Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik nakoupí 200 autobusů, zvládnou spočítat i cestující

Dvě stovky nových autobusů nakoupí v příštích pěti letech pražský Dopravní podnik. Vozy budou klimatizované, vybavené kamerami a dokonce spočítají cestující. Půjde v nich také platit bezkontaktní kartou. Jeden autobus vyjde podle typu na 7,1 nebo 4,3 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M98a68r12t38i75n 65R73u15z35i11c58k19a 1212768656437

Zase sor...

+2/0
26.9.2017 21:11

L19u16k57á41š 33K48l24i14n64k98á53č76e59k 3561519318

Pořád lepsí SOR než kdyby to nedejbože vyhrálo Iveco, kde uź u novýho autobusu všechno vrže a klepe se. Navíc iveca mají hodně nešťastně řešenou zadní část s obrovským motorovým prostorem bez zadního okna a protivně pípající dveře (i při otevírání). Při porovnání nových autobusů obou značek, které u nás jezdí na 240 a 165 bych řekl, že proti Ivecu je je sor vyloženě super autobus. Jasně, Mercedes citaro, nebo nový solaris bych tu viděl ještě raději, ale aspoň že to dopadlo takto;-)

+4/0
26.9.2017 21:22

M24a98r73t18i43n 27R36u84z17i41c79k95a 1402648746397

no, v soru neni jedine sedadlo v nizke casti a zadni sedadla jsou pro horolezce maleho vzrustu... iveco ani sor nejsou uplne dobre autobusy, ale iveco oproti soru maji lepsi komfort pri jizde na nerovnostech...

sam bych preferoval polsky solaris, ale i many a vubec nejlepe mercedesy jsou mnohem lepsi...

+1/0
26.9.2017 21:27

L33u86k27á10š 50K37l77i88n61k61á19č16e80k 3341989628

No, asi se neshodneme jestli je menší zlo sor, nebo Iveco, ale takový solaris nebo mercedes bych si taky dokázal přestavit, ale ve výběrových řízeních většinou rozhoduje hlavně cena a tu asi i pochopitelně lepší výrobci vyšší...

+3/0
26.9.2017 22:03

M69a54r50t44i87n 77R75u91z79i72c33k91a 1682278726107

Je to tak, cena asi bude hlavni duvod, ale ze by polsky solaris byl nejak vyrazne drazsi se mi nezda, kupuji jej i jini dopravci v CR..

0/0
27.9.2017 7:40

R33a23d52e72k 39V50o80n86d30r84u55š81k18a 1291144829428

Dovolím si oponovat. Jako řidič autobusu mohu porovnávat. Za me je sor křáp první třídy, pro řidice takovej uživatelsky nepřátelskej. Ale co muzem čekat od firmy co vyráběla traktory.Rv

+2/0
26.9.2017 21:57

O26n36d85r23e40j 51L55i20p34t29a77k 7131850300449

Osobne se mi prijemneji jezdi s Ivecem, zrovna to ktere je na lince 165/240 (bile) je velmi prijemne v automatu 4 kvalty, vyslovene mekke rizeni, vyborne odpruzeni predenich poloos. Z pohledu ridice je to velmi prijemne posezeni. Bohuzel na vrsovicke garazi je to myslim jedine ktere je v automatu, jinak jsou vsechny manual a trosku boli noha ze spojky. Co se tyce vrzani, rozhodne je mensi nez u SORky, co se asi nejcasteji vnima je vrzani zapadek dveri, ve kterych jsou dvere po zavreni ukotvene vlastni vahou. Jsou tam 4 treci plochy vystavene vlivum pocasi, neni problem ale jednou za cas vzit hadr ocistis a treba sroubovakem nanes stroku vazeliny, jinak jsem si nevsiml niceho co by vrzalo. Naproti tomu SOR (jinak moje srdcovka) ma rizeni tuzsi, naprosto zbytecnou 6st. prevodovku radici velmi nizko (a omezeni na 80), ovsem vynikajici retarder a skvelou geometrii rizeni a to i u kloubovych NB18, ktere se de facto vejdou uplne vsude stejne jako mensi(kratsi) NB12. umi rovnez nastavovat a naklapet svetlou vysku, vyborne osvetleni kokpitu, skvela spotreba. ano SORka vrze, ale to jde resit peci o plastovy interier. Vim ze chapi z DPP SORky moc nemusi, treba plne klimatizovane a s faceliftem jim budou vic pri chuti. SOR mam rad i kdyz Iveco ma nektere veci, ktere bych u SORky uvital. jinak bavim se o rade NB(C) nikoliv (C)BN.

