Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lanovka v pražské zoo jezdí už 40 let, o mladší sestře se zatím jen mluví

Pražská zoo si připomíná 40 let provozu zdejší lanovky. Původně tam takové dráhy měly být dokonce tři. Vedení Prahy aktuálně uvažuje o zavedení nové lanovky z Podbaby do Bohnic a Holešovic. Mohla by být alternativou k plánované tramvajové trati.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M46i34l44a84n 59M10a10j22e79r33č28í96k 1540430294946

Ať jdou s TT (tram. tratí) i lanovkou spojující Bohnice a Podbabu někam, protože Praha má v Trojské ul. kapacitně značně nevyužitou TT, která by se dala využít pro vhodně krátké, a tedy rychlé dosti potřebné přímé spojení TRAM mezi =M=C Kobylisy a =M=A Dejvická místo cca 1/2 TT (případně i celé délky lanovky) vedené přes Bohnice !!

Stačilo by vybudovat TT (LOTYŠSKÁ) - NEMOCNICE BUBENEČ - OBORA STROMOVKA - CÍSAŘSKÁ LOUKA - TROJSKÝ ZÁMEK, ZOO - VODÁCKÝ KANÁL - (TROJSKÁ) (viz: https://mapy.cz/s/232Rs ), mezi nynějšími zastávkami (uvedenými na počátku a konci vzávorkách) na stávajících TT, s tím, že na Pelctyrolce u severního/Trojského předmostí trojského mostu by bylo vhodné postavit nekolikapodlažní záchytné parkoviště P+R, které by zejména mělo sloužit ZOO, u níž by současná parkoviště měla být zrušena, aby motorizovaní návštěvníci k/od ZOO neprojížděli svými vozidly skrz obytnou/vilovou čtvrť !!

K tomu místu s navrženým P+R je perfektní příjezd z Městského (malého/vnitřního) okruhu a v jeho pokladně by se měly dát koupit vstupenky do ZOO, které by "automaticky" platily příslušný den i na jízdy TRAM v úseku mezi tím P+R a ZOO(Trojským zámkem, u něhož by měla být příslušná zastávka TRAM vzdálená cca jen 550m od stávajícího Jižního vstupu ZOO: https://mapy.cz/s/2330P , který by se mohl ještě cca o 60m přiblížit díky rozšíření vlastního areálu ZOO o jemu nyní přilěhlé parkoviště: https://mapy.cz/s/2332I ) = cca 2 zastávky.

0/0
14.9.2017 17:28

Š10t10ě39p44á16n 72F21r38a88n83c55l 8174269264720

Jenže tenhle váš návrh řeší jen jeden problém z několika. Ano, zajistíte spojení mezi Podbabou a ZOO. Ale jak se pak ty tramvaje dostanou do Bohnic, to už neříkáte. Stejně tak pomíjíte tu "drobnost", že by se kvůli vámi namalované trase musel zrušit kus Stromovky (což je letitý sen mnoha developerů, kteří by se k vám rádi přidali), a na druhém břehu přerušíte tamní cyklostezku tramvajovou tratí.

0/−1
14.9.2017 18:08

M31i20l39a29n 12M73a58j93e42r84č35í42k 1130770154676

1.) a) Pokud TT do Bohnic, tak stačí plánovaná část od =M=C Kobylisy, bez nutnosti výstavby navazujících (jistě velmi nákladných) tunelů se strmým sklonem ve směru k ZOO/Vltavě!

b) Navíc místní tuto TT často ani nechtějí, tak je velká otázka jestli se jí vůbec někdy podaří postavit a bez ní zbytek plánované trasy přes ZOO k Podbabě nemá smysl, protože by neměl návaznost na =M=C!

