Diskuse k článku

Dolínek: Nový Libeňský most by stál stejně jako oprava, ale údržba méně

Oprava Libeňského mostu vyjde finančně stejně jako stavba úplně nového, rozdíl je ale v nákladech na údržbu, oznámil na tiskové konferenci náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD). Sám za sebe pak uvedl, že je tedy pro zcela novou stavbu. Prioritou teď je ale co nejdřív do místa vrátit MHD, zopakoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89i80n29d55ř29i39c93h 24Š55k43o76p59e34k 4965371740125

teoretická životnost nového mostu může být naprosto odlišná od té, kterou bude mít most po tom, co něj odejdou naše "schopné" stavební firmy

+2/0
1.2.2018 18:13

S71i38l23v83e81s18t41r 68K90a12d69e25ř10á55b29e45k 8580493755610

Zato nové stavby od našich "schopných" stavebních firem mezi absolutní kvalitu a nekonečnou životnost, že?

+1/0
1.2.2018 21:27

P26e73t24r 67N80o57v35o61t44n13y 1441520271

Opravovat to budou stejné firmy. A na prohnilých základech

0/0
1.2.2018 22:10

V51á61c90l96a32v 17K72u86r86e37š 9366339973556

Vzhledem k tomu, že mi cenzor opět smazal,dle mého názoru ještě velmi slušný příspěvek, dávám jej znovu upravený:

Dolínku, od té doby, co sedíš na magistrátu, jsi pro pražskou dopravu a pražáky neudělal nic rozumného. Omezování dopravy, zavádění placeného stání, snižování jízdních pruhů a jiné perličky by ti šli, ale nějaký koncept dopravy, průběžné provádění oprav mostů a lávek nebo jiná bohulibá, ale hlavně pro dopravu prospěšná činnost jaksi chybí.A najednou jsi pobral veškerou moudrost.

+5/0
1.2.2018 17:37

P87e57t23r 74M56a60l22i85š96k24a 6541125341813

Jenom aby nestavěly most a výsledkem nakonec nebyl tunel.:-P

+3/0
1.2.2018 17:13

S79i34l86v67e26s97t57r 93K37a47d35e42ř13á74b39e46k 8870443825120

Karel IV. taky neměl úctu k památkám. Místo poškozeného památného Juditina mostu nechal postavit jakousi moderní novostavbu.

+3/0
1.2.2018 15:17

L47u14d30v38í86k 91G15a65j63d76o51š29í81k 2905173614492

Až na to, že v té době Juditin most rozhodně nebyl památný a navíc ho strhla povodeň, takže vlastně nebyl žádný. ;-)

+2/−2
1.2.2018 16:17

S68i16l98v96e92s29t75r 48K24a57d47e55ř60á35b20e29k 8320433745140

Už jste někdy viděl povodeň, která by kamenný mnohaobloukový most strhla celý, beze zbytku, až do krajů? I Karlův most byl několikrát poničen povodněmi.

Ta památnost (pamětihodnost) nesouvisí se stářím stavby, ale s její hodnotou. Spousta staveb nebo plastik byla zapsána jako památky nebo prohlášena za památky jen pár let po tom, co vznikly. Krom toho románský Juditin most je považován za nejstarší kamenný most v českých zemích a jeden z nejstarších severně od Alp. A v době svého zániku byl už 170 let starý. Ale jistě, Národní památkový ústav tehdy ještě neexistoval a svou byrokratickou agendu ještě nevedl. ;-D

+4/0
1.2.2018 16:57

J58a80n 34P92a91v40e60l95k16a 3607211664761

Jeden oblouk ještě stojí.

0/0
2.2.2018 10:24

D95a29n37i82e14l 54D84r54n89e72c 6431669196122

Mosty, ale i třeba přehradní hráze, jsou funkční památky, a ta funkce by u nich měla být prioritní. Pokud most doslouží, nebo už nestačí kapacitě, tak by se mělo vždy zvážit, jestli postavit novou repliku s lepšími šířkovými parametry, nebo postavit nový most vedle stávajícího a ten stávající nechat pěším a cyklistům (jako je to např. u Masarykova mostu v Plzni na Jateční), přičemž by se vždy mělo zvážit, jestli by širšíreplika nevypadala lépe než dva asymetrické mosty (viz rozšíření železničního mostu ve Výtoni).

