Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výměna eskalátorů na devět měsíců uzavřela vstup do metra na Andělu

Pražané se od pondělí musejí obejít bez možnosti vstoupit do stanice metra Anděl stejnojmenným severním vestibulem z Nádražní ulice. Kvůli výměně zastaralých eskalátorů ze sovětské éry bude možné pod zem vejít pouze od autobusového nádraží Na Knížecí. Oprava potrvá do června 2018.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H63y46n31e28k 12M27r87t98v88ý 2660937529781

RvRvRv

+1/0
25.9.2017 17:43

M39a96r59e95k 87K66l36u78f42a 3348784984146

9 měsíců je slušná ostuda. Rv

Doufám, že je ta doba naddimenzovaná a že to bude na konci března hotové.

0/0
25.9.2017 15:49

P69a27v28e21l 52V56ě10t28r26o78v29e62c 6446988762161

Devět měsíců na výměnu eskalátorů?

Za starého mocnářství za tuhle dobu barabové byli schopní postavit cca 50 kilometrů nové železnice v dosud nedotčeném terénu.

Kde je pokrok? Asi skutečně pokročila jen korupce a další novoty...

0/−1
25.9.2017 15:30

D25a25v67i37d 28R59y90c72h62e36t95s74k36ý 9306221520280

Může mi vysvětlit který aktivní, "užitečný" euroidiot vymyslel šnečí paušální rychlostní limit bez ohledu na délku a velikost eskalátoru? Pokud je na tom někdo zdravotně tak špatně, že ho ohrozí eskalátor o rychlosti chůze, TAK TAM MÁ TEN VÝTAH ZA STAMILIONY ;-€;-€;-€

+4/−2
25.9.2017 13:37

J97a57n 69V79a76l23o46u51c59h 6222277398420

A zatímco při stavbě tam navezete kostrukci eskalátoru rozdělenou na 2 kusy a nic nebrání "sešoupnutí do štoly" (navíc v době stavby tam neby ani ten přízemní vestibul, který byl až někdy na přelomu tisíciletí nahrazen současnou mnohapatrovou budovou a tudíž je nutné eskalátor rozložit tak, aby "prošel dveřmi" či mezi sloupy na nástupišti (tam navíc omezeno jen na noční pauzy, které jsou max. 3 hodiny, pak už probíhá příprava na další provozní den, případně by byla nutná víkendová výluka, vzhledem ke konfiguraci kolejiště by byl uzavřen úsek Florenc - Smíchovské nádraží). Při stavbě byly k dispozici prostory nahoře i dole, dnes ne. Do toho statika busovy nad tím, nutnost brát ohledy na jejího majitele (těžko mu tam můžete vymlátit půl přízemí), při stavbě strana nakázala a blokovat stavbu stanice družby Moskevská by bylo minimálně považováno za sabotáž. Stále byste to zvádli za podsatně kratší dobu?

+4/0
25.9.2017 10:51

J52a66n 59U71l27r18y20c70h 4841207360548

hm, kdybych nebyl svědkem toho, jak v Kotvě měnili (resp. měnila zjednaná německá firma, která si teda vše, včetně těch celých schodů, včetně jeřábu vozila (v zimě za sněhu na hran. přechodech) z Německa, neboli česká firma takovou práci nebyla schopná zajistit...) čistě v noci, bez sebemenšího omezení denního provozu, sebemenšího omezení prodejních ploch (byly obedněné jen šachty se schodama, nic víc) veškerý jezdící schody vždycky na jedný půlce během 3 neděl(!), tak bych i vám věřil - a kdybyste chtěl namítnout, že jednotlivý schody v Kotvě jsou mnohem kratší než na Andělu, tak si taky dobře pamatuju, jak na Florenci na Céčku, kde je dýlka jediných schodů srovnatelná s těmi v Kotvě (tam ovšem na 5 patrech vč. kuchyně), při uzavření prostoru po celou dobu prací trvala výměna několik měsíců(!!);-€...

0/0
25.9.2017 17:00
Foto

D58a25v60i34d 91H95o66m76o43l45a 4502162359483

Jen bych k tomu podotkl pane Ulrychu, že jak se píše i v článku, tak se budou opravovat také izolace kvůli průsakům, měnit elektroinstalace atd. Není to jen prostá výměna eskalátoru. A výměna izolací, betonování atd. to jsou věci, které si vyžadují určité technologický postupy a třeba tuhnutí některých těch hmot i technologické přestávky, a to nejen snad proto, aby v betonu nezůstala otištěná stopa dělníka, ale hlavně proto, aby ty nové izolace něco vydržely a nemuselo se to dělat za pár let znovu...

