Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Plánovaná lanovka z Podbaby trojskou zoo objede, jinak by ohrozila zvířata

Pražská zoo i vedení Prahy-Troje kritizují plánované varianty vedení lanovky z Podbaby do Bohnic. Lanovka by mohla ohrožovat zvířata a narušit krajinný ráz trojské kotliny. Podle Ropidu je ovšem spojení mezi oběma sídlišti jakoukoli hromadnou dopravou nezbytné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J13a18k38u94b 32B94e54z81n39o31s82k21a 9647543736

Sice mám strach z výšek, ale za mě anoR^ Pro turisty další lákadlo, pořád lepší, než cestovat tramvají nebo přeplněným busem;-)

+1/0
7.3.2018 21:52

D93a58n37i43e97l 30A15d67a42m 2757640751373

Radní soutěží, kdo vymyslí větší nesmysl a vyplýtvá více peněz. Co kdyby raději nechali postavit tramvajovou trať do Bohnic a odbočku do Suchdola?

Radní asi netuší, že je u nás zima, často prší a to nikdo na lanovku zvědavý nebude.

+6/0
7.3.2018 8:41

J94a42n 40P57e25t97á41k 7325257973777

Na horách je taky zima a dokonce sněží a lidi lanovky používají. Tohle asi nemá být sedačka, ale kabinka s kapacitou desítek lidí.

+2/0
7.3.2018 14:52

D24a31n49i55e82l 63A28d57a77m 2787380371793

Myslíte, že by lidé jezdili za deště, sněhu z práce lanovkou? Na hory se obléknete do goretexu, ale do práce asi ne.

Jaká by byla přepravní kapacita? Jak by jezdilo ve špičce/v sedle? Ekonomika provozu by byla příšerná. Viz Lisabon a lanovka po nábřeží u areálu Expo.

0/−1
7.3.2018 15:27

J86a69n 73P97e49t94á28k 7675297263857

Za deště a sněhu jezdí i teď busem, midibusem, tramvají. Půjde o kabinku, nikoliv sedačku, pouze odhaduji, že kapacita kabiny by musela být zhruba na úrovni midi/minibusu.

Přepravní kapacita je uvedena v článku, cca 2000 pax/h a ekonomika by byla stejně příšerná jako u jiné MHD.

+2/0
7.3.2018 17:06
Foto

M95a89r35t94i66n 22P51i78š59t58o29r75a 8798588846789

Za deště a sněhu dnes dokonce plují přívozem.

0/0
8.3.2018 7:45

D56a16n96i58e66l 15A59d70a54m 2347430811293

To je něco jiného. Tam není jiná možnost. Časová úspora přívozu je značná. Ale než čekat na lanovku, tak to je rychlejší objet MHD.

Zkuste se podívat na finanční náklady zřízení lanovky a jejího povozování.

0/0
8.3.2018 9:39

J20a93n 15P63e58t91á38k 7325907643377

Když se navíc podíváte na mapu s vrstevnicemi, zjistíte, že točna na Podbabě je zhruba na vrstevnici 200 mnm, Pazderka v Bohnicích cca 255-260 mnm. Totéž v bledě modrém jako u trati na Barrandov - točna na Zlíchově 200 mnm, konec estakády na Barrandově 255-260 mnm. Takže tramvaj znamená betonový most z Podbaby do Bohnic. To jistě panoramatu Trojské kotliny přidá na kráse. Oni totiž pro trati platí nějaké sklonové poměry, které pro zavěšenou lanovku nejsou třeba. Ta klidně může jít vodorovně a pak to nabrat zprudka vzhůru, viz Rakousko nebo Švýcarsko.

+1/0
7.3.2018 15:10

D58a76n31i66e92l 92A48d63a26m 2717600321663

Mají to vymyšlené tak, že do Bohnic by se jelo cca 900 m tunelem.

Do Suchdola by tramvaj byla velm i potřebná. 107 a 147 jezdí p o cca 3 minutách a bývají plné studentů.

+1/0
7.3.2018 15:30

P28a90t39r63i50k 42E77g68e58r 2798480349701

http://mhd86.cz/2018/03/05/dpp-lanovku-podbaba-bohnice-s-nami-nikdo-nekonzultoval-pripravujeme-tramvajove-spojeni/

+2/−1
7.3.2018 6:33

M26i98l92a50n 34M25a41j30e17r37č38í13k 1600400934276

ÚPLNĚ ČUMÍM - TA LANOVKA JE PŘECI JEN DOBRÁ VĚC, PROTOŽE ZMĚNILA PŮVODNÍ ZCELA ODMÍTAVÉ STANOVISKO ŘEDITELE ZOO K VÝSTAVBĚ TRAMVAJVÉ TRATI KOLEM ZOO: ""...........„Pro nás je zásadní, aby lanovka nevedla nad zoologickou zahradou. Z toho důvodu, že jde o klidové území nejen pro zvířata, ale i pro lidi. Nejsem proti lanovce, která by byla v západní části zahrady, ale lepší by rozhodně byla tramvaj,“ uvedl ředitel pražské zoo Miroslav Bobek.

