Diskuse k článku

Tramvaj v centru Prahy srazila dva chodce, oba zemřeli

Na pražském náměstí I. P. Pavlova srazila tramvaj dva lidi, záchranáři je na místě oživovali 45 minut, zraněním ale podlehli. Tramvaje směrem ke Karlovu náměstí nejezdily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A94l60i35c61e 75K46u24t58i14n69o12v22á 7204340492207

Pardon mělo tam být +

0/0
16.5.2018 13:25

J92a14n 54K60o55ť36á42t87k16o 9155765192819

Prázdná tramvaj má na suché koleji brzdnou dráhu 35-40m. Plná a s kopce daleko víc. Co ten švec mohl dělat? Nic. Jen se modlit, aby se mu nepozabíjeli i lidi ve voze.

+2/−1
16.5.2018 7:25

S92i76l13v52e80s61t51r 25K47a69d75e44ř43á25b82e46k 8670683865130

Uvádět brzdnou dráhu tramvaje bez údaje o výchozí rychlosti a o sklonu trati je nesmysl. A máte na mysli provozní brzdu, nebo nouzovou?

+1/0
18.5.2018 9:11

P20e74t80r 91Č81e20r90m16á74k 9168485149360

Jde o rychlost, ze 40km/h zastaví prázdná tramvaj na 26metrech.

0/−1
20.5.2018 13:33

M51i98r92o92s40l27a57v 46T67e21i51s13s45i17g 1660656535713

Projíždím úsekem, kde došlo k nehodě, jako cestující téměř denně. Tramvaje zcela běžně v úseku od zastávky I. P. Pavlova k místu střetu jezdí nesmyslně nepřiměřeně vysokou rychlostí (patrně za účelem projetí obou světelných křižovatek v rámci téže série signálu "volno" na obou křižovatkách). Jiný než popsaný způsob v uvedeném úseku zaznamenat v podstatě nelze, a to ani v nočních hodinách, kdy následně tramvaj v zastávce Štěpánská, která slouží jako kontrolní bod jízdního řádu, vyčkávala času pravidelného odjezdu. Zastavit z rychlosti, jíž tam tramvaje jezdí, na krátkém úseku v žádném případě nelze. V místě, kde došlo k nehodě, už řidiči pravidelně intenzivně brzdí, k velkému "potěšení" plápolajících cestujících uvnitř tramvaje. Je to běžný kolorit a běžný styl jízdy v centru Prahy. V místě, kde nemá tramvaj oddělenou jízdní dráhu by, alespoň v centru, měla být rychlost bez výjimek omezena na maximálně 30 km v hodině.

+1/−9
15.5.2018 23:58

J89i93ř71í 23K34r88e98j42č15í80k 2587438364776

30 km v hodině ? K čemu by to bylo dobré, kromě zásadního prodloužení jízdních dob a větších kolon v ulicích ?

Jinak průjezd křižovatkou IPP je přesně takový jak jste popsal, s vyjímkou "nesmyslně nepřiměřeně vysokou rychlostí" a "pravidelně intenzivně brzdí".

Jezdí se tam rychlostí cca 45 km/h, což je běžná cestovní rychlost kdekoliv jinde a k intenzivnímu brždění ́v místě není nejmenší důvod a proto k němu taky nedochází.

Váš návrh má asi takovou logiku, jako kdybyste navrhoval zákaz vstupu chodcům do ulic a maximální rychlost aut po městě 20 km/h, protože právě tihle účastníci provozu jsou příčinou 95% dopravních nehod.

+4/0
16.5.2018 9:28

M68i68r37o75s77l20a25v 68T93e19i78s57s33i55g 1230976495133

Rychlost aut v samém centru samozřejmě taky 30. Nevidím žádný rozumný důvod, aby byla v Praze 1 a 2 v denní době povolena rychlost vyšší, s výjimkou magistrály.

