Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dopravní podnik otočil. Eskalátory na Veleslavíně pojedou oběma směry

Stačilo několik hodin a pražský dopravní podnik zrevidoval své rozhodnutí o tom, jak budou při pátečním otevření jezdit eskalátory na stanici metra Nádraží Veleslavín. Místo plánovaného směru pouze z vestibulu, pojedou jeden na povrch a druhý dovnitř. Proč, to dopravní podnik blíže neokomentoval.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K88a20r96e66l 64B13a31r22t94á29k 3639203372126

No hlavně, že si někdo pomohl. Tak nezáviďte a odkloňte si také.

0/0
12.4.2018 15:18

V11r25a88t62i63s73l27a39v 19K20u97l77h17á83n44e61k 1118814917842

Měli spíš říct, že eskalátory budou jezdit tak, jak je to v projektu tj. samozřejmě obousměrně. Zas nějaký myslitel na DP myslel...

0/0
12.4.2018 15:10

J82a85r92o13m13í15r 72Š58r91á62m11e53k 3687856637802

A pak že jediný vtip, ve kterém se dá bydlet, je Brno ;-D;-D

+1/0
11.4.2018 9:05

R41a74d51k53a 93J52o69h98n29o40v81á 4714681655

Ještě by to chtělo dodělat eskalátory na druhé (vokovické) straně Evropské ulice.

0/0
10.4.2018 22:43

J72a28n 39C33h72o24b31o85t 5593588109687

Tedy nevím, co je na obousměrných schodech převratného nebo divného? Pokud mají dva vedle sebe, bylo by asi logické, aby jely každý na druhou stranu, na druhé straně mnichovské metro má u většiny východů jen jeden, který se rozjíždí našlápnutím nástupní desky a rozjede se směrem, kterým je zrovna potřeba.

Pak samozřejmě nezastaví a nerozjede se naopak, když na něm zrovna nkdo jede...

Jen je občas k vzteku vidět starouška či matku s kočárem čekat na jednom konci, zatímco na druhém si každou půlminutu někdo s telefonem v ruce našlápne a s velkou slávou kolem čekajícího projde.

To je ovšem v lidech...

+1/0
10.4.2018 22:23
Foto

M25a92r82t71i33n 10Š89u36b88r81t 1245451234485

V Praze jsme pro takové schody asi ještě nedozráli. Nikdo nechce čekat na někoho, co chce jet zrovna opačně. Navíc takové schody mají smysl jen u výstupů, které přinejmenším část dne nejsou moc frekventované a mohou tak zajistit obousměrný pohyb hůře pohyblivým.

I v centru, kde se před časem vybíraly eskalátory do vestibulů, které pojedou dolů, aby se usnadnil pohyb starším lidem a kočárkům, přišla řada stížností, proč někdo zrovna schody v nějakém směru otočil, že to je přece zbytečné, aby vůbec nějaké schody jezdily dolů.

+2/0
10.4.2018 22:34

I58v55a25n 92R52ů35ž15i23č89k75a 3300602510152

Na Jižňáku fungují oboustranné schody už léta...

https://www.praha11.cz/galerie/15166.jpg

0/0
10.4.2018 23:26
Foto

M44a46r87t89i42n 42Š97u38b12r86t 1345101774205

;-) No vidíte, to jsem nevěděl.

Ale také Pražanům stále mate hlavu:

https://prazsky.denik.cz/zpravy_region/obousmerny-eskalator-i-po-peti-letech-mota-prazanum-hlavu-20140911.html

0/0
10.4.2018 23:35
Foto

M66a36r39t73i17n 80Š14u74b20r46t 1945631344125

Njn, v tomto ohledu neměl DPP žádnou šanci se zavděčit. Zhruba za týden lze očekávat opět stížnosti na to, co si jiní stěžovatelé vymohli nyní.

Celý příběh je přitom úplně jednoduchý. Tato stanice buď neměla pro přestup na letiště složit vůbec, nebo jen max. 2-3 roky. Jelikož je stavba spolufinancována z fondů EU, což má přísná pravidla jak při stavbě, tak 5 let po ní, tak v okamžiku zjištění, že stanice bude přestupní daleko déle, než se při projektování někdy v roce 2007 čekalo, prostě není možné doplnit takový vícenáklad. Investor si koleduje, že pak nedostane z EU peníze dle žádosti a Praha by pak mohla přijít o několik miliard.

