Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaják natočil střet s autem, řidič mu vjel přímo do cesty

Řidič tramvaje zveřejnil na svém blogu střet s autem, který se odehrál 26. října v Praze 7. Nehodu zachytila videokamera, kterou vozí v kabině. Na záznamu je vidět, že přestože tramvaj brzdila a zvonila, řidič osobního auta zřejmě vůbec nevnímal okolí a vjel tramvaji do cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P85e29t13r 80H89o70f58m63a84n27n 6529324365560

Profík by se mu vyhnul.

0/0
14.11.2017 19:30

P65e93t17r 54N29o41v92á17k 3743136974894

Spěch+nepozozornost+arogance = každodenní nehody.

0/0
14.11.2017 10:22

M53i70c98h35a44l 90K28o17l43e62s27á47r 3509237843472

Vsichni tu chvalite profesionalitu ridice tramvaje. Kdyby byl opravdu co pro to, nezrychloval by kdyz ma pred sebou prechod a dve dodavky z obou stran v pohybu. Zkuseny ridic, obzvlaste tramvaje, by mel predvidat chovani druhych. Chovani po nehode bylo profesionalni.

+2/−5
12.11.2017 21:38

D77a21v42i25d 28C12e43r11u25t11t34i 6138771780530

Co je to za profíka???Před nájezdem do křižovatky je jasně vidět , že je plná aut a je tam zmatek. Místo reakce snížení rychlosti je zvonění??? Bum

+2/−11
8.11.2017 14:58

D10a82v98i27d 87H64o58f 5813601140296

taky si myslím, že si měl před každou křižovatkou zastavit a náležitě se rozhlédnout bez ohledu na to, zda je na hlavní ;-D

+8/0
9.11.2017 11:30

D23a13v76i68d 13C15e55r55u38t63t70i 6818701500370

Již několik desítek metrů tramvaják vidí , že je v křižovatce zmatek a stejně jede stále 44 km/hod. ????? Zvoní jak o závod. Přitom stačilo před křižovatkou přibrzdit. Kdybych takto neopatrně jezdil tak bourám denně. Trochu předvídavosti je kde??

+2/−9
8.11.2017 14:53

J96i19ř43í 66K24r39e64j18č26í63k 2517958964826

Zmatek ? Jedno odjíždějicí auto !

Kde žijete, že takhle pro vás vypadá zmatek ?

+11/0
8.11.2017 17:25

P28e39t80r 20H98o88f39m33a55n97n 6289564315490

Kdyz projede automobil Dolni Lhotou, zmatek to samozrejme zpusobi a lide na navsi si o tom jeste dlouho povidaji.

+1/0
14.11.2017 11:17

A89l38o10i37s 75S60l66á48m48e93č88k89a 2586932592152

Serutti, tohle je Praha, ne nějakej zapadákov. ;-D

+6/0
8.11.2017 20:17

K61a19r58e72l 19D34r89d71a 6714612967

Tak mi opět ujela tramvaj před nosem a prskal jsem vzteky. Devítka vyčkávala do času. To nikdo z chodců předem neví. Takže jsem ji z velké dálky nedobíhal. A přijdu na zastávku a ona tam stojí pořád, neřád. Tak tedy pět kroků popoběhnu a jedu, ne? To už jsem usoudil, že s ní chci jet. Udělali jsme to asi 3-4 lidi, jak jsme šli v hloučku od metra, ale řidič si zrovna vzpomněl, že právě teď musí zavírat dveře. Přicházejícím cestujícím, když tam předtím zevluje 2 minuty, musí přece ujet.

Mladík co přede mnou sprintoval, ještě naskočil. Já jsem od dveří, co se mi zabouchly před nosem couvl. A kolega u dalších dveří se nenechal odradit a drtil tlačítko. A ejhle, dveře se mu otevřely a nastoupil. Chtěl jsem udělat to samé, ale smůla. Dveře nic a řidič jel do háje. V podstatě mě tou kraksnou odstrčil zpět dál na ostrůvek. (Cože se nedá tramvaj v Praze zastavit, když má na dveřích připláclého cestujícího? To není proti bezpečnosti? Metro by se v takovém případě nerozjelo.)