0/−3
16.5.2018 17:24

M39i97l80a47n 82M78a18j97e31r26č91í67k 1460350164706

Článek je o střetu TRAM s chodci v ul. Ječné, VY SI SNAD MYSLÍTE, ŽE UL. JEČNÁ (ŽITNÁ, VINOHRADSKÁ A DALŠÍ) MAJÍ DOPRAVNĚ MENŠÍ VÝZNAM NEŽ TZV. SEVEROJIŽNÍ MAGISTRÁLA, NA NÍŽ JSOU TY ULICE KOLMÉ (a magistrála v tomto směru neexistuje)?

0/0
17.5.2018 18:01

K54a11r80e87l 96B83a44r23t25á60k 3979643942896

A není to omezení málo? Co tak 15km/h a nebo raději 5. Byl byste pane Teissig spokojen?

0/0
11.6.2018 7:29

P62a57v56e12l 29Š37e38s65t39á38k 3949400378

Mate pravdu a je jedine dobre ze to tak je, aspon to projedou dve tramvaje najednou a bez zastaveni, chodci tam nemeli co delat. Navic to ze zastavil takovy kousek za znamena ze se musel hodne snazit brzdit. A je to pruh jen specialne pro tramvaje, zadny chodnik.

+2/0
16.5.2018 11:37

L45u59k94á87š 62Č64e65r18n87ý 2917788588371

Teissigu už raději nic nepiš, protože zde plodíš pouze naprosté hlouposti Rv, prý 30km/h ;-D;-D

+1/0
19.5.2018 15:31

A27l91e50x 97S44l94a82v69í28č36e71k 8567711579238

ja tohle nepochopim, prehlednout tramvaj....

0/−2
15.5.2018 18:06

S51i80l52v59e40s53t15r 28K83a33d61e14ř98á11b10e91k 8890933405450

Jestli nechápete, že někdo může něco přehlédnout, tak by vám měli sebrat řidičák, pokud jste někdy nějaký měl.

0/0
18.5.2018 10:24

M59a17r12e21k 12Š89i38m11o64n 2214277448388

Přehlédneš.

0/0
21.5.2018 15:17

K92a60r26e43l 64B17a55r73t42á19k 3549383762986

Přehlédneš, ale ucítíš.

0/0
11.6.2018 7:30

M46i65l31a72n 54P71r65i32k56r50y17l 1985337511930

znam byvaleho sofera autobusu, kteremu do cesty vbehlo dite a neprezilo to. Bohuzel se s tim jiz nevyrovnal a ma doposud psychicke nasledky. Preji tomuto ridici, at to zvladne. Vychazim z informace, ze mu tam ti dva panove vbehli. Tri rodiny maji dnes doma tragedii, smutne...

+10/0
15.5.2018 16:43

R26o93b94e60r49t 86P83r64a63ž96á42k 4248116945100

Ti chodci byli údajně bezdomovci.

+1/0
15.5.2018 17:42

P55e46t68r 79B82á71č87a 8225806775165

To je tezky, kdyz vetsina chodcu sluchatka na usich a proste jdou, tramvaj netramvaj, auto neauto.

+1/−2
15.5.2018 16:37

J30a16n 53N77o41v59ý 5153655429852

Kdyby to dělala většina chodců, tak tu máme těch smrťáků x za den. Navíc sluchátka u dvou 60 letých chlapů velmi pravděpodobně nepředpokládám.

+2/0
15.5.2018 17:00

P13e44t60r 14B51á15č81a 8845706165115

Ona vetsina zastavi.

+1/−1
15.5.2018 17:04

D35a23g35m16a14r 32V94o56h56r24a21d87s61k73á 4128866577766

Velmi ojediněle jde někdo se sluchátky.

+1/0
15.5.2018 18:29

P36e69t32r 63H49o50f79m35a92n79n 6379364185390

Treba Baca myslel naslouchatko.

