Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na okraji Prahy havaroval autobus. Tři lidé zemřeli, zraněných jsou desítky

Tři lidé zemřeli při nehodě linkového autobusu a osobního auta u Horoměřic u Prahy, zraněných je přes čtyři desítky, mezi nimi i děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R42o39m57a68n 73K18o85v29á98ř 7149514759

Dokud budou auta jezdit po silnicích, dopravní nehody se z různých důvodů stávat prostě budou. Zamýšlí se však vůbec někdo otázkou minimalizování následků? Jeden z velmi nebezpečných prvků, který má přímý vliv na rozsahu nehody a zranění či smrti účastníků, je přítomnost stromů v blízkosti vozovky. V tomto případě je přímá souvislost se smrtí řidiče a tragedií jeho rodiny. V Německu by se to velmi pravděpodobně nestalo. Je tam totiž stromů kolem silnic minimálně...právě z tohoto důvodu.

0/0
17.1.2018 13:40

V30l63a54s66t94i69m40i67l 68Z41a14s63t57e46r41a 9717480605

Bohuzel.

Zase zauradovala zbytecne vysoka rychlost. Dementni a zbytecne otevirani kohoutku na rovne silnici prinasi zakonite svoje plody..

At nekdo rekne, ze ten Superb jel slusne.

Je mne lito ridice autobusu, ktery se snazil stretu zabranit.

+1/−1
14.1.2018 17:03

A75n47t90o14n71i69n 56C30h81a91l51o70u82p96k31a 8788456719680

Co to má společného s vysokou rychlostí? 8-o

0/−1
15.1.2018 8:07

P84e42t17r 85N53o68v10á34k 1935217372755

Naštěstí se zastavil o strom. Taky to mohlo skončit jako u Nadiždel, kde se autobus převrátil a zemřelo 19 cestujících.

0/−1
13.1.2018 18:23

K23a80t47e38ř14i83n26a 90V84ý19b74o87r47n26á 6970579179

To je vtip? Nebýt tam ten strom, tak autobus skončil v poli a všichni si tak maximálně ušpinili boty,

+5/−1
14.1.2018 10:45

P42e77t10r 69N13o63v27á67k 1605467442705

Jo skončil v poli, ale převrácený na bok a dost možná při rychlosti jakou měl i koly vzhůru...

0/−2
15.1.2018 3:42

L44u62k18á54š 25N37o89v44á68k 1260945290795

Nebýt tam stromová alej, tak by se nic vážného nejspíš nestalo. Prostě jednou nějaký blb rozhodl, že podél silnic budou stromy a dnes na to umírají lidi...

+3/−9
13.1.2018 12:36
Foto

P83a75v67e29l 47V36a70n51ě27č60e42k 4374163201271

Ten blb byla vlastně Marie Terezie :) Jinak ty stromy mají na druhou stranu spoustu užitečných funkcí.

+3/−1
13.1.2018 13:14
Foto

J30i70ř53í 46D80v30o49ř55á65k 5425319870178

Znal jsem chlapa, otce dětí, který dostal smyk. Stromy relativně daleko, ale padll do škarpy, kde byl mostek na pole. Nebyl připoutaný, v autě airbag, proražená aorta.

Zrušit mostky na pole?

Nebo vedle každé silnice velké únikové zóny ( jako na závodních tratích)?

Zrušit tzv. zářezy v krajině, srázy vedle silnic?

0/−2
13.1.2018 13:27
Foto

J23i48ř25í 82D79v88o28ř87á58k 5475229200728

P.S. Mělo být na Lukáš Novák

0/0
13.1.2018 13:33
Foto

T28o26m11á74š 27Z19e27m72á24n96e72k 2577474592435

Ty mosty mají nějakou funkci, i když uznávám, že jsou nebezpečně řešené. Silnice jde určitě udělat tak, aby byla bezpečná. Nejde o to, že by řidiči měli jezdit bezpečněji. Jde o to, že výletem mimo vozovku můžete odvrátit čelní střet, ale ty stromy Vás dostanou do neřešitelné situace.

+2/−4
13.1.2018 13:37

J29o12s85e26f 47H63a38n78y45á59š 2564269903

Ty stromy mají také nějakou funkci.

0/−2
13.1.2018 19:14

M38i70r33o40s36l18a11v 32P53a89v25l21í70č44e98k 9509517352423

Vůbec nejlepší by bylo vybetonovat celou zemi. To by se to jezdilo!