Vzhledem k tomu, že Libeňský most je na spadnutí, a jako cyklostezka by to byla "trochu" předimenzovaná stavba, tak jsem pro postavit nový most. A když už se bude stavět, tak proč ho rovnou neudělat o něco širší. Na obou stranách mostu jsou křižovatky, v nich se pruhy navíc vždy hodí. Navíc si nepamatuju, že by někde řešili problém s tím, že most je moc široký, vždy lze v takovém případě např. rozšířit chodníky.

+16/−1
1.2.2018 13:51

K50a40r10e58l 56N41o57v90o86t80n16y 1144625684782

No a na širší most hned frknem cyklopruhy;-)

0/0
5.2.2018 9:23

K42a63r45e79l 77N64o16v82o45t27n88y 1894585674172

Koukám, že po té, kdy prezident apeloval na soudce,aby byli milosrdní k trestným činům úředníků samospráv, Dolínkovi stouplo sebevědomí ( o inteligenci nemohu hovořit, tu jeho neznám)!

+2/0
1.2.2018 13:44

J89a35k81u37b 19F64e15i11f64a34r 7299149416559

Ještě chvíli mudruj Dolínku, pak Libeňák spadne sám a ušetříte za demoliční práce.;-)

+1/0
1.2.2018 13:36

O75n98d90ř25e74j 57H19o96r86á41k 8469434571

To byl přístup Dolínkových předchůdců - dokud ten most ještě není úplně na spadnutí (jen tak trochu), tak na to kašlem, ať si to vyžerou ti, kdo přijdou po nás. V podstatě bylo jen otázkou, kdo si nakonec vytáhne toho Černého Petra, a padlo to na Dolínka. Já Dolínka nepovažuju za moc schopného, ale tohle je opravdu problém, který měl být řešen a vyřešen už před desítkami let.

+9/−1
1.2.2018 14:16

S63i41l66v51e97s33t79r 89K80a32d34e58ř24á36b61e80k 8540583605740

Parkování taky mělo být řešeno před desítkami let. To už tak bývá, že stovky a tisíce problémů politikovi zůstanou po předchůdcích a stovky a tisíce problémů ponechá nevyřešené svým nástupcům.

+1/0
1.2.2018 16:05

A36l68e27x97a73n83d20r 97Š91í48r 5501900743

Jak věřit Dolínkovi. V únoru 2016 vzal podpisem na vědomí, že Trojská lávka nejpozději do 5 let spadne, a že je třeba ještě v r. 2016 zahájit opravu, nebo změnu konstrukce (= zbourat a postavit novou). Provedl něco? Neprovedl. Čekal, až lávka spadne. A ona skutečně spadla, jak mu bylo oznámeno - za rok a devět měsíců. Nechápu, že ještě není ve vyšetřovací vazbě (spolu s Krnáčovou, která to též podepsala).

+16/0
1.2.2018 13:11

S17i50l69v96e82s30t80r 60K64a94d76e66ř65á59b30e56k 8260413825840

Nepsalo se o zbývající pětileté životnosti už té zprávě z roku 2009?

0/0
1.2.2018 15:19

K68a30r93e23l 68K76u24t22t81e97l41w80a43s83c17h84e91r 2821711374793

To je pro vedení magistrátu jen potvrzení jejich neschopnosti, hraničící se zlým úmyslem vůči občanům Prahy.

0/0
1.2.2018 15:52

S23i71l73v50e41s17t33r 88K50a75d16e67ř15á16b86e56k 8550383165160

Kdyby nechalo "vedení magistrátu" (tím myslíte tajemníka? nebo jste myslel vedení města?) zavřít všech těch sto mostů, u kterých zprávy diagnostikovaly špatný nebo ještě horší stav, tak si všichni budou klepat na čelo a Dolínka a Krnáčovou označovat za sabotéry. Ono stačilo na Radotínské lávce (tu ovšem nemá ve správě město, ale městská část), tam byly cedule, že cyklisté mají vést kolo a snad i něco o tom, že mají vstupovat na lávku jednotlivě, a lidi ty nápisy samozřejmě ignorovali (nehledě na to, že dle mého názoru pochodující cyklista zatěžuje lávku nárazy víc než plynule jedoucí, ale to je jiná věc).

