Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Z legendární Tatry T3 bude výletní tramvaj bez oken a s tanečním parketem

Pražský dopravní podnik představil novinku, kterou bude výletní tramvaj. Projekt vychází z klasického designu Tatry T3, ale nový vůz bude mít prosklenou střechu a taneční paket. Zájemci si ho budou pronajímat například na oslavy či večírky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K62a17r66e84l 17D76r76d31a 6334782177

Bezpečnost vyřeší cedulka "za jízdy netančete". ;-D

Zrovna jsem v T3 přemýšlel nad výletní tramvají. Má nízké stropy a madla jsou tak k otloukání hlavy. Stojící má hlavu nad okny, takže výhled ven je nulový. V tom byly T3 vždy nepříjemné. Když výlet po Praze, tak v T3 se dá jen sedět.

Tady je navrhováno prosklení střechy. První T3, z které stojící cestující uvidí ven. Trochu pozdě. ;-)

A nezdá se mi ta modrá barva. Není to pak "pražská tramvaj".

0/0
28.10.2017 8:47

P21a81v31e13l 40Š65t40í37p97e20k 5489793114585

Vzhledem k tomu, že vyhlášený tramvajofob Drda v tramvaji v životě nebyl, protože se bojí, že ho sní, jsou jeho "argumenty" ohledně tyčí zcela irelevantní. A proti T6A5 máte co? Tam jsou zas moc vysoko a nedsáhnete?

0/0
28.10.2017 11:51

K40a50r94e70l 63D48r41d94a 6194582347

Máte pocit, že to nejsou věcné připomínky? A co s tím má společného T6A5?

(Tramvají musím teď nuceně jezdit dík uzavřenému Muzeu. "Špatnou pověst tramvají v Praze" dělá arogantní chování řidičů vůči cestujícím. To ujíždění a zabouchnutí dveří před nosem, to mi fakt chybělo. Najíždějí do chodců a aut a k tomu bláznivé cinkání, bez toho by Praha nebyla Prahou. A prudí mě vyčkávání do času, cestující netuší jak nastoupit, jen zlomyslnost. A problém 15T, jsou dlouhé. Do zastávky se dvě zpravidla nevejdou. Takže přestupy mezi linkami nehrozí. Ale když už dvě zastaví za sebou. To je maso, jak si řidič vychutná cestující, co nestihnou první 15T oběhnout a ujede jim.)

T6A5 má hojně látkové sedačky, kam nějaký hlupák nastřelil boční klandr. Pokud si cestující při sedání nedá pozor a nemá normovanou droboučkou zadnici podle trpaslíků od Zambezi, tak schytá ránu a modřinu na zadku. On si totiž cestující často sedá, když se ten cirkus dává do pohybu, takže to s ním o ten klandr zpravidla pěkně flákne. K nepochopení, kdo tohle vymýšlí?

Teď jsem jel v nějaké plastové hrůze. Tuším, že to byly nové ergo echt sedačky. DPP dělá ankety a plaší cestující "jaká je tedy ideální sedačka, když dřevěné vybrali hlupáci od DPP blbě?" A pak vyberou další nefunkční krám. Hlavně že je to pražská barva: šedá občanská a rudá bolševická.

Vedle mě seděl namakaný Ukrajinec. Dva chlapi jsme se vedle sebe nevešli. A jak je to tvarované, tak si nelze sednout jinak. Jeli jsme jak dva teplouši. Tak jsem ulovil samostatnou sedačku, ale tam jsem se zase nevešel proti druhé cestující s nohama, tak jsem si sedl napříč a opět "tlačící klandr" pod zadkem. Šedo-rudý opruz z DPP. To si do toho nikdo nesedne, když se to projektuje?

A jinak pořád potkávám KT8D5.RN2P. Asi pokrývá bezbariérové spoje. Půlka vozu se sedačkami zády po směru jízdy. To je výhra kulturního cestování v Praze... Rv

Mám pokračovat?

