Diskuse k článku

První pražské autobusy v tunelu by mohly spojit Smíchov s Dejvicemi

Autobusy pražské MHD by ze Smíchova mohly jezdit Strahovským tunelem na Hradčanskou. Pro město je tato varianta nejvýhodnější finančně i vzhledem k časové úspoře. Navrhovanou trasu ještě musí schválit rada města.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R41u18d57o23l70f 46P86e13k45a62r 6639449184135

Takže to dopadne jako na jižní spojce, udělá se tam bus pruh a celý tunel pojede v levém pruhu, pravý prázdný. Před tunelem fronty od rána do večera jak v tuzexu.

+1/0
22.2.2018 18:50

J25a75k69u13b 96F80e98i81f63a92r 7979519756229

Smíchov. Skoro každé ráno dopravní kolaps. Vjezd do tunelů regulovaný semaforem. To bude linka na draka. Leda by tam nějaký myslitel udělal vyhrazené pruhyRv

+3/0
22.2.2018 13:35

J84a96n 81P48e53t22á26k 7445957613807

Pokud se nemýlím, tak v tunelu je ještě jedna nepoužívaná roura. Ta nejvíc vpravo směrem ze Smíchova. Takže prostřední vyhradit autobusům obousměrně a zprovoznit tu pravou ze Smíchova na Malovanku. ;-D

0/0
22.2.2018 15:33

R61u23d89o73l91f 93P12e64k24a24r 6739599454645

Mám pocit, že není proražená zkrz, jen kousek na smíchovské straně

0/0
22.2.2018 18:53

M92a58r58t53i63n 24R29u70z73i27c47k80a 1242908956867

Tak hlavne, ze u MHD hledame co nejlevnejsi reseni, ale u okruhu co nejkomplikovanejsi a nejdrazsi reseni... Vysledek je ten, ze okruhy stale nemame (a opravdu to neni jen o blokovani par lidmi) a byt mame dobrou MHD, cim dal vic ji komplikujeme a nemame ji kudy vest...

Tak predevsim bych levneji zatim postavil MO ve variante Prumyslova-Kbelska-V Holesovickach, a to proto, ze ve skutecnosti uz je postaveny, jen je treba prizpusobit krizovatky tak, aby byl plynuly prujezd, tedy vysoky most Hloubetin, mimourovnove krizovatky na Prumyslove - je to nejlevnejsi reseni a navaznou MHD (metro Letnany, metro Kolbenova) a P+R (Letnany, Depo Hostivar) a dalsi prostor pro navaznou dopravu a zachytna parkoviste, OC Hostivar a OC Letnany...

Stejne tak varianta Strahovsky tunel jako okruhu primo v centru neni idelani, kazdopadne ma sve opodstatneni, nebot prujezd Malou stranou nebo Strahovem je nesmyslny,...

MO mel byt veden Radlickou radialou, Bucharovou a Kukulovou ulici na Vypich + tunel na Veleslavin/Evropska (v teto trase obslouzi velka sidliste a je tam opet navazna doprava (metro Radlicka, Jinonice, Nove Butovice, Nem. Motol, ev. Nadr. Veleslavin, P+R u techto stanic lze realizovat),... Spolu se stavbou Blanky (lepsi vsak varianta Dana) by byl MO uz davno hotovy... A kolem MO by byl prostor pro rozvoj obchodni a administrativni zastavby...

Uvnitr MO pak neni treba pak vyrazne zklidnovat dopravu krom magistraly - vetsinu stahne okruh a centrum by bylo prujezdne, pro prazany i dojizdejici do Prahy...

Vsimnete si, ze take existuje zeleznicni polookruh, Dejvice-Liben-Malesice-Kacerov-Branik... chybi jen propojeni Branik-Smichov a Smichov-Dejvice, ktere kdyby se realizovalo pro soupravy metra (S-Linku), mame i pomerne rychlou MHD mimo centrum (okruzni linku), ktere ted je pretizene, predevsim Andel-Nam.Miru, Hradcanska-Palmovka a Andel-Hradcanska... Ev. by byl prostor pro bus linku strahovskym tunelem nebot MO by byl dale od centra a obslouzil velka sidliste...

0/0
22.2.2018 12:43

J79o79s18e32f 44B67r18o17ž71e98k 7953855602961

To zní jako konec používání okruhu. Nejprve tam pustí autobusy, pak jim vyhradí pruh, protože výjezdy z okruhu jsou nesmyslně udělané a tunely se ucpávají. A pak když už bude jen jeden pruh pro auta tak samozřejmě budou tunely v podstatě trvale zavřené, protože nebude propustnost.

