Diskuse k článku

Dopravu do škol zvládly autobusy na Kladensku dobře, odpoledne zaskřípala

Černý scénář, že v první školní den nebude dostatečně fungovat autobusová doprava na Kladensku kvůli připojení k Pražské integrované dopravě (PID), se nenaplnil. Ranní špička byla bez větších potíží. Problémy s nedostatkem řidičů a tím pádem i autobusů se ukázaly znovu až odpoledne.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R56o83m78a39n 50P35o50l92á61č97e81k 5966869955

Tak je jasné, že ráno nahnal do práce co mělo ruce a nohy ;-D Všichni čekali průser a nebyl...

Uvidíme jak dlouho jim to vydrží.

0/0
4.9.2017 16:49

L41u78c77i38a28n 36P90a97p66a21z15i58a12n 5964487531725

A bez integrace s Prahou autobusy nejezdily? Integrace by měla přinést výhody, nikoli problémy. Podle mne jsou příčiny jinde než se uvádí.

0/−1
4.9.2017 14:37

M77i52c20h31a56l 48P89ř93i97k53r49y36l 6249129293855

Jezdili, jenže všichni dopravci na linkách Praha - Kladno (ČSAD Kladno, Kulhánková, Lamer, Pohl) komerčně (bez dotací) jezdili téměř stejnou trasu, ve stejných časech a tak se ani nepoznalo, že nějaký chybí. Teď jim ty trasy po Kladně rozhodili, ČSAD se navíc vzalo větší výkon a ten nestíhá. A hlavně mají nad sebou bič podobě Ropidu. Podívejte se na stránky ČSAD Kladno, poslední aktualita je z 15.8., že Integrace bude zahájena a na záložce linky Kladno - Praha mají pořád seznam starých linek. V Kladně na zastávkách v lepším případě označení linek na sloupcích chybí vůbec, někde jsou ty staré, JŘ tedy snad všude jsou. Aby Kladno pod integraci vůbec šlo musel Ropid udělat něco jako dvojpásmo protože by jízdné po městě vycházelo levněji než to původní, které teď funguje paralelně k PIDu.

+1/0
4.9.2017 15:23

P34a72v95e62l 22O30b82d21r58ž26á66l33e91k 6326534538172

Podle příspěvků lidí z Kladna na FB PID mělo ČSAD Kladno problémy už před integrací: "že občas autobus nepřijel bylo běžné", "stížnosti řešili přepojením telefonu na vrátnici" a podobně.

Takže takové typické ČSAD z 80. let a tohle se teď integrovalo do PID.

+1/0
4.9.2017 15:31

M35a14r54t76i74n 84R39a86y44m30a81n 4502708513198

:-D takze uplne stejnou reportaz o nicem cekejte na tv h*v*a vecer, protoze tam rano pobihali taky po autobusaku s kamerou. Akorat oni to asi vic rozmaznou a udelaji z toho monsterdrama jak nikdo nebyl ve skolach a vyhodili je z prace

+1/0
4.9.2017 14:32

R84u71d77o33l52f 90R59u56b68e97š 3729395811654

Vyšly najevo problémy, které byly v kladenské dopravě i dřív:

A nešlo by napsat jaké, aby ten článek nebyl úplně o ničem?

0/0
4.9.2017 14:28

M74a10r94e28k 88T96u74r19n59o86v66e74c 7775102110706

Ale jistě že šlo, ale stejně tak by se mohl někdo ptát, jestli by nešlo si ten článek také nejdříve přečíst, ono se v něm opakovaně píše, že jde hlavně o nedostatek řidičů:

"Problémy s nedostatkem řidičů a tím pádem i autobusů se ukázaly znovu až odpoledne."

"Nouzi o řidiče autobusů mají dopravci po celé zemi, zatím nejkritičtěji se ovšem projevila v oblasti mezi Prahou a Kladnem, která se stala 26. srpna součástí systému Pražské integrované dopravy."

„Podcenili jsme počet řidičů, kteří budou potřeba pro nárůst na integraci,“ přiznal šéf společnosti (ČSAD MHD Kladno) Ludomír Landa.

0/0
4.9.2017 19:43

V86l73a57d48i30m54í29r 11N26o74v57á85k 3772124546571

Kladno nemá školy?

+2/0
4.9.2017 11:45

M30a42r54e80k 54T51u61r21n20o62v28e46c 7845262800556

Ale tak jistě že má, ale ono nejde jen o dopravu z Kladna do Prahy, ale i o dopravu v rámci Kladna a o dopravu z okolních obcí do Kladna. To je totiž - světe div se - také součástí kladenské dopravy - a nyní PID.

