Diskuse k článku

Lékařku záchranky po oživování pacienta přemohly emoce. Rozplakala se

Na sociálních sítích se objevila fotografie lékařky, kterou někdo zachytil krátce poté, co v Praze oživovala mladého muže zasaženého elektrickým proudem. Snímek má podle zdravotnické záchranné služby ukázat, že i záchranáři jsou jen lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Š56t61ě77p42á31n 55K86o32p55ř35i53v14a 6619575275642

Cca 2 roky zpět jsem byl svědkem sražení člověka tramvají. Bohužel ani můj úder do prsní kosti a následné další pokusy přítomného lékaře nevedly k udržení toho pána při životě. Já byl přímo u toho a pak přiběhl lékař. Byli jsme z toho špatní oba, dodnes se vídáme...

+9/0
23.11.2017 22:08

J91o35s83e18f 12Š95o84l16t13e23s 8904528730733

Nejsem si jist, jestli prekordiální úder má v případě sražení vozidlem smysl. Ten dává smysl při úrazu elektrickým proudem. Ale jinak R^

+1/0
24.11.2017 10:17

J63o80s51e65f 10Š63o91l25t79e55s 8154318590773

Manželka občas jezdí se záchrankou jako lékařka a je to někdy drsné. Jenom staří mazáci to zvládají bez emocí, po těch to stejká, protože jinak by se z toho zbláznili.

+2/−2
23.11.2017 21:41

E85v20a 66C61e98r14n30a 9511650532862

nesouhlasím s Vaším dělením. Patřím ke "starým zdravotnickým mazákům", leccos zvládám bez emocí, leccos ne. Troufnu si tvrdit, že málokdo by na mě v "té chvíli" mé pocity poznal, poznal, málokdy se o tom s někým bavím.

Když se někdo viditelně nehroutí, neznamená to, že to po něm "stéká".

Dělit na staré a ostatní bych si netroufla.

+5/0
24.11.2017 9:11

J59o76s71e39f 18Š63o43l58t80e71s 8714628940573

Starým zdravotnickým mazákem ovšem není myšleno vyhořelou osobu :-)

0/0
24.11.2017 10:16

L63u72c76i55e 38S12m80o45l16í29k91o55v39á 9531694533213

Tedy ja nechci byt za cynika, ale kvalita fotky je nevalna a ja na ni vidim jen zenu v uniforme, jak zamyslene kouka do neznama a hlavu si pritom opira o ruku, ve ktere drzi slozeny kapenicek... Zadne slzy ani hrouceni se

+5/−6
23.11.2017 21:17

S25o96f77i49e 86K29l85e71n90n70e71r78o16v23á 1563707141453

Rozhodně cynik nejste.Ono když předáte po vlastním boji o život toho mladého nešťastníka do rukou jedinců s většími odbornými možnostmi a přitom víte, že už v této chvíli jeho naděje na přežití jsou minimální, zbývá už jen beznadějně doufat v zázrak,který nepřichází. Foto zachycuje sílu lidskosti, nikoliv slabosti. Té lékařce naprosto rozumím...

+10/0
23.11.2017 21:54

P40e52t95r 36F50i16a23l69a 9513466623343

Ano, možná že uronila slzu, možná ne, ale i mně připadá jen unavená po namáhavém výkonu a smutná, že se to nepovedlo.

+1/−4
23.11.2017 21:58

I89l88o36n59a 56N65á27p18r76a53v90n82í46k41o18v66á 2101163458839

Jestli tam nevidíte emoce, směs vyčerpání, beznaděje a otázky, zda nešlo udělat víc, tak možná nejste cynik, ale určitě jste bez empatie a bez sociální inteligence.

+2/−3
23.11.2017 22:20

S35o17f38i11e 25K87l55e71n35n26e77r48o19v66á 1793827511563

Ona nepíše, že tam nevidí emoce.Ona píše, že tam nevidí zhroucenou a plačící ženu, což je rozdíl. Ani já tam takovou ženu nevidím.Ta žena udělala z hlediska její profese, co mohla a předala pomyslnou "štafetu"dál. Nicméně tzv. síla osudu jí rozhodně lhostejná nebyla...

+5/−1
23.11.2017 22:32

S65o90f53i94e 68K86l61e22n88n19e97r56o68v45á 1113777971823

Máte pravdu, kvalita foto je nevalná, nicméně troufám si říci, že v ruce nedrží kapesníček, ale srulovaný EKG záznam...

