Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky jezdily celý den přes otevřené závory kvůli překopnutému kabelu

Na železničním přejezdu v pražských Řepích v pondělí nefungovalo přes celý den kvůli poruše signalizační zařízení. Řidiči tak s údivem sledovali vlaky jedoucí za otevřenými závorami. Správa železnice proto připomněla, jak se v takovém případě chovat podle pravidel silničního provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T23o11m36á92š 60Z40e95m71a30n 3665818404485

Chyták je poněkud v tom, že cca polovina "zabezpečených přejezdů" se závorami a světly nemá bílé světlo - tedy odjede vlak, závory se otevřou a světla zhasnou.

A tenhle rozbitý přejezd vypadal zrovna tak.

+5/0
23.11.2017 0:20

J20a17n 34V58a26l63o71u41c82h 6652827188530

Asi tak...

Pokud má přejezd signalizaci (světelnou, případně i se závorami) je nepoužití bílé bezdůvodné omezování provozu, neboť stav, že nablízku není vlak je znám, avšak nesdělen účastníkům silničního provozu a tím je nutí (prostřednictvím vyhlášky) zpomalit na 30km/h, což mimo jiné znamená i vyšší hluk a emise při následném rozjezdu (a kolik takových přejezdů je, kam se na takto vyprodukované emise hrabe dieselgate...).

0/−2
23.11.2017 6:50

P30e57t55r 89M14a23x45a 8536962947569

Jenže pro použití bílého světla musí být splněny další podmínky, kterých na řadě přejezdů nedosáhnete.

+3/0
23.11.2017 7:03

P25e97t97r 71N13o65v24o18t13n49y 1671770971

"stav, že nablízku není vlak je znám," no právě že buď není znám a nebo je a vlak je nablízku prakticky vždy - přejezdy v blízkosti a nebo přímo v obvodech stanic.

+3/0
23.11.2017 8:36

P90e34t46r 54P22e39t45r 6533832178193

Však taky pro oba případy platí stejná pravidla - tzn průjezd 30km/hod, rychleji tam jet nemůžete. A zrovna u tohohle přejezdu policajti tu 30 měří i několikrát týdně.

0/0
23.11.2017 7:52

P48a26v39e62l 67J94i94n22d22ř76i43š28e64k 3980375276510

Na řadě přejezdů po průjezdu vlaku zůstává přejezd bez bílého světla. Teprve když je vlak v bezpečné vzdálenosti tak přejezd začne blikat bílým světlem. Stejně to dokonce funguje i obráceně. Tzv. v ovládacím obvodu přejezdu není kolejové vozidlo.

0/0
23.11.2017 9:42

J73i15r14i 61J78a57v97u78r76e90k 7416672582126

Ne na řadě, ale na všech. Dokud nejsou přibližováky volné, tak není bílá. To je její základní funkce.

0/0
23.11.2017 13:37

P40e89t87r 33M86a35x60a 8496172537559

Jenže za daných podmínek obsazené být mohou. Tak jednoduché to zase není.

0/0
23.11.2017 15:22

T65o30m57á16š 80Z54e83m21a93n 3785788134575

Ne, jsou prostě světelné signalizace, kde jsou jen ta červená světla.

To bílé je prostě překryté plechem.

0/0
23.11.2017 22:56

M69i67l41a82n 90C13h63a53l62u74p13a 7374766757503

To zajímavé kolik lidí tady řídí aniž by znalo pravidla silničního provozu. 8-o

To vysvětluje mnohé z toho, co člověk na silnici zažije.;-O

+9/0
22.11.2017 23:01

J91i89ř34í 96K59o16c23u37r50e72k 6945464565568

Jeden by čekal, že to umí jet nějakou dobu i na baterie. Nebo, že to spadne do bezpečného stavu a tak spadnou i závory.

+2/−4
22.11.2017 21:29

P64e32t61r 86B39á63č29a 8935776575145

A v tom bezpecnym stavu zustanou zavory pul dne dole a zpusobi dopravni kolabs ne.