0/0
29.10.2017 7:09

P73a81v77e39l 51Š19t15í37p69e70k 5859413384445

Ano, máte mnoho domněnek o řidičích tramvají, které bohužel nejste schopen nijak doložit, čili lžete. A vytahovat barvu sedaček už je největší ubohost. Čím to asi bude, že obousměrná tramvaj má některá sedadla obráceně. Fakt těžko říct.

0/0
29.10.2017 14:27

K44a88r29e82l 37D61r58d36a 6444212157

Lžete Vy. Stačí se projít po Praze.

"Rudo myší" barva sedaček byla veledůležitým "zlatým hřebem" designu v projektech DPP. Prý bytostně pražské podle legendární T3. A výsledkem je hnus. Ta červená v T3 byla jásavě veselá. Teď jezdí v tramvajích něco, co připomíná obal průkazu KSČ. Ubohost je, že je to v provozu, a ne že se to kritizuje. (Níže dávám odkaz na sedačky, o kterých vedu řeč.)

Tady se nastřelí efektní T3 v modré. Opět hloupý designový výstřelek, když jsou pražské tramvaje 100 let červené. (Ono jde i o bezpečnost, přeci jenom řidiči a chodci vnímají na kolejích spíš červenou.) A když změna, tak ta barva by právě zde měla navodit pocit luxusu. Což šedomodrá dělnická jaksi u mě nenavozuje. Rv

Obousměrná tramvaj, ať si jezdí na experimentální trati kde je potřeba a neprudí v běžném provozu. Praha plná 15T a DPP není schopen poslat na bezbariérový spoj 15T.

(Řešil jsem bezbariérové spoje, vcelku nedávno. Bývala to u DPP katastrofa. Bezbariérový jízdní řád býval příšerný, intervaly nekonečné a ještě garantovaný spoj ráno klidně vynechá. (Za mrazu je to pro vozíčkáře obratem boj o život.) Do toho jezdí náhodně plno 15T, vcelku zbytečně, protože nejsou v jízdním řádu. Že to musí řešit KT8, je pro mě známkou toho, že bordel s bezbariérovostí u DPP trvá dál.) Rv

https://praha.idnes.cz/foto.aspx?r=praha-zpravy&c=A150824_151250_praha-zpravy_bur&foto=NUB5d7760_160222_11377669.jpg

0/0
29.10.2017 15:22

P23a81v91e82l 97Š62t57í56p31e62k 5359873284925

Tak jsem se prošel po Praze a nic z toho. Třeba mi Drda aspoň zatím vysvětlí, jakou barvu by musela tramvaj mít, aby ji byl ochoten brát jako dopravní prostředek a ne strj k vraždění.

0/−1
29.10.2017 15:34

K82a78r19e24l 26D11r15d59a 6814442647

Koukám na bezbariérovou 9, co nás vozila do školy. Ráno nepravidelný 10-15-20 min. interval. Pokud jeden spoj vynechá, je z toho dvojnásobek. Za mrazů je to o zápal plic. Večer plánované "vláčky", kde po řadě bezbariérových hodinu nic nejede kolem 18-19 a 21-22. Byl problém dostat se z kina, z divadla, z večeře... Praha. Rv:-P

Tak na tom se nic nezměnilo. Patrně pro DPP dobře zajištěná služba, protože "inženýři" z DPP asi raději řeší Drdu na diskusi iDNES. :-P

(K těm arogantním řidičům. Ono to neplatí plošně. Jezdí plno slušných řidičů. Akorát ta slušnost má být samozřejmostí a nikdo ji neregistruje a nechválí. Ale když přijede klasické prase, tak namíchne cestující na půlku týdne. Viděl bych to, že jeden křupan hatí práci svých 10 slušných kolegů.) Rv

0/0
30.10.2017 5:46

J14o43s60e31f 88Š61v75e63c 6575596354173

To ještě nikdo nevymyslel na tramvaj skládací střechu? :-P

0/−1
27.10.2017 10:31

M74i21c23h64a77l 13D55ř26e95v46o 6138280466410

Dávno vymyšlená koncepce, která fungovala od roku 2002 na každoroční party Tramix. Tramvaj byla modernější a upravená méně, ale fungovalo to. i Wiki zná heslo Tramix ;-)

zde video z poslední akce 2016: bit.ly/2yOsbsF

0/0
27.10.2017 9:40

T35o39m60á33š 78Ž26i86t49n46ý 6401670931541

Tancovat za jízdy??

