Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ochranka mi hrozila přelámáním rukou, tvrdí žena. Obchod to popírá

Štěpánka Šimlová, pedagožka pražské FAMU, popsala na Facebooku incident, kvůli němuž podává stížnost na ochranku obchodu Tesco na Národní třídě i policii. Čtyři členové ochranky obchodu ji podle ní neprávem napadli a vyhrožovali jí. Firma pochybení odmítá, policie se k případu nechtěla vyjádřit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J39i11ř49í 92K74l85e53j80n74a 2317538546527

mě také, vypíchnutím oka, zlomením nohy[>-]

0/−1
24.11.2017 19:52

J72i40ř16í 90K91l30e14j83n80a 2627908576587

Kaufland pro mne skončil

+1/0
24.11.2017 19:59

J35a12n 85Z55e72m84a13n 6956367431921

Jak čtu, že Tesco nechce vydat kamerový záznam, je celkem jasné, že to smrdí. A jestli paní nic neukradla, jak to zde rovněž silně vypadá, a na kameře se jí jakákoliv z těch osob byť jen prstem dotkla, je zcela na místě přinejmenším vyhození té ochranky na dlažbu a samozřejmě těch dvou policajtů taky, případně jejich trestní stíhání pro vydírání a omezování osobní svobody. A je mi úplně jedno, jak je zase zde nějací jejich trolové, kterými se zde diskuse v případě negativních zpráv o PČR jen hemží, budou obhajovat. Osobně ale předpokládám, že kamerový záznam, pokud na něm je něco nepříjemného, se záhadně ztratí, jak je v těchto případech v našem policejním státě naprosto běžné. - A podotýkám, že podobný případ jsem u soudu vyhrál, jakkoli jsem si prožil více než dva roky konstantní justiční šikany (a nebyly tam zdaleka jen ztracené kamerové záznamy...), takže vím dobře o čem mluvím.

+2/0
24.11.2017 16:14

J94i83ř59í 35K16l95e36j81n30a 2827698326117

"TREBI"R^

0/0
24.11.2017 12:30

J33i34ř96í 70K57l57e48j57n44a 2267598516937

http://www.trebi.cz/bezpecnost/

0/0
24.11.2017 12:31

I29v58a 67K50r55i46š95t22o94f 9188700780760

Pokud mi něco pípá a ochranka mne chce prohlížet (taška, kapsy..) vždy žádám přivolání policie (jsem si vždy naprosto jista, že jsem nic nezcizila). Tašku s nákupem klidně vyskládám, ale prohlídku dalších zavazadel odmítám. Ještě nikdy nikdo policii nepřivolal. :-P

+2/0
24.11.2017 11:59
Foto

T84o35m18á37š 74Z64e79m83á31n47e87k 2427474772945

Přesně tak. Jednáte tvrdě, ale korektně a neděláte větší problémy, než je nutné. A na to dá každý rozumný člověk.

0/−1
24.11.2017 12:02

I45v60a 66K98r83i21š75t77o24f 9788360320350

Jo, nechci se s nimi hádat, ale když na to přijde, tak ochranka mne nesmí nijak zastavit a omezovat mne na svobodě. Není to policie, nemá absolutně žádné pravomoce jakkoliv kontrolovat kohokoliv. ;-)

+3/0
24.11.2017 12:05

I87v37a 26K35r90i80š72t22o48f 9178500930710

Hm a taky někdy nemám den a prostě jdu dál, at pípám nebo ne. Nejsem povinna se kdekomu zpovídat z čehokoliv, co mám v tašce je jen moje věc. ;-) A k větě, tak si přivolejte policii taky vždy dodávám "a pak se mi tady přede všemi omluvíte". ;-)

+2/0
24.11.2017 12:06
Foto

T20o96m20á79š 17Z18e68m11á76n44e51k 2717934652185

Oni mají právo Vás při podezření zajistit do příchodu policie.

0/−2
24.11.2017 12:07

J57a93n 57Z48e42m53a94n 6926317611511

Nemají ale právo tak činit s výhrůžkami - v takovém případě to spadá pod NTZ §175 odst. 2 pís. a)

+3/0
24.11.2017 16:20
Foto

T66o14m81á95š 52Z25e14m22á11n78e66k 2437714282625

Pokud je paní napadla a oni přesto nepoužili jiné násilí, všechna čest. Zkuste se vcítit do myšlení té ochranky. Je to nepříjemná práce a mají co do činění s různými "úkazy" a musí zareagovat včas. Právě proto se vyplatí s nimi spolupracovat, tedy minimálně se chovat slušně. To je spolehlivě odzbrojí.

