Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z legendární Tatry T3 bude výletní tramvaj bez oken a s tanečním parketem

Pražský dopravní podnik představil novinku, kterou bude výletní tramvaj. Projekt vychází z klasického designu Tatry T3, ale nový vůz bude mít prosklenou střechu a taneční paket. Zájemci si ho budou pronajímat například na oslavy či večírky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a52r72e64l 72D80r46d83a 6944902867

Bezpečnost vyřeší cedulka "za jízdy netančete". ;-D

Zrovna jsem v T3 přemýšlel nad výletní tramvají. Má nízké stropy a madla jsou tak k otloukání hlavy. Stojící má hlavu nad okny, takže výhled ven je nulový. V tom byly T3 vždy nepříjemné. Když výlet po Praze, tak v T3 se dá jen sedět.

Tady je navrhováno prosklení střechy. První T3, z které stojící cestující uvidí ven. Trochu pozdě. ;-)

A nezdá se mi ta modrá barva. Není to pak "pražská tramvaj".

0/0
28.10.2017 8:47

P10a51v12e55l 31Š90t29í37p83e80k 5679513424585

Vzhledem k tomu, že vyhlášený tramvajofob Drda v tramvaji v životě nebyl, protože se bojí, že ho sní, jsou jeho "argumenty" ohledně tyčí zcela irelevantní. A proti T6A5 máte co? Tam jsou zas moc vysoko a nedsáhnete?

0/0
28.10.2017 11:51

K40a23r82e67l 20D45r47d31a 6394732837

Máte pocit, že to nejsou věcné připomínky? A co s tím má společného T6A5?

(Tramvají musím teď nuceně jezdit dík uzavřenému Muzeu. "Špatnou pověst tramvají v Praze" dělá arogantní chování řidičů vůči cestujícím. To ujíždění a zabouchnutí dveří před nosem, to mi fakt chybělo. Najíždějí do chodců a aut a k tomu bláznivé cinkání, bez toho by Praha nebyla Prahou. A prudí mě vyčkávání do času, cestující netuší jak nastoupit, jen zlomyslnost. A problém 15T, jsou dlouhé. Do zastávky se dvě zpravidla nevejdou. Takže přestupy mezi linkami nehrozí. Ale když už dvě zastaví za sebou. To je maso, jak si řidič vychutná cestující, co nestihnou první 15T oběhnout a ujede jim.)

T6A5 má hojně látkové sedačky, kam nějaký hlupák nastřelil boční klandr. Pokud si cestující při sedání nedá pozor a nemá normovanou droboučkou zadnici podle trpaslíků od Zambezi, tak schytá ránu a modřinu na zadku. On si totiž cestující často sedá, když se ten cirkus dává do pohybu, takže to s ním o ten klandr zpravidla pěkně flákne. K nepochopení, kdo tohle vymýšlí?

Teď jsem jel v nějaké plastové hrůze. Tuším, že to byly nové ergo echt sedačky. DPP dělá ankety a plaší cestující "jaká je tedy ideální sedačka, když dřevěné vybrali hlupáci od DPP blbě?" A pak vyberou další nefunkční krám. Hlavně že je to pražská barva: šedá občanská a rudá bolševická.

Vedle mě seděl namakaný Ukrajinec. Dva chlapi jsme se vedle sebe nevešli. A jak je to tvarované, tak si nelze sednout jinak. Jeli jsme jak dva teplouši. Tak jsem ulovil samostatnou sedačku, ale tam jsem se zase nevešel proti druhé cestující s nohama, tak jsem si sedl napříč a opět "tlačící klandr" pod zadkem. Šedo-rudý opruz z DPP. To si do toho nikdo nesedne, když se to projektuje?

A jinak pořád potkávám KT8D5.RN2P. Asi pokrývá bezbariérové spoje. Půlka vozu se sedačkami zády po směru jízdy. To je výhra kulturního cestování v Praze... Rv

Mám pokračovat?

0/0
29.10.2017 7:09

P19a82v83e50l 44Š19t97í73p94e22k 5949733904205

Ano, máte mnoho domněnek o řidičích tramvají, které bohužel nejste schopen nijak doložit, čili lžete. A vytahovat barvu sedaček už je největší ubohost. Čím to asi bude, že obousměrná tramvaj má některá sedadla obráceně. Fakt těžko říct.

0/0
29.10.2017 14:27

K95a94r74e25l 28D38r67d90a 6954302487

Lžete Vy. Stačí se projít po Praze.

