Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V Praze odstartoval hlášený „lov“ černých pasažérů. Termíny jsou na webu

Revizoři pražského dopravního podniku naplánovali na úterý odpoledne zátah proti černým pasažérům. Od ostatních dní se tyto kontroly lišily tím, že na ně revizoři sami předem upozornili na internetu. A stejné to bude i v další vybrané listopadové dny.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L84u55b84o91š 32V64l69a27s85á45k 6833492713769

Zvláštní. Když potkávám revizory, chovají se, jako terminátoři, komando, co na vás může řvát a tlačit, pány světa, co by vám nejraději vrazili facku, kdyby jste jim nebyli po vůli. A před redaktory jsou chudinky. Ach bóže... Mám chuť je... Nakopat do koulí... Že mně hrozili, že mi rozbijou tlamu, když jsem řekl po pravdě, že jsem si koupil SMS jízdenku a oni mi vyhrožovali, že mě vytáhnou ven a zmydlí mě za křovím, neb jsem jim nechtěl dát občanku, to je o.k.? Vykreslujete je, jako dobráky. Tak zkuste občas jet na černo, moc vám to přeju. ;-)

0/0
16.12.2017 0:50

J13a76k58u73b 15M59a22k87a19l20o71u76š 6974195532939

Revizor prozradil, jak pozná černé pasažéry: Podle toho, že nemají jízdenku.

+7/0
12.11.2017 21:54

R50o24n11a63l56d 94V95l95č86e90k 8791189701628

Já si platím roční "lítačku" a jezdim MHD denně. Proti revizorům nic nemám, přestože mě občas zdržují opakované kontroly v rámci jedné stanice. Na druhou stranu schvaluji tvrdé pokuty vůči černým pasažérům, protože když využivám nějakou službu, mám za ní logicky taky zaplatit. Občas nechápu ty nenávistné pohledy ostatních cestujících směřované na revizora, který zrovna kasiruje černého pasažéra. Proč mají soucit s "neplatičem"???

+4/−2
12.11.2017 1:38

K76a97r22e38l 50H77o10r45á14k 2978189963463

Metro v Praze mělo být už dávno pro cestující zdarma. Nejméně 300 000 lidí má tento názor.

0/−1
14.11.2017 11:43

S73t29a55n65i59s72l91a93v 69H48r17u30š17k79a 3622861245785

Kdyby DPP opravdu chtěl bojovat s černými pasažéry, tak to udělá zcela jednoduše.. Do metra se dají turnikety, u nich je další hlídač a do každého autobusu a tramvaje bude prostě průvodčí, tak jak je tomu v jiných neevropských zemí.. A verte funguje to.. Nezaplatíš tak tě ten průvodčí prostě vyhodí a nejedeš. Jak jednoduché že? Lidi by měli práci. Jenže to se DPP nechce, protože by nemohli z vybraných vysokých pokut, platit drahé advokátní kanceláře a brát provize z exekucí a podobně.. Hlavní problém vidím v tom že krátkodobé jízdné je prostě drahé. Třeba za dvě stanice tramvají dát 24 kč mi přijde jako nesmysl versus průměrnému platu... Dnes se prostě vyplatí jezdit vlastním autem.. A to mi asi nikdo nevymluví...

+3/−6
10.11.2017 21:22

O14n26d56ř43e73j 63Š68i68n75d92l15e19r 2127558586585

Tak tedy já jsem jednou omylem načerno v praze jel. Jednoduše proto, že vám po objednání 24h jízdenky příjde místo jízdenky na SMS zpráva ve znění zhruba "pokud doopravdy chcete jízdenku odpovězte na zprávu ano" (ne asi, posílal jsem to čistě ze srandy nebo co). A zrovna jsem měl smůlu a chytil mě.

A když jsem na to zapomněl, tak mi ještě cca. po roce přišlo upozornění a tuším že ten přirážka na něj byla jen v řádu stokorun - měně jak 500.