Leda u tyče... :-D

+4/0
27.10.2017 8:49

V97l77a38s91t85i18m67i94l 59K48o97c58u43r84e96k 4616853950294

....hurááá, konečně zábavní tramvaje, na které obyvatelé Prahy tak dlouho čekali.

Možná to vylepší život v Praze, protože poslední hodnocení, co jsem četl, které zahrnovalo kvalitu života, propadla Praha na cca 250 místo ve světě. Tak třeba pražskou pitnou vodu podle mezinárodních měřítek neuznali za pitnou, a proto je nutné to nějak vyvážit zábavními tramvajemi, ty ale v hodnocení nebyly. Škoda.

Praha tak bude stále více atraktivní pro opileckozábavní turistiku. Senzace.

+2/−2
27.10.2017 6:48

J95a59k10u52b 84R40o71u84s 3693430534292

To je zajímavé s tou vodou, už nějakou dobu řešíme problémy s kvalitou vody z kohoutku. Mohl byste, prosím, poslat nějaký odkaz na zdroj vašich informací?

0/0
27.10.2017 14:49

T19o78m34á27š 33Š20l38a45p32á85k 4920367798272

Pro autora. Opravte Kardouse na Kardause. Děkuji

0/−1
26.10.2017 20:18

R48o80m64a10n 52P27o43l18á92č11e22k 5476659165

Tahle to dopadá, když někdo kdo kreslí vibrátory, nakreslí tramvaj...:-P.

JInak slečna nevymyslela nic bombastického... Zakryté podvozky mají i sériové modernizace T3 několik let, zakryté spřáhlo taky, a jedny dveře máme na T3 - měřáku od roku 89...

Druhá věc, že v Brně udělali přestavbu K2 za 3 miliony ve vlastní dílně...

+5/0
26.10.2017 20:09

J25i73ř23í 75K49r68e72j40č20í73k 2687258624206

Ta "přestavba" K3 ale byla taky nesrovnatelně jednodušší než zamýšlená T3Coupé. V podstatě šlo jen o polep vnějšku, doplnění pípy a toiky. Tohle je novostavba.

0/0
27.10.2017 22:20

L35u68b78o82m14i14r 74M71a42c51h98o 2452350185667

potulná krčma :)

+4/0
26.10.2017 19:29

F86i60l26i93p 63H31e56r46c33í63k 9489162737225

Je pěkné že se inspirují Německem co se týče Párty tramvaje, ještě by se mohli inspirovat třeba preferencí MHD nebo lepší kulturou cestování v prostředcích MHD.

+5/−1
26.10.2017 19:12

K49a46r42e90l 74N38o19v96o18t71n93ý 7739726749776

Asi tak.

0/0
27.10.2017 10:45
Foto

B49r41o12n84i79s93l79a14v 92G16a72b12r15y39š 2762409911

Šalina Pub v Brně je vymakanější... :-P

+2/0
26.10.2017 18:23

D35a34n98a 60K34o16c25i20á57n24o66v51á 2303888539168

Tak Praha bude na nesmyslné trávníky mezi kolejemi (minulý týden se po nich pokoušela předjet sanitka kolonu, která neměla kam uhnout a bylo dost děsivé) hlavně potřebovat zalívací a sekací tramvaj.:-P

+4/−8
26.10.2017 18:20
Foto

B14r31o78n68i22s93l17a55v 40G68a88b68r97y42š 2662259461

Tramvajové tratě nejsou od toho, aby po nich jezdila auta. To si taky můžete stěžovat na to, že sanitky při zacpané ulici K Barrandovu nemohou použít tramvajovou estakádu.

