Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dolínek: Nový Libeňský most by stál stejně jako oprava, ale údržba méně

Oprava Libeňského mostu vyjde finančně stejně jako stavba úplně nového, rozdíl je ale v nákladech na údržbu, oznámil na tiskové konferenci náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Sám za sebe pak uvedl, že je tedy pro zcela novou stavbu. Prioritou teď je ale co nejdřív do místa vrátit MHD, zopakoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J27i58n48d94ř41i50c49h 86Š70k64o78p32e18k 4975331670825

teoretická životnost nového mostu může být naprosto odlišná od té, kterou bude mít most po tom, co něj odejdou naše "schopné" stavební firmy

+2/0
1.2.2018 18:13

S47i29l92v15e31s14t30r 27K13a24d62e41ř86á93b68e73k 8930543945790

Zato nové stavby od našich "schopných" stavebních firem mezi absolutní kvalitu a nekonečnou životnost, že?

+1/0
1.2.2018 21:27

P37e45t52r 25N90o30v52o25t53n66y 1421340251

Opravovat to budou stejné firmy. A na prohnilých základech

0/0
1.2.2018 22:10

V22á26c12l15a91v 95K53u28r76e37š 9356869543836

Vzhledem k tomu, že mi cenzor opět smazal,dle mého názoru ještě velmi slušný příspěvek, dávám jej znovu upravený:

Dolínku, od té doby, co sedíš na magistrátu, jsi pro pražskou dopravu a pražáky neudělal nic rozumného. Omezování dopravy, zavádění placeného stání, snižování jízdních pruhů a jiné perličky by ti šli, ale nějaký koncept dopravy, průběžné provádění oprav mostů a lávek nebo jiná bohulibá, ale hlavně pro dopravu prospěšná činnost jaksi chybí.A najednou jsi pobral veškerou moudrost.

+5/0
1.2.2018 17:37

P70e19t58r 23M53a38l86i54š12k75a 6771235111613

Jenom aby nestavěly most a výsledkem nakonec nebyl tunel.:-P

+3/0
1.2.2018 17:13

S14i72l46v81e37s25t74r 76K66a67d12e57ř50á61b60e17k 8260373455460

Karel IV. taky neměl úctu k památkám. Místo poškozeného památného Juditina mostu nechal postavit jakousi moderní novostavbu.

+3/0
1.2.2018 15:17

L81u16d94v53í87k 95G38a66j24d36o37š78í94k 2915233144902

Až na to, že v té době Juditin most rozhodně nebyl památný a navíc ho strhla povodeň, takže vlastně nebyl žádný. ;-)

+2/−2
1.2.2018 16:17

S53i58l38v18e92s52t89r 21K95a86d34e93ř93á58b49e76k 8630783965760

Už jste někdy viděl povodeň, která by kamenný mnohaobloukový most strhla celý, beze zbytku, až do krajů? I Karlův most byl několikrát poničen povodněmi.

Ta památnost (pamětihodnost) nesouvisí se stářím stavby, ale s její hodnotou. Spousta staveb nebo plastik byla zapsána jako památky nebo prohlášena za památky jen pár let po tom, co vznikly. Krom toho románský Juditin most je považován za nejstarší kamenný most v českých zemích a jeden z nejstarších severně od Alp. A v době svého zániku byl už 170 let starý. Ale jistě, Národní památkový ústav tehdy ještě neexistoval a svou byrokratickou agendu ještě nevedl. ;-D

+4/0
1.2.2018 16:57

J91a92n 41P86a18v62e40l40k32a 3617581484551

Jeden oblouk ještě stojí.

0/0
2.2.2018 10:24

D26a72n77i17e37l 88D63r15n41e91c 6181139716302

Mosty, ale i třeba přehradní hráze, jsou funkční památky, a ta funkce by u nich měla být prioritní. Pokud most doslouží, nebo už nestačí kapacitě, tak by se mělo vždy zvážit, jestli postavit novou repliku s lepšími šířkovými parametry, nebo postavit nový most vedle stávajícího a ten stávající nechat pěším a cyklistům (jako je to např. u Masarykova mostu v Plzni na Jateční), přičemž by se vždy mělo zvážit, jestli by širšíreplika nevypadala lépe než dva asymetrické mosty (viz rozšíření železničního mostu ve Výtoni).