A že naplánováním linky do tunelu to začíná a bus pruhy to bude pokračovat je jasné - stačí se podívat na jižní spojku - část okruhu - kam dali jednu linku a okamžitě sebrali jeden pruh jako bus pruh.

To je trvalá snaha této garnitury co nejvíc znemožnit svobodný pohyb lidí a co nejvíc znepříjemnit život lidem.

+2/0
22.2.2018 12:41

M21a47r45t83i59n 63R66u89z42i46c61k90a 1482728366207

No, to me prave dostava, proc se nepostavi cast MO v trase Radlicka, Bucharova, Kukulova - v teto trase obslouzi vice sidlistnich celku, rychle se vetsina lidi dostane auty na druhy konec Prahy, i v centru bude volneji a prostor MHD by byl i ve strahovskem tunelu...

Mnohem lepsi by bylo postavit metro nebo zeleznici od Smichova pres Andel, Kralovku na Hradcanskou, Uvolni se tim Mala Strana a vznikne spojeni dvou zeleznicnich stanic mimo Hl.Nadr....

0/0
22.2.2018 12:47

J78o20s68e37f 43B92r50o23ž29e35k 7493515812631

Radlická radiála měla stát už před 6 lety - a dodnes není ani kopnuto. Co nezačal Bém blahé paměti (bez ohledu na to, jak dobře nebo špatně to bylo naplánované a provedené), tak není.

Souhlas - pokud by MO byl tažen přes radiály, pak se tunelům uleví a není problém tam pustit MHD, ale to je dnes mimo a pokud tam busy začnou jezdit, tak je to další průšvih a konec i té části okruhu, která dnes jakž takž funguje. Ovšem místo toho blokují další směry a průjezdy - stačí se podívat na Vypich, který se po zúžení do jednoho pruhu a dalších semaforech ve směru Patočkova stal v podstatě neprůjezdným.

+1/0
22.2.2018 12:56

M28a42r20t76i15n 10R45u40z41i42c29k88a 1462708696537

Prakticky ano, ale neni to jen Bemovi, to je i o IPR, magistratu jako takovem a lobistickych skupinach, ktere neni schopno zmenit mysleni a prizpusobit se dobe...

Navic okruh dal od centra by byl blize vetsine obyvatel, kolem prahy je prstenec sidlist a jeste by kolem okruhu byl prostor pro dalsi zastavbu a infrastrukturu, ktera v centru neni mozna nebo realizovatelna jen velmi drahym zpusobem...

Totez se bude dit i na vychode mesta, MO pres Liben se spoustou nutnych navaznych komunikaci, jako Libenska spojka apod., pricemz Prumyslova/Kbelska je levnejsi variantou s navaznosti na Sidliste Dablice, Prosek, Letnany, Cakovice, Cerny Most, Hloubetin, Sterboholy s P+R v Letnanech a Depo Hostovar, kolem OC Letnan a OC Sterbohol,... Opet se postavi okruh pres Liben, kam se lae take bude muset nekudy privest doprava, a bez moznosti podel okruhu nekde zaparkovat a pokracovat MHD... a vse jen proto, ze uz to bylo takto naprojektovano v 70 letech...

Nechci rikat, ze by nemel vzniknout tunel nebo MUK na Spojovaci, ale pokud tam natahneme okruh, tak resenim bude MHD dostat do tunelu spolu s IAD mezi Palmovkou a Malesicemi,... dopadne to stejne..

0/0
22.2.2018 13:25

S28t45a80n 60N30o84v27á33k 5627275955314

To ale musí vybrat nějaké nejlépe udržované, protože pokud by ty běžné jely do kopce ze Smíchova, tak řidiči za nimi musí použít mlhovky.

0/0
22.2.2018 11:38

P64a34v23e25l 18P77e28l28c 2799713675

Vzhledem k tomu, jak casto byva strahovsky tunel uzavren, bude se jiste jednat o spolehlivy spoj :)

0/0
22.2.2018 11:27

P35a74t47r78i35k 17E53g56e79r 2528740169141

Ehm... článek 1001 tentokrát tunelbusy. Jednou se píše, že budou jezdit, pak zase, že jezdit nebudou kvůli bezpečnosti je to jako s metrem D. V noci přitom autobusy jezdí v tunelech, po magistrále i v pěších zónách na Andělu a na náměstí Republiky.

Já bych uvítal linku 187 v trase Sídliště Na Dědině - Petřiny (A) - Hradčanská (A) Nádraží Holešovice (C) - Letňany (C) - Letecké opravny. Také bych uvítal propojení linky 134 na Karlovo náměstí a 176 na Pražského povstání.