Ale po dostavbě se podařilo možnost doplnění eskalátoru vyjednat. Prostorově to v místě není žádná hitparáda. Jako všude kolem výstupů z metra vede spousta kabelů inženýrských sítí, pod původními schody byly prostory infocentra.

DPP vždy upozorňoval, že doplnění schodů bude komplikované.

Doplnit jen jedny chody a nechat vedle schodiště nešlo, neboť schodiště by bylo příliš úzké a eskalátor taky. V souhrnu by ty úzké schůdky a eskalátor nedostačovaly kapacitě lidí, co přijedou metrem a chtějí na bus.

Tj. při stavbě eskalátoru byla jediná možnost. Postavit dvoje úzké schody. Jen ty mohou mít při současné jízdě nahoru kapacitu pro odvezení lidí, kteří přijedou metrem. Proto je zcela logicky správné, aby oboje schody jely nahoru. Vedou také výhradně na nástupní zastávky.

V tomto místě se nepředpokládá, že by dolů chodili lidé z busů, co k metru přijeli na druhou stranu terminálu. Tam je nadále pevné schodiště a současně za přechodem o trochu blíže výtah, který vede přímo na nástupiště, takže možnost pro starší a hůře pohyblivé, jak se dostat do metra, zde viditelně je.

Dolů tudy ovšem chodí lidé, co vystoupí z kladenských vlaků. Teď jich je ještě o to více, že je zavřený Negrelliho viadukt. A máme tu kardinální spor o směr jízdy chodů, který DPP nemůže vyhrát, protože možnost postavit něco jiného než dvoje eskalátory neměl.

+5/−1
10.4.2018 22:17
Foto

M12a17r51t71i58n 83Š90u52b93r33t 1125801494305

Takže, když pojedou oba eskalátory nahoru, lidé od vlaků budou muset ještě přejít místo pro přecházení v terminálu a sejít do metra po pevných schodech tam, kudy do metra nadále budou chodit všichni, co busem do terminálu přijedou. Těchto lidí od vlaku je mnohodesíteknásobně méně, než lidí, co chtějí k busům, ale přesto DPP dostane vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí jedny schody nahoru a jedny schody dolů.

Když pojede jeden eskalátor nahoru a jeden dolů, je zcela nereálné, aby ten nahoru byl schopen pojmout nápor lidí, co přijedou z nástupiště od jednoho metra. Z nástupiště do vestibulu jede ten dav ve špičce dvěma širokými eskalátory, kde se vejdou dva lidé vedle sebe, takže najednou mohou do vestibulu vyjet 4 lidé. Ale dále na povrch na tom úzkém eskalátoru bude moci pokračovat pouze 1 člověk, pokud druhé schody pojedou dolů. Tedy vznikne fronta. Navíc nové schody v záběhu mívají své nálady, takže v prvních měsících párkrát nahoru určitě nepojedou. I v tomto případě dostane DPP vynadáno, že je ...píp...a ať urychleně pustí oba eskalátory jen nahoru.

A tomu se říká koloběh života a eskalátorů. Holt, pokud technicky jde postavit jen něco, je potřeba si vybrat, jaký režim je po dostavbě výhodnější a mít nějakou míru tolerance k tomu, že holt všichni vyhrát nemůžeme.

+4/−1
10.4.2018 22:27

D52a37n68i52e56l 93A55d63a45m 2557530701103

Nešiřte zde nepravdivé informace!! Dopravní podnik hrubě porušil podmínky územního rozhodnutí, EIA i stavebního povolení na stavbu metra V.A. Metro smělo být uvedeno do provozu až PO dokončení modernizace železnice na letiště a na Kladno. Eskalátory měly být tedy přímo na železniční stanici, kde by přestupovalo nejvíce lidí. Dotace na stavbu metra byly poskytnuty protiprávně, protože metro mělo s doplňkovými stavbami, tedy se železnicí , P+R a terminálem busů ze středočeského kraje na Dlouhé Míli,...., přispět k zlepšení životního prostředí v Praze 6. To byl důvod proč byly dotace poskytnuty.