0/0
18.5.2018 14:36

P72a34v44e44l 46K76r15á46l 5780599384638

Spíš se divím, že na IPP není střetů tramvaje s chodcem víc. To, jak někteří přebíhají koleje a ani se pořádně nerozhlédnou, příliš nesvědčí o svéprávnosti populace.

+3/0
15.5.2018 15:47

J18o86s13e89f 39K26a29r20f68í29k 7532585856650

Úcta k mrtvým mi nedovoluje napsat, co si o nich myslím. Ale tak nějak předpokládám, že to každému dojde...

Chudák řidič.

+2/0
15.5.2018 15:41

M83i50c81h53a75l 30S30o40v60a 3341658710230

chudák teda ten řidič toho je mi líto, nejspíš to nebyla jeho chyba a bude to vidět do smrti

+9/0
15.5.2018 15:26

S32i41l91v32e54s57t13r 70K30a95d39e71ř49á32b27e98k 8560143345740

To máte jako v šachách. Když přijdete o dva pěšce, není to chyba soupeře, ale vaše, i když je vyhodil on. Ale dobrý řidič předvídá. Když vidí u kolejí dvě podivná individua, která jsou totálně mimo, měl by tomu přizpůsobit jízdu.

0/−1
18.5.2018 9:19

T27o33n56d59a 23H75e87j80l63í21k 1828683989647

Na IPP a všeobecně na magistrále jsou nejhorší přechody snad z celého města. Je škoda, že tam nevznikl podchod pod celou křižovatkou, ale jen její částí!!!

+1/−7
15.5.2018 14:37

J93o53s96e16f 30K27a92r42f38í91k 7772825556330

Nemyslím si, že měl přechod nějaký zásadní vliv. Lidi přebíhají jako ovce na přijíždějící tramvaj kdekoli a nejvíce zranění je právě v prostoru či poblíž stanice.

+5/0
15.5.2018 15:43

J90a68n 21S11t47o71d66o27l16a 7261150313100

Jsou tam semafory. V tomto případě někdo šel/jel na červenou. Podle zatím neověřených zdrojů šli na červenou ti dva muži. Čekání na přechodu je docela mírné, navíc tam naskakují vteřiny, kdy padne zelená. Když třeba potřebuješ přetít vlakovou trať na Plzeň, tak tam jsou šraňky dole vždycky pěkně dlouho a často. Semafory na Pavláku jsou úplně v pohodě.

+3/0
15.5.2018 16:04

M53a57r53t18i58n 17F37r49a58n10t91i20š79e77k 7205120393655

Bohužel tramvaj neuhne a nezabrzdí na pěti metrech.

+10/0
15.5.2018 14:25

O80d46s94t12r80a65n58ě77n39ý 52U91ž16i34v49a13t20e76l

Uživatel požádal o vymazání
+1/−1
15.5.2018 14:31

P36a16v91e34l 34B11e25r41a60n 9825617880

Však si taky součinitel smykového tření pneu-asfalt vs. ocel-ocel je cca 5x větší...;-) Pokud si to pamatuji z fyziky správně...;-)

+5/0
15.5.2018 14:36

O70d74s17t36r48a94n29ě70n86ý 75U16ž22i55v36a71t90e79l

Uživatel požádal o vymazání
+1/−2
15.5.2018 14:37

P70a48v27e72l 52B70e98r29a88n 9545407130

Před cca 10 lety dělal DP ukázku, jaká je brzdná dráha autobusu a tramvaje při 40 km rychlosti. Autobus to udělal za 12m, tramvaj za 26m, a to to byla T3, takže "lehká váha"...