0/0
17.1.2018 12:31
Foto

T39o84m67á56š 60Z95e71m19á89n47e65k 2257704922355

Tak třeba těch 20 metrů u toho Superbu je bez stromů a ničemu to neškodí. Patníky jsou daleko lepší. Stromy jsou přežitek. Funkce coby sněhové bariéry je více, než mizerná. Spíš je častý kluzký povrch kvůli listí a větve spadané na vozovku. Také jsou úkrytem pro zvěř, která nenadále skočí pod auto. Víc škody, než užitku. Denně jezdím úsekem, kde žádné stromy nejsou a žádná eroze tam není. Naopak je lepší rozhled i do zatáček.

+4/−4
13.1.2018 13:32

R43o52m73a42n 30K39o58v20á74ř 7219704149

Naprostý souhlas pane Zemánku. Stromová alej již dávno neslouží k poskytování stínu koňským povozům, strom patří do lesa a ne aby ohrožoval na životě účastníky sil.provozu.

0/0
17.1.2018 13:47

J76a28r39d38a 92T34r24o85j16a70n 6245710433649

Nemají ani jednu jedinou.

+1/−1
14.1.2018 16:24

L97u21d84v87í74k 54G28a45j10d55o76š19í14k 2125803734922

To člověk nepochopí. Naprosto rovný, dokonale přehledný úsek silnice. :-/

+2/0
13.1.2018 12:09

P44e88t91r 93V89a59c19l71a89v55i16k 4296723375112

.. usek primy, ale ne rovny ....

0/0
13.1.2018 17:29

M97i64c40h46a35l 86U45h25l84í41ř 5280836610

Velke nestesti. Pojdme se zamyslet, proc uz to nekomu nedoslo? Opravdu maji ty stare proschle jablone takovy vyznam na krasu a zdravi zivotniho prostredi, musi byt vsechny cesty osazene? Mohl bych jmenovat priklady ze sveho okoli, kdy lide platili zivotem, protoze pri nehode trefili strom. Jiste, budete oponovat, kdyby jezdili pomalu, nestalo by se... Tady se ale jedna take o ty nevinne, viz. ridic autobusu.

+8/−12
13.1.2018 10:41

M83i29c21h15a42l 76V78o81j50á69č18e60k 6753253833971

Nebudou oponovat, fláknou vám mínus. Na Novinkách mi jeden vysvětloval, že kořeny zpevňují podloží silnice :)) Jiný zas, že v době Marie Terezie kvůli stínu pro vozky, koně i pocestné... To je dnes taky velmi důležité. Málokdo si uvědomí, že i když pojede pomalu a opatrně, situace ho může donutit ke strhnutí auta mimo silnici a bude jen šťastný, že tam nebude metrový příkop a za ním strom, ale jen třeba kukuřice.

+3/0
13.1.2018 11:58
Foto

T21o26m37á27š 74Z20e49m71á43n48e16k 2977734162625

Je to jasné. Jsou to lidé, kteří věří tomu, co jim někdo nakuká a ne vlastnímu rozumu.

0/0
13.1.2018 19:55

L71u75d57v87í70k 44G10a85j94d58o29š57í93k 2325843584702

Takže když lidi jedou, aby se jim náhodou nic nestalo, tak zlikvidujeme přírodu 100 m na každou stranu silnice? Hodně hloupé.

Ty stromy za to nemůžou a lidi nejsou zase tak vzácný materiál.

+4/−3
13.1.2018 12:13

L61u27k73á25š 90N65o85v72á79k 1480715920705

Tak to jste mohl klidně mohl sedět v autobuse, když se nepovažujete za vzácného.

+1/0
13.1.2018 12:49

K80a18r44e17l 45D84r28d37a 6234622207

Já to napálil do billboardu v Praze. Málem mrtvý. Máme tady snad řešení, když mají města zase výjimku? Viděl jsem smrťák do sloupu troleje. Byl bych s akcí na odstraňování stromů opatrný. Nejde jen o stromy.

+1/0
13.1.2018 12:28

M39i41l68o55š 62B54r48a57d88í44k 3466559427478

Zaujalo mne jak ve hlavních zprávách na ČT, Nově i Primě zvítězil bulvár nad neštěstím. Daleko větší prostor a publicitu ve zprávách, před těmi třemi mrtvými, dostaly záběry na polonahou aktivistku.

+4/0
13.1.2018 10:21

L80u19d70v25í89k 94G38a92j33d76o20š22í86k 2855103394432

Bohužel ta aktivistka má na budoucí dění v této zemi poněkud větší vliv, než ti mrtví.

0/0
13.1.2018 12:17

M47i63l62o85š 58B95r40a20d34í98k 3236139357438

To je sice opravdu možné, ale přesto si myslím, že ukazovat ten její útok několikrát a rozebírat jej takovou dobu je skutečně příliš. Myslím si jestli tím nedochází k nenápadnému ovlivňování voličů i když to v tuto dobu již není povoleno, protože rozumní lidé sice vědí, že má ta "aktivistka"pravdu, ale způsob jakým ji prezentuje spíše zvedá preference Zemanovi.

