Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu
Zobrazit příspěvky: Doporučované Všechny podle vláken Všechny podle času

D28r62a33h17o36m28í16r54a 67L35o82u45č79k56o69v56á 6826885343

- Kontrolní otázka, soudruzi. Co udělá ocelové nosné lano, když ho ponecháme na větru a dešti? No?

- Zrezaví, ne vole?

- Zrezaví, správně. A co hlavně? No koroduje, vy tupci!

+46/−1
doporučit
4.12.2017 14:59

V32l41a17d62i34m29í92r 92Z11a64u21š36k46a 5831552187653

Hm, ale co s nosnou konstrukcí, která se nedá spolehlivě zkontrolovat a tím ani určit, jestli je ještě bezpečná, nebo ne? To by měl pak projektant určit max. délku životnosti, po které bude nutno lávku rozebrat, ať se bude zdát "v pořádku" nebo ne. Jinak jde o časovanou bombu...

+37/−1
doporučit
4.12.2017 15:07

L53u49k72á45š 24M11a29l23v72i94n90s39k20y 2888234653618

Pokud konstrukce lávky neumožňovala kontrolu jejího stavu, tak bych to na problém projektu viděl. To je jako kdyby někdo navrhl letadlo, u kterého by nebylo možné kontrolovat zda nedochází únavě materiálu, ze kterého jsou křídla.

+25/0
doporučit
4.12.2017 15:05

V27l16a85d55i70m82í16r 34T23e52m12l23í55k 1975947111617

...tak nevím, ale selský rozum mi napovídá, že když je něco zavěšeného a spadne to, bude chyba v zavěšení...;-D, a je jedno, kde to lano prasklo ! Ale také z toho plyne, že nejlevnější řešení nebývá nejlevnější ! V San Francisku se o lanový most starají a údržbu na něm provádějí nepřetržitě už od jeho postavení, a my se divíme, když 30 let na to nikdo nesáhne, že to spadne... Kdo dělal onen posudek tři týdny (div ne výborný stav !!!) před pádem, ten má nyní asi fakt lehké spaní....[>-]

+23/0
doporučit
4.12.2017 15:08

L89a38d48i60s85l27a16v 42P20a56v96l12a70t54a 9323235802324

Ani ne tak zkorodovala jako zrezivěla.

+22/0
doporučit
4.12.2017 14:52

J37a11r78d97a 77M88a39t88ě87j75k21a 6596494910435

Chtěl jsem jít v sobotu do ZOO v Praze - Tróji, ale chyba lávky...!

+23/−1
doporučit
4.12.2017 15:00
Foto

V19l37a32s37t22i65m30i68l 48S37m71o59l36e20j80a 8569899417272

Podle něj je zvláštní, že kontrolní systém na lávce nesignalizoval nějaké problémy a že ke kolapsu lávky došlo náhle. O důvodu ale nechtěl spekulovat..........

No, já ti nevím. Mám 40 let praxe, na demolice mám živnosťák. Co vím, že když uř, tak to jde kách. Konstrukce "nesténá." Ta si spadne v okamžiku. Proto se např. v dolech muselo na výdřevu používat smrkové dřevo. To sténáním říkalo: Padej odsud.

+16/0
doporučit
4.12.2017 15:15

R72o72m59a21n 39K69r70a56t38o28c66h98v96í57l 6196377456944

Když se teda lana nekontrolují, co se teda kontroluje? - barva nátěru?

+15/0
doporučit
4.12.2017 15:37

J90i53ř19í 70T80i20c58h49o27š78l61á76p93e64k 3685181749706

No existuje li stavba, u které nelze jednoznačně určit její bezpečnost,měla by být dle mého názoru vyřazena z provozu....

+14/0
doporučit
4.12.2017 15:54

R45o76m20a96n 51S94t72r39a30j70t 8716628785114

Zásadní konstrukční prvek - lana, nebylo technicky možné zkontrolovat po celé jejich délce. Také není technicky možné zjistit v jaké části přesně na ně případně zatéká voda, když prší. Navíc lávka byla na konci své životnosti. Z toho plyne jediné, to je ruská ruleta, kdy přijde den D.

+13/0
doporučit
4.12.2017 15:55

M53i21c94h49a72l 62M12a77l11ý 5792304539763

Moc nerozumím, proč ta slova uznání pro soudruha konstruktéra.

Relativně těžká lávka visící na skrytých, nezkontrolovatelných a nevyměnitelných lanech je zajímavá možná jako technická hříčka, ale prakticky je to dost nedomyšlené, jako mnoho podobných staveb z totáče...

+13/−1
doporučit
4.12.2017 16:49

R75o50m71a44n 37Š49e43s65t10á27k 5804559663753

To, jak si počínají úředníci, znamená jediné. Mají strach, aby to nepadlo na ně.

+10/0
doporučit
4.12.2017 15:00

A17l79e38š 78A54d26a82m 7750500528729

Myslím, že si svou část kritiky zaslouží i projektant. Kdo navrhuje obtížně kontrolovatelné a špatně udržovatelné stavby, ten není dobrým projektantem. Znám takových v praze několik, co dostávají zakázky, ale jeho stavby jsou co do údržby hrozné.