Vzhledem k tomu, že Libeňský most je na spadnutí, a jako cyklostezka by to byla "trochu" předimenzovaná stavba, tak jsem pro postavit nový most. A když už se bude stavět, tak proč ho rovnou neudělat o něco širší. Na obou stranách mostu jsou křižovatky, v nich se pruhy navíc vždy hodí. Navíc si nepamatuju, že by někde řešili problém s tím, že most je moc široký, vždy lze v takovém případě např. rozšířit chodníky.

+16/−1
1.2.2018 13:51

K76a86r11e40l 22N25o36v97o60t27n51y 1104395214582

No a na širší most hned frknem cyklopruhy;-)

0/0
5.2.2018 9:23

K88a43r38e85l 47N76o85v70o69t36n89y 1434715604112

Koukám, že po té, kdy prezident apeloval na soudce,aby byli milosrdní k trestným činům úředníků samospráv, Dolínkovi stouplo sebevědomí ( o inteligenci nemohu hovořit, tu jeho neznám)!

+2/0
1.2.2018 13:44

J32a83k45u41b 62F53e30i30f45a32r 7299279226599

Ještě chvíli mudruj Dolínku, pak Libeňák spadne sám a ušetříte za demoliční práce.;-)

+1/0
1.2.2018 13:36

O65n37d58ř51e55j 52H58o79r27á33k 8529894251

To byl přístup Dolínkových předchůdců - dokud ten most ještě není úplně na spadnutí (jen tak trochu), tak na to kašlem, ať si to vyžerou ti, kdo přijdou po nás. V podstatě bylo jen otázkou, kdo si nakonec vytáhne toho Černého Petra, a padlo to na Dolínka. Já Dolínka nepovažuju za moc schopného, ale tohle je opravdu problém, který měl být řešen a vyřešen už před desítkami let.

+9/−1
1.2.2018 14:16

S41i14l32v81e64s47t58r 94K66a63d97e57ř15á67b22e91k 8620283595730

Parkování taky mělo být řešeno před desítkami let. To už tak bývá, že stovky a tisíce problémů politikovi zůstanou po předchůdcích a stovky a tisíce problémů ponechá nevyřešené svým nástupcům.

+1/0
1.2.2018 16:05

A20l14e97x40a90n25d18r 52Š51í65r 5221870713

Jak věřit Dolínkovi. V únoru 2016 vzal podpisem na vědomí, že Trojská lávka nejpozději do 5 let spadne, a že je třeba ještě v r. 2016 zahájit opravu, nebo změnu konstrukce (= zbourat a postavit novou). Provedl něco? Neprovedl. Čekal, až lávka spadne. A ona skutečně spadla, jak mu bylo oznámeno - za rok a devět měsíců. Nechápu, že ještě není ve vyšetřovací vazbě (spolu s Krnáčovou, která to též podepsala).

+16/0
1.2.2018 13:11

S37i88l26v22e50s63t79r 62K64a97d72e60ř92á50b84e45k 8860633145920

Nepsalo se o zbývající pětileté životnosti už té zprávě z roku 2009?

0/0
1.2.2018 15:19

K26a14r36e15l 91K89u48t39t16e52l10w51a19s84c76h78e94r 2781221634793

To je pro vedení magistrátu jen potvrzení jejich neschopnosti, hraničící se zlým úmyslem vůči občanům Prahy.

0/0
1.2.2018 15:52

S21i55l16v35e78s97t74r 32K16a63d12e17ř94á55b33e61k 8200303605250

Kdyby nechalo "vedení magistrátu" (tím myslíte tajemníka? nebo jste myslel vedení města?) zavřít všech těch sto mostů, u kterých zprávy diagnostikovaly špatný nebo ještě horší stav, tak si všichni budou klepat na čelo a Dolínka a Krnáčovou označovat za sabotéry. Ono stačilo na Radotínské lávce (tu ovšem nemá ve správě město, ale městská část), tam byly cedule, že cyklisté mají vést kolo a snad i něco o tom, že mají vstupovat na lávku jednotlivě, a lidi ty nápisy samozřejmě ignorovali (nehledě na to, že dle mého názoru pochodující cyklista zatěžuje lávku nárazy víc než plynule jedoucí, ale to je jiná věc).

