Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V centru Prahy budou mít chodci více prostoru, auta pojedou jinudy

Odklonění automobilů na objízdné trasy a více prostoru pro místní i turisty. Takových změn by se příští rok mohla dočkat severní historická část Prahy, která se nachází v blízkosti Strahovského kláštera a oblíbených tras vedoucích k Pražskému hradu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93a83n 53N44o95t77a 6372345603360

ono už stačilo "zklidnění" okolí Ořechovky. Tam to nějací panáci uplatili a normální člověk nemá šanci se tam dostat. Jezdím poměrně často autem od Vítězného náměstí do Vojenské nemocnice autem, protože vozím maminku na vozíku. Vzhledem k tomu, jak katastrofálně jsou řešené bezbariérové stanice metra v okolí a jak strašně daleko to všechno od MHD je, je auto vlastně jen jediné řešení, jak se tam rozumně dostat. Když jezdila stará dvojka z Červeného vrchu na Petřiny, tak to šlo, takhle jsou to 3 přestupy... Vskutku služba ovčanům. Asi holt Ropidu vadilo, že spádová nemocnice pro většinu Prahy 6 má takhle dobré spojení ;-€

+3/0
12.10.2017 10:31

M78i96c48h84a50l 72F89r12a67n90z 7193133221672

nebylo by rozumnější před takovýmto zásahem do dopravy dokončit obchvat Prahy?

Dokud bude rychlejší jet přes centrum prahy než po obchvatu, tak se situace nezlepší a omezení z článku dopravu spíš ještě víc zhorší

+5/−1
12.10.2017 10:29

J16a86n 70N44o24t89a 6452455533800

to je pořád dokola. Místo, aby zavřeli Hejla a podobné šílence ze Suchdola a Běchovic, kteří blokují stavbu okruhu, budou vymýšlet nesmyslná zklidnění. K čemu jako chodec potřebuju zúžené přechody, které způsobí totálně kolaps automobilové dopravy? Viz Bělohorská, Patočkova, Svatovítská...

+5/−1
12.10.2017 10:33

J77a43n 94V48o12j68t41í63š78e21k 6532761165276

Jakej má proboha obchvat Prahy vliv zrovna na tuhle lokalitu?

0/0
13.10.2017 23:18

R38i72c35h35a83r19d 87H83l80a41d75í89k 2905653899469

Tolik aut co zde jezdí, jako páni radní, chtějí převést na dopravně zatížené komunikace? Na Strahov, resp. jihovýchodní část Břevnova budeme asi létat, doufám, že radnice Prahy 6 nedovolí uzavření Pohořelce !To jim nestačí experimenty jako v Trojské???;-€

+6/0
12.10.2017 9:31

J46i43ř61í 93M14a72c38e94k 3635655314771

Zazdít chodník kvůli armádě? Nebylo by lepším řešením, aby se armáda přestěhovala někam mimo historické centrum Prahy?

+3/0
12.10.2017 7:54

L48a42d56i62s19l64a27v 85B26u19r19d69a 2717884598235

Především by mě zajímalo, co tak neskutečně strategického se v tom objektu nachází, že nárožím kolem dvou slepých zdí nemůže vést průchod. Chodník stejně vede ze tří stran kolem budovy, nechápu v čem bude rozdíl.

+3/0
12.10.2017 9:47

J17a35n 78P50e97t88á74k 7175437543327

Tak v těch kasárnách kdysi býval Armádní Umělěcký Soubor a myslím, že je tam vojenská hudba a hudba hradní stráže dodnes. Tak asi aby jim nikdo nesebral buben.

Jinak ať to klidně zazdí, tam stejně projde tak 10 lidí za den a to jsou ještě zbloudivší turisti, protože našinec tamtudy nemá kam jít.

Většinu turistů autobusy vyhodí tam, oni přejdou a jdou do Strahovského kláštera a pak dolů do města, kde je autobusy naberou na nábřeží za Strakovkou. Toho průchodu fakt nebude škoda.

