Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z legendární Tatry T3 bude výletní tramvaj bez oken a s tanečním parketem

Pražský dopravní podnik představil novinku, kterou bude výletní tramvaj. Projekt vychází z klasického designu Tatry T3, ale nový vůz bude mít prosklenou střechu a taneční paket. Zájemci si ho budou pronajímat například na oslavy či večírky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K72a83r73e60l 16D43r37d71a 6304262717

Bezpečnost vyřeší cedulka "za jízdy netančete". ;-D

Zrovna jsem v T3 přemýšlel nad výletní tramvají. Má nízké stropy a madla jsou tak k otloukání hlavy. Stojící má hlavu nad okny, takže výhled ven je nulový. V tom byly T3 vždy nepříjemné. Když výlet po Praze, tak v T3 se dá jen sedět.

Tady je navrhováno prosklení střechy. První T3, z které stojící cestující uvidí ven. Trochu pozdě. ;-)

A nezdá se mi ta modrá barva. Není to pak "pražská tramvaj".

0/0
28.10.2017 8:47

P62a60v48e45l 14Š64t56í94p34e52k 5679703134305

Vzhledem k tomu, že vyhlášený tramvajofob Drda v tramvaji v životě nebyl, protože se bojí, že ho sní, jsou jeho "argumenty" ohledně tyčí zcela irelevantní. A proti T6A5 máte co? Tam jsou zas moc vysoko a nedsáhnete?

0/0
28.10.2017 11:51

K61a14r25e17l 50D85r82d94a 6494782687

Máte pocit, že to nejsou věcné připomínky? A co s tím má společného T6A5?

(Tramvají musím teď nuceně jezdit dík uzavřenému Muzeu. "Špatnou pověst tramvají v Praze" dělá arogantní chování řidičů vůči cestujícím. To ujíždění a zabouchnutí dveří před nosem, to mi fakt chybělo. Najíždějí do chodců a aut a k tomu bláznivé cinkání, bez toho by Praha nebyla Prahou. A prudí mě vyčkávání do času, cestující netuší jak nastoupit, jen zlomyslnost. A problém 15T, jsou dlouhé. Do zastávky se dvě zpravidla nevejdou. Takže přestupy mezi linkami nehrozí. Ale když už dvě zastaví za sebou. To je maso, jak si řidič vychutná cestující, co nestihnou první 15T oběhnout a ujede jim.)

T6A5 má hojně látkové sedačky, kam nějaký hlupák nastřelil boční klandr. Pokud si cestující při sedání nedá pozor a nemá normovanou droboučkou zadnici podle trpaslíků od Zambezi, tak schytá ránu a modřinu na zadku. On si totiž cestující často sedá, když se ten cirkus dává do pohybu, takže to s ním o ten klandr zpravidla pěkně flákne. K nepochopení, kdo tohle vymýšlí?

Teď jsem jel v nějaké plastové hrůze. Tuším, že to byly nové ergo echt sedačky. DPP dělá ankety a plaší cestující "jaká je tedy ideální sedačka, když dřevěné vybrali hlupáci od DPP blbě?" A pak vyberou další nefunkční krám. Hlavně že je to pražská barva: šedá občanská a rudá bolševická.

Vedle mě seděl namakaný Ukrajinec. Dva chlapi jsme se vedle sebe nevešli. A jak je to tvarované, tak si nelze sednout jinak. Jeli jsme jak dva teplouši. Tak jsem ulovil samostatnou sedačku, ale tam jsem se zase nevešel proti druhé cestující s nohama, tak jsem si sedl napříč a opět "tlačící klandr" pod zadkem. Šedo-rudý opruz z DPP. To si do toho nikdo nesedne, když se to projektuje?

A jinak pořád potkávám KT8D5.RN2P. Asi pokrývá bezbariérové spoje. Půlka vozu se sedačkami zády po směru jízdy. To je výhra kulturního cestování v Praze... Rv

Mám pokračovat?

