Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tramvaják natočil střet s autem, řidič mu vjel přímo do cesty

Řidič tramvaje zveřejnil na svém blogu střet s autem, který se odehrál 26. října v Praze 7. Nehodu zachytila videokamera, kterou vozí v kabině. Na záznamu je vidět, že přestože tramvaj brzdila a zvonila, řidič osobního auta zřejmě vůbec nevnímal okolí a vjel tramvaji do cesty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P50e88t28r 80H56o21f48m22a88n78n 6469284915350

Profík by se mu vyhnul.

0/0
14.11.2017 19:30

P82e27t72r 53N48o58v82á87k 3943696634534

Spěch+nepozozornost+arogance = každodenní nehody.

0/0
14.11.2017 10:22

M76i74c24h42a80l 41K29o95l42e17s40á66r 3259897373442

Vsichni tu chvalite profesionalitu ridice tramvaje. Kdyby byl opravdu co pro to, nezrychloval by kdyz ma pred sebou prechod a dve dodavky z obou stran v pohybu. Zkuseny ridic, obzvlaste tramvaje, by mel predvidat chovani druhych. Chovani po nehode bylo profesionalni.

+2/−5
12.11.2017 21:38

D85a36v47i53d 66C24e21r95u74t94t76i 6768131620930

Co je to za profíka???Před nájezdem do křižovatky je jasně vidět , že je plná aut a je tam zmatek. Místo reakce snížení rychlosti je zvonění??? Bum

+2/−11
8.11.2017 14:58

D57a26v13i44d 72H96o55f 5963151980946

taky si myslím, že si měl před každou křižovatkou zastavit a náležitě se rozhlédnout bez ohledu na to, zda je na hlavní ;-D

+8/0
9.11.2017 11:30

D91a74v86i15d 38C57e31r48u11t68t31i 6208851610630

Již několik desítek metrů tramvaják vidí , že je v křižovatce zmatek a stejně jede stále 44 km/hod. ????? Zvoní jak o závod. Přitom stačilo před křižovatkou přibrzdit. Kdybych takto neopatrně jezdil tak bourám denně. Trochu předvídavosti je kde??

+2/−9
8.11.2017 14:53

J28i67ř85í 63K51r92e79j23č81í50k 2217558634476

Zmatek ? Jedno odjíždějicí auto !

Kde žijete, že takhle pro vás vypadá zmatek ?

+11/0
8.11.2017 17:25

P40e38t41r 54H70o32f46m19a68n65n 6289554645600

Kdyz projede automobil Dolni Lhotou, zmatek to samozrejme zpusobi a lide na navsi si o tom jeste dlouho povidaji.

+1/0
14.11.2017 11:17

A35l35o16i26s 81S19l78á87m21e51č56k12a 2216602142632

Serutti, tohle je Praha, ne nějakej zapadákov. ;-D

+6/0
8.11.2017 20:17

K26a12r66e11l 70D39r88d64a 6254382277

Tak mi opět ujela tramvaj před nosem a prskal jsem vzteky. Devítka vyčkávala do času. To nikdo z chodců předem neví. Takže jsem ji z velké dálky nedobíhal. A přijdu na zastávku a ona tam stojí pořád, neřád. Tak tedy pět kroků popoběhnu a jedu, ne? To už jsem usoudil, že s ní chci jet. Udělali jsme to asi 3-4 lidi, jak jsme šli v hloučku od metra, ale řidič si zrovna vzpomněl, že právě teď musí zavírat dveře. Přicházejícím cestujícím, když tam předtím zevluje 2 minuty, musí přece ujet.

Mladík co přede mnou sprintoval, ještě naskočil. Já jsem od dveří, co se mi zabouchly před nosem couvl. A kolega u dalších dveří se nenechal odradit a drtil tlačítko. A ejhle, dveře se mu otevřely a nastoupil. Chtěl jsem udělat to samé, ale smůla. Dveře nic a řidič jel do háje. V podstatě mě tou kraksnou odstrčil zpět dál na ostrůvek. (Cože se nedá tramvaj v Praze zastavit, když má na dveřích připláclého cestujícího? To není proti bezpečnosti? Metro by se v takovém případě nerozjelo.)