2.) a) Stromovka se rušit nemusí - tramvajovou trať navrhuji vést po jejím okraji (částaečně podél železniční tratě (mezi Nádr. Holešovice a žel.zast.Podbaba) a částečně podél Malé říčky.

b) TT je kolejová dráha - jako železnice, která podél jižní hranice Stromovky vede většinou v zářezu na/od Kladna. Má se snad tato železnice naopak při rekonstrukci na dvoukolejnou elektrickou (tzv. rychlodráhu, ale ve skutečnosti maximálně rychlostní koridor s několika zastávkymi pro převažující osobní vlaky na tase), čímž se parku přidá mnohem více "přírody" než by ubral můj návr po jiné jeho hranici vést TT.

3.) Cyklostezka je druh účelové komunikace = pozemní komunikace a tyto se se samostatnými tělesy kolejových drah mohou (pod rychlost 160km/h, kterou TT bude i do budoucna naplňovat max. z 50% - legislativa TRAM povoluje max. rychlost až 80km/h, pokud je na to TT technicky způsobilá, ale v ČR zatím všechny TT jsou používány max. do 60km/h) bez problémů úrovňově křížit tzv. přejezdy. Jinak Vy nad TT v Praze snad lítáteúvznášíte se nebo je bezproblémů s (nařízenou)přiměřenou opatrností pecházíte/přejíždíte?

= BUDU SE OPAKOVAT, ALE JE POTŘEBA TT POSTAVIT TAK ABY BYLA UŽITEČNÁ PRO PŘIBLÍŽENÍ NÁVŠTĚVNÍKŮ ZOO OD ODNÍ ODDÁLENÝCH PARKOVACÍCH STÁNÍ, ABY MOTOROVÁ VOZIDLA NÁVŠTĚVNÍKŮ NEJEZDILA SKRZ OBYTNOU/VILOVOU ČTVRŤ, ALE PŘITOM BYLA TA TT OD ZOO V TAKOVÉ VZDÁLENOSTI, ŽE JÍZDA TRAM PO NÍ NEBUDE RUŠIT/PLAŠIT ZVÝŘECÍ OBYVATELE ZOO. Jsem přesvědčen, že jedna z mála realizovatelných možností je ve stopě mého návrhu.

0/0
14.9.2017 21:29

Š53t25ě89p20á31n 52F93r38a40n61c32l 8554709254530

1) Tramvajové propojení Bohnic má smysl pouze v případě, že bude "na dvě strany" - tedy jak na Kobylisy a dále do centra, tak i do Podbaby a na západní břeh Vltavy. Místní odmítají právě to "jednostranné" připojení pouze do Kobylis (a to ještě jen někteří), protože spojení se západním břehem Severnímu městu již dlouho a výrazně chybí. Jistou naději dávala dostavba Blanky, u které bylo slibováno, že skrz ní budou jezdit autobusy MHD, ale jak uvedl náměstek primátorky, pan radní pro dopravu Dolínek "těmi autobusy by jezdili lidi a to by bylo moc drahé".

2) Neříkám, že se bude rušit celá Stromovka. Jen váš návrh kus parku likviduje, toť vše.

3) Ano, cyklostezka se samozřejmě s tramvajovými kolejemi křížit může. Ale pokud dnes existuje frekventovaná cyklostezka, tak přerušit ji dodatečně kolejemi, když to není nutné, je návrh "poněkud sporný".

= budu se opakovat: celou problematiku hodnotíte pouze z omezeného úhlu pohledu "jak se dostat tramvají do ZOO" a zcela ignorujete potřeby okolních částí města.

P.S. A nekřičte, prosím, špatně se to čte ;-)

0/0
15.9.2017 11:40

M14i62l17a55n 74M44a14j10e91r36č51í45k 1110300464786

1.) 1 TT SE NEROVNÁ 1 SMĚR PŘÍMÉHO SPOJENÍ !!

2.) Kolik má Praha TRAM linek nejedoucích přes centrum ? Žádnou!

3.) Bohnicím jedna TRAM linka nestačí = musí být alespoň 2 = obě mohou sloužit pro "návoz" k =M=C a minimálně jedna (ze současných 24 či 3) přes Palmovku a dále po své současné do centra a druhá (asi 18) Trojskou a mnou navrženou novou TT od ní do Dejvic k =M=A a dále po své trase také do centra !!

