Diskuse k článku

VIDEO: Řidiči ignorují pruhy pro autobusy. Vztyčí prostředník a neuhnou

Jízdní pruhy pro autobusy mají zajistit, aby vůz MHD neuvázl v koloně aut a nenabíral zpoždění. V Praze je jich vyznačeno už celkem pětačtyřicet kilometrů. Redakce iDNES.cz se ale přesvědčila, že někteří řidiči osobních aut pruhy ignorují.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58o37s50e14f 60J58o95r62d68a 4467395787

v Německu a Švýcarsku by si toto řidiči mohli dovolit jen jednou, po druhé nebudou mít možnost protože přijdou o papíry

0/0
30.1.2018 13:48

P89e76t69r 72Č77e55r74m62á37k 9348385819540

V Německu nebo Švýcarsku si především nikdo nedovolí takovýmto způsobem omezit kapacitu komunikace R^

0/0
31.1.2018 21:26

P59a84v82e26l 30B46r42a44n11k78a 2718127768118

Například na Vrchlického ulici v Praze 5 se autobusy zdrží v ranní a odpolední špičce i deset a více minut. Pruh pro auta i autobusy je kompletně ucpaný osobními vozy.

===

A s tim si magistrat nevi rady? Vsechny BUS pruhy pod dohled kamer, tucne pokuty...tak je tomu v Britanii a dalsich zemich. Ziju v UK, krome BUSU v tech pruzich nikdo nejede. Neukaznenost Cechu je primo zoufala, stejne jako stat samotny, proto jsou na miste sankce.

+1/0
25.1.2018 10:21

P80e93t75r 18Č90e47r74m59á61k 9228555119600

Nerespektování pruhů je v přímé úměře s jejich nesmyslným počtem a umístěním. Není to omluva řidičů ale konstatování, Vrchlického je krásný příklad - je dlouhodobě neúnosné aby se kvůli buspruhu ubralo 50% kapacita komunikace pro iad a kolony za chvíli byly až na Zličín, blokovalo to navazující komunikace, zhrošovalo životní prostředí všech okolo, a to kvůli pár autobusům.

V civilizované Evropě by se mhd přesunula někam jinam mimo komunikaci, zde zrovna to šlo řešit tak aby jezdili po tram tělese na Plzeňské.

+1/0
25.1.2018 20:36

M79a46r89k34o 97L68u59c10i72n23a 8463489989966

V Londýně to už více než před deseti lety vyřeśili kamerami.

V pruzích pro autobusy instalovali kamery a pokud nejsi motocyklista, taxikář nebo autobus zaplatils 90 liber po zaslání obsílky.

Funguje to velice spolehlivě, do busline se neodvažuje opravdu nikdo kdo nemá. Všichni řidiči obrovský respekt před pruhem pro autobusy.

+1/−1
23.1.2018 8:54

M43i87c97h96a70l 10F54r92a68n61z 7253473431782

tak v VB bych s jejich fašisticko-socialistickými zákony nechtěl žít ani náhodou.

a taky tam neřeší příčinu kolon, jen vymysleli další restrikci. Nic obdivuhodného :-/

+2/−1
23.1.2018 13:55

M10a33r69e70k 28Š84i61m97o20n 2534737428278

Příčina kolon je jednoduchá - všichni si chtějí vozit prdel autem v koncentrovaném městě.

+1/−3
23.1.2018 16:08

P10e18t80r 38Č69e90r49m41á70k 9628255839100

Nikoliv, za tím jezdí v Praze méně aut než ve srovnatelných městech na západě, problém je tedy jednoznačně na straně nedostatečné infrastruktury, nikoliv počtu aut. ;-)

+1/0
24.1.2018 11:26

K16a85r76e38l 18D60r34d79a 6984482527

Jezdím Jižní Město přes Bohdalec. Jsou tady všude vyhrazené pruhy. Většina řidičů je respektuje. Ty prostředníčky se mi nezdají, vybržďování autobusu v Praze také ne.