Kolikátá je to ale šílená situace s vyčkáváním do času, co jsem zažil. V metru funguje dobíhání podle světla nad dveřmi. Jak svítí, je jasný interval, za jak dlouho se dveře zavřou. Pokud procházíte podél stojícího vlaku, v klidu nastoupíte. Ale u tramvají to má v ruce řidič. U vyčkávání netušíte, zda máte pohnout nebo ne. A pak to často jen krátce cinkne a dveře se zavřou. Žádná časová rezerva jako u běžného zavírání. Vlastně je to jen bezohlednost vůči cestujícím.

Má to nějaké technické řešení? Je vůbec smyslem vyčkávání nabrat cestující, co přichází? Byl bych pro to, aby vyčkávající tramvaj třeba blikala varovnými světly. Tím bych jako cestující věděl, že mohu popoběhnout a tramvaj nejspíš doběhnu. A mohl by se stanovit interval, třeba 5-7 sec., kdy varovná světla zhasnou a teprve po uplynutí jasné doby řidič zavírá dveře. Podle toho by se dalo rozhodnout, zda tramvaj dobíhat nebo nedobíhat. Bylo by pěkné něco takového zavést v Praze.

0/−3
8.11.2017 14:42

K18a97r29e45l 95D38r28d86a 6554432937

To je reakce, na téma níže a jeho doplnění.

0/−1
8.11.2017 14:43

J72i54ř67í 52K27r89e96j67č21í84k 2147148494266

Asi to pro vás bude překvapení, ale před tím, než tramvaj zavře dveře, tak zní a svítí výstraha stejně jako v metru a pokud jsou podsvícena venkovní tlačítka, tak lze otevřít dveře.

To je vše co potřebujete vědět.

Na tramvaj se neběhá, nýbrž čeká...

+2/−1
8.11.2017 16:20

K87a63r89e95l 46D50r11d53a 6904702887

Tedy, je vyčkávání do času mj. o snaze nabrat cestující, co dorazí během vyčkávání na zastávku nebo s tím mají lidé od DPP problém? :-P

Protože to zabouchnutí dveří před nosem příchozích je v Praze dost pravidlem. A signalizace se v tomto případě užívá jen velmi krátká. (Po zaznění již často nejde nastoupit. Zatímco při běžném zastavení a zavírání dveří ano. Běžně řidič popohání nastupující, že jim bzučí do kroku, ale dveře nezavře.)

0/−3
9.11.2017 7:06

J91i15ř60í 73K91r73e58j30č32í39k 2227428284226

Při vyčkávání do času se, obzvlášť při současném počasí, zavřou dveře a uvolní a buď si je příchozí znovu otevře nebo ne, takže jediní kdo s tím mohou mít problém, jsou případní cestující.

Nevím co máte za pravidla, ale pokud už někde čekám minutu, tak tam zcela jistě nehodlám trávit zbytečně čas navíc a zdržovat další spoje, takže ano, padne čas, zavírám a jedu.

Signalizace není dlouhá nebo krátká, je vždy stejná, nastavená na 3 vteřiny.

+1/0
9.11.2017 9:17

Z97d67e56n27ě41k 13H92r78u28b17ý 5745388901196

Borec a absolutní profík. Skoro mi to přijde jako instruktážní video. Nejprve starost o cestující, pak o lidi venku. Výstražná světla, vesta... a teprve když si ověří, že je vše relativně ok, tak hlášení dispečinku - bez emocí, věcné.

A je v tom videu i kus lidského příběhu. To vydechnutí ve 2:13 a následná nervozita v hlase při hlášení ukazuje, jaký stres si prožil. R^

+11/−1
8.11.2017 8:53

J92a92n 28M62a96r62t34i84n 6452930289

a teraz si predstavte ze namiesto saliny ide motorkar/skutrista - to by dopadlo seredne . Debil, ktory prehliadne salinu na ceste NEMA co robit, to sa proste neda ospravedlnit. Poznam jednu pani, ktora sa chvasta ze bura pravidelne raz rocne ale ze jej manza vzdy necha auto opravit/kupi ine. Vsetky tie senzory, pomocnici a podobne umoznuju nemehlam sadat do aut a byt ohromnym problemom. Tiez sa netlacim na sedadlo pilota lietadla, lebo viem ze na to nemam. Tato sebarefrexina vsak mnohym chyba

+2/0
8.11.2017 8:47

P21e55t83r 27N86ě75m30e70c 4820473820547

Řidič profík, úkony jak z manuálu, mám jen pár poznámek:

-proč v roce 2017 jezdí tramvaje stále s nasazenýma spřáhlama?