+2/0
27.9.2017 11:20

P87a18t81r66i80k 36E33g28e73r 2638230139321

Já bych uvítal pořízení trolejbusů. Sice se má rozšiřovat tramvajová síť, ale ta nemůže vést všude. Pravdou je, že by byla Praha zatrolejovaná což také není úplně dobře, ale mít trolejbusy na linkách 109, 140, 163, 188, 207, 213 bych uvítal. Na těchto linkách elektrobusy jezdí. Měl jsem sice za to, že když se na sídliště Jižní Město plánuje od Spořilova prodloužení tramvajové tratě a linky 11 tak, že sem bude jezdit autobus 211. Pravdou ovšem je, že na nádraží Podbaba již dlouhodobě nekončí linka 7, ale linka 107 zůstala! Škoda, že se nepodařilo linku 118 aspoň prodloužit v trase linky 167 kterou bych zrušil. Také bych prohodil linku 118 s linkou 170 v oblasti sídliště Spořilov protože linku 170 natáhl až k nádraží Radotín místo linky 120 a linku 105 prodloužil až na Pražskou čtvrť.

+1/−3
26.9.2017 21:06

M92a83r60t68i49n 58R51u89z86i85c92k71a 1962618146307

Trolejbusy se hodi nejlepe na trasach s velkym prevysenim,...

+1/0
26.9.2017 21:23
Foto

M13a82r44t64i20n 92P98i47š46t11o16r92a 8188218596269

Trolejbusy ano, ale bez drátů. Takže až za čas.

+2/0
26.9.2017 23:38

P47a32t27r50i68k 19E62g36e77r 2538110329871

Ok pak to, ale je elektobus! Trolej + bus už sám název napovídá, že pro své využití potřebuje trolej.

0/0
26.9.2017 23:50

M93a83r74t29i96n 70R79u78z48i21c10k83a 1232318486527

Ja bych spise hybridni, ... porad nejak nechapu, proc nekomu vadi trolej, usetri se vyrazne na bateriich i spotrebe elektriny, nehlede na prostoje pri nabijeni, ... a koneckoncu i na cene a hmotnosti vozidel,...

A vystavba troleji neni nijak narocna, navic prave Praha ma teren uplne idealni. V trolejbubudech bude i mnohem vice prostoru nez v elektrobusech kde velky prostor zabiraji prave baterie.

Nedavno jsem elektrobusem jel a zadni dvere jaksi chybi a kdyz jsem argumentoval, proc se kupuji nove autobusy s dvermi navic a bez sedadel v nizkopodlazni casti, byl jsem upozornen na to, ze dvere navic urychli vystup a nastup a ze je to dulezite.

Proti elektrobusum nic nemam, jen trolejbus je i do budoucna pro Prahu, rekl bych, vyhodnejsi, min. na takovych usecich jako jsou Malvazinky, Prosecka, Dejvice - Sv.Matej, Kukulova, Vysocanska, atd., vsechno velka prevyseni a take ve vetsine techto tras drive jezdili trolejbusy prave kvuli velkemu stoupani.

0/0
27.9.2017 7:52
Foto

M58a81r74t35i76n 34P73i44š62t61o92r30a 8178858656919

Jeďte se podívat do Francie na tramvaje bez troleje, je to neporovnatelné.

Doba na zavádění trolejbusů už pominula.

0/0
27.9.2017 7:57

M76a58r51t27i40n 72R21u50z79i46c98k21a 1262668556867

Znam a nejen ve Francii, ale je to rovina, teren prahy je mnohem narocnejsi a i pri testovani elektrobusu se to projevilo,... Vyhody troleje jsem uvadel i jine, zivotnost baterii, kapacita, prostoje, cena vozidel...

Elektrobusy si urcite najdou misto, ale treba v Prosecke ulici uz se troleje stavi, kupodivu ac se mluvi o elektrobusu, tak to v podstate bude hybridni trolejbus, tedy s vidlemi a zbytek trasy pojede na baterie. A zde se domnivam, ze by se uz vyplatilo trolej protaznout az do Letnan a usetrit na cene vozidel. Ty duvody proc se zde nepouzil jen elektrobus jsou zrejme.

Treba u tramvaji na Vaclavskem namesti se vsichni ohani trolejemi, pricemz prave tramvaje mohou byt take bateriove...

Mesta, ktera provozuji trolejbusy vubec neuvazuji o nahrade za elektrobusy, vzdy uvazuji o nahrade autobusu naftovych za elektrobusy nebo hybridy,... Ona zivotnost baterii, prostor a hmotnost co zabiraji jsou velkou nevyhodou...

0/0
27.9.2017 8:36

P24a83v28e71l 35T95o21m69a19n 1405666451769

Trolejové vedení je nyní budováno na Proseku v ul. Prosecká, stavba by měla trvat asi dva měsíce.

0/0
27.9.2017 9:27

M58a71r61t54i18n 17S63t78a31n21ě84k 3701343540397

kdyz uz jsme u te "troleje" z palmovky na prosek : je to z duvodu velkeho prevyseni mezi palmovkou a prosekem (normalni elektrobus by mel moc velky odber - nicil by udajne baterie)

0/0
27.9.2017 12:39

T34o62m27á94š 15Z16e15m32a67n 3935658794465

A mohly by být na plyn..