+1/0
24.11.2017 7:50

M59i35r43e68k 19P54r81a59ž74s51k73ý 7793602340259

Natáčet a nebo fotografovat někoho v takové situaci může jen idiot.

+10/0
23.11.2017 20:25

P53e49t53r 39S39v47o51b48o13d97a 3468739784

Z vlastní zkušenosti vím,že člověk ze sebe dostane v podobných situacích to,o čem ani netušil,že dokáže.Prostě je schopen zachovat klid,,nějakou první pomoc poskytnout,zařídit převoz do nemocnice....A pak to na něj mnohdy dopadne a potřeboval by uklidňující injekci sám.To,že to postihne i profíka,to je samozřejmé.A že si záchranář odfoukne a jde do toho znovu,to obdivuji.Respekt.

+11/0
23.11.2017 20:17

J57i42r47k40a 67V96o33j26v22o96d81i98n 6231197217195

Ja mam jinou zkušenost. Panika, nebyl jsem schopen vysvětlit pani do telefonu kde bydlím, nevzpomněl jsem si ani na jméno ulice kde jsem bydlel 10 let. Strýc si v kopci zapomněl zatáhnout ručku v autě, skocil do rezjetyho auto, půlku těla mel venku a auto vjelo mezi stromy, jedem strom trefil strejce v pase a prelomil s nim dveře od auta.

+1/0
23.11.2017 20:40

P47e19t58r 72S41v25o94b56o47d68a 3448179854

Chápu.Já tehdy předal postiženého do sanitky a sednul si na zem,paní doktorka se na mě koukla a hned mi chtěla dát něco na uklidnění.Jsem musel být zelený jak sedma.

+1/0
23.11.2017 20:51

E40v69a 72C80e13r12n42a 9131420212622

je to různě. Dost situací mi "nevadí", ale když mého tehdy malého syna přivedli domů kamarádi s ošklivou zlomeninou ruky (byla zasunutá jako deštník), zmohal jsem se v rámci první pomoci jen na přetáhnout mu přes ni rukáv košile a na slova "to bude dobrý...)

+2/0
24.11.2017 9:26

T11e98r41i 52S71i40r26o38v40a 5396647876867

Asi hodně záleží na tom, jak ta kritická situace vypadá. Pokud je člověk viditelně ošklivě zraněný, bude se to z pohledu svědka určitě zvládat hůř, než když někdo "jen" zkolabuje a leží. S tím druhým problém nemám (volala jsem pomoc dvakrát a pokaždé mě zpětně udivilo, jak hladce to šlo - automaticky v hlavě naskočilo 155, naprostej klid a racionální uvažování, a až když záchranka s pacientem odjela, rozklepala jsem se) , ale u první situace bych za sebe neručila. Každopádně jste dobrý, že jste volal, i když jste při tom zmatkoval. Jsou lidé, kteří by v panice strnuli, utekli nebo sebou rovnou sekli...

0/0
29.11.2017 15:12
Foto

K10r46i41s46t90ý91n98a 62V25a39ň80k36o18v28á 3197170775153

To, že brečí, když jí pod rukama umřel člověk, nesvědčí nic o neprofesionalitě. Jen prostě není robot. Respekt všem záchranářům.

+25/0
23.11.2017 20:03

P14e97t95r 71L42a83n52g83e17r 3521156761560

Tihle lide by meli mit platy min. Jednou takove

+6/0
23.11.2017 19:11

M74i81k84u79l66á69š 95K22a50l21i98n85a 1682593255

Holka musíš to oddělit :-)

Jinak se z toho zblázníš.

Policistům lidi vyčítaj, že jsou necitlivý ale prostě to tak být musí, jinak se z toho zblázníte. Většina záchranářů to tak má taky :-)

+7/−2
23.11.2017 18:39

P62e22t16r 31Č61t33v59r89t89l38í14k 7571926170840

To přijde, s časem a zkušenostma.

+3/0
23.11.2017 18:41

J56i57r47i 81J16o54n32á47š 2523469817921

neprijde. moje pani je na plicni onkologii radu let, nejmladsi taky neni a porad jsou chvile, kdy se proste musi jit "vypit" a vykecat. Kdyz na oddeleni sdeli mamince se ctyrmesicnim detatkem, ze ma max pul roku, tak to nejde jen tak prejit.

+2/0
24.11.2017 10:08

P63e85t95r 85F72i34a36l30a 9943456833243

četl jste jen nadpis?

