Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha je zakonzervovaná, říká vítěz studentské soutěže architektů

Moderní architektura se Pražanům sice líbí, ale ve vlastním městě ji mít nechtějí, myslí si student architektury Václav Ulč. Dvaadvacetiletý posluchač Fakulty architektury ČVUT vyhrál se svým návrhem bytového domu u Břevnovského kláštera v architektonické soutěži pro studenty, kterou pořádala společnost Central Group.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K58a87r40e59l 15D25r78d14a 6124932877

Které čuně namaluje dům, co bere soukromí sousedům a ještě s takovou bezohledností vyhraje soutěž? Jak si vůbec někdo může dovolit využít klášterní zahradu jako předzahrádku pro své byty? Stavba, co kouká bezohledně do cizího soukromí a ruší klid zázemí právě kláštera? Rv:-P

Mám pocit, když jde v Praze o nějakou developerskou čuňárnu, pokaždé je kolem toho studentská soutěž. Asi studentíci nemají ty zábrany jako zkušení architekti a špinavost a raubířinu realizují ochotně a s plným zápalem. ;-D

Z ulice to zase vypadá jak ruská ambasáda. Hmota, co se sem nehodí. Aneb, tlak na maximální využití okrajové parcely. Rv:-P

(Syn architekta? A taťka maloval 12 LOFTS, ne? Byty, co koukají do zahrady americké ambasády, vítěz soutěže... Koupilo tady byt hodně agentů KGB?) ;-D

Mám potřebu takovéto parazitující domy z Prahy hnát na první dobrou. Že by plačky o zakonzervované Praze byly spíš o neschopnosti nekrást a neobtěžovat druhé?

Tak snad, pobavila mě tady tahle dvojka. Holka se náramně baví, při čem toho jejího nachytalo google auto. Co se týká soutěže na využití místa, tyhle dva jsou pro mě jasní vítězové. ;-DR^

https://goo.gl/maps/au88BHkChAk

0/0
15.4.2018 7:32

K19a32r28e73l 87D66r89d36a 6894132977

https://goo.gl/maps/oukKnAGmmcv

0/0
15.4.2018 7:35

K24a90r38e54l 17D31r97d18a 6464802247

Těch obrázků je tady málo. Ono má jít o nízký objekt nalepený na klášterní zdi a proti je vyšší bytový dům. Uniká mi využití nízkého objektu. Okna na sever a do klášterní zahrady? Výhled do bloku přes uličku. Má to charakter kůlny. I to mají být byty?

0/0
15.4.2018 7:53

K51a52r65e86l 88D24r49d17a 6464572247

Koukám na tu soutěž, co návrh, to jiný projekt. Nejde o zpracování x návrhů pro konkrétní pozemek. O to víc se děsím, že jde o vážně míněný projekt před výstavbou.

Komentář poroty je fakt výborný, "vhodné začlenění do kontextu významného souseda". Ono nikoho z těch pánů architektů fakt nenapadne, že krádež cizího soukromí je zvěrstvo. Česká architektura na principu raubířiny. Rv:-P

(Vítěz se jde školit k Pleskotovi, co mi chce zrušit divoké koupaliště jako "dar svému rodnému městu".) Rv;-D

0/0
15.4.2018 8:11

J85a45n 83P81e70t75á54k 7285607543927

Komu, podle Vašeho názoru, bere ten návrh soukromí? Veverkám v klášterní zahradě?

0/0
19.4.2018 16:30

J60o72s48e30f 59C18h56o16d92o57u16n93s80k74ý 4181106769750

njn, na to zakonzervované, stále stejné město se jezdí dívat miliony lidí ročně...až to centrum zbouráme a postavíme supermoderní stavby, nikdo sem jezdit nebude. Teda bude, ale asi z jiného důvodu a nemusí jich být tolik.

0/0
14.4.2018 12:02

T85o81m66á49š 98Z15e91m69a35n 3605318634285

Kdyby se architekti nesnažili šokovat za každou cenu a prodrat se na Staré Město, ale realizovali se na periferii, kde by si naopak stavitelství zasloužilo pozvednout, tak bych architektům rád naslouchal.

+6/0
14.4.2018 0:37

P30e68t57r 90P91e48t67r 6643412608393

Pražané moderní architekturu chtějí, jenže architekti by rádi ty svoje "výtvory" nejraději nacpali na Václavák, vedle pražského Hradu nebo na vyšehradský hřbitov.

Zajímavé, že když mají navrhovat něco mimo centrum tak už tak extravagantní nejsou a stavby jsou to vždycky tuctové.