0/0
26.9.2017 8:15

P11a30v85e68l 46K72u43c29h82t38a 4256631137134

Jinonice byly asi jednodušší, trvaly 7 či 8 měsíců a nejsou hotovy - je otevřeno ale dělá se dál vč. záboru části perónu. Plánovaná doba uzavření se protáhla o 1 měsíc. Ale jinak - 9 měsíců se mi zdá taky hodně.

+1/0
25.9.2017 10:44

R41a57d22e47k 43N35e28u97m85a27n67n 5262602618985

Přiznám se, že naprosto nechápu, proč to trvá tak dlouho.

To je jako kdyby vybourali díru a šli měřit, jak dlouhý eskalátor mají nechat vyrobit.

Dále dost lituju, že tam zase dají nějaký děsně pomalý eskalátor, s kterým to bude o dobrou minutu delší. Jet 1-2 stanice se skoro nevyplatí

+3/−4
25.9.2017 10:29

P17a26v52e46l 77K16r88á84l 5250729624208

Zajímalo by mě, kdyby dopravní podnik umožnil provést výměnu komukoliv, kolik ze zdejších diskutérů-kutilů, kteří by to přece zvládli za týden, by se tam skutečně dostavilo ;-D

+7/−2
25.9.2017 10:28

J38a42n 31Š18e37d91ý 5628441858330

9 měsíců ;-D;-D....Rv[>-]

+2/−4
25.9.2017 10:25

M13a71r98i30e 13V44a67š11í29č22k81o30v75á 3221723262348

Na té Palmovce je to taky síla... člověk musí chodit až k autobusáku :(.

+1/0
25.9.2017 10:20

J95i51ř72í 95S73t80e24j88s64k64a18l 8392339968263

Tak houby eskalátory, teče tam!

0/0
25.9.2017 10:15

E23d83u23a79r47d 57D13r54á26b24e52k 7507383189659

Nové eskalátory budou plně odpovídat svými parametry požadavkům na moderní zařízení se sníženou energetickou náročností provozu, zvýšenou bezpečností provozu a snížením požárního rizika.................. no prostě budou pomalé.

Zdroj: https://praha.idnes.cz/zavreny-vestibul-metro-b-andel-praha-informatori-primy-prenos-stream-1kw-/praha-zpravy.aspx?c=A170922_162438_praha-zpravy_klu

+5/0
25.9.2017 10:09

T18o45m20á66š 66C92h23r36a38s90t83n40ý 2471784591713

V Cine za rok cca. postavi 9km metra a 7 stanic metra... (napr. metra v Xuzhou, Zhengzhou...)

V Cesku natahnou euroeskalatory...

+5/−1
25.9.2017 10:00
Foto

K94a25r64e16l 91D98v91o78r76a92k 2962558812306

V NY nova ctvrt za 7 let, u nas 3 skalatory za 9 mesicu. To zase neni tak spatny.

+5/−4
25.9.2017 9:49
Foto

K39a84r79e98l 55D71v29o66r40a33k 2102568832876

eskalatory

0/0
25.9.2017 9:50

P62e26t64r 74N65o51v57o35t73n11y 1731190531

Podle fotek z článku je vidět, že dole na nástupišti jsou dveře tak možná na paletu. A nahoře je proveden široký zábor, jsou tam i buňky. Takže podle místních expertů, kudy se bude přivážet a odvážet?

0/0
25.9.2017 9:43

M40a89r72t95i66n 53C17a61j97t60h48a33m87l 3521388846400

Ale ta tramvaj cislo 7 neni do centra spatna, doporucuji. Jen musite na Karlaku prestupovat nebo uz Palacaku. Tak uz tam jsou 10, 16 a ted 7, docela to jde.

0/0
25.9.2017 9:42

D16a44n24i13e26l 59K38r31o89n39e72r 7144214776347

9 mesicu? To bude porod...

+5/0
25.9.2017 9:41

B45l27a87n75k66a 37Š42e13b76e36s63t65o26v51á 8767981283502

A těžký, hodně těžký.