+1/0
23.11.2017 19:27

M33i25k90u94l50á61š 22K12a15l64i64n51a 1472863535

Četl sem i clanek

0/0
23.11.2017 20:56

P70e40t73r 63F83i79a40l95a 9133936523413

Tak musíte vědět, že z článku nevyplývá, že tato doktorka je mimořádně citlivá a ještě ke všemu vždy, a ani na fotce se nezdá, že by se vyloženě hroutila. Pointa článku byla opačná, záchranáři chtěli ukázat, že jsou také empatičtí.

Chápu, že vy to myslíte dobře, ale nahrává to některým diskutérům, kteří se zde rozepisují o neprofesionalitě.

+2/0
23.11.2017 21:55

P32e65t85r 89Č21t72v32r58t89l62í37k 7961896340780

Když se bavím na toto téma někdy s lidma, tak mi to přijde, že lidi vnímají dost často záchranáře jako nějaké opraváře, kteří jsou schopni všechno opravit a ten "opravený" zase jede dál. Já jsem chtěl jít buď studovat právě na záchranáře nebo na práva. Nakonec jsem dal přednost tomu druhému, protože bych to asi nezvládl prívě po té psychické stránce. Ale i tak pořád mám někde v koutku duše ten dětský sen být tím záchranářem. Vždycky mi to připomene kolem jedoucí sanitka nebo nade mnou letící záchranářský vrtulník. Takže těmto lidem všechna čest, právě proto, že jsou jenom lidi a jednou na místě svých pacientů mohou být oni sami.

+6/0
23.11.2017 18:32

M87i97r31o54s47l84a80v 65M89e30d 3804106

Tak já nevím - ta paní (a nebo slečna) mi nepřipadá jako zhroucená, a nebo plačící. Podle mého názoru vypadá zamyšleně a možná trochu smutně - nevím, podle čeho někteří usuzují, že její práce je neprofesionální a že jí nezvládá (stejně nikdo neví, co se jí právě honilo hlavou a soudy některých diskutujících mi připadají přinejmenším poněkud ukvapené).

+11/−1
23.11.2017 17:33

R44a92d29e86k 11S97c30h88n45a28u74b53e78l24t 2385626176123

Máte pravdu, ale alespoň se rozproudila diskuze o tom, zda by záchranář po zásahu měl nebo neměl brečet.

0/0
23.11.2017 17:40

M76i72r59o10s51l96a81v 48M14e55d 3514106

Po zásahu může brečet, může se smát, může třeba hrát na mandolínu a nebo štrykovat svetr - pokud svou práci odvádí dobře, neovlivňuje to negativně jeho zdraví, nemá to špatný vliv na ostatní a není to protizákonné, tak ať si záchranář dělá po zásahu co chce (pokud zrovna nejede k dalšímu zásahu).

+10/0
23.11.2017 18:51

T95e68r40i 72S87i64r70o75v36a 5976697446427

Přesně, ti lidi ze sebe to napětí z práce dostat musej. A někomu nejvíc pomůže vybrečet se. Spíš bych to viděla jako pozitivum, průběžně se tak uvolňuje napětí. Někdo to v sobě dusí měsíce, roky, a pak se složí, vyhoří nebo na někoho šeredně vyletí.

0/0
29.11.2017 15:06

V68e33r77o75n33i56k27a 57K86o53u17k50o43l50s31k14á 8613926732474

Nejsmutnější na tom je, že je vůbec potřeba lidem ukazovat, že záchranáři jsou také jen lidé...

+23/−1
23.11.2017 17:31
Foto

L45e32n16k23a 15M36a72t90o41u74š77k12o24v67á 9820727146729

To máte pravdu

0/0
23.11.2017 17:35

P80e97t33r 51F18i24a32l31a 9533246483703

Není to potřeba ukazovat, nejsmutnější je, že - lid při svém zvyku pomlouvat zdravotníky, zemědělce, železničáře..., neuvažuje hlavou.

+4/0
23.11.2017 18:20

M74a15r95t96i96n 45K27u64ř69í95t83k36a 6267216748145

Ano, je to třeba už jenom proto, že i těm nejlepším se někdy něco nepovede a dnes už na na to čekají speciálně zaměření právníci, aby je poté "zničili".

+1/0
23.11.2017 19:51

P35e75t66r 58K10ř87í21ž 5756238925

Co dodat, snad jen nekonecne diky...

