Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ministerstvo dopravy chce stavět s pomocí soukromníků. Stavba D4 do tří let

Na trase mezi Prahou a Pískem zbývá postavit ještě třiadvacet kilometrů dálnice. Z toho asi jednadvacet kilometrů náleží Středočeskému kraji. Podle plánů resortu dopravy pod vedením Dana Ťoka (ANO) by nové úseky mohly vzniknout už brzy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L37u15c30i38a56n 10P49a69p69a10z38i73a43n 5734727891545

Projekty tohoto typu by měl mít stát v majetku od samého počátku, nikoli až po třiceti letech. To je dlouhá doba a vše může být jinak. V Maďarsku na toto velmi doplatili, nakonec museli dálnici předčasně vykoupit a vyšlo to násobně dráž než kdyby to od počátku patřilo státu, resp. veřejnému sektoru. Privát neumí lépe nahrazovat terciální nekomerční projekty. Stát nemá zájem podnikat v terciální sféře za účelem zisku, naopak mu jde, aby veřejná služba byla co nejlevnější, nejdostupnějí. To privát neumí, musí podnikat za účelem zisku, jinak by zkrachoval.

0/0
11.12.2017 10:45

P96e94t46r 37Č43e68r90m77á30k 9368985719480

Právě naopak, tento typ projektů tu měl být dávno, jsme snad poslední země EU která jej nemá, naopak v západních zemích se jinak dálnice už skoro nestaví. Zapojení komerčního subjektu má zcela nezpochybnitelné výhody - narozdíl od státu si hlídá kvalitu realizace, protože si potom nechce zvyšovat provozní náklady za údržbu a provoz běhěm těch desítek let a snižovat si tak zisk. R^

0/0
11.12.2017 10:52

L83u39c59i57a85n 66P97a63p61a33z10i12a30n 5504947411195

Je to odložený skryté zadlužení, západní země to dělají jen proto, aby oddálili své dluhy do časů budoucích. Jenže místo stovky je to pak stovek několik a je to draza placené. Není to tak výhodné, jak vypadá. Dnes se od toho spíše odstupuje.

0/0
11.12.2017 18:12

P14e41t97r 48Č89e76r30m10á70k 9608475779790

Není to nic skrytého, je to jasně postavený systém který má své klady i zápory. Jelikož vesměs právě umožňují urychlit realizaci dálnic tak funkční přínost překračuje zvýšené náklady. V evropě se jinak skoro nestaví.

0/0
11.12.2017 19:53

L22u69c96i61a53n 43P82a25p86a33z55i43a43n 5234367411485

Převládají zápory, nic neurychluje. Republika má dost peněz na stavby dálniční sítě, ale chybí stavební povolení. Nemáte pravdu, že se takto v Evropě masově staví. Nám nyní propadají peníze, které byly či jsou připravené k výstavbě. Také díky našemu členstvív EU je peněz více než jsme schopni utratit. Jinak soukromníci se také podílí, staví na objednávku státu.

0/0
11.12.2017 23:42

P50e81t87r 27Č81e67r16m85á90k 9688805649650

Právě naopak klady převažují, proto se tak všude realizuje (nepsal jsem masově ale že to je většinový systém v Evropě). Je to rychlejší a efektivnější, soukromý subjekt nefunguje neekonomicky jako stát ale mnohem efektivněji R^ Peníze z EU s tímto nemají co dělat, na ty lze dosáhnout tak či tak, a kazí celý systém protože se pak akorát vymýšlí jak v rámci dotace vyčerpat co nejvíc a zakázku předražit. Rv

0/0
12.12.2017 10:39

J36i12ř23í 54M30a88c59e52k 3435865744431

D3 z Prahy do Tábora tu měla být už před 20 lety!!

+1/0
11.12.2017 9:18

J87o54s73e91f 55K43o17m73á39r21e95k 5944902944879

A D35 je kde, lumpové?

+1/0
11.12.2017 9:13

Š39t54e67f52a23n 44F32r66i28č41a 7292678153516

Prožíráme budoucnost našich dětí a vnuků. Je to tunel jako prase. V době, kdy se v ČR téměř žádné dálnice nestaví je nesmyslné financovat stavbu těch několika málo kilometrů dálnic z neveřejných zdrojů a zatěžovat násobně vyššími platbami budoucí generace.Rv

+5/0
10.12.2017 17:09

P88e96t48r 11Č52e47r78m61á22k 9978225479570

Má to i světlé stránky. Ano jistě to stojí více peněz než klasickou cestou. Na druhou stranu pokud zapojení komerčního subjektu zajistí zrychlení celého procesu (motivace investora bude jasná), tak je to jedině dobře a ve výsledku to může mít větší přínos než ty peníze.

0/0
10.12.2017 20:07

L91a96d89i27s58l38a93v 71K23v87a29s32n30i53č31k17a 1723247233485

Pochybuju, že se někomu podaří se současnými zákony něco urychlit. Ledaže by zřídili soukromý pasťák pro Děti Země a tam je převychovali.