0/0
15.9.2017 15:07

Š35t21ě78p87á63n 10F35r61a10n67c44l 8904719214360

Proč to proboha pořád všechno ženete přes ty Kobylisy? Já vám píšu, že je potřeba PŘÍMÉ spojení mezi Bohnicemi (resp. lépe řečeno Severním městem) a Dejvicemi/Podbabou.

Co se týče tramvají mimo centrum, tak momentálně snad max. č. 1 a 21 (Žižkov-Palmovka-Vltavská-Hradčanská-Petřiny a Modřany-Bráník-Podolí-Palackého náměstí-Smíchov-Radlice). V minulosti např. bývala linka mezi Podbabou a Divokou Šárkou, mezi Vypichem a Hradčanskou a další. A nikde není psáno, že tomu tak nemůže být do budoucna - ta linka by klidně mohla směřovat z Ďáblic nebo Kobylis přes Bohnice a Podbabu do Veleslavína (a pak přestup na linky na letiště) nebo klidně přes Malou stranu na Anděl.

0/0
15.9.2017 15:42

M47i71l68a80n 37M49a69j58e91r19č21í88k 1270940114586

"Proč to proboha pořád všechno ženete přes ty Kobylisy?"

Protože TRAM tunel ZOO - Bohnice = TUNEL FINANČNÍ A ZNAČNĚ TECHNICKY KRKOLOMNÝ, protože převýšení je na ozubnicovou dráhu nebo nutnost "umělého prodlužování" (např. klikacením) délky stoupání, aby se dalo obyčejným stykem "hladký kov na kov" = TRAM kolo jedoucí po kolejnicích (každá kolej se skládá ze dvou kolejnic) bezpečně vyjet vzhůru i sjet/ubrzdit dolů !!

0/0
15.9.2017 20:22

Š36t19ě24p52á30n 58F46r64a50n62c81l 8924749754680

Technicky to jistě komplikované bude, ale když zvládli trať v Trojské ulici, klesání z Krejcárku na Palmovku nebo "sjezdovku" z Barrandova do Hlubočep (a mnohá další místa), zvládnou to i tady.

0/0
15.9.2017 20:31

M19i30l24a24n 96M39a61j64e51r84č50í30k 1950530884456

Ani jedno z uvedených příkladů není veden v tunelu, aby TRAM nerušila/neplašila vzácná zvýřata bývající nedaleko ní (protože u těch jmenovaných tato právě také nejsou "ubytována"/chována v ZOO) !!

0/0
15.9.2017 20:49

Š44t15ě66p85á63n 61F96r82a26n22c32l 8264859864870

P.S.: Na pouhý "návoz" lidí k metru C (Kobylisy/Ládví) nepotřebujete stavět tramvajovou trať - to už zvládají autobusy.

0/0
15.9.2017 15:43

M64i27l42a52n 79M96a79j85e60r95č57í58k 1110440184256

Za jakou cenu ?

Ve špičce cca každou minutu 1 BUS = potřeba extrémního množství řidičů, kteří nejsou a sotva se v potřebném množství najdou, protože u těch v DPP ja znaěčně vysoký průměrný věk = velké % je v předdůchodovém věku !!

Zatímco TRAM má cca dvojnásobnou kapacitu = řidičů na přepravu stejného množství cestujících stačí 1/2 (protože bude kapacitně stačit dvojnásobně dlouhý interval spojů) !!

0/0
15.9.2017 20:14

Š68t95ě72p45á58n 69F19r81a54n68c27l 8404799274380

Úspor moc nebude, protože 3 z 5 autobusových linek jezdí pouze trasu Kobylisy - Bohnice, čtvrtá za Kobylisy jede ještě asi 4 zastávky na Šimůnkovu, a pouze 177 pokračuje do Vysočan. Tramvaje jezdí na delší vzdálenosti (teda většinou, samozřejmě by mohla existovat krátká linka).