0/0
10.4.2018 22:54
Foto

M69a35r51t94i77n 17Š95u35b94r45t 1615501924295

Eskalátory na přestup na železnici ale nijak nesouvisí s eskalátory do autobusového terminálu, ty na železnici by následovaly z přestupního mezipatra mezi hlavními eskalátory z nástupiště do vestibulu. Tj. za tou prosklenou stěnou do zdi. A stavělo by je SŽDC, nikoli DPP.

Ostatně právě to je ten problém, proč na autobusák nebyly eskalátory postaveny, protože měl být vlak (či metro na letiště).

A pouze tímto problémem se v textu zabývám. Že z Vašeho hlediska má stavba i jiné problémy, je možné, ale o tom můj text nepojednával. Pojednával o tom, proč není eskalátor na autobusák a důvod jste vlastně napsal shodný.

+1/0
10.4.2018 23:03

D24a42n15i71e35l 40A83d31a82m 2777510161403

Na obratišti busů měly končit dle dokumentace pro vydání územního rozhodnutí , stavebního povolení a poskytnutí dotací pouze některé místní linky mhd, tedy 225ka. Kladeňáci měly končit na Dlouhé Míli a nebo se mohlo jezdit železnicí. Nastudujte si dokumentaci.;-). Současný stav je neúnosný i z hlediska životníh prostředí.

0/0
10.4.2018 23:13
Foto

M56a48r70t94i28n 86Š82u30b26r52t 1385331734535

No vidíte, a proto tam nebyl vyprojektován eskalátor ;-). Ale teď tam busy končí a lidé tam eskalátor chtějí a z toho vyplynul ten příběh o tom, proč tam nebyl a proč tam teď je a jak vypadá. To je celé.

+2/0
10.4.2018 23:15

D93a56n91i16e11l 62A74d41a31m 2407830271403

Je zarážející, jak lhostejně přejdete porušování zákonů Dopravním podnikem. Dopravní podnik je vlastněn magistrátem, tedy daňovými poplatníky. Jak je možné, že tak bohorovně porušuje legislativu a ještě nikdo není v teplákách? Ten příběh je o diletantsví, neschopnosti (nebo spíš všehoschopnosti) radních vč. primátora.

0/0
10.4.2018 23:23
Foto

M26a47r52t73i52n 70Š76u49b86r34t 1495431634205

Nekomentuji věci, o nichž bohužel nemám informace. Komentuji jen věci, o nichž alespoň základní informace mám. Kdybych měl komentovat, kdo porušuje legislativu a kdo by měl být v teplákách, musel bych být soudcem a mít doma k nastudování celý spis a podklady. Soudcem naštěstí nejsem.

+1/0
10.4.2018 23:28

P97a96v89e76l 47K61u85d88r74n89a 2707508537641

Schody na Nadrazi Veleslavin byly tolik charakteristicke pro Ceskou Republiku! Takovou kombinaci slavobrany a zaroven (nebal bych se rici) osvetimske selekce jsem jinde nevidel. Nonverbalni komunikace probihala priblizne takto: "Dobry den, prominte prosim, jedu z letiste a hledam, jak se dostat do metra" "Tak si capni ty svy kramy a hybaj po schodech, ty turisto". "Prominte prosim, ale ty schody jsou mokre a klouzaji a eskalatory jsem nikde nenasel". "To asi proto, ze tady zadny nejsou, ty myslivno". "Prominte prosim, ale prestup z letiste na metro bez eskalatoru je preci nesmysl a eskalatory maji i v zemich tretiho sveta, treba v Bangladesske Dhace"."A koho to s.re mladej(starej)? Tady ses v Cesku a tady je zivot tvrdej"."Dobra, prijimam, zdejsi lid je zrejme houzevnaty, ale precijen, nemohl by mi nekdo pomoci?"."Pomocnici maji pracovni vesty a jsou dole, tak poloz kufry a skoc je pozadat o pomoc"."Prominte prosim a proc jsou pomocnici dole, kdyz turiste prave prijeli a potrebuji pomoc nahore?"."Protoze prsi a utiraji vodu, ktera steka po schodech, ty divizno. No a co, ze tohle schodiste nema strechu, to je architektonickej zamer ty zpovykana turisticka luzo". "Tak vam moc dekuji za pomoc, ale radeji se vratim na letiste a navstivim jinou zemi, kde maji eskalatory pod strechou". "Val a uz sa nevracaj".[>-]

