Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Čtyři z pěti Pražanů nesouhlasí s protesty proti Uberu, říká průzkum

Jednaosmdesát procent Pražanů nesouhlasí s protesty taxikářů proti řidičům Uberu, 71 procent dotázaných navíc považuje protesty za neoprávněné, uvádí to zářijový průzkum společnosti NMS Market Research. Uber je podle taxikářů nelegální.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K51a56r87e53l 61L35a92n82a 78I27n74g53. 9616461542

Taky nesouhlasím s protesty. Taxi nevyužívám, ale proč mi mají ti debi-lové bránit v cestování po Praze, tomu nerozumím ! Za ty ceny mohou jezdit jen cizinci. Ať si to dají na férovku někde za městem na hřišti a neblokují dopravu...

0/0
2.10.2017 12:50

Z91d95e86n70e21k 10B50o49r89t 9730211562282

A co udelat pro vsechny taxikare povinnou aplikaci, ktera by pocitala ujete km? To by asi koukali...

0/0
2.10.2017 11:49

O68n31d29ř18e42j 87F65i59l64í20p43e15k 1190801482147

Kez by se par lidi dohodnulo a zablokovalo by naopak ty taxikare.

Nejvic mi na tom vadi, ze si mysli ze Evropska a letiste jsou pouze jejich busines...

+1/0
2.10.2017 8:35

N64i63k11o34l 85S82v15o32b26o94d24o11v17á 3979798490776

Za tohle, co předvádí už si nikdy taxi nezavolám.

+1/0
1.10.2017 20:13

P74e24t57r 96Č66e21r72m80á93k 9368855529640

Vaše škoda ;-) Tím spíš že tito taxikáři stejně nejezdí na zavolání.

0/0
1.10.2017 21:48

M12i29c11h44a35l 19K20u32d42l85á25č96e91k 9461734644

https://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fwww.novaburzoazie.com%2F436677047%2F5172132%2Fposting%2Fpetr-hampl-uber-versus-taxi&h=ATNpU7HcaqkBKayDSAUJiShGxjuIUK2K4C_Ic37pUYld67PbgR8eGKsCJa-eMtMQEAjy_exlQ_4uOW2IXv67U6-kmHsk2ty7LSaYaJ70AM7XyZdpnb-MAc7vLToFBsZtPp4VLU-_1U787qNZSamiJofZUgLScpuba05HRX8T7do3iDZY13MiIC58Uqs9JZ9Gi4PF9c9NhsvAlEYGA4Z15BJDyEnXp_-nzljm1cTV6IHUjBY2fBnNL9gDLO7IGloHSWfEfV_GtEwQdEg0m4LYiNVWuiPink8H-bWL

0/0
30.9.2017 21:21

I52v65o 40P92i36n43k65a90s 2168961518382

Magistrát my měl proti taxikářům rázně zakročit. Zloděje, kteří nám dělají ostudu i za hranicemi tu nepotřebujeme. A pokud si madam Krnáčová neumí udělat v Praze pořádek, nemá tam co dělat.

+4/−2
30.9.2017 10:05

P53e90t55r 28Č78e60r92m93á10k 9728725699390

Jak? Problematických je cca 5-10% taxikářů, zbytek je naprosto v pohodě. Proti nim magistrát v rámci svých kompetencí postupuje, stejně jako postupoval proti uberu.

0/0
30.9.2017 10:48

M55i42c38h41a10l 74K74u97d26l51á69č55e58k 9371674634

A vy jste co?

0/0
30.9.2017 21:08

P19e37t37r 67T81e77n50k39r95a27t 9401538784642

Pražáci, jak jste si taxikáře vychovali, takové je máte.

+3/0
30.9.2017 9:11

A79l92f69r63e80d 10D37e59l16o32n76g 4394372496840

Pražáci jsou zřejmě klauzovci! Přece Klaus tvrdil že "Trh vyřeší vše!";-):-P;-D

0/−1
30.9.2017 8:39

P72a30v32e34l 40V89l44a44s 4125573770914

Taxikáři mají pravdu. Uber jim odebírá rita na kterých se mohli napakovat. To je svinstvo. Když si někdo najme taxi místo Ubru tak ať se nediví, že je okradený, za blbost se platí.