+1/−2
24.11.2017 16:28

J34a21n 92Z73e63m96a25n 6636647541581

Vy pane Zemánku žijete trochu v říši fantazie. Paní naopak říká, že napadli oni ji a vyhrožovali jí, a následně ji napadla i policie. A nelze samozřejmě věřit vyjádření Tesca, pokud je odmítá podložit kamerovým záznamem. V takovém případě by se raději ani nemělo vyjadřovat vůbec - a mají tam viditelně dost špatné právníky... A každopádně pokud paní nic neukradla, neměla ochranka žádný zákonný důvod ji zadržet (-podezření na občanské zadržení nestačí a i v případě přistižení při činu musí být přiměřené zájmu chráněnému zákonem a i v případě přímo policie musí pro ně existovat přiměřený zákonný důvod - a už jen pokud policista nemá viditelné služební číslo, nepožívá ochrany jako úřední osoba, stejně jako ne v případě, pokud byť i jen slovním výrokem dá najevo podjatost - viz příslušné judikáty NS - a ani policista v takovém případě nejen nemůže ale nesmí nikoho zadržet, protože z konání je implicite vyloučen - viz. §14 spr. ř.) a tak jim tedy všem pomáhej pánbůh, protože vydírání v druhém odstavci a omezování osobní svobody dokonce v třetím, na které bych to zde viděl, to by (už třeba vzhledem k postavení té paní) ve funkci možná nepřežil ani policejní prezident...;-)

+1/0
24.11.2017 17:23

G12a61b27r24i13e88l 27H65o50r64t28e80n 9911359673814

NOZ, §14, odst. 2.

0/0
24.11.2017 12:08

I63v38a 89K59r85i30š79t29o83f 9108560960530

Děkuji.

0/0
24.11.2017 12:10

G51a49b27r51i93e23l 51H93o86r75t76e26n 9161769973154

Za málo. Ještě detail k tomu "vždy volám policii" - zažil jsem na vlastní kůži situaci, kdy jsem na 100 % věděl, že jsem nic neukradl, a přesto jsem se pak omlouval. Ten den poprvé po dlouhé době jsem si vzal na sebe zimní bundu a prostě jsem si nevšiml, že mám v její přední náprsní kapse zastrčenou instantní polévku, která tam byla od předchozí zimy.;-)

+2/−1
24.11.2017 12:26

J40i10n48d95ř24i60c34h 73T93ů71m80a 1814972397128

Pokud stejná polévka nebyla v nabídce obchodu, neměl jste se za co omlouvat. Nikde není řečeno, že do obchodu nesmíte vstoupit s polévkou v kapse.

+1/0
24.11.2017 12:30

G41a30b21r98i24e11l 38H96o21r25t87e76n 9621229433794

Myslel jsem, že je to jasné - samozřejmě ji v nabídce měli.:-)

0/0
24.11.2017 12:41

J52i80n23d53ř98i18c10h 39T89ů25m53a 1574312417698

Tomu se říká pech :-)

0/0
24.11.2017 13:10

J94i56ř72í 44K94l93e76j83n13a 2117138366807

ach jo;-D

0/0
24.11.2017 19:53

K36a83r70o60l59i91n37a 10M83a85r12i33e 29H81l19a98v57s80o74v79á 6544919305893

Paní Krištof,zcizení je legální způsob ziskani, zřejmě myslíte odcizeni

0/−1
27.11.2017 11:27

P76a47v84e74l 96V20o51n95d81r29á12k 4166531919967

Jestli důvodem byla aktivace bezpečnostního rámu (pípání při průchodu), tak by snad nejlepším řešením bylo s policejním doprovodem se vrátit několik metrů k nejbližšímu bezpečnostnímu rámu a pokud začne pípat, tak zjistit, který předmět to pípání vyvolává? Mohlo být něco odcizeno, ale taky mohla někde zůstat aktivní bezpečnostní nálepka u řádně zaplaceného zboží, nebo mohl pípání vyvolat jiný zákazník či zloděj právě ve chvíli, kdy paní rámem procházela. Pokud si obě strany zabejčeně stojí na svém a nepokusí se zjistit co a jak, tak si pak můžeme myslet každý co chceme .... V neposlední řadě - pracovník určený pro styk s veřejností (což ostraha nepochybně je) by měl umět česky.

+4/0
24.11.2017 10:37

L39u13k69á20š 69M69u21s75i22l 1672844558307

S ochrankou Tesca mám své zkušenosti a řeknu to asi tak, když šetřím co to jde, obvykle je to hodně vidět.

