Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pudl zabitý rotvajlery byl bez vodítka. Jeho majitelka dostala pokutu

Pokutu za přestupek dostala majitelka pudla, kterého v říjnu ve Vraném nad Vltavou zakousli dva rotvajleři. Její kamarádka, která tehdy psa venčila, ho totiž neměla na vodítku. Problém s agresivními psy řeší černošická radnice a veterinární správa.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P31e67t84r33a 18B94a68ď55u27r76o79v31á 7420910550786

Fenku jsem osobně znala, bylo to klidné zvíře, které nikoho neprovokovalo, ve svém věku, sluch skoro ten tam, si již jen rozvážně ťapkalo a už ani neběhalo. Dokonce ani kdysi v mládí. Majitelka fenky dostala pokutu za porušení vyhlášky o volném pohybu psů za to, že nechala starého nemohoucího psa kolem sebe bez vodítka chodit v obci, kde to není povoleno. Plně doufám, že samostatná procházka oněch dvou macíčků ve finále vyjde majitele mnohonásobně dráž. Protože nic jiného či snad světoborného se stejně nestane. Jaksi lidsky mi ovšem nepřijde normální, aby konkrétně v tomto kdokoliv argumentoval jakýmkoliv vodítkem na straně pudla. Leda by si oni dva vzrostlí psíčci řekli: "Ach táák, von je ten pejsek na šňůrce, tak to my to balíme!". Tož to by pak byla jiná. Měním přeplněný kýbl na zvratky v souvislosti s naším trestním zákonem. Neb dokud člověk nemá strach z tvrdého trestu, bude mu nějaký zákon či vyhláška šuma fuk. Včera, dnes i zítra. Jediné, co by mě zajímalo je, zda-li se budoucí generace v zemi české, v domově našem, dožijí dob, kdy zodpovědnost ruku v ruce se strachem z tvrdého postihu bude fungovat i v souvislosti se zvířaty, nejen v případě jakéhokoliv zranění. Toho se však, i přes pravděpodobnost geneticky nadstandardní dlouhověkosti, nedožiju. Snad jednou bude pokuta za volné pobíhání psů třebas nejmíň půlka běžného platu a za zakousnutí psa automatické odebrání a pár let na tvrdo, možná pár incidentů ubyde a psa dokonce nebude mít jen tak leckdo. Carpe diem.

0/0
17.11.2017 20:13

J28a33n 45F62r54i90d78r95i19c49h 6575108119113

Tady to je spíš případ, že se sešli dva blbci.

0/0
19.12.2017 18:56

P63e30t88r 37V67e42s32e83l44ý 6591296429380

Nejvíc veselé je to, že majitelé psů nevidí ve volném pobíhání psů žádný problém.

Tedy jen do chvíle, než jim zakousne toho jejich jiný pes navolno, to pak mají pěnu u "úst" a volají po odškodnění... ;-D;-D;-D

+2/−1
3.11.2017 6:13

M96a34r69t63i40n 90R80ů72ž81i16č85k40a 9884881238679

tak u nás existuje i oblast, kde je venčení psů "na volno" povoleno

ale většina oblastí je minimálně to vodítko a někde je i zákaz psů vůbec

0/0
3.11.2017 6:22

P47e67t53r 26V22e58s42e15l34ý 6231566449880

Tak to je logické, je to následek toho, že majipelé psů nemají vůči svým milákum žádnou soudnost a jsou ve většině případů naprosto bezohlední.

0/−1
3.11.2017 6:26

M85a43r22t61i14n 98R84ů78ž93i69č20k29a 9904481818509

co je logické, že jsou prostiry, kde psi pobíhají volně (jen pod kontrolou)

neházejte je do jednoho pytle :) ... to máte jako s řidiči

0/0
3.11.2017 6:57

P37e52t43r 69V75e22s60e87l22ý 6601476919640

Čtete "ve většině případů"? Ale být tolik bezohledných a bez soudnosti na silnicích, tak je nehod 1000x tolik...

