Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha shání autobusy až pro 200 lidí, na lince na letiště testovala dva

Po několika měsících testování se pražský dopravní podnik rozhodl vypsat tendr na pronájem velkokapacitních autobusů pro linku na ruzyňské letiště. Loni a předloni vyzkoušel dva typy takových vozů. Záměrem je si je vypůjčit i s kompletně zajištěným servisem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J92a52k94u49b 17B21e98z83n98o19s22k29a 9527893386

Tohle bohužel není řešení, protože doprava z Veleslavína na letiště je kapacitně naplněna, tudíž busy budou stát v koloně. Řešením je jedině příměstský vlak, což je hudba budoucnosti. Anebo vymezit jízdní pruh pouze pro busy MHD, což ale ještě víc zaseká ostatní dopravu.. S řešením tohoto problému se mělo začít mnohem dříve, minimálně o 20 let;-);-D

+4/0
7.4.2018 3:26

P33a72t31r91i38k 38E41g62e67r 2488260859591

Nebylo by jednodušší že smyčky Divoká Šárka dále pokračovat po trase linky 119 po vybudování provizorní jednokolejové tratě jako je mezi Libercem a Jabloncem n./N. až na letiště Ruzyně? Vyjet by mohla linka 19 a 91 a vlastně by to pomohlo protože běžně jezdí linky 119 a 910. Jsem přesvědčen, že nasazení vozů tramcaje Škoda 15T by vyřešila komplikace s vytížením této autobusové dopravy.

0/−3
6.4.2018 18:55

R30o15m82a75n 51P35o15l92á26č48e39k 5166919855

Problém je v tom, že náklady na podobnou akci se už rovnají klasickému vlaku...

Hlavně na T1+T2 to musí pod zem pač objekty letiště...

0/0
7.4.2018 13:33

M48a16r55e30k 41K40l89u94f53a 3448284844696

Velmi by mne zajímalo, jak budou v reálném provozu využity ty sedačky u oken, když naprostá většina cestujících na letiště cestuje s ne zrovna malým zavazadlem, které však do té mezery k oknu neprocpe.

+1/0
6.4.2018 17:25
Foto

M60i88c36h11a89l 35H49r63u92b35a46n 2776270838449

Výrobce neuvádí přesnou hmotnost, ale pro AGG300 odhaduji 22 t (10 t + 2 × 6 t) + 200 cestujících po 80 kg udělá celkem 38 t.

To by mohlo válcovat silnice... :-D

0/0
6.4.2018 16:56

L17u33k91á85š 46Š51l91e55h22o28f84e55r 1683349615479

Dulezity je prepocet na jednu napravu ;-)

+5/0
6.4.2018 16:56

D56a66v64i54d 13T88o47m48a79n 9515327552807

"Standard běžného městského kloubového autobusu je přitom devadesát pasažérů."

tak to nevim kde vzali..

+2/0
6.4.2018 16:34

R18o51m23a55n 54P87o30l52á41č48e28k 5676429245

Ono je jako když pejsek a kočka pekli dort :D.

Do kloubového autobusu se podle standardu kvality má vejít 90 lidí (cestování jako člověk), ale reálně tam napcat lze až 140 lidí (cestování ala dobytčák).

Van Hool má standard 120 a max 220...

+2/0
6.4.2018 16:59

D81a15v79i79d 38T41o86m88a20n 9625397412277

Standardy kvality jsou zajímavé počtení samo o sobě.. Pokud se ale vrátím k té kapacitě - tak do normálního kloubu délky 18.75 metru se má vejít kolem 90ti lidí. Do velkokapacitního Mercedesu, který má necelých 21metrů, se ale díky tomu, že je o 2.2 metru delší, podle stejného článku vejde 195 lidí, což je víc než 2x tolik. Rozhodující 2 metry.. :-)

Je krásně vidět, jak moc chtějí ty své kombíky..

+3/0
6.4.2018 17:45

R84o53m15a93n 29P46o74l13á75č71e98k 5236459415

To je právě ta krása :D Do SORky lze narvat 140 lidí.. .Těch 195 je taky přeprava dobytka :D.

0/0
7.4.2018 13:34

M94a24r28e46k 85T69ů74m64a 4422108716922

Užasný! A k čemu to je, když se to na Veleslavíně ani nevytočí?

+4/−4
6.4.2018 16:12

L24u92k29á41š 60Š26l22e70h44o97f36e54r 1983319675219

Oba testovane busy to na Veleslavine zvladly...

+1/0
6.4.2018 16:58

D16a43v79i66d 91T10o90m73a91n 9265527712527

Ikdyz ne vzdy bez poskozeni....

