožením dopouští vážného přestupku.

K návěsti "POZOR". Nechápu proč by mělo být pro obyvatele přijatelnější, aby nevěděli o rozjezdu tramvaje. Co je horší: dvě cinknutí při rozjezdu k upozornění přecházejících a přejíždějících, nebo rozjetí se do přecházejících a přejíždějících za zběsilého zvonění?

0/0
1.9.2017 9:58

J22i63ř85í 71K26r32e33j36č39í68k 2637668254886

Častý omyl, ale chodec nemá přednost před tramvají nikde, ani pokud tramvaj odbočuje přes přechod, bez ohledu na to, že to ve zmíněném paragrafu není taxativně vypsáno.

Pokud tramvaj na pěší zóně použije výstrahu, neznamená to rozhodně bezohlednost, natož přestupek.

0/−1
1.9.2017 15:05

M16a47g30d48a43l89e14n82a 17H74r50o61n51o37v77s10k85á 3620472664519

Tramvajáci jsou hned po taxikářích nejagresivnější řidiči. "Ředitelé tramvaje", abych parafrázovala známý song od The Tap Tap. Kdo žije v Praze, ví své. I na některých z těch záznámů je vidět, že si s chutí přednost vynucují a občas vědomě dělají, že vůbec nepředvídali, že ten či onen řidič či chodec udělá právě takovouhle věc.

+1/−7
29.8.2017 18:11

P90e10t13r 71Č22e81r58m10á92k 9118765829180

Neřekl bych nejagresivnější hned po taxikářích, řidiči autobusů si s nimi nijak nezadají a narozdíl od nich nejsou chráněni tím hákem na čele. Každopádně jsou to všechno řidiči z povolání a je tristní že se takto chovají, byť by pro to měli seberelevantnější důvod.

0/−3
29.8.2017 21:41

M97a65g47d65a58l77e87n38a 56H20r31o63n79o95v58s39k82á 3110292584479

Autobusáky jsem chtěla do věty zamontovat také, ale zbytečně bych jen čeřila vodu...

0/−2
29.8.2017 22:02

K46a26r76e31l 17D55r82d24a 6734732777

S pražskou MHD musí být cestující splachovací. U videa je porušena ochrana osobních údajů, kdy nesmíte bez souhlasu zveřejňovat druhé lidi v situacích snižujících jejich důstojnost. Problém je i se zveřejněním SPZ - RZ. Řidička Renata Knesplová si může video nahrávat pro osobní potřebu, poskytnout ho třeba policii, ale nesmí ho dát na FB či do médií bez souhlasu třeba toho popleteného dědy nebo pána se psem. Rv

A ano, ta bílá dodávka je z její strany nechutnost. To samé najetí do těch muslimů. Rv

(Zemřel mi při nehodě strejda, když to koupil zboku, kde má auto horší ochranu. Tak dík, že vím že podobní vrazi stále jezdí mezi námi.)

Pokud jste se na videu poznali a vadí vám to, můžete řidičku Knesplovou žalovat o odškodné. Uspějete. ;-)

0/−19
29.8.2017 13:00

P42e38t22r 62N29o13v68o78t23n44y 1881810171

Spíš podobní sebevrazi. A muslimové se tam taky málem strčili sami pod tu protijedoucí tramvaj. Materiál k pohledání. A ne, neuspějí.

+3/0
29.8.2017 13:11

P41e84t10r 70K19o10n57í34č70e83k 8284302875375

Už s tím dejte pokoj!!! Ona ho samozřejmě "dát médiím" může, protože je její. A iDNES má zpravodajskou licenci, na to je výjimka ze zákona

+8/0
29.8.2017 14:29

K69a41r54e42l 45D56r85d47a 6674452767

Ti natočení jsou užiti jako "odstrašující příklad" "hloupých chodců". Bez jejich souhlasu si nikdo nesmí dovolit v podobném kontextu jejich záznam publikovat. Ochrana cti. Ale je to v pohodě. Myslím, že se nikdo neozve, ale pokud ano, tak být Renatou Knesplovou, tak si tak 500-800 tis. na odškodné připravím. Třeba se jí složí kolegové...