+4/0
22.11.2017 21:44

J11i12ř55í 54K77o14c77u43r28e13k 6545804525518

To jsem už zažil, byly jednostranné, stál u nich nádražák a střídavě pouštěl auta.

0/0
23.11.2017 0:19

J55i39ř89í 19K95o66c16u96r97e51k 6505494465228

A tohle nevypadá na silnici první třídy...

0/0
23.11.2017 0:22

P30a97v21e76l 92O69b15d21r81ž94á93l89e67k 6236384608772

Bezpečný stav tam přece je - nic nesvítí a zůstal tam kříž.

Totéž jako když na křižovatce zhasnou semafory - začnou platit značky, které tam jsou trvale

+7/−1
22.11.2017 22:56

J44i57ř93í 24K15o97c91u67r47e73k 6695154575158

No právě že ne. Zhaslý semafor je nezamenitelný s fungujícími světly.

Já si bacha dávám, ale jsou místa, kde prostě bez funkčního PZZ bezpečně silnici nepřejedete. A nemáte, jak posoudit, jelikož nevíte, jaká je traťová rychlost a jestli bude fíra zpomalovat, jelikož to má přikázané.

0/−1
23.11.2017 0:28

P94a52v25e55l 85O11b17d77r91ž65á32l12e10k 6186684108912

Ovšem pro PZZ bez pozitivky platí úplně stejná pravidla, jako pro obyčejný kříž. Jako řidič nemusím nic posuzovat, ale v obou případech se prostě zachovat úplně stejně. Rozhodně je chyba jen v úvaze, že když zam světla a závory jsou a nesvítí, tak vlak nejede. A to je potřeba vtloukat do hlav už žákům v autoškole.

Docela by mne zajímalo číslo přejezdu, který není možné bezpečně přejet pokud není v provozu PZZ...

+2/0
23.11.2017 0:39

J60a51n71a 40K18u53c55e48r90o45v65a 7399427321196

Spadne. A pokud je výpravčí či dispečer neotevře, zůstanou spadlé závory či přejezd ve výstraze. A řidiči tam budou tedy stát do odstranění poruchy. :-P

+1/0
23.11.2017 8:36

P60e81t34r 48B61á42č96a 8455376795125

Teda to je zprava dne.

Nejake aktivni co si o sobe chtel precist na internetu hned hlasil novinam a ti napsali jeste zbytecnejsi clanek.

0/−6
22.11.2017 20:17

J58a81n 95H90a59v77r73d77a 2538166421988

No jak vidno z reakcí nemála "řidičů", tak žádný takový článek není zbytečný.

Naopak, právě proto, že se u nás každou chvíli stane na přejezdu nehoda, tak každým takovým připomenutím se připomíná, co dělá opravdu mnoho řidičů na přejezdech špatně.

Jiná věc je, že někteří troubové si to stejně neuvědomí...

+1/0
23.11.2017 9:46
Foto

B85r98o68n16i94s64l51a48v 58G42a23b51r28y82š 2302479591

Je trapné, když se držitelům řidičského oprávnění musí připomínat základní pravidla silničního provozu. Ale u řidičů, kteří dokážou ignorovat blikající a bimbající zabezpečovací zařízení a dokonce i závory, se nejspíš není čemu divit. Z nějakého nevysvětlitelného důvodu prošli celý procesem k získání ŘP až do konce.

+12/−2
22.11.2017 19:36

G63a15b44r60i16e93l 72H51o98r85t86e64n 9641779123274

A víte, proč se při změně přednosti v jízdě na křižovatce do bývalé hlavní cpou obrovské varovné cedule, které na to upozorňují? I když je tam před křižovatkou normální dopravní značka?

+3/0
22.11.2017 19:40

J81a48n 48Š92e35s12t79á85k 3408539259674

Opravdu vždy? Nebývá to tak, že se tam hned po změně nahrnou poliši a kasírujou?