+6/−5
26.10.2017 18:54

S69i73l22v49e70s33t30r 53K69a23d51e58ř25á49b98e68k 8790363705630

Ano, je to velký a zbytečný problém, že tramvajové tratě bez sjízdného svršku tvoří bariéru pro integrovaný záchranný systém, komplikují zavedení náhradní autobusové dopravy v případě přerušení provozu, komplikují objíždění překážek při mimořádných událostech atd. atd.

+4/−2
26.10.2017 19:46
Foto

B46r83o78n92i40s70l64a18v 82G53a41b77r95y77š 2182489811

Velký a zbytečný problém je to pro Vás. Nevidím žádný racionální důvod, proč by mělo jízdu tramvaje narušovat cokoliv jiného.

Bariéru pro IZS tvoří hlavně ti, kteří každodenně ucpávají silnice s chatrnou výmluvou, že jinak jezdit nemohou.

+5/−6
26.10.2017 19:50

S81i83l76v18e55s70t45r 91K15a40d10e18ř42á37b77e29k 8400673755430

No jistě, až se vaše tramvaj někde nabourá nebo vykolejí, tak není racionální důvod, aby se k ní včas dostali vaši dispečeři, jeřáb, popřípadě hasiči... A když si potřebujete přes víkend vyměnit výhybku (a ty koleje se musejí pořád dokola někde opravovat) nebo vám pod kolejnicí praskne voda, tak ale s vašimi náhradními autobusy ucpete vozovku, zatímco prázdný kolejový pás bude v délce několika kilometrů nevyužitelný.

+1/−3
26.10.2017 22:25
Foto

B50r84o62n50i76s21l91a26v 73G49a75b67r26y84š 2132279241

To byste mohl navléknout na všechno. I v metru se něco takového může stát.

A žádní "vaši" dispečeři, já žádné dispečery nemám.

+3/−1
26.10.2017 22:46

S92i11l91v73e61s39t62r 31K80a14d33e10ř19á29b43e66k 8620283415160

Však v metru je to taky velký problém, že když se něco stane v tunelu, těžko se k tomu někdo bude dostávat. Ale v metru je aspoň o něco vyšší stupeň zabezpečení.

0/0
27.10.2017 13:20

M64a25r38t96i94n 25R47u24z25i15c25k22a 1842288486927

http://mhd86.cz/2017/10/25/dpp-pripravuje-legendarni-tramvaj-t3-v-uprave-coupe/

0/0
26.10.2017 18:18

M13a87r63e81k 45D52e21m81č96á39k 9825234486845

Problém č. 1: ve 22h budou muset vypnout hudební produkci (na to dojely párty na parníku Tyrš). Problém č. 2: Stabilita (cestující se musí za jízdy držet, ale ne jeden druhého). Problém č. 3: Záchod. Problém č. 4: Malý prostor (chtělo by to spíš T15, aby se tam vešel bar, dj, toitoiky, zásobníky vody...).

Aspoň že se nic nepíše o tom, že by v tramvaji mělo být wifi, to jediné budí trochu důvěru.

+8/0
26.10.2017 17:45

M77a47r11t85i95n 15R76u36z47i24c56k15a 1672298146617

T3 je o par centimetru sirsi nez 15T...

0/0
26.10.2017 18:10

S25i15l39v78e98s46t94r 63K53a43d41e66ř21á11b97e38k 8470673245360

Záchod patřící DPP je na každé konečné, a jinam než na konečnou se s tou tramvají ani dojet nedá. Takže není problém každou půlhodinu zastavit u některého ze záchodů.

0/0
26.10.2017 19:38

J88a22n 70L66u75k88á40š 7577233263472

Za prve, brnenska salina pub WC ma, takze to jde, kdyz se chce.

