Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha 5 chce vést tramvaje až do Jinonic, z Radlické má být bulvár

Radnice Prahy 5 navrhne změnu územního plánu, která by umožnila prodloužení tramvajové trati z Radlic do Jinonic. Podle starosty městské části Pavla Richtera by se další zástavbou měl z Radlické postupně stát městský bulvár.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J43o23s13e57f 28B59r42o18ž78e27k 7413185582331

Radlická už je nyní téměř neprůjezdná a radiála v nedohlednu.

Zřejmě další útok proti lidem, aby z pravé strany Prahy nemohli nikam dojet.

Tramvaj je naprosto k ničemu, po Radlické nyní jezdí 1 autobus (137) a žádný problém s obslužností není a v téhle části Prahy zatopení metra nehrozí. Takže k čemu další monstra na kolejích? Povrchová tramvaj je největší blbost ve městě, protože blokuje pozemky, které u nás nelze jinak využít. Když se podívám třeba do Milána, tak tam je 1 pruh s kolejemi pro tramvaje, kde jezdí i autobusy a dva pruhy vedle. Když se podívám na Plzeňskou, tak tam je 1 pruh pro tramvaje, 1 pro autobusy a pak už vlastně nic - 1 další, který prostě kapacitně nestačí. Jen co nejvíc lidi omezit, aby se nemohli pohybovat - svobodně pohybující člověk není stádo a nedá se ovládat, že?

0/−1
21.2.2018 8:09

P86a14t28r61i26k 29E40g61e67r 2138750289761

Myslím si, že je to reálné vést tramvaje až na Nové Butovice a pak větvení na tramcajovou trať v Motole přičemž jsem s protažením až na Vypich a Petřiny, dále od Nových Butovic bych rád vedení na Velkou Ohradu a také Sídliště Barrandov.

Tak doufám, že tramvaje do roku 2035 budou jezdit v Praze na více místech. Bylo by fajn zavést také trolejbusy.

0/0
20.2.2018 18:00

J56o30s30e49f 48B47r89o60ž55e84k 7193535542121

To teda aby vám přivedli tramvaj až před okno, když jste tak pro. Ať si toho rachotu užijete.

0/0
21.2.2018 8:12

J37a82n 55D44l39o32u98h80ý 8406770303750

No viděl jsem projekty na tramvaj až do Butovic někam k Lípě.

0/0
21.2.2018 8:30

J96i86ř81í 54M98a81c98e81k 3855875584771

Zatímco například tramvajová trať z Pankráce na Kačerov se po výstavbě metra zlikvidovala, tady se bude souběžně s metrem budovat? Nejspíš v tom bude lobbing firem, které staví na Radlické svá monstrózní sídla.

+1/0
20.2.2018 12:39

R91o69b68e72r40t 29P18r17a70ž26á13k 4778226675450

Ono je to trochu jinak. Trať na Kačerov se zlikvidovala kvůli magistrále, naopak trať na Ryšánku se nákladně rekonstruovala, aby vzápětí zfušovali ten podchod na Budějárně (ano, ten co teď uzavřeli) a zjistili, že tramvaje neunese. Přitom trať měla být prodloužena až k Dobešce. Takže pak ufikli i ten zbytek.

+1/0
20.2.2018 15:35

R95o77b74e88r52t 28P72r49a12ž77á11k 4858376535720

A jestli firmy, které stavějí na Radlické svá sídla chtějí kvalitní povrchovou dopravu, tak je to snad dobře, ne? Tím míň lidí tam bude jezdit autem.

+1/0
20.2.2018 15:41

J25o48s34e77f 52B68r62o36ž49e21k 7683235152791

To rozhodně nebude - ti co jezdí např. do ponorky autem budou jezdit autem pořád.

A tramvajovou dopravu tam nikdo nechce - to je jen výmysl politků, kteří chtějí přihrávat zakázky a napakovat se na nich.

0/0
21.2.2018 8:04

P83e13t42r 40Č45e13r14m21á97k 9158585299300

Kdepak, tratě se rušili primárně kvůli metru, nedávalo smysl aby se nákladně budovala podpovrchová mhd a pak stejně povrchové komunikace zatěžovala. Pravda odneslo to logicky i pár úseků který smysl dávaly.