0/−8
29.8.2017 14:43

L62u96b59o78m34i79r 57M44a69c88h31o 2552220145737

máš to pomýlené. "ochrana cti"? Sa spýtaj právnika, ak nejakého poznáš.

+1/0
1.9.2017 11:55

L26u52k71á54š 93T41ó41t75h 6988463677122

To, ze se bila dodavka pres plnou caru nacpe primo pred jedouci tramvaj je problem ridicky tramvaje? Snad si delas prdel...

+2/0
1.9.2017 9:29

J52a34n 30G93u27t63b92a56y12e96r 6551459135705

Lumíci.

Ale ta dodávka na Kpt. Jaroše byla úplně zbytečná... a to BMW na konci mohla taky v pohodě pustit...

Já jsem se bohužel setkal ale s jinou věcí, a to, kdy minimálně 2x kdy jsem u toho přímo byl jako svědek, jednou tramvaj a jednou BUS nabourali schválně odbočující auto a řidič pak tvrdil, že mu tam auto vjelo. I když tam třeba už půl minuty stálo a prostě nemohlo jet dál kvůli provozu. To je vyložená zlomyslnost a dvakrát jsem to dotáhl jako zmocněnec řidiče tak, aby řidič MHD uznal svou vinu. Jednou to byl tramvaják na Národní, jednou autobusák MHD na Stírce. Ten autobus mám dokonce na kameře, projížděl jsem kolem. Teprve když jsem mu řekl, že to mám natočené, tak najednou otočil a z "on mi to tam zašlajfoval" bylo "no já to nějak neodhad, moje vina, moje vina..." Na okraj dodávám, že nejdřív se mi snažil dát pěstí, autobusák, ale jednak jsem se bránil a jednak jely kolem benga a vložily se do toho.

Idioti jsou bohužel na obou stranách barikády.

+11/0
29.8.2017 10:16

P85e28t47r 47N85o42v37o71t40n42y 1741220511

"a to BMW na konci mohla taky v pohodě pustit." Mohla, ale žádný nárok na to neměl. A kdovíkolik takových expertů za den potká a třeba i pustí. Na každého se holt nedostane. :-)

+7/0
29.8.2017 11:10

K44a31r31e60l 42D66r76d14a 6194482947

Na Lipanské stojí auta často na chodníku a blokují jak chodce, tak tramvaje. Kolona aut zde vznikne dík předchozí tramvaji v zastávce. Je v zájmu tramvaje, aby auto co nejdříve z toho chodníku odfrčelo, pokud možno před tramvají, co chce projet. Navíc se řidič musel nacpat do kolony, jinak by neodjel. To je o vzájemné ohleduplnosti a přemýšlení. Jestli tím chce řidička demonstrovat, jak jí řidič omezuje, tak na Lipanské střílí vedle. Rv

+1/−4
29.8.2017 14:22

P14e90t28r 57N70o28v96o35t50n32y 1551230371

A jet za tramvají je problém?

+6/0
29.8.2017 14:51

P60e59t34r 73Č80e92r87m28á14k 9228575359800

Zhruba stejný jako kdyby tramvaj jela za autem R^

0/−2
29.8.2017 21:57

P46e22t78r 35N65o75v78o52t43n94y 1231790101

V tramvají jede víc lidí, takže si panáček v bavoraku může počkat.

+3/0
29.8.2017 22:55

P22e44t49r 71Č28e88r17m93á98k 9818415139320

To na to nemá vliv, tramvaj je stejný účastník silničního provozu, takže ať si také počká.

0/−3
29.8.2017 23:06

P25e60t75r 98N78o69v31o89t80n84y 1561240661

Tramvaj nevyjížděla z chodníku.

+3/0
30.8.2017 7:40

P78e43t83r 26Č64e20r93m80á80k 9528785429920

Pochopitelně ale chtěla jet po komunikaci kam to najíždělo ;-)

0/0
30.8.2017 11:14

P68e27t86r 47N40o46v32o42t59n28y 1761440251

Takže měla co? Přednost.