Pruh pro autobusy smějí využívat taxíky. (Co třeba Uber?) Pak tam zajíždíte při odbočování. Důležité je, že přednost platí jen ve špičce "6-10 14-19 Po-Pá". Řidiči s tím mají problém, netroufají si vyhrazené pruhy vůbec používat. Kdo kouká na kalendář a hodiny, jezdí stále podle předpisů i ve vyhrazených pruzích.

Tak mi přijde, že pak dojde na konflikty, když si řidič autobusu vynucuje v 11 hodin přednost. ;-)

+2/0
23.1.2018 6:34

L75a29d23i44s44l77a53v 32H37o82l53í84k 5872322559551

Krásný příklad z Evropské. Jedu buspruhem, z levého jízdního pruhu mi vjel pod rozjetý autobus Superb bez blinkru, tak jsem začal brzdit a troubit, aby nedošlo k srážce a o kus dál mě Superb vybrzdil. Pohoda. Asi si to mám vysvětlit tak, že příště nemám brzdit a do toho osobáku to narvat. Ona to spusta řidičů jinak než nehodou stejně nepochopí. A mnohdy jim to ani tou nehodou stejně nedojde...

+2/0
23.1.2018 10:22

M92i47l38o70š 54S85e28t78í75k 3309809454230

Škoda, že jste to ubrzdil. Kdybyste to do něho narval, byla by to jeho vina, měl by rozbité auto a ještě by ho neminula pokuta. Ale je jasné, že nejste magor, abyste to do něho narval úmyslně.

0/0
28.1.2018 9:05

M18a46r11t68i37n 62K49o77l14á95ř 1925194919565

Já mám z Bohdalce stejnou zkušenost, funguje to tam dobře. Jen ten konec vyhrazeneho pruhu by měl být obecně dále od křižovatky. Když se člověk potřebuje zařadit do nějakého pruhu a na semaforu už stojí 3 auta, tak se tam nevejdu a buď blokuju levý pruh nebo prostě musím do pravého proti předpisům

0/0
23.1.2018 22:39

P27e61t10r 88Č16e62r14m40á42k 9698775969880

Reálně ani není třeba - většina aut se stejně začně řadit už na odbočce na pumpu kdy je jednak jasné že se tam žádný bus nemůže objevit, a především to je za místem kde občas stojí švestky.

0/0
24.1.2018 11:29

P11e44t68r 24Č95e18r19m29á45k 9528255599680

Všude zrovna ne, ale na jistém množství trasy ano. Na JM jsou vesměs naprosto nesmyslné a zpravidla nebezpečné, to si prostě někdo jen hrál na dopravní hřiště a šikanu. Na chodovské to nejprve jede po kolejích (tomu nelze nic vytknout), pak až na bohdalci ten kousek který je opět vesměs zbytečný. Pak úsek v Bělocerkevské který začíná velmi nebezpečně v zatáčce kousek za křižovatkou, a respektuje jej málo kdo protože vesměs většina řidičů stejně pak odbočuje vlevo na Ruskou a naopak autobusák se cpe do kolony.

Sumasumárum to ukazuje nesmyslnost těchto pruhů, tam kde je doprava skutečně hustá (chodovská) to právě vzhledem k té intenzitě nelze aplikovat, a tam kde to je to až na pár vyjímek nemá valný efekt. Rv

0/0
24.1.2018 11:39

R15a77d88e51k 45B60r62u39n10n26e74r 8404749829189

Pravda je vždycky někde uprostřed. Nepopírám, že spousta řidičů vyhrazené pruhy z arogance nerespektuje, ale často je to i ze zoufalství, protože místo toho, aby se řešila dopravní situace celkově, nějaký chytrák na magistrátu řekne: tady bude pruh autobusy, ale že to zhorší propustnost daného místa o 50% a vzniknou pekelné kolony, to už ho nezajímá. Říkám si, zda ti lidé, kteří o tom rozhodují, jezdí vůbec sami autem. Kdyby například na Plzeňské, kde se asi před 8 lety rekonstruoval tramvajový pás, ten pás udělali zakrytý, aby po něm mohli jezdit autobusy, ten vyhrazený pruh tam vůbec být nemusel a auta mohla jezdit na pohodu ve dvou pruzích.