+1/0
20.2.2018 19:07

R66o93b39e42r80t 62P97r11a63ž53á43k 4258756425500

Tady o žádné zatížení nešlo. Celá trať na Pankráci vedla po samostatném telese. A informace cerpam od Pavla Fojtika, archiváře DPP. Ten by o tom měl něco vědět, že?

0/0
21.2.2018 1:51

P35e76t82r 15Č67e68r28m73á67k 9548905509670

Ale úrovňovém, takže o zatížení samozřejmě šlo. To že rušení tratí šlo ruku v ruce s budováním metra je fakt vyplývající z usnesení a materiálů řešící koncepci dopravy v Praze, a to jak na vladní tak magistrátní úrovni. Pokud tohle archivář DPP neví tak toho evidentně moc neví.

0/0
21.2.2018 12:21

R14o50b28e29r32t 48P95r41a19ž77á87k 4598166785290

To trochu mícháte dvě věci dohromady. Na přelomu 60. a 70. letech se skutečně uvažovalo, že tramvaje z Prahy úplně zmizí a budou nahrazeny metrem a autobusy, nicméně, nikdy k tomu nedošlo a zrušeny byly jen některé. Jednak kvůli "nepřípustnosti souběhu" a některé kvůli magistrále. A vypadá to, že magistrála požrala těch tratí víc. Budějovická-Kačerov, Karlov-I.P.Pavlova-Muzeum-Bulhar, Plynární-Vychovatelna a nepřímo i Chodovská-Záběhlice. Kdežto kvůli metru vlastně jen Na Veselí-Budějovická a tratě v okolí Václaváku.

A tvrdit, že šéf archivu DPP o věci nic neví, to zavání arogancí až Zemanovskou. Doporučuji publikaci Zmizelá Praha-Zaniklé tramvajové trati.

0/0
21.2.2018 15:54

P59e97t24r 69Č69e62r84m30á32k 9528605609470

Nemotám, to se pořád bavíme o jednom a tom samém - koncepci hromadné dopravy v Praze. Ta skutečně stanovovala vcelku rozumně že maximum povrchové dopravy má být převedeno na podpovrchovou kolejovou, a to mj. aby se uvolnily kapacity na vozovce. O rušení tramvají jako takových nikdo neuvažoval - právě naopak ta měla být původně součástí té podpovrchové. Autobusy neměly pak nic nahrazovat ale pouze posloužit k tomu aby se daly dopravně obsloužit nově rostoucí sídliště na periferiích v dohledné době, jelikož stavba kolejového spojení byla na dýl už tenkrát. Tam kde byl souběh metra a tramvaje tedy logicky tratě zanikly. Kvůli magistrále nezaniklo z tohoto pohledu skoro nic, vámi jmenové traťe se vesměs rušili především proto že je nahradilo metro ve smyslu dostupnosti (ne příme trasy).

A netvrdím že neví nic ale že pokud neví tyto údaje tak holt nemá dostatek informací o tomto tématu, což není nic divného - dopravní podnik byl vždy jen dodavatel služby, tam se neřešila koncepce a plány, to se zcela v rámci doby řešilo na zcela jiné úrovni, proto o tom logicky v podnikovém archivu nejsou potřebné informace R^

0/0
21.2.2018 18:49

J29a71n 87D89l22o39u95h23ý 8356240923370

kvůli žádné magistrále. Dneska na tom tělese parkují auta.

0/0
21.2.2018 8:32

R46o18b25e98r94t 55P60r89a97ž24á69k 4398306795150

Na tělese trati Budějovická-Kačerov? Aha.

0/0
21.2.2018 15:55

P28e29t94r 75Č70e87r57m22á47k 9898975469760

Samozřejmě ;-D R^

+1/0
21.2.2018 18:52

J81i15ř33í 83Š31t42ě33d53r68a 5310372961107

Tramvajová trať vedla z Budějovického náměstí (skrz dnešní administrativní budovu) Jihlavskou ulicí (vedle ní je parkoviště, které stojí na místě bývalé trati. Konečná Kačerov byla byla před domy 72-89 a teprve tam částečně zasahovala pod těleso dnešní magistrály.

+1/0
23.2.2018 9:31

J70i48ř15í 11Š57t68ě42d33r77a 5920392471317

*před domy 72 - 78

0/0
23.2.2018 9:44

F48r87a95n77t18i96š18e82k 17V91a89n84ě18k 1877554607587

Papír snese vše. Tady toho už bylo naprojektováno.

