Diskuse k článku

Správci dělali zátěžové zkoušky pražského Hlávkova mostu

V neděli skončila kontrola konstrukce pražského Hlávkova mostu, která probíhala od soboty. Technická správa komunikací zjišťovala, v jakém stavu konstrukce je. Přes most nejezdily tramvaje, auta omezeně. Výsledky kontroly budou známy za týden. Kontroly mostů v Praze rozpoutala zřícená lávka v Troji.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M80a86t50ě71j 11N56ě35m68e76č41e70k 9817403339133

Nyní je třeba bleskově prověřit mnoho mostů... ;-)R^

0/0
11.12.2017 8:53

P86a96t33r26i45k 60E92g53e56r 2178540949431

Za týden TSK zjistí, že stav Hlávkova mostu je natolik špatný se se musí uzavřít. To samé lze očekávat na Libeňském mostě a několika dalších.

Pokud se však bude muset zastavit veškerá doprava i pohyb chodců, bude se muset velice rychle najít náhradní řešení a postavit doopravdy rychle nový most. Protože odklonit tramvaje přes Trojský most a Štefánikův most si úplně nedovedu představit. Možná by to znamenalo vést linku 1 do smyčky sídliště Ďáblice a linku 10 do smyčky Spojovací, linka 14 by mohla být odkloněna ze zst. Jindřišská věž do zst. Biskupcova a dále na Palmovku a po své trase. NAD by se zavádět nemusela v úseku Palmovka - Maniny. Bylo by dobré možná zavést výlukovou linku 233 v trase Ohrada - Florenc (B/C) - Náměstí Republiky (B) - Dlouhá třída - Strossmayerovo náměstí - Vltavská (C) - Dělnická - Nádraží Holešovice (C). Linku 207 zrušit a linku 133 prodloužit o úsek Florenc - Staroměstská.

+1/0
10.12.2017 16:18

M75i24c75h34a69l 20Z61e41l93e74n86ý 6404233345466

Znamena to, ze doted jim bylo jedno, v jakem stavu ty mosty jsou, a az ted je nechavaji premerit?

+3/0
10.12.2017 14:14

J86o21s84e17f 30C98h75o56d92o67u70n45s87k43ý 4921646559610

Libeňský most se už přeměřoval dřív.

+1/0
10.12.2017 20:46

R91o91b62e64r45t 22P29r70a70ž92á32k 4458846315360

Tak, o Libeňském a Hlávkově mostě se ví už delší dobu, že nejsou "ažúr". Jen se po pádu Trojské lávky konečně začalo něco dělat.

0/0
11.12.2017 9:59

M56a66r45t31i46n 73R43u98z67i82c65k97a 1732728976107

Teda odklonit linku 14 pres Karlin, to je uzasna volba, proc ne pres Strossmayerak a Dlouhou? To aby byl co nejdelsi bezne projizdeny usek pro tuto linku neobslouzen?

Objizdka pres Strossmayerovo nam. by akorat neobslouzila zastavky Bila Labut a dve na znameni Tesnov a Stvanice...

+5/0
10.12.2017 11:42

P20a40t77r31i41k 82E32g74e72r 2868580379821

To je prosím pěkně ROPID podle některých, ale tramvaje neřídí to je však omyl.

+1/0
10.12.2017 17:48

J33o57s82e48f 19M40i76k57u42l19í86k 8574917936

Opět jako vždy se o tom NE-PSALO na informačních cedulích za miliony na pražských komunikacích, takže stau jako prase, ale proč by se o tom řidiči měli informovat. Na co.

+6/0
9.12.2017 22:06

M80a79r23t55i96n 72N91o22v14á16k 6103937729431

to mi připomíná situaci minulý týden - Wilsonova směr na Pankrác.. první info na tabuli u Opery: "Wilsonova stupen dopravy 4".. no nezabíjeli byste v u chvíli... ?

+5/0
9.12.2017 22:59

V69a57l58o25u15c26h 43Z35d82e58n63ě42k 2317515767311

Ale většina aut jsou jednoválce...

