Diskuse k článku

Firmy v Praze stále bojují o zaměstnance, zvyšování platů bude pokračovat

Hospodářský růst v loňském roce přinesl rekordní zvyšování mezd. Podobný nárůst výdělků mohou lidé čekat i v roce 2018, a to i přesto, že podle odborníků letos růst ekonomiky mírně zpomalí. Radovat se ovšem nemohou zaměstnanci pražského dopravního podniku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V51l33a84d92i58m34í48r 25F23i97b68i84g10e85r 5294241531334

DP Praha má málo řidičů a proto bude jezdit ve svátečním režimu do poloviny ledna, ale nepřidají aby se k nim noví tak nehrnuli. Možná by nebylo naškodu, kdyby do článku napsali o kolik chtěli zaměstnanci DP přidat. Miliarda je pěkné číslo, ale mohli napsat kolik je to % nebo suma na hlavu.

+5/0
2.1.2018 19:20

P91e38t18r 71Č66e26r81m71á89k 9558675109910

DPP nic, plat je adekvátní, problém je v tom že nejsou lidi....

+3/−1
2.1.2018 19:33

M81i12l29a18n 38M13a70j18e22r44č77í32k 1300490884276

Tento článek obsahuje informaci, že MP mají v průměru 37tis a něco, DPP inzeruje (pro řidiče BUS/TRAM) 35tis. měsíčně, ale to není průměr a zaběžnou pracovní dobu, ale odměna za cca 22 směn v měsíci, a to v délce cca 9hodin = 1h přesčasů denně.

OPRAVDU SI MYSLÍTE, ŽE SI ŘIDIČI MHD ZASLOUŽÍ MÍŃ NEŽ MP, PŘIČEMŽ OBĚ ORGANIZACE MAJÍ STEJNÉHO ZŘIZOVATELE/VLASTNÍKA = MAGISTRÁT HL.M.PRAHY?

PS: On je dosti prapodivný i ten rozdíl v DPP, že strojvedoucí metra mají o několik tisíc měsíčně víc za stejný čas než řidiči tzv. povrchovky!!

Připouštím, že metro musí ovládat více proškolenější lidé a je to práce v podzemí = ve stížených/stísněných podmínkách (vetšinou) bez přístupu denního světla, ale mnohem jednodušší (vlaky jsou vybaveny automatickým vedením = strojvedoucí mu max. dává nějaké povely - např. zavřít dveře a rozjet) než mají řidiči povrchjové MHD, kteří musí být ostražití vůči komukoliv v okolí, jestli splní své povinnosti a nevjede/neskočí jim do dráhy, protože nejn po řidičích BUS, ale (v rozporu s platnými předpisy ČR) i TRAM je požadováno jet maximálně takovou rychlostí, aby dokázali zastavit vozidlo před jakoukoliv i náhlou překážkou!! TENTO POŽADAVEK JE OVŠEM I VŮČI ŘIDIČŮM BUS (ČI JAKÉHOKOLIV MOTOROVÉHO VOZIDLA, ZA NĚJŽ ZÁKON 361/2000SB O TZV. SILNIČNÍM PROVOZU TRAMVAJ NEPOVAŽUJE) NEOPRÁVNĚNÝ, PROTOŽE DLE TZV. VÍDEŃSKÉ ÚMLUVY O SILNIČNÍM PROVOZU Z ROKU 1968 (JEJÍHO ZÁVAZNÉHO ANGLICKÉHO ZNĚNÍ - NIKOLIV MNĚ ZNÁMÝCH DVOU CHYBNÝCH PŘEKLADŮ DO ČJ) JSOU ŘIDIČI POVINNI DOKÁZAT ZASTAVIT VOZIDLO POUZE PŘED OČEKÁVATELNOU PŘEKÁŽKOU = JAK ZAČALI V POSLEDNÍ DOBĚ I NĚKTERÉ ODVOLACÍ SOUDY ČR ROZHODOVAT ŮČASTNÍCI TZV. SILNIČNÍHO PROVOZU NEJSOU POVINNI PŘEDPOKLÁDAT PORUŠENÍ JEHO PRAVIDEL JINÝMI OSOBAMI -ÚČASTNÍKY PROVOZU, PROTOŽE V OPAČNÉM PŘÍPADĚ BY TA PRAVIDLA BYLA ZCELA ZBYTEČNÁ!

+1/−3
2.1.2018 23:13

P45e58t19r 71Č19e58r44m33á78k 9668685219860

Nechápu v čem spočívá logika že když MP mají nějakou sumu tak je má mít řidič DPP? To si jako představujete že se všichni zaměstnanci veřejného sektoru soudružsky seřadí vedle sebe a budou mít stejnou mzdu jenom proto že jsou to příspěvkovky magistrátu? ;-)

Zbytek zcela nesouvisející blábol. Rv

+1/−1
3.1.2018 2:18

M43i92l57a23n 16M85a81j79e76r90č20í81k 1250790934406

Za kolik lidských životů nese příslušník MP každou minutu své činnosti na sebe přímou odpovědnost = že jeho chyba může v kterém koliv úkonu (když on většinou vypisuje pokutové bloky apod.) může někoho zranit/zmrzačit či dokonce i zabít?

Řidiči MHD za desítky až stovky = měly by mít ve výsledku tedy za tuhle větší odpovědnost dokonce více než MP a nikoiv stejně, jak požaduji!!

