Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tunely mohou vzít Masarykovu nádraží vlaky, přesto ho developer zkrášlí

Železničáři a developer pozvednou pražské Masarykovo nádraží. Brzy bude mít nové kasy a obchody. V budoucnosti ale může přijít o vlaky. Část regionálních spojů by mu mohly sebrat tunely rychlodráhy, kterou Praha plánuje vybudovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S62t59a74n61i86s22l83a44v 57N90ý22v14l42t 2654185713

Pro turisty je to ale autenticka budova, takhle to vypadalo pred 50roky.

0/0
30.8.2017 8:21

K28a92r54e72l 34D73r64d78a 6704402677

Už aby bylo pryč. Centrum Prahy jako obíhačka kolem dokola a okolo dvou nádraží. Na Vinohrady to nejde, do Karlína to nejde, na Žižkov to nejde... A místo toho máme Šervůd s jeho posádkou. ;-D Ostatně vše kolem Masaryčky od Florence po Senovážné připomíná stoku. Dík nádraží zničená Praha. Rv

Když kouknete na projekt Penty, tak se počítá s Opletalkou protaženou směrem na Florenc. Plky o tom, jak tady Masaryčka bude na věky, patrně mají u projektantů zcela jiný obsah. ;-D

0/−3
30.8.2017 5:14

J41o21s84e23f 81K65o81m48á65r36e62k 5934792534279

Z Opletalky na Florenc má být přemostění, ne?

+2/0
30.8.2017 6:14

K50a15r67e39l 39D82r51d47a 6704792847

Ale hlavně jde o proluku, která se může raz dva změnit na ulici.

0/0
30.8.2017 11:24

R81o30m37a84n 19P82o26l80á25č12e45k 5156989315

Pan ex radní dobře perlil ;-D I žabotlam byl obousměrný, takže žádné přepřahování nehrozilo a fíra si ještě cestou stihl dát cigárko...

A druhá věc i na průjezdném nádraží se přepřahuje... Nebo snad vlak vysype lidi od Pardubic a pak jede někam na smyčku se otočit lokomotivou do správného směru? ;-D

+6/0
29.8.2017 22:17

L76u82b69o15š 90M40a60r92e79k 1562245726121

Co se skrývá za slovíčkem "developer"?

V podstatě nikdy nikdo neví o koho fyzicky jde.

Ale vždy je jasné, že je to v podstatě překupník a vekslák s pozemky.

+1/−1
29.8.2017 20:53

T11o38m58á69š 46V51r12á79b10e27l 8380514523214

To nové spojení se postaví za 20 let minimálně spise tak za 30, 40. Tedy nechápu ten údiv nad rekonstrukcí, to by ho jako nechali spadnout? Navíc Penta také nemá v zájmu mít u své vy

+9/0
29.8.2017 20:32

T71o12m47á68š 61V40r17á16b67e77l 8640884543304

výkladní skříně, ruinu plnou narkomanů.

+4/0
29.8.2017 20:33

F37r57a38n94t19i24š79e85k 53V75a67n56ě29k 1957824517767

Jestli se budou stavět tunely, tak dlouho jako trať na letiště. To se opravdu nebojím, že by Masaryčka přišla o vlaky.

+11/0
29.8.2017 20:25

R49o86b49e39r17t 54F75e13j49e70r 1301519115680

Masarykovo nádraží je plnohodnotným nádražím pro příměstskou dopravu směřující od východu a severu. Jednotky CityElephant, potažmo Regiopanther jsou konstruovány, aby se nemuselo posunovat lokomotivami, zbývá jen přestat kecat a pustit se do zdvojkolejnění a elektrifikaci trati směrem Kladno.

+7/0
29.8.2017 20:04

M86i22r35o79s89l79a22v 57G11r48o91s25s93m91a93n83n 8872209844

Elefant ve stávající podobě není na Kladno reálný kvůli stoupání v úseku Dejvice - Veleslavín.

Příměstské vlaky patří spíše do nového tunelu. Na Masarykovo nádraží by měly jezdit spíše dálkové vlaky s konečnou v Praze.

0/−1
29.8.2017 20:11

R35o86b49e66r79t 96F49e83j28e15r 1731199645110

Nemusí se jednat vyloženě o jednotku CityElephant, nicméně podobná koncepce je pro hlavové nádraží ideální. Dálkové vlaky spolu s vybranými regionálními spoji je přece jenom lepší směřovat na Hlavní nádraží Praha, z důvodu přestupních vazeb. A jak již bylo zmíněno níže, znovuzprovoznění dřívější stanice Vyšehrad je také relativně levným řešením pro rozšíření dopravní obslužnost této oblasti.