+5/−1
10.4.2018 22:17

T24o27m 40P20á10l56e66k 1811726789848

Banda idiotů. 8-o

0/−1
10.4.2018 22:09

R62a95d14e17k 32J51a72n47a52t75a 9435416624462

Je vám doufám známo, že tyto eskalátory jsou u nástupní zastávky, takže jimi dolů téměř nikdo jezdit nebude?

Takto zareagovali jen aby uklidnili neodborné remcaly. Po čase se to tiše vrátí zpátky.

0/0
11.4.2018 11:37

M65a53r36k72é62t12a 12P27o21l34á68k92o39v42á 9165526252

"Už to že se eskalátory dodělávali po kolaudaci svědčí o kvalitě našich jak zadavatelů tak projektantů."

Dejte tam staré, ruské, ze 70. - 80. let, jak tu někdo psal níže, a vydrží navěky.

Stejně tak, jako turbíny apod. ze třicátých let, které anglosasové všude po světě také donutili "vyměnit" ( vyhodit ), aby tam mohli nacpat své výrobky, které nejsou jakostní ( kvalitní ).

Lidé, vracejte se ke starému dobrému, a odmítejte šmejd, i kdyby byl sebemodernější ( auta, nábytek, vztahy, ... ). Tím si zlepšíte jakost života - vrátí se vám pocit štěstí.

0/−2
10.4.2018 21:41
Foto

M34a21r90t84i64n 80Š80u51b47r97t 1125101884805

V době zpracování projektu se předpokládalo, že z Veleslavína se na letiště nebude jezdit autobusy vůbec (bude-li již vlak), nebo jen cca 2-3 roky, než se dobuduje na letiště metro. A to by instalace eskalátorů nedávala z hlediska nákladů smysl.

Když bylo jasné, že se tak nestane, a Veleslavín bude přestupní stanicí na busy dlouho, tak rozsáhlá změnu v projektu, na který se žádá spolufinancování z fondů EU, byla neřešitelná. Je to razantní vícenáklad a všichni známe různé Buštěhrady apod. Takže tato ochrana před vícenáklady vedla k tomu, že se tam eskalátor doplnit během realizace nedal.

I nyní během pětiletého období udržitelnosti projektu to bylo nesmírně složité provést, nejen kvůli podmínkám přijetí dotace, ale i proto, že v okolí toho výstupu vede po obvodu řada sítí, pod schody byla část infostřediska apod.

+3/−1
10.4.2018 21:50

D12a39n19i20e75l 82A44d84a79m 2477380221393

Podvodník - Dopravní podnik. Podle jedné dokumentace požádá a dostane dotace. Podle jiné dokumentace postaví metro, železnici "nestihne", protože magistrát "řídí" i taxikáři, kterým by železnice překazila nejvýnosnější rita.

0/0
10.4.2018 22:59
Foto

M40a10r59t19i30n 70Š60u10b72r55t 1305241134985

To se ale hodně mýlíte. DPP ani nikdo z magistrátu není stavitelem železnice, takže jí nemůže nestihnout. Železnice je i na území Prahy projektem státu a investorem je SŽDC (potažmo Ministerstvo dopravy). DPP s železnicí nemá společný byť jen atom.

+1/0
10.4.2018 23:06

D27a32n52i82e25l 64A96d14a23m 2167230441173

Nešiřte nepravdivé informace ani demagogii!! EIA, která je součástí i ÚR a SP předpokládala, že před zprovozněním metra bude již v provozu železnice. Je úplně irelevantní, kdo železnici měl postavit. Metro nesmělo být uvedeno do provozu před dokončením železnice. Bylo porušeno stavební povolení.

