Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Rodině po řidiči autobusu u Horoměřic chtějí pomoci kolegové. Vypsali sbírku

Pro rodinu řidiče autobusu, který zahynul při tragické nehodě na okraji Prahy u Horoměřic, vznikla mezi jeho kolegy z Kladna sbírka. Přestože místní označují silnici v polích za nebezpečnou, policie daný úsek za rizikový nepovažuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P84e84t25r 23M94a14n25d14a 5788220780761

To musela být obrovská odvaha je po silnici smrti. To je jistě na nějakou významnou novinářskou cenu. Skláním se až k zemi nad tím hrdinským počinem. Hosana

0/0
21.1.2018 15:17

A36n87t79o96n23í63n 73W26e23i66s98e65r 9160537387655

Dvakrát během 3 let do mně zezadu nabourala podobná s mobilem v ruce!!!

0/0
18.1.2018 23:01
Foto

M63i24c44h78a92l 12V36o83t24r10u43b13e86c 3910471895

Obecně a fyzikálně: Za všechny srážky těles může rychlost. To že někdo bourá, i když zrovna nepřekročí místně povolenou rychlost, je jeho problém, protože nepřizpůsobil rychlost svým schopnostem a stavu vozovky. ;-)

0/0
18.1.2018 19:56

P81e78t10r 36K12o26v22a48ř84í49k 1251273859587

Gratuluji, jste borci, že jste projeli. :-/

0/0
18.1.2018 16:14

Š17á51r74k59a 50E63x77l98e82r34o61v95á 8821221293694

Jsem z Horoměřic a co se týče autobusu, řidič ho neudržel na vozovce kvůli utrženému kolu, o které přišel po střetu s osobákem.

+1/0
18.1.2018 15:19

P38a31v29e19l 83V36a53n11ě63k 6474127940934

Úsekový radar a aby to bylo "fair" tak ho označit značkou - vyřešeno. Nikdo nebude jezdit přes 90 a nikdo nebude nebezpečně předjíždět protože by mu na konci nevyšel průměr.

Snižovat rychlost je hloupost protože to potrestá poctivé a ti lumpové co tam jezdí 140km to asi neodradí.

+1/0
18.1.2018 13:36

P52e86t19r 96K64o91u91k38a37l 6513825223814

Už asi 100x jsem se vyhýbal protijedoucímu autu ( řidiči, řidičce ), co nezvládlo ( nezvládl, nezvládla ) předjížděcí manévr, vždy stačilo zpomalit, případně ještě trochu uhnout, nedělal jsem to na poslení chvíli, už zdálky bylo vidět k čemu dojde, tím nechci říct, že zde to šlo udělat stejně tak, ale obecně to je tak, často 5s probíhají sprostá slova, co to je za č... a ještě k tomu třeba přidání plynu, abychom mu dali za vyučenou ... až jednou ....

0/0
18.1.2018 12:45

P95e75t74r 15S42t98e29j24s21k92a97l 3759748794966

Docela prehledna silnice. Zena asi neumela ridit, nebo jela moc rychle vzhledem ke svym schopnostem. Ted pro vsechny snizi rychlost na 80kmh Rv

+1/0
18.1.2018 9:58

R12o61b81e15r39t 46K52u97b28i30s36t41a 8100787459955

Nezezdím tudy a mohlo by mi to být jedno. Ale jelikož i u nás máme zavedeny podobné nesmysly, jako dát na přehledný rovný úsek omezení rychlosti jen proto, že se najde pár tupců, co si tam honí ego, musím se vyjádřit.

Omezení rychlosti je dané zákonem a typem silnice. Z toho plyne, že ten, kdo se chce chovat jako hňup, tak mu žádná značka nepomůže a bude to další buzerace pro slušné řidiče, kdy se navíc dost možná zvýší riziko tím, že tam sem ta někdo bude brzdit provoz.