+1/0
1.2.2018 16:08

K49a55r21e96l 31N51o17v73o16t49n18y 1514505234152

Neříká se tomu pátá kolona?

0/0
5.2.2018 9:25

J58i30t79k22a 91K73o16c10á88n97o44v23á 6391539262

"Sám za sebe pak uvedl"? Na tiskovce města??? Já bych taky čistě sama za sebe uvedla. Ale za ty dukáty to nestojí.

+1/0
1.2.2018 13:09

J84o58s60e48f 39V64o43l18f13í37k 4898115269653

Pokud je nejdůležitější vrátit na most veřejnou dopravu, co se asi stane, když budou stavět most nový. Dle mého laického názoru (nevím, školy nemám, ale...) když budou stavět most nový, tak ten starý nejprve budou muset zbořit. No a stavět budou tak tři roky (nebojte se, přidejte). A co tedy pak bude nejdůležitější? Na ty tři roky?

0/0
1.2.2018 13:02

J55i60t66k81a 49K74o40c40á17n68o51v43á 6551329972

Když většina dohlédne jen do konce svého volebního období.

+2/0
1.2.2018 13:12

P85e38t77r 30N88o64v58o89t11n83y 1501240211

Jsem zvědav, jestli pražské zastupitelstvo svým hlasováním zastaví síranovou korozi v betonu. :-)

+3/0
1.2.2018 12:57

B75o84h11u71m88i43l 42M47i77c41h88a78l 3845544505911

Nebo ministerstvo kultury, pokud most prohlásí za památku.

+2/0
1.2.2018 14:02

S95i94l18v21e20s26t97r 21K79a37d11e95ř69á64b97e98k 8590293635320

Síranovou korozi možná nezastaví, ale zanedbávání údržby i cílenou destrukci by tím zastavit mohly. Ovšem v praxi většinou prohlášení za památku vede spíš k tomu, že spekulant chátrání památky ještě cíleně napomáhá, aby tím svůj pozemek rychleji zhodnotil (vyšehradské nádraží, zlíchovský lihovar). A na vyvlastnění většinou stát, kraj ani obce nemají peníze nebo mají milion argumentů, proč to řaději střelit nevěrohodnému spekulantovi.

0/0
1.2.2018 16:16

M66a78r53t22i88n 60J18o96n87á51š 3134201185965

Jojo, co jste si v Práglu zvolili, to máte, mnoha lety prověřený (provařený) socany, kdybych já dostal podklady až po roce, co bych asi s tím pracovníkem udělal? ;-D

+5/0
1.2.2018 12:49

P15e87t41r 12V11e59s85e88l91ý 7614425454768

Píše o penězích na údržbu, tak kam šly peníze do teď? Ten stav přeci není otázkou pár let.

+8/0
1.2.2018 12:46

L23u42k88á28š 65H89o27f35m26a50n 1953314582176

Mohl by mi někdo srozumitelně vysvětlit, co je na Libeňském mostu tak hodnotného, že si zasluhuje památkovou ochranu?

(neptám se sarkasticky, prostě mě to zajímá).

+12/−1
1.2.2018 12:40

M11a33r38t33i89n 87P72e58c19i67n56a 4271133

Kubistické prvky. Žádný jiný most v tomto slohu postaven není.

+7/0
1.2.2018 12:54

J45i76ř86í 91Č78e53r83n94ý 7632986321

Architektura.

+1/0
1.2.2018 12:55

T46o29m89á70š 87M46o44r80a51v51č83í65k 3627376513575

Jen budu část citovat: "most je postaven v robustním puristickém stylu, v němž ještě přežívají i kubistické prvky, což z Libeňského mostu činí jedinečný a nikde jinde nezopakovaný příklad aplikace kubistického tvarosloví na mostní stavbu.

+6/0
1.2.2018 12:57

S14i63l32v31e70s48t86r 81K58a39d58e26ř77á74b22e47k 8330153865700

část čeho?