+1/0
1.2.2018 16:08

K67a78r66e62l 94N32o81v52o44t63n43y 1694545154542

Neříká se tomu pátá kolona?

0/0
5.2.2018 9:25

J57i30t71k37a 68K89o32c40á31n34o23v37á 6761299382

"Sám za sebe pak uvedl"? Na tiskovce města??? Já bych taky čistě sama za sebe uvedla. Ale za ty dukáty to nestojí.

+1/0
1.2.2018 13:09

J46o54s64e30f 22V44o15l20f54í18k 4358795549863

Pokud je nejdůležitější vrátit na most veřejnou dopravu, co se asi stane, když budou stavět most nový. Dle mého laického názoru (nevím, školy nemám, ale...) když budou stavět most nový, tak ten starý nejprve budou muset zbořit. No a stavět budou tak tři roky (nebojte se, přidejte). A co tedy pak bude nejdůležitější? Na ty tři roky?

0/0
1.2.2018 13:02

J42i46t22k98a 61K38o35c82á10n46o26v44á 6481449372

Když většina dohlédne jen do konce svého volebního období.

+2/0
1.2.2018 13:12

P80e94t14r 33N16o27v87o14t34n92y 1191520201

Jsem zvědav, jestli pražské zastupitelstvo svým hlasováním zastaví síranovou korozi v betonu. :-)

+3/0
1.2.2018 12:57

B27o29h43u19m77i52l 88M87i11c37h25a90l 3125624535271

Nebo ministerstvo kultury, pokud most prohlásí za památku.

+2/0
1.2.2018 14:02

S14i76l94v69e81s72t22r 30K56a48d68e53ř42á86b16e51k 8840253655800

Síranovou korozi možná nezastaví, ale zanedbávání údržby i cílenou destrukci by tím zastavit mohly. Ovšem v praxi většinou prohlášení za památku vede spíš k tomu, že spekulant chátrání památky ještě cíleně napomáhá, aby tím svůj pozemek rychleji zhodnotil (vyšehradské nádraží, zlíchovský lihovar). A na vyvlastnění většinou stát, kraj ani obce nemají peníze nebo mají milion argumentů, proč to řaději střelit nevěrohodnému spekulantovi.

0/0
1.2.2018 16:16

M13a16r66t94i54n 49J78o66n88á41š 3134641435855

Jojo, co jste si v Práglu zvolili, to máte, mnoha lety prověřený (provařený) socany, kdybych já dostal podklady až po roce, co bych asi s tím pracovníkem udělal? ;-D

+5/0
1.2.2018 12:49

P30e25t24r 82V37e53s16e22l62ý 7394835454548

Píše o penězích na údržbu, tak kam šly peníze do teď? Ten stav přeci není otázkou pár let.

+8/0
1.2.2018 12:46

L24u31k73á15š 86H95o72f24m96a20n 1983244412936

Mohl by mi někdo srozumitelně vysvětlit, co je na Libeňském mostu tak hodnotného, že si zasluhuje památkovou ochranu?

(neptám se sarkasticky, prostě mě to zajímá).

+12/−1
1.2.2018 12:40

M55a41r25t44i14n 19P56e66c89i36n12a 4861223

Kubistické prvky. Žádný jiný most v tomto slohu postaven není.

+7/0
1.2.2018 12:54

J74i90ř53í 36Č21e19r94n64ý 7452246351

Architektura.

+1/0
1.2.2018 12:55

T25o68m70á71š 32M15o24r67a95v59č59í80k 3477936783355

Jen budu část citovat: "most je postaven v robustním puristickém stylu, v němž ještě přežívají i kubistické prvky, což z Libeňského mostu činí jedinečný a nikde jinde nezopakovaný příklad aplikace kubistického tvarosloví na mostní stavbu.

+6/0
1.2.2018 12:57

S97i57l40v46e13s98t83r 96K32a53d82e87ř14á46b38e19k 8260883295450

část čeho?