+2/0
25.9.2017 9:44

V42l94a38d94a50n 24Č39e44r73n76ý 8232436563866

Kvůli výměně eskalátorů a rekonstrukci elektroinstalace bude stanice uzavřena třičtvrtě roku? 8-o8-o8-oTak dlouho netrvalo komančům tu stanici kompletně vykopat a postavit! Tohleto je možné jen u nás a vídáme to denodenně všude! Lhůty stavebních prací, například silnic, jsou záměrně neúměrně přestřeleny, aby byla ospravedlněna jejich vysoká cena! Potom vidíme na staveništi pracovat tři lidi, z toho dva se opírají o lapatu! :-P

+7/−7
25.9.2017 9:36

R81o23m86a70n 63S61t27o12n72e40k 1479753629931

rekonstrukce je skoro vždy náročnější než novostavba

+3/−4
25.9.2017 9:38

D21a79v22i40d 54Z63a77h82r95a50d76n72í46č31e62k 3657897426791

Hlavně v ČR :-P. Tam je náročnější všechno, kde je zamotaný stát či jeho firma.

+2/−2
25.9.2017 9:54

K75a83r12e63l 16M44a65r32t39i31n97e56c 6738618446324

Na devět měsíců zavřít, to je docela síla...

Vždyť během té doby bude sakra nápor na ty schody, co vedou na druhou stranu a ty to přetížení holt odnesou.

A tak počítejte, že potom bude zavřena na podobnou dobu ta druhá strana aby se i tam daly ty eskalátory do pořádku.

...a takhle už to bude napořád.

+1/−1
25.9.2017 9:30
Foto

B93á63r82a 88T92u18č97k27o45v92á 2904255956482

Před více než 100 lety postavili za 9 měsíců v Liberci celou tramvajovou trať od nádraží až k botanické zahradě, dnes za tutéž dobu vymění jedny eskalátory. Holt pokrok nezastavíš.

+1/−6
25.9.2017 9:26

R17o50m14a94n 85S20t19o25n15e94k 1879413479611

ta trat je 30 m. pod povrchem?

+3/−2
25.9.2017 9:28

V97á92c12l21a11v 98K68r11č17m53á86ř 1665858842275

Materiál se musí dopravovat po kolejích v době, ve které metro nejezdí. To je trošku rozdíl proti stavbě nové trati kdesi na povrchu.

+3/−1
25.9.2017 9:31

M22a53r50k36é89t24a 56V52í77t74o34v23á 4788580875106

Na druhou stranu, opravdu si myslíte, že nelze za dobu, kdy metro nejezdí, navozit dostatek materiálu na dobu, kdy bude jezdit?:-) Nebo myslíte, že každý šroubek, každá cihla a kablík se přiveze až ve chvíli, kdy je potřeba;-)? Samozřejmě že je těch 9 měsíců doba naprosto neúměrná, ale samozřejmě přijde vše levněji, pokud se nemusí pracovat v noci, o víkendech a s větším počtem pracovníků a techniky (to zní sice divně a vypadá to nelogicky, ale je to tak).

0/−1
25.9.2017 9:38

R60o70m45a29n 52S90t78o23n95e79k 1159433609181

jasně všechno si naházet pod nohy tomu se říká bezpečnost práce R^

0/0
25.9.2017 9:40

B28l33a34n96k91a 50Š47e14b56e47s50t50o33v45á 8757841893522

To jako fakt si myslíte, že 9 měsíců je v pořádku na velmi frekventované stanici?

+1/0
25.9.2017 9:44

R28o52m35a95n 49S64t74o31n74e36k 1399203189221

vzhledem k tomu že budou muset vybourat cely původní eskalátor,připravit místo na nový+ nové rozvody,čidla atd... mě to nepřijde nepřiměřené

+3/−2
25.9.2017 9:46

D90a69v56i10d 88Z80a65h46r62a56d23n97í77č11e66k 3427467216891

Ale pane Stonku, tyhle pohádky si nechte prosím od cesty.Jeden ze tří eskalátorů už dali pryč za provozu a dělali to tam tři-čtyři chlapi pár dní za provozu. Každý kdo jezdil denně na zbývajících eskalátorech to viděl. Tyhle detektivní pohádky a nekonečné práci si prosím nechte pro babičky do domova důchodců. Je rok 2017 proboha.

+2/−4
25.9.2017 9:56

R62o24m18a81n 31S83t68o31n70e74k 1219743469381

zkuste se aspoň na 6 měsíců zaměstnat na stavbě, potom možná nebude psát takové hlouposti.

+3/0
25.9.2017 10:30

K37a58r63e88l 74L95a18n85g81r 2882787820508

Tohle neni stavba, ale montaz. Zaklad uz maji postaveny leta.