Podle Bobka může velkokapacitní lanovka narušit také krajinný ráz trojské kotliny.

Stejného názoru je i vedení radnice Praha-Troja. ...................."

+1/−1
6.3.2018 23:43

M12a18r59e71k 47T44u67r61n73o81v58e86c 7685982960826

Pokud si pamatuji, tak vedení zoo už delší dobu říká, že by to chtělo nějak posílit hromadnou dopravu do zoo - že všichni do zoo auty jezdit nemůžou, že zoo nemá takové parkovací kapacity (a moc není kam je posilovat) a že současná MHD nestačí. Pokud byl někdy někdo proti budování třeba tramvajové trati, tak to byli někteří obyvatelé MČ Praha-Troja, nebo ještě spíš vedení této MČ.

+2/−1
7.3.2018 7:03

L41u32c75i48a70n 75P46a44p89a46z21i62a11n 5604887111825

Ta tramvajová trať by važadovala vybudování mostu a vedla by prakticky mimo Tróju a to je zcela něco jiného než vést tramvaje přes celou městou část Trója. Takže já v tom rozpor nevidím. A lanovka není zcela špatný nápad, ale jestli se sem plánuje tramvaj, tak montáž i demontáž stojí dost peněz, mnohá povolení apod., takže se mi jeví jeko zbytečná.

0/0
7.3.2018 8:58

T50e55o71d88o62r 33B81e41z41d75ě51k 5664540618173

Dokud Bohnicím velí jistý socan, který si udělal kariéru na tom, že tramvaje jsou fuj, protože se nemohou navzájem předjet a náklady na provoz jsou věcí hlavního města, která ho nezajímá, je marné se o cokoli snažit.

+6/0
6.3.2018 19:03

P40e55t71r 38N64o54v56o36t70n24y 1801100331

Klid zvířat. No jo, lanovka totiž dělá strašný hluk, to se nedá vydržet.

+2/−3
6.3.2018 19:01

P14a60v23e92l 56J13e27ř52á34b93e77k 7971932174397

Je to neznámý pohyb nad zvířaty, který pro ně může být geneticky vrozený jako nebezpečí (dravec apod.).

Zvířata žijí v omezeném prostoru ZOO, vyplašení jim může způsobit zranění a i smrt.

Jinými slovy - pokud odborníci ze ZOO říkají ne kvůli chovaným zvířatům a ptákům, tak o tom nebudu diskutovat, protože etologii zvířat chovaných v zajetí moc nerozumím.

+8/0
6.3.2018 20:12

P98e94t77r 44N84o13v32o54t88n59y 1461380921

"Protistrany ale namítají, že lanovka by podle nich mohla ohrozit zvířata v zoo i památkově chráněnou barokní usedlost Sklenářka.„Pro nás je zásadní, aby lanovka nevedla nad zoologickou zahradou. Z toho důvodu, že jde o klidové území nejen pro zvířata, ale i pro lidi."" Ne, podle toho jim jde o klid, dokonce lanovka může ohrozit nějaký barák.:-) A ještě by to údajně poškodilo vzhled krásné trojské kotliny s čistírnou odpadních vod

+1/−4
6.3.2018 22:44

V11á73c80l32a57v 37K79o62v58á19ř 1512431637154

Ještě jednou si to přečtěte.

0/0
6.3.2018 23:02

P61e92t39r 69N47o27v37o75t45n46y 1251290801

Čtu a primárně jde o klid "klidové území", nějakou Sklenářku a vzhled trojské kotliny. Nakonec sám ředitel zoo připouští, že by to i nad zoo šlo. "Nejsem proti lanovce, která by byla v západní části zahrady"

0/−1
7.3.2018 7:51

P15e33t42r20a 74H33e33l33i29k96a75r45o79v58a 9458454687924

Nevím, jak by byla lanovka využívaná a rentabilní, ale nechápu, jak by mohla ohrozit zvířata v zoo. V zoo už místní lanovka je, jezdí přímo nad voliérami zvířat a nikdo nikdy nepřišel s tím, že by to zvířatům nějak vadilo.

+2/−5
6.3.2018 18:56

D50a48v27i92d 95B30u75r89s75a 8914358381440

Proboha k čemu?? K čemu je spojení od sídliště do sídliště? Pokud to má být turistická atrakce, lanovku chápu. Ačkoliv to bych už snad radši viděl lanovku od Právnické fakulty nahoru na letnou, než zabít panorama kolem Zoo. Ale tady Ropid tvrdí, že bez toho nemůžeme být.

