Diskuse k článku

Protažení metra na letiště by stálo 27 miliard a trvalo 11 let, říká analýza

Prodloužení pražské trasy metra A z Motola na Letiště Václava Havla by vyšlo na 26,8 miliardy korun. Vybudování tratě by i s přípravnými pracemi trvalo jedenáct let. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro dopravní podnik a magistrát. Součástí dokumentu je i možnost odbočky metra na Zličín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D71a35v39i61d 76V92o12n27d81r48á75č55e48k 6755277864

Hmmm to je zajímavé že třeba Finové takovou věc zvladly za poloviční čas...a to měli i složitější skladbu půdy a dalši překážky...!

0/0
17.2.2018 17:43

K37a85r69e67l 14N32o82v40o76t90n40y 1394275464902

Z Ruzyně by to mohlo jít i vrchem,nebo?

0/0
27.3.2018 14:15

K71a26r14e58l 62D74r78d19a 6324152697

Veleslavín je katastrofa. Přestupy z autobusů komplikované. Ještě nikoho nenapadlo předělat jízdní řády pro nové dojetí metrem. Takže z Dejvické mimopražské spoje navazovaly na konec pracovní doby, na Veleslavíně cestujícím ujíždí před nosem. Celkově hrozná amatéřina. (Kolony, eskalátory, nosiči, stanice mimo byty, takže místním na dvě věci.)

Petřiny mi přišly fajn. Teď jsem hledal metro u Billy na Červeném Vrchu. Lupu jsem nechal doma. Našel jsem budku na Ministerstvo kouzel. Provizorní shody jak do sklepa u paneláku, co končí u výtahu na nástupiště. Ten výtah má pět pater. Cestující musí vědět, že jezdí z 0 do 5. A to vše proto, že tady na zelené louce za 20 let bude prý stát "Centrum Chodov". Tohle fakt v Česku stojí miliardy? Upocené schodiště do sklepa kilometr od paneláků a pro celé sídliště?

Letiště potřebuje nezbytně železnici. Česká železniční lobby zařídila v Bruselu, že spojení vlakem je součást hodnocení letiště. Tedy, Ruzyně s vlakem získá hvězdičku navíc, zatímco metro je v Evropě normálka. ;-)

Takže na Ruzyni musí jít metro i železnice. Železnice pro hvězdičku a metro, aby se dostali cestující po Praze. A než se to postaví, stihne se tramvaj na Ruzyň. Protože je tady po otevření A a Veleslavína nevyužitá trať i s vozovnou a tramvajáci nechtějí přijít o práci. Praha. ;-)))

0/0
16.2.2018 14:36

K55a72r27e57l 75D86r82d59a 6784192167

Vchod do metra pro jedno sídliště. Asi ruský úsporný model.

https://goo.gl/maps/WmgEVBXDJi32

0/0
16.2.2018 14:41

R71a50d48e51k 98J83a84n61a72t98a 9455566144382

"metro je v Evropě normálka"

Naopak. Častější je spojení železnicí (ať už příměstskou, dálkovou, nebo obojím).

+1/0
16.2.2018 15:57

M44a27r63e21k 57T75u46r62n44o76v20e22c 7295252530566

S tím, že metro na letiště je po Evropě normálka už běžte někam. Už jsem to tu u více článků na toto téma vyvracel. Nepleťte si obecně kolejovou dopravu (tzn. i vlak) s metrem. Například Paříž, Brusel, Amsterdam, Řím, Oslo... Tam všude je to vlak a ne metro.

+1/0
17.2.2018 23:12

K67a66r80e65l 54N62o20v21o75t94n34y 1704425704202

Nazývejte to jak chcete obecně, se tomu říká LRV, ale mělo to jezdit po A a z Veleslavína ( možná Petřín) na letiště a ty pacienty z Petřin by mohly obstarat autobusy nebo trolejbusy ( asi má pak dát rozvodnu,že?). Dráhu pak jen pro spoje VRT z Moravy ( protože ostatní vysokorychlostní tratě se už ČR vyhnou díky " aktivitě MD" v této oblasti).