Tak nevím, možná jsem měl štěstí, ale příjde mi, že se tomu DP trochu křivdí v tomto.

0/0
12.11.2017 0:21

R31a75d40o34m30í45r 78K67r16u59p14i17č42k96a 9474572890285

Hlavni problem je v tom, ze pruvodci v kazdem autobuse je proste draha sranda, ktera se nikdy nezaplati. Kdyby neco takoveho bylo, tak se jizdne minimalne ztrojnasobi. Turnikety si uz predstavit dovedu, tem uz alespon netreba platit kazdy mesic mzdu.

0/0
12.11.2017 11:17

S14t79a88n40i54s90l96a90v 96H97r87u59š45k61a 3702581585865

To si nemyslím, ono by stačilo vyházet ty nepotřebné náměstky a většinu lidí z marketingového a PR oddělení, které je absolutně k ničemu a hned by prachy byly.. Nebo Dopravní podnik potřebuje reklamu? Není nikde totiž doloženo kolik opravdu jezdí černých pasažéru.. Revizoři chytí pouze malé procento. Tržby by se ihned zvedli. Když to funguje v jiných zemí tak proč by to nemohlo fungovat tady? Ale chce se to nebát to vyzkoušet.

+1/−1
12.11.2017 11:36
Foto

B55r89o58n67i47s87l36a24v 59G60a35b77r55y56š 2292839501

Turnikety? Ani náhodou.

A poslední částí svého příspěvku jste zase dokázal, že socky jezdí autem. ;-)

+2/0
12.11.2017 14:00

S78t68a90n30i49s36l38a48v 79H78r55u24š52k46a 3822481595125

Autem jezdím z jednoduchého důvodu a to jsou finance versus konfort. Do deseti kilometrů ani těch 24 kč neprojezdím v benzínu.. A o sockách tu nebyla přece řeč :-) A pročpak se bráníte turniketům?

+1/0
12.11.2017 15:53
Foto

B98r68o45n42i11s13l40a41v 45G64a28b52r40y40š 2602209911

No vidíte, a u mě zase vítězí čas, protože ho mám málo. Nebudu jej ztrácet neproduktivním držením volantu.

Turnikety zdržují provoz. Představte si je na I. P. Pavlova a uvidíte, jaký je to nesmysl.

0/0
12.11.2017 16:15

P89e67t65r 15Č62e30r29m66á18k 9798985179240

Kdyby vám šlo o čas tak jezdíte právě autem ;-) Ale to už jsme tu probírali mnohokrát.

0/0
13.11.2017 15:48
Foto

B52r39o94n54i29s24l15a46v 66G86a88b18r89y72š 2292379481

Ano, jde mi o čas. Proto autem nejezdím. Ale už jsme probrali, že mě nechápete.

0/0
13.11.2017 16:37

P25e62t41r 53Č91e80r93m95á46k 9488255749910

Ano kdyby vám šlo o čas tak autem jezdíte, vy preferujete jiné věci tak ho nepoužíváte, na tom nebylo nic k nepochopení ;-)

0/0
13.11.2017 22:31
Foto

B32r41o34n31i22s88l56a85v 20G46a14b55r33y79š 2752969711

Samozřejmě že mi jde o čas. Proto autem nejezdím. Kolikrát to chcete napsat?

0/0
13.11.2017 22:40

P57e10t39r 69Č63e46r74m70á60k 9588105579820

Pořád si rozporujete, kdyby vám šlo o čas tak autem jezdíte, vaše priority leží holt jinde (což je zcela legitimní postoj) a tak autem nejezdíte. K tomu není co dodávat R^

0/0
13.11.2017 23:16
Foto

B75r88o70n74i63s57l82a68v 60G40a79b61r15y26š 2362979681

Já si nerozporuju, nemůžu za to, že to nechápete. A když jste to nepochopil doteď, těžko to pochopíte později. Čili bude lepší, když se tím přestanete zabývat. Berte to tak, že to tak prostě je. Platí, co jsem napsal. Reagovat netřeba.