0/−1
13.1.2018 12:30

A61l11e68š 64M74a57r22c32o66l 5817450183909

Autobus i auto jsem potkal večer u Ruzyně, když je odtahovali.... Opravdu to byl strašný pohled!!!

Upřímnou soustrast všem, kterých se to dotklo :-/

+1/0
13.1.2018 10:19

P44a49v67e62l 57J59e11ř98á91b79e61k 7321222394147

Sleduji levým okem Autosalón na jedné televizi. Ve své podstatě to co píší může být jakýkoliv jiný pořad o motorismu.

Je to plné popisu aut, jak rychle jezdí, kolik mají bezpečnostního vybavení, ale:

není neobvyklé, že testovací řidič projíždí zatáčky v protisměru

že stále hovoří jak je velké zrychlení, jak to drží v zatáčce a kolik je maximálka.

Za bolševika asi nebylo co ukazovat, ale co pamatuji, hodně v takových pořadech bylo o bezpečné jízdě, o silničních předpisech apod.

Dnes takové vstupy prakticky schází.

Takže - podvědomě vnímáme jak se rychle jezdí, ale osvěta o bezpečné jízdě minimální.

Navíc - pokud se někdo o ni pokusí, v diskusích ji jako řidiči ztrháme, že redakce zbytečně straší, či nemají pravdu, že ten či onen jezdí jinak a je v pohodě.

Už kdyby se do základní školy daly příklady o kolik minut do cíle dojede řidič který jede vysokou průměrnou rychlostí a o kolik který jede průměr, by se zakořenilo mnohým budoucím řidičům do povědomí. Stejně jako příklady, o kolik se zvýší přetížení těla když auto narazí do překážky v malé či vysoké rychlosti.

Děvčeti a lidem z autobusu už život nikdo nevrátí - hodně rodin je smutných, přejme, aby oběti nehody se nezvýšily a zranění neměli trvalé následky.

+13/0
13.1.2018 9:30
Foto

J65i94ř24í 88D97v43o57ř21á27k 5305349810318

On je to i problém o " uvědomění si rychlosti " .

72 km/h nevypadá zas tak rychle, ale je to 20 m/s.

Reakční doba asi 0,3 s to je asi 6,6 metrů, než řidič zareaguje.

A součet brzdných drah v 10 km/h a 50 km/h se nerovná brzdné dráze v 60 km/h.

Brzdná dráha, je přímoúměrná kinetické energii. A to roste s druhou mocninou rychlosti. Dvakrát vetší rychlost - čtyřikrát delší brzdná dráha. 3 - 9, 4 - 16,....... .

Fyzika není populární předmět.

+6/0
13.1.2018 9:56

P24a95v79e49l 49J15e94ř69á66b46e65k 7531332434697

Tak nějak by to mohlo být i do matematiky, či fyziky pro II. stupeň ZŠ.

A dle moderní výuky, lze udělat i názorné, či ověřovací příklady.

+2/0
13.1.2018 10:16
Foto

J31i16ř42í 61D27v17o66ř70á66k 5565209570858

Rychlost 72 km/h,tedy 20 m/s, zhruba odpovídá volnému pádu z 20. metrů.

Kolik řidičů se nechá v autě pustit z 20. metrů ( asi třetí patro) ?

+1/0
13.1.2018 15:21

M38i49c41h32a76l 79J83a94r98o22š 7814170432445

Reakční doba je 0,3 s, pokud jste soustředěný a máte již nohu na brzdě. Běžně uplyne od podnětu k začátku brzdění celá sekunda.

+2/0
13.1.2018 11:30
Foto

J98i58ř57í 45D73v98o87ř88á21k 5875729640238

Jistě.

Psal jsem tak trochu optimistický komentář.

Navíc část lidí tak trochu " vypne " mozek, a není schopna reagovat. Reakce na nebezpečí jsou u každého jiné. Útok, útěk, sloup (nic nedělat a počkat jak to dopadne).

A tyto reakce nejsme schopni ovlivnit.

Pouze třeba intenzivním výcvikem, kde se mozek naučí fungovat podle cvičeného algoritmu.

Ale to by potom autoškola trvala pár měsíců, a nedovedu odhadnout cenu řidičáku.