+15/0
22.1.2018 16:42

J76i14ř40í 90K39l72o48f43e45r81a 3965104817366

... zda ti lidé, kteří o tom rozhodují, mají vůbec IQ aby to řešili. ... mají sedět na fleku, kde sedí. ...pohli prdelí, tak, jak v soukromém sektoru

+2/0
22.1.2018 17:03

L81a19d84i39s46l56a36v 51H90o34l26í44k 5592102279921

Pekelné kolony jsou důsledkem propustnosti křižovatek, nikoliv rovných úseků silnic. Všimněte si, že před křižovatkou buspruh zpravidla končí a pro průjezd křižovatkou se tak mohou použít oba jízdní pruhy všemi účastníky. Rozdíl je však v tom, že před křižovatkou není 100 metrů dlouhá kolona ve 2 pruzích, ale 200 metrů dlouhá v jednom pruhu. Což však neznamená, že se v koloně čeká déle, protože se před křižovatkou auta rozřadí do stejných dvou pruhů.

+1/0
23.1.2018 10:26

P82e30t34r 11Č51e40r22m34á29k 9958655439520

Ano propustnost je stejná, čas zhruba také. Problém je právě ona délka kolony - místo 500m je kilometr a zablokuje tak další křížení, nemluvě o zhoršeném životmím prostředí na těch dalších 500m.Rv

+1/0
24.1.2018 11:44

M68i48l60o79š 12S28e17t89í11k 3379359804350

A koho to z těch, co se opájí mocí a o pruzích rozhodují, zajímá? Životní prostředí mají plnou hubu jen v případech, kdy jim to hraje do karet a můžou kvůli tomu zase prudit ostatní.

0/0
28.1.2018 9:09

P23e16t73r 94P23a48v25l51a97t75a 7746800847501

Možná kdyby zkusili vůbec nezavádět podobné buzerace a raději je snažili naopak propustnost těch cest zvýšit. Ale kdy jsou na radnicích různá zelená vemena...

+5/0
22.1.2018 16:34

K96a59r19e50l 89N91o98v31o85t65n63y 1564805204132

Kecy, že nemají lidi, v kanclech se jich jim válí! A to nemají kamery jako v Blance či u jiných úsekových radarech?

0/0
22.1.2018 16:29

K81a91r98e29l 25N27o16v59o34t81n27y 1274105704712

Lituji ... radarů... Díky za pochopení

0/0
22.1.2018 16:32

D84a98v27i77d 20M39y90t86i45s88k36a 7906294186401

My ten pruh máme nově v Plzni na Karlovarské a pokuta je myslím 2000 nebo 3000 korun.Už tam bylo i několik nehod,páč ti co ho kříží níže na kruhový objezd si nevšimnou těch co si to tam hasí bleskem a vůbec tam ani nemají být.Je to zase a jenom o lidech.

0/0
22.1.2018 16:15

J65a67n15a 48L26a82n75g61o68v32á 2895106840683

Což o to, oni řidičům autobusů občas nadávají i cestující. Jistá ulice v Brně je neustále přecpaná, do odbočovacího pruhu je téměř nemožné zajet - řidič autobusu nechce riskovat - zjišťování, kdo je vinen atd. A cestující se vztekají, že to "neriskne" a do pruhu se nenacpe... Sama řídím (i když jen auto), tudíž s řidičem autobusu soucítím. On má navíc zodpovědnost za cestující.

