Diskuse k článku

Do pražské integrované dopravy se letos přidá Příbramsko a Berounsko

Pražská integrovaná doprava (PID) se letos rozšíří o oblasti Příbramska a Berounska. V létě by mělo být do systému zapojeno Příbramsko, v případě Berounska záleží na harmonogramu oprav dálnice D5 a silnice do Králova Dvora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D73u61š90a30n 43D65ě13d11i70č 9305861875666

Beroun je integrovaný? Jestli tím myslíte ty 3 linky ze kterých 2 jezdí do Berouna v úterý a v únoru tak to teda jo. Integrovaný bude až se do PIDu zavedou všechny ty linky začínající C 8-o

A když budou jezdit z Příbrami do Prahy třístovkové autobusy, tak když teď stojí D4 s autobusy z Dobříše od Zbraslavi, bude to stát už od Jíloviště :-/

+1/0
19.1.2018 9:34

P48e64t97r 76V43a30r40g88a 3405423150420

Jestli ta integrace proběhne jako na Kladně - tak Berouňákům a Příbramákům přeji upřímnou soustrast. A doporučuji si na první dny vzít v práci dovolenou - přijedete (pokud vůbec) s tak velkým zpožděním, že nebude mít cenu tam ani jezdit

+3/0
18.1.2018 17:03

P94a94t36r95i25k 49E12g97e44r 2168600139651

Problémem je největší soukromý dopravce Arriva, ale kolabuje už i About Me a občas vypadnou i spoje u dopravce ČSAD Polkost. Hold chce to tramvaje, metro S do Středních Čech a naštěstí tato myšlenka existuje.

0/0
18.1.2018 17:30

P68e73t21r 49V37a68r38g95a 3395373260950

Pane Egere, sice si myslíte, že rozumíte MHD, ale nerozumíte češtině (není holt jako hold). To, že někdo vysloví myšlenku, neznamená, že se někdy zhmotní. Tramvaje ani metro do S Čech nebude ani za 50 let - není vůle a nejsou peníze - pak už mi to bude jedno. A "rychlodráha" Pha-letiště-Kladno bude možná za 30 let, když se dneska začne.

Jsme v českém banánistánu.

+1/−1
18.1.2018 17:40

P93e25t17r 10V89a84r31g58a 3245103690180

A k té Arrivě - nevím, zda je to problém Arrivy (ČSAD MHD Kladno) nebo Ropid/Pidu neb řada úzkých míst byla známa předem.

I před integrací Kladna odmítalo ČSAD Kladno a de-facto i soukromníci navýšit počet spojů Kl-Pha s argumentací, že to nemá kdo jezdit - to je dlouholetý problém (minim. od r. +- 1995). A to tu linku provozovali na komerčním základě, nikoli dotovaně jako veřejnou službu. Proto nechápu kdo a proč navýšil počet spojů, když nebyli a nejsou řidiči.

I před integrací Kladna ČSAD Kladno i soukromníci nedodržoval jízdní řád! Ucpaná R7 či Evropská je dlouholetý problém (min od r. 2000) a busy s díky tomu nestíhají "točit". Opět a proto nechápu, proč někdo sliboval zkrácení časů přepravy.

Nevím, kde je chyba - ale řekl bych, že při integraci do PID jsou to dopravci, kdo tahají za kratší konec.

+1/−1
18.1.2018 17:47

M73i73r15o47s85l67a13v 57G47r72o76s61s66m77a90n14n 8452149984

Arriva není soukromý dopravce.

0/−1
18.1.2018 18:09

P65a97t78r29i54k 86E90g43e26r 2748810179531

Takže se už konečně zapojí autobusy z řady 500 - 592, 594 - 599? Škoda, že se ROPID nerozhodl zavést linky 200 - 299 na Kladensko, 300 - 399 na Rakovník a Berounsko, 400 - 499 na Příbramsko a Benešovsko, 500 - 599 na Kutnohorsko a Kolínsko, 600 - 699 na Nymbursko a Mladoboleslavsko, 700 - 799 na Mělnicko. Linky 100 - 199 pouze na území Prahy. Doufám, že takto by se dala zařadit také tramvajová doprava 1 - 19 Praha a 20 - 29 Kladensko atd. Historická tramvaj by měla mít označení 81.

