Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Protažení metra na letiště by stálo 27 miliard a trvalo 11 let, říká analýza

Prodloužení pražské trasy metra A z Motola na Letiště Václava Havla by vyšlo na 26,8 miliardy korun. Vybudování tratě by i s přípravnými pracemi trvalo jedenáct let. Vyplývá to z analýzy firmy Metroprojekt pro dopravní podnik a magistrát. Součástí dokumentu je i možnost odbočky metra na Zličín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D98a24v85i18d 50V37o84n39d75r69á52č76e48k 6965637474

Hmmm to je zajímavé že třeba Finové takovou věc zvladly za poloviční čas...a to měli i složitější skladbu půdy a dalši překážky...!

0/0
17.2.2018 17:43

K45a30r88e26l 13N15o41v17o58t39n25y 1424975564872

Z Ruzyně by to mohlo jít i vrchem,nebo?

0/0
27.3.2018 14:15

K22a90r18e44l 11D32r57d32a 6874972767

Veleslavín je katastrofa. Přestupy z autobusů komplikované. Ještě nikoho nenapadlo předělat jízdní řády pro nové dojetí metrem. Takže z Dejvické mimopražské spoje navazovaly na konec pracovní doby, na Veleslavíně cestujícím ujíždí před nosem. Celkově hrozná amatéřina. (Kolony, eskalátory, nosiči, stanice mimo byty, takže místním na dvě věci.)

Petřiny mi přišly fajn. Teď jsem hledal metro u Billy na Červeném Vrchu. Lupu jsem nechal doma. Našel jsem budku na Ministerstvo kouzel. Provizorní shody jak do sklepa u paneláku, co končí u výtahu na nástupiště. Ten výtah má pět pater. Cestující musí vědět, že jezdí z 0 do 5. A to vše proto, že tady na zelené louce za 20 let bude prý stát "Centrum Chodov". Tohle fakt v Česku stojí miliardy? Upocené schodiště do sklepa kilometr od paneláků a pro celé sídliště?

Letiště potřebuje nezbytně železnici. Česká železniční lobby zařídila v Bruselu, že spojení vlakem je součást hodnocení letiště. Tedy, Ruzyně s vlakem získá hvězdičku navíc, zatímco metro je v Evropě normálka. ;-)

Takže na Ruzyni musí jít metro i železnice. Železnice pro hvězdičku a metro, aby se dostali cestující po Praze. A než se to postaví, stihne se tramvaj na Ruzyň. Protože je tady po otevření A a Veleslavína nevyužitá trať i s vozovnou a tramvajáci nechtějí přijít o práci. Praha. ;-)))

0/0
16.2.2018 14:36

K29a64r34e56l 56D64r43d71a 6754132507

Vchod do metra pro jedno sídliště. Asi ruský úsporný model.

https://goo.gl/maps/WmgEVBXDJi32

0/0
16.2.2018 14:41

R63a82d82e21k 80J75a43n77a54t23a 9435716954872

"metro je v Evropě normálka"

Naopak. Častější je spojení železnicí (ať už příměstskou, dálkovou, nebo obojím).

+1/0
16.2.2018 15:57

M36a15r55e12k 43T97u40r92n24o16v63e87c 7925142680846

S tím, že metro na letiště je po Evropě normálka už běžte někam. Už jsem to tu u více článků na toto téma vyvracel. Nepleťte si obecně kolejovou dopravu (tzn. i vlak) s metrem. Například Paříž, Brusel, Amsterdam, Řím, Oslo... Tam všude je to vlak a ne metro.

+1/0
17.2.2018 23:12

K42a22r25e45l 87N66o80v28o49t46n51y 1224645984732

Nazývejte to jak chcete obecně, se tomu říká LRV, ale mělo to jezdit po A a z Veleslavína ( možná Petřín) na letiště a ty pacienty z Petřin by mohly obstarat autobusy nebo trolejbusy ( asi má pak dát rozvodnu,že?). Dráhu pak jen pro spoje VRT z Moravy ( protože ostatní vysokorychlostní tratě se už ČR vyhnou díky " aktivitě MD" v této oblasti).