0/0
29.8.2017 20:30

M74a97r68t16i69n 12R61u96z36i39c48k90a 1252388806207

Tak to urcite elefant zvladne... a dokonce se s podobnymi vlaky pocita...

+5/0
29.8.2017 21:10

M55i85r42o41s25l43a10v 72G68r98o92s40s38m38a94n73n 8812599914

Nezvládne

0/0
31.8.2017 8:29
Foto

M27i94l24o80s49l81a73v 89Z22í37t41k15a 8340544477930

Trochu poplašný článek a trochu neznalost souvislostí. Kapacita nástupních hran v centru Prahy - hlavní nádraží a Masarykovo- je již nyní nedostatečná a spolu se vzrůstajícím počtem cestujících ve vlacích dálkové a především příměstské dopravy je jasné, že je potřeba budovat nové kapacity. A jelikož od severovýchodu přijíždí řádově více cestujících než od západu, je i stávající kolejiště Masarykova nádraží ideálně položené pro vlaky, které nebudou projíždět tunely pod centrem, ale budou od východu končit a obracet zpět.

+2/0
29.8.2017 20:03

M27i32c32h68a59l 64C68h42a11l13u68p66a 6968100529263

Doufám, že to zase nechají zrekonstruovat někoho, kdo tam pak bude vybírat nájem další desítky let a město z toho nebude nic mít. Když vykopli tu italskou firmu z Hlaváku, tak ta návratnost vyšla několikanásobně kratší, než na kolik to měli mít původně k dispozici.

+2/−3
29.8.2017 20:01

Z42d78e88n92ě60k 70W60o91l42f 9691190597415

Zakopejte rovnou i magistrálu vedoucí přes centrum.

+2/−2
29.8.2017 19:46

M66i86c15h83a90l 10C56h59a37l32u66p39a 6558470479783

Na to nějaké projekty byly taky, ale nevěřím, že se někdy dočkáme.

+1/0
29.8.2017 20:01

M14i33r25o36s87l88a90v 74G57r11o66s60s70m76a26n94n 8582819694

Rychlodráha nemá vést pod Prahou, ani z Kladna, jak píše článek. Zde půjde o konvenční železnici. Rychlodráha, tedy VRT má vést z Drážďan nebo z Brna a přivedena bude po stávajících tratích na hlavní nádraží.

Neobávám se, že pro Masarykovo nádraží nebude práce. Vlaků bude za 20 let mnohem více a budeme za něj rádi. Pouze je třeba lepší pěší propojení na hlavní nádraží.

+4/0
29.8.2017 19:32
Foto

J45a80k60u22b 19B52e69z82n51o65s35k30a 9257233546

Dřív budeme žít na Marsu, a cestovat časem, než se postaví podzemní železnice;-D;-D Miluju tuhle hudbu budoucnosti;-D;-D

+2/−4
29.8.2017 19:22

M63a64r85t44i14n 77R96u24z19i42c98k88a 1972658556507

Vas nzor chapu, ale porad nechapu, proc tomu tak je, to to nikomu neprijde divny, ze v jinych mestech to jde uplne v pohode, Japonsko je plne tunelu, Svycarsko je plne tunelu, Londyn.... atd... a vsude se proste razi stity podobne jako metro A,...

My proste vime co postavit, mame plany, ale nic na sebe nenavazuje, proste razici stit se vyplati nejvic, kdyz se pouziva, proste dorazi jeden tunel, pripravim ho na dalsi...

+1/0
29.8.2017 21:15

V44l96a64d77i42m32í72r 12N27o45v29á18k 3332914746461

Ty tunely by přišly sakra draho, nevím zda by nejen přemístění vody, plynu, apod. bylo možné, ale i metro by se muselo nějak řešit. Tohle zavání říší fantazie, i když by to mimopražským jen prospělo. Silnice a třeba i dálnice by byly méně vytížené a nebylo by tolik nehod.

Na druhou stranu, Masarykovo nádraží, nerušit, je ve středu Prahy a má velmi dobré spojení na MHD. Developerské kličky omezit, nádraží je pro cestující nikoli pro obchod.

+5/−2
29.8.2017 19:14

Č45e57s32t61m39í71r 47K64u67b83á46č13e75k 2523790

Ale musí se zaplatit jako vše...

