Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunely mohou vzít Masarykovu nádraží vlaky, přesto ho developer zkrášlí

Železničáři a developer pozvednou pražské Masarykovo nádraží. Brzy bude mít nové kasy a obchody. V budoucnosti ale může přijít o vlaky. Část regionálních spojů by mu mohly sebrat tunely rychlodráhy, kterou Praha plánuje vybudovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S84t17a43n12i52s34l55a59v 44N12ý15v37l50t 2814425613

Pro turisty je to ale autenticka budova, takhle to vypadalo pred 50roky.

0/0
30.8.2017 8:21

K37a40r54e70l 31D84r52d87a 6464612967

Už aby bylo pryč. Centrum Prahy jako obíhačka kolem dokola a okolo dvou nádraží. Na Vinohrady to nejde, do Karlína to nejde, na Žižkov to nejde... A místo toho máme Šervůd s jeho posádkou. ;-D Ostatně vše kolem Masaryčky od Florence po Senovážné připomíná stoku. Dík nádraží zničená Praha. Rv

Když kouknete na projekt Penty, tak se počítá s Opletalkou protaženou směrem na Florenc. Plky o tom, jak tady Masaryčka bude na věky, patrně mají u projektantů zcela jiný obsah. ;-D

0/−3
30.8.2017 5:14

J80o10s14e72f 14K71o27m17á69r58e50k 5234412814119

Z Opletalky na Florenc má být přemostění, ne?

+2/0
30.8.2017 6:14

K65a92r48e13l 28D94r97d84a 6104512577

Ale hlavně jde o proluku, která se může raz dva změnit na ulici.

0/0
30.8.2017 11:24

R28o56m10a63n 55P65o90l37á74č59e39k 5396109645

Pan ex radní dobře perlil ;-D I žabotlam byl obousměrný, takže žádné přepřahování nehrozilo a fíra si ještě cestou stihl dát cigárko...

A druhá věc i na průjezdném nádraží se přepřahuje... Nebo snad vlak vysype lidi od Pardubic a pak jede někam na smyčku se otočit lokomotivou do správného směru? ;-D

+6/0
29.8.2017 22:17

L32u73b71o13š 86M26a22r87e30k 1282595496421

Co se skrývá za slovíčkem "developer"?

V podstatě nikdy nikdo neví o koho fyzicky jde.

Ale vždy je jasné, že je to v podstatě překupník a vekslák s pozemky.

+1/−1
29.8.2017 20:53

T42o11m82á24š 14V31r55á52b69e17l 8160124833314

To nové spojení se postaví za 20 let minimálně spise tak za 30, 40. Tedy nechápu ten údiv nad rekonstrukcí, to by ho jako nechali spadnout? Navíc Penta také nemá v zájmu mít u své vy

+9/0
29.8.2017 20:32

T14o17m50á36š 62V47r47á94b30e35l 8810234343454

výkladní skříně, ruinu plnou narkomanů.

+4/0
29.8.2017 20:33

F40r35a80n14t16i32š57e36k 91V45a35n18ě53k 1227624667657

Jestli se budou stavět tunely, tak dlouho jako trať na letiště. To se opravdu nebojím, že by Masaryčka přišla o vlaky.

+11/0
29.8.2017 20:25

R10o12b93e18r79t 79F91e95j11e94r 1471809565410

Masarykovo nádraží je plnohodnotným nádražím pro příměstskou dopravu směřující od východu a severu. Jednotky CityElephant, potažmo Regiopanther jsou konstruovány, aby se nemuselo posunovat lokomotivami, zbývá jen přestat kecat a pustit se do zdvojkolejnění a elektrifikaci trati směrem Kladno.

+7/0
29.8.2017 20:04

M89i95r20o22s44l36a12v 95G61r72o77s25s14m10a54n92n 8352429624

Elefant ve stávající podobě není na Kladno reálný kvůli stoupání v úseku Dejvice - Veleslavín.

Příměstské vlaky patří spíše do nového tunelu. Na Masarykovo nádraží by měly jezdit spíše dálkové vlaky s konečnou v Praze.

0/−1
29.8.2017 20:11

R68o81b20e39r37t 59F55e87j17e14r 1371209555440

Nemusí se jednat vyloženě o jednotku CityElephant, nicméně podobná koncepce je pro hlavové nádraží ideální. Dálkové vlaky spolu s vybranými regionálními spoji je přece jenom lepší směřovat na Hlavní nádraží Praha, z důvodu přestupních vazeb. A jak již bylo zmíněno níže, znovuzprovoznění dřívější stanice Vyšehrad je také relativně levným řešením pro rozšíření dopravní obslužnost této oblasti.