0/0
14.11.2017 8:10

P10e28t97r 73Č89e25r45m31á67k 9938585609610

Ale rozporujete. Nelze v jedné větě tvrdit že vám jde o čas a zároveň preferovat způsob přepravy který ten způsob prodlužuje. Už jsme to tu probírali x krát ale zopakujeme si to klidně znovu - vaše preference je mhd, nikoliv čas. R^

0/0
14.11.2017 23:39
Foto

B39r56o37n36i69s24l83a57v 25G27a23b12r95y68š 2582189581

MHD mi způsob přepravy rozhodně neprodlužuje. Trvám na tom, co jsem napsal. Chci šetřit čas, proto jezdím VHOD. To, že máte jiné zkušenosti, je Váš problém.

Probírali jsme to několikrát, ale zopakovat to s Vámi nebudu. A jelikož si nedáte říct, hádáte se o tom samém a diskuze mezi námi se neposouvá, nevidím důvod v ní pokračovat a na podobné téma jakoukoliv diskuzi začínat. Nezajímají mě Vaše odpovědi, komentáře ani názory.

0/0
15.11.2017 8:15

P30e47t71r 90Č57e81r58m18á84k 9738355529950

Trvat můžete ale to je tak všechno. Hromadná doprava dobu přepravy zcela jistě prodlužuje, takže čas nikdy šetřit nemůže. R^

Probírali jsme to skutečně mnohokrát, jsou to fakta - ty se nemají kam posouvat ;-) Můžeme diskutovat o tom jestli je levnějšil, ekologičtější či pohodolnější, ale vždy bude hromadná doprava pomalejší. Můžete si plácat co chcete, s tímhle faktem nijak nehnete R^

0/−1
16.11.2017 12:22
Foto

B63r34o18n98i10s33l33a77v 55G21a24b20r84y10š 2842719931

Jste tvrdohlavý jako mezek. Když Vám píšu, že je MHD pro mé potřeby rychlejší, tak mi to nemůžete vyvracet. Mám ty trasy projeté i autem. Je to tady samá kolona - to je fakt. V centru na Moravské ulici a u svého bydliště v Kobylisích u vchodu nezaparkuju ani omylem - to je fakt. Takže nemám důvod mrhat časem v nějaké koloně a hledáním parkovacího místa. A pokud nějaké najdu, tak cca 7 minut chůze od dveří.

Takže si plácejte dál, když těm hovadinám věříte. Až budete v cíli rychleji než já a zároveň si během cesty proberete výkresovou dokumentaci, kterou potřebuju na jednání, pak Vám dám za pravdu. Do té doby si tím můžete krmit žáky pomocné školy.

Najděte si na diskuzi někoho, kdo Vám to zbaští.

+1/0
16.11.2017 12:59

P55e85t23r 19Č73e21r87m69á81k 9738775289840

Logicky když říkám fakta tak není kam uhýbat ;) Preferujete MHD, to je vcelku jasné. To že to je pomalejší způsob dopravy je taky jasné. S tím nic nenaděláme. Jestli čas ztratíte chůzí od auta nebo zastávky je jedno, podstatné je že cesta bude rychlejší a celkový čas tedy menší.

Takže si klidně mhd jezděte dál, holt máte času dost. To že se dá v autě pracovat jsme už také probírali, asi zapomínáte ;) Takže zatíco vy budete stát namačkaný v metru a neuděláte nic, já si v klidu v autě napíšu maily a vyřídím x hovorů a ještě budu v cíli dříve. Čím delší trasa tím více bude auto rychlejší.