0/0
22.1.2018 15:54

T74o97m60a24s 80B64e39l12e98c 4735894152632

Ziji v Londyne kamra na kazdem slopu £130.00 pokuta. Zaplacena do 14 dnu 50% slevy. Nezaplacena do 30 dnu executor na auto cca £500.00. Auto zabotickovno na 14 dni nezapalceno. Auto odtazeno do aukce.

+1/0
22.1.2018 15:47

V36á85c51l93a25v 58Z22e61l54i87n18k46a 2572550293382

No, tak z toho by se čeští volantoví machři opupínkovali, kdyby tady mělo začít platit něco podobného. Tam je to ovšem s ohledem na rozměry města jediné možné řešení. Tedy pokud jej nechtějí celé části zbourat pro mnohaproudé autostrády, což asi nechtějí. Četl jsem studie, že když tam dost výrazně zpoplatnili vjezd do vnitřní části města, tak najednou hromada lenochodů zjistila, že tím autem vlastně zase tak nutně nemusí. Ale nevím na 100% jestli to byl zrovna Londýn.

+4/−1
22.1.2018 16:00

R16o28b71e23r37t 40K15o36c74i36á64n 5169747356777

Pro vás je ten pohled z tramvaje na lidi v klimatizovaných a pohodlných autech asi hodně frustrující, že?

+4/−3
22.1.2018 16:14

I22v31a79n 95H14o57l89a52s 5247627468157

Nemusíte svoji obvyklou emoci - totiž závist - automaticky projektovat všem ostatním ;-D

0/0
23.1.2018 0:31

M35i72l27o81š 56S79e44t83í86k 3909269604940

No jo, když on má ale pravdu, to naštve, že. ;-D

0/0
28.1.2018 9:11

R79o24b28e88r93t 15P86r28a20ž94á25k 4778586245800

A vám to připadá v pořádku?

0/0
22.1.2018 16:14

M25a74r57t60i90n 34K78o63l56á54ř 1175354399515

Ano. Nikde se s vámi neparou, jen u nás se na to pořád tak nějak kašle

0/0
23.1.2018 22:42

P89e30t15r 28Č10e33r43m70á63k 9298565599860

Jsem velmi často v Mnichově. Kapacitní silnice, ringy, velkokapacitní parkhausy. Autem se dá zcela zdarma zajet až do nejužšího centra a zaparkovat tam. Pokuty menší než u nás, mhd je zde sice méně preferovaná ale zase tu je hodně kolařů.

+1/0
22.1.2018 16:16

P25a76v12e14l 96O64b63d67r22ž43á64l69e69k 6116604708442

Že je VB policejní stát, to se ví už pár let. Ale jak to souvisí s tématem?

+1/−1
22.1.2018 18:36

M85i79c56h76a29l 73F20r58a57n90z 7463543211372

tak v VB bych s jejich fašisticko-socialistickými zákony nechtěl žít ani náhodou.

a taky tam neřeší příčinu kolon, jen vymysleli další restrikci. Nic obdivuhodného :-/

0/0
23.1.2018 13:55

J14a41n 47B63o85r54e50c20k70ý 8756837775860

Možná by nebyl problém, kdyby pruhy pro bus dělaly s rozmyslem. Viz Evropská. zbytečně to blokují od letiště až na Veleslavín. Ať se jde bodnout celej ROPID.

+4/−1
22.1.2018 15:24

J50a58n 40K32r82a98l 8293435753124

jezdim tam 2x tydne na FTVS a odmítám to v 17:55 vystát, tzn jsem ten co to porušuje!

+3/0
22.1.2018 16:42

J19a95n 13B91o54r48e73c26k23ý 8106157595370

me too :)

0/0
22.1.2018 17:30

T31o46m73á26š 92R75e19k79t92o50r 1858694107279

Klasika. ulice je zasekaná že se to tam sotva hýbe, tak pro jistotu vytvoří ještě pruh pro autobusy (a taxiky) takže se to tam nehne už vůbec....