+2/0
30.8.2017 13:25

P52e57t19r 40Č59e92r56m61á20k 9738195819260

Takže měla brzdit.

0/−2
1.9.2017 10:45

P30e18t51r 44N17o96v66o85t11n14y 1121430531

Splasklo by mu ego?

+1/0
29.8.2017 21:49

K19a91r33e28l 25D16r81d49a 6674452707

Na Lipanské dík autům na chodníku tramvaj často stojí nebo jede opatrně krokem. Logické mi přijde, aby to auto raději zmizelo před tramvají.

A pokud potřeboval řidič vyjet, ta tramvaj na videu míří v koloně do zastávky. Tedy, řidič čekal až jedna tramvaj odbaví cestující, proto kolona a pokud by jel za touto tramvají čekal by znovu na odbavení cestujících. S Vaší logikou by z Lipanské neodjel nejspíš nikdy a po celou dobu čekání mu jede výfuk do lidí na chodníku... Takže dlouhé čekání rozhodně není o ohleduplnosti k ostatním.

0/−1
30.8.2017 5:33

J49i91ř85í 84K40r58e53j76č64í23k 2257238904246

Jj, ta dodávka na Jaroši byla skutečně zbytečná, kdyby se její řidič obtěžoval pohledem do zpětného zrcátka...

Takových pohádek jako jste nám tu navyprávěl už jsem slyšel a ve finále je z toho 90% nehod zaviněných řidičem IAD, přičemž těch zbývajících 10% tvoří uražená zrcátka na mostě Legií a podobných místech.

0/−1
31.8.2017 19:04

J20a78n 76G39u51t52b16a96y16e82r 6641389905585

Nejsou to pohádky, tyto dva případy mám zadokumentovány. Plus jsem samozřejmě ledacos slyšel, ale to mám z druhé ruky a s tím argumentačně neoperuji.

0/0
4.9.2017 11:08

J12i98ř76í 62K72r79e94j25č21í80k 2547528604356

Sám jsem se setkal s několika případy, kdy si viník - řidič IAD sehnal několik svědků a pouze díky kameře, kterou je dnes vybaveno v podstatě každé vozidlo MHD, se jeho snaha minula účinkem...

Statistika mluví naprosto jasně. ;-)

0/0
4.9.2017 21:40

P77e40t92r 77Č41e13r14m37á15k 9198255919630

Což o ničem nesvědčí, sám jsem se setkal s mnoha opačnými případy kdy např. kamera mhd jasně ukazovala na to že auto stálo na přejezdu už v okamžiku kdy tramvaj vyrážela z nedaleké zastávky a přesto to do něj suverénně napálila a vážně zranila řidičku, ale protože našel legislativa je postavená tak jak je tak za viníka je označen řidič, proto pak ta nesmyslná statisika R^

0/0
5.9.2017 10:54

J51i85ř12í 30K12r66e93j73č65í46k 2627508204296

Takový případ se nestal a vy to moc dobře víte. Žádná legislativa takhle opravdu nastavená není.

0/0
6.9.2017 22:28

P94e67t95r 84Č98e91r80m28á74k 9888865959860

Takový případ se pochopitelně stal a dokonce opakovaně (a to jenom za mého svědectví, takže nepochybuji že to je bežný kolorit, což ostatně potvrdila policie), a nastavení legislativy to jen umocňuje - řidic neměl na kolejích co dělat, tečka.

0/0
7.9.2017 11:04

J53a74n 93G66u47t79b25a52y38e18r 6591519845655

To mě také nepřekvapuje. Nemám data, abych určil, kdo je větší idiot, ale bohužel děje se to zjevně oba směry. Což ovšem ani jednu stranu neopravňuje k novým případům.

