Diskuse k článku

Každé desáté auto jezdí s poškozeným filtrem, tvrdí studie magistrátu

Aut s poškozeným nebo odmontovaným filtrem, který při jízdě Prahou do okolí vypouští škodlivé prachové částice, je zhruba deset procent. Tvrdí to průběžné výsledky měření magistrátu. Nejproblematičtější skupinu řidičů bude metropole postihovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J68i30n25d48ř93i45c59h 21Š49k50o31p72e90k 4625581760985

Filtr pevných částic se začal u dieslů objevovat někdy od EURA 4.

Jak ten chytřý softwér a analýza odliší auta, která filtr pevných částic měla mít a nemají ho od aut, která ho nikdy neměla ?

Průměrné stáří vozového parku je k 15 letům, takže vozy s EURO 4 a novější nebudou mít v provozu převahu.....

0/0
21.1.2018 15:50

J50a47k31u35b 61K12o18s 3376822740964

Takže mediální masírka jako předzvěst dalšího zakazování. :-(

0/0
20.1.2018 14:50

R70u31d17o94l18f 35H17r72a76z94d36í83r88a 1605949443408

A to jako proč z toho vyjímat MHD a zásobování? Jejich částice zdraví neškodí?

0/0
19.1.2018 5:38

L43a72d77i59s83l53a98v 53K53a43l67o22u40s 7655616831240

A vědí Ti pobírači výpalného za studie, že existují 2 typy DPF ?

Euro 4 používají většinou otevřený s účinností max. 70%.

Pak Euro 5 ,6 uzavřený s účinností až 99%.

0/0
18.1.2018 9:33

M78a28r24e76k 82H36r50u14b31y 6887232621418

Problem bude spis s auty, ktere DPF vubec nemaji. Ty jsou poznat na prvni pohled;-)

0/0
18.1.2018 12:02

P73e65t66r 77Č93e19r95m46á85k 9778185509630

No ale nedá se poznat jestli ten filtr mít mají nebo ne, to je ten problém ;-)

0/0
18.1.2018 12:45

M91a49r59e46k 38H74r10u74b81y 6767292621608

Pokud se z nich vali cerny dym, tak ho bud mit maji, a nebo jsou to Avie;-)

0/0
18.1.2018 13:09

P45e37t55r 62Č63e84r89m21á68k 9128555629710

Kdepak, povinny filtr (resp. takové paramertry které jinak nejdou splnit) mají až auta s E5. Takže starší diesly kouřit můžou, a i když se to může zdát hodně tak na tom nemusí být nic nelegálního.;-)

+1/0
18.1.2018 13:20

M51a86r76e91k 50H16r36u28b44y 6117542841608

Ekvivalentem Avie jsou ovsem treba precipovane oktavky, a ty rozhodne legalne neprojdou;-)

Navic takhle starych aut uz je v Praze minimum.

0/0
18.1.2018 13:38

P48e62t66r 91Č88e46r24m43á73k 9688905339230

Ty právě projdou paradoxně snáž, protože v dřívějších dobách nebyla ekologie primární a limity tedy byly volnější ještě více ;-)

Každopádně věkový průměr je jaký je a aut starších 7let jezdí i po Praze značná většina. R^

+1/0
18.1.2018 13:43

J32i59n52d33ř46i13c83h 65Š32k22o96p89e36k 4235351410115

a ty poznáš jak ? Mají na sobě nápis, měl jsem mít filtr a nemám ho ?

0/0
21.1.2018 15:51
Foto

V11i76t 13C45h37a54l76u23p18a 5472387772276

Ano ty staré s EURO4 nedělaly řidičům takové trable, jako je pravidelné pouštění vozu do nouzáku. A nechcu slyšet, že to je o údržbě, znám lidi, kteří se o auto starali dobře, pravidelně servisovali, garážovali apod. Jakési pokyny ŘJ ..."jedte aspon 10 min. 80 km/h mohl vymyslet jen amatér. Majitelé se pak stávají otroky svých vozů Správně by mělo být algoritmem zadáno v ŘJ - po naplnění filtru DPF se prostě saze vypálí (bez toho abych musel jet nějakou vyšší rychlostí).