0/0
29.8.2017 20:30

M13a44r21t43i98n 28R40u63z14i50c30k40a 1642748916507

Tak to urcite elefant zvladne... a dokonce se s podobnymi vlaky pocita...

+5/0
29.8.2017 21:10

M17i68r15o27s87l59a78v 66G82r61o87s47s93m90a33n62n 8312809114

Nezvládne

0/0
31.8.2017 8:29
Foto

M64i43l59o35s24l32a15v 76Z69í18t95k94a 8790954657950

Trochu poplašný článek a trochu neznalost souvislostí. Kapacita nástupních hran v centru Prahy - hlavní nádraží a Masarykovo- je již nyní nedostatečná a spolu se vzrůstajícím počtem cestujících ve vlacích dálkové a především příměstské dopravy je jasné, že je potřeba budovat nové kapacity. A jelikož od severovýchodu přijíždí řádově více cestujících než od západu, je i stávající kolejiště Masarykova nádraží ideálně položené pro vlaky, které nebudou projíždět tunely pod centrem, ale budou od východu končit a obracet zpět.

+2/0
29.8.2017 20:03

M67i15c37h56a52l 65C53h59a46l39u91p68a 6228270679183

Doufám, že to zase nechají zrekonstruovat někoho, kdo tam pak bude vybírat nájem další desítky let a město z toho nebude nic mít. Když vykopli tu italskou firmu z Hlaváku, tak ta návratnost vyšla několikanásobně kratší, než na kolik to měli mít původně k dispozici.

+2/−3
29.8.2017 20:01

Z83d73e36n17ě57k 42W90o93l81f 9811190577855

Zakopejte rovnou i magistrálu vedoucí přes centrum.

+2/−2
29.8.2017 19:46

M66i18c51h37a93l 64C57h93a33l57u98p88a 6108880849393

Na to nějaké projekty byly taky, ale nevěřím, že se někdy dočkáme.

+1/0
29.8.2017 20:01

M45i63r52o50s87l20a15v 68G58r48o35s24s43m73a70n55n 8952729794

Rychlodráha nemá vést pod Prahou, ani z Kladna, jak píše článek. Zde půjde o konvenční železnici. Rychlodráha, tedy VRT má vést z Drážďan nebo z Brna a přivedena bude po stávajících tratích na hlavní nádraží.

Neobávám se, že pro Masarykovo nádraží nebude práce. Vlaků bude za 20 let mnohem více a budeme za něj rádi. Pouze je třeba lepší pěší propojení na hlavní nádraží.

+4/0
29.8.2017 19:32
Foto

J30a50k41u28b 61B19e24z59n26o36s27k56a 9537163636

Dřív budeme žít na Marsu, a cestovat časem, než se postaví podzemní železnice;-D;-D Miluju tuhle hudbu budoucnosti;-D;-D

+2/−4
29.8.2017 19:22

M46a27r66t17i96n 55R12u81z77i55c39k43a 1592588856537

Vas nzor chapu, ale porad nechapu, proc tomu tak je, to to nikomu neprijde divny, ze v jinych mestech to jde uplne v pohode, Japonsko je plne tunelu, Svycarsko je plne tunelu, Londyn.... atd... a vsude se proste razi stity podobne jako metro A,...

My proste vime co postavit, mame plany, ale nic na sebe nenavazuje, proste razici stit se vyplati nejvic, kdyz se pouziva, proste dorazi jeden tunel, pripravim ho na dalsi...

+1/0
29.8.2017 21:15

V92l36a19d63i88m14í45r 89N40o73v60á88k 3412414906801

Ty tunely by přišly sakra draho, nevím zda by nejen přemístění vody, plynu, apod. bylo možné, ale i metro by se muselo nějak řešit. Tohle zavání říší fantazie, i když by to mimopražským jen prospělo. Silnice a třeba i dálnice by byly méně vytížené a nebylo by tolik nehod.

Na druhou stranu, Masarykovo nádraží, nerušit, je ve středu Prahy a má velmi dobré spojení na MHD. Developerské kličky omezit, nádraží je pro cestující nikoli pro obchod.

+5/−2
29.8.2017 19:14

Č18e78s37t52m87í87r 75K33u27b67á62č72e32k 2753630

Ale musí se zaplatit jako vše...