Když mě zastaví, bez pozdravu a řekne mi kontrola nákupu, ukažte mi tašku, logicky ho pošlu do háje.

Pokud to říká rusky, bude má reakce stejná, možná ještě horší.

V Brně jsem se s nimi chytl tak, že mi vyhrožovali a volali na mě Policii. Zastal jsem se pána, možná zloděj, nevím, od začátku jsem u toho nebyl, ale byli na něho čtyři a vyloženě ho mlátili.

Takže ukázat nákup, po slušné proběhne, problém nemám. Ale rozhodně se nenechám buzerovat a urážet.

+4/0
24.11.2017 9:49

I37v55a 36K44r62i80š82t21o16f 9628120730430

Jj, taky se mi to stalo v Brně v jakémsi elektru, kdy po mně chtěl člen ochranky, at se svléknu (bunda, mikina, boty... v zimě). To jsem odmítla a řekla jsem mu, at zavolá policii, to odmítl on. Tak jsem mu řekla, že at si mne tam teda nechá a že jsem zvědavá, co bude se mnou dělat až do skonání času... ;-D Mávl rukou a at teda jdu. ;-D

+2/0
24.11.2017 12:02
Foto

T16o51m98á79š 12Z54e64m82á45n75e84k 2807594302655

Paní je asi kleptomanka. Těžko najmout někoho jiného jako ochranku, něž cizince. Je to nelehká a nezáviděníhodná práce. Je dobré, že ji zadrželi pomocí výhrůžek a ne silou, to ukazuje na vysokou profesionalitu ochranky.

+3/−10
24.11.2017 9:37

J71a72n 17C22h63o31b67o35t 5923668529717

Kleptomanka? Podle sebe soudíte jiné? Podle článku ji pustili, ale předtím na ni byla jak ochranka, tak policie, hrubá. Nevím, jak by, ale já si nepřeji, aby na mne nějací občané (ochranka nemá o nic více práv, než kdokoliv jiný) používali výhrůžky, nebo násilí. A ano, když po mně něco chtějí, máme tady oficiální jazyk, nevím, proč by měl občan, pohybující se v ČR reagovat na instrukce kdejakého hejhuly v cizím jazyce.

Vaše poznámka, že kvalita ochranky je špatná, protože co bych za ty peníz ejako chtěl, je více, než úsměvná. Co mizerní policisté...také pochopitelné a přijatelné, protože kdo by to dělal?

Jako komická vložka jste v pořádku, jako příspěvek do diskuse máte dneska spíše střední mínus.

+3/−1
24.11.2017 9:54
Foto

T19o84m32á50š 66Z45e36m62á68n75e41k 2657394902465

Zkuste použít hlavu. Pokud jste nikdy v obchodě nedělal, budiž Vám odpuštěno. Lidi totiž kradou. Zejména dražší značky kávy. A pro takovou ochranku je značně nepříjemné zasahovat, takže to dělá, až když má hodně pádné indicie, že není něco v pořádku. A to si uvědomuje i ten poslední hejhula, že bude mít problém a letí. Přikláním se na stranu ochranky, i když uznávám, že jednání mohlo být korektnější.

Poznámku o tom, že je kvalita ochranky špatná jste si vymyslel a ten třetí odstavec je od Vás vyslovená ubohost. Dobrý den!

+3/−7
24.11.2017 10:10

G90a79b51r62i13e60l 27H49o42r54t89e20n 9211489263164

Já byl ochrankou (v jiném obchodě) napaden poté, co jsem se zastavil za rámem, který začal řvát. V krabici čerstvě koupeného foťáku byly dva čipy, pokladní (pochopitelně) eliminovala jen jeden.

Jinými slovy, nežvaňte nesmysly o tom, jak se nemůže stát, že je napaden nevinný zákazník.

+5/−2
24.11.2017 10:40

J22i59ř81í 55K97v23ě34š 1273446332661

Proč podsouváte předřečníkovi něco, co neřekl?

+1/−1
24.11.2017 10:44

G95a94b41r50i81e72l 84H75o54r51t14e49n 9211909453884

Zkuste požádat někoho mentálně lépe disponovaného, aby vám vysvětlil význam toho, co pan Zemánek tvrdil ve svém prvním příspěvku.

+1/0
24.11.2017 10:53
Foto

T94o75m35á24š 24Z52e69m29á16n56e44k 2487774542335

Zkusím to sám. Nenapsal jsem nic o tom, že nemůže být napaden nevinný zákazník. Někde se to stát může. Ale tady tomu bylo evidentně jinak a ochranka naopak násilí minimalizovala, i když to může vypadat naprosto opačně. Ochranka těžko mohla udělat méně, jinak by nedosáhla svého.

