Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D možná povede podkopaným Žižkovem, odborníci ale radí jinou trasu

Radnice Prahy 3 a 9 usilují o vedení metra D přes jejich městské části, které čeká velký rozvoj a tramvajová síť je na maximu. Tvůrci nového Metropolitního plánu ale preferují, aby metro D vedlo ze stanice Náměstí Míru přes Hlavní nádraží na Náměstí Republiky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P57e70t65r 22S43v84o25b70o39d39a 7425913237661

Tak snad nebude trasa D poslední linkou metra v Praze. Klidně může Žižkov v budoucnu obsloužit nějaká trasa E, F ...

0/−1
23.2.2018 12:33

P68e38t35r32a 63K42o48v62á73ř81o98v26á 2430851851470

Hm.. Jihozápad Prahy je úplně bez metra, ale my budeme přidávat linku paralelně tam, kde už metro je. :/

0/−2
23.2.2018 11:46

P43e45t14r93a 23K62o74v89á74ř11o45v90á 2900641551570

Nechápu argumenty typu "máme tam brownfieldy a když tam uděláme metro, tak se to zastaví barákama". Osobně bych nezahušťovala zástavbu, ale využila ty plochy jinak. Právě jsem se vrátila z Tokya a je to urbanistické peklo.

0/−1
23.2.2018 11:44

P58e94t57r 83K15e35ř 8163324732798

No to zase bude věc, když to vymýšlí IPR! Krom toho že je to tunel na městskou kasu, tak produkují jeden nesmysl za druhým. Také se není čemu divit, když jej tvoří "odborníci" na slovo vzatí.

+1/−3
23.2.2018 8:59

P20e43t70r23a 95K55o16v75á66ř22o86v54á 2730241721560

Informační hodnota tohoto slovního průjmu je nulová.

+1/0
23.2.2018 11:38

J72a67n 46Č26e81k90a43l 7699855364894

Kdyby se po dostavbě tunelů nerušila železniční trať podél Vítkova, mohl mít Žižkov zastávku městské železnice někde u Tachovského náměstí, a část zátěže by to vyřešilo, a nestálo by to skoro nic... Ale máme radši cyklostezku...

+3/−2
23.2.2018 8:01

J88o25s38e19f 96V71e49s81e63l56ý 2134874496441

Ta myšlenka není špatná. Ale pokud by někdo kompetentní vyhodnotil, že to je skutečně reálné, tak ta cyklostezka ničemu nebrání. Tunel tam je a koleje by se tak jako tak dělaly nové.

+1/0
23.2.2018 11:20

K83a88r87e44l 71D50r83d68a 6424772437

Hloupost. Tramvaje, co jsou přetížené nemají s obsluhou Tachovského náměstí nic společného. Cyklostezka je luxusní služba. Vítkov je ze Žižkova konečně volně dostupný. Výrazně se zvedla kvalita života, zvlášť na dopravou přetížené Husitské a Koněvce.

+2/0
27.2.2018 6:11

J64o36s62e37f 51P36o52m19a28j25b85í51k 2830762567119

V Pze jsem nikdy nebydlel, nepracoval, nestudoval uzemni plan a koukam na to jen chvili, ale hraju Cities:Skylines, tak nejaky zkusenosti mam :)

V takhle malym meste nema smysl budovat linku, ktera mine, nebo jen tecuje centrum. D ve variante Mirak - hlavak - Vrsovice by vetsina lidi pouzila jen s prestupem na C nebo A v miste, kde vetsina lidi z Jizaku jeste nevystoupila. Je to jen jedna zastavka, ale na nam. Republiky by byl prestup na B + lokalni vlaky. Moznost prodlouzeni neni az tak dulezita, Pha je asymetricka, na JV od centra je potreba vic linek nez jinde, tak holt nektery budou v tom centru koncit. Obsluznost prostoru mezi A a B se da resit rozvetvenim A z Zelivskyho na nadr. Liben, s moznosti propojeni na Vysocany a Prosek.