+3/−1
29.9.2017 21:15

M97i44c81h43a30l 29K60u71d76l84á94č56e67k 9351584314

Uber 2 km 800,- Kč....viz včerejší iDnes

0/0
30.9.2017 21:09

P15a89v51e50l 10O54b33d96r17ž29á48l73e44k 6586674158122

Ano, jenže ...

u Uberu je to cena, která je předem oznámená, dřív než řidič vůbec o zákazníkovi ví a zákazník vůbec dopravu objedná, nebo sedí v autě. A v reálném čase si jí může porovnat s dalšími nabídkami, případně se rozhodnout pro jiný druh dopravy.

U taxi se cizinec částku dozví až v cíli cesty, sedicí v autě a se zavazadly v kufru. To se pak dost těžko dohaduje, že mu to připadá moc.

+1/0
2.10.2017 9:44

P17e38t25r 33Č87e56r19m75á77k 9188875359750

Cenu předem se dozví i u běžného taxi, to je dnes už normální funkce.

0/0
2.10.2017 9:49

K65a14r41e22l 39F21r15a37n90ě52k 3218843357105

A teď tu o Červené karkulce.;-D

0/0
2.10.2017 10:18

P80e86t36r 27Č26e88r53m59á95k 9438975269430

Tu o tom jak jste zaspal před 20ti lety? ;-D

0/0
2.10.2017 11:24

S42t73a32n 46N44o71v41á62k 5437425315284

Nejsem Pražák, ale nesouhlasím také.

0/0
29.9.2017 19:55

V55l98a74d25i85m14í47r 62P55r38o87k51e89š 6714452315152

Myslím, že tady to taxikáři moc nezvládli. Měli by si být vědomi jakou má tohle řemeslo pověst a takovými akcemi to nevylepší. Naopak spíš vzbudí sympatie k Uberu.

+4/0
29.9.2017 19:32

P18e97t24r 23T77y72č62k68a 6165752239922

Prý měli by si být vědomi......Taxikáři?

0/−1
29.9.2017 20:16

L46a47d54a 14N98o70v88a78k 4432203387

taxikáři příliš nepřemýšlí.... nad tím jestli jsou populární, nebo nepopulární.. Jde jim jen o to jak oškubat klienta.. Ostatně stejně jako jde řidičům Uber o to o..bat stát...

+2/−1
30.9.2017 0:18

T59o62m 86S13e84h80n56a72l 4351204565346

Uber by mel vyslat sveho zastupce se svym pravnikem k jednani na magistrat a domluvit s nimi podminky za jakych jim mesto da pokoj. Jinak se to bude resiz na hrane zakona donekonecna. Jinak urcite fandim a jezdim s Uberem!

+4/0
29.9.2017 19:11

L43a17d15a 76N36o22v55a79k 4372343687

uber porušuje naše zákony..., nelze se dohodnout s magistrátem, jak jim to tolerovat...

+1/0
30.9.2017 0:19

P18a90v43e46l 90O10b55d52r71ž96á68l64e59k 6896694768872

Problém trošku je, že tady je na jedné straně služba poskytovaná na hraně zákona (viz "podnikání" jako soustavná činnost a kolik % z uberářů to dělá soustavně jako hlavní zdroj příjmů?, je nějaká statistika?), která je mezi občany (voliči) oblíbená, nebo minimálně neutrálně přijímaná

...

a na druhé straně skupina podnikatelů, kteří podnikají dle zákona, ale mezi veřejností je velmi neoblíbená, až nenáviděná.

A teď jak se k tomu má postavit politik? Pokud ustoupí taxikářům a začně cíleně šlapat po Uberu, přijde o další hlasy.

0/0
30.9.2017 9:57

I58v13o 86P82i89n22k20a96s 2928921628652

Ano a taxikáři, kteří porušují zákon, to Vám nevadí???