0/0
29.10.2017 7:09

P47a87v13e97l 21Š73t13í79p18e80k 5189713544335

Ano, máte mnoho domněnek o řidičích tramvají, které bohužel nejste schopen nijak doložit, čili lžete. A vytahovat barvu sedaček už je největší ubohost. Čím to asi bude, že obousměrná tramvaj má některá sedadla obráceně. Fakt těžko říct.

0/0
29.10.2017 14:27

K17a37r78e35l 63D75r66d68a 6104922207

Lžete Vy. Stačí se projít po Praze.

"Rudo myší" barva sedaček byla veledůležitým "zlatým hřebem" designu v projektech DPP. Prý bytostně pražské podle legendární T3. A výsledkem je hnus. Ta červená v T3 byla jásavě veselá. Teď jezdí v tramvajích něco, co připomíná obal průkazu KSČ. Ubohost je, že je to v provozu, a ne že se to kritizuje. (Níže dávám odkaz na sedačky, o kterých vedu řeč.)

Tady se nastřelí efektní T3 v modré. Opět hloupý designový výstřelek, když jsou pražské tramvaje 100 let červené. (Ono jde i o bezpečnost, přeci jenom řidiči a chodci vnímají na kolejích spíš červenou.) A když změna, tak ta barva by právě zde měla navodit pocit luxusu. Což šedomodrá dělnická jaksi u mě nenavozuje. Rv

Obousměrná tramvaj, ať si jezdí na experimentální trati kde je potřeba a neprudí v běžném provozu. Praha plná 15T a DPP není schopen poslat na bezbariérový spoj 15T.

(Řešil jsem bezbariérové spoje, vcelku nedávno. Bývala to u DPP katastrofa. Bezbariérový jízdní řád býval příšerný, intervaly nekonečné a ještě garantovaný spoj ráno klidně vynechá. (Za mrazu je to pro vozíčkáře obratem boj o život.) Do toho jezdí náhodně plno 15T, vcelku zbytečně, protože nejsou v jízdním řádu. Že to musí řešit KT8, je pro mě známkou toho, že bordel s bezbariérovostí u DPP trvá dál.) Rv

https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A150824_151250_praha-zpravy_bur&foto=NUB5d7760_160222_11377669.jpg

0/0
29.10.2017 15:22

P18a17v40e72l 75Š77t53í95p35e94k 5189163314545

Tak jsem se prošel po Praze a nic z toho. Třeba mi Drda aspoň zatím vysvětlí, jakou barvu by musela tramvaj mít, aby ji byl ochoten brát jako dopravní prostředek a ne strj k vraždění.

0/−1
29.10.2017 15:34

K56a95r98e49l 24D79r95d52a 6624262787

Koukám na bezbariérovou 9, co nás vozila do školy. Ráno nepravidelný 10-15-20 min. interval. Pokud jeden spoj vynechá, je z toho dvojnásobek. Za mrazů je to o zápal plic. Večer plánované "vláčky", kde po řadě bezbariérových hodinu nic nejede kolem 18-19 a 21-22. Byl problém dostat se z kina, z divadla, z večeře... Praha. Rv:-P

Tak na tom se nic nezměnilo. Patrně pro DPP dobře zajištěná služba, protože "inženýři" z DPP asi raději řeší Drdu na diskusi iDNES. :-P

(K těm arogantním řidičům. Ono to neplatí plošně. Jezdí plno slušných řidičů. Akorát ta slušnost má být samozřejmostí a nikdo ji neregistruje a nechválí. Ale když přijede klasické prase, tak namíchne cestující na půlku týdne. Viděl bych to, že jeden křupan hatí práci svých 10 slušných kolegů.) Rv

0/0
30.10.2017 5:46

J54o26s23e24f 92Š79v29e13c 6155116654953

To ještě nikdo nevymyslel na tramvaj skládací střechu? :-P

0/−1
27.10.2017 10:31

M49i45c15h40a27l 57D97ř21e28v71o 6148190296700

Dávno vymyšlená koncepce, která fungovala od roku 2002 na každoroční party Tramix. Tramvaj byla modernější a upravená méně, ale fungovalo to. i Wiki zná heslo Tramix ;-)

zde video z poslední akce 2016: bit.ly/2yOsbsF

0/0
27.10.2017 9:40

T68o59m77á39š 22Ž63i77t55n96ý 6321370821201

Tancovat za jízdy??