0/0
12.10.2017 10:12

J33a10n 96N40o29t52a 6652155413970

on je tam furt

0/0
12.10.2017 10:34

J29a37n 80N11o71t59a 6292345513340

a faktem je, že dnešního dne jsem o jeho existenci ani neměl tušení :)

katastrofa je ale to tzv. zkliďnování

+1/0
12.10.2017 11:19
Foto

T41o82m78á80š 55A40n52d37e50r53l80e 2542751204937

Vrchní škůdce Dolínek zase vymýšlí, jak narušit dopravu. Když už se i přes veškeré průtahy otevřela Blána, tak to zkouší zaškrtit aspoň všude jinde. Ten člověk by pro dopravu udělal nejvíc, kdyby teď hned odešel z oboru. Praha se svou členitostí a nedostatečnou šířkou ulic nemá žádné rezervy v dopravní kapacitě a rozhodně si uzavírání ulic nemůže dovolit. Ono to třeba po volbách Dolínkovi dojde - po těch ulicích nejezdí žádní Marťani, ale jeho elektorát.

Na tajtrlíka z Prahy 1 je škoda plýtvat slovy. Místo aby se snažil snížit hluk v oblasti náhradou tankodromu z kostek tichým asfaltem, raději si přisadí k zákazům a omezením. Spojovací komunikace z Jelení do Střešovické je pohádka pro děti. Musel by jí ustoupit kousek parčíku a to se nikdy nestane. Sáhnout na zeleň v Praze je jednosměrný lístek ven z politiky.

+6/−1
12.10.2017 0:35

M61i26c22h78a49l 28F32r53a81n19z 7153513681962

R^

0/0
12.10.2017 10:30

M26i24l87a18n 12N97o91v26á27k 2580725225235

Dost bylo zklidňování. Dopravně zklidňující politici se stávají nevolitelnými.

+8/0
11.10.2017 23:37

L76a89d53i47s81l14a90v 76B97u13r22d72a 2837224598345

Jak pro koho.

+1/0
12.10.2017 9:43

V98í46t 34K10o67u53b36a 6666660664178

Asi si tam nějaký hlavoun koupil domeček a veškerou dopravu nasměrují do ulic v okolí lemovaných činžáky s tisíci lidí v nich žijících. Nebo že by si pan prezident stěžoval, že ho to ruší na hradě?

Každá "zklidněná" (míněno prakticky neprůjezdná) ulice enormně zatěžuje ulice v okolí.

+4/0
11.10.2017 22:52

J95a69n 98P93e29t75á16k 7195757903647

Pan místostarosta Bureš by snad mohl ty stěžovatele vyjmenovat. Vždyť tam jsou od Břevnova vlevo kasárna, vpravo sportoviště, pak rampa ke klášteru, pak rampa od kláštera s asi 6 minidomky, dále náměstí, kde je část domů neobydlená, část úřady, následuje hotel a pak zadní trakt Zamini a šance dolů na Nový svět, Vlevo pro změnu gympl a bývalá jízdárna, dnes snad galerie,

Až zas příště zavřou Strahovský tunel a zácpa bude až ke střešoviské vozovně, tak to nebude vůbec kudy objet a pěkně to zkolabuje až do Dejvic a na Letnou. Pro Automaty podotýkám, že včetně autobusové MHD a tramvaje nejedou dál než na Petřiny a Bílou horu.

+11/0
11.10.2017 22:03

F66i69l63i16p 48H26e84r95c39í23k 9789652927595

Dobrá zpráva. R^

+2/−8
11.10.2017 21:57

P36a86v23e19l 46Ř26a80p25e47k 7822796379135

Každá snaha o vytlačení zastaralého, agresivního a amorálního masového automobilismu z měst je správná.

+7/−8
11.10.2017 20:40

P28e52t18r 16Č50e57r17m81á66k 9398145479860

To je dobře že u nás ještě žádný masový automobilismus nenastal ;-D

+2/0
11.10.2017 21:00

L49a81d70i77s82l90a42v 10B69u49r28d94a 2667534478855

Nepovídejte.

+1/0
12.10.2017 9:48

P53e26t32r 67Č87e80r77m85á15k 9728255449510

Povídám, nejsme ani na úrovni západní evropy, natož třeba ameriky nebo nedejbože asie ;-)

+1/0
12.10.2017 12:58

L53a30d82i15s98l39a40v 43B75u15r96d46a 2697274828675

V čem konkrétně? V počtu aut na obyvatele?