0/0
7.9.2017 18:32

O60n22d92r40e36j 31L83i19p68t18a34k 7261100820339

o tom se uz nekde psalo a ma pocit ze tento clanek je 2. dil o tom jak to vypadat nema s obhajobou autora videa. Ja si taky broukam, protoze nekdy se vyskytne cele kvantum udalosti, ktera vas za "volantem" rozhodi, ovsem nejde abych si sedl pred autobus na bobek a zacal trucovat, ze se potrebuji uklidnit, na to neni cas, takze to spis je samozrejmost nez nejaka dira do sveta. Ale mi neda abych nepoukazal minimalne na 2 situace, kde se proste o defenzivni jizde mluvit neda ani naznakem, chapu, ze kazdy ma sve chvilky, ale aspon to nezverejnim; zejmena mi jde o krizovatku Senovazne namesti x Opletalka - vsichni dobre vime, ze je tam ta krizovatka neprehledna a ze magoru jako dotycny ve stribrnem aute je tam spousta, takze je pro mne nepochopitelne, proc uz pred krizovatkou nezpomalim tak abych toto nepredvidal ale misto toho brzdim zvonim a lidi padaji; dale krizovatka Havlickova x Na Porici tam jde vyslovene o najeti do chodce, ktery ve zmatku ze zvonici tramvaje de facto presel tesne pred ni (jedouci!) - nekteri turisti proste nevi a na nas je byt ohleduplni; posledni co mne utkvelo je Malostranska - evidentne plati, ze ty zeny byly zmatene, ze nevi jak se maji chovat a zatim co tram v protismeru zastavila (nemusela mohla ja srazit), tak nase tram se rozjizdela smerem k nim a zvysovala tim miru rizika a ze dojde ke zraneni.

Chci pres to dodat, ze prace ridicu MHD neni jednoducha a velmi odpovedna, jen sem si sem dovolil prispet nazorem, ktery rika, ze nejsme andele jen proto, ze sedime 2 metry nad zemi a vedeme nekolika metrovou soupravu. Naopak, meli bychom byt vzorem... a mne toto jako vzor neprijde.

+3/−4
29.8.2017 9:34

P20e23t43r 16N79o50v98o70t78n25y 1701930751

Havlíčkova-(ne Na Poříčí, ta je dál) Vždyť ten chlap tam vletěl málem pod protijedoucí tramvaj, kdyby tahle ženská skoro nezastavila, tak ho přejela, když se vracel. Co ještě víc měla dělat?

+6/−1
29.8.2017 11:05

O65n58d45r42e23j 35L30i16p80t58a59k 7741120440169

ja nemyslel toho chlapka s coklem, myslel jsem usek asi o 100metru dal, coz je jiz ulice na porici. Chlapek s coklem je samozrejme chyba s chlapka s coklem :-D

+1/−2
29.8.2017 13:19

K84a41r30e79l 42D29r28d94a 6264452147

Tím jak zazvonila ho popohnala pod protijedoucí tramvaj. Rv Ohleduplná řidička, když to její cinkání nakonec dopadlo dík hbitosti pejskaře bez ztráty na životech. Rv

Přechod v Havlíčkově a klasická situace. Netušíte zda se tramvaj ze zastávky už rozjíždí a tramvajový provoz je zde ve špičce takový, že ten přechod nepřejdete bezpečně celý den. Takových střetů s tramvají a vyděšených chodců jsem tady už viděl... Většinou turisté.

Snad jedině. Řidiči tramvají se pravidelně perou na křižovatce Havlíčkova - Na Poříčí. Nedávají si správně vzájemně přednost a mají potřebu si to tady vysvětlovat. Zpestření MHD. Pouliční války mezi řidiči tramvají. Rv

Tak před týdnem si to navíc rozdávali řidiči na Senovážném. Stejná situace, kdo jede s tramvají z Dlážděné je na hlavní. Ale vysvětlete to řidiči 9 s pomocnou školou a silnými svaly, co to valí ze Žižkova. ;-D

+1/−4
29.8.2017 14:07

P25a61v50e24l 25Š65t36í18p52e20k 5719913124735

Ano, to každý, kdo slyší zvonek, má jistě okamžitou potřebu vyhledat nejbližší tramvaj a skočit pod ní

+3/0
31.8.2017 7:44

J62a27n 38M63o82r41a77v15e91c 7847471930890

a vida, jeden chodici pytel na odpadky malem taky zařval pod tramvaji ....