Leda u tyče... :-D

+4/0
27.10.2017 8:49

V12l38a86s27t48i55m40i12l 98K78o73c64u34r14e28k 4666363530184

....hurááá, konečně zábavní tramvaje, na které obyvatelé Prahy tak dlouho čekali.

Možná to vylepší život v Praze, protože poslední hodnocení, co jsem četl, které zahrnovalo kvalitu života, propadla Praha na cca 250 místo ve světě. Tak třeba pražskou pitnou vodu podle mezinárodních měřítek neuznali za pitnou, a proto je nutné to nějak vyvážit zábavními tramvajemi, ty ale v hodnocení nebyly. Škoda.

Praha tak bude stále více atraktivní pro opileckozábavní turistiku. Senzace.

+2/−2
27.10.2017 6:48

J15a73k18u59b 52R36o70u53s 3423710884182

To je zajímavé s tou vodou, už nějakou dobu řešíme problémy s kvalitou vody z kohoutku. Mohl byste, prosím, poslat nějaký odkaz na zdroj vašich informací?

0/0
27.10.2017 14:49

T18o89m74á86š 19Š89l83a86p69á73k 4400667598972

Pro autora. Opravte Kardouse na Kardause. Děkuji

0/−1
26.10.2017 20:18

R65o56m38a72n 37P40o94l82á74č15e38k 5296369735

Tahle to dopadá, když někdo kdo kreslí vibrátory, nakreslí tramvaj...:-P.

JInak slečna nevymyslela nic bombastického... Zakryté podvozky mají i sériové modernizace T3 několik let, zakryté spřáhlo taky, a jedny dveře máme na T3 - měřáku od roku 89...

Druhá věc, že v Brně udělali přestavbu K2 za 3 miliony ve vlastní dílně...

+5/0
26.10.2017 20:09

J22i83ř86í 69K37r89e65j56č44í39k 2407568464696

Ta "přestavba" K3 ale byla taky nesrovnatelně jednodušší než zamýšlená T3Coupé. V podstatě šlo jen o polep vnějšku, doplnění pípy a toiky. Tohle je novostavba.

0/0
27.10.2017 22:20

L30u44b10o77m92i92r 38M15a95c13h97o 2612760225177

potulná krčma :)

+4/0
26.10.2017 19:29

F98i81l80i69p 56H22e57r88c53í95k 9319182987105

Je pěkné že se inspirují Německem co se týče Párty tramvaje, ještě by se mohli inspirovat třeba preferencí MHD nebo lepší kulturou cestování v prostředcích MHD.

+5/−1
26.10.2017 19:12

K93a42r95e82l 58N22o53v69o38t50n43ý 7809826789896

Asi tak.

0/0
27.10.2017 10:45
Foto

B65r38o38n87i43s37l39a58v 75G75a22b18r86y20š 2342959701

Šalina Pub v Brně je vymakanější... :-P

+2/0
26.10.2017 18:23

D15a95n19a 64K64o93c62i93á55n21o52v28á 2233408739198

Tak Praha bude na nesmyslné trávníky mezi kolejemi (minulý týden se po nich pokoušela předjet sanitka kolonu, která neměla kam uhnout a bylo dost děsivé) hlavně potřebovat zalívací a sekací tramvaj.:-P

+4/−8
26.10.2017 18:20
Foto

B62r39o92n78i20s65l65a13v 46G16a81b10r45y82š 2272269461

Tramvajové tratě nejsou od toho, aby po nich jezdila auta. To si taky můžete stěžovat na to, že sanitky při zacpané ulici K Barrandovu nemohou použít tramvajovou estakádu.