+2/0
30.9.2017 10:07

P86e40t11r 34Č93e78r21m51á43k 9658715789670

Vadí, ale těch je minimum, kdežto u uberu je problém plošný.

0/0
30.9.2017 10:39

E84l37i74š51k55a 85K66u45č67e30r33o46v85á 7289782323493

A co udělá policie s taxikáři blokujícími silnice?

+1/0
29.9.2017 18:15

B96e17r92n85a83r66d 66B40e64r21l57i34n54s92k41i 7182251143845

Nic, o berou za "ochranu"

0/0
30.9.2017 13:12

R44o54s47t16i95s30l29a20v 76B86l18a59ž42e28k 5938672631843

Jsem taxikář v jednom větším městě (cca 70k obyvatel) takže myslím, že mužů říct objektivní názor, protoze se me ty Prazske zabomysi valky netýkají.

Aplikace je fajn vec. Je to posun kupředu. Ale i s Uberem můžete jet celkem draho v některých časech. . . S využítim služeb Uberu bych byl opatrný a to z mnoha důvodů. Taxi vozy jsou pojištěné i pro vás jako cestující, pokud se vybouráte s Uberem tak máte smůlu! Další věc je, že o řidiči Uberu nevím zhola nic. To bych mel i strach celkem sednout k někomu takovému. Další věc je otázka placení daní z výdělku. Od toho máme my taxikáři taxametr. U Uberu předpokládám válna účast na finančaku nebude... Jinak v clanku mi chybi zminka o jinych aplilacich napr. Liftago. PRoc? Příjde mi to jako PR uberu..... Ale hlavně poctivý taxikar si sve klienty vždycky najde. Já je mám.

+5/−1
29.9.2017 17:25

M80i11l70a18n 21N89ě74m18e20c 1235360916386

Proti poctivým taxikářům nic. Vtip je ale v tom, že tihle protestující borci jsou často ti ofouklí mafiáni, kteří rádi vozí turisty z letiště za cca 1000 Kč/km. Ostatně nebude náhoda, že protestují právě tam.

Těmhle když někdo šlápne na perka, tak na něm nehledám mouchy :)

+5/−1
29.9.2017 18:04

R70o24s93t87i93s59l11a96v 65B63l55a88ž52e56k 5608242151593

V tom pripade těžce lituji poctivého pražském taxikare. Urcite je jich dost.

+1/0
29.9.2017 20:39

M34i76l32a43n 12N24ě36m43e56c 1405860196166

Doufám, že jich nemáte proč litovat. Můj odhad je, že ti obyčejní, dost často poctiví, žijí z jiného tržního segmentu než nařvaní gauneři z letiště, které pálí Uber. Já ostatně po Uberu normálně ani nevzdychnu.

+1/0
29.9.2017 21:09

M82i84c58h46a45l 48K40u10d18l62á87č24e47k 9241284684

Co hulíte?

0/0
30.9.2017 21:11

Ľ42u23d93o14v62í12t 24A15d36a21m79č60í59k 2134697207

Hodně s vámi nesouhlasím, taxikáře obecně neznám, takže mi to může být jedno jestli jedu s profi taxikářem z nějakýho gangu nebo s někým co jezdí pro UBER, i když u profitaxi mám nejspíš větší šanci narazit na vopruzenýho vychytralýho hňupa vychovaného zákony džungle a ulice... Strašení nehodou je obvykle doménou pojišťováku, teď tím argumentují taxikáři, aby si uhájili ryto, jenomže zákonní pojistku má každé auto a věřím, že UBER než aby riskoval soudní spory s poškozenýma má pojištění vyřešený ve svým zájmu buď vlastním pojištěním nebo to má podchycený v podmínkách k provozování služby s řidičem. Tohle by mohl UBER medializovat. Co se týče finančáku, tak taxikáři nejsou lepší premianti v placení jako kdokoliv jinej, tak bych na to být jimi asi moc nepoukazoval. Podezření na PR UBERU? No tak to se na tom jako UBER domluvili na letišt s profitaxikářemi a ještě jim jako za to platěj? Public relations je o něčem jinem... Před pár hodinami jsem tady četl článek, kde redaktoři porovnávali různé provozovatele přepravních služeb, a nepřijde mi, žeby UBER byl néjak výrazně lepší, hlavně se mi nelíbí vyšší koeficient, když je taky vyšší poptávka, ale na druhou stranu nikdo mě nenutí ani na tágo ani na UBER. Dávám za pravdu jenom v tom, že znát poctivýho taxikáře s férovou sazbou, tak ostatní taxi nebo UBER neřeším. V malým nebo středním českým městě to jde někoho takovýho najít, v Praze je to mnohem těžší, i když tam jde hlavně o to narýžovat z cizinců. Podobné chování zažívám v lázeňských městech u číšníků, obchodníků, taxikářů, jak promluvím česky, tak jsem nezajímavej zákazník.

