Diskuse k článku

Počet sdílených kol v Praze vzroste, mají se zapojit do městské dopravy

Magistrát se rozhodl, že vlastní službu sdílených kol zavrhne a bude spolupracovat se soukromými firmami. Ty chtějí využít nejmodernější technologie. Nová služba však může být i problematická. Hrozí, že stovky kol zablokují dopravu ve městě. Radní proto v úterý schválili obecná pravidla pro provozovatele.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A89l35e94x15a44n58d12r 82Š79í72r 5541440213

Termín "sdílená kola" je nesmyslný a zavádějící, stejně jako sdílené ubytování (Airbnb aj.) a sdílené jízdy (UBER aj.). Je to zástěrka pro nelegální podnikání (půjčovna kol, krátkodobé pronájmy bytů a taxislužba. - Uber autenticky: "dobrá, my tedy své podnikání v Praze po 3 letech zlegalizujeme.") Žurnalisté my měli přestat tohoto termínu používat!

0/0
2.4.2018 17:22

Š35t49ě11p33á59n 15V82o29l22f 8325631108691

"Hrozí, že stovky kol zablokují dopravu ve městě". ;-D Tak tam raději necháme ty stovky tisíc aut, ty ji určitě nezablokují.

0/−2
1.4.2018 12:06

J44a39n 32D76l40o51u90h51ý 8866270153550

A jak si poradíme s tím, že Praha chce ve městě kola zakázat úplně?

0/0
16.3.2018 13:54

K32a15r23e65l 43N29o98v22o18t35n17y 1714245674622

Bikesharing má pomáhat lidem v dopravě po městě, ale rozhodně nesmí skončit tím, že budou kola překážet na ulicích,“ říká náměstek pro dopravu Petr Dolínek (ČSSD).

A co proti tomu ten Zbořmost Modročár bude dělat? Napadne ho nějaký nápad?

0/−1
16.3.2018 2:25

A19l14e76x12a40n15d74r 24Š71í59r 5131410133

Takže půjčovny kol nejsou žádným problémem? Četl jste ten článek?

0/0
2.4.2018 17:27

K52a69r48e31l 94N77o36v10o68t63n78y 1134645874602

Hlavně aby ty firmy nedopadly jako Cimrmannovi horníci, ti se mu taky hromadili v dole;-D, jako se budou hromadit kola v centru Prahy. Nebo bude někdo šlapat z P1 na P 7, na P6 či na Prosek? V jjstých velkoměstech už přemýšlí o tom, jak zamezit tomu aby kola neblokovala chodníky, nepobalovala se v parcích atd. Dokonce v Číně byla kola terčem útoků organizovaných skupin taxikářů, kteří je ničili jako naši protestují proti Uberu.

+4/−1
15.3.2018 9:10

P19e32t59r 62K72o87n81í46č20e24k 8744502575895

Jestli jeden subjekt vlastní 300 kol a půjčuje je za úplatu, není to žádný sharing, ale úplně normální půjčovna. Ale zelení jedinci z toho dělají bohulibost.

+5/−1
15.3.2018 8:03

P50e15t40r 86P95e68t47r 6853852758453

A to rekl kdo? Nebo vy mate nejakou svoji definici bikesharingu, o ktere zbytek sveta nevi?

+1/−1
15.3.2018 11:24

A41l62e49x50a96n98d75r 26Š23í15r 5491100503

Bikesharing je případ, kdy já vlastním kolo, na kterém jezdí příležitostně taky můj soused (bezplatně), ten mně zase poskytne třeba sekačku (bezplatně). Sdílená jízda je, když každý den jedu do práce a svezu souseda, příští týden bude jezdit on svým autem. Všechno ostatní není žádné sdílení, ale podnikání - půjčovna (za peníze), taxislužba (doprava za peníze), atp. Podnikání samozřejmě bez odvodu daní z příjmu atd.

0/0
2.4.2018 17:26

A68l24e69x32a38n16d29r 37Š78í19r 5281570473

Proč zelení? oni na těch půjčovnách kol nějak vydělávají? ten chaos, který může ve městě nastat bouřlivým chaotickým rozvojem těchto půjčoven kol (jak správně zdůrazňujete), nemá nic společného (a zelení atd. s tím nemají nic společného) s tím, že doprava po městě na bicyklech má nesporné výhody.

0/0
2.4.2018 17:31

P25a67t28r23i32k 45E82g26e40r 2358420949221

V Praze už působí tři firmy REKOLA (růžová kola), HOMEPORT (zelená kola), OFO (žlutá kola). Je prima, že je možné je přepravovat v metru v celé síti i v tramvajích ve směru z centra Anděl - sídliště Barrandov, Anděl - sídliště Řepy, Hradčanská - Divoká Šárka, Hradčanská - Nádraží Podbaba, Strašnická - nádraží Hostivař, Strašnická - Ústřední dílny DP, Hloubětín - Lehovec a na lince 147 od konce března do poloviny října. Přesto bych uvítal provoz autobusů C1 a C2.

0/0
15.3.2018 7:35

P25a98t33r43i84k 11E15g88e28r 2818970249561

Omlouvám se firmě VELONET (červená kola) ta byla k vidění na Libeňském mostě v době jeho uzavření.

0/0
15.3.2018 7:42

J78o56s18e61f 52C30h92o59d82o17u97n10s81k13ý 4261346379870

Supr a když přijde kopec, tak to všichni nacpou do tramvaje a hrozně se diví, že se tam nevejdou a musí kopec vyšlapat na kole 8-o

+5/−1
14.3.2018 22:00



Najdete na iDNES.cz