0/−1
22.11.2017 19:43

G54a72b75r57i35e28l 89H10o97r47t79e15n 9941649943784

Já nenapsal vždy. A určitě ne hned. U nás v Dejvicích, když zelená pakáž v uličkách nechala odstranit dopravní značky úplně (čili platí přednost zprava, o které průměrný Středočech nikdy neslyšel), se cedule objevily s přibližně denním zpožděním.

0/−1
22.11.2017 19:49

J63a82n 93Š63e21s33t46á44k 3808539349614

OK, nemyslel jsem to tak, jako že tvrdíte že je to vždy, jen mi to prostě přišlo poněkud neuvěřitelný, že by na to měl třeba existovat nějaký prováděcí předpis či co. aby se to dodržovalo:-)

0/0
22.11.2017 22:13

R35o58m30a61n78a 15K96o36n20e39c38n45a 6874115293431

Myslite ze jen v Praze jsou zony s prednosti z prava? Asi jste nikdy neopustil ty vase Dejvice... Spis prazak bez semaforu nebo znacek neumi projet krizovatkou.

+1/0
23.11.2017 0:52

M68i43c96h70a16l 10C31h57a59l60u56p30a 6358400759813

pokud je to tak trvale, tak s tim nikdo problem nema. Pokud nekde ze dne na den zmizi, tak to problem byt muze, cast lidi jede ze zvyku a ty chybejici hlavni nezaregistruje i kdyz to je spatne. Pak jsou jeste mista, kde je silnice hlavni a v polovine pokracuje prednosti zprava. Tam se ta cedule taky hodi...

+2/0
23.11.2017 7:15

P93e37t74r 49N27o27v35o89t66n68y 1681340531

Tady ale žádná změna přednosti nenastala.

+3/0
22.11.2017 19:56
Foto

B57r75o19n14i12s75l47a56v 62G55a34b36r72y12š 2282579751

Nevím... Protože ty normální dopravní značky nečtou? Protože tamtudy projíždějí často, tak už situaci znají téměř nazpaměť?

0/0
22.11.2017 20:09

G10a78b62r56i51e60l 36H79o26r50t17e16n 9131479413964

Bé je správně. A ze stejného důvodu je dobré čas od času připomenou řidičům, že přejezd se šraňky nahoře neznamená automaticky bezpečný průjezd.

+5/0
22.11.2017 20:15

M13i11c84h46a26l 32C64h38a34l40u81p49a 6228540249173

vsude ne, to spis az kdyz se neco stane

0/0
23.11.2017 7:10

P42e89t67r 88B71á95č15a 8245826345855

Ten duvod zas tak nevysvetlitelny neni, protoze u nas dostane ridicak kazda lopata co dojde do autoskoly. Kdyz ne napoprve pak na opakovane pokusy vzdycky.

A proc? Protoze je to jen byznys a neni tady ani snaha poustet jen ty co umi.

+4/−1
22.11.2017 20:18

J34i40ř49í 59K17o92c38u68r10e42k 6205594775248

To je otázka: Je řidič povinen předvídat poruchu zabezpečovacího zařízení na železničním přejezdu?

Kdo z řidičů předvídá, že by zelená mohla svítit do všech 4 směrů na křižovatce? V poruše to možné je...

0/−3
22.11.2017 21:38

T34o32m21á77š 85V66a70n36č10u73r22a 4788515350168

Řidič má předvídat vždy :) Že má před sebou volnou cestu, ještě neznamená, že je ta cesta bezpečná.

Porucha zabezpečovacího zařízení se dá poznat jednoduše. Nebliká bílé světlo.

Ale i tak, stejně jako na křižovatce na zelenou, je řidič povinen sledovat vše před sebou a neustále posuzovat, zda má před sebou bezpečnou cestu. To znamená, že i když má zelenou, nebo bliká bílá, tak stále existuje riziko kontaktu - šílený řidič projede na červenou apod.