Lidi přece ze sídliště mají tendenci jezdit do centra za kumulací služeb, zábavou atd. To by bylo logičtější vybudovat odbočku metra C na sídliště Bohnice. NE nízkokapacitní lanovku, ze které budete muset přesednout na bus/tram a následně stejně na to metro.

A nebylo by lepší věnovat radši energii a peníze na dobudování severního obchvatu, aby nebyl nejbližší most až v Kralupech, nebo na smysluplné prodloužení tramvajových tratí (Suchdol, Strahov, kde jsou tisíce studentů)??

+9/0
6.3.2018 18:53

T16e37o55d74o39r 25B97e76z20d40ě81k 5414940638333

Víte, ono je pro řadu dojíždějících dost frustrující koukat si do oken mezi Bohnicemi a Podbabou a muset to hodinu objíždět.

+4/−1
6.3.2018 19:01

S67t68a90n 39N76o53v74á80k 5637215375224

Ale mostu přes Vltavu se všichni od Podbaby až do Kralup brání zuby nehty!

+5/0
6.3.2018 20:37

D43a83v57i41d 97D90o61b68e17š 3335832167

Co vím, tak se brání především Suchdolští okruhu (s mostem přes Vltavu).

0/0
7.3.2018 15:28

R30o69b25e39r18t 45H60o10m66o51l32k17a 2100952602901

Takže raději lanovku od PF ke kyvadlu, což je asi 8-11 minut pěšky, než lanovku z Podbaby do Bohnic přes ZOO, což pěšky je 2,5 hodiny a MHD půl hodiny, když zrovna chytíte přívoz a bus 236. Jo, to má logiku.

+4/0
6.3.2018 22:09

J40i56ř91í 62N11e13v63r92l62a 8972823509437

Bydlel jsem v Troji roky a znam to tam. Ale tvrdit, ze je ta lanovka nezbytna, mi prijde sakra prehnane. Od Krakova jste na Kobylisich busem, kde je metro, asi tak za 8 minut, a to je prece hodne dobry cas. Jezdi tam takto mozna tisice lidi denne. A lanovka.... kolik lidi by ji vyuzilo? Nekolik desitek lidi denne? Urcite se to pak vyplati ji za desitky milionu zrizovat? Nemyslim si. S panem Bobkem souhlasim, nad ZOO podle me nepatri. Nehlede na to, co by to pro zvirata prineslo. Kazdopadne i kdyz lanovka vypada na obrazcich pekne, pres ZOO bych ji by nevedl. A sakra bych zvazil, jestli se vubec vyplati...

+11/−1
6.3.2018 18:51

M93a26r43t84i84n 18R17u37z45i71c28k60a 1372558916607

Ono by se spise vyplatila uz tramvajova trat na Suchdol a propojeni tramvajovych tratich Suchdol-Bohnice-Kobylisy...

Nebo v budoucnu mozna i kapacitnejsi metro (pokud by tramvaje nestacily) v trase Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka...

Lanovka by musela byt kapacitni, ono to spojeni ma celkem slusnou poptavku, od Kobylis do Dejvic totiz musite slozite pres Centrum nebo Holesovice...

+4/−1
6.3.2018 19:04

D49a41v12i39d 69D38o60b41e30š 3155262157

"metro v trase Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka".;-D

Jak se říká "papír snese všechno". Necpěte metro všude, tuhle tangenciálu to nemá ani ve vzdálené budoucnosti šanci uživit. Ale tramvaj, spojená třeba i se silničním mostem přes Vltavu, to samozřejmě ano.

0/0
7.3.2018 15:31

M32a76r19t61i20n 65R71u35z88i32c25k86a 1532638946847

Papir snese vse, nemuzu se zas tolik rozepisovat, samozrejme, ze ani staci tramvaj, ... V budoucnu zalezi jak se Praha bude rozvijet, pokud by se propojil Suchdol a Bohnice, a vezmete, ze Suchdolem to nekonci, primestska doprava je tam velmi silna, a zatim je vse vedeno pres centrum metrem C, ktere take neni nafukovaci, a pokud si spojite jeste Zizkov a dal na jih, tak planovana tramvajova "magistrala" Kobylisy-Jizni mesto, nebude stacit, nebo bude silne vytizena...

A pisu "Mozna", protoze to ted opravdu je bezpredmetne, bohate to dnes zvladaji dve tram linky... Navic do Bohnic bylo planovano metro uz drive, ale diky sklonovym pomerum a hloubce stanic to bylo nerealizovatelne od Holesovic...

Kdyby se vam nezdalo, ze linky metra jsou zbytecne, tak ve srovnani s jinymi mesty jako Viden, Mnichov, atd.. kde se stavi i linky mimo centra, ma Praha jen 3 linky a pouze do centra...

