Diskuse k článku

VIDEO: Promočené, zrezlé a hrozící pádem. Prozkoumali jsme pražské mosty

Už 23 pražských mostů je podle analýzy Technické správy komunikací ve velmi špatném, či dokonce havarijním stavu. Redaktor iDNES.tv se proto vydal s dopravní inženýrkou, soudní znalkyní Miloslavou Pošvářovou najít konkrétní problémy na Libeňském, Palackého a železničním mostě u Výtoně. Právě ty jsou na tom totiž podle dokumentu nejhůře.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J46a55n 40B11u37b72i54k 9802161762557

Podle jedné zprávy o průzkumu stavu mostů v ČR která vznikla po roce 1990, bylo cca 25% mostů v havarijním stavu a cca 35% dalších v nedobrém. Tedy přes polovinu mostů bylo zralých pro rekonstrukci či snesení a výstavbu nového. Popřemýšlejme, kolik mostů se za třicet let skutečně opravilo.

Pokud se pak týká Prahy, každý uzavřený most pochopitelně generuje problémy v dopravě, což je z hlediska politiků větší negativum, než to že do mostu teče. Takže se k tomu už roky přistupuje podle známého vtipu o pánovi co padal s mrakodrapu - ještě v 1. patře ho slyšeli říkat, že zatím je to dobrý.....

Navíc k tomu přistupuje i skutečnost, že jak na severu tak na jihu mosty chybí - je-li na 12 kilometech mezi Zbraslaví a Palackého mostem jeden jediný další silniční most - Barandovský a je-li na severu poslední most Trojský a pak až v Kralupech, je něco hodně špatně, protože v záasadě není kam silniční provoz z centra vytěsnit

+3/0
28.2.2018 10:25

F21a19b82i81o 24S50g81a16t12t42o63n56i 9871550627180

ANO Krnda maká

+1/0
28.2.2018 9:12

J74i39ř25í 91H58o26r67á23k 5372762110

To je tak, když se staví cyklostezky, dotují se kulturní akce, každé divadlo, ziskovky, tenis a nedělá se běžná údržba komunikačních staveb, neplánují a neprovádějí se generální opravy. Není to populární, není to vidět, ale právě za to jsou komunální politici placeni.

+9/−1
28.2.2018 8:49

S26t93a23n87i46s28l97a41v 71K23r88e74j76c53a46r 6547406813974

Ano, ale všechny magistráty a obecní zastupitelstva každoročně vykazují položku výdajů na údržbu obecních majetků v hodnotách xyx korun včetně dotací z EU - a to v zastupitelstvech nesedí jedna strana ale tedy i spoluviníci jinostraníci jež se chovají jako ovce. A Piráti v Praze jako pimprdlové stohoven nikoli politická strana!!

0/0
28.2.2018 9:05

M51i55l74o64š 78B51r90a83d96í94k 3506699537478

Prostě většině mostů škodí voda. Asi je postavili na špatných místech.;-D

+4/0
28.2.2018 8:45

R48a65d22e87k 54V26o38k89á23l 1900938857644

DEŠTOVÁ voda, ne voda z řeky :-P

+1/0
28.2.2018 9:04

M47i48l21o70š 37B40r38a35d54í51k 3396439467558

Tady někdo nerozumí vtipu. Jinak jen tak pro úplnost i ta říční voda most ničí i když se s tím počítá, ovšem každý most potřebuje údržbu a stejně jako každá stavba, pokud se něco zanedbá, tak chátrá.

0/0
28.2.2018 10:27

P10a46t30r53i44k 36E38g87e34r 2668850659691

S technickým stavem pražských mostů je to špatné. V havarijním stavu stavu je Palackého most, Hlávkův most, Libeňský most, lávky u Železniční mostu. Dobře na tom není ani Barrandovský most, Karlův most, Mánesův most, Štefánikův most.

Přerušení provozu na Hlávkově mostě by znamenalo kolaps v dopravě odklonem přes Štefánikův most - nábř. Kpt. Jaroše / nábř. Ludvíka Svobody - Klimentská / Ke Štvanici - Těšnovský tunel; pokud by se uzavřel Palackého most tak je odklon možný přes Barrandovský most nebo Jiráskův most tramvaje pak odkloněny přes most Legií. Dopravní podnik by pak nejspíše vybudoval přejezdové koleje kalifornien a nasadil tramvaje KT8D5 a náhradní autobusovou dopravu. Jen doufám, že magistrát hlavního města Prahy a dopravní podnik ví jak na tom teď špatně jsou a vědí co dělat. Ty přejezdové koleje by měly být vybudovány při rekonstrukcích u zastávek kde lze očekávat možné omezení. Divím se, že nemáme ještě v provozu žádnou tramvajovou linku bez smyčky nebo, že není více véček jako je na zst. Zvonařka.

+1/0
28.2.2018 8:40

Najdete na iDNES.cz