+2/−1
22.11.2017 22:44

T95o69m63á91š 45Z39e97m84a80n 3735568824845

cca polovina zabezpečených přejezdů bílé světlo vůbec nemá.. jen ta červená.

+2/0
23.11.2017 0:21

J23i73ř31í 40K89o74c47u73r93e45k 6965674255978

Porucha zabezpečovacího zařízení se dá poznat jednoduše. Nebliká bílé světlo.

---

Tak to jsou stovky přejezdů trvale v poruše, jelikož tam je místo bílého světla záslepka.

+2/0
23.11.2017 0:22

P39e74t46r 38N50o13v62o14t72n56y 1661410841

Právě proto se na takových přejezdech musíme jako řidič chovat jak?

+2/0
23.11.2017 8:39

P36a46v40e14l 38O82b85d22r36ž52á81l88e76k 6876424118332

Ani v poruše .. řadiče na křižovatkách jsou zkonstruované tak, aby tohle nastat nemohlo. Znáte snad jakýkoliv případ, kdy by se tohle stalo?

V poruše se rozbliká oranžová, nebo zhasnou světla komplet.

+1/0
22.11.2017 22:58

J66i34ř30í 40K67o20c43u45r16e79k 6325194105738

Ten přejezd je taky zkonstruovaný tak, aby tohle nastat nemohlo. Alespoň vám to budou tvrdit.

0/0
23.11.2017 0:25

Z72d58e89n20ě37k 63Ž41a67m83p38a84c13h 1318631497736

jejda,zas ta spodina společnosti-pisálek, hledá problém tam, kde není Rv

0/0
22.11.2017 19:35
Foto

J25a29k12u48b 89B42e20z53n67o36s95k68a 9327133636

To je zase hodnotný článek...

+1/0
22.11.2017 19:22

P13e35t77r 18K39o86n76í15č47e91k 8974492905555

S jakým údivem? Červená znamená, že vlak jede, ale nečinné SZZ neznamená, že vlak nejede.

+2/0
22.11.2017 19:20

J63a87n 78Š94e42s63t12á16k 3618839399474

A co v případě zrušené tratě?;-D

0/0
22.11.2017 19:45

T45o52m10á67š 71H45o80r74á81k 8770535556199

Jde o to, zda je řidiči známo, že je trať zrušená. Já zažil srážku auta s vlakem i na železniční vlečce, kde jel vlak asi 2x za rok.

+3/0
22.11.2017 19:53

J85a48n 24Š63e55s90t92á28k 3978149479264

No tak to muselo být drsný, tam měl snad v takovým případě špacírovat před vlakem posunovač s praporkem...

+1/0
22.11.2017 22:15

P72a88v48e60l 95O72b92d78r91ž50á33l14e79k 6296624678262

Na tratích/vlečkách s nepravidelným a výjimečným provozem bývá předpisem určena povinnost střežit přejezd - tedy chlapi s praporkem zastaví auta a pak teprve projede vlak.

0/0
22.11.2017 23:04

P85a43v33e85l 55O25b86d51r15ž91á46l28e47k 6486614508982

U zrušené trati by sundali kříže. Pokud nejsou dole, platí i tam 30km/h a rozhlédnout se.

+2/0
22.11.2017 21:25

J55a42n 23Š84e14s59t75á26k 3458249209834

:-)

0/0
22.11.2017 22:17
Foto

T36o38m34á12š 34M27i14h91a86l43i33k 1739544673105

Stáva sa. Presne ak povedal - vodič má vždy dostatok času spomaliť. A keď si nie som istý (oslepilo ma slnko - najčastejšia hlúpa výhovorka), tak kľudne aj úplne zastanem. Keď neviem, že na 100 percent prejdem v pohode, na žiaden prechod sa netrepem.

+13/0
22.11.2017 19:05



Najdete na iDNES.cz