Kolikátá je to ale šílená situace s vyčkáváním do času, co jsem zažil. V metru funguje dobíhání podle světla nad dveřmi. Jak svítí, je jasný interval, za jak dlouho se dveře zavřou. Pokud procházíte podél stojícího vlaku, v klidu nastoupíte. Ale u tramvají to má v ruce řidič. U vyčkávání netušíte, zda máte pohnout nebo ne. A pak to často jen krátce cinkne a dveře se zavřou. Žádná časová rezerva jako u běžného zavírání. Vlastně je to jen bezohlednost vůči cestujícím.

Má to nějaké technické řešení? Je vůbec smyslem vyčkávání nabrat cestující, co přichází? Byl bych pro to, aby vyčkávající tramvaj třeba blikala varovnými světly. Tím bych jako cestující věděl, že mohu popoběhnout a tramvaj nejspíš doběhnu. A mohl by se stanovit interval, třeba 5-7 sec., kdy varovná světla zhasnou a teprve po uplynutí jasné doby řidič zavírá dveře. Podle toho by se dalo rozhodnout, zda tramvaj dobíhat nebo nedobíhat. Bylo by pěkné něco takového zavést v Praze.

0/−3
8.11.2017 14:42

K73a63r45e47l 67D17r24d28a 6874632237

To je reakce, na téma níže a jeho doplnění.

0/−1
8.11.2017 14:43

J30i45ř25í 78K89r85e31j18č39í44k 2727508454196

Asi to pro vás bude překvapení, ale před tím, než tramvaj zavře dveře, tak zní a svítí výstraha stejně jako v metru a pokud jsou podsvícena venkovní tlačítka, tak lze otevřít dveře.

To je vše co potřebujete vědět.

Na tramvaj se neběhá, nýbrž čeká...

+2/−1
8.11.2017 16:20

K96a58r40e65l 48D38r64d23a 6634922847

Tedy, je vyčkávání do času mj. o snaze nabrat cestující, co dorazí během vyčkávání na zastávku nebo s tím mají lidé od DPP problém? :-P

Protože to zabouchnutí dveří před nosem příchozích je v Praze dost pravidlem. A signalizace se v tomto případě užívá jen velmi krátká. (Po zaznění již často nejde nastoupit. Zatímco při běžném zastavení a zavírání dveří ano. Běžně řidič popohání nastupující, že jim bzučí do kroku, ale dveře nezavře.)

0/−3
9.11.2017 7:06

J13i56ř31í 82K43r75e71j50č47í88k 2227568394436

Při vyčkávání do času se, obzvlášť při současném počasí, zavřou dveře a uvolní a buď si je příchozí znovu otevře nebo ne, takže jediní kdo s tím mohou mít problém, jsou případní cestující.

Nevím co máte za pravidla, ale pokud už někde čekám minutu, tak tam zcela jistě nehodlám trávit zbytečně čas navíc a zdržovat další spoje, takže ano, padne čas, zavírám a jedu.

Signalizace není dlouhá nebo krátká, je vždy stejná, nastavená na 3 vteřiny.

+1/0
9.11.2017 9:17

Z13d50e62n31ě61k 10H22r98u38b70ý 5575838621496

Borec a absolutní profík. Skoro mi to přijde jako instruktážní video. Nejprve starost o cestující, pak o lidi venku. Výstražná světla, vesta... a teprve když si ověří, že je vše relativně ok, tak hlášení dispečinku - bez emocí, věcné.

A je v tom videu i kus lidského příběhu. To vydechnutí ve 2:13 a následná nervozita v hlase při hlášení ukazuje, jaký stres si prožil. R^

+11/−1
8.11.2017 8:53

J34a57n 16M81a32r93t86i39n 6982350959

a teraz si predstavte ze namiesto saliny ide motorkar/skutrista - to by dopadlo seredne . Debil, ktory prehliadne salinu na ceste NEMA co robit, to sa proste neda ospravedlnit. Poznam jednu pani, ktora sa chvasta ze bura pravidelne raz rocne ale ze jej manza vzdy necha auto opravit/kupi ine. Vsetky tie senzory, pomocnici a podobne umoznuju nemehlam sadat do aut a byt ohromnym problemom. Tiez sa netlacim na sedadlo pilota lietadla, lebo viem ze na to nemam. Tato sebarefrexina vsak mnohym chyba

+2/0
8.11.2017 8:47

P68e11t98r 96N30ě83m12e11c 4310443870127

Řidič profík, úkony jak z manuálu, mám jen pár poznámek:

-proč v roce 2017 jezdí tramvaje stále s nasazenýma spřáhlama?