Podívejte se třeba na ta dvojčata na stodůlkách. Dvě výškové budovy daleko od centra a historické zástavby takže se tam mohli totálně vyřádit a nikdo by nic nenamítal ale tam raději postaví nudný a obyčejný "panelák". Když se ale soutěží o budovu vedle hlavního nádraží v historicky chráněné části města tak se předhánějí v tom, kdo navrhne větší hrůzu.

+9/0
13.4.2018 20:58

P64a66v78e51l 13V16e61s74e77l51ý 4733726364211

Vidíte, já myslel, že je panelák hranatý a nemá věže. Jsem to popleta.

0/0
13.4.2018 21:10

P73e42t37r 88P81e94t83r 6393392858343

1) možná by bylo vhodné se doučit, k čemu se v našem jazyce používají uvozovky.

2) jste myslel špatně. Patník u silnice je hranatý a nemá věže, přesto ho nenazýváme panelákem. Panelák je z betonových panelů, dneska se (většinou) tyto budovy z betonu odlévají takže nemají k paneláku typově zas tak daleko.

3) jste popleta. Na tom jediném se očividně shodneme ;)

0/0
13.4.2018 21:25

P32a82v26e61l 18V21e53s30e36l84ý 4423356504661

Plácnete blbost a už jsme u patníku a klasiky internetového kafrala, doučování jazyka.

0/0
13.4.2018 21:50

P28e97t55r 85P75e55t95r 6303792288153

Vidíte, plácl jsem blbost ale přitom v ní bylo stále více logiky, informací a argumentů než v tom, co jste z klávesnice dostal vy.

Kafralem jste se ovšem nazval správně, protože diskuzi nevedete, vy jste jen přišel prudit lidi, kteří toho (očividně) ví víc jak vy. Když se podívám do diskuze tak jste se nezmohl na nic více jak pár mínusů a rádoby vtipnou odpověď bez nějaké nosné informace, snad jste pobavil aspoň sám sebe.

Až se budete příště pokoušet na někoho reagovat tak se snažte do toho příspěvku vnést i nějakou informaci či myšlenku. Takhle působíte jako náš neblahý prezident, který se místo názoru zmůže vždy jen na trapný ale nicneříkající bonmot.

0/−2
14.4.2018 0:15

O39n74d59ř64e55j 34Š37i92n26d79l32e45r 2237688406295

Ten jeho "vítězný návrh" je vyloženě hnusný. Nezlobte se na mě. Nechápu co se to stalo s architekturou za posledních 100 let, že se z stavění pěkných baráku stal snad nějaký zločin či co.

Prostě to musí být odporná železobetonová kostka, a komu se to nelíbí tak nemá dostatečně vyvinutý umělecký cit aby to pochopil, a na to že lidé v tom musí žít a koukat se na to kašlem... RvRvRv

+12/−1
13.4.2018 19:41

J51a10n 36V40o16j85t32í62š96e37k 6522621395386

A chápete, co se za posledních 100 let stalo se společností? Ta architektura to jenom reflektuje.

+1/0
15.4.2018 1:30

J12a13n 96S55t77e45h93l65i79k 9595147426341

No tedy obvinování developeru ze zakonzervování architektury je usměvné . Já bych řekl spíše , že stavitelé se musí řídit uředníkem co jim dá razítko . Takzvaně zachování krajiného charakteru (postavíte styl alá stodola)

+4/−1
13.4.2018 19:27

M85i94r61o42s26l44a35v 54V29l53a86s97á52k 4528950673272

Naštěstí zakonzervovaná před hrůzami jako byla Kaplického knihovna. Jeden tančící dům stačí. Jako před 100 lety se bojuje s "bestia triumphans".

+4/−4
13.4.2018 19:31

V81í73t 62P87r77č29í48k 9668890944350

Nesmysl. Taková omezení se vztahují jen na městské či vesnické památkové zóny, CHKO a Národní parky. Tato území znamenají nanejvýš pár jednotek procent z celkového fondu stavebních pozemků. Na ostatních si může developer postavit v podstatě co chce.

+1/−1
13.4.2018 20:04

J85a29n 75S36t73e61h45l67i44k 9935357286141

Kdyby to byla pravda , tak v praze nejsou tak dlouhé termíny vystavby. Uvádí se 8 až 10 let. Developer by určitě tak dlouho nestavěl - potřebuje točit peníze a vydělávat.

+1/0
13.4.2018 20:35

P82e81t58r 20P56e34t91r 6973962628773

ano, jenže mimo tyhle zóny nic šokujícího architekti nenavrhují, protože by je to neproslavilo ;)

+2/−2
13.4.2018 20:58







Najdete na iDNES.cz