"Rudo myší" barva sedaček byla veledůležitým "zlatým hřebem" designu v projektech DPP. Prý bytostně pražské podle legendární T3. A výsledkem je hnus. Ta červená v T3 byla jásavě veselá. Teď jezdí v tramvajích něco, co připomíná obal průkazu KSČ. Ubohost je, že je to v provozu, a ne že se to kritizuje. (Níže dávám odkaz na sedačky, o kterých vedu řeč.)

Tady se nastřelí efektní T3 v modré. Opět hloupý designový výstřelek, když jsou pražské tramvaje 100 let červené. (Ono jde i o bezpečnost, přeci jenom řidiči a chodci vnímají na kolejích spíš červenou.) A když změna, tak ta barva by právě zde měla navodit pocit luxusu. Což šedomodrá dělnická jaksi u mě nenavozuje. Rv

Obousměrná tramvaj, ať si jezdí na experimentální trati kde je potřeba a neprudí v běžném provozu. Praha plná 15T a DPP není schopen poslat na bezbariérový spoj 15T.

(Řešil jsem bezbariérové spoje, vcelku nedávno. Bývala to u DPP katastrofa. Bezbariérový jízdní řád býval příšerný, intervaly nekonečné a ještě garantovaný spoj ráno klidně vynechá. (Za mrazu je to pro vozíčkáře obratem boj o život.) Do toho jezdí náhodně plno 15T, vcelku zbytečně, protože nejsou v jízdním řádu. Že to musí řešit KT8, je pro mě známkou toho, že bordel s bezbariérovostí u DPP trvá dál.) Rv

https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A150824_151250_praha-zpravy_bur&foto=NUB5d7760_160222_11377669.jpg

0/0
29.10.2017 15:22

P87a52v81e17l 29Š89t16í63p33e90k 5279453274115

Tak jsem se prošel po Praze a nic z toho. Třeba mi Drda aspoň zatím vysvětlí, jakou barvu by musela tramvaj mít, aby ji byl ochoten brát jako dopravní prostředek a ne strj k vraždění.

0/−1
29.10.2017 15:34

K96a27r17e32l 59D66r28d69a 6714452547

Koukám na bezbariérovou 9, co nás vozila do školy. Ráno nepravidelný 10-15-20 min. interval. Pokud jeden spoj vynechá, je z toho dvojnásobek. Za mrazů je to o zápal plic. Večer plánované "vláčky", kde po řadě bezbariérových hodinu nic nejede kolem 18-19 a 21-22. Byl problém dostat se z kina, z divadla, z večeře... Praha. Rv:-P

Tak na tom se nic nezměnilo. Patrně pro DPP dobře zajištěná služba, protože "inženýři" z DPP asi raději řeší Drdu na diskusi iDNES. :-P

(K těm arogantním řidičům. Ono to neplatí plošně. Jezdí plno slušných řidičů. Akorát ta slušnost má být samozřejmostí a nikdo ji neregistruje a nechválí. Ale když přijede klasické prase, tak namíchne cestující na půlku týdne. Viděl bych to, že jeden křupan hatí práci svých 10 slušných kolegů.) Rv

0/0
30.10.2017 5:46

J36o35s44e98f 67Š90v53e25c 6595476884593

To ještě nikdo nevymyslel na tramvaj skládací střechu? :-P

0/−1
27.10.2017 10:31

M85i51c40h87a53l 11D14ř41e70v82o 6978820216660

Dávno vymyšlená koncepce, která fungovala od roku 2002 na každoroční party Tramix. Tramvaj byla modernější a upravená méně, ale fungovalo to. i Wiki zná heslo Tramix ;-)

zde video z poslední akce 2016: bit.ly/2yOsbsF

0/0
27.10.2017 9:40

T93o78m23á26š 37Ž85i63t47n57ý 6531600371961

Tancovat za jízdy??

Leda u tyče... :-D

+4/0
27.10.2017 8:49

V56l27a76s35t56i80m67i68l 43K98o79c75u38r83e91k 4536313930734

....hurááá, konečně zábavní tramvaje, na které obyvatelé Prahy tak dlouho čekali.

Možná to vylepší život v Praze, protože poslední hodnocení, co jsem četl, které zahrnovalo kvalitu života, propadla Praha na cca 250 místo ve světě. Tak třeba pražskou pitnou vodu podle mezinárodních měřítek neuznali za pitnou, a proto je nutné to nějak vyvážit zábavními tramvajemi, ty ale v hodnocení nebyly. Škoda.

Praha tak bude stále více atraktivní pro opileckozábavní turistiku. Senzace.