0/0
18.1.2018 15:22

P85e67t37r 82Č75e75r21m63á50k 9118935269490

Pohádka pokračuje, nejdřív nesmysl v podobě “odhadu” kolik aut jej má vymontovaný nebo poškozený, pak nesmyslné měření jehož metodika vůbec neměla šanci to nějak poznat, a z něho vycházející závěr. Hlavně že je úkol splněn - někdo dostal pěknou zakázku, a existuje materiál že diesly kouří. Bravo Rv

+6/0
17.1.2018 16:29

M68a11r61e33k 88H11r71u43b89y 6557192861328

Studie nedava smysl, naopak pozadavek na dodrzovani emisnich norem smysl ma.

Dyzly z jejichz vyfuku jde pri akceleraci husty dym potkavam dost casto.:-/

0/0
18.1.2018 12:03

P97e56t33r 94Č45e36r53m94á21k 9318985409590

Což ale nijak neznamená že nedodržují emisní normy. To že diesel bez filtru při akceleraci kouří je zcela normální, a limity kouřivosti mají auta s E4 (tedy klidně z roku 2010) tak velký že to projde ME zcela legálně.

+1/0
18.1.2018 12:44

M65a89r70e59k 75H18r29u86b84y 6747602831588

Neni to zdaleka tak jednoduche, viz treba https://www.auto.cz/mereni-emisi-v-roce-2018-zbytecna-panika-ale-pozvolna-prituhuje-112591

0/−1
18.1.2018 13:15

P37e16t83r 94Č21e27r95m52á77k 9648405549640

Jednoduché to je, bavíme se o kouřivosti stanovené výrobcem, s tím nemá současné dění ekolo ME nic spolčného.

+1/0
18.1.2018 13:18

M66a71r54e57k 79H62r91u38b44y 6817712391798

Viz clanek, ke kourivosti stanovene vyrobcem bylo dlouho mylne pricitano 0,5, coz sanci na projiti silne zvysovalo. To uz neni.

Auto s vykuchanym DPF se do stanovenych hodnot vejde jen velmi tezko.;-)

0/0
18.1.2018 13:40

P66e45t22r 80Č71e20r86m98á47k 9208265199800

No dyť jo ale o tom vůbec není řeč, řeč je o tom že i ten výrobcem stanovený limit kouřivosti je u dieslu bez DPF velký (a čím starší tím větší), a že tedy to že auto při akceleraci kouří neznamená že legálně neprošlo ME. ;-)

0/0
18.1.2018 13:45

P44e16t87r 35V40a15r21g50a 3565413360930

Přesně - de facto budou řešit problém u nejmladších vozů :-):-):-). Když budu jezdit pro Praze starých Trabantem, Š120 či Favoritem - jak jsem ekologické auto. Dtto když - a to není v MHD výjimkou (rozhodně mimo Prahu) - jsou autobusy staré 15+ let, starší Avie, Tatra atd. - vše tím jejich měřením projde

0/0
19.1.2018 17:26

P97e91t29r 91Š34k22o64d41a 5267380174640

O stavu dieselů u nás si vůbec nedělám iluze, takže mě taková zpráva ani nepřekvapuje.

+1/−2
17.1.2018 12:05
Foto

V82i67t 43C76h67a34l44u41p69a 5802577322566

DPF je dle mého názoru špatně konstrukčně řešený anebo je to spíš úmyslně (aby lidé solili pravidelně autoservisům tisícovky za připojení rozhranní a pár kliků na PC...Stačilo, aby DPF kontinuálně spaloval zachycené tuhé částice nebo opatřit palubní desku externím spouštěním regenerace přímo řidičem (údajně to tak mají některé kamiony). Argumenty, že ŘJ dává pokyn řidiči (jedte min.rychlostí 80km/h alespon 10 min apod. hovadiny ) neobstojí, nejsem přece otrokem svého auta. O cenách některých DPF filtrů (50 tis. apod.) ani nediskutuju, to mohl vymyslet jen úplný dem*nt, to už je skoro cena generálky motoru....

