- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro turisty je to ale autenticka budova, takhle to vypadalo pred 50roky.
Už aby bylo pryč. Centrum Prahy jako obíhačka kolem dokola a okolo dvou nádraží. Na Vinohrady to nejde, do Karlína to nejde, na Žižkov to nejde... A místo toho máme Šervůd s jeho posádkou. Ostatně vše kolem Masaryčky od Florence po Senovážné připomíná stoku. Dík nádraží zničená Praha.
Když kouknete na projekt Penty, tak se počítá s Opletalkou protaženou směrem na Florenc. Plky o tom, jak tady Masaryčka bude na věky, patrně mají u projektantů zcela jiný obsah.
Z Opletalky na Florenc má být přemostění, ne?
Pan ex radní dobře perlil I žabotlam byl obousměrný, takže žádné přepřahování nehrozilo a fíra si ještě cestou stihl dát cigárko...
A druhá věc i na průjezdném nádraží se přepřahuje... Nebo snad vlak vysype lidi od Pardubic a pak jede někam na smyčku se otočit lokomotivou do správného směru?
Co se skrývá za slovíčkem "developer"?
V podstatě nikdy nikdo neví o koho fyzicky jde.
Ale vždy je jasné, že je to v podstatě překupník a vekslák s pozemky.
To nové spojení se postaví za 20 let minimálně spise tak za 30, 40. Tedy nechápu ten údiv nad rekonstrukcí, to by ho jako nechali spadnout? Navíc Penta také nemá v zájmu mít u své vy
výkladní skříně, ruinu plnou narkomanů.
Jestli se budou stavět tunely, tak dlouho jako trať na letiště. To se opravdu nebojím, že by Masaryčka přišla o vlaky.
Masarykovo nádraží je plnohodnotným nádražím pro příměstskou dopravu směřující od východu a severu. Jednotky CityElephant, potažmo Regiopanther jsou konstruovány, aby se nemuselo posunovat lokomotivami, zbývá jen přestat kecat a pustit se do zdvojkolejnění a elektrifikaci trati směrem Kladno.
Elefant ve stávající podobě není na Kladno reálný kvůli stoupání v úseku Dejvice - Veleslavín.
Příměstské vlaky patří spíše do nového tunelu. Na Masarykovo nádraží by měly jezdit spíše dálkové vlaky s konečnou v Praze.
Trochu poplašný článek a trochu neznalost souvislostí. Kapacita nástupních hran v centru Prahy - hlavní nádraží a Masarykovo- je již nyní nedostatečná a spolu se vzrůstajícím počtem cestujících ve vlacích dálkové a především příměstské dopravy je jasné, že je potřeba budovat nové kapacity. A jelikož od severovýchodu přijíždí řádově více cestujících než od západu, je i stávající kolejiště Masarykova nádraží ideálně položené pro vlaky, které nebudou projíždět tunely pod centrem, ale budou od východu končit a obracet zpět.
Doufám, že to zase nechají zrekonstruovat někoho, kdo tam pak bude vybírat nájem další desítky let a město z toho nebude nic mít. Když vykopli tu italskou firmu z Hlaváku, tak ta návratnost vyšla několikanásobně kratší, než na kolik to měli mít původně k dispozici.
Zakopejte rovnou i magistrálu vedoucí přes centrum.
Na to nějaké projekty byly taky, ale nevěřím, že se někdy dočkáme.