+2/−2
27.10.2017 6:48

J26a69k18u42b 58R64o68u74s 3433570654762

To je zajímavé s tou vodou, už nějakou dobu řešíme problémy s kvalitou vody z kohoutku. Mohl byste, prosím, poslat nějaký odkaz na zdroj vašich informací?

0/0
27.10.2017 14:49

T50o95m57á53š 14Š72l36a79p15á84k 4190237218542

Pro autora. Opravte Kardouse na Kardause. Děkuji

0/−1
26.10.2017 20:18

R82o38m15a86n 18P73o60l17á15č13e81k 5116169265

Tahle to dopadá, když někdo kdo kreslí vibrátory, nakreslí tramvaj...:-P.

JInak slečna nevymyslela nic bombastického... Zakryté podvozky mají i sériové modernizace T3 několik let, zakryté spřáhlo taky, a jedny dveře máme na T3 - měřáku od roku 89...

Druhá věc, že v Brně udělali přestavbu K2 za 3 miliony ve vlastní dílně...

+5/0
26.10.2017 20:09

J23i31ř12í 98K67r65e32j20č61í43k 2947948774896

Ta "přestavba" K3 ale byla taky nesrovnatelně jednodušší než zamýšlená T3Coupé. V podstatě šlo jen o polep vnějšku, doplnění pípy a toiky. Tohle je novostavba.

0/0
27.10.2017 22:20

L10u89b88o12m57i48r 50M56a29c60h29o 2592880415327

potulná krčma :)

+4/0
26.10.2017 19:29

F95i45l97i69p 53H78e98r67c94í91k 9189552247725

Je pěkné že se inspirují Německem co se týče Párty tramvaje, ještě by se mohli inspirovat třeba preferencí MHD nebo lepší kulturou cestování v prostředcích MHD.

+5/−1
26.10.2017 19:12

K82a76r55e40l 64N21o36v22o81t21n27ý 7249656819616

Asi tak.

0/0
27.10.2017 10:45
Foto

B51r48o15n13i59s71l11a72v 98G42a90b40r45y19š 2132889521

Šalina Pub v Brně je vymakanější... :-P

+2/0
26.10.2017 18:23

D58a48n73a 45K56o76c22i85á91n40o33v71á 2563708679818

Tak Praha bude na nesmyslné trávníky mezi kolejemi (minulý týden se po nich pokoušela předjet sanitka kolonu, která neměla kam uhnout a bylo dost děsivé) hlavně potřebovat zalívací a sekací tramvaj.:-P

+4/−8
26.10.2017 18:20
Foto

B53r39o19n56i13s74l66a79v 26G83a38b91r21y93š 2312519741

Tramvajové tratě nejsou od toho, aby po nich jezdila auta. To si taky můžete stěžovat na to, že sanitky při zacpané ulici K Barrandovu nemohou použít tramvajovou estakádu.

+6/−5
26.10.2017 18:54

S17i20l75v39e12s13t74r 68K56a82d58e25ř80á68b18e29k 8820743515310

Ano, je to velký a zbytečný problém, že tramvajové tratě bez sjízdného svršku tvoří bariéru pro integrovaný záchranný systém, komplikují zavedení náhradní autobusové dopravy v případě přerušení provozu, komplikují objíždění překážek při mimořádných událostech atd. atd.

+4/−2
26.10.2017 19:46
Foto

B45r23o49n90i69s70l88a95v 95G11a62b48r21y77š 2352299921

Velký a zbytečný problém je to pro Vás. Nevidím žádný racionální důvod, proč by mělo jízdu tramvaje narušovat cokoliv jiného.

Bariéru pro IZS tvoří hlavně ti, kteří každodenně ucpávají silnice s chatrnou výmluvou, že jinak jezdit nemohou.

+5/−6
26.10.2017 19:50

S74i42l62v78e53s98t10r 97K33a43d34e23ř20á52b84e11k 8670103645880

No jistě, až se vaše tramvaj někde nabourá nebo vykolejí, tak není racionální důvod, aby se k ní včas dostali vaši dispečeři, jeřáb, popřípadě hasiči... A když si potřebujete přes víkend vyměnit výhybku (a ty koleje se musejí pořád dokola někde opravovat) nebo vám pod kolejnicí praskne voda, tak ale s vašimi náhradními autobusy ucpete vozovku, zatímco prázdný kolejový pás bude v délce několika kilometrů nevyužitelný.

+1/−3
26.10.2017 22:25
Foto

B40r25o62n21i14s96l66a85v 62G23a28b29r95y51š 2562549571

To byste mohl navléknout na všechno. I v metru se něco takového může stát.

A žádní "vaši" dispečeři, já žádné dispečery nemám.