-vytočení dispečera přes vysílačku trvá 10 sekund? Co v případě tísně?

-a nejsem si jist, zda je dobré nechat cestující hned vyskákat na silnici, i když řidič tramvaje se určitě přesvědčil, že nevyskákají pod projíždějící auta.

0/0
8.11.2017 6:42

J35i58ř66í 94K22r86e53j98č63í81k 2487368384206

- protože tak byly schváleny k provozu

- pro případ tísně je tam tlačítko "Tíseň"

- zajišťuje se bezpečný výstup cestujících, obvykle předními dveřmi

+1/0
8.11.2017 8:42

Z59d45e64n86ě23k 31H61r98u30b57ý 5185618411406

K tomu dispečerovi a deseti sekundám - předpokládám, že dispečer mohl hovořit s někým jiným, takže to mohlo chvíli trvat, než bude moci mluvit s "naším" řidičem.

+2/0
8.11.2017 8:55

J53i67n17d71ř20i47c91h 13H40r66ů22z97a 2910944648382

Spřáhla se nenasazují, jsou k tramvaji napevno přidělaná. Maximálně se dělají skládací a s deklem, to je potom "radost" při problému to oddeklovávat a zarezlý a zaflákaný spřáhlo vytahovat. Jinak tedy nevím, jaký s tím máte problém, i se složeným spřáhlem by ta nehoda nedopadla o moc líp. P.S. Jsem řidič tramvaje.

+2/0
8.11.2017 13:28
Foto

T17o56m87á75š 26K83i15r95o33v 1605918365387

Nechápu, co tu někteří trollové řeší. Tohle jasné nedání přednosti v jízdě. Není problém, pokud přes křižovatku jedu rovně (a z vedlejší na vedlejší) a výhled nalevo mi zakrývá dodávka, si chvilku počkat až do té křižovatky uvidím.

+5/0
8.11.2017 2:13

J19a86n 59M54a22r54t94i74n 6762260899

plati klasicke: kam nevidim, tam nejdem. Zoceleny jazdou na motorke si vzdy toto pravidlo opakujem. Bohuzial na cestach vidim fakt opak.. casto doplnene zmatkovanim a korunovane casto telefonom pri uchu

+5/0
8.11.2017 8:27

K27a55r15e97l 74D25r39d66a 6444902507

Dobíhám tramvaj na stanici, která zastavila jako druhá. Takže pěkně daleko. Spěchám. Hodně by mi pomohlo ji chytiti. Jinak nikde žádný velký provoz. Nic nenutí řidiče fofrem odjet. Vidí mě jak pádím po zastávce, zavírá přede mnou dveře a rozjíždí se. Ještě ho prosím, ať mě vezme. Jen zírá jako bulík...

Hubený týpek tak trochu jako zde na videu.

Tramvaj pak jen popojela zastávkou a stojí 2 minuty na červené, napůl v zastávce. Kdyby mě vzal, nic by se mu nestalo a měl by ještě zelenou vlnu. Rv

Stále jsem nenalezl empatii s řidiči tramvají a jejich nehodami. Rv;-D

+2/−10
7.11.2017 16:35

M60a73r65t24i68n 61V21e48s58e55l65ý 1730308797616

Cestující je povinen na té zastávce stát včas, to je stejné jako u vlaku nebo autobusu. Jestli Vás pak řidič vezme nebo ne, je na jeho libovůli, ať se to Vašemu egu líbí nebo ne.

+10/−1
7.11.2017 16:44

M52i78c49h68a63l 39P39i96n57d69j78a17k 5313174307347

Tak to neni ani o povinostech a pravidlech. Ale o lidech. Kolikrat druha souprava tramvaje zastavi na zastavce urcene pro jednou soupravu a uz se neposune, ale odjede. Nicmene v tomhle pripade, stala se nehoda, prakticky se nic nestalo a ja to beru jako fajn ukazku a dobre pouceni z cizi chyby :-) a nejake pausalizovani ridicu tramvaje, to me ani nenapadlo. Naopak, ja mam spise pozitivni zkusenost s cekanim na dobihajici.

+1/0
8.11.2017 10:33

Z91d46e68n35ě84k 87J97o84n43á62k 5385673448611

V Amsterdamu jsou přesně na tohle téma animovaná videa v tramvajích. Chlápek nestihne tramvaj, ta se rozjede, zastaví hned na červenou, chlápek zuří. A za minutu přijede další, takže chlápek se uklidní a není co řešit. Ale to musí spoje opravdu jezdit každé dvě minuty.