0/0
27.3.2018 14:10

K51a90r84e60l 76N17o66v30o10t17n65y 1514885954742

Omluva ... Asi pak kam dát rozvodnu...

0/0
27.3.2018 14:11

M22a54r83e49k 53T57u38r82n71o89v27e87c 7315252580926

No tak Petřín je snad někde trochu jinde. A pokud jste myslel Petřiny, tak tam moc pacientů také není. Motol není na Petřinách. To už skoro blíž Petřinám je ÚVN.

0/0
27.3.2018 15:10

K50a12r50e64l 23N51o22v83o33t65n14y 1584255864582

1/ Samozřejmě že jde o překlep- ne Petřííííííín ale z Petřiiin

2/ K odůvodnění své křivky metra ( a tudíž stanice Petřiny a Motol) tehdy starosta P6 Chalupa (a ostatní z ODS) použili právě jako argument dopravu pacientů z P6 do Motola.

0/0
27.3.2018 15:25

J25i75ř59í 50K76u98n19e25š 4330960435560

Pražské letiště zase tak velké není. Možná je lepší nápad připojit na metro sídliště Řepy.

+1/0
16.2.2018 12:49

M77a14t26ě48j 41S78t91o16š57e47k 7920331570412

Metro na letiště je při současném stavu blbost, stejně jako ve Vídni, nebo Mnichově by i v Praze doprava na letiště měla být zajištěna vlakem.

+1/0
15.2.2018 21:34
Foto

M41i37l69a33n 71K77o23m74e39r38s 3167481979520

Škoda, že to tam nenatáhli komunisti. I když kvůli pěti letadlům, co přistávaly tehdy denně na letišti Ruzyně, by to bylo X zbytečné.

+2/0
15.2.2018 17:35

K73a12r41e48l 88N54o78v37o55t61n87y 1194825184662

No pět jich nebylo, ale Dědinu stavěli už v předsmrtné křečí, pokud by ale rozhodovali kam s metrem dál, tak by to nebyla Chalupoida do Motola!!

0/0
27.3.2018 14:18

P18a27v21e56l 52S51t76e82r95b37a 8196836985907

Jasná chalupoida...hlavně ta část přes Bílou Horu..

+2/0
15.2.2018 16:31

D51a18n12i71e52l 17A15d73a90m 2907180511863

Bém a jeho taxikářská parta spolu s náměstkem pro dopravu Štajnerem, který měl základní vzdělání, udělali škodu za mnoho miliard. Odbočili metro do Motola (Chalupoida), i když mohlo vést z Veleslavína přes Dědinu na letiště vzdálené cca 3,5 km. Petřiny i Veleslavín bylo možno obsloužit z jediné stanice. Bém osobně zakázal ve Veleslavíně rozbočení trati pro pozdější rozvětvení. Přes Bílou horu by metro jelo mezi rodinnými domy, kde není hustota obyvatel pro zdůvodnění stanic.

Tento projekt má Metroprojekt zpracován min. 8 let. Tak proč to zase vytahují?

Taxikáři se nemusí obávat, že přijdou o lukrativní byznys.

+1/0
15.2.2018 16:25

P57e41t76r 19P89e13t91r 6313712978303

Bém kradl jak straka ale za něj se aspoň stavělo. Od té doby se nezačalo stavět nic. A upřímně radši ať se staví a krade než aby se jen kradlo a nestavělo (jako dnes)

+1/0
15.2.2018 22:44

K86a95r30e60l 63N65o91v26o68t52n56y 1704465114792

Jediné za co Bémovi nelze nadávat je Blanka, ale asi rejžoval všude- viz Openkrad;-D;-D či nápad s OH v Praze, co nyní opět ožívá.