0/−2
18.1.2018 16:06

P72e50t41r 62V93a33r57g53a 3685233470560

Nechápu větu " Doufám, že takto by se dala zařadit také tramvajová doprava 1 - 19 Praha a 20 - 29 Kladensko atd. " nechápu v jaké zemi žijete, ale mohl byste vědět, že ve všech městech Stř.kraje je MHD provozována výhradně autobusy. V žádném městě stř. Čech není ani trolejbus, natož pak tramvaj. A vlak významně často hraje marginální roli (Kladno, Slaný, Rakovník) (u Berouna je to třeba naopak).

Takže tramvajová doprava v městech stř.Čech je stejně častá jako MHD provozovaná vodní dopravou ;-D

+1/−1
18.1.2018 17:01

P51a39t48r32i16k 40E53g78e95r 2698510759941

Vážený pane Vargo,

ano ve všech městech ve Středních Čechách jezdí autobusy, ale doprava je zde také převáděna na železnici protože autobusy mají obsloužit oblasti kam nelze železnici zavést. Ve Středních Čechách se budují nové železniční zastávky, počítá se s prodloužením tramvajových tratí do Středních Čech. O zavedení trolejbusů se také uvažuje spíše, ale půjde o elektrobusy. To, že se Vám číslování nezdá chápu, ale jinak promiňte moc MHD nerozumíte, ale hlavně, že se smějete.

0/−1
18.1.2018 17:27

P84e91t98r 76V68a41r71g90a 3695183930360

Směju se proto, že na co vymýšlet číslování tramvají pro stř. Cěchy, když tam žádné nevedou a nepovedou. To vaše plánování je sci-fi román na pokračování. např. tzv. rychlodráha Praha-letiště-Kladno se plánuje už více než 40 let!!! a dosud se nejen nekoplo, ale ani nezačaly řešit pozemky. A o zdvojkolejnění trati se mluví už více než 100let!

Toto je realita posledních 40, resp. 100 let!

Na vlak se žádná doprava nepřevádí neb (a budu mluvit o směru Kladno, Slaný, Rakovník - neb toto je moje domácí "hřiště"):

a) vlak je pomalejší

b) vlak je dražší

c) jezdí významně méně často

d) od integrace Kladna do PID je počet bus spojů mezi KL-Pha významně navýšil a pro abonenty výrazně zlevnil

a+b+c+d je realita na rozdíl od vašeho plánování.

A mimochodem - v 70. a80. letech se plánoval trolejbus na území měst Kladna (zde se dokonce postavila extra rozvodna) a Ml. Boleslavi. Dodnes se nezrealizovalo nic a nic se v tomto kroku už ani neuděje.

Toť realita. I když já vlastně tomu, podle Vás nerozumím a vlastně ani nevím, co se v mém městě děje.

+2/−2
18.1.2018 17:36

J59a51k50u79b 50Š21a38f65a81n97d45a 7615947921671

Jsem také od Kladna. Jezdím do Holešovic. Vlakem pod hodinu s jedním přestupem (nebo delší dobu bez přestupu), autobusem o 10-15 minut déle se dvěma prestupy. Pokud ovšem není na D7 nebo Evropské zácpa. Zkuste treba lidem z Kralup říct, aby jezdili do Prahy autobusem když vlakem jsou tam rychleji než metrem ze Zličína.

+1/−1
18.1.2018 18:57

P51e63t74r 75V79a88r86g98a 3475643540910

Ano, jsou města, která mají dobré vlakové spojení - Kralupy (nebo Beroun, který zmiňuji níže). Ano z Kladna do Praze hodně závisí kam jedete. Když pojede na ten Zličín nebo na Smíchov, tak vlak nemá proti busu (nebo busu a metru) šanci. Když jedete do Holešovic, nebo kolem Masaryčky (až to zase půjde), tak vlak má konkurenční šanci. Když nepočítám školu, tak jsem dojížděl do Prahy přes 10 let. První roky vlakem, ale pak už jsem na to neměl nervy (delší čas, delší docházková vzdálenost, jízdní řád jen pro orientaci, v případě nehody jste zůstal v polích na několik hodin) a přešel na bus. Poslední dva roky pak jen autem (opět jsem neměl nervy na neustálé koleny - autem jsem to vždy nějak objel ;-)). A dnes, když jedu příležitostně, tak zase bus (neb se v Praze nedá zaparkovat). Na vlak bych přešel, pokud bude na úrovni alespoň 2.pol. 20.století (21.století nepožaduji)