0/0
12.10.2017 13:33

P86e54t90r 62Č43e80r85m86á24k 9288605109910

Nikoliv, to je pouze nic neříkající statistika o počtu aut v registru, mluvíme o jeho využívání, tedy % populace které jej využívají jako hlavní dopravní prostředek a které s ním vytváři patřičný přepravní výkon.

0/0
12.10.2017 14:01

L77a27d27i65s27l95a97v 22B61u54r18d54a 2207494278705

Tak to by mě skutečně to srovnání s Asií zajímalo.

0/0
12.10.2017 22:26

P51e21t60r 13Č46e85r69m53á88k 9198485969270

To v podstatě ani nejde, to je jiná dimenze. Proti tomu jak vypadají komunikace ve velkých městech asie jsou i americké highwaye jak okresky a naše magistrála pak působí jako polní cesta...

+1/0
12.10.2017 23:17

J84a20n 78V42o83j23t28í28š52e60k 6642711875426

Čermáka si nevšímejte, Čermák o tomhle strašně rád lže. Ve skutečnosti je pravda, že v Praze je výraznej podíl lidí, kteří jezdí MHD (větší než leckde v západní Evropě - ale rozhodně ne všude), ale to je zapříčiněno tím, že je MHD v Praze prostě kvalitní. Pan Čermák se furt snaží navodit dojem, že podíl automobilový dopravy musí nějak přirozeně, už z podstaty, růst. Protože prostě proto, nikdy nevysvětlil, kde se ten růst vezme. Ve skutečnosti pro ten růst neexistuje racionální důvod (jak poukazujete, tak počet aut na obyvatele je srovnatelný - lidi auta maj, jen jimi tolik nejezděj) a samozřejmě žádnej růst už roky neprobíhá, naopak.

0/0
13.10.2017 23:26

P38e18t35r 36Č74e47r96m57á19k 9888415879410

Děkuji že potvrzujete má slova o tom že Praha má výrazně nadstandardní procento uźivatelů MHD. Zbytek už jsou zase tlachy neznalého člověka. To kdysi vysoké číslo je důsledkem dob minulých, kdy se o nějaké kvalitě mhd moc mluvit nedalo. Od té doby jen a jen klesá, přitom kvalita mhd se zvedla několikanásobně ;-)

Naopak dopravní výkon iad stále výrazně zaostává za průměrem a neustále roste, to jsou holá fakta bez jakýchkoliv komentářů, s tím nic nenaděláte.

Proč se tak děje tu padlo již mnohokrát, ale pro ty pomalejší si to klidně zopakujeme - je to přirozený důsledek zvyšující se životní úrovně a logický nárust v souladu s tím propadem mhd. Samozřejmě ne 100%, část lidí o opustila mhd chodí třeba pěšky, ale to že ty dvě křivky mají jasný a dlouhodobý trend je opět nezpochybnitelné R^

Takže růst máme jasně daný, otázka zní jen kdy se zastaví. To je samozřejmě trochu věštění z koule, obecně panuje názor že to bude až se přiblížíme tomu evropskému průměru, problém je že vzhledem k časovému horizontu nelze určit kam se mezitím posune ten průměr.

0/0
14.10.2017 14:14

J41a56n 22V38o85j58t24í44š69e96k 6742761655146

http://www.tsk-praha.cz/static/udi-rocenka-2016-cz.pdf

Já teda na straně deset vidim, že se růst dopravních výkonů zhruba před deseti lety víceménně zastavil. Na dalších stránkách je vidět, že intenzita dopravy ve vnitřní Praze dokonce klesá.

Co se týče toho podílu, tak při posledním sčítání TSK měla MHD podíl větší, než při tom předposlednim.

Takže se nabízí otázka... Proč lžete? Vždyť to přece není o tom, že tohle nevíte, i já už jsem vám to několikrát vysvětloval. Tak proč o tom furt lžete? Co z toho máte?

Hlavně vaše teorie nedává smysl. Vy furt tvrdíte, že prostě musíme dohnat západ kvůli nějaký životní úrovni. Ale ta s tim přece nesouvisí. Vždyť to přece není o tom, že by dneska lidi v Praze chtěli auto a neměli na něj peníze. Životní úroveň způsobuje jen to, že stáří vozovýho parku je u nás vyšší, ale rozhodně nemá vliv na to, jestli lidi autem jezděj.

