Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje i auta opět jezdí po Libeňském mostě, místy je podepřený

V sobotu se vrátil provoz na pražský Libeňský most. Auta a tramvaje se na něj dostaly po zhruba měsíci, kdy byl most uzavřen pro dopravu kvůli havarijnímu stavu a vstoupit na něj mohli pouze pěší. Technická správa komunikací nechala nejpoškozenější části mostu podepřít.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J58i53ř76í 56V86e25s74e23l39ý 3910672170760

Ryba smrdi od hlavy. ANO se stara o Prahu tak, ze nekolik mostu je v havarijnim stavu a jedna lavka spadla. Nedelejte dal nic. Chyba je v realite.

0/0
4.3.2018 10:59

M64i97l93a93n 40V48o40l74e34k 5139723596299

Také jste čekali, že uvidíte obrázky, jak to podepřeli?

+7/−1
3.3.2018 15:37

M21a46r70t27i50n 95R19u70z49i23c33k49a 1742418266977

Ano, ale je to klasika, takhle muze byt podepreny treba 10 let...

0/0
3.3.2018 22:48

A59l45e47x 21S40l72a80v91í89č88e58k 8637621339498

a ja jsem sel minuly tyden pesky. kdybych to byval vedel, tak jsem tyden pockal.

+2/0
3.3.2018 12:14

B13o95h67u14s37l52a22v 51C70h96a16l24u84p70a 4531649171235

..."události" kolem havárie Libeňského mostu beru i jako velmi vhodnou příležitost k zahájení intenzivní nejen samozřejmě potřebné diskuse, ale i realizačních opatření souvisejících s BEZPEČNOSTÍ A OBRANOU. V jaké smyslu? Jednak jde o problematiku alespoň zachování schopnosti evakuovat obyvatelstvo z aglomerace nebo naopak zajistit přesun pomoci k lidem v Praze. A samozřejmě - netýká se jen Prahy... Dále je to únosnost součástí infrastruktury pro potřeby přesunu těžké, tedy i vojenské techniky. Pokud se nepletu, většina vybraných mostů je dimenzována na 60 tun, ale řada typů uvažované techniky se svou váhou pohybuje kolem 70 tun! což ne tak zcela koresponduje s tím, že se Česká republika jako členský stát NATO, zavázala k zajištění zvýšení kapacit eventuálního přesunu ozbrojených sil. A nehledě k tomu, není to jen o ozbrojených složkách, těžká technika se používá i při řešení následků krizových situací. Občané, pokud se něco stan, očekávají pomoc, účinnou a rychlou! A poslední věc která mne v souvislosti s výše uvedeným napadá - je: budou prostředky státního rozpočtu vynaložené na zvýšení schopnosti dopravní infrastruktury k přesunu techniky nebo osob (na prvky Civilní obrany) započítány do plnění našeho stále neplněného závazku vynakládat ročně 2% HDP na obranu?

0/0
3.3.2018 12:01

O75n74d66ř35e48j 87H47o64r77á37k 8609474551

Že je most dimenzován na nějakou trvalou či dlouhodobou zátěž, přece neznamená, že nesnese občasnou vyšší zátěž, tedy pokud je v dobrém stavu. Ostatně třeba za 2. světové války většina mostů v Evropě nejspíš taky nebyla cíleně dimenzována na provoz těžké techniky, přesto po nich se po nich běžně přesouvaly celé tankové jednotky. A co se týká přesunu většího množství těžké vojenské techniky přes území ČR, ten by v případě nutnosti stejně probíhal po železnici, která je na všech důležitých tazích dimenzována na mnohem větší zátěž než silnice. A navíc je to rychlejší, bezpečnější, pohodlnější, logisticky jednodušší a pravděpodobně i levnější.

0/0
3.3.2018 16:39

M17a25r72t29i53n 17R36u87z55i46c93k76a 1232348576957

http://people.fsv.cvut.cz/~drahomic/Pomucky/Zatizitelnost/Text_zat_CSN_EN_73_6222.pdf

Tak, navic tohle je lokalni most, pres nez nikdy zadna technika presouvana nebude... Tohle je vykrik IPR, ktery funguje jeste jako v 70 letech... Podle planu ani nezaregistroval, ze Praha uz je vetsi a ze uz nejme v komunismu...