+2/0
6.4.2018 17:33

P29a20t15r32i35k 32E81g83e44r 2208810109741

Tak to jste neviděl asi nehodu kdy dotoho mazlíka na Veleslavíně narazil popelářský vůz.

+1/0
6.4.2018 18:56

J95a96k87u73b 47N64o12v62á57k 9982294144101

Spíš bych uvítal vyšší kapacitu AE z hlavního nádraží nebo aspoň zkrátil takty

+3/0
6.4.2018 16:11

P24a11t54r48i44k 73E50g28e24r 2868300329721

Divím se, že neexistuje běžná autobusová linka Hlavní nádraží - Letiště Ruzyně já bych linku 119 vedl přes zst. Hradčanská (A) - Náměstí Republiky (B) - Masarykovo nádraží (B) - Hlavní nádraží (C) a jízdné za žádných extra 60 Kč, ale běžný PID tarif.

0/0
6.4.2018 18:59

P97e84t37r 71V32a97r65g27a 3135933850280

Když už chtějí takhle dlouhý bus, tak by taky měli nějak inteligentně vyřešit vjezd a výjezd busů ze stanice Veleslavín

+5/0
6.4.2018 15:56

O78n86d68ř88e71j 20C84i27g35á17n79e38k 1947750188585

No couvat bych s tím tedy nechtěl.

+12/0
6.4.2018 15:45

M56i81l19a67n 51N73o65v26o35t85n76ý 2310481811205

To bude určitě mít nějakého elektronického couvacího asistenta ...

0/0
6.4.2018 19:05

O17n67d30ř64e85j 80F38i52l76í44p14e47k 1900151972767

Budou, Babis jim da dotaze aby jezdili na letiste a zpet zadarmo.

+1/0
6.4.2018 15:32

O55n88d16ř70e31j 83F28i76l14í31p52e62k 1850431632777

Sice tam naznaky jsou, ale obavam se, ze stale nikdo nepochopil, ze kdyz jedu na letiste, tak ze mam vic veci nez jen tasku s notebookem jako kdyz jedu kazdy den do prace...

+1/0
6.4.2018 15:29

M52i96l72a69n 74N20o32v76o27t38n42ý 2320461361745

Jeďte autem - na Letišti Praha v poslední době hodně zlevnilo parkování ...

0/0
6.4.2018 19:07
Foto

M21i37c18h31a41l 41V21o88t32r49u53b60e64c 3380741665

Trať Praha - Kladno s odbočkou na letiště! Pak tu trať mohou využívat i jiní přepravci.. svoboda ;)

+5/0
6.4.2018 15:15

P42e80t35r 93V93a41r37g11a 3445663380520

A tratí myslíte železniční? ;-D

anebo ty 706 RTO s vlekem - ty už na trase KL-Pha jezdily ;-)

+1/0
6.4.2018 15:23
Foto

M91i51c95h39a76l 55V40o35t76r22u31b46e40c 3170491305

Ano, prosím ;-D

0/0
6.4.2018 18:03

P31e59t66r 48V51a71r98g50a 3205413800780

Já navrhuji oprášit vyzkoušené. Vytáhněte z muzeí busy 706 RTO s vlečňákem. To už tu roky jezdilo a fungovalo a bude to za zlomek ceny nových busů ;-D;-D;-D

+7/−1
6.4.2018 15:12

T98o16m85á74š 13H67r95d79ý 9538230829181

Nj, metro se nevyplatí, ale vymýšlet blbosti (nákup, pronájem busů) a ucpávat ulice, to ano. :-P

0/−7
6.4.2018 14:53

O97n49d89ř30e59j 88Z63d85e90r17a79d84i98č89k11a 6304515543298

Metro za dva měsíce nepostaví, kdežto pronájem busů tak rychle udělat jde.

+10/0
6.4.2018 15:03

L44u73k60á36š 69Š35l55e42h71o21f68e75r 1173759585499

Ano, metro se nevyplati. Vlak se vyplati, ale tohle reseni pomuze, nez ten vlak bude...

+4/0
6.4.2018 15:48

A12l81e78š 89P30e77l94i86k91á36n 2115758229662

Jste nějací zpovykaní:-)

+4/0
6.4.2018 14:49

M75a38r97t93i47n 43Č46e23c29h 3944132560908

Navrhuju autobus až pro 2000 lidí. Co by jezdil po kolejích. A nejlíp v podzemním tunelu, aby se vyhnul dopravním problémům na povrchu. Oh wait...

+39/−1
6.4.2018 14:38

M74a31r40t71i18n 50K49ř97í48ž 9723642970667

Když už tam nejezdí metro ani vlak, nešlo by udelat nějaký pásový dopravník?

+24/0
6.4.2018 14:34

E78v72a 43D43r33o79z29d14o44v40á 7779237375245

A zrovna by to vzal kolem Hradu, dolů na Malostranskou, přes most na Staré Město a zpět.