Kromě toho jsem se nikde nedočetl, jestli je to případ i této nehody, před pár týdny sundalo kolegu protijedoucí auto tak, že maníkovi spadl telefon, se kterým volal, on se pro něj ohnul a tím pohybem strhl volant přímo na kolegovo auto. Takže bych s tím omezovaním rychlosti počkal, co se vyšetří. A i tak, prostě to bylo porušení nějakého pravidla, příště někdo jiný poruší jiné.

+3/0
18.1.2018 8:28

V11á40c77l36a57v 14Š13ů75c78h41a 7920206311883

Nějak jsem nepochopil, co je nebezpečného na rovné silnici 8-o Nebezpeční jsou pitomci na nich, co si veřejnou komunikaci pletou se závodní dráhou. A to je přesně ten důvod, proč se dříve nebo později ujmou samořiditelná auta.

+2/0
18.1.2018 8:14

O21n93d64ř42e48j 31Š40r76u65b38a31ř 1175241785916

tyhle silnice 1 tridy jsou zradne, valit se po nich da jak po dalnici, ale neni jak predjizdet pomalejsi (tj.i ty, co dodrzuji pravidla) a spousta ridicu nez by jela pomalu, tak radeji rizikove predjizdi

+3/−1
18.1.2018 7:01

O21n24d61ř79e73j 49Š29r45u47b97a58ř 1155351975526

pri tom, co obcas vidim za situace, se divim, ze je tech nehod jeste celkem malo

0/0
18.1.2018 7:03
Foto

P41ř76e38m18y42s75l 67Č40e24j65p 8338737488146

Možná tím, že se najde stále dost řidičů, kteří stihnou zareagovat dřív, než je "nezodpovědný řidič" srazí. Kolikrát už jsem lízal příkop, abych se vyhnul autu co proti předjíždí. A pod ...

0/0
18.1.2018 7:30

T49o89m33á82š 95V29a78l57d50e25r 7713730299

2.třida

0/0
18.1.2018 13:27

D93u50š71a34n 51S66o85c89h40a 9846701593161

Presne tak, dnes na 90 kazdy KING jede 130, protoze si mysli, ze je KING, pak to takto dopada, prece ja nepojedu jen 90, kdyz jsem KING;-O;-O;-O

+1/−2
17.1.2018 18:39

V53l83a47d23i49s74l80a40v 96N17o34h32e38j77l 7738827358231

kdyz je volno, prehledna rovina, tak je 130 i 160 v pohode. neplette jabka s hruskama. tady evidentne nekdo predjizdel kdyz nemel nebo tak jak nemel, s rychlosti to nema co delat.

0/0
18.1.2018 1:56

P45e67t56r 72K88o51v41a81ř17í62k 1241193159627

To není o rychlosti jízdy, ale o nebezpečném agresivním předjíždění. Při každé delší cestě jsem toho několikrát svědkem.

0/0
18.1.2018 16:18

J33o88s75e94f 20M37i75k95u91l87í96k 8424477126

Tento úsek už dávno neměl být, protože kdyby kdejaký osídlenci ze Suchdola neblokovali stavbu obchvatu, tak v těchto místech byl most nad Pražským okruhem. Takže Suchdoláci na tom mají svůj podíl, včetně jejich genitálního starosty a blbé paní Veroniky od ministra herectví a války.

+5/−1
17.1.2018 17:42

D22u87š21a16n 15S71o34c91h59a 9796931953811

To je argument, jak noha...tak by se nabourali jinde, protoze by jeli rychle s mobilem v ruce jinde..

+2/−1
17.1.2018 18:39

P66e67t28r 26S87p12a70t98z48i12e77r72e96r 7474492745684

Policie by u nás měla mít stejné pravomoci jako v jiných státech. Například ve Švýcarsku za hrubé porušení zákona o provozu...policie zabaví auto a nechá ho sešrotovat...takže jízda pod vlivem, přejetí na červenou, a další a další těžké přestupky....je pravdou, že Švýcaři..ostatně jako jiní řidiči západních zemí, mají zcela jinou povahu a chování....my se blížíme spíš k té východní..můžu říct ruské agresi na silnicích....