Takže se svýma pohádkama o rychlejší mhd klidně uklidňujte, jen se nedivte že vám ten nesmysl každý ihned omlátí o hlavu ;-)

0/0
21.11.2017 21:57
Foto

B50r57o15n29i63s88l93a96v 68G35a83b79r74y35š 2572809721

Klidně si pište, už ty Vaše báchorky ani nečtu. :-)

0/0
21.11.2017 22:00

T81o73m46á90š 28V49a39l85d89e22r 7303380289

Turnikety jinde fungují. I ve městech, které Prahu v lidnatosti několikanásobně překračují. Jsou jinde blbější než Vy, nebo máte jiné přesnější data pro svá tvrzení, že Vás budou turnikety zdržovat? Přesuny z bodu A do bodu B měříte na vteřiny? :-) Jen mne to zajímá.

0/0
22.11.2017 9:55
Foto

B59r55o59n70i70s66l15a64v 45G94a77b95r86y59š 2392399971

Jsem rád, že Vás to zajímá. :-)

Neřekl bych, že jsou jinde blbější, ale vzhledem k tomu, kolik těmi turnikety projde lidí a jak mají kolikrát problém se vejít na nástupiště, jsou turnikety v našem měřítku totální nesmysl.

Stoupněte si chvíli ke dveřím nejvytíženější stanice I. P. Pavlova a spočítejte, kolik lidí projde 6 průchody směrem do metra. I kdyby odbavení kartou a průchod jednoho člověka trvalo 1-2 sekundy, je to pořád málo. Technika není schopná takto rychle reagovat, nehledě na to, že co se může pokazit, se pokazí. Karta nebude fungovat, mincovník tak rychle nezpracuje vloženou částku..., faktorů je mnoho.

Turnikety v metru je dost neprozíravé a dost zdržující řešení.

0/0
22.11.2017 11:07

T84o40m88á19š 90V13a81l92d32e17r 7753420739

Ale ono by se to dalo řešit. Jak píši i v mnohem větších městech mají turnikety. Tak to jsme asi blbější my, když v tom vidíme problém. Ve všem ;-)

0/0
26.11.2017 13:16
Foto

B76r72o68n50i75s38l29a14v 64G90a75b17r45y78š 2672949411

Ano, i v mnohem větších městech mají turnikety. Ale jak jsou ty vstupy stavěné? Kolik je tam dohromady průchodů? Jak často tam jezdí metro? Jaká je maximální frekvence cestujících za hodinu v konkrétních stanicích? Až zjistíte tyto údaje, můžeme se o tom bavit dál. Ale pouhé tvrzení, že to mají jinde, mi nestačí.

0/0
26.11.2017 15:44

T89o98m56á90š 36V88a49l18d67e51r 7773760489

Takže si uděláme inženýrskou poradu. Vchody do metra jdou upravit, zvýšit počet vstupů bude možné. Ostatní už není možné řešit zde, jelikož jde o detaily jednotlivých nástupišť. Zde na to není prostor. Chápu co myslíte, ale technik asi nejste, když potřebujete neustále argumentovat, že to nejde. Vše se dá řešit a propustnost zvýšit. Chce to ale stavební změny. Byla by to radikální změna pro Pražany a nevím, nevím, Stačí vaše názory.

0/0
27.11.2017 6:10
Foto

B58r38o32n71i28s14l37a45v 83G10a19b93r30y49š 2232119551

S inženýrskou poradou problém nemám. Pokud si vyhledáte moje jméno na internetu, něco se o mně můžete dozvědět a nemusíte tady vařit z vody a spekulovat. ;-)

Nechci říkat, že něco nejde. Sám to nemám rád a pokaždé hledám řešení. Na takové výmluvy jsem alergický od dopravců a vedení města, které vždy říkají, že to fungovalo doteď a není třeba nic měnit. Všechno jde, když se chce. Jenže otázkou je, zda jsou turnikety vůbec nutné a zda je nutné tento nápad prosadit za každou cenu. A zdržování lidí u turniketů je dost velká oběť na to, aby bylo metro bez černých pasažérů a pochybných lidí. Je to pro mě stejná hovadina jako nástup předními dveřmi. Toto nešťastné opatření celý dopravní systém zabíjí a do MHD nepatří.

Ano, taky můžu říct, že mi stačí Vaše názory.