+3/−1
26.10.2017 22:46

S55i12l60v69e47s70t69r 89K72a61d76e48ř37á68b91e34k 8600923195530

Však v metru je to taky velký problém, že když se něco stane v tunelu, těžko se k tomu někdo bude dostávat. Ale v metru je aspoň o něco vyšší stupeň zabezpečení.

0/0
27.10.2017 13:20

M31a63r90t87i94n 10R65u56z70i10c91k33a 1882598206547

http://mhd86.cz/2017/10/25/dpp-pripravuje-legendarni-tramvaj-t3-v-uprave-coupe/

0/0
26.10.2017 18:18

O16d42s37t64r92a73n43ě36n76ý 23U10ž45i78v91a37t59e32l

Uživatel požádal o vymazání
+8/0
26.10.2017 17:45

M92a64r46t58i38n 16R56u81z74i88c16k15a 1152488456447

T3 je o par centimetru sirsi nez 15T...

0/0
26.10.2017 18:10

S12i73l49v47e12s20t93r 97K97a23d61e72ř87á42b70e63k 8230403615980

Záchod patřící DPP je na každé konečné, a jinam než na konečnou se s tou tramvají ani dojet nedá. Takže není problém každou půlhodinu zastavit u některého ze záchodů.

0/0
26.10.2017 19:38

J87a60n 51L94u78k35á85š 7277603613872

Za prve, brnenska salina pub WC ma, takze to jde, kdyz se chce.

Za druhe, zazil jsem v Praze soukromou jizdu tramvaji s narazenym sudem a trva to ponekud dele nez pul hodiny a byl to fakt problem. Jeden sportovec to pri cekani U Bulhara na semafor nevydrzel, rozrazil dvere a ulevil si. Tramvaj nemohla cekat (za ni byly dalsi soupravy), tak jela a on byl namakanej, tak ji na Husinecke dobehl.

Nevim, jeslti na te smycce na namesti Jiriho z Lobkovic (Soukromou jizdu nechteli radit na smycky mezi standardni linky.) meli DPP WC, kazdopadne cele osazenstvo vcetne zenskych brutalne obcuralo parcik vedle.

+1/0
26.10.2017 20:36

S17i94l40v40e56s91t56r 58K52a26d43e47ř44á17b57e68k 8220253275720

Záchod tam samozřejmě je. https://mapy.cz/s/29Og4

A pravidelně tam dnes končí linka 15. Dříve tam zase celodenně stávala v pohotovosti záložní souprava i s řidičem.

0/0
26.10.2017 22:37

K44a83r31e13l 50N73o61v86o60t25n25ý 7729216959106

No, až bude Pražský dopravní podnik brečet že nemá peníze, bude na místě připomenout, do jaké blbosti investoval a jaká asi bude návratnost...

Mimochodem taneční parket v tramvaji, to fakt není dobrý nápad. Snad ale těžším úrazům zabraní cedulky že cestující je povinen se za jízdy držet, nemá se naklánět z oken... ale kam si cestující odskočí po pár pivech?

+3/−7
26.10.2017 17:03

J21o10s35e75f 33C81h83o68d52o39u18n34s61k40ý 4901786689910

Prahou jezdí partybus. Nikdy jste ho nepotkal?

+3/0
26.10.2017 17:05

K48a71r88e31l 94N55o34v87o16t83n89ý 7399826329296

Ne, nepotkal. Také má parket a tančí se?

+1/−1
26.10.2017 17:07

J44o46s71e22f 14C27h46o68d60o49u29n80s31k32ý 4771356629830

tak jsem nebyl líny a zadal jsem "party bus praha" do googlu a vypadá to jako stejné vybavení, co plánují v té tramvaji. Zkuste to taky.

+1/−1
26.10.2017 23:54

O80n42d36ř18e71j 37Z46d53e37r36a59d80i45č54k27a 6934775183708

On je to ve finále super nápad, ALE. Na večírky a party tomu chybí jedna podstatná věc - záchod.. My jsme nad tím uvažovali, ale na tomhle se to seklo, po druhým, třetím pivu by začal problém..

+17/−1
26.10.2017 16:59

J44o32s29e36f 67C70h84o36d93o83u68n35s61k66ý 4601566689440

Záchody jsou na každé konečné, kterých je v Praze požehnaně...ale teda není to nic hezkého :D Ale třeba s tím podnik něco aspoň udělá.

+2/0
26.10.2017 17:04
Foto

D62a14n 44R13u41b88í10n 4253333229

Stačí vzít sebou kýbl R^

0/0
26.10.2017 17:21

S68i98l84v77e60s41t84r 75K20a96d14e87ř44á69b74e68k 8100413745210

Matně se pamatuji, že jsem někde četl, že jeden z vyhlídkových vozů, který kdysi sloužil mateřským školám, jakýsi nouzový záchod míval.