0/0
3.3.2018 22:51

B31o45h33u50s49l86a58v 81C77h56a78l65u72p73a 4831899331515

to slovo "pokud" je dost důležité :-)

0/0
3.3.2018 23:08
Foto

P97a97v21e50l 10F57ü80r34s29t 5372720586343

Místy je podepřený a místy ne :-)

+2/0
3.3.2018 11:12

M63a88r67t55i90n 36R95u15z30i66c90k51a 1952388696257

Uzavírka se kromě aut týkala také devíti denních linek tramvají a dvou nočních. Většina jezdila po jiných trasách.

Piste to pravdive, po moste jezdi 5 dennich a 1 nocni linka, max. v sobotu se da linka 6 pocitat jako metrolinka s polovicnim intervalem, ale 9 linek a 2 nocni opravdu ne,...

0/0
3.3.2018 11:08

M80a62r14t52i71n 35R59u84z80i45c75k69a 1252668306197

pardon 4 denni linky, ... :-/

0/0
3.3.2018 11:12

M28i32c24h76a14l 28M92o62t36y46č77k41a 4303980131299

podle mapy.cz maji pravdu

0/0
3.3.2018 11:42

P20e19t47r 74L68u15d62a37n39e81k 1737544597363

ty tam maji uvedene asi i ty linky, ktere tam bezne projizdeji, kdyz na svoji pravidelnou trasu najizdeji z vozovny.

0/0
3.3.2018 11:52

M89i62c45h80a32l 73M23o92t20y62č68k50a 4263350571289

to je mozny, moc tam nejezdim, tak se preci nebudu hadat. Spis jsem upresnoval pravdepodobny puvod tehle informace

0/0
3.3.2018 11:54

M64i81c42h56a58l 15C29h55a50l23u68p86a 6468320539473

ty ale casto nejsou v jizdnim radu. proste prijede tramvaj a neni videt, kudy pojede, akorat ze jede do vozovny XY, jejiz umisteni clovek nemusi znat.

0/0
3.3.2018 13:35

L12a98d55i24s94l48a76v 39F15r27y98d84r15y28š87e37k 9793219278914

Na pražské mosty zákaz veřejné dopravy, zásobování, vešteré automobilové dopravy, vrátit koňské drožky, bicykle, elekrokoloběžky, segwaye.:-)

0/0
3.3.2018 10:52
Foto

B22r13o76n83i43s88l40a18v 14G36a55b87r18y30š 2472279781

Když znalci doporučili maximální hmotnost vozidel 11 tun, proč tam tedy jezdí tramvaje, které mají 32 a více tun?

+8/−1
3.3.2018 10:41

A42l32o25i14s 13S50t41a16r44ý 3509329347412

A navíc koukám podle videa klidně i 2 najednou vedle sebe.

0/0
3.3.2018 11:07

M16a35r15t60i35n 98R31u70z80i15c18k67a 1342788706217

to omezeni dvou tramvaji vedle sebe je jen na te kriticke casti, nad Vltavou kde jsou oblouky je most v "celkem dobrem" stavu...

No jde o to, ze je rozdim mezi jedinym vozidlem a nosnosti vozidel jako celku, napr. kdyz povolite 6 tun auto a vjedou z kazde strany 2, tak je to hned 24 tun a je to povolene bez omezeni, zato 32 tun tramvaj uz nesmi vjet dve...

+1/0
3.3.2018 11:16

M75a83r79t70i57n 46R87u11z86i18c61k44a 1772978486177

http://people.fsv.cvut.cz/~drahomic/Pomucky/Zatizitelnost/Text_zat_CSN_EN_73_6222.pdf

Treba zde, odhady normalni, vyhradni a vyjimecne zatizitelnosti mostu v tunach, pri normalni zatizitelnosti cca 10t u mostu z roku 1928, je vyhradni 29t a vyjimecna 70t...

0/0
3.3.2018 11:35

A82d72a29m 29Ž81í56d93e47k 8945172615263

Možná proto že tam můžou těžké tramvaje, tak už nejde nechat (bez řízení) nechat vjíždět nákladní auta.