Navíc by se realizací trati Bohnice-ZOO-Podbaba eliminovala "vražedná" silnice "K Bohnicím" (z Pazderek dolů k ZOO), kam se standardní autobus nevejde a jezdí tam jen midibusy.

0/0
15.9.2017 20:28

M48i64l97a61n 64M77a21j46e65r47č35í79k 1340660134476

Úspor na řidičích nahrazením stávajících BUS Kobylisy =M=C - Bohnice prodloužením TT ve stávající trase by bylo podstatné - na 2 až 3 linky by kvůli jejich prodloužení od =M=C Kobylisy byl přidán 1 - max. 2 vlaky/soupravy = celkem 2 až 6 řidičů a na těch BUSECH jich jezdí určo v daném úseku násobek !!

Skutečnost, že na 18 by těch spojů přibylo víc, protože by navíc jely úsek Lotyšská - ZOO - Trojská - Kobylisy =M=C je jiná věc - RESP JDE VLASTNĚ O KAPACITNĚJŠÍ, ALE PERSONÁLNĚ ÚČELNĚJŠÍ VARIANTU VÁMI JIŽ ZMÍNĚNÉHO:

"" Jistou naději dávala dostavba Blanky, u které bylo slibováno, že skrz ní budou jezdit autobusy MHD, ale jak uvedl náměstek primátorky, pan radní pro dopravu Dolínek "těmi autobusy by jezdili lidi a to by bylo moc drahé"."" = JE TO VARIANTA/NÁHRADA (I VÁMI POŽADOVANÉHO) NEEXISTUJÍCÍHO BUS SPOJENÍ, PROTOŽE NA NĚJ NEJSOU PERSONÁLNÍ KAPACITY PRO OČEKÁVANOU POTŘEBNOU (CESTUJÍCÍMI POŽADOVANOU) KAPACITU = raději se lidi "nechaj vozit" násobně delší trasu a dobu kapacitním druhem MHD = =M= (tzv. "krtkem") !!

0/0
15.9.2017 21:04

M81a81r13e16k 56Š88p24l52í16c57h32a69l 5348389619546

Nejezdí, vždyť jí pořád opravovali.

0/0
14.9.2017 17:16

P79a78t28r19i45k 46E55g60e89r 2848350789211

Z Podbaby do Troje a Bohnic jedině vysutou dráhou! Ta by byla nejlepší a mohla vést až ke stanici metra Kobylisy na opačné straně přes Strahov a Letnou na Náměstí Republiky nebo zde začněte přemýšlet nad linkou metra D.

0/0
14.9.2017 14:26

V43í38t 56P86r64č78í58k 9978230314910

Vysutou nebo visutou?:-)

+1/0
14.9.2017 14:53

P75e83t19r 57S30u87c76h40a19n72e35k 1549879831372

Ještě štěstí,že ji postavili komunisté, nové se už nikdy nedočkáme.

+1/−2
14.9.2017 13:00

P95a81t65r96i27k 69E62g46e12r 2688950589471

V Praze jezdí 3 lanovky a všechny na levém břehu Vltavy.

Proč by nemohla vzniknout lanovka (visutá) dráha třeba na úseku Sídliště Barrandov - Nové Butovice - Nemocnice Motol?

0/0
14.9.2017 14:28

M11i70l13a12n 98M79a50j21e63r65č75í35k 1700940454626

Já teda nevím kde chodíte na ty nesmysly, protože ZOO a lanovka v ní je snad přece na pravém břehu Vltavy !!

0/0
14.9.2017 16:57

Š17t93ě63p92á45n 89F38r72a31n86c20l 8764809204520

Petřínská lanovka je na levém břehu, lanovka v ZOO je na pravém břehu. A ta u Mövenpicku se snad ani nedá počítat, ne? Navíc si ji postavil soukromý investor, nikoli město.

0/0
14.9.2017 18:11







Najdete na iDNES.cz