Za druhe, zazil jsem v Praze soukromou jizdu tramvaji s narazenym sudem a trva to ponekud dele nez pul hodiny a byl to fakt problem. Jeden sportovec to pri cekani U Bulhara na semafor nevydrzel, rozrazil dvere a ulevil si. Tramvaj nemohla cekat (za ni byly dalsi soupravy), tak jela a on byl namakanej, tak ji na Husinecke dobehl.

Nevim, jeslti na te smycce na namesti Jiriho z Lobkovic (Soukromou jizdu nechteli radit na smycky mezi standardni linky.) meli DPP WC, kazdopadne cele osazenstvo vcetne zenskych brutalne obcuralo parcik vedle.

+1/0
26.10.2017 20:36

S58i65l90v98e14s23t12r 88K23a92d67e53ř38á93b74e38k 8180763885900

Záchod tam samozřejmě je. https://mapy.cz/s/29Og4

A pravidelně tam dnes končí linka 15. Dříve tam zase celodenně stávala v pohotovosti záložní souprava i s řidičem.

0/0
26.10.2017 22:37

K41a40r91e90l 58N38o50v47o51t32n78ý 7259936769506

No, až bude Pražský dopravní podnik brečet že nemá peníze, bude na místě připomenout, do jaké blbosti investoval a jaká asi bude návratnost...

Mimochodem taneční parket v tramvaji, to fakt není dobrý nápad. Snad ale těžším úrazům zabraní cedulky že cestující je povinen se za jízdy držet, nemá se naklánět z oken... ale kam si cestující odskočí po pár pivech?

+3/−7
26.10.2017 17:03

J67o17s87e94f 49C33h73o55d82o59u28n94s38k67ý 4211506659810

Prahou jezdí partybus. Nikdy jste ho nepotkal?

+3/0
26.10.2017 17:05

K85a55r67e17l 62N57o65v70o79t20n97ý 7979896139706

Ne, nepotkal. Také má parket a tančí se?

+1/−1
26.10.2017 17:07

J85o86s42e68f 53C25h44o58d79o72u94n29s70k39ý 4951856499920

tak jsem nebyl líny a zadal jsem "party bus praha" do googlu a vypadá to jako stejné vybavení, co plánují v té tramvaji. Zkuste to taky.

+1/−1
26.10.2017 23:54

O69n36d69ř86e19j 50Z26d24e38r35a74d65i78č88k41a 6184955973678

On je to ve finále super nápad, ALE. Na večírky a party tomu chybí jedna podstatná věc - záchod.. My jsme nad tím uvažovali, ale na tomhle se to seklo, po druhým, třetím pivu by začal problém..

+17/−1
26.10.2017 16:59

J34o30s33e15f 82C71h87o90d28o68u84n40s27k38ý 4711306259610

Záchody jsou na každé konečné, kterých je v Praze požehnaně...ale teda není to nic hezkého :D Ale třeba s tím podnik něco aspoň udělá.

+2/0
26.10.2017 17:04
Foto

D45a69n 27R39u28b50í78n 4783903409

Stačí vzít sebou kýbl R^

0/0
26.10.2017 17:21

S86i33l71v70e71s64t25r 86K85a64d81e94ř89á80b40e83k 8210953135450

Matně se pamatuji, že jsem někde četl, že jeden z vyhlídkových vozů, který kdysi sloužil mateřským školám, jakýsi nouzový záchod míval.

0/−1
26.10.2017 19:43

S63i37l95v47e77s68t49r 83K50a54d24e51ř84á63b29e56k 8960293245390

Už jsem to našel. Byla to primátorská tramvaj č. 200. Na zadní plošině se nacházela dřevěná truhla plná písku se dvěma kruhovými otvory uzavíratelná víkem. Sloužila jako nouzový záchod pro děti z mateřských škol. FOJTÍK, Pavel; LINERT, Stanislav; PROŠEK, František. Historie městské hromadné dopravy v Praze. 1. vyd. Praha : Dopravní podnik hlavního města Prahy, 1995. 271 s. ISBN 80-900065-6-6. Kapitola Vozový park Elektrických podniků v letech 1897–1907, s. 62.