-vytočení dispečera přes vysílačku trvá 10 sekund? Co v případě tísně?

-a nejsem si jist, zda je dobré nechat cestující hned vyskákat na silnici, i když řidič tramvaje se určitě přesvědčil, že nevyskákají pod projíždějící auta.

0/0
8.11.2017 6:42

J90i12ř91í 71K13r27e59j34č59í23k 2327268894816

- protože tak byly schváleny k provozu

- pro případ tísně je tam tlačítko "Tíseň"

- zajišťuje se bezpečný výstup cestujících, obvykle předními dveřmi

+1/0
8.11.2017 8:42

Z40d34e45n55ě72k 50H36r35u91b98ý 5235118171856

K tomu dispečerovi a deseti sekundám - předpokládám, že dispečer mohl hovořit s někým jiným, takže to mohlo chvíli trvat, než bude moci mluvit s "naším" řidičem.

+2/0
8.11.2017 8:55

J54i81n40d14ř46i55c24h 79H39r31ů83z21a 2480104458552

Spřáhla se nenasazují, jsou k tramvaji napevno přidělaná. Maximálně se dělají skládací a s deklem, to je potom "radost" při problému to oddeklovávat a zarezlý a zaflákaný spřáhlo vytahovat. Jinak tedy nevím, jaký s tím máte problém, i se složeným spřáhlem by ta nehoda nedopadla o moc líp. P.S. Jsem řidič tramvaje.

+2/0
8.11.2017 13:28
Foto

T77o82m17á47š 53K77i65r75o70v 1475748655197

Nechápu, co tu někteří trollové řeší. Tohle jasné nedání přednosti v jízdě. Není problém, pokud přes křižovatku jedu rovně (a z vedlejší na vedlejší) a výhled nalevo mi zakrývá dodávka, si chvilku počkat až do té křižovatky uvidím.

+5/0
8.11.2017 2:13

J91a58n 11M20a73r79t76i81n 6282790439

plati klasicke: kam nevidim, tam nejdem. Zoceleny jazdou na motorke si vzdy toto pravidlo opakujem. Bohuzial na cestach vidim fakt opak.. casto doplnene zmatkovanim a korunovane casto telefonom pri uchu

+5/0
8.11.2017 8:27

K66a59r93e23l 71D61r11d36a 6884462317

Dobíhám tramvaj na stanici, která zastavila jako druhá. Takže pěkně daleko. Spěchám. Hodně by mi pomohlo ji chytiti. Jinak nikde žádný velký provoz. Nic nenutí řidiče fofrem odjet. Vidí mě jak pádím po zastávce, zavírá přede mnou dveře a rozjíždí se. Ještě ho prosím, ať mě vezme. Jen zírá jako bulík...

Hubený týpek tak trochu jako zde na videu.

Tramvaj pak jen popojela zastávkou a stojí 2 minuty na červené, napůl v zastávce. Kdyby mě vzal, nic by se mu nestalo a měl by ještě zelenou vlnu. Rv

Stále jsem nenalezl empatii s řidiči tramvají a jejich nehodami. Rv;-D

+2/−10
7.11.2017 16:35

M40a93r68t41i76n 26V64e42s97e80l58ý 1700468717816

Cestující je povinen na té zastávce stát včas, to je stejné jako u vlaku nebo autobusu. Jestli Vás pak řidič vezme nebo ne, je na jeho libovůli, ať se to Vašemu egu líbí nebo ne.

+10/−1
7.11.2017 16:44

M11i74c30h68a73l 59P12i72n80d92j82a51k 5133194467487

Tak to neni ani o povinostech a pravidlech. Ale o lidech. Kolikrat druha souprava tramvaje zastavi na zastavce urcene pro jednou soupravu a uz se neposune, ale odjede. Nicmene v tomhle pripade, stala se nehoda, prakticky se nic nestalo a ja to beru jako fajn ukazku a dobre pouceni z cizi chyby :-) a nejake pausalizovani ridicu tramvaje, to me ani nenapadlo. Naopak, ja mam spise pozitivni zkusenost s cekanim na dobihajici.

+1/0
8.11.2017 10:33

Z75d72e70n28ě17k 50J41o12n59á26k 5845803628181

V Amsterdamu jsou přesně na tohle téma animovaná videa v tramvajích. Chlápek nestihne tramvaj, ta se rozjede, zastaví hned na červenou, chlápek zuří. A za minutu přijede další, takže chlápek se uklidní a není co řešit. Ale to musí spoje opravdu jezdit každé dvě minuty.