Vzhledem k tomu, ze na jihu prakticky neni propojeni mezi brehama Vltavy, nebylo by od veci D a C vubec nekrizit, ale Pankrac minout z druhy strany (prestup na C 200m) a natahnout to na Smichov, Strahov nebo Ujezd, Hradcanskou, Zoo (nejnavstevovanejsi atrakce v CR, dostupna pouze busem) a Bohnice. Nebo klidne i C a D prekrizit (s vyhybkou) a prohodit jejich severni casti, takze by D vedlo od Pankrace do Letnan a C pres Smichov do Bohnic. To by pak uvolnilo prostor mez Mirakem a Florencem, takze by bud se vyse zminena odbocka A mohla osamostatnit, nebo vzniknout uplne nova linka mezi soucasnejma A a C (Chodov, Zabehlice, Sporilov) a pokracovat dal na Brevnov, Petriny, Ruzyn a konecne to letiste. (Ten zapad je z nouze ctnost, kdo vymyslel tu odbocku do Motola, zaslouzil by pres drzku, podobne jako za Letnany)

0/−8
23.2.2018 0:54

P73e89t91r 25K63e57ř 8763464172548

A když si zahrajete State of War, tak budete kandidovat na ministra obrany??;-)

+1/0
23.2.2018 9:09

V80a51c64l49a15v 55K95u41b63i17s 5221281359147

Praha ma ale uplne jiny typ metra nez v dotycne hre. S metrem D do Vysocan se pocita od zacatku. Ve svete (Berlin, Londyn, Pariz, Viden, Barcelona jsou linky, ktere centrum mesta mijeji jen okrajove). Pokud by jste chtel linku, ktera by mela jet z jihu na namesti republiky, tak je vyhodnejsi postavit linku ze Zbraslavi, Radotina nebo Mordran na Karlovo namesti a kopirovat existujici tramvajovou trat(zamenit ji na metro) vice mene by bylo i dobre aby linky kopirovaly vltavu na obou brezich Jedna z Radotina do Dejvic a Suchdola, Druha ze Zbraslavi na Staromestskou a odsud do Troje. K tomu pak okruzni linku Smichov - Pankrac - Vrsovice - Karlin- letna - strahov - Smichov.

0/0
23.3.2018 22:09

J75a45r40o25s67l12a46v 59Ř93e93h81á93k 1512840280109

Podle me by bylo idealni trasovani Decka vzit takhle: Namesti Miru (A) - Hlavni nadrazi (C, S) - Namesti Republiky (B, S) - Staromestska (A) - Ujezd - Strahov - Kralovka - Vojenska nemocnice - Nadrazi Veleslavin (A, S) - Divoka Sarka - Dedina - Dlouha Mile (P+R) - Stara Ruzyne - Letiste. Docasne by mohla pripadne od Veleslavina fungovat odbocka na Letiste v ramci Acka, nez by se dostavil prostedek. Acko dotahnout pres Bilou Horu a Repy na Zlicin (B). Cecko protahnout do Cakovic (S) a na druhe strane Uhrinevse (S), pripadne az do Kolovrat s P+R. Zizkov resit az Eckem, ktere by melo zaroven doresit snad vse zasadni a zbyvajici. Videl bych to na neco typu: Horomerice (P+R) - Suchdol - Bohnice - Krakov - Kobylisy (C) - Bulovka - Palmovka (B) - Chmelnice - Basilejske namesti - Olsanske namesti - Flora (A) - Eden - Zahradni Mesto - Sporilov - Roztyly (C) - Kunratice - Nove Dvory (D) - Lhotka - Labe - Modrany - Komorany (S, P+R).

0/−5
23.2.2018 0:14

J78a85n 90J44o81r70d66a63n 5751797949

Takze soucasnou trasu Cecka z Pankrace na IP Pavlova bude kopirovat Decko z Pankrace na nam.Miru, ktere je od IP Pavlova vzdaleno 200metru.

OMG, bravo. Genialni plan!! :-(

+5/−3
22.2.2018 21:12

P87e45t92r 93N61o70v65o21t87n22y 1461310481

To je asi dost důležité. Pro případ uzavření nuseláku.

+3/0
22.2.2018 21:16

T51o44m91á70š 55Z33e60m53a55n 3455178434425

jistě, ale ty trasy by si zas neměly přehnaně konkurovat - dál od sebe se stále ještě zastoupí, ale obsáhnou větší oblast Prahy a umožní lépe rozprostřít trasy přes město.

0/−2
22.2.2018 22:13

P44e68t93r 73K72e61ř 8913314502708

Tyto případy se nikdy neřeší dublováním dopravy s nejdražší a nejproblematičtější výstavbou. To je holý nesmysl. Komunista měl kdysi plán, že trasa "D" bude všechny zokruhovávat a tím protínat veškeré linky na jejich vzdálených koncích. Tím zároveň obslouží i proluku mez nimi a vykryje případné odstávky, protože jezdí také obousměrně. No ale to byl komunista a tekový plán je tedy neakceptovatelný, i když okruh má ze shodného důvodu skoro každé vyspělé město.