Taky by se mohlo stát, že tam budou dvě tramvaje, a dva kamiony na jednom oblouku

0/0
3.3.2018 11:54

S17t46a78n71i70s93l67a65v 51N63ý82v69l46t 2144725273

Tramvaj rozklada svoji hmotnost rovnoměrně do traťového tělesa, kdezto náklaďák naloženej cihlama to táhne na mrazrm ztuhhlých 6 ti kolech a co teprve nerovnosti.

0/0
3.3.2018 22:18

P46a86t92r81i65k 10E83g60e59r 2508380289881

Obnovení provozu na Libeňském mostě je jen dočasné řešení.

Do 2 let se s velkou pravděpodobností znovu uzavře a doprava bude svedena na pontonový most.

Doufám, že MHMP rozhodne co bude dál s Libeňským mostem správně.

Rámusák bych vedl v trase současného přívozu P7 Rubenské nábřeží - Rohanské nábřeží - Sokolovská. Takto se budou moci odklonit tramvajové linky 1, 6, 14, 25. Věřím tomu, že by mohl vzniknout ještě jeden most vedený od Elzinova náměstí přes Libeňský ostrov - Přístav Holešovice do ulice Jankovcova.

+1/−2
3.3.2018 10:20

J41a75n 49J83e70ž92e50k 3391895737825

Elzinova náměstí?

+2/0
3.3.2018 10:30

M39a82r65t29i89n 58R81u77z82i76c10k18a 1242798606167

Ja bych rekl, ze docasne bude na mnohem dele...

Pac do 5 let chystaji rekonstrukci barrandaku, tam jsou lana a nikdo nevi v jakym stavu...

0/0
3.3.2018 11:17

M61a28r21t29i65n 49R75u19z87i42c84k75a 1202328866567

Nicmene uz by se mel zacit stavet provizorni most, nevim na co se ceka, stejne se pri rekonstrukci/stavbe bude zavirat...

Ja bych ale most radsi videl z Holesovic do Karlina... ten by mohl nahradit castecne i Hlavkuv pri rekonstrukci...

+2/0
3.3.2018 11:20

G22e19o51r81g 44K64o70m10b68e60r44e22c 9414661356141

a zase flikovani. Dokud tam nekdo neprijde o zivot nedej boze desitky lidi tak se nic moc dit nebude. Hlavne ze jsou miliony dotaci na cyklostezky, rozhledny, lyzarsky arealy, a milion dalsich veci oproti takovemu mostu absolutne nepotrebnych.

+6/−1
3.3.2018 10:18

L20u85k87á21š 77Š54l27e89h17o55f40e56r 1733169665609

Tohle je dočasné řešení, než bude postaven provizorní most vedle...

0/0
3.3.2018 10:30

J89a53n 94K15r38o77u71p96a 6569203603151

To bude větší odškodnění, než v Tróji, až to hupne. Výhoda pro poškozené, budou mít dost důkazů z novin... To je šílený, že od roku 1928 se neopravoval...

+2/0
3.3.2018 10:18

M14a62r77t30i17n 79R64u33z43i75c77k67a 1912608746877

To drive hupne barrandovsky, ten bude dalsi na rada, a tam opravdu nikdo nevi v jakym stavu je uvnitr...

0/0
3.3.2018 22:39

M33a23r36t61i92n 83R31u86z71i29c75k41a 1242908636677

To bude vetsi pruser, az to nejake lano nevydrzi...

0/0
3.3.2018 22:53

J92a21n 85J53e77l19í48n92e50k 8433265242746

Lidi, prestanme zachranovat nezachranitelne. Uprimne, zadnou velkou hodnotu ten most nema. Zbourat a postavit novej. Tenhle most musi byt mostem a ne zadnou kulturni pamatkou.

+14/−3
3.3.2018 10:14

M36a23r76t13i83n 72B43u83r97á22k 2300413892570

jenze ten most je straaasne dlouhej, od NKU az na Palmovku. nejedna se jen o stavbu nad rekou, ale je to jedna stavba v cele delce, takze kdyz vezmu jakou rychlosti stavi obycejne silnice u as, tak novostavbe davam 30 let nez se po ni projedou prvni auta.