0/0
27.3.2018 14:10

K25a23r29e40l 68N29o47v30o43t68n19y 1164705404852

Omluva ... Asi pak kam dát rozvodnu...

0/0
27.3.2018 14:11

M64a69r18e25k 40T77u75r47n82o81v17e52c 7455622510756

No tak Petřín je snad někde trochu jinde. A pokud jste myslel Petřiny, tak tam moc pacientů také není. Motol není na Petřinách. To už skoro blíž Petřinám je ÚVN.

0/0
27.3.2018 15:10

K29a73r65e94l 97N10o84v83o37t30n46y 1474955454552

1/ Samozřejmě že jde o překlep- ne Petřííííííín ale z Petřiiin

2/ K odůvodnění své křivky metra ( a tudíž stanice Petřiny a Motol) tehdy starosta P6 Chalupa (a ostatní z ODS) použili právě jako argument dopravu pacientů z P6 do Motola.

0/0
27.3.2018 15:25

J48i79ř88í 39K64u61n26e39š 4420490745450

Pražské letiště zase tak velké není. Možná je lepší nápad připojit na metro sídliště Řepy.

+1/0
16.2.2018 12:49

M58a60t75ě11j 67S91t91o88š42e14k 7450871640832

Metro na letiště je při současném stavu blbost, stejně jako ve Vídni, nebo Mnichově by i v Praze doprava na letiště měla být zajištěna vlakem.

+1/0
15.2.2018 21:34
Foto

M33i87l20a41n 38K51o47m35e68r72s 3557321869240

Škoda, že to tam nenatáhli komunisti. I když kvůli pěti letadlům, co přistávaly tehdy denně na letišti Ruzyně, by to bylo X zbytečné.

+2/0
15.2.2018 17:35

K12a43r33e55l 32N63o35v33o60t28n77y 1554135554232

No pět jich nebylo, ale Dědinu stavěli už v předsmrtné křečí, pokud by ale rozhodovali kam s metrem dál, tak by to nebyla Chalupoida do Motola!!

0/0
27.3.2018 14:18

P43a43v11e74l 79S38t38e28r11b21a 8336976325917

Jasná chalupoida...hlavně ta část přes Bílou Horu..

+2/0
15.2.2018 16:31

D13a54n44i14e77l 86A97d80a89m 2647100581103

Bém a jeho taxikářská parta spolu s náměstkem pro dopravu Štajnerem, který měl základní vzdělání, udělali škodu za mnoho miliard. Odbočili metro do Motola (Chalupoida), i když mohlo vést z Veleslavína přes Dědinu na letiště vzdálené cca 3,5 km. Petřiny i Veleslavín bylo možno obsloužit z jediné stanice. Bém osobně zakázal ve Veleslavíně rozbočení trati pro pozdější rozvětvení. Přes Bílou horu by metro jelo mezi rodinnými domy, kde není hustota obyvatel pro zdůvodnění stanic.

Tento projekt má Metroprojekt zpracován min. 8 let. Tak proč to zase vytahují?

Taxikáři se nemusí obávat, že přijdou o lukrativní byznys.

+1/0
15.2.2018 16:25

P37e91t62r 82P47e90t21r 6353382548563

Bém kradl jak straka ale za něj se aspoň stavělo. Od té doby se nezačalo stavět nic. A upřímně radši ať se staví a krade než aby se jen kradlo a nestavělo (jako dnes)

+1/0
15.2.2018 22:44

K17a85r73e25l 32N44o98v65o12t41n57y 1724435504342

Jediné za co Bémovi nelze nadávat je Blanka, ale asi rejžoval všude- viz Openkrad;-D;-D či nápad s OH v Praze, co nyní opět ožívá.