+3/−2
23.2.2018 8:56

O57t11o86m42a80r 29T16h21o66m49a 2685957396365

Komunisti plánovali D podobně jako je ted ́ , právě kvůli Nuseláku, který se musí jednou odstavit a logicky ani neobsluhuje čtvrti pod Nuselákem tzn. Nusle a Vršovice, které právě obslouží D. Vy mluvíte o okružní trase E , která se zavrhla jako neekonomická, Praha zas není tak velká a pravděpodobně 4 dlouhé linky metra budou již stačit..

+1/0
5.3.2018 11:11

M74i91c30h56a43l 44H89i56r86k27a 4377306510933

A co takhle propojit Smíchovské nádraží a Pražského povstání směrem na Michli a Zahradní Město. Když jede někdo z konce C na konec B, tak musí zdlouhavě přes centrum ..

0/−2
22.2.2018 19:39

M47a72r68t56i29n 92R30u23z54i46c28k71a 1362388946767

A co zeleznicni/metro linka Zahradni mesto (A)-Sporilov-Kacerov (C)-nadr. Krc (D), Branicke Nam. (podzemni), Smichovske nadr. (B, asi podzemni), Andel (B), Malesice/Cernokostelecka/Depo Hostivar, Hrdlorezy (u ceskobrodske ulice), Liben...

+1/−2
22.2.2018 20:14

J92a75n 72J63o46r96d69a70n 5741177369

Podobne je to s konci B (Cerny most) a A (Depo Hostivar). Take se musi zdlouhave pres centrum...

+1/−1
22.2.2018 21:13

M66a53r98t25i52n 97P64r27a28v75d10a 8481208438547

Mno, když už to metro bude automatické, mohlo by vést jak na Prahu 3, tak Prahu 9 spolu s Náměstím Republiky (Nuselský most nebude stát navěky a Déčko bude alternativou k Céčku směrem do centra), alespoň v tom územním plánu.

0/−2
22.2.2018 19:30

K78a75r19e25l 71D63r28d91a 6504442547

Náměstí Republiky je jak když se řekne náměstí Míru. Tady snad nikdo nečeká konečnou? Takže by se součástí diskuse mělo stát prodloužení dál.

Umím si představit stanice Na Františku a Letenské náměstí, pak asi Bubeneč a Podbaba, líbila by se mi ZOO, konečná Bohnice.

Trasa Žižkovem by zase nabídla propojení B a C, a patrně i úsporu kapacity obou tras.

+4/−2
22.2.2018 19:25

M78a39r10t75i98n 84R54u85z92i55c10k46a 1122288376727

Na Letnou to bude problem, stanice by byla hodne hluboko, dal do Bubence a Bohnic je to temer nerealizovatelne, Bohnice jsou od ZOO pomerne hodne vysoko...

Kdyz uz, tak pres Florenc (mezi B a C) a pak stoupanim od Strosmayeraku na Letnou...

Cela trasa Decka nema moc variant jak ji dal protahovat od Hl.Nadrazi...

Stejne tak Zizkov je totalne preplneny a jeste je tam planovana dalsi vystavba, bud by se musela obnovit tram. trat z Ohrady na Hl. Nadrazi, Muzeum, IPP... a k Masarykovu nadrazi a Nam Republiky ev. na Florenc... Nebo tedy metro, stejnym smerem... Puvodni plan vlastne sloucil dve linky Pisnice-Hl.nadrazi a Vysocany-Hl.nadrazi do jedne trasy D...

V clanku je par nesmyslu:

1. Tím, že povede trasa do centra města, .... se zlepší přestup na vlak na hlavním nádraží a bude zajištěn přestup na výhledově připravované nové železniční spojení,... (to je nesmysl, planovana stanice je jizneji od soucasneho hl. nadrazi a vice do centra a st. na namesti Republiky bude dal od masarykova nadr. dal od planovane stanice podzemni zel.)

2. IPR v analýze z roku 2015 říká, že Žižkov metro nepotřebuje, protože by nebylo dostatečně vytížené a tamní obyvatele zvládnou obsloužit tramvaje a autobusy.... (to je nesmysl, nebot uz nyni je silne pretizena tramvajova doprava na zizkove v Seifertove ulici - pri posledni zmene pridana linka a nedavno dvouvozova a autobusy 133 a 207 jsou precpane z Florence az na Ohradu, kterym jen castecne pomahaji precpane 135 a 136...)