Před týdnem jsem byl na DOD v depu Kačerov a když startovaly i ty nejnovější autobusy, tak z nich šel dým..

A proto také když se dělalo měření prachových částic v Praze, tak nejvyšší koncentrace byla na autobusovém nádraží, kam osobní auta nesmí.

Vyčistění DPP by Praze pomohlo víc než nějaká zelená zóna s výjimku pro MHD a zásobování..

+2/0
26.9.2017 20:17

P17e10t16r 74M72a30c73o47u65r18e59k 5904178926727

Na plyn ani náhodou, ale hybridní určitě.

+3/−1
26.9.2017 20:55

P42a11t10r51i81k 44E56g22e70r 2408700539491

Já bych uvítal trolejbusy ty jezdí na elektřinu, případnou překážku zvládnou objet, na linka 3xx a 4xx mohou bez také jezdit u silnice jen stačí nasázet sloupy a troleje.

Garáže Vršovice se opět mohou přeměnit na vozovnu Vršovice a když už nová má vznikat v Modřanech může jak s tramvajemi tak trolejbusy počítat.

Doufám, že pro MHD vzniknou koridory protože ji je zapotřebí zrychlit. Nad Jižní spojkou by pomohla visutá dráha.

0/−2
26.9.2017 21:12

M93a60r51t36i27n 96R23u20z78i94c61k33a 1642868966187

Prosecke garaze (mj. nazev garaz, vozovna a depo znamena totez jen v jinem jazyce) byly staveny pro trolejbusy...

Na lince 140 vznika trolejivy usek v Prosecke ulici a vozy budou prakticky bateriove trolejbusy. Ale stacilo by zas obnovit troleje az do Cakovic a na Palmovku, ... Prakticky pak dalsim prirozenym rozsirenim muzou byt trolejbusy opet vraceny/zavedeny na linkach 140, 151, 158, 185, 195 a dal pak 133, 207, 136, 175...

+1/0
26.9.2017 21:41

P45a23t97r21i59k 34E91g65e38r 2648460609871

To asi máte pravdu v Českých Budějovicích totiž i autobusy mají vozovnu, ale depo je spíše pro vlaky pochybuji, že by tak byl označeno místo pro autobusy a i tramvaje.

Víte co mi není jasné proč elektrobusy (trolejbusy) nechce ROPID označit čísly 231 - 249 třeba i až 279 a školní linky čísly 51 - 75.

0/0
26.9.2017 23:54

M44a11r76t34i53n 14R66u32z73i20c78k61a 1632168476277

Vozovna zni uz tak nejak cesky :-), ale u aut uz mame vsichni zazitou francouzskou Garaz...

0/0
27.9.2017 7:55

M26a57r58t14i34n 26S72t41a88n69ě68k 3841973620597

a jen tak mimochodem : vite jak se rekne VOZOVNA polsky , slovensky ??

0/0
27.9.2017 12:36

M62a32r42t59i59n 56R39u43z91i51c23k49a 1862428966697

Ja bych zacal historii, autobusy se znacili cisly az od 100 vyse, tak prirozene rostl pocet linek az pres dvoustovku, ... S vyjimkou kratke doby kdy na prekryvnych linkach platilo pravidlo o cene, napr. 175 - cena 1,- za jizdenku, 275 cena 2,- za jizdenku, pak se to zrusilo...

Trolejbusy meli prirozena cisla od 51 vyse... po zavedeni nocnich tramvajovych linek byly pak obsazeny temito cisly tramvaje.

DP ma vyhrazena cisla pro vsechny linky i ty co jsou jako nahradni doprava maji sve cisla, takze neni moc misto na souvislou radu, dnes jsou pro autobusy vyhrazena cisla 100-250 a 300-699 pro regionalni, na skolni pak zustalo misto jen mezi 251-299 nebo 51-89, vzhledem k tomu, ze jsou to autobusy, tak zvolili trojmistne reseni...

trolejbusy/elektrobusy, si myslim, bud zustane cislovani autobusove linky, nebo (asi vhodnejsi) by pak bylo se vratit k padesatkam...

Me spise prekvapilo, ze za mesto neprotahl radu 201-300 a precislovaval tak nocni linky a nasledne skolni, argumentem byl jiny zpusob odbavovani na linkach rady 200 oproti 300, 400... ale to neni uplne pravdivy argument, protoze spousta spoju z mestskych linek (ty prekryvne) se postupne stejne presouvali na 300 radu a vetsina 200 jezdila do okrajovych casti mesta, takze to dle meho nemuseli resit takto radikalne.

0/0
27.9.2017 8:11







Najdete na iDNES.cz