+11/−1
doporučit
4.12.2017 16:45
Foto

J67a11r17o43m97í18r 27H31l50u94b63e79k 2986370344391

Neznám detailně konstrukci, ale podle obrázků, těch cca 256 lan neslo celou konstrukci lávky a to tak, že ji podpíralo, takže něco na principu lanovky, jenže řádově víc zatížené. Stačilo, když prasklo jen jedno z nosných lan a celá konstrukce se řetězově zřítí. Já jsem konstruktér, ale takto bych žádný most nenaprojektoval. Když už, tak visutý se dvěma věžemi na obou stranách, nebo s podpěrnými oblouky. To už jen záleží na místě a rozměrových možnostech.

+11/−1
doporučit
4.12.2017 15:31

J66i87ř20í 77S68o27u95č35e70k 5316517509979

Dovolím si to shrnout:

1. Mnohými diskutéry kritizovaná soudní znalkyně měla pravdu, zkorodovala lana.

2. Kritizovaná soudní znalkyně měla pravdu, když říkala, že problém je v komunikaci mezi správcem a městem, protože vyšlo na povrch, že už v roce 2011 byl špatný stav mostu známý.

3. Ve světle těchto informací se zdá, že následné kontroly byl prováděné tak, aby jimi lávka prošla. Což opět koresponduje se slovy soudní znalkyně, která poukazovala na to, že kdyby od správce vzešel podnět k uzavření mostu z důvodu nepříznivých výsledků kontroly, svěřilo by město kontrolu jiné firmě.

+7/0
doporučit
4.12.2017 17:07

P60e92t74r 31T90r64u81h42l58a65ř28í71k 3382459345211

Jestli vono se to nemelo natrit.;-)

+7/0
doporučit
4.12.2017 15:33

P25e57t78r 27T90r53u18h62l41a94ř97í83k 3212179375861

Lano nenapne-li se, nemuze dojit k napnelismu, a kde neni napnelismus tam nemuze dojit k pozadovane cukature. To da rozum!:-)

+5/0
doporučit
4.12.2017 16:23

K74a80r52e43l 70K14r77p46a69t56a 5344385544583

Nevím jak to tak kdo znáte, ale za pěkného dne o víkendu tam chodí docela davy lidí, děti, kočárky ...

Děsivá představa, co mohl přinést pád v jiný den ...

+4/0
doporučit
4.12.2017 15:37

M96i87c59h10a58l 16Z92e70l80e69n48k66a 3675584689821

Pokud nelze zkontrolovat stav lan, která mohou být poškozována korozí, tak je na vině mizerný návrh konstrukce.

+4/−1
doporučit
4.12.2017 16:59

M57a46t58ě90j 84K62o64n81v76a53l53i11n79a 8319955823

To, že je kontrola obtížná, to je jasné. Na druhou stranu když se můžou v pravidelných intervalech opravovat povrchy silnic a často bez ohledu na aktuální potřebu, mohl by se opravovat i jiný majetek. Ono je totiž logické, že lana věčnost nevydrží...

A nejlepší je vyjádření magistrátu, že na opravu všech lávek nejsou peníze. Proto jsou peníze třeba na nové trasy metra a jiné dopravní stavby, které stojí násobně více...

+4/−1
doporučit
4.12.2017 15:04

P33a86v46e10l 94M60a16t78o79u80š19e70k 4738310474

Jestli si odborníci s něčím neví rady, všechny otázky ráda zodpoví paní znalkyně Pošvářová, která měla jasno už dvě a půl minuty po neštěstí...

+6/−4
doporučit
4.12.2017 14:57

P19e86t10r 73K76n90ě94b67o21r34t 3941280

Co se stane s lávkou, když ji necháme na dešti?

Zkoroduje, vy tupci!

+3/0
doporučit
5.12.2017 10:53

J80o61z49e68f10a 48N52o82v44a70k32o81v61a 7856515220144

Tohle vola o radikalni prevencni reseni - ke kazde lavce umistit ceduli - lavka se neudrzuje, vstup pouze na vlastni nebezpeci..

+3/0
doporučit
4.12.2017 16:45

V81o54j20t13ě32c16h 91M92a30r32h16o41u90l 8778872697643

Já tedy odborník rozhodně nejsem, ale selským rozumem vidím problém právě v té konstrukci! Samozřejmě, v okamžiku zhotovení byl most funkční a stabilní. Ovšem také měl někdo přemýšlet, v jakém stavu bude most za 30 let a zda konstrukce umožní jeho nutnou kontrolu. Je přeci jasné, že 150 (nebo kolik) lan skrytých uvnitř konstrukce nelze reálně zkontrolovat. Daleko lepší by bylo konstrukci zavěsit na třeba dvě (mnohem masivnější) lana umístěná vně konstrukce, kontrola by byla mnohem snadnější.

+3/0
doporučit
4.12.2017 15:51

R87a96d28k41a 49J70o35h78n64o73v25á 4764901245

156 nosných lan, nebo jen velká část z nich zkorodovalo najednou ??? Vždyť stupeň bezpečnosti musel počítat u hlavní nosné konstrukce s koeficientem cca 2.

Proč lana nebyla v chráničkách odolných proti rozlomení, zainjektovaných cementem nebo mazivem? To by "odborníci" měli vysvětlit.

https://cs.wikipedia.org/wiki/Trojsk%C3%A1_l%C3%A1vka

+2/0
doporučit
4.12.2017 16:52







Najdete na iDNES.cz