0/0
10.4.2018 23:15
Foto

M49a79r11t42i23n 35Š68u71b98r38t 1715651154225

Ale já s Vámi o tom nepolemizuji. Vy jste napsal, že DPP postaví metro a železnici nestihne a že za to může i magistrát, protože ho někdo řídí. To nemohu posoudit, jen jsme si dovolil poznamenat, že DPP ani magistrát nemohou stavbu železnice nestihnout, protože investorem železnice nejsou. To je vše, pouhá informace, kdo co staví. Ta nerozporuje Vaše výhrady k celému projektu.

+2/0
10.4.2018 23:25

M43i39c83h87a94l 72Ř83e26z61n36í64č22e57k 1421368867520

Skoda ze o ruskych eskalatorech nic nevite. Asi by vas prekvapilo, jak casto treba horely.

0/0
10.4.2018 22:00

V94l84a62d20i29m71í22r 17J88o44n37a27s 2921802273192

A nové nevydrží navěky? Jak to víte? Momentálně je opak pravdou, ruské eskalátory ze 70. - 80. let nejdou spravit protože neexistují náhradní díly. U těch co ještě fungují a musí se přizpůsobit normám EU by prý bylo přizpůsobení stejně drahé jako nový eskalátor. Vzhledem k tomu, že nový má nižší spotřebu, záruku, náhradní díly... Já taky mám rád svoje staré auto, ale objektivně dobré není, ta moje radost z něj je z toho že nastartuje :-D

Dříve než začneme kritizovat EU dodám, že ty nové normy zvyšují bezpečnost, jako například zelené světlo na začátku a konci eskalátoru pro slabozraké lidi.

0/0
10.4.2018 23:14

H51o62n74z38a 28N28o70v33á33k 5278738775106

Ještě kdyby tak chtěli zakrýt tu ostudu co se tyčí nad zastávkou autobusu na letiště.:-/

0/0
10.4.2018 21:41

M76a36r44k22é84t76a 79P51o11l23á67k71o80v16á 9385566982

Jezdicí schody musejí jezdit v obou směrech, kvůli bezpečnosti - člověk potřebuje únikovou cestu.

Jejich směy se nesmějí střídat, protože by to mátlo lidi - vedlo ke krizovým situacím, zvláště u starých.

+1/−4
10.4.2018 21:29

R67o54m46a12n 15P78o61l57á34č76e24k 5396869115

;-D;-D;-D;-D

Na spoustě stanic metra se třeba prostřední eskalátor střídá a není to problém...

Uniková cesta z vestibulu? Tyhle schody jsou snad jediné?

+1/0
10.4.2018 21:35

M96a43r17k21é18t91a 14P17o14l47á66k49o48v17á 9665476222

Psala jsem obecné zákonitosti. Ty rozporujete ? Nebo k čemu slouží tento váš příspěvek ? Zvednout si sebevědomí ?

0/0
10.4.2018 21:42

M41a76r33e59k 29Š41e96s71t56á82k 4645601106641

Únikovou cestu zvenku dovnitř?8-o

+1/0
10.4.2018 21:45
Foto

M22a24r21t69i37n 72Š93u30b63r93t 1605501984445

Předpokládám, že se pan Poláček domníval, že komentujete tento článek.

Eskalátory musí jezdit především ve směru z nástupiště do vestibulu. Pokud ze tří nebo čtyř jede z důvodu poruchy jen jeden, stanice se uzavírá pro vstup. To je obecné pravidlo.

V případě eskalátorů z vestibulu na povrch je směr jízdy zcela libovolný. V centru Prahy se v poslední době otočily některé eskalátory pro jízdu z povrchu směrem do vestibulu, aby aspoň jeden z několika umožňoval vstup s kočárkem tam, kde třeba ještě není výtah. Obecně ale spoustu let jezdily eskalátory pouze z vestibulu na povrch. Z vestibulu je únikových cest spoustu, takže zde směr jízdy schodů nemá s bezpečností žádnou souvislost.

Pokud jde o změnu směru jízdy eskalátorů, na řadě stanic probíhá několikrát denně buď změna směru, nebo prohození stojících a jedoucích schodů. I kvůli opotřebení. Nevidomí mají možnost si vyvolat hlasovou informaci o tom, jaké schody zrovna jedou a v jakém směru, ale změny jsou zcela běžné.