0/0
29.8.2017 19:37

V83l84a19d84i84m27í57r 75N31o41v23á42k 3862414776151

Jak to myslíte?

0/0
29.8.2017 20:22

M85i50c34h52a62l 18C33h87a14l34u27p22a 6748480359973

Voda a spol asi moc hluboko nevede a metro u nás nijak husté není. Kdysi jsem v TV viděl, jak stavěli další linku v Londýně - na jednom místě tunelovali z jedné strany asi metr od dalšího tunelu, z druhé několik desítek cm od chodby s eskalátory. Za provozu.

U nás bych se spíš bál toho, jak jsou aktuální třeba mapy inženýrských sítí, aby nenakopli něco, co má být podle mapy jinde.

+5/0
29.8.2017 19:58

V37l31a75d85i96m80í92r 39N63o56v91á86k 3432454486391

No, to máte pravdu, ale ono jde i o to, zda jsou inženýrské sítě správně zmapované.

0/0
29.8.2017 20:21

M47a67r44t90i44n 18R76u56z15i75c23k44a 1492438946807

Od asi 70 let se zaznamy vetsinou ani nedelali... takze se to samozrejme moc nevi, ale jsou metody jak to zjistit... to se ale netyka tunelu, ty jsou vetsinou az pod sitemi...

+2/0
29.8.2017 21:16

V74l20a11d70i95m91í78r 34N69o90v83á15k 3702694416851

Konečně rozumná úvaha.

+1/0
29.8.2017 21:19

P74a58t79r66i82k 45E86g66e18r 2498740269261

Samozřejmě, že Masaryčka (nádraží střed) má své nevýhody, ale zrušení s tím nesouhlasím! Už zrušení nádraží Těšnov byla obrovská chyba a že nefunguje ani nádraží Vyšehrad. Vybudování zastávek Eden a Zahradní Město zruší tu ve Strašnicích a škoda, že v Michli nefunguje zastávka depo Vršovice. Zpět, ale k Masaryčce odtud musí vést rychlodráha na Kladno s odbočkou na letiště. Od zst. Masarykovo nádraží by měl odjíždět autobus č. 199 ve směru letiště Ruzyně a to vždy 2 kloubové autobusy, povinností by bylo, aby každý cestující seděl pokud by trasa linky vedla tunelovým komplexem Blanka.

+1/−5
29.8.2017 19:09

J29a17n 58V90a62l29o73u29c79h 6752717518210

Nádraží Těšnov mělo význam pouze jako nádherná budova, z dopravního hlediska byly jeho 3 koleje (přičemž na přepřah lokomotivy pro cestu zpět se zajíždělo až do Karlína, pak zase pro cestující zpátky k peronu) nepodstatné. A pokud dnes na MN jedou vlaky z Kladna, Kolína a celého pravého břehu Labe, pak vše do tunelu nenacpou ani omylem. Takže část vlaků ukončí na MN, část pojede tunelem dál. A podstatné je trať z letiště táhnout na hlavák (byť do tunelu pod ním), neboť tam "startují" návazné dálkové vlaky. Čili nápad dobrý, teď jen najít politiky, kteří se tam nebudou chtít zviditelnit a nechají to odborníkům...

+8/−1
29.8.2017 19:25

M19a48r84t72i98n 14R52u12z62i67c46k10a 1582908736247

No to nemate pravdu, pac z dopravniho hlediska nemohli prime vlaky z Vysocan na Masarycku a tak byly ukonceny na tesnove, po zruseni Denisova nadrazi (Tesnov), mohli bez uvrate pouze na hlavni nadrazi a to jednokolejnym tunelem na Vitkove, Hrabovska spojka nebyla vhodna pro vsechny vlaky.

Celou situaci vyresilo az nove spojeni, kdy mohou vlaky bez uvrate na Masarykovo nebo Wilsonovo nadrazi.

0/0
30.8.2017 18:50
Foto

M13a86r52e14k 17S52o71f75r 9565790178229

Předražené tunely, protože developer hodlá Masaryčku zastavět a zkorumpované úřady mu pomohou?

+8/−8
29.8.2017 19:03

M22i55r78o13s94l40a33v 76S27l32á75m74a 1221733265535

Navrhuji výhledově nestavět vůbec nic - silnice, dálnice, železnice - je nad slunce jasné, že v budoucnu se vše bude teleportovat :-P - "Beam me up, Scotty ..."

+3/−6
29.8.2017 18:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.