0/−1
22.2.2018 10:15

J69i31r43k42a 25P86e23t86r13á23š75e16k 4280147802683

134-ka na Karlovo náměstí? Neblázněte. Vždyť by tím začali jezdit lidi a veškerá investice do plánovaných modrých zón na čtyřce by přišla vniveč. Nikdo by nechtěl platit výpalné za parkování, protože cestovní časy MHD by se dostaly do přijatelných hodnot.

+2/0
22.2.2018 11:37

P51a51t73r56i76k 54E84g82e15r 2908250199701

Mě linka 134 přijde kompletně divná trasa PODOLSKÁ VODÁRNA - Pražského povstání (C) - KAVČÍ HORY bych pochopil a vybrané spoje až do zst. POLIKLINIKA BUDĚJOVICKÁ (C) v trase BUDĚJOVICKÁ (C) - Zelený pruh - DVORCE a vybrané spoje až do zst. NA KNÍŽECÍ (B) by měla zajišťovat linka 205.

0/0
22.2.2018 12:00

J26i78r88k27a 19P54e86t44r84á13š92e57k 4790317612703

No však také linka 134 byla původně 124, kde byla napojena jak na metro, tak na vlaky (S8, S80). Ale poté, co Ropid prohlásil, že Nádraží Krč bude sloužit pouze pro cestující ve směru z centra a ostatní si popojedou z Kačerova na Budějovickou metrem, tak tu linku rozdělili. Osobně mi celá koncepce MHD (a hlavně přestupních uzlů jako Anděl-Smíchovské nádraží, Budějovická-Kačerov) připadá nešťastná. Pokud člověk potřebuje na 12 km dva až tři přestupy a 57 minut, tak se nedivím ponámkám kolegy, který se za stejnou dobu dostane z Prahy do Liberce. A do Strhovského tunelu měla původně jezdit linka 118, která měla propojovat právě tyto velké přestupní uzly. Ta je ale právě příliš často blokovaná v Jeremenkově ulici silnou automobilovou dopravou právě kvůli neexistenci kvalitního spoje mezi Prahou 5 a oblastí Pankráce.

+1/0
22.2.2018 12:55

P72a17t12r72i86k 37E11g11e58r 2368240459601

Já nerozumím tomu přečíslování když potřebují vyřadit čísla 251 - 299. Tak proč linka 291 nemohla dostat číslo 171; 292 nově 232; 293 nově 203; 294 nově 204; 295 nově 205; 296 nově 206; 297 nově 237. Místo 134 měla být 148 dost se to cestujícím doteď plete. Právě by bylo lepší vést linku 134 na Karlovo náměstí z důvodu lepšího přestupu. Sice je pravda, že by vznikl souběh s tramvajemi Podolská vodárna - Karlovo náměstí, ale zbytečně by se nejezdilo přeplněným metrem C. Určitě by nebylo od věci prodloužit také linku 215 do zst. Poliklinika Modřany. Linku 165 by bylo možné vést přes zst. Sídliště Lhotka - Nové Dvory.

0/0
22.2.2018 13:24

K37a34r70e14l 25M86a44r85t88i18n59e93c 6348658486794

Tak s tým zásadno něsúhlasím !!!

Veď keď dávam také nekriéstiánské peniáze za tú Liétačku-Krnáčku, tak sa chciém pri cestovaniju kocháť výhľadom do krajíny a krásami našej zlatej, matíčky stovežátej a nje jazdíť dajakými tunelámi odkiál nič něvidím !

Veď keď to vždyckáj jazdílo zo Smiéchová do Dejvíc cez ten Stráhovský vrch, tak si cestujúcí uživajú tů nádherú teho prekrásného výhľadu na Práhu.

Veď tý čo chcejú tunelámi jazdíť možmu metróm semo támo jazdíť a keď vyněchajú tjé koncové kúštiky u Čierného Mostá, Studúlok, či Hostiváře tak z tunelá sa prakticky nědostanů.

A naviác sa pýtam, čo tý chudevjá cestujúci, ktorý trpijá klaustrofóbijámi ? Ako budú mócť týto cestováť???

0/−1
22.2.2018 10:13

Z97d96e33n33e21k 42K82o22z45á82k 1871761873677

Dokážu si představit kloubový BUS plný lidí s poruchou v tunelu. Požár BUS to už bude mazec.a že zahoření je dost časté.

+2/−3
22.2.2018 10:07

A82n39t50o83n57í77n 31S53v63o44b27o84d82a 3974523789622

magistrát přece roky blokoval MHD tunely, asi budou brzy volby :-(

0/0
22.2.2018 9:54

Najdete na iDNES.cz