+8/−4
29.8.2017 7:54

T55o46m 62P29á95l19e20k 1671646669428

Periferní vidění v těch hábitech opravdu nemají. 8-o A proto by je neměli nosit.

+5/0
29.8.2017 12:09
Foto

M93i47l93o90s95l23a49v 28D16o78u12b88r40a42v14a 6362198681640

Sice je pravdou, že kolejovému vozidlu musí dát chodec na přechodech přednost. Ovšem tady je z mnoha záběrů jasné, že vůdce kolejového vozidla se spíš v těchto okamžicích vyžívá, zbytečně používá výstražný signál a úmyslně se rozjíždí i když vidí chodce v kolejišti těsně před sebou.

+8/−21
29.8.2017 7:13

S76t31a74n73i61s15l56a52v 94T91v62r93z 4616707303889

Dříve kolejová vozidla musela kvůli takovým situacím před rozjezdem vydat výstražné zvukové znamení, pak chodec věděl, kdy se tramvaj rozjíždí. Dnes je zmatený, protože se tato povinnost "zrušila".

0/0
29.8.2017 10:14

P92a82v24e95l 71Ž97e74r83n81í53č56e31k 9852912816112

Zřejmě jste vyškolený v oboru řízení drážního vozidla... Prý zbytečně výstražný signál... Už jste někdy brzdil kolejové vozidlo?

+8/0
29.8.2017 10:47

M98a98g89d21a28l72e41n84a 48H70r53o35n52o84v49s28k20á 3520202524949

Přesně!

0/0
29.8.2017 18:13

K71a92r77e55l 90D91r17d58a 6344652127

Tramvaje do města nepatří. Ohrožují chodce a ostatní účastníky provozu. To video je důkaz. Co na tom chcete řešit? (Jenže Česko. Teď jsem koukal v Itálii jak je oddělen provoz aut, cyklistů a chodců. V Česku to máme na jednom fleku a teprve budeme roky dlouze uvažovat, zda jako cyklista není v Praze ohrožen auty a chodec cyklisty. Přitom cyklopruhy v Praze rychle mizí, jak je auta gumují z vozovky.)

Na videu je nehoda na Olšanském. Já sleduji roky "komedii Olšanská" hned vedle. Máme tady letos novou třeskutou komickou scénku "o budování tramvají v Praze". Na ty komiky co staví tramvajové tratě v Praze se snad dělá nábor na DAMU?

Nejprve byla Olšanská komplet v asfaltu a trať v havarijním stavu, tak tady jezdily tramvaje krokem. Pak se dělala rekonstrukce trati na Žižkov. Až po Olšanské náměstí v civilizované městské podobě. Aby se ušetřilo, tak Olšanská se už vystřihla jako štěrkový otevřený kolejový svršek bez bezbariérových přechodů. Chodci neměli ulici jak přecházet a běžně tady v tom štěrku zakopávali a váleli se v kolejišti.

Tak dodatečně vybudovali přes koleje provizorní místa pro přecházení. Co si pamatuji, spadla z něj chodkyně a 26 jí o půlnoci v nulovém provozu rozporcovala na karbanátky. Tramvaj přece nezastaví na fleku. Když před ní v dálce 1 km spadne chodec. Je vymalováno. Jako u Žlutých lázní. Tramvaj o půlnoci na fleku nezastavíš.

Teď je tady nově Garden Towers. Ten štěrk najednou neodpovídá požadavku na civilizované město. Letos se tedy dělala mohutná rekonstrukce "nových zastávek" Olšanská, co se již rozpadaly. To se ušetřilo.