+2/−1
17.1.2018 17:02

D74u55š13a39n 68S28o50c18h13a 9436381413391

souhlasim s vami, kdyz se cesti ridici neumi chovat slusne, tak jedine represe!!

0/−1
17.1.2018 18:40

V94l10a23d55i18s38l73a70v 19N40o75h13e72j85l 7438427178331

cesky ridici jsou v pohode, dokonce se dlouhodobe snizuje pocet smrtelnych nehod. to jen zase nekdo ma pocit nutnosti sebemrskacstvi.

0/0
18.1.2018 1:58

V84l26a89d14i47s91l52a97v 49N77o18h83e67j42l 7668197168771

svycari jsou hrozny ridici, vzdycky kdyz sem je nekde potkal tak sem se fakt bal ze se neco stane.

0/0
18.1.2018 1:57

J58i51ř39í 21J11a96h65o24d37a 9359945418179

Podle mě za smrt v autobuse může ten strom, kdyby tam nebyl, autobus by našli na poli. Se divím, že ho mu ještě někdo neuřezal za trest větve.

+1/−3
17.1.2018 16:35

D74u95š19a53n 24S48o89c61h31a 9126191873941

Strom pryc a vysazet jahody8-o8-o8-o

+1/0
17.1.2018 18:40
Foto

P62ř35e72m42y45s63l 79Č65e83j64p 8938737258926

Tak by se autobus válel na boku v poli a mohlo být mrtvých více ...

0/−1
18.1.2018 10:06

M48a33r64c26e12l 17S70t43a86r58ý 9888524693259

hm, takže žádný nebezpečný úsek, ty lidi zavraždila řidička superbu svou nesprávnou jízdou, ať už nesprávně předjížděla nebo koukala do mobilu a přitom vjela do protisměru

+6/0
17.1.2018 15:46

Z25d37e49n29ě32k 15D44u40f51e93k 2894414618

Je to normální silnice jako každá jiná a že tam došlo k tragické nehodě, za to stromy a silnice nemůžou. Za to může viník této dopravní nehody, kterým nejspíš a s největší pravděpodobností bude mladá řidička, která z neznámého důvodu vjela do protisměru, kde se srazila s troubícím autobusem

+6/0
17.1.2018 13:59

M51a89r41t24i79n 98P55r51o38s65t85ý 9170803340299

mohla to teoreticky byt technicka zavada jednoho z vozidel, opily chodec, na ktereho troubil autobus (to je asi nejmene pravdepodobne), srna, ktera tam omamene stala a na posledni chvili skocila do pole... Muzete si vyjmenovat 1000 dalsich duvodu.

0/−1
17.1.2018 14:56

L47u23d53v91í92k 63G49a55j25d74o50š20í58k 2175803704352

Žádný chodec tam nebyl. Toho by snad záchranáři nepřehlédli, a pak co by tam dělal? Srny tam moc nejsou. Spíš třeba zajíc. Spíš řidička psala SMSku, nebo něco podobného.

+1/0
17.1.2018 15:19

M70a55r29t52i55n 43P19r53o24s73t85ý 9700623210519

domnenky, domneky a zase jen domnenky...

0/0
17.1.2018 15:42

V79l24a92d37i49s96l47a96v 11N43o25h49e38j88l 7958437578941

a co jinyho, ostatne to tak autori i mini...

0/0
17.1.2018 18:01

J59i46ř34í 15S76o90u79č44e48k 5786897639849

„Srny tam moc nejsou“

Polovina hlášených nehod v úseku jsou střety se zvěří. Proč by zvěř nemohla hrát roli i u této nehody?