+2/0
10.4.2018 21:57

D64a39n53i89e86l 63A81d62a62m 2517770121193

Z a na letiště jezdí lidé celodenně a skoro ve stejném počtu. Letadla totiž bývají naplněna oběma směry stejně.... Eskalátory byly dodělány právě pro lidi s kufry, kteří cestují z/na letiště. Takže by měl logicky jezdit jeden nahoru a druhý dolů.

Vsadíte se, že do měsíce se upraví zastávky na obratišti tak, aby výstupní ze 119ky byla na chodníku, kde je eskalátor a davy zmatených turistů se nehemžily po vozovce,kde bude jezdit hodně busů? Snad se to podaří před prvním zraněním.

0/0
10.4.2018 23:05
Foto

M49a60r18t49i56n 14Š82u54b35r36t 1465381734275

Protože ty dva úzké eskalátory budou sotva stačit pro počet lidí, kteří jedou z metra a výstupní zastávky upravit dle Vašeho návrhu možné není (autobus by se neměl jak vrátit do odstavů v terminálu), tak se klidně vsadím. I kdyby výstupní zastávka byla blíže, je fyzikálně nemožné, aby dva takto úzké eskalátory pojaly v jednom směru nahoru a ve druhém dolů tolik lidí. Čistě matematicky by u nich byly pětiminutové fronty.

+2/0
10.4.2018 23:10

D21a22n39i97e78l 41A61d16a27m 2387730731453

Odhad jsem vám již poslal. Vy jen teoretizujete bez čísel. Nevšiml jste si, že i na širším eskalátoru jedou na jednom stupni 2 lidé zcela výjimečně? Z metra nebo do metra také jezdí 1 eskalátor a stačí to.

0/0
10.4.2018 23:18
Foto

M81a59r60t69i91n 35Š63u53b69r54t 1545131454255

OK, bude fajn, když to bude stačit. Ale zde nejen že nepůjde, aby dva lidé stáli vedle sebe, tady i kufr bude muset být na jednom až dvou schodech před vámi, takže jeden člověk zabere nejméně 3 stupně. Ale bude fajn, když budete mít pravdu.

+1/0
10.4.2018 23:38

D89a39n12i17e61l 22A46d70a49m 2337530981693

Souhlas. V minulé diskusi jste měl částečně pravdu - na širším eskalátoru stojí teoreticky na každém stupni jeden člověk. To na užším nejde. Praxe je ale úplně jiná, protože cestující stojí pouze vpravo, ob jeden stupeň, aby uvolnili cestu pár "chodičům". Takže prakticky dosahovaná kapacita eskalátoru je stejná,ať je široký nebo úzký. Následky na technickém stavu eskalátoru jsou známé a také tento zlozvyk podstatně omezuje přepravní kapacitu eskalátoru. Pro cestující s kufry to je trochu o něčem jiném.

Jistě ale máte počty cestujících vystupujících/nastupujících ve Veleslavíně. Dopravní výkon stávajícího eskalátoru z nástupiště jistě má DPP.

Odhad cestujících 119kou a kladenskými busy také DPP musí mít, protože Kladno je integrováno. Nový eskalátor má také nějaké parametry. Takže stačí pouze porovnat. To snad projektový manažer vše uvážil, než objednal typ eskalátoru, který je instalován. ;-)

0/0
11.4.2018 7:38

M57i43c43h79a74l 81Ř68e10z93n73í66č53e13k 1201728507660

To je blabol. Ty schody mely je je ve smeru uniku.

0/0
10.4.2018 21:57

R84o93m42a26n 71P75o24l30á21č60e97k 5206209375

Když se na to podíváte, tak ono to svoji logiku má... Dav z buse se bude dole strkat z davem co chce nahoru

0/0
10.4.2018 21:22

J25a92n 64N16o20v36á74k 9785318754255

Tam ale nikdo nevystupuje je tam jen nástupní stanice, z konečné výstupní stanice (opačný směr jízdy autobusů) vedou do vestibulu jiné schody.