0/0
4.9.2017 19:45

Z66d36e84n65e34k 27K80o30z80á92k 1121241493877

Napište kolik mají plat pan Drápal a pan ředitel ČSAD Kladno za tu zmršenou práci. Platy řidičů zná každý a to že si jde zajezdit dva dny pan Drápal to považuji za kondiční jízdu ať to zkusí dělat za ty peníze a buzeraci třeba 5 let.A nabrat cizí příslušníky to už tady taky bylo a skončilo to tragicky.

0/0
4.9.2017 10:53

P57a42t18r53i44k 55E29g25e45r 2228450379661

Operativně se řeší je-li interval 2 minuty vznikne nově 4 minutový, tam kde je 4 minutový vznikne 8 minutový, omezuje se, ale také ještě více tam kde je interval 10 minut vznikne nový 20 minutový, ale bývá to výjimečně většinou se spoje stahují z linek které jezdí častěji a nebo se mění interval u spojů kde je 15 minut nově 20 minut. ROPID ani IDSK na tyto úpravy však přistoupit nechtějí.

0/0
4.9.2017 10:14

P35e82t25r 10F92o11j28t50a 2262881325130

Kdyby Praha 6 a následně magistrát od začátku 90.let nebránili postavení železničního spojení Praha-Ryzyně-Kladno, tak to mohlo být dávno vyřešené!

+16/0
4.9.2017 10:13

P61a34v10e61l 49O47b71d31r31ž69á13l76e71k 6466104468212

Tomu brání zejména letištní taxikáři, kteří mají dlouhé prsty k radnici P6 a dokonale zblbli i obyvatele P6.

0/0
4.9.2017 15:32

P48a53v88e89l 23M93a96t76o11u30š47e68k 5880407538844

Na lince Praha - Kladno, podobně jako na spoustě jiných v ČR, je největší problém v absolutně nevyhovující železniční dopravě, která je zde na úrovni doby před 100 více lety. A ještě hodně dlouho, ne-li navždy, bude. V rámci nejen západní Evropy jde o dopravu ostudnou, za kterou by se tato země měla stydět a která tuto zem řadí mezi rozvojové země, aspoň co se týče dopravní infrastruktury a politiky. A pak se takový deficit záplatuje autobusovými linkami...

+14/0
4.9.2017 9:19

M50a82r31t29i63n 94H73a72n15z44a65l 8798489379565

Amen!

0/0
4.9.2017 9:23

P11a80v39e76l 45M43a23t47o39u12š83e47k 5270337618424

V této souvislosti je zajímavé, že relativně slušného železničního spojení s Prahou se prakticky bez průtahů před časem dočkaly Milovice. Ale trať Praha - Kladno je asi zakletá. Lze pochopit, že úsek Bubny - Ruzyně je problematický, ale dál na Kladno už mohla být dávno postavena perfektní elektrizovaná dvoukolejná trať. Za všechny ty výluky (z nichž jedna skončila, tuším, zrovna včera), které jen otráví cestující a nic kvalitního nepřinesou, už se dala postavit nejméně desetkrát. I za cenu, že by byl úsek Bubny - Ruzyně provizorně elektrizován ve stávající trase a dostavěn později. Trochu podobně jako Praha - Kladno je na tom nicméně např. i trať Brno - Znojmo a samozřejmě další tratě kolem Prahy.

0/0
4.9.2017 13:52

P39a58v90e31l 62O78b27d56r53ž78á25l83e77k 6386274378722

Jako že by elektrika začínala na Ruzyni a pokračovala k Rakovníku? A vlaky tam ráno tahali z Masaryčky posunovací diesely a v noci je zase stáhli na odstavné? Nebo by se na úsek mezi MN a Ruzyní přepřahalo?

0/0
4.9.2017 15:34

P72a46v87e58l 62M18a51t36o44u90š26e79k 5570567498524

Prosím vás přečtěte si to celé a pak reagujte (3 řádky zdola).

0/0
4.9.2017 16:56

P12a35v30e57l 16O92b31d63r81ž33á65l28e38k 6686114848552

Pokud narážíte na "provizorní elektrizaci" tak to je holý nesmysl už pro to, že místní obyvatele na Praze 6 jsou z principu proti jakékoliv stavbě, ať ji nazvete jakkoliv. A stávající 100 starou trať ani nejde elektrizovat "provizorně", pokud tam mají být dráty, tak to musí být kompletní předělávka.