+1/0
17.1.2018 18:58

P61a63v98e39l 43Š24v52a30r37c32e57r 1280188392937

Je k zamyšlení, zda by k nehodě došlo, pokud by silnice byla patřičně široká vzhledem k jejímu vytížení a zda by byly následky tak fatální, kdyby silnici nelemovalo stromořadí; nebo kdyby autobus zadržela chybějící svodidla.

Dnešní normy myslím tohle nedovolují - pevné překážky mohou být v určité vzdálenosti od komunikace, pokud je vzdálenost menší, musí být svodidlo.

Silnice sama o sobě nemůže za žádnou nehodu, jen některé při chybě řidičů zabíjí, některé odpouští.

0/0
17.1.2018 15:21

T80o63m 27P39á37l74e13k 1741266749478

Co máte do háje s tou rychlostí, která se pořád omýlá v článku. Ta nebyla příčinou nehody. RvRvRv

+4/−1
17.1.2018 13:55

P11e57t15r 58R68o17m46á58n63e85k 8384587624284

Rychlost nebývá příčinou nehody, ale platí úměra, že s vyšší rychlostí bývají i težší následky. Spousta lidí by mohla žít, kdyby tu stejnou nehodu absolvovali při nižší rychlosti.

+2/0
17.1.2018 18:31

V14l74a31d24i76s86l67a60v 85N62o84h60e59j35l 7198587878821

jo, salamovou metodou se muzeme touto argumentaci dostat na 20km/h na dalnicich.

+1/0
18.1.2018 1:59

T64o94m 23P94á24l78e63k 1501806589758

A kdyby nebyly auta, tak by neumřel nikdo. :-D I když, to by zase lidé umírali vyčerpáním...

+1/0
18.1.2018 11:42

K18v52ě15t64a 20S33t10a81r60á 1480862795

Rovinka je to krásně přehledná. Určitě svádí k vyšší rychlosti. Jezdím také rychle. Raději sleduji situaci před autem než ručičku tachometru. Jedu tak rychle, jak to dovoluje dopravní situace, provoz a s překročením o deset dvacet km/h si hlavu nelámu. Rizikově brzdit jsem musela dvakrát, když mi nedalo přednost auto vyjíždějící z vedlejší. Brzdit z ohleduplnosti jsem musela nesčetněkrát. Neříkám denně, ale celkem často. Nerozumím této nehodě. Buď to paní musela strhnout do protisměru na poslední chvíli (sebevražda?), ale to by asi pan řidič netroubil, jak to popisuje jedna ze svědkyň - cestující autobusu. Spíš si myslím, že předjížděla, ale pak tedy nechápu reakci její - že se nezařadila zpět za předjížděné auto ani řidiče autobusu, že nestihl zbrzdit na takovou rychlost, aby po nárazu udržel autobus na silnici. Před několika lety se obdobná nehoda stala u Teplic, kdy při předjíždění Fábie narazila do autobusu. Autobus byl jen vpředu potlučený a zůstal na silnici, řidič ve fábii zemřel. Tento náraz musel být ve velké rychlosti, když se po něm autobus poroučel do příkopu :-( Zažila jsem při svých cestách mnoho takových ošklivých momentů, že se proti mne objevila dvě auta - jedno předjíždělo druhé. Tak jsem začala blikat a brzdit a jela jsem automaticky ke krajnici nebo až do odstavného pruhu. Je mi smutno, když vidím kulturu českých řidičů. Pominu-li řidiče, kteří jezdí sedmdesát v obci i mimo obec, tak vidím - zvlášť u mužů, takový ten nešvar, "Když mne někdo předjíždí a já jedu 90 km/h, tak ho nepustím - já ho vychovám - mně to taky jede stodvacet". A když někdo předjíždí v protisměru, takže se ke mně blíží: "Já přece neuhnu, nebudu brzdit, dobře mu tak, já ho vychovám" - kdyby se nad takovéhle věci uměli lidi povznést a když se setkají s takovýmto řidičem, který třeba jen neodhadl sílu svého vozu nebo schopnosti - uměli mu pomoct snížením rychlosti, tak by bylo těchto smutných zpráv méně a úředníci na kraji by se nemuseli zabývat tím, že všude bude sedmdesátka.