+1/0
10.12.2017 13:02

M90i73l48a87n 50V94o59l41e60k 5649893216529

Neschopný a prolhaný režim. Ještě před měsícem tvrdili, že jedna lávka pro pěší na železničním mostě na Výtoni je v lepším stavu, najednou zavřou obě, ale ne hned, plánovaně havarijně. Libeňský most byl na spadnutí už před mnoha lety (tramvaje na něm musely jezdit krokem a ještě ne v obou směrech) a pak to zase vyšumělo. Klíčové je to, na čem mohou vydělat spřátelené firmy a jestli se těm do toho chce. Nejradši budují protihlukové zdi, zastřešení Spořilovské apod.

0/−1
9.12.2017 19:55
Foto

V75l48a24s67t42i87m83i59l 71S51m75o59l55e95j63a 8909649517492

Nedávno tam Dolínek nechal udělat zastávku šaliny a most jde do pali.

0/−3
9.12.2017 18:13
Foto

A44l81e25š 35P55r83e92s74l97e26r 5634504351322

Velký omyl. Dolínek byl proti zastávkám, vynutili si je představitelé Prahy 7, konkrétně starosta Čižinský (KDU) a místostarosta Mirovský (Zelení).

+9/0
9.12.2017 19:45
Foto

J81a16n20a 49F74u87s63z92t70e28i31o72v38á 9931976944508

Člověk by řekl, nebo si myslel, že se tyhle věci kontrolují průběžně a je o tom veden nějaký odborný záznam s tím kdy bude co potřeba opravit/vyměnit atd, ne že se to začne kontrolovat až spadne nějaká lávka či most.

+2/0
9.12.2017 17:56

T95o23m50á75š 69P59e22l68i82k48á22n 3841430171119

Hlavní město Praha

RADA HLAVNÍHO MĚSTA PRAHY

USNESENÍ Rady hlavního města Prahy

číslo 826 ze dne 12.4.2016

k analýze stavu mostů ve správě Technické správy komunikací hl.m. Prahy

Rada hlavního města Prahy bere na vědomí analýzu stavu mostů pozemních komunikací ve správě Technické správy komunikací hl.m. Prahy, uvedenou v příloze č. 1 k důvodové zprávě

Adriana Krnáčová

primátorka hl.m. Prahy

Petr Dolínek

náměstek primátorky hl.m. Prahy

Analýza stavu pražských mostů ve správě TSK hl. m. Prahy a jejich priority (Aktualizace březen /2016) V004 – Lávka v Troji Základní údaje: lávka propojující pěší komunikace na Císařském ostrově s ul. Pod Havránkou, o třech mostních polích s celkovou délkou přemostění 261,10 m, šířkou chodníku 3,00 m, postavená v r. 1984. Hlavní nosnou konstrukcí je visutý pás z prefabrikovaných segmentů. Stavební stav: diagnostický průzkum prováděný v r. 2007-2009 konstatuje výrazné oslabení přepínacích lan s aktivním korozním procesem a řadu atypických poruch, které ovlivňují statiku nosné konstrukce a jsou prakticky neopravitelné. Od roku 2014 je na lávce prováděn automatický monitoring pro získání informací o případném rizikovém chování nosné konstrukce lávky. Průběžné výsledky sledování vykazují progresivní vývoj zhoršování stavebního stavu. Klasifikační stupeň stavebního stavu: V. – špatný Hodnocení: i přes provedení nutných prací v r. 2011 (především obnovení hydroizolační funkce ve 3. poli) a dalších opatření pro omezení progrese poruch je odhadována životnost lávky při běžném provozu max. na 5 let. Návrh opravy: v roce 2016 zahájit předprojektové práce na její rekonstrukci, resp. změnu nosné konstrukce.