+1/0
7.11.2017 17:14

P81e83t27r 22M72a60c27o74u37r20e30k 5764178536897

No víte, ona ta tramvaj/bus už nestojí v zastávce a když by se vám při nastupování náhodou něco stalo, tak bolestné a další výdaje s tím spojené bude platit řidič.

+2/0
7.11.2017 19:21

K54a89r40e38l 31D72r37d61a 6544752647

? Vy uvažujete, že mě nemůže nabrat na tom semaforu? Tomu rozumím, ale o tom řeč není.

0/0
8.11.2017 14:08

P79a63v35e10l 11Š71t61í94p87e93k 5899183444685

To je zvláštní, mně se to nestalo už roky. Asi jsou na vís domluvení.

+1/0
7.11.2017 21:43

J16i26ř19í 57K14r18e80j53č94í87k 2727968394226

Drda. Asi nikdo nečekal nic jiného...

0/−1
7.11.2017 22:06

R88a53d31e71k 45P18a80s62t49o36r 3186585246213

Na vaší příhodu existuje i opačná strana mince. Na YouTube několik řidičů tramvaje je a já pár videí sledoval. Oni tam prakticky ukazují jízdy kde vyrazí na čas a počítá jednotlivé úseky a ztráty díky dobíhačům. A opravdu to tak je, on s každým dobíhačem ztratí 10-20 sekund tím si sebere rezervu na dopravní zpoždění na křižovatkách a na konci cesty už lidi držkují že zpoždění je třeba 3-4 minuty. Mají to tam hezky popsané jen se zajímat o názor někoho jiného než sebe.

+1/0
8.11.2017 6:16

Z65u94z64a80n95a 68S24t55r27n14a50d67o82v35á 3687465370144

Řidič naprosto profesionální chování. Dokázal zachovat chladnou hlavu. Skvělá práce! R^

+17/0
7.11.2017 16:29

T42o49m16á43š 72K27o72v36a87n52d76a 2827497544931

Pane Čermáku nešiřte bludy.

O zábrzdné dráze v režimu rychločinného brždění evidentně vůbec nic nevíte.

+1/−2
7.11.2017 15:18

P68e87t98r 33Č91e10r69m97á42k 9358275319760

Právě naopak, uvádím věci na pravou míru.R^

0/−1
7.11.2017 15:22

Z34d54e93n12ě97k 13J25o74n14á31k 5325463178691

Všechna čest tomuto tramvajákovi. Před deseti lety jsem byl v Ostravě svědkem kterak řidič tramvaje vyjel ze zastávky, ujel 50 metrů, před odbočujícím autem blokujícím koleje přibrzdil a pár metrů před tím autem brzdit přestal (už jel opravdu pomalounku), a do toho auta to našil. Zcela schválně. Z autobusu, který byl také v křižovatce, hned vyběhl jiný řidič a šel ho ujistit, že mu dosvědčí, že mu tam to auto vjelo. (Bylo to náhradní vozidlo z pojišťovny..) Od té doby vím, že spoléhat na to, že řidič tramvaje má mozek, je zbytečné.

+7/−3
7.11.2017 14:29

J79o70s78e44f 63K94a73r24f47í69k 7222445136710

Tak vygumovaní řidiči se najdou vždycky. Ať už je to bezmozek, co "vyškoluje" na dálnici, nebo slepec, co vjede na blikající přejez, či v tomto případě řidič osobáku co se nacpe před tramvaj;-)

0/0
7.11.2017 14:56

Z50d73e17n54ě95k 94J12o42n58á73k 5835453388281

Nepochopil jste - osobák stál v křižovatce na kolejích už ve chvíli, kdy tramvaj vyjížděla ze zastávky ;-)

0/0
7.11.2017 15:15

Z63d65e75n86ě84k 40J88o36n62á90k 5625353138191

Hmm, spíš jsem nepochopil já..

+1/0
7.11.2017 15:16
Foto

T17o33m88á63š 98K53i33r40o23v 1765508215677

Vy jste ten videozáznam neviděl pořádně, že? Fíra (neb tramvaj je drážní vozidlo), už byl ze zastávky a před křižovatkou preventivně cinkal, neb bylo vidět, že zprava kříží koleje modrá dodávka (ta měla ale docela dost času). Dále zleva (z vedlejší) vjížděla na hlavní bílá dodávka. To nabourané auto vjelo do křižovatky za bílou dodávkou, takže za nehodu může řidič tohoto vozidla, nedal přednost tramvaji. Nadto fíra cinkal (jak jsem již zmínil) a věřte mi, že ten zvonek je (za normálních okolností) slyšet. Dle mého názoru, se fíra zachoval velmi profesionálně.

