Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Firmy v Praze stále bojují o zaměstnance, zvyšování platů bude pokračovat

Hospodářský růst v loňském roce přinesl rekordní zvyšování mezd. Podobný nárůst výdělků mohou lidé čekat i v roce 2018, a to i přesto, že podle odborníků letos růst ekonomiky mírně zpomalí. Radovat se ovšem nemohou zaměstnanci pražského dopravního podniku.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VF

DP Praha má málo řidičů a proto bude jezdit ve svátečním režimu do poloviny ledna, ale nepřidají aby se k nim noví tak nehrnuli. Možná by nebylo naškodu, kdyby do článku napsali o kolik chtěli zaměstnanci DP přidat. Miliarda je pěkné číslo, ale mohli napsat kolik je to % nebo suma na hlavu.

5 0
možnosti

DPP nic, plat je adekvátní, problém je v tom že nejsou lidi....

3 1
možnosti
MM

Tento článek obsahuje informaci, že MP mají v průměru 37tis a něco, DPP inzeruje (pro řidiče BUS/TRAM) 35tis. měsíčně, ale to není průměr a zaběžnou pracovní dobu, ale odměna za cca 22 směn v měsíci, a to v délce cca 9hodin = 1h přesčasů denně.

OPRAVDU SI MYSLÍTE, ŽE SI ŘIDIČI MHD ZASLOUŽÍ MÍŃ NEŽ MP, PŘIČEMŽ OBĚ ORGANIZACE MAJÍ STEJNÉHO ZŘIZOVATELE/VLASTNÍKA = MAGISTRÁT HL.M.PRAHY?

PS: On je dosti prapodivný i ten rozdíl v DPP, že strojvedoucí metra mají o několik tisíc měsíčně víc za stejný čas než řidiči tzv. povrchovky!!

Připouštím, že metro musí ovládat více proškolenější lidé a je to práce v podzemí = ve stížených/stísněných podmínkách (vetšinou) bez přístupu denního světla, ale mnohem jednodušší (vlaky jsou vybaveny automatickým vedením = strojvedoucí mu max. dává nějaké povely - např. zavřít dveře a rozjet) než mají řidiči povrchjové MHD, kteří musí být ostražití vůči komukoliv v okolí, jestli splní své povinnosti a nevjede/neskočí jim do dráhy, protože nejn po řidičích BUS, ale (v rozporu s platnými předpisy ČR) i TRAM je požadováno jet maximálně takovou rychlostí, aby dokázali zastavit vozidlo před jakoukoliv i náhlou překážkou!! TENTO POŽADAVEK JE OVŠEM I VŮČI ŘIDIČŮM BUS (ČI JAKÉHOKOLIV MOTOROVÉHO VOZIDLA, ZA NĚJŽ ZÁKON 361/2000SB O TZV. SILNIČNÍM PROVOZU TRAMVAJ NEPOVAŽUJE) NEOPRÁVNĚNÝ, PROTOŽE DLE TZV. VÍDEŃSKÉ ÚMLUVY O SILNIČNÍM PROVOZU Z ROKU 1968 (JEJÍHO ZÁVAZNÉHO ANGLICKÉHO ZNĚNÍ - NIKOLIV MNĚ ZNÁMÝCH DVOU CHYBNÝCH PŘEKLADŮ DO ČJ) JSOU ŘIDIČI POVINNI DOKÁZAT ZASTAVIT VOZIDLO POUZE PŘED OČEKÁVATELNOU PŘEKÁŽKOU = JAK ZAČALI V POSLEDNÍ DOBĚ I NĚKTERÉ ODVOLACÍ SOUDY ČR ROZHODOVAT ŮČASTNÍCI TZV. SILNIČNÍHO PROVOZU NEJSOU POVINNI PŘEDPOKLÁDAT PORUŠENÍ JEHO PRAVIDEL JINÝMI OSOBAMI -ÚČASTNÍKY PROVOZU, PROTOŽE V OPAČNÉM PŘÍPADĚ BY TA PRAVIDLA BYLA ZCELA ZBYTEČNÁ!

1 3
možnosti

Nechápu v čem spočívá logika že když MP mají nějakou sumu tak je má mít řidič DPP? To si jako představujete že se všichni zaměstnanci veřejného sektoru soudružsky seřadí vedle sebe a budou mít stejnou mzdu jenom proto že jsou to příspěvkovky magistrátu? ;-)

Zbytek zcela nesouvisející blábol. Rv

1 1
možnosti
MM

Za kolik lidských životů nese příslušník MP každou minutu své činnosti na sebe přímou odpovědnost = že jeho chyba může v kterém koliv úkonu (když on většinou vypisuje pokutové bloky apod.) může někoho zranit/zmrzačit či dokonce i zabít?