+1/0
7.11.2017 17:14

P88e56t51r 89M59a35c15o30u71r70e37k 5304878476937

No víte, ona ta tramvaj/bus už nestojí v zastávce a když by se vám při nastupování náhodou něco stalo, tak bolestné a další výdaje s tím spojené bude platit řidič.

+2/0
7.11.2017 19:21

K74a60r32e61l 42D81r96d75a 6524732607

? Vy uvažujete, že mě nemůže nabrat na tom semaforu? Tomu rozumím, ale o tom řeč není.

0/0
8.11.2017 14:08

P42a28v18e56l 73Š31t20í72p14e35k 5109233594205

To je zvláštní, mně se to nestalo už roky. Asi jsou na vís domluvení.

+1/0
7.11.2017 21:43

J42i55ř10í 10K90r86e61j92č17í84k 2657628284306

Drda. Asi nikdo nečekal nic jiného...

0/−1
7.11.2017 22:06

R35a90d80e97k 25P98a92s85t21o25r 3966155206253

Na vaší příhodu existuje i opačná strana mince. Na YouTube několik řidičů tramvaje je a já pár videí sledoval. Oni tam prakticky ukazují jízdy kde vyrazí na čas a počítá jednotlivé úseky a ztráty díky dobíhačům. A opravdu to tak je, on s každým dobíhačem ztratí 10-20 sekund tím si sebere rezervu na dopravní zpoždění na křižovatkách a na konci cesty už lidi držkují že zpoždění je třeba 3-4 minuty. Mají to tam hezky popsané jen se zajímat o názor někoho jiného než sebe.

+1/0
8.11.2017 6:16

Z43u67z74a46n72a 51S98t36r96n75a61d86o97v48á 3207335900214

Řidič naprosto profesionální chování. Dokázal zachovat chladnou hlavu. Skvělá práce! R^

+17/0
7.11.2017 16:29

T12o88m46á22š 54K12o97v60a27n56d44a 2837127844751

Pane Čermáku nešiřte bludy.

O zábrzdné dráze v režimu rychločinného brždění evidentně vůbec nic nevíte.

+1/−2
7.11.2017 15:18

P45e59t49r 20Č28e89r76m31á98k 9928155459380

Právě naopak, uvádím věci na pravou míru.R^

0/−1
7.11.2017 15:22

Z10d53e74n87ě34k 85J13o30n77á30k 5235713488211

Všechna čest tomuto tramvajákovi. Před deseti lety jsem byl v Ostravě svědkem kterak řidič tramvaje vyjel ze zastávky, ujel 50 metrů, před odbočujícím autem blokujícím koleje přibrzdil a pár metrů před tím autem brzdit přestal (už jel opravdu pomalounku), a do toho auta to našil. Zcela schválně. Z autobusu, který byl také v křižovatce, hned vyběhl jiný řidič a šel ho ujistit, že mu dosvědčí, že mu tam to auto vjelo. (Bylo to náhradní vozidlo z pojišťovny..) Od té doby vím, že spoléhat na to, že řidič tramvaje má mozek, je zbytečné.

+7/−3
7.11.2017 14:29

J33o51s91e23f 72K75a20r61f88í70k 7222725306340

Tak vygumovaní řidiči se najdou vždycky. Ať už je to bezmozek, co "vyškoluje" na dálnici, nebo slepec, co vjede na blikající přejez, či v tomto případě řidič osobáku co se nacpe před tramvaj;-)

0/0
7.11.2017 14:56

Z67d47e29n48ě65k 68J59o72n80á55k 5595263818541

Nepochopil jste - osobák stál v křižovatce na kolejích už ve chvíli, kdy tramvaj vyjížděla ze zastávky ;-)

0/0
7.11.2017 15:15

Z67d38e35n47ě78k 77J52o78n17á79k 5425693278481

Hmm, spíš jsem nepochopil já..

+1/0
7.11.2017 15:16
Foto

T64o13m74á61š 64K78i62r40o11v 1745168785617

Vy jste ten videozáznam neviděl pořádně, že? Fíra (neb tramvaj je drážní vozidlo), už byl ze zastávky a před křižovatkou preventivně cinkal, neb bylo vidět, že zprava kříží koleje modrá dodávka (ta měla ale docela dost času). Dále zleva (z vedlejší) vjížděla na hlavní bílá dodávka. To nabourané auto vjelo do křižovatky za bílou dodávkou, takže za nehodu může řidič tohoto vozidla, nedal přednost tramvaji. Nadto fíra cinkal (jak jsem již zmínil) a věřte mi, že ten zvonek je (za normálních okolností) slyšet. Dle mého názoru, se fíra zachoval velmi profesionálně.