+2/0
9.12.2017 18:58
Foto

J49a37n72a 88F53u51s89z62t84e50i21o95v14á 9821556974758

Takže dělají, jen to co by mělo být potom jak jsem psala opravit/vyměnit už není )))

+1/0
9.12.2017 19:07

T13o75m67á36š 84P56e22l56i96k79á90n 3491510171379

Tak správce komunikací činit musí, má to v agendě. Ale v Praze se už 4 roky nepřipravují žádné investiční projekty. Proto taky Praha končí několik let po sobě s obrovským přebytkem právě v kapitole investic. Když se 4 roky na nic nesáhne, není z roku na rok nic připraveno. Takže když Praha letos zjistila, že se jí rozpadá město pod rukama, začala honit co se dá. Proto se opravovaly komunikace a pod, vše co šlo udělat jen s minimálními přípravami a pokud možno ve zjednodušeném stavebním řízení. Protože příprava strategických plánů trvá roky. A ty město promrhalo. Takže ano, chápete to správně. Informace jsou, ale vůle s nimi něc o dělat už moc není.

+1/0
9.12.2017 19:35

P20e30t32r 10T31r18u50h98l15a60ř64í34k 3582629185851

Leva nevi co dela prava;-D Nebo jak to je s tema pruhama?

+1/0
9.12.2017 17:17

M36a50r46e81k 66J49a74n 2633802604422

Bolševik jednou zorganizoval dynamickou zkoušku nuseláku.Dopadla skoro O.K. Škoda že jí kapitalista neudělá zde.

+3/0
9.12.2017 16:08

K56a70r97e22l 43L43a82n85g83r 2592547760668

No na to by si museli pozvat tankové divize z celé EU ;-D. Těch našich 5,5 tanku moc nedokáže.

+5/0
9.12.2017 17:56
Foto

V62l75a62s74t30i31m62i92l 88S93m63o97l14e35j69a 8709549687292

Na statickou zkoušku použili 70 tanků. Tedy celé 2 naše dnešní slavné armády.

Pro dynamickou zkoušku upevnili několik destítek raketových motorů (nevím z čeho) vororovně je odpálili. A Nuselák stojí dodnes.

+1/0
9.12.2017 18:10

M69a74r93t37i16n 47C30e90r74v76e34n36y 2813738786288

Pravda, ale to ze prave dokoncili jeho generalni opravu a ze po nem uz nekolik let jezdi nove vozy metra ktere jsou o mnoho tun lehci nez ta bolsevicka kovarska prace na to urcite nema vliv. Za to tank po dostaveni bylo to spravne... na te lavce v Troji bylo par desitek nakladaku a uz je dole...

+1/0
10.12.2017 10:39

M90a86r98t43i58n 97R49u66z76i43c24k38a 1172228256387

Az na to, ze jde o statickou, dynamicka zkouska je za provozu... a obavam se, ze bolsevik Hlavkuv, ale ani dalsi mosty zrovna neudrzoval,... Otazka je, co by se stalo, kdyby komunisti byly dal tak aktivni, mozna by uz Libenak lovili ve Vltave, mozna by se uz o tom i pak psalo ve Vecerni Praze...

+2/0
10.12.2017 11:47

P89e34t16r 90T67r48u55h37l98a39ř86í25k 3642669815341

Kdo je tam dotahne? Vapenik ?

+1/0
9.12.2017 18:05

M35i16c78h82a55l 35S70z71y35m36s59z71a 6338910831623

"Pro auta je most průjezdný pouze v levých jízdních pruzích."

Když si pustím video, tak to skoro vypadá, že jezdí v pravém. Nebo že by jako pravý pruh byl myšlen chodník? To by potom sedělo.

+9/0
9.12.2017 15:29

V61l94a45d56a66n 86Č60e52r40n71ý 8432286203336

K čemu jsou záběry z mostu, kde se jen posouvá náklaďák a tramvaj, když to zajímavé a podstatné se děje pod mostem?

+5/0
9.12.2017 15:24

M12a20r60e88k 12J10a43n 2413822644632

Co byste tam tak chtěl vidět? PC jak zapisuje data z průhybu?Nebo tisk v tabulkách?