+1/0
29.9.2017 18:19

E55l56i72š13k92a 20K24u75č74e59r26o24v44á 7289632983173

Však v pohodě. Pokud zakaznik i tak nasedne-jeho rozhidnuti. Ja na malem meste sverim znamemu taxikari i samotne deti. Obcas se to hodi.

0/0
29.9.2017 19:27

P74e23t27r 92S14o52u80r69e52k 7202331682791

Ale píšete, známému. Svěřila byste samotné děti neznámému, nebo člověku, s kým byste nejela alespoň několik jízd? Je to sázka do loterie, bez ohledu na to, pro kterou firmu jezdí...

0/0
29.9.2017 20:06

R50o15s91t76i68s89l50a24v 74B32l98a27ž39e13k 5848102701183

Byste se divil kolik školáků vozime domu, do kroužků a pak i zpet. Dítě je radne pripoutane samozřejme.

0/0
29.9.2017 20:43

P57e79t52r 83S88o52u27r51e14k 7912431502981

Nedivil bych se. Každopádně jak odpovídám paní. Určitě bych pár jízd absolvoval sám, abych věděl, jestli s daným člověkem mohu poslat svoje děti. Nic víc nic míň. Na drunou stranu, pak bych určitě objednával jenom jeho.

Primárně nejsem proti taxislužbě a jsem rád, že tam jsou lidé, kteří jsou čestní a dělají svoje řemeslo dobře. Bohužel v Praze jim „pár soudruhů“ dělá špatné jméno. Kdyby se Praha postarala o těch X blbců a že na to měli dost času, tak by dneska reakce moje i lidí byla také úplně jiná a kdoví, jestli by nechtěli zakázat Uber, ale to se nedozvíme, protože historie si nehraje na kdyby...

0/0
29.9.2017 21:22

P89e16t94r 19S20o31u66r59e73k 7582921102901

Děkuji za rozumný názor, byť nejste z Prahy a ne se vším s Vámi souhlasím, ale podal jste ho kultivovaně, bez urážení lidí, bez arogance atp. R^

0/0
29.9.2017 20:08

P27a74v74e49l 94O69b80d12r75ž88á36l65e26k 6496594268852

Máte pravdu a kéž by takhle uvažovali i taxikáři v Praze.

Uber má proti aplikacím českých dispečinků a Liftagu výhodu v tom, že byl první, má výborný marketing, PR a je celosvětový. Takže ho zná nesrovnatelně víc idí, než jakoukoliv jinou podobnou aplikaci.

Když to vezmu podle sebe, dost často jezdím do zahraničí a vím, že s Uber app se chytnu v Evropě kdekoliv a nemusím zjišťovat jaké aplikace mají místní taxi firmy - pokud nenarazím na nějakou reklamu hned po výstupu z letadla.

Stejně uvažuje i cizinec, který přijede do ČR.

Ta důvěra je přenesená - pokud zákazník důvěřuje platformě, bude důvěřovat i řidiči. Jestli oprávněně, to je už jeho věc.