0/−1
26.10.2017 19:43

S20i92l59v43e31s48t35r 80K27a84d33e35ř81á83b21e70k 8710103355750

Už jsem to našel. Byla to primátorská tramvaj č. 200. Na zadní plošině se nacházela dřevěná truhla plná písku se dvěma kruhovými otvory uzavíratelná víkem. Sloužila jako nouzový záchod pro děti z mateřských škol. FOJTÍK, Pavel; LINERT, Stanislav; PROŠEK, František. Historie městské hromadné dopravy v Praze. 1. vyd. Praha : Dopravní podnik hlavního města Prahy, 1995. 271 s. ISBN 80-900065-6-6. Kapitola Vozový park Elektrických podniků v letech 1897–1907, s. 62.

+2/−1
26.10.2017 22:33

L88u98m25í83r 68V52i16t40h25a 2967297346552

Jak víte, že tam nebude?

0/0
27.10.2017 8:13

D32a80v92i86d 74F84r11e96i63m36a83n 8267866136213

Jako asi to muze byt sranda ale na druhou stranu pokud s pojizdnou hospodou budou blokovat dopravu v centru tak je to na facku.

0/−1
26.10.2017 16:53

S43i92l83v88e69s13t21r 83K26a69d43e15ř64á66b38e21k 8530173385620

Režim jízd vlaků neurčených jízdním řádem existuje už dnes, například cvičný vůz nebo smluvní jízdu dispečink nepustí do úseku, který je v danou denní dobu na hranici kapacity.

+1/−1
26.10.2017 19:40

M59a64r48e89k 16K47l11u14f97a 3278304424686

To není pravda. Možná to platí u smluvních jízd (tam jsou zřejmě trasy i časy průjezdů předem dané), ale u cvičných jízd to neplatí ani náhodou.

0/−1
26.10.2017 20:26

S89i52l22v85e84s41t71r 43K20a88d75e89ř67á41b63e57k 8710273865750

Ale platí.

Provozní předpis D 1/2, § 19:

1. Provoz vlaků neurčených k pravidelné přepravě cestujících musí být organizován tak, aby nebyl narušován provoz vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících.

2. Ke každé jízdě vlaku, neurčeného k pravidelné přepravě cestujících, musí být dán předem souhlas provozního dispečinku JPT.

3. Při nahlašování jízd zvláštních, služebních a cvičných vlaků je nutné provoznímu dispečinku JPT oznámit trasu a důvod jízdy, základní časové údaje (pravděpodobný čas vypravení a zatažení), evidenční čísla všech vozů a sestavu vlaku. Provozní dispečink JPT na základě těchto údajů může rozhodnout o dalších opatřeních k zabezpečení jízdy.

A fakt to tak odedávna funguje. Cvičný vůz se před výjezdem ohlašuje a dispečink mu dá pokyny, kam se nemá zejména ve špičce plést.

+1/−2
26.10.2017 22:29

M58a13r15e39k 34K33l31u22f14a 3468254644446

Není to tak, vždycky jsme ráno při výjezdu jen hlásili vozovnu, z které vyjíždíme, pořadí a volací znak pro vysílačku. Nikdy nikdo neplánoval trasu cvičné jízdy. Tu jsme si pro daný den určovali až ve voze. Vysílačka byla za jízdy nastavena do režimu příposlech a o možných komplikacích a dopravních omezeních v síti jsme tedy věděli. Takže těm místům jsme se vyhnuli až na základě aktuální situace, ale nikdy nám nikdo z dispečinku neurčoval, kudy máme jet a kudy ne.

0/0
27.10.2017 11:17

S87i44l34v69e30s11t93r 51K77a27d91e15ř79á26b71e20k 8450663625710

Protože instruktor ty zásady zná a dispečink mlčky předpokládá, že se jimi instruktor bude řídit, To je asi stejné, jako že obracení zpožděného vlaku měl určovat dispečink, ale ve skutečnosti to stejně vymýšlel a navrhoval většinou řidič, a dispečink mu to jen schvaloval nebo zamítl. A na tom se asi dodneška moc nezměnilo.

Jinak ovšem vysílačka na příposlech byla proti předpisům - sice to dělali skoro všichni, ale Mařík za to občas i nechával strhávat prémie. Cvičné vozy z toho oficiálně žádnou výjimku neměly.

0/−1
27.10.2017 13:26



Najdete na iDNES.cz