0/0
1.2.2018 16:51

M47a83g43d84a22l43e90n61a 24H19o16s41k42o82v95a 8172157776329

Je to tak. Kubismus se do architektury promítnul jen v našich zemích. Domů nebo staveb s kubistickou fasádou je několik v Praze a ještě pár v jiných českých městech. Libeňský most je pak jediným (v Praze, v Čechách, v Evropě, na světě, ve vesmíru), který je v tomto stylu postaven. Ač nejsou pro někoho ty projevy tak výrazné, jak by si možná přál nebo čekal, je to tak. Takže proto. A pan Dolínek to moc dobře ví, akorát se mu to prostě nehodí z nějakého důvodu do krámu. Možná kdyby se na něj napojili místo stavařů nějací PRisté a dali mu love za to, že na to přitáhnou turisty, možná by změnil svůj "odborný" názor.

+5/−1
1.2.2018 13:03

S25i83l72v48e78s31t36r 63K59a30d50e64ř58á74b43e87k 8230233545330

Dolínek už léta hraje divadlo, jako že on by to moc rád rekonstruoval, ale že prý to nejde. Proto taky loni v prosinci po pádu Trojské lávky jediný, koho odvolali, byl vedoucí oddělení mostů v TSK, který rok předtím v souvislosti s Libeňským mostem tvrdil, že dnes je technologicky možné opravit cokoliv, ale musí k tomu být společenská (rozuměj politická) objednávka.

+1/0
1.2.2018 17:00

J68o18s31e82f 23B46r50o55ž30e49k 7313145472651

Nikdo v celé Evropě, světě, ve vesmíru se na ten most jako na památku dívat nechodí a chodit nebude. Je to jen a jen těžce zchátralá technická stavba, jakých je po světě milion - a mimochodem každá z nich má nějaký jedinečný prvek, který není nikde jinde v celém vesmíru - ale to z toho ještě nedělá pamětihodnost.

Navíc - vnější vzhled pár mostních oblouků upravit do stávající podoby není pro firmy žádný problém.

Pokud budeme chránit každou zříceninu, pak prostě nebudeme mít kde a jak kvůli nim žít - jedině záborem dalších a dalších částí přírody - což je mnohem horší varianta.

0/0
2.2.2018 15:04
Foto

V13l60a73s45t64i62m85i79l 41S41m73o53l57e66j97a 8949829937592

„Odborníci zdůraznili, že požadovanou životnost a trvanlivost mostu na 100 let lze dosáhnout pouze stavbou zcela nového mostu,“ uvedl dříve Dolínek....

Jak to tento génis myslí? Životnost mostu prodloužíme jeho zbouráním! Ať tento socan vysvětlí kam šly stamilióny na údržbu.

Ale to on né! Ten měl za prioritu malovat čáry pro parkovací zóny.

+3/−4
1.2.2018 12:15

R53u63d17a 62S89l34a41v79í79k 5423198986451

Je to myšleno tak, že opravený most by měl životnost menší. To snad z toho každý logicky pochopí.

+14/0
1.2.2018 12:43

V27e91r71o81n23i77k58a 91P47a88v76l89í18č69k88o83v56á 6357662373544

Karlův most stojí a slouží už skoro 700 let. Taky ho zbouráte a postavíte nový, protože bude mít životnost možná 100 let místo 75 let mostu po opravě?

+1/−5
1.2.2018 13:12

O92n12d95ř97e83j 20H32o81r15á47k 8319424371

Ono z Karlova mostu už toho moc ze 14. století nezbylo. Už v 15. století ho povodeň velký kus odnesla, načež se pár desítek let opravoval. A to se v historii několikrát opakovalo. Jeho výhodou ovšem je, že nikdy netrpěl takovou dopravní zátěží jako moderní mosty, jinak by už byl dávno pryč.

+5/0
1.2.2018 13:53

M36a64r93t25i81n 14P45e67c16i74n39a 4721803

Trpěl; jezdily po něm auta a dokonce i tramvaje;-)

+3/0
1.2.2018 14:36

O64n52d95ř33e17j 52H70o90r33á89k 8759834391

Já nepsal nic o tom, že po něm nikdy nejezdily moderní dopravní prostředky.

+1/0
1.2.2018 15:22

M66a35r19t41i50n 54R56u79z42i33c88k40a 1522618916867

Nesvadejte to na pamatkare, celou dobu slo o to jak ten most zbourat a postavit mnohem sirsi. Silenej slendrian a totalni neschopnost mesta, ktere z adi meznamych techto duvodu, mejen, ze nechteli opravovat most, ale ani k nemu dat podklady pro pamatkare, ktere dali az o 2 roky pozdeji. Ani nejnutnejsi opravy neprovadeli.