3. Současná územní rezerva na trasu na Prahu 3 v platném územním plánu.... má horší vazbu na vlak a zcela by míjela nové železniční spojení, míní Zděradička. Metro D by totiž nemělo společnou stanici s linkou C na hlavním nádraží, ale na druhé straně kolejí poblíž VŠE.... (opet zavadejici, stanice Decka bude v obou variantach na druhe strane hl. nadrazi, i kdyz bude mit jinou polohu a bude bliz metru C, IPR ma v planu zel. stanici az temer u Muzea, takze tak jako tam mine nove zeleznicni spojeni...)

+3/−1
22.2.2018 19:49

M76a57r26t74i33n 53R13u52z90i94c64k90a 1632138346177

Pokud se ma stavet metro na zizkov, tak urcite by melo kopirovat tradicni hlavni smer (tedy Konevovu a Husitskou ulici do centra - hl. nadrazi, masarykovo nadrazi nebo Florenc), ale kam dal jej pripadne prodlouzit? Z Florence by mohla vest trasa pres Letnou na Hradcanskou, ale to zazdi definitivne trasu D v centru na Hlavnim nadrazi nebo na nam. Republiky...

To spojeni tras Zizkov-Centrum a Pisnice-Centrum je logicke, jen vede mimo hlavni trojuhelnik v centru, ...

Kdyby se Decko stavelo od Pankrace pres Vrsovicke nadrazi, Vrsovicke nam., Cechovo nam, Flora, Olsanska, Ohrada, Palmovka, U krize, Bulovka, Kobylisy, Velka Skala, Bohnice, mozna by to bylo lepsi, nahrada za Nuselsky most nemusi byt zrovna primo pod nim... Pak by trasa Zizkovska mohla vest pres Hlavni nadrazi, Nam. Miru, IPP, Karlovo Nam., Andel, Klamovka, Homolka, Nem. Motol...

0/−2
22.2.2018 20:07

P73e18t52r 85K87e27ř 8103114622648

No jistě že jsou tam chyby. Vždyť to zpracovával IPR. Ten vyjma chyb nic jiného neumí. Je zvláštní, že IPRu např nevadí že mu přímo v centru vyroste novodobí

0/0
23.2.2018 9:05

P56a60t32r74i72k 22E53g35e54r 2258910279781

Myslím si, že vedení trasy metra D by mělo vést v trase Letiště - Nebušice - Nádraží Veleslavín (A/S) - Břevnov - Strahov - Hradčanská (A/S) - Letenské náměstí - Náměstí Republiky (B/S) - Hlavní nádraží (C/S) - Nádraží Vršovice (S) - Pankrác (C) - Olbrachtova - Nádraží Krč (S) - Nemocnice Krč - Nové Dvory - Lhotka - Poliklinika Modřany - Nádraží Radotín (S).

0/−9
22.2.2018 19:25

P54e85t96r 32P17e89t88r 6933392518753

Jojo a pak jej z letiště protáhneme dál na Kladno a následně do Karlových Varů.

+4/−1
22.2.2018 21:41

A39l38e20x 83S86l87a40v26í73č69e87k 8557901679298

nac bude linka z namesti miru na namesti republiky?

+3/−5
22.2.2018 18:54

M91a77r20t76i79n 91R80u89z72i40c12k30a 1762928726757

A co metro D od Nam. Miru pres Zizkov na Palmovku a dal do Kobylis a Bohnic...

+4/−3
22.2.2018 18:41

T62o31m79á98š 43Z83e42m50a66n 3365618104155

Podle mne je Praha už dost velká na to aby každé linka vedla přes Staré Město - naopak je potřeba větší rozprostření - k čemu bude druhá linka C, když spousta míst takové spojení nemá vůbec.

Žižkov sice není terno, ale D na Hl. nádraží nebo nám.Republiky bude k ničemu - tam vedou ostatní linky, D by mělo vyplnit hůře obsloužené oblasti a centru se více vyhnout.

Tradiční argument pro trasu přes centrum je, že v centru je spousta cestujících - mají pravdu, ale je to jen proto, že každý, kdo v Praze někam jede, musí do centra a pak zase z centra do svého cíle.

+13/−5
22.2.2018 18:37

O83t96o50m41a49r 69T96h25o28m74a 2955467566305

jenže to je 50 let budovaná koncepce z které by se právě nemělo uhýbat na Žižkov a nemít tak veškeré návaznosti linek (D - B)..

0/0
5.3.2018 11:16



Najdete na iDNES.cz