+2/0
13.1.2018 11:45

T57o34m23á92š 39V57a18l40d26e15r 7433760529

Taky to tak vidím. Testováci řezají zatáčky apod. Já v tom vidím nedostatek auta, že neumí manévrovat v té rychlosti a proto testovací řidič musí jezdit do protisměru, protože se bojí.;-D No a na normální silnici je to běžný jev. SUV , sportovní auta atd.;-)

+1/0
13.1.2018 10:03

T59o73m32á93š 60V53í82z71e66k 2225197200458

Smutná událost, takové věci by se stávat neměly. Viník nehody je v každém případě po smrti a nyní začne boj o to, zda budou oběti odškodněny či nikoliv. Škoda zmařených životů.

+4/0
13.1.2018 9:13

R57o97m49a38n 52K58r22a65t36o70c84h29v51í59l 6346137816534

Podle rozestavení aut to vypadá spíš na vinu řidiče autobusu.....

Uvidíme co řekne vyšetřování.

0/−16
13.1.2018 8:14
Foto

J23i67ř30í 49D24v66o26ř37á28k 5805519890228

Nevím, co tě k tomu vede? Při nárazu mohlo dojít u autobusu k poškození řízení,defektu levého předního kola,.......

+7/0
13.1.2018 8:32

R14o81m92a98n 20K90r87a61t83o63c86h32v13í46l 6746197936574

Ano

Ale kdyby Superb vyjel z dráhy, tak by byl autobus vyhozen na druhou stranu.

0/−8
13.1.2018 8:36

P67a84v68e94l 52N25o18v83á81k 7211256409403

Nemusí to tak být spíš bych to viděl tak, že řidička Superbu vyjela z dráhy střetla se s autobusem vzhledem k váze Superb bez problémů odhodil a při tom odhození došlo k poškození levého předního kola a v tu chvíli nemáte šanci s tím cokoliv udělat a jděte prostě nám levou stranu kde smrtelný pro ty v autobuse byl strom

+16/0
13.1.2018 8:44

R24o46m57a80n 47K57r60a24t22o93c90h39v13í43l 6276207296514

Ano souhlas.

+1/0
13.1.2018 9:06

F28r34a32n82t15i52š18e39k 77M90i36c18h75a45l53i33c71a 8846548645366

Z čeho tak usuzujete?

0/0
13.1.2018 9:04

R60o42m43a55n 89K76r65a48t81o90c72h62v68í96l 6166187406404

Kdyby z dráhy vyjel Superb, byl by autobus odhozen na druhou stranu, a ke všemu řidič autobusu by řízení instinktivně strhnul na druhou stranu tj. doprava né doleva směrem k Superbu.

Obě dvě vozidla skončila na jedné straně - nalevé z pohledu autobusu.

+1/−3
13.1.2018 9:08
Foto

J15a72n18a 78F69u86s13z27t54e85i79o70v41á 9651646244668

Tam je tolik variant, že to co jste vypustil je opravdu holá spekulace jedné z xxxx.

+4/−1
13.1.2018 9:12

P90a87v37e24l 74N52o89v94á10k 7631556179483

Instinktivně? Pokud vyjede 10m před váma nemáte absolutně šanci jakoliv zareagovat a jak jsem psal výše jakmile máte poškozený kolo je to pak už jen o štěstí co se stane potom

+1/0
13.1.2018 9:24
Foto

J46i24ř40í 54D49v91o28ř80á72k 5555519720328

Asi devadesát procent lidí jsou praváci. Proti nebezpečí nastavují tu silnější, tedy pravou , ruku.

P.S. V Anglii jezdí na té " správné " straně.

0/0
13.1.2018 9:31

P78a67v20e58l 17J96e54ř39á25b29e12k 7261392294277

Znám to obráceně. Na levé ruce je štít a tím se chrání.

Takže se míjejí dva štíty

0/0
13.1.2018 10:20
Foto

J83i69ř33í 57D20v16o48ř64á40k 5865269720948

Ale ten štít je trochu mladší, než podmíněné reflexy. Člověk, když narazí do sloupu, tak ho obejme. To máme ještě po předcích, kteří žili v korunách stromů. Zabránilo to pádu na zem.

+1/0
13.1.2018 10:35

V27a42c85l51a52v 72K32u84b50i55s 5571611189307

Autobus je min 10x tezsi ten superb by ho na 90 % neodhodil pokud by jel proti nemu s vyssi rychlosti by ho spis deformoval. Podle me ho ten superb trefil nestastne a zablokoval ho nebo mu poskodil rizeni takovym zpusobem ze autobus si to namiril rovnou do stromu a prvni uhybny manevr ridice byl zaroven poslednim. Otazka spise je proc ten manevr provedl? Treti vozidlo, superb, pocasi, prekazka na ceste neco jineho?

+1/−1
13.1.2018 10:34

R94o37m37a19n 71K11r96a13t32o93c62h26v40í12l 6796717906344

Souhlas, tak to může být.

0/0
13.1.2018 12:53







Najdete na iDNES.cz