+2/0
8.11.2017 1:49

P47e22t15r 60Č28e65r54m60á80k 9928355599720

Jistě, jacíkolov řidiči jsou složeni z běžného vzorku populace a vyskytují se tak v této množině blbci. Problém je že by to nemělo platit u profesionálů, což řidiči mhd bez výjimek jsou, a ono je to právě naopak - je to stejné ne-li horší.

+1/−1
7.11.2017 15:21

R81o24m21a26n 91Č70e90r91n35ý 5340834294455

Viděl jsem podobnou situaci, taxikář odbočoval vlevo, zajel na koleje, přijela tramvaj, zvonila (jako kdyby tím mohla zabránit srážce), pak trochu přibrzdila a nabourala do taxi.

+1/−3
7.11.2017 16:49

P84e94t33r 51Č98e46r72m71á51k 9248565399440

To je v podstatě pražský denodenní evergreen, osobně jsem viděl i případ kdy se tramvaj rozjela ze zastávky a narazila do auta které stálo na přejezdu kousek od zastávky už chvilku předtím než se tramvaj rozjela! Rv

+1/−2
7.11.2017 18:33

J68i58ř58í 35K40r63e13j36č70í19k 2287968844796

Tahle pohádka je dost profláknutá...

+1/−1
8.11.2017 22:44

P29e74t22r 86Č31e40r81m80á58k 9368385939880

To každopádné, jelikož to není nijak zvlášt ojedinělé chování tramvajáků tak se stala už tolika lidem že ututlat jí není možné ;-)

0/−1
9.11.2017 14:02

J86i10ř40í 10K63r85e56j11č42í43k 2987938304266

Předložte jediný důkaz, jediný rozsudek (protože to už je trestný čin), nebo mlčte.

0/0
9.11.2017 14:14

P23e85t15r 54Č23e65r52m96á39k 9378355989620

Komu bych ho měl předkládat? Žádný trestný čin to nebyl, přijela policie a věc uzavřela s tím že auto nemělo na kolejích co dělat. Což nikdo ani nezpochybňoval, šlo o to že kdyby tramvaják byl trochu gramotný tak se to nestalo a ženskou nemuseli z auta vystříhavat hasiči. I dle policie naprosta rutina, to se zkrátka děje pořád. Rv

0/0
9.11.2017 15:42

J86i98ř31í 96K46r73e26j35č40í18k 2637208384776

Takže podle vás trestný čin obecného ohrožení policie běžně vyhodnocuje obráceně jako přestupek nedání přednosti v jízdě ?

Není to už paranoia ?

V dnešní době, kdy jsou tramvaje běžně vybaveny nehodovou kamerou, tachografem zaznamenávajícím sebemenší úkon řidiče a na každém rohu je kamera, by skutečně policie falšovala důkazy ?

Nevím co na to říct. Snad se to u vás dá léčit...

+1/0
9.11.2017 22:45

P86e40t22r 92Č11e24r71m66á72k 9318835799320

Nikoliv, policie se řidí zákonem o provozu na veřejných komunikací a dle něj určuje viníka dopravní nehody.

To že vy neznáte zákony a myslíte si že někdo musí falšovat záznamy opravdu paranoiou zachází, budiž vám dopřáno to že jakožto cinkal budete v té lepší pozici za hákem a vystříhavat budou někoho jiného.;-)

0/0
9.11.2017 23:46

J43i13ř10í 71K38r86e93j24č43í22k 2127568564986

No vida, to jste nám malinko otočil své původní tvrzení, že PČR označuje útok se zbraní jako přestupek v silničním provozu.

Tak se ještě pokračujte omluvou a bude OK. :-P

0/0
11.11.2017 15:54

P83e81t76r 50Č44e84r87m65á65k 9268435349840

Evidentně se moc v problematice neoritentujete, nic se neotáčí, je to pořád to samé ;-)

Takže holt ta čeština, ja vím... s tím se musíte nějak popasovat ;-)

0/0
12.11.2017 0:24







Najdete na iDNES.cz