Tady je stale zvykem se na nekoho vymlouvat, ale at uz bude nebo nebude pamatkou, je to jediny most s kubistickymi prvky a ma jen lokalni vyznam, kde uz davno neni v planu nejaka silnice dalnicniho charakteru mezi D10 a D7, neni v planu vratit provoz pres Palmovku, ani rozsireni Delnicke ul. ani navazat na Veletrzni a Evropskou, takze staci zachovat proporce mostu, tak jak jsou. Naspy akorat tvori bariery Vltave pri povodnich a i tak si reka najde puvodni koryto u Palmovky, ktere je zasypano. Bezcenne casti lze nahradit novymi a jediny problem je siranova koroze, to je dulezity prvek, ktery je treba resit. Jinak jestli to bude kopie nebo oprava prakticky neni dulezite.

Zaroven by se mesto melo zacit zajimat o dalsi mosty existujici jen na papire, ktere chybeji a jsou potrebne, jednim z nich je Dvorecky most, dalsi Rohansky most atd., ale porad pritom mesto (IPR) projektuje, nebo se snazi, tzv. zakos, ktery jiz neni aktualni a i snaha o rozsireni libenskeho mostu toho je dukazem, drazsi varianty MO, ktere vyzaduji dalsi navazne komunikace. Pak chybeji penize...

Ja jen doufam, ze se zacne poradne resit stavba zachytnych parkovist s navaznou a rychlou dopravou po meste, zde take absolutne mesto dosud temer nic neresilo. A dalo ny se toho jmenovat vice...

+17/−1
1.2.2018 12:12

T85o37m65á35š 12B54í79l85e81k 1404775707469

Nahradit základy stávající mostu. To se snadno řekne, ale hůř udělá pane Ružička ;-O;-O;-O

+1/0
1.2.2018 13:58

M12a74r28t41i51n 46R19u57z74i33c83k25a 1102318286167

O zakladech jsem nemluvil, kazdopadne ten most i kdyby byl pamatkove chraneny a musel projit rekonstrukci, stejne by byl cely rozebran. Jestli myslite pilire, tak by se defacto museli resit tak jako tak,...

Samozrejme, ze to neni legrace, pokud jsou pilire velmi poskozene, bude nutne hledat specialni reseni za pouziti injektazi siranu odolnych materialu,... Nejsem v tomto zrovna odbornik, rad bych mel vice informaci ohledne pripadneho postupu a moznosti,...

Muzete popsat nejake pripadne postupy a moznosti?

0/0
1.2.2018 19:51

T91o63m90á78š 13B47í62l19e58k 1364225547329

Beton mi živí, ale injektáž není řešení. Kolísko mluvil o uzavření stávajících napadených konstrukcí do "obálky" z betonu. Napadené jsou konstrukce ve styku se zeminou, tj základy - ne pilíře.

0/0
1.2.2018 22:28

M59a20r76t85i43n 40R58u70z97i10c24k81a 1382218146807

Pokud vychazim ze zprav, tak Kolisko mluvil prave o pilirich, ktere jsou poskozene siranovou korozi a jejich zdrojem muze byt voda z vltavy, latky v betonu jiz pri vyrobe nebo spodni voda. Pilire stoji na bridlicovem zakladu, tam by problem byt nemel?

Pokud jsou poskozene zaklady na ostrove, tak tam je to na naspu a mostni casti jsou prakticky bezcenne (krom zabradli a schodist), lze je nahradit kopiemi a ja bych naspy spise odstranil - rozdeluji opticky most na dve casti a tvori prekazku pri povodnich.

0/0
2.2.2018 0:04

T20o11m32á61š 79B88í76l86e90k 1434645217189

Zdroj síranové koroze není beton ani voda v řece. Zdrojem spodní voda nebo samotná hornina. V dnešní době není problém dodat beton se síranovzdorným cementem.

0/0
2.2.2018 21:55

P82a25v34e63l 34N25o22v17á38k 2663903686440

Klidně zbourat, mostů je tu dost

+2/−7
1.2.2018 12:09

M93a62r76t95i74n 36R58u38z47i35c88k92a 1522698436897

Naopak chybeji, treba z Pankrace se na Barrandov dostanete jen pres centrum...

+3/0
1.2.2018 12:13

Najdete na iDNES.cz