0/0
27.3.2018 14:14

V68á25c61l53a45v 74J30í37n11a 1360470382848

Tolik let po revoluci. Projet Prahu autem po okruhu = horor. Dostat se na letiště, to samé, když teda nebydlíte v Kladně. Stále nechápu, proč vše u nás nejde. Ani s okolními státy se nespojíme dálnicí. Hlavně že náměstci všech ministerstev berou miliardy...;-€Rv

+2/0
15.2.2018 16:10

J16a21n 65D73u10d86e96k 2910222817573

Zajímalo by mě kdy to začnou stavět a kdy to bude fungovat. Tipuju tak 2040

+1/0
15.2.2018 15:56

M55a65r43e55k 68K78l28u29f41a 3228314954726

Chápu, že parazit, kterému z toho něco kape, je raději, když kohoutek kape dvanáct let a ne třeba jen čtyři roky (= reálný čas naplánování a výstavby), ale snad chceme patřit mezi civilizované země, ne?

+1/0
15.2.2018 15:56

P84e18t81r 85P57e72t88r 6833162238593

ááá, Klufa zase rozdává moudra o tom, jak se za týden vypracuje projekt, přes noc změní územní plán a vydá stavební povolení a během týdne se vykoupí všechny pozemky.

Můžu se zeptat na vaše zkušenosti s podobnýma stavbama a vaše vzdělání? Zatím to vypadá na učňák a každý večer přednášky v hospodě o politice.

0/−1
15.2.2018 22:47

M90a74r82e71k 55K52l42u56f42a 3148964794406

11 let ti přijde odpovídající doba? Jestli ano, tak jsi asi jeden z nich, že?

+1/0
16.2.2018 9:27

J74o68z31e17f 28S95t71e83b24i92l87a 3905157215447

11let je minimum. Z Letnan do Cakovic to ma trvat 12 let;-)

0/0
15.2.2018 15:50

M49a92r73t49i51n 83S63u92c94h55a72n 6886792746633

Být to v Dubaji nebo Pekingu, tak je do roka hotové.

11 let, to nemohou myslet vážně 8-o

+4/−2
15.2.2018 15:50

P68a87v38e51l 20O87b50d80r64ž20á50l74e76k 6816944798502

V obou zmíněných místech se při veřejných stavbách nemusí nikoho na nic ptát, a komu se stavba nelíbí, ten je odstěhován na druhý konec státu.

Jestli to je dobrý porovnávací materiál?

+5/0
15.2.2018 15:52

K40a96r16e48l 40N57o37v55o20t75n35y 1614545164912

Prosím je nutno rozlišovat dobu přípravy od doby výstavby. Ale jsem si jist,že ta doba výstavby je ve zmíněných lokalitách téch kratší!!

0/0
27.3.2018 14:27

J18i59ř34í 10K62u63n10e55š 4980220185390

Nevím jak v Dubaji, ale v Pekingu jezdí od metra na letiště letišťní rychlovlak Airport Express.

0/0
16.2.2018 12:56

M10a19t86ě21j 10S74t32o57š81e68k 7250371390102

V Dubaji jezdí na letiště metro, Red line, ale zrovna tohle letiště má docela dobrou polohu, takže jste v centru hned.

0/0
16.2.2018 21:42

K94a10r22e25l 29N20o13v58o65t26n56y 1934275864402

No na Šeremetěvo taky, ale s ohledem na okolní výstavbu (Chimki a další ) uvažují i o metru, protože ten vlak má jen dvě stanice, letiště a Beloruské nádraží a oni potřebují vozit nejen cestující z letiště do centra.

0/0
27.3.2018 14:24

P50a17v35e32l 28O37b46d33r63ž34á85l32e57k 6196494448952

Do termínu ovšem není započítaný faktor letištních taxikářů - kteří dokáží podobné stavby protáhnout velmi výrazně.