+2/0
9.12.2017 16:03

M44a65r40t87i82n 13M17i55k34u63l68e30n35k67a 1484552366517

pozorně sledujte, jak se řidiči rozjíždí z kolony, apk nemají být města ucpané. Auto předemnou se rozjíždí a ja stojím? Proboha proč se hned také nehnu z místa?

+16/0
9.12.2017 15:09

M82i90l51a60n 11V34o49l20e44k 5889823286309

Vraťte se do školy. To, co tvrdíte, jsem si jako dítě myslel taky (i když je pravda, že ve škole jsem se pravdu asi nedozvěděl). Tak jen vezměte na vědomí, že u jedoucích aut řízených člověkem je rozhodující časový odstup (2 vteřiny), pak se pochopitelně délkový odstup vozidel musí zvětšovat s rychlostí.

0/−4
9.12.2017 20:01

T22o80m91á31š 30Š29l64a57p67á36k 4720857698422

Nevím co učili ve škole vás, ale já koukám v koloně skrz auto přede mnou a když vidím zhasnout brzdová světla vím, že mám zařadit rychlost. A pak se rozjedu v podstatě souběžně s autem přede mnou. Nic složitého...

+3/0
10.12.2017 11:12

J88i35ř30í 63J53u17n88e98k 6721225828633

Tak nějaká prodleva tam vznikne, ale ta se dá eliminovat jak sledováním provozu před sebou, tak třeba nečuměním do mobilu..

+3/0
10.12.2017 11:48

L16u47k71á68š 27S71v15o43b56o49d43a 1453278355718

Stav vozovky na hlavkove moste je jedna velka ostuda. A to uz poslednich 20 let. Doufam ze tam co nevidet daj asfalt

+6/0
9.12.2017 15:04

Z93d25e64n78e74k 41K90o60z84á23k 1341391213407

Stačí se podívat na stav dlažby na vozovce a na okraj chodníků a je hned vidět jakou údržbu tomu mostu věnují. Když se dělalo blokové čištění na Praze 1 tak ty šílenci z magistrátu nechaly vymývat dlažbu až se kostky hýbaly a pak byly spokojeni.

+2/−1
9.12.2017 14:44

M22a18r79e48k 66Š23p26l84í98c18h10a79l 5368859499916

Pro auta je most průjezdný pouze v levých jízdních pruzích. - Aha, ten levý pruh vpravo.

+9/0
9.12.2017 14:34

P84e46t27r 44U93t83ě18k42a18l 9320248858

Nevěřím, že ty kontroly se dělají v souvislosti se zřícením lávky v Tróji. Pokud tomu tak je, okamžitě je třeba zodpovědné osoby v TSK a na magistrátu vyhodit. Protože dělat kontroly teprve, až se něco stane, je zločin a šlendrián.

Je to ještě horší, než když v Berlíně najede islámský terorista kamionem do lidí, okamžitě v Praze začnou cca na týden manévry policie a na Staromák navezou svodidla.

No - a co já vím, před zřícením je v Praze Libeňský most - a tam se kontroly nedělají a pořád se po něm jezdí. Protože se úředníci hádají.

0/−4
9.12.2017 14:33

O86d54s91t42r93a12n43ě40n62ý 96U60ž22i54v19a26t55e77l

Uživatel požádal o vymazání
+6/0
9.12.2017 13:59

R93o15m14a21n 92M38a87r21t75í46n38e10k 3463390440978

Pozdě, všechny lávky i mosty v ČR už měli být dávno zavřené. Nebezpečí je opravdu vysoké, každý den se může nějaký most zřítit.

+2/0
9.12.2017 13:54

J39a97r53o26m66í84r 33O52b18š38i86l 3846151891841

Taková trošku zajímavost: kdysi jsem si vyslechl pár lidí, co pracovali na stavbě metra A v sedmdesátých letech. Jak už bylo za Husáka i dříve dobrým zvykem všechno švindlovat, "po nás vem to ďas" apod., tak dobově typická příměs do nosných či opěrných betonových konstrukcí útrob metra bylo například zabetonovaná postel, rezavý bojler, hadry, plasty, či rozličný průmyslový odpad. Jednou bude "sarkofág Dejvická" vítaným zdrojem budoucích archeologů. Podobné a mnohačetné zvěsti jsem sin vyslechl i o D1 (tak asi jen potvrdily důvod nynějšího stavu), Palác kultury (dnes Kongres) a zajímavé objevy čekají na archeology také ve Strahovském tunelu ;-D

+1/0
9.12.2017 13:36
Foto

J67a62r64o23m26í20r 74H92l26u13b31e28k 2646140404251

Přesně, D1 v Ostravě.