0/0
27.3.2018 14:14

V45á23c10l22a47v 65J60í43n35a 1940480952428

Tolik let po revoluci. Projet Prahu autem po okruhu = horor. Dostat se na letiště, to samé, když teda nebydlíte v Kladně. Stále nechápu, proč vše u nás nejde. Ani s okolními státy se nespojíme dálnicí. Hlavně že náměstci všech ministerstev berou miliardy...;-€Rv

+2/0
15.2.2018 16:10

J74a19n 87D58u85d40e73k 2320302187523

Zajímalo by mě kdy to začnou stavět a kdy to bude fungovat. Tipuju tak 2040

+1/0
15.2.2018 15:56

M39a37r51e58k 70K87l87u30f48a 3538124214856

Chápu, že parazit, kterému z toho něco kape, je raději, když kohoutek kape dvanáct let a ne třeba jen čtyři roky (= reálný čas naplánování a výstavby), ale snad chceme patřit mezi civilizované země, ne?

+1/0
15.2.2018 15:56

P57e96t18r 48P40e68t26r 6383692538303

ááá, Klufa zase rozdává moudra o tom, jak se za týden vypracuje projekt, přes noc změní územní plán a vydá stavební povolení a během týdne se vykoupí všechny pozemky.

Můžu se zeptat na vaše zkušenosti s podobnýma stavbama a vaše vzdělání? Zatím to vypadá na učňák a každý večer přednášky v hospodě o politice.

0/−1
15.2.2018 22:47

M36a77r47e82k 86K24l48u70f90a 3798134944356

11 let ti přijde odpovídající doba? Jestli ano, tak jsi asi jeden z nich, že?

+1/0
16.2.2018 9:27

J33o90z75e34f 60S17t21e36b64i84l46a 3105827765237

11let je minimum. Z Letnan do Cakovic to ma trvat 12 let;-)

0/0
15.2.2018 15:50

M80a77r82t23i98n 80S15u49c60h20a82n 6646662866723

Být to v Dubaji nebo Pekingu, tak je do roka hotové.

11 let, to nemohou myslet vážně 8-o

+4/−2
15.2.2018 15:50

P25a65v27e14l 53O14b45d34r62ž45á92l23e25k 6506814968492

V obou zmíněných místech se při veřejných stavbách nemusí nikoho na nic ptát, a komu se stavba nelíbí, ten je odstěhován na druhý konec státu.

Jestli to je dobrý porovnávací materiál?

+5/0
15.2.2018 15:52

K24a65r92e76l 97N35o21v21o34t20n69y 1834985954382

Prosím je nutno rozlišovat dobu přípravy od doby výstavby. Ale jsem si jist,že ta doba výstavby je ve zmíněných lokalitách téch kratší!!

0/0
27.3.2018 14:27

J70i97ř97í 73K83u26n58e19š 4370720465870

Nevím jak v Dubaji, ale v Pekingu jezdí od metra na letiště letišťní rychlovlak Airport Express.

0/0
16.2.2018 12:56

M45a45t22ě36j 45S69t10o67š26e72k 7160311870292

V Dubaji jezdí na letiště metro, Red line, ale zrovna tohle letiště má docela dobrou polohu, takže jste v centru hned.

0/0
16.2.2018 21:42

K77a41r91e21l 24N91o60v92o27t85n78y 1824985754392

No na Šeremetěvo taky, ale s ohledem na okolní výstavbu (Chimki a další ) uvažují i o metru, protože ten vlak má jen dvě stanice, letiště a Beloruské nádraží a oni potřebují vozit nejen cestující z letiště do centra.

0/0
27.3.2018 14:24

P48a44v67e70l 61O74b32d87r73ž57á56l63e35k 6376134818342

Do termínu ovšem není započítaný faktor letištních taxikářů - kteří dokáží podobné stavby protáhnout velmi výrazně.