+3/0
22.1.2018 15:00
Foto

M67a63r54t90i93n 37R39y38š67a82v61ý 1946705963592

Jen ať hezky pokutuji. Ono je to přejde ;-)

+1/−1
22.1.2018 14:58

M70i76l80o89š 30S18e84t18í82k 3359679664310

Obávám se, že nepřejde. Je to naopak jistý zdroj peněz. A až se časem nainstalují kvalitní kamery a budou se jen zasílat obsílky, bude to fakt zlé pro ty, co do pruhu vjedou.

0/0
28.1.2018 9:17

J26i54ř26í 32K53l31o15f61e67r18a 3215314977926

V Brně - Úvoz. Prázdný bus pruh a vedle 2 km kolona. A za to platím silniční daň.

+3/−3
22.1.2018 14:52
Foto

B78r90o63n97i15s22l30a32v 72G15a78b78r19y82š 2552709651

Tu platí i dopravní podnik. A dopravní podnik získává peníze z města. Město získává peníze z našich daní. Takže ji vlastně platím i s jízdenkou, pokud jedu v trolejbusu.

+1/0
22.1.2018 14:56

P36e70t17r 21Č23e65r39m50á49k 9908965129680

Ale kdeže, veřejná doprava (resp. podstatná část) je z této daně vyjmuta. A vzhledem k tomu že prakticky nikde ve městě jízdenka nepokrývá ani náklady na provoz, tak ani druhá teze neplatí.

+1/0
22.1.2018 15:08
Foto

B68r67o32n24i16s27l28a37v 61G54a10b93r80y21š 2522749211

To jsem si oddechl. :-)

0/0
22.1.2018 15:19

P32e16t95r 52Č84e60r89m81á65k 9348345569650

Já také ;-)

0/0
22.1.2018 16:16
Foto

B30r33o29n14i45s20l56a94v 75G37a52b38r73y25š 2162279411

Taky jste si oddechl, že dopravní podnik nemusí platit silniční daň? ;-D

0/0
22.1.2018 16:24

P54e85t75r 37Č68e89r15m26á83k 9178415429500

To ani ne, stejně by to bylo přelevání veřejných peněz z jedné kapsy do druhé ;-)

+1/0
22.1.2018 17:40

M91i93r79o95s34l75a73v 75R74e41z28a25n55i78n53a 3238219452831

Casto tudy jezdim taky (autem). Ale tak to ma presne byt - pro to ten pruh je. Aby mhd jela prednostne bez cekani v kolone. Proste prioritu ma MHD, protoze v tom jednom autobuse (na uvoze teda spis trolejbuse) jede pomalu vic lidi nez kolik jich stoji v te kolone...

+7/0
22.1.2018 15:45

J64i33ř79í 47K79l37o60f43e24r87a 3615134247626

máte pravdu jen částečně. Mělo by to být tak, že aspoň polovina těch co jedou autem, pojedou busem. Aby se snížil počet aut ve městě. A toto je důležitý! Ne to, že Vy pojedete přednostně a já budu čekat.

+1/0
22.1.2018 16:57

P35a45v57e57l 76K89o40d52ý65t78e54k 6575219237215

Ono by hodne lidi zacalo vyuzivat MHD, kdyby...

1) nebylo casto drazsi se dostat z bodu A do bodu B za pomoci MHD namisto vlastnim autem

2) nebyla MHD obcas naslapana k prasknuti

3) MHD jezdila v prijatelnych intervalech

4) MHD byla v mezich moznosti cista

atd...

Pokud by MHD byla zdarma nebo za opravdu symbolickou cenu, hodne lidi by preslo na HMD, coz by samozrejme zprujezdnilo mesto, kterekoliv. Usetrilo by se za revizory, usetrilo by se za budovani parkovacich mist, za opravy, za nevim co jeste... Zlepsilo by se zivotni prostredi, mohl by se tim tedy i zlepsit zdravotní stav populace a tak dal a tak dal...

0/−1
22.1.2018 17:32



Najdete na iDNES.cz