0/−1
3.11.2017 9:21

M38a27r43t46i82n 95R71ů73ž77i83č89k38a 9884521978439

většině případů to není ... nebo máte nějakou statistiku?

spíš bych řekl, že stále více majitelů psů je zodpovědných, když už si pořídí psa do města - uklízí po něm, vodí ho na vodítku a s košíkem

spíš ti neukáznění jsou více vidět

samozřejmě se dá říct, že ten kdo si pořídí psa do bytu (bez výběhu) je nezodpovědný a pak máte pravdu

0/0
3.11.2017 9:40

P95e31t20r 59V63e96s69e23l73ý 6231726829340

jste nějak postižen tím psem bez výběhu. Na malém psu v bytě nic není špatného

0/−2
3.11.2017 17:52

P48e52t60r 91V23e65s51e76l82ý 6171526209760

Pudl na volno, špatně, rotvajler bez dozoru špatně. Bohužel klasika u většiny pejskařů co mají psíky jako náhradu něčeho co v životě nemají. partner, kamarád, dítě, vnuk... Pak přichází stav, kdy pes je něco jiného než zvíře a oni se k němu tak začnou chovat. Pak přichází stejné reakce když jim řeknete at si ho dají na vodítko, jako by jste po nich chtěli, aby si dali na vodítko psé dítě... Jsou to vlastně chudáci z určitého pohledu. Na psa by mel být zbroják, a na psa techničák. Majitel prokázat že je schopen vůbec psa vlastnit a vychovávat a pes prokázat že je ovladatelný. Obojí pravidelně kontrolovat a případně odebírat.

+4/−1
2.11.2017 5:55

M58a67r53t40i85n 68R61ů53ž25i39č37k42a 9114411578309

začátek dobrý

konec ... no kontroverzní

kdo by to kontroloval a ověřoval?

všechna plemena stejně nebo by to bylo rozdělené na "motorky" a "auta" a "náklaďáky" :) ?

jak odebírat, kam?

měl jste někdy psa? jakého? díky

PS: pes do bytů by (od určité velikosti) neměl přijít vůbec a páníček by měl za svého pejska 100% odpovídat ve všem!

+1/0
2.11.2017 15:49

P71e69t32r 88V49e39s40e38l46ý 6751866569660

Děláte si legraci? Prý jak kontroloval. To nedokážete posoudit to, zda pes je ovladatelný a pán schopný ovládat? Jistě že rozděleno třeba na "bojové" a ostatní, na ty první ještě psychotesty páníčka.

0/−1
3.11.2017 5:49

M23a23r66t48i85n 48R11ů69ž43i36č14k30a 9794321238329

nedělám si legraci

ptal jsem KDO ne JAK? odpovíte?

na úřadu není osoba, která by měla nějaké zkoušky ... takže je posílat do nějakého kynologického spolku? to není jejich náplní ze zákona (i autoškola nemůže testovat sama, ta jen učí a na testy je komisař)

a ono i to JAK je otázkou ... byly už návrhy (po nějakých útocích), že pes musí vydržet být na zemi pod jiným psem (blbost ... pokud ten jiný pes není alfa) ... takže normální sedni, lehni, ke mně, k noze na cvičáku nemusí stačit, když to nebude i se zátěží dalších (provokujích) faktorů

navíc (!) pes může poslouchat svého pána, ale pokud ho na vycházku vezme někdo jiný, tak může být problém ... může utéct (moc petard apod.)

neexistuje ani jednoznačné rozdělení na ta "bojová" atd. - takže by se musela legislativa dost změnit a to je běh na dlouhou trať

- - -

zopakuji svou otázku: měl jste někdy psa? jakého? díky

+1/0
3.11.2017 6:55

P58e22t34r 93V55e20s46e30l31ý 6371286379240

Pokud nedokážete připustit že lze zcela objektivně zhodnotit, lhostejno jak se to nastaví kdo to prověří, zda je pes ovladatelný, tak je každé další slovo zbytečné. Čekal jsem že se chytíte na "bojová", no v Anglii je celkem dobře definují, a kontroly odstraňují i ty kteří mají jen gen těchto plemen v krvi. To jistě víte jako expert. A ano, bavíme se o změně legislativy ale ta nastane až pes zmasakruje dítě poslance, jinak ne, v ČR je pejsklařská loby tak silná že si to nikdo nechce s psíčkařem voličem rozházet.

0/−1
3.11.2017 9:24

M93a20r81t15i86n 12R25ů69ž92i24č91k55a 9604381428279

zase bez odpovědí ... takže asi psa nemáte a asi je nemáte rád + lidi okolo nich :(

- - -

tak samozřejmě, že se dá nějak hodnotit - od toho jsou různé soutěže (a nemyslím krásy), kvalifikace a normy pro pracovní plemena, ale ne plošně pro každého i podvraťáka - KDO by to dělal? JAK by to dělal? KDY by to dělal - hned po pořízení, po půl roce, po roce ... co do té doby ... takových otazníku, vy to navrhujete, tak dejte řešení!