Řidiči MHD za desítky až stovky = měly by mít ve výsledku tedy za tuhle větší odpovědnost dokonce více než MP a nikoiv stejně, jak požaduji!!

0 2
možnosti

Riziko má samozřejmě větší strážník, byť MP nemusím tak jsou to pořád ozbrojené složky, řidič je akorát řidič. Tak jako kterýkoliv další účastník silničního provozu na sebe bere riziko a zodpovědnost zároveň, jestli veze 4 nebo 40lidí je jedno - vźdy se musí chovat tak aby nikomu dalšímu neublížil, podle vaší teorie by pak museli být placeni stejně i řidiči všech aut, protože je reálné riziko že se stranou účastníků nehody s autobusem a nesou vlastně zodpovědnost za jeho cestující. Zmrzačit nebo zabít může při výkonu své práce v podstatě kdokoliv, i ta poslední uklízečka co si splete barel chloru s pitnou vodou... Takže tudy cesta nevede Rv

Cenu práce řídí trh práce, nic jiného, a ten zařídil že jí v současné době mají nijak extra kvalifikovaní řidiči skoro průměrnou, což jí vzhledem k tomu že většina lidí průměru nedosahuje činí více než adekvátní R^

1 0
možnosti
MM

Riziko zranění sebe může mít větší strážník - i když je to dosti napováženou, když to jsou většinou v reálu chodící "ouřadové" (přidělující zejména ty pokuty za špatné parkování - žel v Praze většinou za nezaplacené stání na zpoplatněných místech než za stání na zakázaných místech - včetně překážení BUS a dokonce i TRAM MHD) nikoliv zásahové jednotky PČR !!

Když řidič jakéhokoliv vozidla bourá, tak v první řadě tím ohrožuje sebe a další cestující v tom voze = většinou méně než 10, ale u MHD je to více takřka vždy = hrozba trestného činu obecného ohrožení (byť z nedbalosti), z kterého je v ČR málokdy obviněn řidič OA, byť kvůli němu havaroval i BUS!!

0 0
možnosti

Netvrdím že jsou MP nějací hrdinové co zachraňují svět, samozřejmě to skutečně jsou vesměs obyčejní pochůzkáři a ouřadové, ale jelikož řidiči mhd taky nejsou žádný einsteini tak pořád zůstává ten rozdíl ozbrojená složka vs. řidič.R^

Trestný čim z nedbalosti se pak týká stejně jakéhokoliv řidiče, závisí ryze na konkrétní nehodě a jejím posouzení, v tom rozdíl není. R^

0 0
možnosti
OH

Na trase B není žádný vlak vybaven automatickým vedením

0 0
možnosti
MT

Jaký sváteční režim? To co teď předvádí je prázdninový režim. Sváteční režim by byl ještě horší... Ne každé prázdniny jsou svátek. Děti to tak možná berou, i když celé ty dva měsíce v létě asi už také ne...

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Na Majálesu zasahovali těžkooděnci. Lidé se bouřili kvůli nevracení záloh za kelímky

28. dubna 2024  19:10,  aktualizováno  19:34

Sobotní studentský festival Majáles v pražských Letňanech probíhal zprvu hladce. Samotný závěr...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Řidič Porsche srazil ve Vysočanech ženu s kočárkem, ta utrpěla vážná zranění

1. května 2024  20:36

V pražských Vysočanech sjel řidič automobilu ze silnice a srazil ženu s kočárkem. Podle mluvčího...

Hromadná nehoda u letiště zastavila Pražský okruh, jedno z aut skončilo na střeše

29. dubna 2024  16:33,  aktualizováno  20:36

Všechny složky integrovaného záchranného systému zasahovaly v pondělí na 27. kilometru Pražského...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vlak bez strojvůdce ujel několik kilometrů, pak vykolejil. Řítil se stovkou

2. května 2024  14:51,  aktualizováno  19:55

Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...

Záludné křižovatky i kolony. Praha se v hodnocení dopravní bezpečnosti propadla

4. května 2024  11:09

V indexu bezpečnosti dopravy si metropole mezi krajskými městy v meziročním porovnání pohoršila....

Lepší vyhledávač tras v Lítačce. Počítá s chůzí, zpožděním a zaplatí i parkování

4. května 2024  9:28

Mobilní aplikace PID Lítačka, od ledna opatřená novými funkcemi, brzy ukončí verzi zkušebního...

Historický kolotoč na Letné se opět roztočil, v provozu bude do konce září

3. května 2024  15:21

Národní technické muzeum zahájilo další sezonu provozu přes 130 let starého Letenského kolotoče. Na...

Vykolejené vagony u Klínce odklidí dopravce. Policie vyšetřuje ohrožení z nedbalosti

3. května 2024  11:11,  aktualizováno  15:17

Policie prověřuje čtvrteční vykolejení osobního vlaku bez strojvůdce poblíž Klínce u Prahy pro...