+6/−5
26.10.2017 18:54

S20i63l72v93e56s73t72r 93K80a42d83e47ř33á57b98e76k 8230113715650

Ano, je to velký a zbytečný problém, že tramvajové tratě bez sjízdného svršku tvoří bariéru pro integrovaný záchranný systém, komplikují zavedení náhradní autobusové dopravy v případě přerušení provozu, komplikují objíždění překážek při mimořádných událostech atd. atd.

+4/−2
26.10.2017 19:46
Foto

B77r50o94n40i52s61l27a87v 80G92a20b38r34y12š 2752309201

Velký a zbytečný problém je to pro Vás. Nevidím žádný racionální důvod, proč by mělo jízdu tramvaje narušovat cokoliv jiného.

Bariéru pro IZS tvoří hlavně ti, kteří každodenně ucpávají silnice s chatrnou výmluvou, že jinak jezdit nemohou.

+5/−6
26.10.2017 19:50

S45i68l82v28e16s26t84r 32K28a98d81e34ř10á67b69e25k 8540803425230

No jistě, až se vaše tramvaj někde nabourá nebo vykolejí, tak není racionální důvod, aby se k ní včas dostali vaši dispečeři, jeřáb, popřípadě hasiči... A když si potřebujete přes víkend vyměnit výhybku (a ty koleje se musejí pořád dokola někde opravovat) nebo vám pod kolejnicí praskne voda, tak ale s vašimi náhradními autobusy ucpete vozovku, zatímco prázdný kolejový pás bude v délce několika kilometrů nevyužitelný.

+1/−3
26.10.2017 22:25
Foto

B77r62o13n21i54s15l98a49v 73G19a98b54r33y55š 2132649121

To byste mohl navléknout na všechno. I v metru se něco takového může stát.

A žádní "vaši" dispečeři, já žádné dispečery nemám.

+3/−1
26.10.2017 22:46

S82i58l43v78e55s29t42r 28K16a55d92e51ř68á19b57e93k 8860963675150

Však v metru je to taky velký problém, že když se něco stane v tunelu, těžko se k tomu někdo bude dostávat. Ale v metru je aspoň o něco vyšší stupeň zabezpečení.

0/0
27.10.2017 13:20

M79a17r60t20i84n 82R54u89z82i79c76k21a 1652608516977

http://mhd86.cz/2017/10/25/dpp-pripravuje-legendarni-tramvaj-t3-v-uprave-coupe/

0/0
26.10.2017 18:18

M83a78r97e17k 82D77e36m98č53á55k 9325504896965

Problém č. 1: ve 22h budou muset vypnout hudební produkci (na to dojely párty na parníku Tyrš). Problém č. 2: Stabilita (cestující se musí za jízdy držet, ale ne jeden druhého). Problém č. 3: Záchod. Problém č. 4: Malý prostor (chtělo by to spíš T15, aby se tam vešel bar, dj, toitoiky, zásobníky vody...).

Aspoň že se nic nepíše o tom, že by v tramvaji mělo být wifi, to jediné budí trochu důvěru.

+8/0
26.10.2017 17:45

M38a68r15t95i95n 12R50u82z67i69c45k87a 1382328756257

T3 je o par centimetru sirsi nez 15T...

0/0
26.10.2017 18:10

S39i12l57v15e95s13t28r 68K97a95d38e34ř20á40b37e31k 8480923815470

Záchod patřící DPP je na každé konečné, a jinam než na konečnou se s tou tramvají ani dojet nedá. Takže není problém každou půlhodinu zastavit u některého ze záchodů.

0/0
26.10.2017 19:38

J52a60n 63L54u94k42á94š 7407463473882

Za prve, brnenska salina pub WC ma, takze to jde, kdyz se chce.