+6/−1
17.1.2018 13:36

M49a70r51t72i17n 56P21r49o15s96t54ý 9930663150199

skvele napsano! Souhlasim do puntiku.R^

0/0
17.1.2018 15:00

L59u51d59v35í16k 19G83a77j20d79o95š48í12k 2185763374432

Spousta zbytečných slov. Pokud vím, tak žádné další auto, kvůli kterému by někdo řešil předjíždění tam nebylo. Řidička dle všeho vjela do protisměru. Rychlost zase tak závratná být nemohla. Spíše běžná. To by to auto vypadalo jinak. Proč řidička nezvládla udržet se ve svém pruhu můžeme jen spekulovat. Zabývala se mobile, nebo to mohl být boční vítr. Možností je řada, ale určitě ne předjíždění.

0/0
17.1.2018 15:15

J76o25s72e33f 72M15i55k93u68l18í70k 8204967206

Paní Květa píšš, že když někdo předjíždí v protisměru, takže se ke mně blíží: "Já přece neuhnu, nebudu brzdit, dobře mu tak, já ho vychovám" . No paní Květo, kdybych byl jako vy, tak už jsem dneska mrtvej. To bych byl tak vychovanej, že bych měl asi brzo návštěvu v krematoriu. Pokud někdo v protisměru předjíždí toho v protisměru a jede tedy proti mě, tak je lepší raději na tu krajnici. U kvalitních silnicí první třídy se 3 auta krásně vejdou. Raději živý, než vychovaný, či ten kdo vychovává. Chce se to sladit s ostatními řidiči, je-li to možné. Stejně tak i ten kdo jede 90 na široké rovné silnici jede sice podle předpisů, ale otázkou je, jestli není brzda, když všichni jedou třeba 100. V Německu je stovka na takových silnicích běžná a povolená, takže je to věc legislativy. Ale holt si dodržujte rychlosti, k ničemu vás navádět nebudu. Člověk musí mít v hlavě a správně to odhadnout. Ona ta vaše výchova vede občas k ničemu a budete se snažit jako blbec celý život. Vidím víc nehod, že se řidiči připojují blbě, tedy myslí si že jsou na hlavní. nedodržují rozestupy.

0/0
17.1.2018 17:35

K96v15ě23t50a 39S10t23a80r70á 1640922415

Pane Mikulíku, přečtěte si ten můj komentář ještě jednou. Já jsem sice o tom "Já přece neuhnu, nebudu brzdit, dobře mu tak, já ho vychovám" psala, ale spíš, že to tak dělá spousta řidičů - neříkám že vy, ale kdyby to nedělal nikdo, nebylo by například na silnici I/62 mezi Děčínem a Ústím asi dvacet křížků v různých úsecích. Tři auta se tam vejdou úplně s přehledem. Myslím, že se vejdou dokonce tři pruhy. Z obou stran je krajnice. Taky jsem tam uhýbala na krajnici - tak proč tam umírají lidé???? Mám se ráda a umím se povznést nad to, že silnice sdílím s blbečky namachrovanými anebo s důchodci a slečnami, které prostě nevědí, co zvládnou. Jenže jelikož jsem vždy z takovéhle situace, kdy se proti mně předjížděla dvě auta, mým jednáním přibrzdit, uhnout (pokud je tam krajnice) vybruslila, tak nechápu, jak se takhle někdo může srazit při předjíždění uprostřed dlouhé rovinky. Maximálně pokud předjíždí v blízkosti zatáčky, ale nikoliv na rovince a pokud předjíždí jedno auto, je to nesmysl. Je času dost zařadit se před nebo za předjížděné vozidlo. Taky nedodržuji devadesátku, jezdím sto, stodeset. A předjíždím tak, abych nikoho neomezila, nemusel kvůli mne vybočit na krajnici. Taky se mi stalo, že jsem předjížděla auto, které jelo osmdesát a při předjíždění začalo zrychlovat. Tak jsem se zařadila opět za něj a předjela ho na dalším vhodném místě, kdy jel zase tou svou osmdesátkou. Zanadávám si na něj, to jo, ale nikdy bych nikoho neohrozila. Můj otec je 67 letý řidič kamionu v důchodu. Od pětadvaceti řídil kamion a nikdy ho střet s autem neposlal do příkopu. Potlučený byl jen když jel před třiceti lety s Liazkou a vyřítil se na něj v zatáčce do protisměru Mates. Měl tehdy zlámané obě ruce a kabinu náklaďáku na odpis. Pár aut ve své kariéře pomuchlal, když mu nedali přednost nebo když špatně předjížděli, ale jediný mrtvý byl řidič kamionu, který to do něj napral, když stál v Německu na dálnici v koloně a onen řidič nejspíš zaspal.