0/0
1.2.2018 16:51

M96a11g69d72a32l75e74n61a 60H20o34s63k37o94v78a 8412407776619

Je to tak. Kubismus se do architektury promítnul jen v našich zemích. Domů nebo staveb s kubistickou fasádou je několik v Praze a ještě pár v jiných českých městech. Libeňský most je pak jediným (v Praze, v Čechách, v Evropě, na světě, ve vesmíru), který je v tomto stylu postaven. Ač nejsou pro někoho ty projevy tak výrazné, jak by si možná přál nebo čekal, je to tak. Takže proto. A pan Dolínek to moc dobře ví, akorát se mu to prostě nehodí z nějakého důvodu do krámu. Možná kdyby se na něj napojili místo stavařů nějací PRisté a dali mu love za to, že na to přitáhnou turisty, možná by změnil svůj "odborný" názor.

+5/−1
1.2.2018 13:03

S97i42l18v22e58s87t28r 13K76a39d46e41ř56á50b79e59k 8120923595970

Dolínek už léta hraje divadlo, jako že on by to moc rád rekonstruoval, ale že prý to nejde. Proto taky loni v prosinci po pádu Trojské lávky jediný, koho odvolali, byl vedoucí oddělení mostů v TSK, který rok předtím v souvislosti s Libeňským mostem tvrdil, že dnes je technologicky možné opravit cokoliv, ale musí k tomu být společenská (rozuměj politická) objednávka.

+1/0
1.2.2018 17:00

J94o72s34e30f 47B14r93o87ž81e94k 7803165552531

Nikdo v celé Evropě, světě, ve vesmíru se na ten most jako na památku dívat nechodí a chodit nebude. Je to jen a jen těžce zchátralá technická stavba, jakých je po světě milion - a mimochodem každá z nich má nějaký jedinečný prvek, který není nikde jinde v celém vesmíru - ale to z toho ještě nedělá pamětihodnost.

Navíc - vnější vzhled pár mostních oblouků upravit do stávající podoby není pro firmy žádný problém.

Pokud budeme chránit každou zříceninu, pak prostě nebudeme mít kde a jak kvůli nim žít - jedině záborem dalších a dalších částí přírody - což je mnohem horší varianta.

0/0
2.2.2018 15:04
Foto

V87l38a88s87t20i83m14i72l 97S32m24o77l76e23j56a 8459759477802

„Odborníci zdůraznili, že požadovanou životnost a trvanlivost mostu na 100 let lze dosáhnout pouze stavbou zcela nového mostu,“ uvedl dříve Dolínek....

Jak to tento génis myslí? Životnost mostu prodloužíme jeho zbouráním! Ať tento socan vysvětlí kam šly stamilióny na údržbu.

Ale to on né! Ten měl za prioritu malovat čáry pro parkovací zóny.

+3/−4
1.2.2018 12:15

R78u66d34a 17S87l73a53v92í39k 5313808586401

Je to myšleno tak, že opravený most by měl životnost menší. To snad z toho každý logicky pochopí.

+14/0
1.2.2018 12:43

V84e13r61o51n70i23k81a 74P92a32v74l11í16č68k37o80v40á 6457282423354

Karlův most stojí a slouží už skoro 700 let. Taky ho zbouráte a postavíte nový, protože bude mít životnost možná 100 let místo 75 let mostu po opravě?

+1/−5
1.2.2018 13:12

O76n86d63ř30e10j 23H66o90r74á50k 8269734821

Ono z Karlova mostu už toho moc ze 14. století nezbylo. Už v 15. století ho povodeň velký kus odnesla, načež se pár desítek let opravoval. A to se v historii několikrát opakovalo. Jeho výhodou ovšem je, že nikdy netrpěl takovou dopravní zátěží jako moderní mosty, jinak by už byl dávno pryč.

+5/0
1.2.2018 13:53

M92a73r60t15i74n 61P65e15c85i44n58a 4151813

Trpěl; jezdily po něm auta a dokonce i tramvaje;-)

+3/0
1.2.2018 14:36

O15n26d22ř97e84j 61H25o15r18á25k 8979314691

Já nepsal nic o tom, že po něm nikdy nejezdily moderní dopravní prostředky.

+1/0
1.2.2018 15:22

M10a25r83t27i80n 58R37u32z75i62c29k35a 1702658766297

Nesvadejte to na pamatkare, celou dobu slo o to jak ten most zbourat a postavit mnohem sirsi. Silenej slendrian a totalni neschopnost mesta, ktere z adi meznamych techto duvodu, mejen, ze nechteli opravovat most, ale ani k nemu dat podklady pro pamatkare, ktere dali az o 2 roky pozdeji. Ani nejnutnejsi opravy neprovadeli.