Když už se jim povedlo "A"čko odkonit do Motola a dlouhé roky bránit výstavbě železnice na letiště, tak tohle jistě zvládnou také.

+3/0
15.2.2018 15:48

M66a61r38e39k 41K94l79u35f73a 3538844284196

To ale padají termínové perly, včera 12 let, dnes 11 let ....! Kdyby to nebylo k pláči, bylo by to k mohutnému smíchu.;-D Ale nejhorší na tom je to, že to snad myslí vážně.

+3/0
15.2.2018 15:47

J58a89n 26L67a50k42o67m86ý 7301575265664

Je pravda, že na P+R je tam místa dost a odtamtud metrem by byla zajímavá alternativa pro hodně lidí z D6 a D7

0/0
15.2.2018 15:45

R69a33d49i44m 13S38i90m58u75n11e73k 2180760206144

sorry.. ale autobus jede z letiště na veleslavín 15 minut.. takže už nyní je jasné, že metro by bylo pomalejší.. když už to takhle zvojtili, tak bych to už dál nevojtil.. nebo je to moc logické?

0/0
15.2.2018 15:43
Foto

B35á74r80a 48T58u44č88k38o47v15á 2454205446402

pro Boha, jak jste přišel na to, že u takových rozhodnutí hraje nějakou roli logika?

0/0
15.2.2018 15:48

K90a98r74e17l 80U25r38b20a12n 2334184801889

Přestupovat je dost nepříjemné. každopádně metro tam stejně nepojede, bude tam vlak.

+1/0
15.2.2018 15:57

R28a98d23i25m 93S42i65m56u81n93e82k 2440270206884

přestupovat je možná trochu nepřímemné, ale dát 30 mld je taky trochu nepříjemné

0/0
15.2.2018 16:31

K60a15r65e33l 54N47o41v70o82t18n12y 1124335204462

No a počítáte i dobu přestupu, schody z metra, pohodlí, případné problémy ( např.s povětrnostními podmínkami)? Z Kulaťáku je na letišti ten bus za 25 min. to se to metro pak nemuselo podle Vás vůbec prodlužovat;-D

0/0
27.3.2018 14:33

J69i46r35i 35G18a49z28d15a 8314943504974

nevim , proc by melo jezdit na letoste metro, kdyz tam muze jezdit vlak a levnejsi/rychlejksi to bude mnohonasobne...

0/0
15.2.2018 15:42

J35o51s92e23f 97P79o20p10l23u72h13á24r 3659723612817

V prvni rade bych se podival, kdo tu analyzu vubec zpracovaval. A hlavne pri zadani dat podminky dobre osetrujici prodlouzeni stavby.

Ne jako Tokovi doplnky na opravu dalnice D1 ve stylu opravujte a pak se nejak domluvime.

11 km metra chceme mit za 3 roky, Cena 20mld. Penale na kazdy den zprodleni 0.05%.

A financovat to muze ta proklinana EU z fondu rozvoje dopravy. Pokud teda na to Praha dosahne.

Za posledni vlady statni sprava opet trochu nabobtnala a tak by se chlapci a devcata mohli trochu ukazat.

A kdyby mel nekdo obavy, tak se smlouvy mohou vyvesit na internetu a kazdy si je muze zkotrolovat.

Aha. Jsme v CR. No nic, tak si budeme platit zlodejske taxikare. To se vyplati.

+1/0
15.2.2018 15:39

M53a20r33t62i54n 58H82o45d73í80k 2845625528657

A proč to pořád musí být všude pod povrchem? proč to prostě nechají jezdit normálně po povrchu, jako všude jinde na světě jezdí metro na periferii metropole? Vždyť by to muselo stát polovinu a postavili by to za pár let.

+4/0
15.2.2018 15:38

J47i27r33i 52J89a72v57u65r19e88k 7346402352696

Protože tomu stojí v cestě sídliště Na Dědině. A pak tomu taky stojí v cestě to letiště.