0/0
18.1.2018 7:16

J92a21n 17P19a41v37e68l20k26a 3507411844861

Máte stejnou diskuzi ke dvěma článkům.

0/0
17.1.2018 13:12

M45a14r41t46i10n 22P66r22o68s97t43ý 9870673460379

tak aspon jestli jsou tematicky shodne :-)

0/0
17.1.2018 15:00

P30a94v54e18l 40Š41v21a44r85c59e76r 1420518862937

Podobných "nebezpečných" silnic je v česku nepočítaně, vesměs každá okreska kterou lemují stromy, navíc bez svodidel - tyto spolehlivě trestají chyby řidičů. Přičtu i rovný úsek, který je nebezpečný sám o sobě - svádí ke zvýšení rychlosti, při předjíždění se podstatně hůř odhaduje vzdálenost i rychlost protijedoucího vozidla.

V tomto případě těžko říct, co bylo na vině - nepozornost; vůl předjížděný řidič, který jí nenechal (v tomto případě by bylo jasné, proč se doposud tento svědek nepřihlásil),... můžu jen hádat.

0/−2
17.1.2018 12:35

K56a72r38e62l 92M94a80z44a69č 3517353286349

Jestli jedu 90 nebo 110 je úplně jedno. Musím umět řídit a hlavně jezdit bezpečně a věnovat se řízení.

Řidička zřejmě ladila rádio, telefonovala nebo něco takového. Stačí se i v blbý moment natáhnout pro láhev s pitím.

+3/−5
17.1.2018 12:19

V22á72c30l72a90v 40K89u30r94e33š 9536559333696

Hlavně že si iDnes udělá titulek jak z hororu.Jak jste přišli na silnici smrti? Máte v sobě alespoň trochu soudnosti a uvádět skutečnosti a ne fake news ? Kolik tam bylo smrtelných nehod za posledních 10 let? Alespoň to jste si mohli zjistit!!!

+12/0
17.1.2018 10:52

T55o85m 32P79á24l35e74k 1511706589148

Fakta. Nehodu způsobila řidička Superbu, která neodhadla situaci a při nevhodném předjíždení narazila do autobusu. Svou vinu si odpykala bohužel trestem nejvyšším.

Příčinou ale nebyla její chyba ale někdo, koho předjížděla a jel zbytečně pomalu. Často zde potkávám řidiče, kteří jedou nebezpečných 50-60 km/h a tím způsobují nebezpečné situace. Tyto řidiče bych pokutoval a bral jim oprávnění.

+1/−15
17.1.2018 10:50
Foto

J52i42ř49í 60K83r65á15t22k86ý 3310222384

To myslíte vážně, že za to, že někdo neumí bezpečně předjíždět a způsobí nehodu, nese vinu předjížděný řidič? Já taky nemám rád pomalu jedoucí řidiče, ale vždycky si tak maximálně zanadávám a předjedu ho až když je to bezpečné.

+5/0
17.1.2018 11:33







Najdete na iDNES.cz