+4/0
15.5.2018 14:48

O77d55s63t43r45a77n69ě40n27ý 63U74ž94i82v38a41t86e31l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
15.5.2018 14:49

P46a58v93e12l 85B34e20r69a19n 9105357880

bylo to bez cestujících, pokud vím... ;-)

+1/0
15.5.2018 14:56

O62d94s33t29r50a97n31ě75n19ý 77U79ž17i56v43a91t77e85l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−2
15.5.2018 15:01

P55a88v95e13l 45B60e23r52a80n 9405967690

Nic to nemění na tom, že tramvaj za obdobných povětrnostních podmínek potřebuje k zastavení alespoň dvojnásobnou dráhu oproti autobusu, protože brzdná fráha za mokra je delší jak u kolejových, tak u silničních vozidel...;-)

+3/0
15.5.2018 15:10

O40d59s53t58r69a17n62ě48n15ý 30U42ž17i66v79a48t36e27l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−8
15.5.2018 15:12
Foto

R92u18d53o13l23f 74P18o57l13a16n15e36c26k15ý 3473184333375

Protože je to vlak.

+5/−1
15.5.2018 15:25

O46d82s47t26r82a48n29ě25n48ý 35U57ž96i25v27a15t85e11l

Uživatel požádal o vymazání
+2/−5
15.5.2018 15:30

J91a69n 51S47t51o98d55o56l42a 7541900123230

Pokud je popis svědků přesný, tak ti dva šli na červenou a pod tramvaj vlezli těsně poté, co projela jiná v protisměru. Zrovna na tomto místě není v legislativě silničních a kolejových vozidel rozdíl. Buď má červenou nebo zelenou (tramvaje mají nějakou vlastní signalizaci, ale to je jedno, je spjatá se světly.

+2/0
15.5.2018 16:08

O37d79s50t74r10a28n93ě64n70ý 70U65ž95i91v69a37t86e67l

Uživatel požádal o vymazání
0/0
15.5.2018 16:14

M78i78c28h89a29l 13C46h36a54l22u94p77a 6418480739683

ta signalizace tramvají ne vždy úplně odpovídá světlům pro auta (ve smyslu že tramvaj to může pustit o něco dřív než auta), u tramvaje ten signál stůj odpovídá spíš oranžové u aut, takže rozjetá to může ještě projet.

+3/0
15.5.2018 20:13

M15i80r66o94s11l89a34v 44T35e90i51s56s81i80g 1380896595503

Pokud je to vlak, patří na oddělené samostatné drážní těleso a ne mezi ostatní účastníky silničního provozu.

+1/−4
16.5.2018 0:02

S84i62l25v55e57s11t31r 84K79a24d56e38ř26á58b69e28k 8590303635280

Ono je to naopak. Ty automobily a chodci vjíždějí a vcházejí na drážní těleso. Tramvaj nikdy nevjíždí na pozemní komunikaci.

0/0
18.5.2018 9:26

M61i97l22a33n 88M39a77j12e10r62č69í47k 1940600204836

dle Drážního zákona máte pravdu, ale Zákon 361/2000Sb o tzv. silničním provozu toto neobsahuje a i v jiné nejen ohledně TRAM je v rozporu s nadřízenou Vídeňskou úmluvou o tzv. silničním provozu, která jako přijatá mezinárodní smlouva je, dle Ústavy ČR, nadřazena vnitrostátním předpisům!

0/0
21.5.2018 0:20

P18e64t95r 13Č79e54r41m33á22k 9508205379100

Nicméně platí vnitrostátní předpis.

0/0
29.5.2018 17:28

M53i63l78a29n 41M89a63j98e95r93č59í87k 1970950504456

.... a který - drážní zákon nebo 361/2000Sb o tzv. silniční provozu, který je s 1. uvedeným v rozporu PŘI ČEMŽ OBA DVA JSOU VNITRRvOSTÁTNÍ PŘEDIPY A NAVÍC STEJNÉ ÚROVNĚ?

0/0
29.5.2018 20:58

P54e37t63r 87Č31e32r98m19á79k 9208955119180

Pochopitelně ten který se týká dané komunikace - pokud se jedná o běžnou komunikaci tak 361.

0/0
8.6.2018 23:31

Najdete na iDNES.cz