0/0
27.11.2017 8:35

T34o23m97á90š 27V75a85l81d49e83r 7283410179

Nechci se pouštět do nekonečné diskuze. Poslední věta neměla být urážlivá. Omlouvám se za špatnou formulaci. Výsledek je , že Vám se turnikety nezamlouvají, odmítáte je a jde o Vaše osobní stanovisko. Mě je to už jedno, jelikož jsem se z Prahy odstěhoval. :) Na rostoucí černé pasažéry by to ale byla jedna z účinných taktik. Ostatní zatím jak se ukazuje selhávají.

0/0
27.11.2017 22:35
Foto

B85r50o36n25i41s46l84a72v 60G63a66b94r15y98š 2462959161

V pořádku. :-)

Tady totiž nejde jen o černé pasažéry. Jsem si jistý, že Praha chce sice zvýšit počet cestujících v MHD, ale pokud nebudou ucpané ulice, je vedení Prahy ochotno zkousnout i příležitostné černé pasažéry, protože revizoři nemají šanci pochytat všechny.

0/0
27.11.2017 22:56

R49o36m17a22n 27S64t77o57n41e62k 1469893779301

turnikety můžou být i na tramvajových zastávkách jak v Istanbulu :-)

0/0
13.11.2017 0:14

T18o14m75á23š 67V66a14l17d76e26r 7813720589

Mě vadí spíše jiná věc. Mám předplacenou službu kuponem či kartou co nyní je. Nepojedou dva autobusy co mají. Abych stihl nějaký spoj, musím narychlo sehnat náhradu (taxi, nebo mi spoj ujede, uletí) Ale náhradu škody za spoj, který je garantovaný jízdním řádem od PDP nevymůžu.

+2/0
10.11.2017 15:11

T40o94n21d76a 48H84e43j43l91í34k 1948683859577

Abych pravdu řekl, tak taková nepravidelnost se stává poměrně málokdy. A pokud se stane, tak v centru, nebo na vytížených trasách, zpravidla díky dopravním nehodám (typicky někdo bez očí vjede před tramvaj). Dopravní podnik je taky ten poškozený, nejen vy.

Jezdím docela často "na poslední chvíli", a 99% dní to i tak stihnu. Ale na letadlo bych si cestovat bez rezervy netroufl, už jen proto, že nehody se prostě stále stávají a ani DPP je často nemá, jak ovlivnit.

+2/−1
10.11.2017 15:35

T67o98m82á47š 81V81a43l58d89e38r 7843780389

Pro upřesnění píši, že se mi to stalo v sobotu a rezerva skoro 50 minut. Bral jsem to principiálně. Mám předplacenou službu, není omezena doprava atd. Spíše mě zarazil arogantní přístup na ústředí. Ale to jen taková poznámka.

+2/0
10.11.2017 15:55

O11n41d59ř89e39j 53H16o46r61á29k 8859974151

Ale houby, děje se to běžně a pravidelně i v okrajových částech Prahy a s nehodami to nemá nic společného, je to prostě neschopnost DPP (nebo Ropidu, nevím, kdo to má na svědomí) vytvořit jízdní řády, které by odpovídaly realitě. Je směšné, že na spoustě autobusových linek jsou jízdní řády sestaveny tak, že mezi provozem pozdě večer a v ranní nebo odpolední špičce je oficiální rozdíl v době jízdy na celé trase třeba jen minuta nebo dvě, ač v reálu je naprosto standardně desetiminutový nebo vyšší, protože v některých úsecích je ve špičce normální, že se tam jede krokem nebo se dlouho čeká v koloně před křižovatkou. A kolikrát ani ty spoje mimo špičku nejezdí na čas, protože v jízdních řádech nemají žádné rezervy a i pouhé dvě tři světelné křižovatky po cestě je mohou rozhodit. Zvláštní fenomén jsou v tomhle ohledu příměstské linky ve směru z Prahy, kde další zpoždění (kromě již zmíněných faktorů) způsobuje povinný nástup předními dveřmi. Velmi zábavné to je ve špičce na stanicích metra, kde než stačí první várka lidí nastoupit, přihrne se z metra další. A ve výčtu takovýchhle pitomostí by se dalo pokračovat. Zvlášť od té slavné "optimalizace" před pár lety je hromadná doprava v některých částech Prahy spíš zážitek pro masochisty než služba pro občany.