+1/0
10.4.2018 22:08

V94e64r45o63n58i12k72a 30K81o47u58k65o53l85s66k29á 8583626302694

Další z adeptů na titulek roku... ;-D

0/0
10.4.2018 20:47

M89i83c46h50a59l 47P14u62p24c91s16i72k 8653113754217

A nemohli byste vratit bus na letiste na Dejvickou? 40 let odtamtud jezdil bus a nikomu nevadilo vyslapnout tech par schodu.:-P

+1/0
10.4.2018 20:36

J78a66n 62N58o35v89á37k 9885668374215

Metro ten úsek zvládne rychleji a nezahušťuje povrchovou dopravu.

0/0
10.4.2018 22:09

V30o53j16t26ě25c10h 16P35r21o27c93h13á21z97k20a 8157897410848

Já jsem pro, aby se jezdící schody postavili a po týdnu provozu je nechat vypnout a může se po nich chodit. Fronty lidí se snad tvořit nebudou.

0/−1
10.4.2018 20:26

T10o52m19á55š 49K90o10t71í44k 9986553573836

Je tu další díl taškařice jménem schody na Veleslavíně. Brzo se s překvapením zjistí, že kolik lidí z Ruzyně odlétá, tolik jich tam i přilétá, neboť jinak by se na Ruzyni hromadili horníci nebo by se tam museli rodit. A že turisté vystoupivší poprvé na nějaké české zastávce nebudou sami od sebe vědět, že musí s kufry 2x přes silnici na zastávku opačného směru. A že až to pochopí, tak to bude nelegální protože tam nejsou namalované zebry a ty vystouplé pruhy pro slepce. Tak se tam dají bariéry aby tam nikdo nelez. Až budou přechody podle předpisů tak se zjistí, že schody jezdí klasicky vpravo, takže proud lidí od autobusu koliduje s proudem lidí z metra a lidi se hromadí v silnici kde blokují busy. Stříšku nekomentuji, za 32 mega se nedají čekat zázraky.

Tohle snad už není ani neschopnost, ale záměr. Vždycky se něco vynechá, aby mohla být další investiční akce.

+3/−3
10.4.2018 20:23

J32a35n 82N18o17v74á89k 9715598744645

Z výstupní stanice z letiště vedou do vestibulu jiné schody - jiný vstup.

mapy.cz/s/2xszT

0/0
10.4.2018 22:12
Foto

M92a84r62t51i60n 25Š83u47b56r80t 1375681204975

Schody nebyly stavěny pro ty, co chtějí do metra. Při šířce obou ramen schodů, které se musely vejít do původního výstupu, bude velice obtížné zvládnout nápor těch z metra. Ti do metra půjdou nadále po pevném schodišti u výstupní zastávky, případně mohou výtahem z povrchu až na nástupiště, protože na polohu výtahu je z výstupní celkem dobrý rozhled i slušný přístup.

+2/−1
10.4.2018 22:31

D66a35n25i38e71l 35A64d69a19m 2807840241113

Daleko větší nával bude při čekání na eskalátor směrem dolů, protože bus 119 nebo z Kladna otevře 4 dveře, z nichž se vyhrnou lidi ve stejný okamžik. Nahoru pojedou lidé po jednom eskalátoru z nástupiště a ve vestibulu se rozdělí do více výstupů. Takže nahoru bude i eskalátor z vestibulu vytížen plynuleji, bez nárazů.

Už si nevzpomínáte, že eskalátoru byla dána přednost před dopravním pásem na transport kufrů?

Jestli eskalátor byl navržen jen pro jízdu nahoru, tak je to další vážný lapsus Dopravního podniku na této stanici.

0/−2
10.4.2018 23:09
Foto

M96a24r51t22i49n 76Š54u61b64r37t 1585201294245

Drtivá většina cestujících z výstupní zastávky půjde normálně dolů po pevném schodišti, protože to budou mít rychlejší. Nebo mohou využít výtah až na nástupiště, na který je z výstupní zastávky snadnější přístup.

Eskalátory mohou jezdit oběma směry, ale čistě matematicky budou muset jezdit jen směrem nahoru.

Ve vestibulu se sice lidé rozdělují do více výstupů, ale kolem 85 % - 90 % jich směřuje k autobusům či k vlaku, zbytek do okolí a na tramvaj je zanedbatelný zlomek.

+1/0
10.4.2018 23:14







Najdete na iDNES.cz