Když už se jim povedlo "A"čko odkonit do Motola a dlouhé roky bránit výstavbě železnice na letiště, tak tohle jistě zvládnou také.

+3/0
15.2.2018 15:48

M69a62r67e10k 43K82l92u96f35a 3508524694636

To ale padají termínové perly, včera 12 let, dnes 11 let ....! Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k mohutnému smíchu.;-D Ale nejhorší na tom je to, že to snad myslí vážně.

+3/0
15.2.2018 15:47

J15a57n 45L27a40k61o88m15ý 7211715575754

Je pravda, že na P+R je tam místa dost a odtamtud metrem by byla zajímavá alternativa pro hodně lidí z D6 a D7

0/0
15.2.2018 15:45

R57a89d42i87m 55S49i26m80u60n34e63k 2280390176334

sorry.. ale autobus jede z letiště na veleslavín 15 minut.. takže už nyní je jasné, že metro by bylo pomalejší.. když už to takhle zvojtili, tak bych to už dál nevojtil.. nebo je to moc logické?

0/0
15.2.2018 15:43
Foto

B42á34r92a 85T93u62č10k29o37v85á 2394775876552

pro Boha, jak jste přišel na to, že u takových rozhodnutí hraje nějakou roli logika?

0/0
15.2.2018 15:48

K89a58r89e20l 33U84r92b59a19n 2794114361879

Přestupovat je dost nepříjemné. každopádně metro tam stejně nepojede, bude tam vlak.

+1/0
15.2.2018 15:57

R13a80d93i27m 86S33i37m56u80n27e85k 2630220576694

přestupovat je možná trochu nepřímemné, ale dát 30 mld je taky trochu nepříjemné

0/0
15.2.2018 16:31

K15a11r25e71l 37N35o69v74o72t18n15y 1314395814242

No a počítáte i dobu přestupu, schody z metra, pohodlí, případné problémy ( např.s povětrnostními podmínkami)? Z Kulaťáku je na letišti ten bus za 25 min. to se to metro pak nemuselo podle Vás vůbec prodlužovat;-D

0/0
27.3.2018 14:33

J23i84r66i 73G95a47z43d68a 8514533594974

nevim , proc by melo jezdit na letoste metro, kdyz tam muze jezdit vlak a levnejsi/rychlejksi to bude mnohonasobne...

0/0
15.2.2018 15:42

J18o41s14e55f 20P36o33p54l18u63h39á97r 3619423162307

V prvni rade bych se podival, kdo tu analyzu vubec zpracovaval. A hlavne pri zadani dat podminky dobre osetrujici prodlouzeni stavby.

Ne jako Tokovi doplnky na opravu dalnice D1 ve stylu opravujte a pak se nejak domluvime.

11 km metra chceme mit za 3 roky, Cena 20mld. Penale na kazdy den zprodleni 0.05%.

A financovat to muze ta proklinana EU z fondu rozvoje dopravy. Pokud teda na to Praha dosahne.

Za posledni vlady statni sprava opet trochu nabobtnala a tak by se chlapci a devcata mohli trochu ukazat.

A kdyby mel nekdo obavy, tak se smlouvy mohou vyvesit na internetu a kazdy si je muze zkotrolovat.

Aha. Jsme v CR. No nic, tak si budeme platit zlodejske taxikare. To se vyplati.

+1/0
15.2.2018 15:39

M18a81r11t97i73n 66H14o11d95í48k 2605325708427

A proč to pořád musí být všude pod povrchem? proč to prostě nechají jezdit normálně po povrchu, jako všude jinde na světě jezdí metro na periferii metropole? Vždyť by to muselo stát polovinu a postavili by to za pár let.

+4/0
15.2.2018 15:38

J72i27r77i 37J60a43v67u61r94e94k 7166362162586

Protože tomu stojí v cestě sídliště Na Dědině. A pak tomu taky stojí v cestě to letiště.