0/−2
24.11.2017 11:30

G28a78b92r30i53e11l 14H17o47r36t71e70n 9641189193704

Tady tomu evidentně není proč? V mém případě odvezla jednoho z těch dvou ochranářů sanitka, protože jsem s ním fláknul o zem. Z vašeho pohledu jsem tedy agresivní kleptoman?

0/0
24.11.2017 11:46
Foto

T63o61m34á39š 50Z19e19m51á52n35e21k 2447354372465

Zřejmě jste jenom agresivní a agrese Vám ztěžuje myšlení. Jinak byste pochopil, co jsem se zde snažil sdělit. I já připouštím, že to mohlo být jinak, ale z dostupných informací to vypadá na hysterku. Navíc policisté válející někoho v louži.... možné to je, ale u někoho je to pravděpodobnější, ale o tom jistě víte své.;-D

0/−2
24.11.2017 11:53

G97a10b27r84i70e27l 70H91o86r90t68e87n 9871529813144

Kdybyste napsal "mohlo to být i jinak, ale z dostupných informací to vypadá na hysterku", ani by mě nenapadlo vám to vyvracet. Vy jste bohužel napsal něco úplně jiného.

Co se týče policistů a válení v louži - připomněl jste mi případ, kdy byl podobně vyválen řidič auta, který se provinil tím, že na zasněžené (podsolené) silnici v lese a v noci nechtěl zastavit hlídce. Neujížděl, dal signál, prostě to tam vyhodnotil jako nebezpečné místo. Byl zastaven, opepřákován, vytažen z auta a pak, dle policie si "dobrovolně a ze své vůle lehl na silnici, protože mu kvůli zásahu sprejem nebylo dobře". Jsem zvědav, jaké kuriózní vysvětlení přinese policie v tomto případě... pokud se ho dozvíme.

0/0
24.11.2017 12:06
Foto

T21o95m85á80š 85Z53e25m81á18n69e51k 2767274892685

Právě, že se to asi nedozvíme, ale kdo ví. Každopádně jsem pár takových situací zažil a hodnotím to podle toho. A na vině byli vesměs "slušní" lidé, hodnota ukradených věcí směšná, tehdy v řádu desetikorun (1989).

0/0
24.11.2017 12:13
Foto

T81o19m88á73š 70Z46e32m48á52n92e68k 2467474812305

Nic takového netvrdím.

0/0
24.11.2017 10:48

G30a98b70r31i10e47l 49H56o59r53t83e45n 9761109753924

Napsal jste v úvodu "paní je asi kleptomanka" pak jste vysvětlil, že ochranka postupovala správně.

+2/0
24.11.2017 10:51

J74a95n 32C85h78o97b78o21t 5673878579427

Ano, lidé kradou. Ale to není omluva pro to, chovat se hrubě ke komukoliv, komu zapípá kontrolní rám. Svého času jsem z plezíru nosil v kapse jednu neodjištěnou nálepku, aby si hlídači užili. Nojo, zábava to ve skutečnosti byla jen chvíli.

Nicméně v článku nestojí nic o tom, že by paní opravdu něco ukradla, a něco mi říká, že by se tím Tesco nezapomnělo pochlubit. Tak z čeho soudíte, že je kleptomanka? Čím máte tento výrok podložený?

Volná asociace na téma mizerné kvality ochranky byla parafráze na Váš stejně smysluplný výrok o tom, že je pochopitelné, že neumějí česky, protože se blbě shánějí lidi. Nevím, kde a co děláte, ale já bych nezaměstnal vědomě špatné lidi, odvádějící mizernou práci a kazící moji image jen proto, že dobré nemůžu najít. Pokud nemůžu najít lidi, je většinou něco špatně ve mně. Případně musím připlatit, ale nemůžu vzít úplně všecko a pak to poštvat na zákazníky.

+3/0
24.11.2017 10:46
Foto

T86o27m16á77š 98Z86e48m51á16n94e88k 2307414612385

Výrok nemám ničím podložený, proto píšu asi. A pokud se paní chovala agresivně, odpovídalo by to profilu kleptomana. Vím, že taková situace je nepříjemná, ale dá se řešit naprosto v klidu. Koneckonců záběry z kamer budou zajímavé a to, že paní učí herectví samo o sobě něco vypovídá.