+3/0
3.3.2018 10:16

M86a14r33t19i52n 21R20u73z79i74c30k20a 1232738426207

Ta cast pres reku je celkem v dobrem stavu, dokonce lepsim nez se cekalo, ale na zboreni je ta cast na suchu...

0/0
3.3.2018 22:41

J59a67n 17Z21a45b16a97b37a 8404274308824

Architektonicky zajímavá je ta část nad současný korytem Vltavy. Ten zbytek už by dneska nemusel být most, když je řeka zasypana...

+1/0
3.3.2018 10:45

T94o98m 64S22e86h61n61a88l 4271334725126

Proc bourat a vyhazovat veci, ktere se daji opravit?

+2/−3
3.3.2018 10:47

L64u61d42m11i82l72a 58S68a51l86e62m62o33v78á 2226791155949

Protože je cena za nový most stejná jako za komplikovanou opravu? Most nechali dlouho v dost špatném stavu, ta investice je obrovská. ,,,,,A otázka je nakolik bude opravda dobrá, aby se za 20 let neřešil stejný problém jako dneska...

+3/−2
3.3.2018 10:55

M78a35r89t37i78n 79R19u17z33i61c22k53a 1922358936147

Nemate pravdu, existuje reseni, ktere by mohlo prodlouzit zivotnost mostu na dalsich 100 let...

0/0
3.3.2018 22:42

M56a82r73t95i54n 66H67r61o40u17d46n12ý 5877182484807

Protože u opravy/rekonstrukce nikdo neví, na jak dlouho bude reálně využitelná. Můžete být klidně 25 let nebo jen 10 let. To vám dnes nikdo neslíbí - každý zhotovitel řekne, postupoval jsem přesně dle projektu, co víc chcete.

Ono popravdě, ani u nového mostu to nikdo neslíbí. Max. to, že nebude po dobu 40 let vyžadovat významnější rekonstrukční práce, ale jestli vydrží 100 let, to vám nikdo neslíbí.

0/0
3.3.2018 11:00

M82a31r54t46i22n 36R82u61z91i74c49k96a 1552978936367

Tak to spis u betonoveho mostu tak 100 let pri jeho rekonstrukci,... viz video v predchozim clanku... Oblouky jsou celkem v poradku,...

0/0
3.3.2018 11:33

O67n29d31ř39e16j 18K49r21a66s38u95l71a 2431166283243

Tak dlouho se bude řešit co dál, až to postupně vyšumí, pomalu se na to zapomene a Libeňský most bude v tomhle provizoriu ještě min. tak 5 let než se opět ukáže že je v havarijním stavu

+7/0
3.3.2018 10:09

L23u40d69m70i80l56a 91S29a98l21e14m79o26v70á 2156421225199

Buď to spadne a nebo ne, ale každopádně se jen prodlužuje to co mělo být dávno vyřešeno... nevím na co čekají, pokud jsou náklady na nový stejné, tak dává mnohem větší smysl postavit nový

+2/0
3.3.2018 10:16

M44i68l85e18n74a 74K81l42o79u83č40k20o28v84á 2556340826252

takže se čeká, až se stane katastrofa?

+7/0
3.3.2018 9:56

L38u32d55m20i36l11a 39S93a13l69e93m95o32v63á 2586331715599

Taky mi to tak připadá... divím se, že tam najednou pustili i tramvaje i auta... a teď bůhví jak dlouho se bude řešit co s tím... hlavně že staví kdeco po Praze, někdy se až divím kde se na to berou peníze... most neopravovaný 90 let by snad měl mít přednost...

+1/0
3.3.2018 10:15

M38a14r64t93i88n 47R76u18z88i88c92k28a 1332918876897

Ty podpery se vyuzivaji i na jinych mostech, a to i desitky let...

0/0
3.3.2018 22:43

T14o89m63á33š 41R83ů77ž79i70č21k47a 5828603758604

Jaká katastrofa? Pro politiky je hlavní vše zpříjemnit voličům život aby v příštích volbách dostali dost hlasů. Jakmile most spadne a nedejbože tam někdo zařve, tak se to svede na někoho dole...

0/0
3.3.2018 12:13

M93a23r95t95i77n 59R43u43z17i43c28k22a 1502118846457

Proc ny padal?

0/0
3.3.2018 22:44







Najdete na iDNES.cz