Navíc zapomínáte (předpokládám, že schválně), že je jiná doba. Na západě je podíl IAD vysokej taky důsledkem dob minulých. Ale dnešní doba je jiná, auto už není bráno jako společenskej status a není důvod pro to, abychom si v tom vývoji prošli tim, čím si západ prošel v minulosti. Pro to prostě a jednoduše neexistuje důvod.

Dnešní tendencí je všude na západě podíl IAD snižovat. A fakt neexistuje racionální důvod pro to, abychom ho my teďka zvýšili a snižovat ho začali až pak, jenom proto, že západ se kvůli svýmu bohatství dostal v minulosti dál. My se tam dostat nepotřebujeme, nechceme, oni tam bejt nechtěj, není pro to důvod. Vy furt děláte, jak kdyby růst dopravy byla nějaká nevyhnutelná fyzikální veličina, ale není.

A všechna čísla ukazujou, že mám pravdu, jenom vy o tom furt máte potřebu lhát. Proč?

0/0
14.10.2017 16:39

P52e33t68r 98Č47e74r96m37á24k 9798835229310

To vidíte opravdu blbě, vahám jestli jste tak hloupý nebo to jenom zkoušíte jestli to projde (neprojde ;-)), ale zopakujeme si co ve vašem zdroji psáno:

“Dlouhodobější tendence vývoje: každoroční nárůst automobilové dopravy, zaznamenaný na území hlavního města v období po roce 1990, se v letech 2008 až 2009 prakticky zastavil (logicky, v důsledku ekonomické krize) a po opětovném významnější nárustu v roce 2010 došlo mezi roky 2011 a 2015 víceméně ke stagnaci, kterou v roce 2016 opět vystřídal růst”.

Takže přesně to co píšu já - trend růstu je zcela zřejmý a dlouhodobý, nikde jsem nepsal že to ročně roste o 10%, to by tady bylo za těch 27 let víc aut než lidí. ;-)

Takže konec vašich lží a vracíme se do reality. R^

Dále co se týče toho proč roste intenzita dopravy spolu s rostoucí životní úrovní - toto vysvětluje a prokazuje Garcia, Levy, Limao a Kupfer. Nasutudujte, netřeba to komentovat, hotová věc.

Z toho také vyplývá proč se se západem sbližujeme a sbližovat nadále budeme. Jak jsem již uvedl nahoře - nikdo neví kdy bude ten okamžik kdy se potkáme na stejné úrovni, a to právě proto že ta úroveň západu není fixní a skutečně se také mění. Jediné co je jisté je právě ten trend a to že my jdeme díky rostoucí životní úrovni za nima a nikoliv oni k nám ;-)

Když už tedy něčemu absolutně nerozumíte, vymýšlení svých vlastních bludů opravdu čísla nepopřete, nelžete a nejprve si o tom něco zjistěte, hodit slovo do googlu a najít jeden dokument opravdu znalost neudělá ;-)

0/0
14.10.2017 20:42

J79a86n 62V69o53j51t34í86š85e94k 6482361855386

Koukněte se pořádně na ten graf. Fakt se na něj zadívejte a pak se znova zamyslete, jakej je ten trend. Růst v roce 2016 je zanedbatelnej a můžeme jen spekulovat, čim je způsoben. Jestli je to opravdu nějakou životní úrovní, jak tvrdíte (což je blbost), a nebo spíš tim, že byla otevřena Blanka.

Jinak vaše teorie má ještě jednu trhlinu. Co že je vlastně ten váš západ? Je Amsterdam západ? Je Vídeň západ? Jak je možný, že ve Vídni podíl automobilový dopravy od roku 1990 klesnul o víc než 10%, když "my jdeme díky rostoucí životní úrovni za nima a nikoliv oni k nám"? A takovejch měst, který do vaší teorie vůbec nezapadaj, je na západě plno.

Takže konec vašich lží a vracíme se do reality.

Mimochodem je hezký, že jste nekomentoval to, že u nás neklesá podíl MHD, aspoň jste si konečně uvědomil, že jste kecal.