+3/0
6.4.2018 14:54

V13á88c61l82a85v 73S85v29o65b61o63d92a 5356728689

Jezdící chodník.:-)

0/0
6.4.2018 17:12
Foto

L37u64k43á95š 80N64o72v78o85t71n33ý 6366857398908

Když Krnáčová vykopne z letiště ty taxíky a zlegalizuje tam regulérní stanoviště Uberu, tak se to vyřeší taky. Ale to by asi vypálila taxikářská mafie radnici do základů.

+15/−1
6.4.2018 14:32

J61i58ř80í 35H46o19d85a89n 6774337803580

Tak za a) Krnáčová tohle neovlivní

B) často je Uber dražší než taxi

+4/0
6.4.2018 15:01

P17e81t78r 40M54u56n45z17a74r 1445261569596

Někdy jo, ale často?

+1/0
6.4.2018 15:06

M39i19l75a21n 62N47o98v89o73t98n14ý 2210981361595

V prosinci jsem se potřeboval dostat na Letiště Praha, zkoušel jsem Uber, Liftago a překvapivě skoro o kilo levnější byly Áčka - oni mají hodně slušnou speciální letištní sazbu.

0/0
6.4.2018 19:11
Foto

L50u74k64á71š 10N15o64v95o16t40n78ý 6786507328258

a) Město Praha má zákonodárnou iniciativu. Sice neovlivní přijetí, ale od napsání legislativy ji nic nebrání

b) Uber může být možná dražší, ale je férový a člověk ví dopředu kolik zaplatí. Navíc jsem se v zahraničních průvodcích nedočetl varování před Uberem (na rozdíl od varování před pražskými taxíkáři).

+1/0
6.4.2018 15:32

M27i41l34a75n 16N98o20v77o25t84n80ý 2680431821745

Třeba Áčka mají mobilní aplikaci kde také máte předem uvedenou přesnou cenu.

Je jasné že nasednout do náhodného taxi třeba někde na Václaváku může jen absolutní masochista.

+1/0
6.4.2018 19:15

M28a55t30o85u65š 10B78á54r56t53a 2745234684

Nejlepší by byl autobus dlouhý od letiště až k metru. Cestující by nastoupil zadními dveřmi a vystoupil předními.

+52/0
6.4.2018 14:31

M79a82r68t58i67n 58K80ř71í86ž 9323302590407

:-)

+1/0
6.4.2018 14:55

M95i49l85a28n 46N31ě23m41e22c 1335580636656

Konečně řešení :)))

0/0
6.4.2018 15:51

J24o47s86e77f 32H40l85i50n97o41m26a31z 3110834113128

A veprostřed klobásy a ušanky.

+1/0
6.4.2018 18:13

M40a32r10t35i35n 13R38u67z37i17c52k98a 1372678596197

Ano, v prostredku bude jidelni vuz...

0/0
7.4.2018 12:29

R93o12m43a43n 84P19o10l88á73č89e97k 5186699955

ROPID si evidentně prosadil svoje... Že obyčejná městská linka na sídlišti jede v sedle v době, kdy s ní jedou důchodci a kočárky k doktorům po půl hodině a krátký bus pak musí pojmout i 5 kočárků a dva důchodce s chodítky ( do Citybusu 12m jsme se vešli, ale byl to sakra tetris) je pod jejich rozlišovací schopnost...

Možná by letiště potřebovalo celkově jinou koncepci busové dopravy. Např. pevný interval 6 minut a do toho dispečersky posílat podle potřeby busy, prototže tady se bojím že se sejdou dvě letadla na na jeden a pak třeba 15 minut to bude jezdit prázdné...

+5/−2
6.4.2018 14:06
Foto

T45o46m21a38s 81C10a58b38a39k 8215195294499

..a taxikari nebudou mit co zrat ! ;-D

+6/0
6.4.2018 14:05

R24u87d85a 22S40l80a17v37í97k 5493678276301

Tak to mě vůbec nemrzí...

+1/0
6.4.2018 15:13
Foto

J32a20r60e45k 15J30a97k40u71b15č86e98k 7849580608658

Vidim, ze to testovali se stihlimi lidmi bez zavazadel. Na letiste ve velke vetsine cestuji plne oblozeni cestujici, castokrat na voziku ci s kocarkem takze bych realne tu kapacitu videl tak na 100.

+9/0
6.4.2018 13:45

J71o32s33e64f 69Č84e11r87v76e67n36i61c68k46ý 9969534211603

Ale když to porovnává s kapacitou normálního autobusu také s lidmi bez kufrů, tak je to poak srovnání vypovídající.

+1/0
6.4.2018 13:58







Najdete na iDNES.cz