0/0
4.9.2017 20:00

J73o53s85e73f 82K76a49r48f93í27k 7862115766940

Když je v podstatě jediným kritériem při soutěžích cena, tak se není čemu divit.

Projetou naftu, opotřebování pneumatik a podobně mají všichni opravci prakticky totožné, takže jediné na čem se dá ušetřit jsou platy řidičů. A je logické, že za tu almužnu jim tam nechce nikdo jezdit.

.

btw - řidič autobusu je fakt nevděčné povolání. Zodpovědnost na hromady lidí, nutnost věnovat se nejen řízení, ale i dění v buse, manipulace s penězi, dohadování se s opilými či jinak agresivními cestujícími... osobně bych to nedělal ani za zlaté prase natož za tu almužnu co dostávají...

+11/0
4.9.2017 8:39

P31e74t41r 75K12o96l79o66m79a25z34n75í38k 8524333970756

Podle mě tyhle nutné nákladové ceny (autobus+nafta a pod) tvoří naprostou většinu té ceny za kilometr a i s procentuálně menšíma úsporama zde, se se ušetří víc jak na řidičovi, ale třeba se pletu ....

0/0
4.9.2017 9:31

J89i41r33k83a 13N63o77v28á58k 6792195225749

To je fajn, tak snad se dostanou i ze školy. A když budeme mít extra štěstí, tak možná i zítra. To je fakt ředitel...

+1/0
4.9.2017 8:30

J43i62r15k38a 43N52o96v92á97k 6862755175739

No proč ne? Mám ukrajinskou zubařku, proč bych nemohl mít ukrajinského autobusaka? Z východu mi to nevadí, hlavně aby to nebylo z jihu.

+1/−3
4.9.2017 8:32

J70i49r16k47a 96N25o95v51á96k 6682535215289

Patřilo pod pana Fejera...

0/0
4.9.2017 8:33

R21o62b56e53r26t 69F54e14j80e71r 1701989185800

Jenom zase očekávám, že někdo z "kompetentních" najde jako jediné řešení obsadit tyto pozice pracovními silami z východu..

+3/−5
4.9.2017 8:13

J81o91s53e57f 76K38a91r37f21í20k 7822925256320

A proč jako ne?

Kupříkladu nebýt zde pracovníci z východu, tak by jsme celé zdravotnicví mnohli zavřít a nechat lidi volně umírat na ulicích;-)

+3/−2
4.9.2017 8:41

L46i92b61o27r 24M40a43l46í53č70e15k 6628695896772

Ano, je to řešení. Ono totiž řidiči chybí naprosto všude a ani zvýšení platů to nezlepší. A ekonomika je potřebuje teď a tady.

+2/−1
4.9.2017 8:48

M45a47r88t43i94n69a 15L24e94v43á 6896298349

A na druhou stranu, před integrací jezdilo spojů méně a tahle komedie se z toho nedělala, měli snad naplánovat počet spojů, tak aby na to měli řidiče.

0/0
4.9.2017 8:05

L44i42b43o76r 38V80a43v77ř19í81k 7923492653452

Dopravce se tvářil, že má dostatek řidičů na pokrytí všech objednaných spojů. Dlouho se magistrát Kladna a místní ČSAD integraci bránili. Kvalita služeb a spolehlivost dopravy byla u tohoto dopravce již léta zpět velmi slabá.

+4/0
4.9.2017 8:19

L47u82d51v24í68k 12M59a75t71o92u58š30e62k 1401777658824

Dokud nepřidají peníz, bude nouze stále!

+3/0
4.9.2017 7:58

M34a21r19t11i20n36a 38L33e87v55á 6106358659

Místo autobusů měl už dávnou jezdit vlak!

+3/0
4.9.2017 7:47

M94i92c38h33a67l 41G52r29i30v26a74l67s69k49ý 8273172277125

Začít s opravou tratě Praha-Veleslavín - Kladno-Ostroveč(Dubí).

+2/0
4.9.2017 7:44

P98a53t97r68i38k 56E44g36e55r 2238890799561

Podle ROPID vypadá ranní špička dobře R^, ale :-/ jak to bude vypadat dopoledne? A hlavně odpoledne po 13 hodině? A vyjedou všechny autobusy zítra?

+5/0
4.9.2017 7:33



Najdete na iDNES.cz