Za druhe, zazil jsem v Praze soukromou jizdu tramvaji s narazenym sudem a trva to ponekud dele nez pul hodiny a byl to fakt problem. Jeden sportovec to pri cekani U Bulhara na semafor nevydrzel, rozrazil dvere a ulevil si. Tramvaj nemohla cekat (za ni byly dalsi soupravy), tak jela a on byl namakanej, tak ji na Husinecke dobehl.

Nevim, jeslti na te smycce na namesti Jiriho z Lobkovic (Soukromou jizdu nechteli radit na smycky mezi standardni linky.) meli DPP WC, kazdopadne cele osazenstvo vcetne zenskych brutalne obcuralo parcik vedle.

+1/0
26.10.2017 20:36

S96i75l77v39e92s48t41r 90K41a65d86e37ř97á16b21e58k 8560393185650

Záchod tam samozřejmě je. https://mapy.cz/s/29Og4

A pravidelně tam dnes končí linka 15. Dříve tam zase celodenně stávala v pohotovosti záložní souprava i s řidičem.

0/0
26.10.2017 22:37

K88a39r92e77l 85N50o92v60o11t69n32ý 7389606579496

No, až bude Pražský dopravní podnik brečet že nemá peníze, bude na místě připomenout, do jaké blbosti investoval a jaká asi bude návratnost...

Mimochodem taneční parket v tramvaji, to fakt není dobrý nápad. Snad ale těžším úrazům zabraní cedulky že cestující je povinen se za jízdy držet, nemá se naklánět z oken... ale kam si cestující odskočí po pár pivech?

+3/−7
26.10.2017 17:03

J36o44s62e96f 38C10h60o90d16o86u72n36s55k87ý 4311456829170

Prahou jezdí partybus. Nikdy jste ho nepotkal?

+3/0
26.10.2017 17:05

K38a32r18e46l 84N61o16v96o47t40n39ý 7949646979476

Ne, nepotkal. Také má parket a tančí se?

+1/−1
26.10.2017 17:07

J57o71s32e22f 76C21h37o87d77o11u71n97s77k65ý 4141236479850

tak jsem nebyl líny a zadal jsem "party bus praha" do googlu a vypadá to jako stejné vybavení, co plánují v té tramvaji. Zkuste to taky.

+1/−1
26.10.2017 23:54

O54n53d29ř26e28j 96Z76d44e32r13a23d59i75č90k18a 6384185393588

On je to ve finále super nápad, ALE. Na večírky a party tomu chybí jedna podstatná věc - záchod.. My jsme nad tím uvažovali, ale na tomhle se to seklo, po druhým, třetím pivu by začal problém..

+17/−1
26.10.2017 16:59

J23o69s39e26f 94C29h67o82d89o17u28n80s36k26ý 4561776529920

Záchody jsou na každé konečné, kterých je v Praze požehnaně...ale teda není to nic hezkého :D Ale třeba s tím podnik něco aspoň udělá.

+2/0
26.10.2017 17:04
Foto

D38a55n 13R25u98b76í14n 4843643519

Stačí vzít sebou kýbl R^

0/0
26.10.2017 17:21

S94i17l69v37e94s82t87r 72K84a23d12e30ř97á38b93e53k 8240833415330

Matně se pamatuji, že jsem někde četl, že jeden z vyhlídkových vozů, který kdysi sloužil mateřským školám, jakýsi nouzový záchod míval.

0/−1
26.10.2017 19:43

S58i43l39v84e25s11t13r 19K54a40d49e89ř44á13b41e93k 8100583525410

Už jsem to našel. Byla to primátorská tramvaj č. 200. Na zadní plošině se nacházela dřevěná truhla plná písku se dvěma kruhovými otvory uzavíratelná víkem. Sloužila jako nouzový záchod pro děti z mateřských škol. FOJTÍK, Pavel; LINERT, Stanislav; PROŠEK, František. Historie městské hromadné dopravy v Praze. 1. vyd. Praha : Dopravní podnik hlavního města Prahy, 1995. 271 s. ISBN 80-900065-6-6. Kapitola Vozový park Elektrických podniků v letech 1897–1907, s. 62.