Mne zajímaly odpovědi na mé otázky a ty jste nedal - existuje někde ve světě takové prověřování? nevím o něm

u nás definice bojového plemene není a neshodli se ani odborníci - obecně: nebezpečný pes je (může být) ten, který není vychován a nemá respekt k člověku ... znám agresivní prcky (jsou pány v domácí smečce) a klidné velké psy (vychované) i tzv. bojové/nebezpečné (v Irsku je zvlášť nebezpečný i Německý ovčák). V Anglii mají mezi nebezpečnými jen 4 plemena, jinde daleko více... mají omezení na věk, na pojištění a pod. - ale nikde jsem nenašel zkoušky...

takže zkuste odpovědět na co jsem se ptal a neútočit :)

hezký den

PS: citace: "Bojová plemena psů v současné době podle právního řádu ani podle kynologických standardů fakticky neexistují. Označení "bojová plemena" podle Českomoravské kynologické unie není správné a je zavádějící... <k žebříčku vybraných plemen> Fakt, že je do kategorie bojových psů nějaké plemeno zařazeno, nemusí znamenat skutečnost, že psi dané rasy jsou agresivní, zlí a nebezpeční."

+1/0
3.11.2017 10:10

P67e69t17r 27V16e86s62e62l61ý 6201126759460

Jste v podstatě nemocný člověk... Lituji Vás.

0/−2
3.11.2017 17:56

M27a58r29t73i55n 48R26ů32ž24i91č30k96a 9624651968419

;-D ty neumíš odpověď na základníotázky a já jsem nemocný

nejhorší srážka je s kým? s P.Veselým

takže pokračovat budu až pošleš odpovědi

0/0
3.11.2017 18:43

P47e94t81r 14V12e62s66e21l19ý 6181176569280

Nemám potřebu odpovídat, ty jsi jasný případ :D

0/−1
5.11.2017 10:05

Z53d76e98n49ě32k 74M64l72e81j15n89e26k 8946537763850

To ta hovězí starostka dala paní pokutu za venčení psa na volno, ale ty rotvajleři byli asi v té době na vodítku když zakousli pudla???...... a pokutu nedostal majitel????;-€;-€;-O

+10/0
1.11.2017 22:21

P30e52t31r 65V30e23s25e30l71ý 6441646909180

Pokuta je naprosto v pořádku

+1/−4
2.11.2017 5:56

M63i46c40h68a13e70l25a 30P57l39a89n41á 2683657883917

Je tomu asi týden, co mi jeden myslitel vysvětloval, že své cca čtyřicetikilové feně vodítko nedává, že to je týrání zvířat, cituji: "A na to sou paragrafy, paninko." Začínám mít pocit, jestli už nenastal čas na nějakou obdobu psích "řidičáků".

+4/0
1.11.2017 21:40

P86e16t19r 89V34e88s64e85l90ý 6971396609780

Máte takového psíčkaře přímo i tady... František Pták trochu níž tvrdí totéž. Rv

0/0
3.11.2017 6:00

J76i87ř20í 72K64a27l67i58n56a 5918814616643

Paní dostala pokutu oprávněně. Ani malí psi by neměli běhat na volno. Teď je řada na majiteli psů, aby paní spravedlivě odškodnil za ztrátu pejska a morální újmu.

+3/−3
1.11.2017 21:39

M72i23l40a34n 61Š56m35o37l83í38k 3557114822740

A to jako proč by neměli běhat na volno ? Že si místní úřad vymyslí takovou dementní vyhlášku ?

+2/−3
2.11.2017 1:12

P81e54t77r 15V41e63s51e79l51ý 6781676149480

Á potrefená husa už kýhá.... Smiřte se s tím, pes je ZVIŘE.

+2/−1
2.11.2017 5:57

M31i43c40h23a36e37l 68D26o50u54c66h45a 2818352501910

Kýho výra - husa KEJHÁ!!