+5/0
17.1.2018 11:43

J55o40s34e68f 58M20i13k84i86n 5733284665174

Tak vám vůbec nevím co ti pánové vůbec měřili. Ano ty částice jsou určitě z dopravy, ale vůbec nemusí být z motorů.

https://auto.idnes.cz/brzdy-vysavace-castice-07l-/automoto.aspx?c=A171114_214459_automoto_fdv

Jediné řešení je poslat evidentně čoudící auto okamžitě na emise.

+3/0
17.1.2018 11:35

M23i97c60h77a64l 15V98o33j52t72í70š43e82k 7319963948347

A jak tedy víte, když nevíte, co jsme měřili, že částice, které jsme měřili, byly z jiných zdrojů?

0/0
18.1.2018 13:30

M27i43c96h45a77l 81D40a71d66e28k 8133782958

Sazomety by měly mít ve městech zákaz!! Samozřejmě kromě prostředků MHD a nutného zásobování.

0/−3
17.1.2018 9:40

P92a25v19e60l 21O46b80d90r25ž51á33l33e13k 6666624348752

Ta čísla mi nějak nesedí. V provozu snad ani není tolik osobáků, které měly filtr z výroby, kolik píší že ho mají poškozený.

Euro 5 (od kterého jsou filtry u nafty povinné) platí od roku 2009 a jaká je věková skladba naftových aut v ČR? Troufnu si tvrdit, že nadpoloviční většina soukromých dieselů bude starších.

+4/0
16.1.2018 22:52

P87e16t89r 61Č56e84r69m70á45k 9258295159960

Jasně že to je vycucané z prstu, celé měření nemá žádnou faktickou relevanci - jak spráně píšete tak povinný filtr je až od E5 (což je fakticky až od 2011), problém je pak ale u těch starších - podle značky vůbec nijak nelze poznat jestli auto má nebo nemá filtr z výroby mít. Takže celé měření je jen hezky zaplacený cirkus a naprosto nesmyslné číslo.

+2/0
17.1.2018 16:24

T86o94m53á55š 79Z55e33m32a20n 3605248434115

takže přestane jezdit MHD a náklaďáky TSK?

Protože tohle na silnici smrdí nejvíc..

+3/−2
16.1.2018 21:22

P90a73v22e73l 24J76e46ř90á40b96e88k 7431452394497

MHD a TSK potřebujeme - osobáky lze nahradit dobrou podrážkou.

Tak schválně - koho budou kontrolovat.

+1/−3
16.1.2018 21:41

J88a75k30u60b 84J28e64m37e78l56k86a 7179114528766

Tak určitě se daji nahradit auta chozenim.

Už vidím jak jdete v jižních Čechách z Třeboně do krumlova.

A autobusem tam cestujete půl dne.

To sou jen keci v kleci.

0/0
17.1.2018 8:45

K55a74r28e55l 92H94o58f70m11a52n 7674151560962

Možná je to hnusný pragocentrismus, ale pražský magistrát spojení Třeboň Krumlov opravdu neřeší...

+1/−1
17.1.2018 12:38

P64a22t43r25i82k 42E44g39e63r 2578810369451

Tak asi většina z nás ví jak funguje STK je-li tam známost tak lze vraku dát povolení k provozu ono se pár lidí hold bohužel stále nechá podplatit. Můj případ to naštěstí není, ale v pražské Michli byl autoservis který před 9 lety zvládal nemožné, ale někdo to vzal do správných rukou a spravedlivě rozhodl.

+1/0
16.1.2018 21:00

P42e26t36r 69B45á48č62a 8515236255895

Postihujte ty ekomaniaky co DPF vymysleli a pak na nej uvalili silenou cenu.