+2/−1
26.10.2017 22:33

L51u17m48í29r 70V63i39t42h28a 2317477436252

Jak víte, že tam nebude?

0/0
27.10.2017 8:13

D62a44v48i54d 13F31r86e24i70m71a44n 8797276756433

Jako asi to muze byt sranda ale na druhou stranu pokud s pojizdnou hospodou budou blokovat dopravu v centru tak je to na facku.

0/−1
26.10.2017 16:53

S82i20l69v80e54s95t95r 43K65a41d18e45ř49á27b45e17k 8380603175450

Režim jízd vlaků neurčených jízdním řádem existuje už dnes, například cvičný vůz nebo smluvní jízdu dispečink nepustí do úseku, který je v danou denní dobu na hranici kapacity.

+1/−1
26.10.2017 19:40

M19a25r34e20k 15K52l67u16f37a 3308524374806

To není pravda. Možná to platí u smluvních jízd (tam jsou zřejmě trasy i časy průjezdů předem dané), ale u cvičných jízd to neplatí ani náhodou.

0/−1
26.10.2017 20:26

S28i71l46v75e51s46t80r 95K13a40d19e62ř13á50b16e41k 8200373435180

Ale platí.

Provozní předpis D 1/2, § 19:

1. Provoz vlaků neurčených k pravidelné přepravě cestujících musí být organizován tak, aby nebyl narušován provoz vlaků určených k pravidelné přepravě cestujících.

2. Ke každé jízdě vlaku, neurčeného k pravidelné přepravě cestujících, musí být dán předem souhlas provozního dispečinku JPT.

3. Při nahlašování jízd zvláštních, služebních a cvičných vlaků je nutné provoznímu dispečinku JPT oznámit trasu a důvod jízdy, základní časové údaje (pravděpodobný čas vypravení a zatažení), evidenční čísla všech vozů a sestavu vlaku. Provozní dispečink JPT na základě těchto údajů může rozhodnout o dalších opatřeních k zabezpečení jízdy.

A fakt to tak odedávna funguje. Cvičný vůz se před výjezdem ohlašuje a dispečink mu dá pokyny, kam se nemá zejména ve špičce plést.

+1/−2
26.10.2017 22:29

M59a18r72e14k 27K23l47u68f75a 3898384604896

Není to tak, vždycky jsme ráno při výjezdu jen hlásili vozovnu, z které vyjíždíme, pořadí a volací znak pro vysílačku. Nikdy nikdo neplánoval trasu cvičné jízdy. Tu jsme si pro daný den určovali až ve voze. Vysílačka byla za jízdy nastavena do režimu příposlech a o možných komplikacích a dopravních omezeních v síti jsme tedy věděli. Takže těm místům jsme se vyhnuli až na základě aktuální situace, ale nikdy nám nikdo z dispečinku neurčoval, kudy máme jet a kudy ne.

0/0
27.10.2017 11:17

S72i12l51v93e69s56t64r 13K14a98d61e30ř68á97b20e56k 8780923225920

Protože instruktor ty zásady zná a dispečink mlčky předpokládá, že se jimi instruktor bude řídit, To je asi stejné, jako že obracení zpožděného vlaku měl určovat dispečink, ale ve skutečnosti to stejně vymýšlel a navrhoval většinou řidič, a dispečink mu to jen schvaloval nebo zamítl. A na tom se asi dodneška moc nezměnilo.

Jinak ovšem vysílačka na příposlech byla proti předpisům - sice to dělali skoro všichni, ale Mařík za to občas i nechával strhávat prémie. Cvičné vozy z toho oficiálně žádnou výjimku neměly.

0/−1
27.10.2017 13:26







Najdete na iDNES.cz