0/0
14.10.2017 21:50

P27e93t48r 37Č60e97r80m92á15k 9858305429490

Grafů mám plný stůl, vy si najdete jeden jediný zdroj a když vám z něj doslovně ocituju tak se snažíte to zase nějak překroutit, to je pak těžký...

Psal jsem vám co si máte nastudovat ohledně spojitosti mezi životní úrovní a intenzitou dopravy, evidentně marně, akademické zdroje vám holt nic neříkají.

Pak pozorně čtěte, začínáte si plést pojmy. Intenzita dopravy není to samé jako zastoupení způsobu dopravy v rámci populace. Z toho plyne vaše nejasnost, my jdeme nahoru obojím, proto se my přibližuje jim, oni mají ty hodnoty vyšší, byť můžou mít opačný trend ;-)

A lži o MHD nebyl důvod komentovat, kleslo to zase o skoro 2% R^ Chápu že pro vás to ja zanedbatelné neboť větší růst iad jste označil jako zanedbatelný, ale čísla jsou to jasná.;-)

0/0
16.10.2017 21:12

J65a43n 29V96o57j12t46í91š63e81k 6442151325236

Samozřejmě, že si najdu jeden jediný zdroj, když má na tyhle data monopol. ;-D

A přestaňte lhát, vždyť je to strašně trapný. I v tý pitomý ročence je napsáno, že podíl MHD rostl.

A nic si nepletu, co to zas zkoušíte? Napsat "pletete si čísla" aniž bych řek konkrétně jaká a jak, umim taky. To je dost trapnej způsob diskuze. Ovšem co jinýho od vás čekat, když umíte akorát lhát.

0/0
16.10.2017 21:37
Foto

T78o64m46á72š 59A21n88d68e19r30l41e 2552611334977

Domnívám se, že správné je spíše vytlačit na okraj společnosti dopravní i jiné komunisty. Lidé trpící komunistickou úchylkou mívají nezvladatelné tendence upírat a omezovat většině práva a svobody. Ve vašem případě svobodu nezávislé individuální mobility.

+4/−1
11.10.2017 23:56

P93a57v82e33l 19Ř84a30p52e74k 7502776839915

Víte, já bych namísto té vaší super mobility rád třeba jen přešel ulici, bez kraválu, smradu, čekání, ohrožování, tak jako celá staletí v minulosti. Je hezké, že vy si svobodně vezete zadek na opačnou stranu města když já se nemohu důstojně dostat ani o jeden blok dál.

+2/−2
12.10.2017 8:36
Foto

T35o39m65á91š 54A74n66d23e49r49l56e 2812371764747

Pane Řapku, nevím, co v tom vidíte za problém a nedůstojnost počkat čas od času minutu na interval semaforu nebo pár sekund než projede auto, které nestihlo zastavit před přechodem pro chodce. Při své svobodné jízdě na opačnou stranu města stojím na řadě semaforů a dávám přednost řadě chodců na přechodech. Nebaví mě to, ale je to tak normální. Když vylezu z auta, taky jsem chodec a žilka mi nepraská. Buďte rád, že žijete v době dopravních předpisů. V době jezdců na koni byste velmi rychle zjistil, kdo má a kdo nemá na cestě přednost.

+4/0
12.10.2017 10:13
Foto

B20r76o25n55i83s68l65a86v 86G31a98b14r92y43š 2922979191

Oni řidiči by taky čas od času mohli počkat a nervat se tam, kde už je plno.

0/0
12.10.2017 10:24
Foto

B43r14o76n82i89s74l62a16v 58G40a79b17r43y76š 2362569521

Nezávislé? ;-D Když člověk stojí v koloně, je ohromně nezávislý... ;-D

Nezávislost si představuju jinak.

0/−1
12.10.2017 9:11
Foto

T76o64m73á61š 37A17n66d73e78r15l33e 2742621294157

Relativně oproti hromadné dopravě, samozřejmě, nikoli absolutně. Absolutní nezávislost si lze pouze představovat.

+2/0
12.10.2017 10:01
Foto

B55r58o72n93i71s97l36a86v 50G92a77b19r34y16š 2782869321

A můžete si odskočit na toaletu za jízdy jako ve vlaku? To taky moc o nezávislosti nevypovídá... ;-D

0/−1
12.10.2017 10:12

J76a46n 89P25e43t45á80k 7765687263267

V autobuse nebo tramvaji MHD si taky neodskočíte a nikdo se z toho nehroutí. Tady se bavíme o komunikaci, která slouží místnímu provozu, nikoliv tranzitu.