+4/0
10.12.2017 20:18

P67e86t32r 98Č56e89r52m49á59k 9928555539100

Funguje to tak všude, je to jedna z výhod proč je PPP na západě tak populární.

0/0
10.12.2017 22:33
Foto

M95i74l73o31s50l12a19v 75Z57í27t83k59a 8810294277350

Nepřítelem výstavby dálnic nejsou Děti země, ale jejich velmi špatná příprava ze strany investora. Ale svést to na nějaký spolek je jistě snažší.....

0/0
11.12.2017 7:16

T39o14m34á97š 33M18o34r20a67v28č11í48k 3517316633945

Jak se to může urychlit? Stát staví rychle (ano, je to fakticky tak), ale většinu času se soudí a stavět nemůže. Soukromník by musel být nějaký megamafián, aby to mohl urychlit. Prostě ty, co napadají stavbu by musel například zastřelit, což není cesta, kterou bychom měli jít.

+2/0
10.12.2017 21:09

P73e77t29r 56Č56e42r51m72á21k 9388905399140

Jednoduše, soukromý investor s motivací na zisk může jednat jinak a obratněji než státní sektor svázaný legislativou a vlastními předpisy. Koneckonců stačí se podívat do zahraničí, PPP je zcela standartní systém který se používá ve vyspělých západních státech kde je právě rozbujelá byrokracie.

0/0
10.12.2017 22:33

L24a95d17i32s31l33a62v 50K28v12a72s65n49i21č82k82a 1173377153945

No tak takovéto uvažování je na hraně slušného chování, mafiánštiny a dalších trestných činů.To fungovalo na divokém Západě nějakou chvíli, než přišla ruka zákona a s byrkracií nemá nic společného, to je zákon civilizace, ne džungle. Zase mít dálnice za takovou cenu, co dalšího ?

0/0
11.12.2017 4:51

P29e64t17r 51Č97e78r82m71á82k 9348215799420

Nesmysl, vůbec jste nepochopil pointu, o žádném porušování zákona tu není řeč ;-) Jedná sa naopak o efektivitu jednání, proto je tento způsob tak rozšířený v civilizovaných západních zemích R^

0/0
11.12.2017 10:43

R79o62m13a15n 41P29o10l39á42č32e58k 5276839905

Pokud nebudu muset platit extra mýto a bude mi tam platit klasická DZ, tak mi to asi bude celkem jedno...

Ale pořád pochybuji, že to vyjde levněji, než kdyby to stavěl stát...

+2/0
10.12.2017 16:54

P91a40v89e37l 30J63e33ř19á94b41e98k 7791332544797

Zkuste si to přepočítat kolik by úsek stál kdyby ho stát stavěl a kolik zaplatíme dle ceny za rok během třiceti let.

Ale je to hodně hrubé, údajů velmi málo na přesnější výpočet.

0/0
10.12.2017 19:57

S78t45a76n 60N84o17v40á29k 5797125945854

Na projektu PPP si soukromník namastí kapsu na úkor státu, a to včetně poradce.

+4/0
10.12.2017 13:10

L94a88d32i84s91l79a93v 90K78v51a44s83n58i78č56k53a 1173737413485

Podle mne úplně nesmyslná věc. Stát stějně nic sám nestaví, práci zadává nějaké soukromé firmě. Téměř to samé je s údržbou, je to z bláta do louže a nic se nikde neušetří. A to se můžeme těšit na ty tyjátry, jak se výstavba dálnic prý zastaví, až za pár let nebudou PŘÍSPĚVKY z Unie, ty desítky miliard co k tomu dává stát teď najednou nebudou, nebo se někde ztratí ? Ale všechno spasí třipé...

0/0
10.12.2017 14:58

P75e84t61r 53Č23e50r33m15á84k 9108695579280

Ale jistěže ušetří, stát si nedovede hlídat kvalitu realizace, a provoz je pak jen běžnou rozpočtovanou výdajovou položkou. Naopak soukromník si kvalitu hlídá od začátku a náklady na provoz pak může minimalizovat. Netřeba objevovat ameriku, PPP používá celá západní evropa.

0/0
11.12.2017 10:56

J67a47n 23H15r18a24d 6860521590

D4 nevede do Písku. Silnice I/4 vede přes Strakonice na Strážný. Prosím autora, aby to opravil.

+4/0
10.12.2017 12:28

L87a98d92i42s76l36a37v 82K75v71a38s63n46i28č14k69a 1403787393705

Prostě "Strakonická" vede opravdu do Strakonic, ale to je těžké vysvětlování.

+2/0
10.12.2017 14:39

P85a93v51e73l 36J39e20ř18á39b12e64k 7261612334357

Jenže my, co neumíme prudce zatáčet doprava, tak skončíme u Putimi.

0/0
10.12.2017 16:14







Najdete na iDNES.cz