+2/0
8.11.2017 1:49

P60e69t45r 62Č55e93r65m93á59k 9458745929520

Jistě, jacíkolov řidiči jsou složeni z běžného vzorku populace a vyskytují se tak v této množině blbci. Problém je že by to nemělo platit u profesionálů, což řidiči mhd bez výjimek jsou, a ono je to právě naopak - je to stejné ne-li horší.

+1/−1
7.11.2017 15:21

R80o88m40a48n 16Č94e51r20n17ý 5770794974615

Viděl jsem podobnou situaci, taxikář odbočoval vlevo, zajel na koleje, přijela tramvaj, zvonila (jako kdyby tím mohla zabránit srážce), pak trochu přibrzdila a nabourala do taxi.

+1/−3
7.11.2017 16:49

P13e91t37r 36Č60e40r98m25á91k 9188705279850

To je v podstatě pražský denodenní evergreen, osobně jsem viděl i případ kdy se tramvaj rozjela ze zastávky a narazila do auta které stálo na přejezdu kousek od zastávky už chvilku předtím než se tramvaj rozjela! Rv

+1/−2
7.11.2017 18:33

J75i61ř53í 14K67r10e67j22č96í73k 2987628674206

Tahle pohádka je dost profláknutá...

+1/−1
8.11.2017 22:44

P37e50t52r 91Č65e64r93m89á72k 9668325849430

To každopádné, jelikož to není nijak zvlášt ojedinělé chování tramvajáků tak se stala už tolika lidem že ututlat jí není možné ;-)

0/−1
9.11.2017 14:02

J92i36ř88í 79K69r31e29j29č89í66k 2127198784396

Předložte jediný důkaz, jediný rozsudek (protože to už je trestný čin), nebo mlčte.

0/0
9.11.2017 14:14

P49e15t28r 37Č73e91r30m71á73k 9488255159620

Komu bych ho měl předkládat? Žádný trestný čin to nebyl, přijela policie a věc uzavřela s tím že auto nemělo na kolejích co dělat. Což nikdo ani nezpochybňoval, šlo o to že kdyby tramvaják byl trochu gramotný tak se to nestalo a ženskou nemuseli z auta vystříhavat hasiči. I dle policie naprosta rutina, to se zkrátka děje pořád. Rv

0/0
9.11.2017 15:42

J91i84ř87í 86K81r81e66j74č84í18k 2927398414486

Takže podle vás trestný čin obecného ohrožení policie běžně vyhodnocuje obráceně jako přestupek nedání přednosti v jízdě ?

Není to už paranoia ?

V dnešní době, kdy jsou tramvaje běžně vybaveny nehodovou kamerou, tachografem zaznamenávajícím sebemenší úkon řidiče a na každém rohu je kamera, by skutečně policie falšovala důkazy ?

Nevím co na to říct. Snad se to u vás dá léčit...

+1/0
9.11.2017 22:45

P89e47t83r 49Č82e85r34m53á84k 9548385589910

Nikoliv, policie se řidí zákonem o provozu na veřejných komunikací a dle něj určuje viníka dopravní nehody.

To že vy neznáte zákony a myslíte si že někdo musí falšovat záznamy opravdu paranoiou zachází, budiž vám dopřáno to že jakožto cinkal budete v té lepší pozici za hákem a vystříhavat budou někoho jiného.;-)

0/0
9.11.2017 23:46

J23i30ř61í 49K63r63e68j37č44í11k 2787308364226

No vida, to jste nám malinko otočil své původní tvrzení, že PČR označuje útok se zbraní jako přestupek v silničním provozu.

Tak se ještě pokračujte omluvou a bude OK. :-P

0/0
11.11.2017 15:54

P63e96t34r 97Č42e53r39m34á89k 9978425299370

Evidentně se moc v problematice neoritentujete, nic se neotáčí, je to pořád to samé ;-)

Takže holt ta čeština, ja vím... s tím se musíte nějak popasovat ;-)

0/0
12.11.2017 0:24

Najdete na iDNES.cz