Projíždí tudy všechny turistické autobusy vezoucí turisty k hradu, pak takový ten Hop-on Hop-off vyhlídkový bus a ty hrozné "repliky" veteránů, co vozí turisty. Tam je průměrná rychlost v létě cca 30 km/h i díky zvlněné vozovce v Keplerově.

+2/0
12.10.2017 10:18
Foto

B95r57o82n82i77s60l11a87v 28G63a61b80r78y37š 2852219441

To ne, ale v MHD netrávím souvislou jízdou déle než hodinu. V každé stanici metra jsou toalety. Vy si asi na Jižní spojce jen tak zastavit a vykonat potřebu nemůžete.

0/−1
12.10.2017 10:22

J39a56n 48P71e35t45á52k 7845827243397

Pumpa? Ale nevím, Jižní spojku nepoužívám.

Tady se ale bavíme o Hradčanech, nikoliv Jižní spojce.

+2/0
12.10.2017 10:54
Foto

B24r37o22n94i38s19l70a53v 44G94a35b56r55y77š 2982139221

No jo, musíte najít nejdříve nějakou pumpu...

Na Hradčanech se taky nikde u silnice nevyčůráte.

0/−1
12.10.2017 11:11

J84a19n 46P15e58t69á41k 7395697763337

Ale jo, jenom musíte vědět kde ;-)

+1/0
12.10.2017 11:27

P31e46t40r 91Č76e86r57m13á36k 9488845509270

V mhd taky musíte nejdřív počkat na tu zastávku ;-)

+2/0
12.10.2017 13:14

P25e66t98r 43Č31e91r26m57á45k 9488715979150

V autě taky ne, za hodinu přejedu celou Prahu napříč a mimo špičku i zpátky. Za tu dobu potkám dostatek benzínek, fastfoodů a pod. kde si dle libovůle zastavím, zrovna na jižní spojce asi tak každých 5 minut R^

+2/0
12.10.2017 13:13

J92a19n 77P52e62t97á49k 7935297233577

Tak proto ty kolony vytvoří, respektive zvětší na Patočkově?

+3/0
12.10.2017 10:15
Foto

B94r64o77n89i50s10l85a45v 34G94a87b42r12y42š 2942479831

Řidiči si za kolony můžou sami. Pokud je někde vytvoří, je to jejich problém. Já jako cestující v autobusu to ovlivnit nedokážu. Můj přínos je v tom, že autem neblokuju tolik důležité místo pro ty, co to auto skutečně potřebují - IZS, řemeslníky, zásobování etc.

Už několikrát jsem zažil, že sanitka kvůli autíčkářům nemohla projet ulicí. Nedokázali ani uhnout, protože byla ulice zasekaná. Čtyřproudovou komunikaci dokážou zahltit cobydup.

0/−2
12.10.2017 10:21

J17a73n 10P90e29t78á81k 7645937573957

Jenže tady se místní politici snaží k těm kolonám vytvořeným řidiči zrušit objízdnou trasu, kudy ta sanitka projede rychleji než když se bude prodírat tou zácpou, která díky tomuto opatření ještě naroste oproti stávajícímu stavu.

Pro řidiče sanitky je určitě jednodušší od Smíchova/Vypichu projet do ÚVN po Bělohorské a Keplerově, než se prohoukávat Patočkovou. DTTO směrem od Dejvic a Letné.

+1/0
12.10.2017 11:00

P32e51t76r 31Č47e85r85m35á37k 9488665939480

Za kolony řidiči samozřejmě nemohou, za to může správce komunikace a nedostatečná kapacita ;-) Žádné “skutečně potřebují” pak neexistuje, legitimita toho že někdo jde autem do práce je naprosto stejná jako toho řemeslníka. IZS má pak přednostní právo jízdy, navíc díky buspruhům které se šíří jako mor právě pro čtyřproudých komunikacích, to má o hodně usnadněné R^

+2/0
12.10.2017 13:07







Najdete na iDNES.cz