0/−2
3.1.2018 13:22

P49e45t76r 91Č54e54r95m58á37k 9818335669950

Riziko má samozřejmě větší strážník, byť MP nemusím tak jsou to pořád ozbrojené složky, řidič je akorát řidič. Tak jako kterýkoliv další účastník silničního provozu na sebe bere riziko a zodpovědnost zároveň, jestli veze 4 nebo 40lidí je jedno - vźdy se musí chovat tak aby nikomu dalšímu neublížil, podle vaší teorie by pak museli být placeni stejně i řidiči všech aut, protože je reálné riziko že se stranou účastníků nehody s autobusem a nesou vlastně zodpovědnost za jeho cestující. Zmrzačit nebo zabít může při výkonu své práce v podstatě kdokoliv, i ta poslední uklízečka co si splete barel chloru s pitnou vodou... Takže tudy cesta nevede Rv

Cenu práce řídí trh práce, nic jiného, a ten zařídil že jí v současné době mají nijak extra kvalifikovaní řidiči skoro průměrnou, což jí vzhledem k tomu že většina lidí průměru nedosahuje činí více než adekvátní R^

+1/0
3.1.2018 15:48

M38i71l44a59n 31M77a51j30e18r23č62í17k 1460670674986

Riziko zranění sebe může mít větší strážník - i když je to dosti napováženou, když to jsou většinou v reálu chodící "ouřadové" (přidělující zejména ty pokuty za špatné parkování - žel v Praze většinou za nezaplacené stání na zpoplatněných místech než za stání na zakázaných místech - včetně překážení BUS a dokonce i TRAM MHD) nikoliv zásahové jednotky PČR !!

Když řidič jakéhokoliv vozidla bourá, tak v první řadě tím ohrožuje sebe a další cestující v tom voze = většinou méně než 10, ale u MHD je to více takřka vždy = hrozba trestného činu obecného ohrožení (byť z nedbalosti), z kterého je v ČR málokdy obviněn řidič OA, byť kvůli němu havaroval i BUS!!

0/0
3.1.2018 21:14

P88e93t78r 50Č91e38r30m91á29k 9418885969980

Netvrdím že jsou MP nějací hrdinové co zachraňují svět, samozřejmě to skutečně jsou vesměs obyčejní pochůzkáři a ouřadové, ale jelikož řidiči mhd taky nejsou žádný einsteini tak pořád zůstává ten rozdíl ozbrojená složka vs. řidič.R^

Trestný čim z nedbalosti se pak týká stejně jakéhokoliv řidiče, závisí ryze na konkrétní nehodě a jejím posouzení, v tom rozdíl není. R^

0/0
3.1.2018 23:19

O85n34d62ř24e83j 47H28l74a32d92í11k 8510202412

Na trase B není žádný vlak vybaven automatickým vedením

0/0
3.1.2018 13:29

M32a23r83e18k 85T37u58r47n86o54v26e13c 7105512520406

Jaký sváteční režim? To co teď předvádí je prázdninový režim. Sváteční režim by byl ještě horší... Ne každé prázdniny jsou svátek. Děti to tak možná berou, i když celé ty dva měsíce v létě asi už také ne...

0/0
3.1.2018 6:54

J88a88r53o31s32l88a10v 91B61e30d49r33n66a 3106771971817

Inflace 2% a nám dali 4% navíc :-D

0/0
2.1.2018 18:30

D96a97v77i44d 33P12e68t49r 7470466180975

Kdyby to šlo každý rok reálně o 2% nahoru, tak to není tak špatné (i když si dokážu představit více). Horší to bylo v letech vlád s ODS (2007 až 2013), kdy často reálné příjmy klesaly (a to i před krizí a hlavně po tom, co už v okolních státech ekonomika rostla).

+4/−1
2.1.2018 18:36

M80i47l75a32n 90M14a21j97e88r19č42í23k 1910550654876

Já si myslím, že mzda řidičů BUS a TRAM DPP by se měla alespoň přiblížit (nejlépe srovnat) platu strojvedoucích metra, které provozuje stejná společnost = zaměstnavatel a všechny ty 3 profese je srovnatelná činnost = PŘEPRAVA OSOB VOZIDLY MHD.

BYŤ (JAK JSEM TU JIŽ UVEDL V JINÉ RE) KAŽDÉ Z TĚCH TŘÍ DRUHŮ VOZIDEL MHD MÁ SVÁ SPECIFIKA = VÝHODY I NEVÝHODY VŮČI DALŠÍM, TAK VE VÝSLEDKU JE TO OPRAVDU PLNĚ SROVNATELNÁ ČINNOST, ZA NÍŽ MÁ ZAMĚSTNAVATEL VŠEM SVÝM ZAMĚSTANCŮM VYPLÁCET STEJNOU/SROVNATELNOU MZDU!!

0/−1
2.1.2018 23:22

M35a79r86e75k 27T31u13r53n73o95v64e85c 7835802830526

Vy se hlavně naučte vypínat CAPS LOCK, kdo to po Vás pak má číst...

+5/0
3.1.2018 6:53

M90i92l80a81n 72M11a75j95e65r10č91í87k 1640640514776

Vy neznáte význam tučného písma, zvýrazňujícího nejdůležitější obvsah v delším textu?

Žel zde to nejde, tak jsem zvolil jinou (dle mne jedinou) možnou formu.

0/−1
3.1.2018 13:18

M46a80r24e66k 59T41u79r58n44o32v57e94c 7495352230176

Význam tučného písma znám, ano, pomocí něj se dají určité věci v textu zvýraznit. Ale to má obvykle smysl pro pár slov. Když dá někdo tučně prakticky celý odstavec, je takové zdůraznění obvykle k ničemu. Přečtěte si nějakou příručku o typografii - a v ní se dozvíte, že u delšího textu tučné písmo zhoršuje čitelnost. Asi podobně jako ty verzálky.

0/0
3.1.2018 15:14

Najdete na iDNES.cz