Pojištění je velký bonus, které má oficiální taxikář, ale kdy naposledy jste viděl, že by taxi při shánění zákazníků tohle použilo jako argument? Nepamatuji ceduli "jeďte s námi, u nás jste kompletně pojištěm i Vaše zavazadla"... přitom by to určitě na pár lidí zabralo.

Přeprava osob je normální podnikání v konkurenčním prostředí, kde poskytovatel služby musí o zákazníka bojovat. Ovšem taxikáři (hlavně v Praze) jsou z 90. let zvyklí, že jim stačí stát na štaflu a čekat, až zákazník přijde za nimi a oni ho milostivě vezmou (nebo taky ne, pokud mluví česky a chce svézt jen kousek).

Jenže tohle v roce 2017 už docela naráží.

0/0
30.9.2017 10:09

M58a80r34t32i18n 21L44i93n73h77a14r57t 5823308595835

Proč bychom taky měli souhlasit s protesty hochštaplerů proti výhodné službě?

+1/0
29.9.2017 17:25

S97t34e51f75a63n 95S72u68r96o24v27j67a52k 8936812164422

S UBER nejezdím. Nejsou to profi řidiči a kdo ví kdo Vás vlastně poveze. Je to pomalu jako placený autostop. A když potřebuji, jezdím s taxi volaným přes dispečink. Když jsem zkusil cenu dle testu z IDNES tak mi vyšla cena 211 Kč. Zatím jsem jel pouze 4x. Auto vždy přesně včas přistavené a cena vždy podle toho co bylo předem stanoveno na dispečinku.

0/0
29.9.2017 16:37

P86e10t21r 75V67o19p63i40č54k30a 5902767537926

je to skvele, tyhle bozi akce taxikaru maji jediny dusledek. Lidi je nesnasi jeste mnohem vic nez predtim. R^

+4/0
29.9.2017 16:18
Foto

P67a75v81e27l 24P18o50d31e61š18v64a 5349927929

Používám smluvní přepravu osob. To jest domluvím si po telefonu odkud a kam a vím cenu dopředu. Neouhlasím ale s tím, aby šedá služba číhala někde u stanovišť. Ostatně přehodnotil bych celý zákon o taxi. V době GPS je taxametr trochu přežitek.

0/0
29.9.2017 15:22

M75i50l78a95n 96P24t94á30č48e18k 6392240871452

Jak jednoduché ,nikdo do toho nezasahujte a trh to vyřeší sám .Taxikáři budou jezdit pro Uber a je to. Jen magistrát z toho nebude mít žádné peníze.

+3/−1
29.9.2017 15:08

J18a75k80u90b 53F31e58i91f70a76r 7669979916659

Možná bych měl s taxikáři trouchu soucit, protože Uber má fakt blíže k taxislužbě než spolujízdě, kdyby se nechovali nadřazená rasa a nekradli jak straky.

+4/0
29.9.2017 15:03

P47e13t20r42a 25H69e64l14i50k94a78r38o96v46a 9378734867104

Taxikáři si svou pověst poškodili sami, ale že je Uber nekalá konkurence (a šedá ekonomika), je fakt. Taxikáři mají bohužel smůlu, že mnozí z nich svým chováním zrovna nevzbuzují sympatie. Jinak by lidi museli uznat, že jejich protest proti Uberu je oprávněný.

+6/−2
29.9.2017 14:54

T29o14m23á85š 36V73e80l71č44o82v79s12k39ý 4983328399828

Jak je možné, že kamion může jezdit za 20-30kč/km - při jeho pořizovací ceně a nákladech na palivo, pneumatiky, mýto atd...??

+2/0
29.9.2017 14:50

J44a96n 96M97i28t80l14e34n85e21r 4241348211633

Kolega už to říkal, že si příště na odvoz do hospody objedná Avii ;-D

+4/0
29.9.2017 14:53
Foto

V96l88a66d77i86s52l60a75v 46S60a53l34a80p33a47t64e79k 4161660639927

A 9 z 10 mimo pražských.

+1/0
29.9.2017 14:48







Najdete na iDNES.cz