+8/0
16.1.2018 19:21

K46a53r40e14l 28H17o26f22m18a40n 7244441530902

Jistě, takže požadavek, aby auto nebylo pojízdná plynová komora, je "ekomaniakální". Na ničím neregulované právo umřít na rakovinu plic si nikým šahat nedáme.

+1/−1
17.1.2018 12:40

P27a19v42e25l 21S69o72b66o59t25k54a 5730814

jj, zakažte vjezd aut se spalovacím motorem.

+1/−3
16.1.2018 19:19

J32i66ř92í 55S50m95e52t78a39n12a 7395209552408

Jezdit za ojetou octávkou TDI je za trest. Takové šroty nepatří na silnici.!!!!!!Rv

+10/−2
16.1.2018 19:02

A68n28t15o28n80í82n 77S27v38o30b35o11d54a 3264793939242

to jste nejel za fordem :-(, jedno mondeo stojí v našich garážích, je za ním hromada sazí a černá zeď

+4/0
16.1.2018 19:50

P58a53v34e93l 55J24e84ř72á48b10e22k 7871162124147

Když řidič má těžkou nohu a navíc jede se studeným motorem, tak čudí vše.

0/0
16.1.2018 21:40

T65o39m13á47š 54S95o73u90k14u14p 4383715290490

A hlavně to podtáčet, protože čím míň otáček, tím míň to žere.

0/0
17.1.2018 0:13

P50a35v98e45l 87J80e66ř30á45b23e13k 7291552424817

A vesele klepou ventily :-)

0/0
17.1.2018 0:30

M65a39r31e27k 30H45r25u22b41y 6487272841628

DPF do Mondea je holt drahe, levnejsi je ho vymontovat:-P

0/0
18.1.2018 12:05

L30a89d27i52s64l32a96v 74S22a52u28e31r 8477441923894

Co by jste chtěli, když cena filtru přesáhne kolikrát cenu vozu. Přitom je jeho cena do pěti tisíc korun, ale bohužel na to se nabalují 300% a více přirážky prodejců. Kdyby skutečně jeho cena byla nízká tak by nikdo absolutně nešetřil na takovém dílu.

+2/0
16.1.2018 18:56

A44n34t50o40n19í47n 74S16v53o97b13o35d23a 3664953699942

octavie originální ekonomický DPF cca 13000 Kč, Hyundai je x krát dražší

+1/0
16.1.2018 19:52

J13a98k55u95b 60S64e32k44e17r52a 6856120956825

Jo byla tady na to reklama před pár měsíci, že škodovka slevnila u starých typu... Ale stále je to klidně i 1/3 hodnota té staré kokty..

0/0
17.1.2018 16:22

A10n31t32o95n24í76n 53S52v82o24b20o97d65a 3294703619552

ale několikrát převýší hodnotu ojetého Hyundaje

0/0
17.1.2018 16:25

J56a58k35u43b 44S47e92k83e69r28a 6946120936875

Možná ve vašich představách...

0/0
17.1.2018 23:08

J13a57r25o12s14l89a69v 80B92a51l59i26n40t 5846613974136

Cena za ten filtr by mela byt o hodne nizsi..;-)

+4/0
16.1.2018 18:52

J73a55k96u39b 53F70e48i65f83a38r 7229549586579

nikdo si nema kupovat neco, na co nema.

+2/−1
17.1.2018 11:57

J50a87r36o17m49í50r 26Č66e70c84h 1743648837832

Stav naseho vozoveho parku je obrazem dlouhodobe podhodnocenne ceny prace.Koupit novy vuz a kazdych pet let ho menit,je idealni stav bezny v zapadnich ekonomikach.Plati to nejen u osobnich aut.Nikde v Nemecku jsem nevidel v provozu nakladni vuz podobny V3s,nebo 30 let stare Tatry,u nas stale bezny jev.

+2/0
17.1.2018 19:20

T27o16m17á31š 70K24u31c56h96a57ř 3587861768461

To není tolik. To víc lidí krade. :-P

+2/0
16.1.2018 18:33

Najdete na iDNES.cz