+1/−1
18.1.2018 20:57

P53e15t84r 60V69a39r38g79a 3805113370250

A jen podotýkám - Kladno je největší město stř. Čech a podle statistik je přeprava osob na lince KL-Pha nejvytíženější v republice

0/−1
18.1.2018 17:37

J28i40ř46í 38M13a93c62e25k 3725485134481

Bohužel, ta doprava je integrovaná jen podle názvu. V cizině, ale i na Královéhradecku je běžné, že v železniční pokladně prodají místo železničního lístku lístek na integrovanou dopravu, pokud je to výhodnější. Jen ve středních Čechách to jaksi nefunguje.

+4/0
18.1.2018 15:43

M16i43c27h56a69l 64C50h42a84l66u46p22a 6768230839903

Vtipné je i to, že ve vlacích v Praze platí lístky na MHD, ale SMS z MHD tam použít nejde a chudák pasažér si musí koupit ještě lístek na vlak, takže to zaplatí podruhé. A jako bonus dostane asi 40kč přirážku za koupi lístku ve vlaku, takže jedna cesta vyjde na cca 70kč (ještě bez té SMS).

+3/0
18.1.2018 17:55

P65e63t87r 70V61a46r59g60a 3575493690440

přece byste nechtěl, aby to fungovalo ve prospěch daňového poplatníka ;-). Nejste v Říši, ale Banánistánu, resp. Řepkostánu.

0/−1
18.1.2018 18:07

J70o90s76e79f 65J80ů21z63a 1958208323207

Tak to, že si jeden z dopravců zavedl o své vůli mimo systém integrované dopravy vlastní způsob placení jízdného, který jinde neplatí, bych systému nevyčítal. Informace o SMS jízdenkách obvykle potkávám i s upozorněním na jejich velmi omezenou použitelnost, je na každém, zda na takovou nabídku přistoupí.

+1/0
19.1.2018 7:27

M46i85c82h42a72l 10C26h36a79l77u33p17a 6838240769533

penize za jizdenky treba v Praze snad jdou stejne firme, ktere jdou penize z SMS. Takze nedava smysl, aby ten listek platil i ve vlaku a SMS ne. Validatory na litacky maji ve vlaku taky, i kdyz si to vymyslela Praha.

Ono to nejde ani opacne, listek koupeny ve vlaku je predpokladam jinde v MHD nepouzitelny.

0/0
19.1.2018 7:56

P95a67t94r22i24k 79E96g24e74r 2688410209411

Nechci Vám kazit hodnocení, ale pokud si zakoupíte jízdenku tak platíte zbytečně cenu za SMS.

Validátory ve vlaku neplatí. Pokud jedete do Prahy vlakem můžete si zakoupit jízdenku za 70 korun s platností do 1 hodiny ranní následujícího dne. Bylo by fajný zapojit také SID do ČD.

0/0
19.1.2018 8:25

M72i37c68h53a65l 60C24h59a75l27u83p49a 6538180899223

Nekupuji, ale viděl jsem tam cizince, co si koupil SMS a pak si musel kupovat lístek. Jaké validátory ve vlaku neplatí? Čtečky na lítačku tam mají.

0/0
19.1.2018 8:55

J53o71s80e65f 44J19ů98z52a 1368968323167

Pokud je to lístek PID, v MHD platí, i když je koupený od průvodčího ve vlaku. Pokud je to jízdenka, která má v názvu +MHD Praha, také platí. Ovšem jízdenky dle tarifu ČD (TR10) v MHD neplatí.

0/0
19.1.2018 13:03

J84o28s96e40f 83J25ů48z15a 1948488403587

Ve středních Čechách to funguje, ale jen ze čtvrtiny: Na rozdíl od zmíněných východních Čech či střední Moravy nekoupíte kromě vybraných druhů jízdenek (jako 24hodinové) integrovanou jízdenku ve vlaku, v železniční pokladně jednotlivé jízdenky koupíte, ale jen ve vybraných stanicích. Ale zmíněné Královéhradecko má zase jinou mouchu: skutečnou integrovanou jízdenku tam lze koupit jen s jejich kartou, kterou se při několika cestách do oblasti ročně nevyplatí kupovat, a navíc neplatí v MHD krajských měst.

0/0
19.1.2018 7:21



Najdete na iDNES.cz