+1/0
20.2.2018 11:54

P97a67t78r70i26k 18E16g45e42r 2388130539141

Hlavně metro D kolik už stálo peněz Rv. Ani letos si myslím, že se nekopne.

0/0
20.2.2018 18:02

J22a93r46o98s92l45a57v 90B23e39d87r26n63a 3566251261487

Na co probohaaaaaaa. Do Radlic uz tak nikdo nejezdi tramvaji. Do toho je vedle metro a jeste soubezna vlakova trat.

+2/0
20.2.2018 11:51

R79o86b71e28r94t 70P67r60a32ž78á89k 4418746675150

Třeba aby tramvaj nahradila ty konvoje autobusů?

0/0
20.2.2018 15:38

J39o13s79e94f 48B18r94o19ž13e67k 7833375902531

Jaké konvoje? Zjevně vůbec nevíte, kde Radlická leží a co tam jezdí.

Jeden jediný autobus a to ještě jen po části Radlické - jako obsluha ke stanicím metra.

Můžete mi napsat, když vůbec netušíte o co jde, proč tady blábolíte nesmysly???

0/0
21.2.2018 9:52

J62e61n90d29a 93B58e26n80d84a 6271322774489

tak z Plzeňský už jsme "bulvár" udělali, z magistrály ho plánujeme, co tam je dál? Strakonická, jižní spojka, D1čka? a pak se budeme divit, že doprava zkolabuje. A tam kde bulvár byl (Václavák) se jeho zklidňováním vytvořila no-go zóna.

+1/−1
20.2.2018 11:38

V70o65j66t58ě47c71h 81N86a59v75r29á77t39i83l 9762684600202

Jen pro informaci, Praha 5 chystá do budoucna velkou rekonstrukci a revitalizaci ulic Vrchlického a Plzeňská. Je vypracovaná studie studiem A69 od Smíchovského tunelu až po Motol a v tuhle chvíli se už přechází k vyhotovení nákladovosti a poté stavebním podkladům. Z Plzeňské se bulvár opravdu stane, po ulici povede pouze tramvajová trať s jedním pruhem s omezenou rychlostí a pro složky IZS. Většinový tranzit ve směru do centra i ven by mělo obstarat zobousměrnění ulice Vrchlického. Všechno závisí i na stavbě Radlické radiály, ale proměna bude. https://motolskeudoli.praha5.cz/

+1/0
20.2.2018 11:48

M42i75r17o68s26l97a22v 80G19r87o57s27s62m72a69n69n 8342529454

Je to pro některé krásné, ale dopravně zatím neprověřené řešení. Například dvojí přesmyk aut a tramvaje, omezená rychlost pro tramvaje v Plzeňské, nebo případné navyšování počtu zastávek může vést k zásadnímu snížení cestovní rychlosti zvýšení provozních nákladů MHD. Dobré záměry architektů často potřebují praktické korekce.

+1/0
20.2.2018 18:56

K18a45t65e18ř65i12n85a 71V51a63š73á49k22o34v17á 5881122409115

Bulvár bych tomu neříkala, je to regulerní výpadovka, navíc ta silnice je v hroznym stavu, když prší, voda stříká přes celý chodník, x krát jsem takhle byla zmáčená. Fakt dost děs po Plzeňské chodit

+1/0
20.2.2018 14:26

Z49b68y46n66ě62k 93M38e42z23e56r17a 7691597336

Zásadní otázka: Proč?

Proč budovat tramvaje pro obsluhu komunikace po trase již existujícího metra (Radlická - Jinonice - Butovice)?

+4/0
20.2.2018 11:35

R32o51b73e76r67t 51P65r40a36ž70á27k 4448476455920

Protože stanice metra jsou od sebe poměrně daleko. To byste se mohl ptát, proč tam jezdí autobusy.

+1/−1
20.2.2018 15:39

J55o82s67e38f 32B13r76o71ž78e13k 7243365692711

Autobus tam slouží jako obsluha metra - převáží lidi ke stanicím. Tramvaj v uvažované trase tohle rozhodně plnit nebude.

0/0
21.2.2018 8:11

O24n43d93ř24e26j 88K81r42y22š43t88o45f 6183411

Ty být auch cesk topra cestinar.

z Radlické se má být bulvár

+1/0
20.2.2018 11:27



Najdete na iDNES.cz