+6/0
23.11.2017 17:23
Foto

L23e90n89k82a 81M57a51t69o10u71š16k27o69v47á 9550497136849

V této diskuzi jsou dva typy diskutérů:

1) ti, co článek vnímají tak, že se to stalo projednou, nebo že se to zkrátka občas stává

2) a ti, co si myslí, že se jí to děje pokaždý

0/0
23.11.2017 17:22

D23a96v34i95d 49P27e95t77r 7570896700855

U lékařů se často stane to, že z cyničtí, což je docela dobrá obrana proti tomu, aby se "zbláznili" možní i pláč pomáhá vytěsnit emoce a postupovat profesionálně.

+6/0
23.11.2017 17:21

P93e29t82r 13J31a35n73d85a 9243357834551

Určitě. Ostatně bylo to třeba krásně vidět v seriálu MASH.

Nedávno tu byl rozhovor s lékařem od letecké záchranné služby a říkal, že celkem se to dá zvládnout. Průšvih je, když se okolo zraněného začnou objevovat příbuzní. Rázem se ten anonymní někdo stává konkrétním tatínkem, dědečkem nebo strýčkem a to už je obrovský nápor na psychiku i pro profíka.

+6/0
23.11.2017 18:22

M12a96r18t15i29n 12Š59í84m36a 6613264670278

O to víc vážně nechápu blbečky, kteří ještě záchranáře, který jim spěchá pomoct, napadnou a zmlátí. Za to bych opravdu posílal do vězení na hodně dlouho. A poslední dobou o tom slyším každou chvíli...

+15/−1
23.11.2017 17:19

J51a71n 86C14h10o61b98o24t 5773868439667

To asi nebyl ten, o kterém je článek, tak co to sem mícháte? Jen tak, aby se neřeklo?

+1/−11
23.11.2017 17:22

M25a29r75t26i69n 86Š22í77m84a 6463304870728

To choboti nepochopí...

+4/−1
23.11.2017 17:26

J37a87n 20C10h66o67b66o44t 5143838119987

Zato jméno se ukazuje jako dobře zvolené, které ze 100% pochytá diskusní trolly ze širokého okolí.

+2/−1
23.11.2017 17:38

I19v35a32n 56V96a34š20e73k 4485135811837

Pozitivní?Snad.Ale ruku na srdce:není to trochu neprofesionální?A co vojačky,ty pláčí nebo nepláčí?Jestli z té feminizace nebudeme časem plakat všichni.

0/−26
23.11.2017 17:06

I68v65a73n 13V89a41š15e51k 4985415711737

Já ještě k panu Komárkovi nebo k jiným nesouhlasům.Feminizace společnosti je faktem,je to škodlivý jev a není to pouze můj názor.Rozhodně nechci tímto snižovat výkon záchrany člověka.Naopak.Zajímalo by mne,jaká by byla reakce,kdyby tam seděl plačící zhroucený lékař.Většinou by se to tak in asi neakceptovalo.

+2/−9
23.11.2017 17:17

J88i23ř20í 28K76o31m21á45r73e27k 1606618895310

Feminizace ale s článkem nemá vůbec nic společného, proto ten mínus. Já jsem jezdil s RZ a můžu vám říci, že bylo úplně jedno, jestli jede doktor nebo doktorka. Pokud šlo o mrtvé dítě, nebo mladého člověka, tak byli zdrceni všichni.

+7/0
23.11.2017 17:50
Foto

P87a21v19e24l 34P34o15d35e41š11v93a 5629547729

V jednom dokumentu jsem slyšel, že i ostříleným kriminalistům z mordparty tekly slzy, při rekonstrukci vraždy dítěte s pachatelem. Je to profesionální? Možná ne, ale rozhodně je to lidské.

+18/0
23.11.2017 17:48

M78a58g98d77a62l58e66n82a 23H91r95o26n91o46v20s50k15á 3210232674529

Mám dojem, že vůbec nechápete slovo profesionální, respektive že si ho vykládáte velmi subjektivně.

+8/0
23.11.2017 17:54
Foto

P92a42v83e17l 47P67o62d80e18š34v23a 5759477659

Je to těžká a potřebná práce. Držte se!

+15/0
23.11.2017 17:05

M24a27r81e97k 40U63h14r97i27n 3274179414

Srdcařka. Respect!!!!

+3/0
23.11.2017 17:04

L67u25c89i95e 81B49l86a29n85i26c25k70á 2255893149121

...i záchranáři jsou lidé s emocemi a během služby pomáhají lidem v akutních stavech, resp. těžkých úrazech, navíc třeba malým dětem......to je velký nápor na psychiku...a někudy to musí ven !! Proto když jedu v autě a slyším houkačku záchranky, zamrazí mě - a klidím se z cesty!!

+12/0
23.11.2017 16:33



Najdete na iDNES.cz