+2/0
10.11.2017 18:33

T44e85o26d79o79r 54B81i18č46í18k 7924774987891

No nevím proč s tím dělají takovou vědu. Černé pasažéry bez problémů poznají i mé děti...

+4/0
10.11.2017 10:58

P25e81t15r 81S91t68e55j41s11k42a43l 3659248794216

Jednou, to uz bylo davno, kdyz jsem jeste jezdil MHD ;-) tak jsem dostal pokutu za to ze jsem zapomel prukazku. Nevedel jsem, ze je mozne ji zpetne ukazat a pozadat o vraceni pokuty?

0/0
10.11.2017 10:27

J15i78n96d49r76i47c56h 41K20o57l39a95r 7300640335653

No a? Tak jste byl holt hloupej. Poucil jste se.

+2/0
10.11.2017 10:31

O39n63d89ř64e56j 46Z93d38e58r12a84d83i45č24k39a 6124965403388

Hloupej je pořád, viz "..když jsem ještě jezdil MHD..."

+1/−2
10.11.2017 10:48

J94a38n 31Š52e67s50t93á34k 3618729359764

Ne vždy to bylo možný, protože to ci taky mohl koupit známku až po přistižení, dřív se neevidovalo kdo a kdy si ji kupuje

0/0
11.11.2017 11:01

T77o75n32d35a 60H88e56j58l42í13k 1218283449717

Pokud prokážete, že jste měl na daný čas zakoupené nepřenosné jízdné (například na té lítačce), tak platíte jen manipulační poplatek, asi 50kč nebo kolik.

+2/0
10.11.2017 13:39

S57t73a43n10i93s32l33a94v 70H82r17u20š31k23a 3622221415655

Jenomže i když tu průkazku ukážete musíte zaplatit takzv. manipulacni poplatek 50 kč

0/0
10.11.2017 21:13

M35a16r18t23i87n 77S22l50a81b95ý 7914267139184

Kontroly jsou v pořádku. Jen by se část revizorů měla naučit pozdravit když chtějí kontrolovat cestující. Pokud po mě něco chce a nepozdraví, tak pro mě neexistuje ;-€

+3/−3
10.11.2017 10:02

J95i91n29d89r61i77c13h 52K81o14l48a28r 7500660425953

Kecy. Zaminka k tomu, abyste mohl pripadne vyvolavat konflikt a hrat si na pana.

+4/−1
10.11.2017 10:33

M29a70r55t94i18n 64S49l60a54b31ý 7814807519984

Z mé pracovní pozice jsem zvyklý pozdravit každého klienta jako první a prostě chci, aby se tak ke mě choval i zástupce DPP

+2/−1
10.11.2017 10:35

J77i65n14d12r35i31c42h 32K79o86l29a81r 7340130735693

To chapu, taky kazdeho zdravim, ale nebudu delat sceny, kdyz se potkam s hovadem bez vychovani. Staci jit prikladem, ne?

0/0
10.11.2017 10:40

M37a54r18t84i75n 31S70l17a98b41ý 7524687459404

scénu nedělám, jen si toho člověka nevšímám a nebo mu řeknu, že mu rád ukážu Lítačku, když se naučí slušnému chování

+3/−2
10.11.2017 10:42

O94n31d11ř82e36j 81Z23d48e41r20a62d96i89č67k75a 6364405463858

Takže vyvoláváte zbytečnej konflikt a hrajete si na pána.

+6/−2
10.11.2017 10:49

J83i92n36d71r65i32c56h 94K95o12l92a77r 7730850495903

takze scenu delate

+2/−1
10.11.2017 10:52







Najdete na iDNES.cz