0/0
29.8.2017 19:37

V10l39a82d34i30m44í51r 73N41o81v76á76k 3322944236501

Jak to myslíte?

0/0
29.8.2017 20:22

M46i63c57h35a80l 31C43h64a14l60u84p45a 6318510729673

Voda a spol asi moc hluboko nevede a metro u nás nijak husté není. Kdysi jsem v TV viděl, jak stavěli další linku v Londýně - na jednom místě tunelovali z jedné strany asi metr od dalšího tunelu, z druhé několik desítek cm od chodby s eskalátory. Za provozu.

U nás bych se spíš bál toho, jak jsou aktuální třeba mapy inženýrských sítí, aby nenakopli něco, co má být podle mapy jinde.

+5/0
29.8.2017 19:58

V63l20a59d59i58m16í70r 46N65o14v94á70k 3212214526371

No, to máte pravdu, ale ono jde i o to, zda jsou inženýrské sítě správně zmapované.

0/0
29.8.2017 20:21

M14a27r25t18i73n 50R82u78z94i28c29k68a 1582168526897

Od asi 70 let se zaznamy vetsinou ani nedelali... takze se to samozrejme moc nevi, ale jsou metody jak to zjistit... to se ale netyka tunelu, ty jsou vetsinou az pod sitemi...

+2/0
29.8.2017 21:16

V19l18a22d22i45m62í90r 39N92o21v68á75k 3352724526921

Konečně rozumná úvaha.

+1/0
29.8.2017 21:19

P18a57t40r14i36k 63E92g23e37r 2808630409861

Samozřejmě, že Masaryčka (nádraží střed) má své nevýhody, ale zrušení s tím nesouhlasím! Už zrušení nádraží Těšnov byla obrovská chyba a že nefunguje ani nádraží Vyšehrad. Vybudování zastávek Eden a Zahradní Město zruší tu ve Strašnicích a škoda, že v Michli nefunguje zastávka depo Vršovice. Zpět, ale k Masaryčce odtud musí vést rychlodráha na Kladno s odbočkou na letiště. Od zst. Masarykovo nádraží by měl odjíždět autobus č. 199 ve směru letiště Ruzyně a to vždy 2 kloubové autobusy, povinností by bylo, aby každý cestující seděl pokud by trasa linky vedla tunelovým komplexem Blanka.

+1/−5
29.8.2017 19:09

J11a87n 59V61a15l60o13u97c39h 6912507358840

Nádraží Těšnov mělo význam pouze jako nádherná budova, z dopravního hlediska byly jeho 3 koleje (přičemž na přepřah lokomotivy pro cestu zpět se zajíždělo až do Karlína, pak zase pro cestující zpátky k peronu) nepodstatné. A pokud dnes na MN jedou vlaky z Kladna, Kolína a celého pravého břehu Labe, pak vše do tunelu nenacpou ani omylem. Takže část vlaků ukončí na MN, část pojede tunelem dál. A podstatné je trať z letiště táhnout na hlavák (byť do tunelu pod ním), neboť tam "startují" návazné dálkové vlaky. Čili nápad dobrý, teď jen najít politiky, kteří se tam nebudou chtít zviditelnit a nechají to odborníkům...

+8/−1
29.8.2017 19:25

M25a62r80t16i52n 32R74u36z60i11c74k47a 1622558246987

No to nemate pravdu, pac z dopravniho hlediska nemohli prime vlaky z Vysocan na Masarycku a tak byly ukonceny na tesnove, po zruseni Denisova nadrazi (Tesnov), mohli bez uvrate pouze na hlavni nadrazi a to jednokolejnym tunelem na Vitkove, Hrabovska spojka nebyla vhodna pro vsechny vlaky.

Celou situaci vyresilo az nove spojeni, kdy mohou vlaky bez uvrate na Masarykovo nebo Wilsonovo nadrazi.

0/0
30.8.2017 18:50
Foto

M83a64r98e60k 52S90o33f19r 9245290218499

Předražené tunely, protože developer hodlá Masaryčku zastavět a zkorumpované úřady mu pomohou?

+8/−8
29.8.2017 19:03

M93i77r64o88s78l51a47v 40S41l31á37m41a 1641603505855

Navrhuji výhledově nestavět vůbec nic - silnice, dálnice, železnice - je nad slunce jasné, že v budoucnu se vše bude teleportovat :-P - "Beam me up, Scotty ..."

+3/−6
29.8.2017 18:53



Najdete na iDNES.cz