Tady je stale zvykem se na nekoho vymlouvat, ale at uz bude nebo nebude pamatkou, je to jediny most s kubistickymi prvky a ma jen lokalni vyznam, kde uz davno neni v planu nejaka silnice dalnicniho charakteru mezi D10 a D7, neni v planu vratit provoz pres Palmovku, ani rozsireni Delnicke ul. ani navazat na Veletrzni a Evropskou, takze staci zachovat proporce mostu, tak jak jsou. Naspy akorat tvori bariery Vltave pri povodnich a i tak si reka najde puvodni koryto u Palmovky, ktere je zasypano. Bezcenne casti lze nahradit novymi a jediny problem je siranova koroze, to je dulezity prvek, ktery je treba resit. Jinak jestli to bude kopie nebo oprava prakticky neni dulezite.

Zaroven by se mesto melo zacit zajimat o dalsi mosty existujici jen na papire, ktere chybeji a jsou potrebne, jednim z nich je Dvorecky most, dalsi Rohansky most atd., ale porad pritom mesto (IPR) projektuje, nebo se snazi, tzv. zakos, ktery jiz neni aktualni a i snaha o rozsireni libenskeho mostu toho je dukazem, drazsi varianty MO, ktere vyzaduji dalsi navazne komunikace. Pak chybeji penize...

Ja jen doufam, ze se zacne poradne resit stavba zachytnych parkovist s navaznou a rychlou dopravou po meste, zde take absolutne mesto dosud temer nic neresilo. A dalo ny se toho jmenovat vice...

+17/−1
1.2.2018 12:12

T89o52m14á24š 28B18í49l77e76k 1654635577779

Nahradit základy stávající mostu. To se snadno řekne, ale hůř udělá pane Ružička ;-O;-O;-O

+1/0
1.2.2018 13:58

M83a57r62t83i14n 61R49u31z67i62c10k77a 1592388636917

O zakladech jsem nemluvil, kazdopadne ten most i kdyby byl pamatkove chraneny a musel projit rekonstrukci, stejne by byl cely rozebran. Jestli myslite pilire, tak by se defacto museli resit tak jako tak,...

Samozrejme, ze to neni legrace, pokud jsou pilire velmi poskozene, bude nutne hledat specialni reseni za pouziti injektazi siranu odolnych materialu,... Nejsem v tomto zrovna odbornik, rad bych mel vice informaci ohledne pripadneho postupu a moznosti,...

Muzete popsat nejake pripadne postupy a moznosti?

0/0
1.2.2018 19:51

T71o23m94á48š 84B27í72l92e16k 1504905757159

Beton mi živí, ale injektáž není řešení. Kolísko mluvil o uzavření stávajících napadených konstrukcí do "obálky" z betonu. Napadené jsou konstrukce ve styku se zeminou, tj základy - ne pilíře.

0/0
1.2.2018 22:28

M50a24r93t78i53n 91R14u66z50i65c14k36a 1962328886147

Pokud vychazim ze zprav, tak Kolisko mluvil prave o pilirich, ktere jsou poskozene siranovou korozi a jejich zdrojem muze byt voda z vltavy, latky v betonu jiz pri vyrobe nebo spodni voda. Pilire stoji na bridlicovem zakladu, tam by problem byt nemel?

Pokud jsou poskozene zaklady na ostrove, tak tam je to na naspu a mostni casti jsou prakticky bezcenne (krom zabradli a schodist), lze je nahradit kopiemi a ja bych naspy spise odstranil - rozdeluji opticky most na dve casti a tvori prekazku pri povodnich.

0/0
2.2.2018 0:04

T46o68m79á84š 85B15í51l67e19k 1914655847689

Zdroj síranové koroze není beton ani voda v řece. Zdrojem spodní voda nebo samotná hornina. V dnešní době není problém dodat beton se síranovzdorným cementem.

0/0
2.2.2018 21:55

P77a63v70e72l 26N27o48v15á97k 2153453586340

Klidně zbourat, mostů je tu dost

+2/−7
1.2.2018 12:09

M30a57r90t21i87n 94R83u88z68i81c21k89a 1282448716357

Naopak chybeji, treba z Pankrace se na Barrandov dostanete jen pres centrum...

+3/0
1.2.2018 12:13







Najdete na iDNES.cz