0/0
15.2.2018 21:34

M33a62r31e92k 82T54u53r48n50o39v73e71c 7965432390616

Principiálně bych s Vámi sice souhlasil - když je to už mimo zastavěné centrum, proč to nevést po povrchu... Ale... má to hned několik ale. V tomhle konkrétním případě tam tolik toho volného prostoru není. Možná nejste z Prahy, možná jste se jen nepodíval na mapu - ale ono je tam docela dost zástavby. Navíc pokud to má být pokračování z Motola, tak tam je současná stanice několik desítek metrů pod úrovní terénu kolem Bílé hory, to metro nemůže stoupat v takovém sklonu. Další věc je, že i když by se našly úseky, kde zrovna zástavba není (třeba zleva podél Drnovské), tak hned přes ulici je sídliště (Na Dědině) kde je spousta lidí, kteří by tam prostě povrchový vlak nepřipustili - stejně držkují už jenom kvůli tramvaji, aby jim tam náhodou moc necinkala a nědělala jiný rámus. No a k vlastnímu terminálu na letišti už to asi taky jinak než pod zemí nepůjde - protože letiště. Nebo byste chtěl nějakou pojížděcí dráhu s železničním přejezdem? Někde na světě to myslím mají, ale moc praktické to asi na trochu rušnějším letišti fakt není...

0/0
17.2.2018 23:21

K15a39r24e59l 29N46o76v47o49t19n91y 1804625674532

Tady se ukazuje ta debilita Chalupoidy do Motola!!

0/0
27.3.2018 14:35

M65a33r52e19k 14T57u32r40n58o81v91e73c 7835112590986

No Chalupoida jako taková by byla debilita, to s Vámi souhlasím - kdyby to bylo postavené tak, jak se dříve tvrdilo, tzn. do Motola a pak na letiště. Ale když už to takhle postaivili, tak se obávám, že se tím možnost prodlužovat A na letiště "zazdila". Odbočka na Veleslavíně by se teď realizovala dost komplikovaně a pokud by se mělo pokračovat z Motola, tak by to opravdu byla Chalupoida - a dost drahá a asi i zbytečně. Mně by z toho jako nejlepší řešení opravdu vycházel vlak - aby se vyřešilo i Kladno. Ale raději bych viděl trať na Kladno, která by šla pod letištěm a to by bylo přímo na té trati (ta by mohla být pod letištěm v tunelu) a ne odbočku. Stejně z toho v Kladně chtějí udělat div ne kladenské metro, tak snad tunel pod letištěm by nebyl takový problém (stejně se s ním počítá, ale jen asi nějak zaslepený pod terminálem).

0/0
27.3.2018 15:13

K84a67r74e58l 71S34t95r54ž72a42n84o26v45s15k44ý 1568695765

Jenom jedenáct let? To se mi ulevilo, myslel jsem, že minimálně dvanáct.

0/0
15.2.2018 15:36

L15a28d41i20s85l51a11v 80K91o28l70a64č84k73o65v18s41k81ý 5763981789161

No to je tempo. To budou razit s pomocí kutnohorských havířů s kladívky ze 17.stoleti????

+2/−1
15.2.2018 15:31

P60e28t23r 58T83y89č55k42a 6465862399362

Nemá šanci projít. Taxikáři by měli konkurenci.

+3/0
15.2.2018 15:29

L40u82d92m66i36l63a 72B30u32l25v61o54v70á 9296403718484

sakra že ty komunisti to postavili... to je divný..podle toho jak se o tom píše dnes by byli hotoví sotva s trasou C ....

+1/0
15.2.2018 15:27

M36a25t87ě98j 16S49t35o58š67e38k 7520961120712

To asi ano, ale tak hodně tomu pomohlo i to, že se nemuseli nikoho na nic ptát a zbytečně se nesoudit o pozemky.

0/0
15.2.2018 21:10







Najdete na iDNES.cz