0/0
14.11.2017 10:52

M58a64r71t80i51n 84R13ů78ž86i50č96k23a 9914711618659

pokud nejsou 100 % ovladatelní, tak nemohou - bezpečí druhých, uklízení po nich

ty vyhlášky jsou běžné ... vy asi nemáte psa nebo žijete někde v lesích ... pochybuji, že vaše obec nemá podobnou vyhlášku

+1/0
3.11.2017 6:21

J57a18r13o93s53l24a28v 73B23y58s40t10ř21i68c58k38ý 8117861914235

Konečně správný postup policie. Žádný pes nemá běhat navolno :-)

+1/−2
1.11.2017 20:38

F95r32a96n45t39i61š36e85k 40M55i33t78a92š 6109866734319

Ti rotvajleři byli na vodítku?

+7/0
1.11.2017 21:07

P55e48t44r 46V97e67s92e53l13ý 6661276919680

Nebyli, alespon meli možnost se před volně pobíhajícím pudlem bránit...

0/−1
3.11.2017 6:16

F21r15a78n47t69i35š21e66k 64P91t87á42k 5428662358619

V jake zemi to zijeme?

+4/0
1.11.2017 18:28

K17a20t81e83ř17i55n48a 57F76e97n63c13l91o35v93á 8183937708443

Čoklů je ve městech příliš. Nevychovaných je většina.

+9/−7
1.11.2017 18:20

V28o10j54t40ě61c62h 63G90r56o56s13s 9649114675916

Borec přiznává, že mu ti psi občas utečou, a přesto je může chovat klidně dál. Neuvěřitelné.Rv

+15/−1
1.11.2017 18:16

M95a55r45t17i61n 65J65u31r69e70č70k17a 2743384961781

Celkem mi chybí v článku to podstatné, jak došlo k tomu, že byl pudl zakousnut. To že byl na volno není směrodatné. Buď pobíhali volně i rotvíci, což ale nepíšou, jen že občas zdrhají, nebo pudl zdrhl na pozemek s rotvíky a tam na to doplatil, nebo rotvíky někdo zrovna venčil (např. na vodítku) a pudl utekl k ním a oni jej zakousli. Podle těchto situací bych stanovil viníka. Informace v článku nic neříkají, tak těžko si pak udělat názor.

+9/0
1.11.2017 18:11

M48a71r31t16i60n 61R79ů29ž31i52č63k90a 9114731438629

vždyť to tam je - ve videu a v tom odkazu na první článek

utekli

+1/0
1.11.2017 18:23

M45a98r39t47i72n 85J19u78r61e78č83k68a 2893554871621

Patrně máte pravdu, videa raději nesleduji, protože mne nebaví čekat a překlikávat reklamy, do hloubi odkazů článku jsem nehledal. Proto Vám děkuji za doplnění.

+4/0
1.11.2017 18:39

M59i77c64h91a78l 60P40a44d75ě25r84a 7180112740297

Pejskoláskaři a jejich svět. Jinak na celé události je asi nejsmutnětnější fakt,že ludi začali s peticemi ne poté co rotvici omezovali lidi,ale zakousli jiného čokla. Já to říkám furt,pejskoláskaři maj hokej v hodnotách.

+13/−2
1.11.2017 18:11

F95r37a18n70t75i97š58e15k 61P61t52á54k 5818762218399

Zase jeden, co nenavidi psy. Mozna, az bude starsi zmeni nazor.

Pane Padera, kdo nema rad zvirata nenavidi lidi!

+7/−9
1.11.2017 18:31

M74i64c11h41a33l 18P50a82d84ě67r94a 7710562110117

Kde jste přišel na to,že nenávidím psy? Mě vadí šáhnutí pejskoláskaři. Proti rozumným lidem mající své hobby po kontrolou nic nemám.

+9/−1
1.11.2017 18:37

F76r85a58n87t40i80š83e21k 63P10t71á12k 5408352158589

V tom pripade kdo byl pod kontrolou? Rotvajleri nebo pudl?

Nenavidim, kdyz nekdo pousti psy volne at si jdou kam chteji. Vtom poslednim pripade mi nejde do hlavy, proc musi v nejakych zapadlych cernosicich byt pes, i maly , jen na voditku, pokud je ovladatelny. Hlavni problem je, ze lide si porizuji psa podle vzhledu a nezajiaji se, jak se snim musi zachazet a jak vychovavat. A potom si poridi hned dva. To uz je smecka

V prvi rade musi byt zajisteni a jestli jste cetl minuly clanek, tak majitel rotvajleru rekl, ze musi udelat vrata. To prece musi byt jako prvni a ne nejdrive psy!