+2/−1
26.10.2017 22:33

L42u68m15í67r 79V35i34t15h85a 2147327896102

Jak víte, že tam nebude?

0/0
27.10.2017 8:13

D33a27v46i72d 39F52r79e81i84m62a39n 8817626396633

Jako asi to muze byt sranda ale na druhou stranu pokud s pojizdnou hospodou budou blokovat dopravu v centru tak je to na facku.

0/−1
26.10.2017 16:53

S34i62l58v24e35s87t91r 25K74a34d26e44ř74á78b14e67k 8360263105430

Režim jízd vlaků neurčených jízdním řádem existuje už dnes, například cvičný vůz nebo smluvní jízdu dispečink nepustí do úseku, který je v danou denní dobu na hranici kapacity.

+1/−1
26.10.2017 19:40

M79a23r57e37k 28K10l61u60f82a 3518374964726

To není pravda. Možná to platí u smluvních jízd (tam jsou zřejmě trasy i časy průjezdů předem dané), ale u cvičných jízd to neplatí ani náhodou.

0/−1
26.10.2017 20:26

S93i50l60v50e73s75t74r 44K35a30d96e14ř35á44b17e15k 8570703555450

Ale platí.

Provozní předpis D 1/2, § 19:

1. Provoz vlaků neurčených k pravidelné přepravě cestujících musí být organizován tak, aby nebyl narušován provoz vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících.

2. Ke každé jízdě vlaku, neurčeného k pravidelné přepravě cestujících, musí být dán předem souhlas provozního dispečinku JPT.

3. Při nahlašování jízd zvláštních, služebních a cvičných vlaků je nutné provoznímu dispečinku JPT oznámit trasu a důvod jízdy, základní časové údaje (pravděpodobný čas vypravení a zatažení), evidenční čísla všech vozů a sestavu vlaku. Provozní dispečink JPT na základě těchto údajů může rozhodnout o dalších opatřeních k zabezpečení jízdy.

A fakt to tak odedávna funguje. Cvičný vůz se před výjezdem ohlašuje a dispečink mu dá pokyny, kam se nemá zejména ve špičce plést.

+1/−2
26.10.2017 22:29

M39a30r54e49k 10K85l16u87f40a 3648904814886

Není to tak, vždycky jsme ráno při výjezdu jen hlásili vozovnu, z které vyjíždíme, pořadí a volací znak pro vysílačku. Nikdy nikdo neplánoval trasu cvičné jízdy. Tu jsme si pro daný den určovali až ve voze. Vysílačka byla za jízdy nastavena do režimu příposlech a o možných komplikacích a dopravních omezeních v síti jsme tedy věděli. Takže těm místům jsme se vyhnuli až na základě aktuální situace, ale nikdy nám nikdo z dispečinku neurčoval, kudy máme jet a kudy ne.

0/0
27.10.2017 11:17

S47i11l83v62e17s84t52r 34K68a44d87e37ř39á23b73e26k 8520773935650

Protože instruktor ty zásady zná a dispečink mlčky předpokládá, že se jimi instruktor bude řídit, To je asi stejné, jako že obracení zpožděného vlaku měl určovat dispečink, ale ve skutečnosti to stejně vymýšlel a navrhoval většinou řidič, a dispečink mu to jen schvaloval nebo zamítl. A na tom se asi dodneška moc nezměnilo.

Jinak ovšem vysílačka na příposlech byla proti předpisům - sice to dělali skoro všichni, ale Mařík za to občas i nechával strhávat prémie. Cvičné vozy z toho oficiálně žádnou výjimku neměly.

0/−1
27.10.2017 13:26







Najdete na iDNES.cz