+2/0
9.12.2017 13:44

R66o25m24a24n 20S71t38o20n19e80k 1619123639501

tem je problém v podkladu ne v betonu

0/−1
9.12.2017 14:16
Foto

V12l15a84s60t70i47m81i26l 27S87m64o14l36e22j45a 8669679487762

Ale metro drží, dálnice se vlní, vlní. Mosty jim klekají. Čím to je? Demokratická korupce?

+1/−1
9.12.2017 20:28

P22e30t69r 89D74l73o94u33h53ý 3145451582718

Zakázat na Lanovém mostě auta nad 12 tun? Moudré rozhodnutí. Vždyť to kamiony můžou vzít po obchvatu. Omlouvám se, zapomněl jsem, obchvat chybí. To je trochu komplikace, ale co objet Prahu po jiné dálnici? Zase špatně. Všechny dálnice vedou do Prahy a napojují se na okruh, který neexistuje. Potom už pomůže jen nařízení, že kamiony před Prahou zastaví a mocí úřední se teleportují na druhý konec.

+47/0
9.12.2017 13:29

M39a75r10t25i42n 14V42a92n43ě50k 6971363592169

Jedině dobře, ať si ten vzduch vozí jinudy.

+2/0
9.12.2017 13:52

O45d26s74t51r22a22n34ě50n30ý 42U24ž20i86v75a23t38e21l

Uživatel požádal o vymazání
+6/−1
9.12.2017 14:03

M81i39r91o74s60l21a29v 34T63i15š83e78r 4789709634252

To, že všechny dálnice v Čechách vedou do Prahy, je chyba koncepce, kterou kvůli pragocentrismu dodnes nebylo možné eliminovat.

0/0
10.12.2017 11:13

J67a58r16o77m62í32r 45O47b87š55i67l 3106321261651

Tahle parodie na most, podobně jako většina pražských mostů je silně opředen velkohubými letitými sliby o opravách a také by bylo zajímavé vědět, kolik v rámci těchto velkohubostí Praha prošustrovala peněz do nejrozmanitějších plánů, studií a architektonických návrhů. Ta pálka by byla hodně zajímavá, vzhledem k tomu, že na to pouze sedá v šuplíku u Krňdy prach už spoustu let.

+3/0
9.12.2017 13:25
Foto

J78a14r39o25m96í66r 40H84l14u54b26e57k 2176500714501

Jen se pozastavuji, jak staré mosty a akvadukty starých Římanů stále fungují a nepadají. Děláme snad něco špatně? Naše normy jsou špatné? Konstrukce pochybné? Mimochodem, ta Trojská lávka mi spíš připomínala domorodé mosty přes rokliny v Himalájích.

+7/−3
9.12.2017 13:09

P71e60t93r 28S27u17c59h58ý 1598929544866

Tak ono pro mosty je nejhorší dynamické zatížení,které vyvozují především dopravní prostředky.

+4/0
9.12.2017 13:12
Foto

J14a53r28o12m46í49r 14H73l49u55b66e57k 2366730114331

Ten byl, ale jen pro pěší a ještě si pamatuji, když jsem byl na vojně, tak se na mostě vždy velelo: "Zrušit krok!"

+3/0
9.12.2017 13:17

L45i73b38o95r 25F14i94l49á37k 2961484719541

Tak v době, kdy se mosty projektovaly, byla trochu jiná hustota dopravy a zatížení. Po akvaduktech tatry a tramvaje asi nejezdí.

+3/0
9.12.2017 13:17



Najdete na iDNES.cz