+1/0
2.11.2017 10:15

M66i64c85h19a53l 10P42a95d86ě86r35a 7850182130867

Ja tady neresim kdo nebo co mel sveho psika mimo kontrolu. Ja tady resim usmevny fakt, ze lidi vyhecuje k akci az to, ze nejakeho jineho psika rotvik zakousne. Ale uz ty lidi necha klidne, ze utoci na ne. Staci to takhle?

+1/0
2.11.2017 14:09

P58e60t60r 74V67e33s88e79l57ý 6901526469410

Jejeda Frantisku, vy jste tak typický psíčkař a jak krásně demonstrujete to jejich posunuté vidění hodnot. A to provolání "kdo nema rad zvirata nenavidi lidi" :D koho Vám psím nahrazuje, přiznejte se... Rv

0/−1
2.11.2017 5:58

F60r16a19n56t78i18š38e17k 69P90t56á76k 5538612108539

Zcela jednoduche. Posuzuji zvirata ze stejneho pohledu, jako lidi. Tim nechci rici, ze bych zachranoval jako prvni zvire, teprve potom lidi. Jenom az jednou zadna zvirata nebudou , tak co bude potom? Pro nektere lidi jsou psi, a nejenom, jako clenove rodiny. Pokud to tak je, tak tito se o ne staraji, jako o vlastni deti. Tak to delam i ja. Nesmyslne zakony prosazuji lide asi jako jste vy. Jak se muze pes vyvencit jenom na voditku? To je trapeni zvirat.

+1/0
2.11.2017 10:04

P55e97t13r 60V23e22s51e79l60ý 6471356769830

Ano, je to jednoduché, potvrdil jste jen to co jsem napsal...

0/0
3.11.2017 5:51

M37i28c10h62a11e44l 80D76o77u17c98h74a 2788872691130

On totiž pan Veselý se taky chodí "venčit" zásadně jen a jen na vodítku ;-D

0/0
14.11.2017 11:00

F96r24a70n88t36i12š92e48k 85P27t48á64k 5398952418829

Ja mam psy od detstvi a do mych sedmadvaceti jsem snimi pracoval sportovne az po mistrovstvi.

Ale co vam vadi na psech. Vam by melo vadit spise, ze si psa poridi kdekdo a neu nebo nechce se o neho radne starat. To vidim ja dnes a denne

+1/0
2.11.2017 10:19

P60e33t41r 71V55e24s51e26l28ý 6751766899140

Na psech nevadí vůbec nic, vadí hloupost jejich páníčků, která je bezmezná.

0/0
3.11.2017 6:01

F84r43a33n80t75i62š32e63k 86P57t35á34k 5618752828959

Mate pravdu. To ale neplati na vsechny. Zde ale jde o paradox. Potrestany j majitel, ktery neprovedl nic, nez ze nemel uvazaneho psa. Opravdovy vinik z toho vysel, trestny cin se nestal.

Pokud by to byla vec, coz uz neni, tak by castka skod dosahovala jiste ores 5 000 kc

Kdyz k tomu pripocitame skodu za nemajtkovou ujmu, dojdeme jiste 10000.

0/0
3.11.2017 7:33

P26e47t81r 74V25e23s55e55l96ý 6561826729540

Jo a až dospějete a pořídíte si místo té náhrady co máte skutečné dítě, tak pochopíte třeba co lidem vadí na tom, že se pejsek musí podle vás vyvenčit bez vodítka....

0/−1
3.11.2017 6:02

F69r59a35n12t44i10š83e24k 82P63t43á19k 5288722748169

Vazeny pane, me je 72 roku. Reknete mi, kdy dospeji. A deti mam take, dokonce i vnuky. Byli vychovani se psy a vubec jim to neublizilo. Spise byste se mel zamyslet nad sebou a na vas pohled na svet a prirodu. Protoze pes je neco, co tu prirodu nahrazuje a nuti lid se o neho spravne starat. Bohuzel jen nektere. Mam-li psan nemohu koukat na to, ze jsem unaven, nebo i nemocny. Postarat se musim vzdy. Nedavejte vinu jenom pejskarum, davejte ji temco svoje povinnosti neplni. Takovym ja pejskari nerikam

+1/0
3.11.2017 7:43







Najdete na iDNES.cz