Nové bezbariérové zastávky. Když tady jezdily bagry, kdosi tady křídou namaloval na chodnících, kde budou bezbariérové nájezdy. Zdálo se, že je nový bezbariérový přechod na cestě. A jak to dopadlo? Na jedné straně je právě dokončený nový chodník, samozřejmě s pangejtem. Na druhé straně tu křídu už déšť umyl. Uprostřed toho je nová tramvajová zastávka s bezbariérovým přejezdem z jednoho tramvajového ostrůvku na druhý!

+1/−27
29.8.2017 7:11

K20a60r94e62l 80D18r70d29a 6514382577

Každý vozíčkář v Praze touží zajet si do zastávky Olšanská, přejet do protisměru a vrátit se odkud přijel. Konečně byly tužby všech pražských vozíčkářů vyslyšeny. ;-D

Na druhé straně zastávky byl vždy přechod, dnes ke Garden Towers. Stále zde byla stavba tak nevím zda alespoň ten je konečně po letech komplet bezbariérový? Snad ano. Překontroluji to a dám vědět.

Ale umí mi někdo vysvětlit, jak může v Praze běžet stavba chodníku a tramvajových zastávek 2 měsíce a v průběhu stavby, když tady řádí dělníci a bagry teprve stavitelé bádají nad tím, zda udělají přes trať bezbariérový přechod či neudělají a nakonec neudělají a dají jen bezbariérové místo pro přecházení mezi ostrůvky?

To to třeba dopravní policie shodila ze stolu až během stavby? Jako že dopravní situace se zde komplet změnila. Dík novým tramvajovým zastávkám přišla Olšanská o jeden jízdní pruh pro auta. Což je pro tuto ulici pohroma. To jako někdo vyhodnotil, že teď bohatí Rusové z Garden Towers budou nově masově jezdit tramvají na Jarov či co? Rv;-D

Komici z DAMU by nevyšvihli lepší šprťouchlata, než roky zvládají budovatelé trati v Olšanské. Stojí za pozornost, natočení a přehrávání na Silvestra. ;-D

0/−11
29.8.2017 7:25

K11a53r48e40l 96D14r38d21a 6434802387

Tak ty tramvajové budovatele můžeme s klidem dát do silvestrovského pořadu...

Právě dokončená zastávka Olšanská je nová a bezbariérová. Jen ta. Vedle se právě dokončil chodník - ten je bariérový. Na chodník na druhé straně nikdo nesáhl, je bariérový roky. Rv

2 měsíce tady hlučí bagry a sbíječky. Teď skončilo asfaltování. Takže nejvyšší čas aby dorazily bagry a sbíječky, nový chodník rozkopaly a konečně se vybudovaly bezbariérové přechody asi z dotací EU, když to nešlo hned. Rv:-P

Z jedná strany zastávky Olšanská je přechod, z druhé by slušel také přechod, ale bylo zde jen místo pro přecházení. Není to stále označené. Kdoví co zde bude? Zdá se, že ulice Olšanská přišla o dva jízdní pruhy pro auta v obou směrech. Ve špičce po prázdninách tady budou obratem navždy kolony a ulici nikdo nepřejde bezpečně. Dobíhání na tramvaj bude o život. Rv

(Vozíčkář si na místě bývalého přechodu poradí. Přes koleje může nově bezbariérově, pak může před Garden Towers kousek po vozovce a najde nové bezbariérové nájezdy v nové vedlejší ulici. Na druhé straně je vjezd na parkoviště s nájezdem na chodník. Tak zase kousek kličkování po vozovce v provozu mezi auty a mohlo by to jít.) Praha a její tramvaje. Rv:-P

0/−6
29.8.2017 12:40

J16i36ř16í 21K65r37e80j34č36í24k 2157508254916

Ráčej kontaktovat představitele vaší městské části a nepleťte do toho "tramvajové budovatele", protože ti vám chodníky opravdu opravovat nebudou. ;-)

0/−1
31.8.2017 19:09

P88a86v46e11l 81Š90t11í65p24e90k 5349163594935

Budete to spamovat v diskuzi ještě dalších 50 let? A čím byste je nahradil ponorkami, co?

+5/0
29.8.2017 13:14







Najdete na iDNES.cz