Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro do Písnice spolkne 40 miliard, nejdražší budou tunely a vestibuly

Výstavba plánované trasy pražského metra D v úseku z Pankráce do Depa Písnice by měla vyjít na 39,7 miliardy korun. Nejvíc peněz z rozpočtu spolkne výstavba tunelů a vestibulů, a to 21 miliard. Vyplývá to z dokumentu, který projednal magistrátní dopravní výbor.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29a44n16a 18P54o11l15a56n70e28c26k57á 3416285937655

První úsek - Pankrác - Olbrachtova - to je asi 10 minut pěšky, to nás fakt vytrhne....

+2/0
14.3.2018 9:00

V64í27t 64K46o29u90b27a 6366880894498

Kdyby Praha vybrala soukromou firmu, která by metro postavila a třeba 50 let provozovala, vyšlo by to na půlku, možná na třetinu. Město by se pak již jen postaralo parkovací domy u stanic, ale to by z toho nebyla rejže za pronájmy budov vyrostlých za veřejné peníze na stanicích, že?

0/0
14.3.2018 8:58

P48e86t21r 41P17e17t94r 6953572908433

Treba jako opencard?

Jakmile Praha da podpis na prvni listinu tak se stava rukojmim te firmy a nenadela vubec nic. Opencard se dala vyresit jen vypovezenim smlouvy a novym projektem coz nevim, jak byste chtel resit u metra.

+1/−1
14.3.2018 11:39

K91a29r28e97l 92D49r87d60a 6314772957

Bez řidiče? Včera jsem na Muzeu zastavil eskalátor. Zatáhl jsem víc za madlo a najednou to celé stálo. (Je možné, že někdo za mnou dloubl do tlačítka. To nevím.) Ale mám pocit, že nové eskalátory na Muzeu mají nějakou kontrolu odporu a z důvodu bezpečnosti se umí zastavit.

Když si vezmu jak se drží dveře při dobíhání... Jak vypadá vyprošťování z výtahu. Jak kulhá u DPP veškerá údržba. Jak dokáží vandalové spolu s údržbou zničit vybavení MHD... Jak vypadají rvačky a napadání v metru. Jak se vyhazují na koncích bezdomovci. Fakt dokážeme provozovat trasu bez řidičů? Nebo to celé bude pod fízlováním kamer a řidič bude sedět v kanclu na dispečinku a řízení poběží stejně, ale na dálku? Úspora lidí nula, investice mnohem vyšší? Rv;-)

0/0
14.3.2018 8:17

P84e52t10r 79P52e51t37r 6263792298643

Tezko. Firma by mohla citelne zdrazit takze by mesto bud doplacelo vic nebo by zdrazily jizdenky. Ona ta firma ma totiz cil vydelat, zatimco pro mesto je dulezite zajistit dopravni obsluznost

0/0
14.3.2018 11:33

P61e65t69r 59P86e19t49r 6463312458733

Jinak jak to vypada, kdyz takovou vec vlozite do rukou soukrome fimrmy slo videt u opencard

0/0
14.3.2018 11:34

P31e34t44r 28P30e97t77r 6473372678713

Pardon. To patri do jineho vlakna :/ idnes zase perli

0/0
14.3.2018 11:37

J51i12ř67í 40M36a63c52e67k 3415215234371

Podle původního plánu to mělo být hotovo v roce 2000. Tak doufám, že ještě 20 let to bude Magistrát projednávat.

+1/0
14.3.2018 8:11

P67a61t38r42i62k 78E20g84e55r 2608200319741

Článek v pořadí 1101. téma "metro D". Prostě nejhorší projekt Prahy. Pořád si říkám jestli Brno nebo Bratislava nebude mít železnici v podzemí rychleji. V Praze se mluví o roce 2040 a všichni víme jaké měly plány komáři ti počítali také s metrem E. Pokud by to všechno fungovalo tak už se do Písnice a Mírák jezdí 10 let.

0/0
14.3.2018 7:30

M44i34l31a39n 47N41ě90m95e88c 1235660906556

Aha, jeden by čekal, že nejdražší budou automaty na lístky :)

+8/0
13.3.2018 23:15

P81e84t92r 63N13i62v17n96i76c66k90ý 3642254685277

Když se do toho obuje Ritig a podobní, klidně mohou být nejdražší automaty na lístky...

+1/0
14.3.2018 7:25

K81a25r90e90l 46N65o91v39o31t38n93y 1784315414772

A bude kolem stanic místo na zaparkování? To plocha na parkování nebo dokonce parkhaus taky něco stojí? Je s tím kalkulováno? Nebo pasanti využíjí Dolínkoy čmáranice?

+1/0
13.3.2018 23:01

P47a71v50e17l 95K34u91b91i56š57t23a 7776664662390

Tak bez tunelu a vestibulu by to asi nebylo metro. Tak se asi nelze divit, ze budou stát nejvíc.

+7/0
13.3.2018 22:48

J73i31ř72í 73M23a72c31e74k 3545885894541

V cizině je běžné, že na kraji města vyjede metro z tunelu a jede po povrchu (nebo nad povrchem). To jen u nás, když už na kraji města metro vyjede ven, tak se kolem něj za miliony postaví umělý tunel (Černý most, Lužiny). Pak se divíme, že je to tak drahé.