0/0
15.2.2018 21:34

M55a68r21e63k 41T22u59r69n52o61v33e51c 7365132580716

Principiálně bych s Vámi sice souhlasil - když je to už mimo zastavěné centrum, proč to nevést po povrchu... Ale... má to hned několik ale. V tomhle konkrétním případě tam tolik toho volného prostoru není. Možná nejste z Prahy, možná jste se jen nepodíval na mapu - ale ono je tam docela dost zástavby. Navíc pokud to má být pokračování z Motola, tak tam je současná stanice několik desítek metrů pod úrovní terénu kolem Bílé hory, to metro nemůže stoupat v takovém sklonu. Další věc je, že i když by se našly úseky, kde zrovna zástavba není (třeba zleva podél Drnovské), tak hned přes ulici je sídliště (Na Dědině) kde je spousta lidí, kteří by tam prostě povrchový vlak nepřipustili - stejně držkují už jenom kvůli tramvaji, aby jim tam náhodou moc necinkala a nědělala jiný rámus. No a k vlastnímu terminálu na letišti už to asi taky jinak než pod zemí nepůjde - protože letiště. Nebo byste chtěl nějakou pojížděcí dráhu s železničním přejezdem? Někde na světě to myslím mají, ale moc praktické to asi na trochu rušnějším letišti fakt není...

0/0
17.2.2018 23:21

K74a10r83e74l 90N21o29v34o80t72n62y 1564865164902

Tady se ukazuje ta debilita Chalupoidy do Motola!!

0/0
27.3.2018 14:35

M46a60r55e54k 37T36u96r90n57o82v12e73c 7265132190166

No Chalupoida jako taková by byla debilita, to s Vámi souhlasím - kdyby to bylo postavené tak, jak se dříve tvrdilo, tzn. do Motola a pak na letiště. Ale když už to takhle postaivili, tak se obávám, že se tím možnost prodlužovat A na letiště "zazdila". Odbočka na Veleslavíně by se teď realizovala dost komplikovaně a pokud by se mělo pokračovat z Motola, tak by to opravdu byla Chalupoida - a dost drahá a asi i zbytečně. Mně by z toho jako nejlepší řešení opravdu vycházel vlak - aby se vyřešilo i Kladno. Ale raději bych viděl trať na Kladno, která by šla pod letištěm a to by bylo přímo na té trati (ta by mohla být pod letištěm v tunelu) a ne odbočku. Stejně z toho v Kladně chtějí udělat div ne kladenské metro, tak snad tunel pod letištěm by nebyl takový problém (stejně se s ním počítá, ale jen asi nějak zaslepený pod terminálem).

0/0
27.3.2018 15:13

K64a13r32e29l 15S52t40r67ž43a48n86o82v67s59k13ý 1828455695

Jenom jedenáct let? To se mi ulevilo, myslel jsem, že minimálně dvanáct.

0/0
15.2.2018 15:36

L86a89d80i57s31l45a77v 19K35o91l87a46č13k31o70v65s96k52ý 5633861859921

No to je tempo. To budou razit s pomocí kutnohorských havířů s kladívky ze 17.stoleti????

+2/−1
15.2.2018 15:31

P30e86t21r 87T48y24č32k97a 6795292389552

Nemá šanci projít. Taxikáři by měli konkurenci.

+3/0
15.2.2018 15:29

L26u28d35m16i81l85a 50B94u27l47v78o95v44á 9646213128614

sakra že ty komunisti to postavili... to je divný..podle toho jak se o tom píše dnes by byli hotoví sotva s trasou C ....

+1/0
15.2.2018 15:27

M59a28t58ě83j 92S69t92o46š42e95k 7630861360222

To asi ano, ale tak hodně tomu pomohlo i to, že se nemuseli nikoho na nic ptát a zbytečně se nesoudit o pozemky.

0/0
15.2.2018 21:10



Najdete na iDNES.cz