0/0
7.3.2018 21:58

P72a11t72r57i71k 41E22g66e80r 2208720659651

Já bych vybudoval podzemku a do ní zavedl tramvaje. Myslím si, že odbočka ze zst. Nádraží Podbaba a Kobylisy / Březiněveská je možná.

Tramvaje je možné prodloužit také až na Suchdol a zamýšlí se také trať Malovanka - Stadion Strahov.

Je vcelku škoda, že se o lince metra E neuvažuje v trase Kobylisy (C) - Čimice - Bohnice - Suchdol - Lysolaje - Nádraží Podbaba - Dejvická (A) - Malovanka - Stadion Strahov - Újezd - Výtoň - Dvorce - Olbrachtova (D) - Budějovická (C) - Brumlovka - Michle - Bohdalec - Kubánské náměstí - Strašnická (A) - Malešice - Nádraží Kyje (S) - Nádraží Libeň (S) - Vysočanská (B/S) - Bulovka - Kobylisy (C) přičemž by šlo vést trasu také z Kobylis přes Ďáblice a Letňany do Čakovic a ze stanice Stadion Strahov přes Vypich - Bílou Horu - Dlouhou Míli - Staré Letiště na Letiště Ruzyně.

+1/−1
6.3.2018 18:38

M12a63r79t90i11n 14R67u61z66i50c70k82a 1652718276267

Vas navrh vidim docela casto, jen tu linku vedet i pres mista s nizkou poptavkou a take narocnym terenem s velkymi prevysenimi, coz by to dost prodrazilo.

U nadrazi Kyje je minibusova linka a stavet tam stanici metra nedava smysl, Cimice jsou obslouzeny dvema autobusovymi linkami a dostacujicim intervalem, usek Ujezd-Vyton, krizuje linku B bez prestupu, Kyje-Nadrazi liben po zeleznicni trati, atd...

Proc tak slozite s takovymi "zahyby", kdyz by podle meho bylo efektivnejsi kopirovat dnes silne zatizene smery a ze slabsich smeru jen navaznou dopravu, mj. i S linky jsou dulezitym prvkem srovnatelnym s metrem...

Jinak usek Suchdol-Podbaba-Dejvicka-Strahov je silna poptavka a jev tomto planovana tramvajova trat, propojeni Suchola/Podbaby s Bohnicemi je take dulezite, Lysolaje je nizka poptavka, jezdi jeden autobus a muze navazat na tramvajovou trat, Strahov-Ujezd, zajimave, ale teren je prilis prudky i pro metro, to je lepsi navazat na Andel (ja bych videl nejlepe vlak/metro Smichov-Andel-Kralovka-Dejvice) a elektrifikovat linku 176 jako navaznost na centrum, Dvorce az Stasnicka je v planu jako tramvajova linka napojena pres Dvorecky most jako propojeni se Smichovem a dal na Barrandov/Repy - tam se o metru da mluvit docela i realne, ale vyuzil bych zeleznici, ktera napoji jizni casti mesta (Smichov-Branik-Krc-Kacerov-Sporilov-Zahradni Mesto-Malesice/Depo Hostivar-Liben-(U krize-Holesovice-Dejvice-Kralovka-Andel-Smichov (okruzni linka z casti jiz prakticky existujici) a ponechal planovanou tramvajovou trat Strasnicka-Bohdalec-Michle-Brumlovka-Budejovicka-Dvorce-Zlichov, Prosek-Liben-Vysocanska-Spojovaci-Skalka je na severojiznim autobusovem diametru, lepe bych misto nich opet videl trolebusy - je to kopcovity teren,... Jinak to ma logiku i jako metro Suchdol-Bohnice-Kobylisy-Bulovka-Palmovka-Zizkov (v tuto chvili ale postacuji tramvaje, jejich vyznam by se zvedl po prodlouzeni do Bohnic a Suchdola, proto mozna metro a Zizkov je kapacitne uz pretizen)

+2/−2
7.3.2018 2:53

P25a85v16e42l 74H67l28a41v68s42a 4909644529798

Městský část Troja je z principu vždycky proti všemu, co pomůže městu a nepomůže ji. Proti stavbě sídla záchranky, proti novému pavilonu v ZOO, proti prujezdu aut z Bohnic, proti lanovce, zkrátka proti všem

+1/0
6.3.2018 18:33

S98t92a16n69i85s67l44a94v 51K58r37e32j16c60a11r 6737166683934

Nu osobně jsem vždy bral Troju za spíše klidovou lokalitu,izolovanou od městského ruchu i přes významnou lokalitu Pražské Zoologické zahrady. Projekt lanovky mi připomíná důlní lanovky minulých povrchových dolů. Než snadno demontované stavby lanovky, by možná na této poměrně krátké trase byl lepším Maglev nebo Alveg.

0/0
6.3.2018 19:27







Najdete na iDNES.cz