0/0
14.3.2018 8:12

D70a34n18a 83P85o65l98a28n29e24c18k72á 3916895337435

Pankrác není kraj města, dost těžko povedete trať metra hustě zastavěnou čtvrtí. A tak to máte až do Písnice.

+4/0
14.3.2018 9:00

L43u33d86ě34k 71P91r63o71v15a56z27n14í25k 8953951272155

Stanice SAPA je určitě důležitá, ale metro by se klidně mohlo posunout až do Horních Jirčan nebo ještě kousek dál, do Benešova :-P VR^

+3/0
13.3.2018 22:05

P79a30t66r47i73k 36E22g67e48r 2198590239101

Myslím si, že když už se uvažuje o podzemí železnici v Praze tak ty vlaky budou rychlejší, ale teď se musíte spolehnout na linku S9. Protože toho se máme dočkat až za 20 let to mi bude 50 a kdo ví jestli tady ještě budu když včera důchodce smletl na přechodu 4 lidi.

0/−1
14.3.2018 7:35

J80o33s49e87f 40K30o12c64o81u78r70e46k 4777388475946

Ignorace Modřan, je stejná chyba jako Bémovo céčko, které končí kousek od sídliště Letňany v polích, ale hlavně že u areálu PVA Letňany. O vynechání zastávky ZOO ani nemluvě.

+7/0
13.3.2018 21:57

T12o33m27á90š 66Z22e69m65a94n 3695958744665

Modřany jsou bokem a bez výhledu na pokračování.

Písnice je na příjezdové trase do Prahy.

+3/0
13.3.2018 22:14

M33a81r13t57i15n 74R93u63z37i64c74k25a 1492968506957

Je tam zvazovana odbocka... Ale ja osobne bych preferoval tramvaj Pankrac-Budejovicka-Kacerov-Zalesi-Novodvorska-Poliklinika Modrany... a Kacerov-IKEM-Sidl.Pisnice...

Metro D je vhodne protahnout az za mesto... existoval projekt zeleznice Hl.Nadr.-Vrsovice-Kacerov-Nemocnice Krc-Lhotka-Pisnice-Jesenice-Popovice (od Popovic vede trat az do Strancic... Cela trasa vede hodne zastavenou oblasti...) Tim, ze se projekt zeleznice neuskutecnil a preferuje se metro, tak stredocesky kraj uvazuje o tramvajove trati k metru...

0/0
14.3.2018 0:02

J11a94n 97J73o71r46d85a42n 5321427689

Vyhozene penize!

Prece nemusi vest do kazde vesnice okolo Prahy metro.

Kdyby radeji zkvalitnili stavajici sit.

+1/−14
13.3.2018 21:36

M63i83c91h70a34e36l 97Z58e96l66e87n71k62a 3536402732671

Zkuste si ráno stoupnout na autobusovou zastávku u nemocnice Krč. Jezdí zde autobus co 20 vteřin, stanice metra Kačerov a Budějovická jsou již roky přetížené.

+5/0
13.3.2018 22:50

T51o74m26á25š 28M69r93n73k97a 7109933854956

A vojíne Jordáne. Čo si predstavujete pod takym pojmom “zkvalitnit stavajici sit?” Prosím třeba na příkladu Modřany - Muzeum. Děkuji předem.

0/0
14.3.2018 0:16

T70o35m71á16š 39Z79e45m93a50n 3875518474535

Vestibuly a stanice by mohly být minimalistické a snadné na údržbu/obtížné na zdemolování.. tedy kdyby někdo jen trochu chtěl..

0/0
13.3.2018 20:10

M38a22r33e44k 29T41u71r27n89o56v25e53c 7445242960956

Jenže Metroprojekt a Patrik Kotas určitě nechtějí...

0/0
13.3.2018 22:45

A36d35a13m 72H10r95n62č10i55ř23í60k 1387731111868

A nechcete to Pentě nechat zrovna celé? Přijďte Václavák, magistrát, Karlův most ...

+1/−2
13.3.2018 19:11

J74o77s74e40f 80M50i62š80k62o23v77s80k77ý 6552626943651

To by jeden neřekl, že při stavbě metra jsou nejdražší položkou tunely.

+31/0
13.3.2018 19:10

H47o96n23z61a 47F74á52t42o59r 2329875154800

Mě naopak zaujalo, že vlastně veškerá výstavba spolkne jenom těsně přes polovinu rozpočtu.

0/0
13.3.2018 19:43

M43a53r87t69i50n 74R69u82z26i55c73k54a 1502588326247

Ono zalezi jak je to projektovano, treba milanskou metodou pod ulicemi, se stavi velmi levne, razeni pomoci stitu take neni az tak "drahe", pokud se stit nepouzije jen na jednou na jedne stavbe, ... minimalisticke jednoduche povrchove stavby a levnejsi materialy take stavbu dokazi zlevnit...

Takze zalezi na vice vecech... Muzeme stavet levne nebo velmi draze... Ja bych osobne mel jednodussi stavby a "tunelovat" cestou nejmensiho odporu...

Jako treba zmena trasy u nemocnice stavbu celkem prodrazila, vede vice v oblouku a na "nedobytne" pozemky, misto prime trasy na Zalesi blizko sidliste, kde je to logictejsi, problem s pozemky by nebyl tak velky a lide by to meli blize...

+3/0
13.3.2018 20:27







Najdete na iDNES.cz