0/−3
24.11.2017 10:53

R29e85n11e 55Č47e76r98m93á50k 1247958514327

Zadržovat někoho pomocí výhrůžek, že mu polámu ruce a zabiju ho vám připadá normální? Pak je mi vás opravdu líto, vypovídá to o vás mnohé. Nechodím na nákupy proto, abych se někde dohadoval s ochrankou a nechal si nadávat. Nedovolím nikomu, kromě policie aby se mi přehraboval v tašce a šacoval mne svýma špinavýma rukama, protože si to jednak nepřeji a hlavně na to nemá nárok. Nekradu a chovám se slušně a vyžaduji, aby se ke mně stejně chovali i ostatní.

Pokud se ke svým zákazníkům nedokážete chovat slušně, pak si je ani nezasloužíte.

+1/−1
24.11.2017 10:28
Foto

T30o59m63á21š 89Z17e68m42á47n16e45k 2887604332865

Vůbec jste to nepochopil. Ochranka použila naprosto nejmírnější způsob, jak ji zastavit, když na prostou výzvu nereagovala. Nebyl by problém ani pro jednoho z nich ji odtáhnout dovnitř. Ale chtěli se tomu vyhnout, jakož i přímému násilnému fyzickému kontaktu, což se jim beze zbytku podařilo a je vidět, že jsou to staří zkušení mazáci.

0/−1
24.11.2017 10:38

I78v17a 12K53r26i68š58t34o65f 9428190650870

Ochranka pro mne řadového občana není nic jiného než osoba jako každý jiný zákazník či kolemjdoucí. Služba, která nemá žádné pravomoce kohokoliv zastavit a kontrolovat. ;-)

0/0
24.11.2017 12:04

J32i65n62d13ř44i26c31h 55T41ů76m39a 1344912957808

Paní zjevně kleptomanka není. I z mála informací je naprosto zjevné, že policie ji z krádeže neobvinila.

+1/0
24.11.2017 10:40
Foto

T78o64m65á86š 52Z22e24m42á22n51e34k 2627704342965

Nic takového článek neobsahuje.

0/−1
24.11.2017 10:45

J78i79n50d80ř19i81c53h 42T53ů43m12a 1404462397718

Ale obsahuje. "na policejní stanici v Krakovské ulici, odkud byla po dvou hodinách bez vydání jakéhokoli dokumentu opět propuštěna."

Kromě toho, pokud by ji policie obvinila z krádeže, určitě by to uvedli.

+1/0
24.11.2017 10:51
Foto

T28o34m72á77š 54Z11e76m32á22n74e18k 2327494612205

Prý. Tzn. že jediným zdrojem informací je paní profesorka. Po dvou hereckých etudách bych jí osobně nevěřil ani slovo.

0/0
24.11.2017 11:40

J63i59n31d44ř97i59c83h 20T85ů98m34a 1324212527508

Myslím, že není. Předpokládám, že pokud by ji policie obvinila z krádeže, neopoměla by to uvést na obranu, proč ji museli vézt na služebnu.

0/0
24.11.2017 12:27

J81i77n13d50ř32i10c88h 92T78ů94m12a 1564382167118

Víte, nedovedu si představit vysokoškolsky vzdělaného zloděje, který by to rozmazával v médiích. A to ani u herců.

0/0
24.11.2017 14:42

K58a14m79i43l 79V51a18c11l41a22v44í23k 6854772300775

Jak to přesně bylo to je asi těžké na dálku posoudit. Má pravdu paní, nebo Tesco. Jako velký problém beru zaměstnávání cizinců, kteří neumí česky.!! Toto je velký problém při komunikaci. Nedávno jsem volal do české pobočky Flixbusu. Paní, nebo slečna na telefonu byla Ruska, nebo Ukrajinka. Vůbec jsme si nerozuměli. Potřebné informace jsem zjistil až v pokladně Flixbusu na Florenci.

+7/0
24.11.2017 8:46

J64o79s71e91f 39K29r98b38e19c 3747666513491

Tak třeba paní kecá, na druhou stranu hlídači v obchodech nejsou žádný výkvět. S kontrolou nákupu snad problém nikdo mít nemůže, ale chce to míru slušnosti a taktu ze strany těch poskoků. Kdysi na Zličíně mně jeden takový zastoupil cestu, ať mu ukážu nákup. Řekl jsem, že jestli ode mě něco chce, že nejprve pozdraví, představí se, abych věděl,s kým jednám, a slušně mě požádá, jinak se s ním nebudu bavit. A jestli na mě jen prstem sáhne, že se budu bránit tak, že si to bude dlouho pamatovat. Chlap čuměl jak vyoranej, a když viděl, že to myslím vážně, udělal to a pohoda.

+4/0
24.11.2017 8:22



Najdete na iDNES.cz