0/0
25.9.2017 13:54
Foto

D86a73v63i41d 88H28o29m55o97l82a 4862342269303

To, že rozebrali viditelnou část eskalátoru vůbec neznamená, že ho rozebrali celý. Kromě toho se bude muset budovat nový rošt, do kterého se eskalátor umístí, což kromě jiného znamená také technologické přestávky třeba na tuhnutí betonu atp.

0/0
25.9.2017 16:05

M58a93r70k51é80t76a 69V49í51t13o53v70á 4248800755426

:-)nevím, jak rychle to budou demontovat, ale pokud si zahradí větší část prostoru stanice (což lze i s dostatečně velkým prostorem pro cestující u obou stran nástupiště), pak pochybuji, že ji nebezpečně zaplní dříve, než vše zase po ukončení provozu metra noční směna vynosí

0/0
25.9.2017 9:45

R13o48m43a80n 57S16t43o31n55e26k 1829393759761

demontáž bude rychlá ale nejvíce času zabere příprava místa a montáž nového eskalátoru

+1/0
25.9.2017 9:47

J63a58k75u59b 91K20ř47e96č16e79k 9462319606879

Blondýna že ?

0/0
25.9.2017 9:59

J27a13n 48M78a64z64ů82r85e81k 2488114878375

No nějak se mi nechce věřit že by to trvalo 9 měsíců, ale koneckoncu jsme v Česku a DP neni soukromá společnost. Pak trochu postrádám logiku v ty výměně tramvají.

+1/−1
25.9.2017 9:22

J29i34ř59í 86J20e75z36d88i22n47s31k83ý 8328792163429

Nechci rikat, ze je to pomale, ale v Japonsku se propadne dalnice a za tyden tam je nova. Tady chapu, ze to je tez vpodstate stavba znova, presto 9 mesicu? Zrovna na Andelu se ma pracovat 16h denne do unora musi byt hotovo...

+15/−3
25.9.2017 9:07

J62a44k36u55b 54K13o52r77e13c 6734200921773

tam pravděpodobně je ale problém s tím, že jsou věci, které nelze urychlit, třeba samotná výroba těch eskalátorů (proto asi budou období, kdy tam nikoho neuvidíte pracovat), navíc tím, jak je to v malém prostoru, je i počet lidí, kteří tam mohou pracovat omezen

+1/−3
25.9.2017 9:20

J75a37n 58M13a81z28ů71r55e92k 2358544348985

To jako, že zavřu stanici bez vyrobených eskalátoru nebo alespoň ujištění kdy budou připraveny?

+2/0
25.9.2017 9:24

J15a65k26u94b 42K83o76r53e29c 6144730421823

Já teda myslím, ze ty eskalatory ještě vyrobený nejsou. Ale to neznamená, ze to nemůže být přesně naplánováno, DPP určitě od výrobce ví, jak dlouho výroba bude trvat. Mimochodem, např. oprava eskalatoru, a to pouze jedněch a mnohem kratších, na Budějovické se protáhla na více jak rok.

+1/−1
25.9.2017 9:30

R25o81m81a82n 46S65t42o20n45e20k 1729793499611

nehledě na to že musí připravit místo pro nové eskalátory

0/0
25.9.2017 9:33

J43i85ř68í 18S81t30e55j97s85k60a18l 8402369258343

Vy si tady ze všech děláte legraci, ale oni vám natlučou! 

0/0
25.9.2017 10:20
Foto

D56a33v83i70d 97H12o88m73o20l88a 4882902879683

Tak ono kromě výroby eskalátorů, která počítám už jede, minimálně stupně a technologie, asi nejsou určité části konstrukce, které se budou dělat až podle přesných měření, jde také o to, že se musí rozebrat celý rošt, usadit nový, a to postupně, a že jsou nutné také nějaké technologické přestávky...tvrdnutí betonu, bude se měnit izolace, protože tam jsou průsaky, i to se musí zabetonovat, počkat až vytvrdne atd.

0/0
25.9.2017 16:07

J54a53k24u91b 32K42o66r59e94c 6914210371263

Díky za objasnění.

0/0
25.9.2017 16:46

A94d31a74m 15Ž38í26d85e88k 8865882185503

Vůbec nevidím důvod proč by se na takových stavbách nemělo pracovat nonstop.

+1/0
25.9.2017 15:57

J59o53s22e58f 28C91h38o66d39o41u17n92s47k14ý 4811666959370

Myslim ze tohle tema by bylo idealni na rozpracovani v kvalitnim clanku na Technet.cz . Tady se to tezko vysvetluje.

+2/−1
25.9.2017 8:52



Najdete na iDNES.cz